Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: mauserem »

cinek190 pisze: 17 mar 2019, 20:42 Nadeszło jako takie zbawienie:)

Mianowicie, też chciałbym mieć polska wersję, a tak się składa że jestem tłumaczem. Jedynym szkopułem jest kwestia oprawy graficznej - nie znam się na Adobe Illustrator, Adobe Indesign ani Adobe Photoshop. I nie chce się znać:)

Stąd moja propozycja - przetłumaczę grę, tylko potrzebuję pomocy grafika który potem naniesie polski na pierwowzory dostępne na stronie wydawnictwa, tj Far Off Games.

Jeżeli ktoś z Was jest w stanie mi pomóc, albo macie w zanadrzu zaprzyjaźnionego zapaleńca, dajcie mi znać.

Howgh.
Czy rozmawiałeś z kimś z Far Off Games na temat wykorzystania tych materiałów?
Mogę pomóc, ale polecam najpierw zapytać o pozwolenie. Ostatnio robiłem własne tłumaczenie do Flamme Rouge, ale najpierw zapytałem autora, a potem lautapelit o zgodę.
To są ich materiały, objęte prawami autorskimi (grafiki) na usprawiedliwienie mamy niekomercyjne przeznaczenie.
cinek190
Posty: 20
Rejestracja: 20 wrz 2013, 23:03
Has thanked: 59 times
Been thanked: 3 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: cinek190 »

Zdaję sobie sprawę z panujących reguł:) Sami udostępniają pliki żeby użytkownicy mogli tworzyć dodatki. Oczywiście część, żeby nikt nie mógł wydrukować sobie całej gry. Dzięki za odzew, napiszę do Ciebie prywatną wiadomość.
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: feniks_ciapek »

W razie czego to ja też mogę pomóc.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: rattkin »

Miałem okazję zagrać, chyba niemal po roku od kupna. Rozgrywka była "all-in" ze wszystkimi dostępnymi dodatkami. I - o rany - jakież to było fajne! Przygotowałem wczesniej graczy i siebie na to jaka to jest gra, z jakim sercem do niej podejść i co tam się może wydarzyć. Wszyscy podchwycili, było dużo ryzykowania, wesołych zagrań, odważnych przelotów i polowań. Problemy z kiepskimi rzutami kostką okazały się dużo mniejsze, niż mnie straszono. Ot, owszem, czasem się zdarzy gorszy rzut, ale jest nad tym jakaś tam kontrola - a nawet spontaniczny wybuch statku nie generuje wielkich strat, więc gracze są skłonni do większego ryzyka. Podoba mi się prostota walki. A 20 nikomu nie udało się przez całą grę wyrzucić, więc nie było punktu za szczęście.

Z topki sandboxowych gier (Merchants and Marauders, Western Legends i Xia), Xia chyba obecnie podoba mi się najbardziej. W Merchants and Marauders wybór drogi mocno definiował dalszy charakter gry już do końca, utrata statku bardzo bolała, a mapa zawsze taka sama. Ale przede wszystkim, w M&M gra przenosiła uwagę gracza zbyt mocno w stronę jego planszetki. W Xia trzon gry jest wciąż na planszy, a planszetka to tylko okazyjna prosta mini-gra. W Xia można robić w każdym momencie niemal wszystko i sprytnie manipulować swoim statusem, galaktyka za każdym razem układa się inaczej, a utrata statku to tylko chwilowa przeszkoda.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1558
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 61 times
Been thanked: 106 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Muad'Dib »

Mam sytuację podobną do rattkina, gra od roku zbierała kurz ale chyba zbliża się moment, że zagram w końcu. Czy lepiej zagrać po raz pierwszy w gołą podstawkę czy z dodatkiem (dodatkami)?
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Dellas »

Warto zagrać od razu z dodatkiem. Oprócz tego, że wszystkiego jest więcej to najważniejsza sprawa, to poprawiony rynek surowców, który sprawia, że handlarze nie będą tak łatwo exploit'ować tylko jednego szlaku handlowego.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: rattkin »

Zdecydowanie z dodatkiem.
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Dwntn »

Muad'Dib pisze: 12 lut 2020, 09:49 Mam sytuację podobną do rattkina, gra od roku zbierała kurz ale chyba zbliża się moment, że zagram w końcu. Czy lepiej zagrać po raz pierwszy w gołą podstawkę czy z dodatkiem (dodatkami)?
Jeśli masz taką możliwość, to podobnie jak przedmówcy polecam grę z dodatkiem. Bez niego gra wydaje się "łysa", a w najlepszym wypadku pozbawiona kilku smaczków.

- K.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: rattkin »

Warto tu też dodać, że dodatek daje stosunkowo niewielki narzut dodatkowych informacji, część z nich można też "odsunąć" na moment kiedy dopiero dany kafelek się pojawi, a z części można wręcz zrezygnować (bo jest modułowo). Ja, po zapoznaniu się, stwierdziłem, że śmiało możemy grać z dodatkiem. Sugerowałbym tylko ewentualnie zrezygnować z dodatkowych NPCów, bo to może być za dużo na początek.
hola0000
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2015, 09:58
Lokalizacja: Boronów
Has thanked: 47 times
Been thanked: 8 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: hola0000 »

cinek190 pisze: 17 mar 2019, 20:42 Nadeszło jako takie zbawienie:)

Mianowicie, też chciałbym mieć polska wersję, a tak się składa że jestem tłumaczem. Jedynym szkopułem jest kwestia oprawy graficznej - nie znam się na Adobe Illustrator, Adobe Indesign ani Adobe Photoshop. I nie chce się znać:)

Stąd moja propozycja - przetłumaczę grę, tylko potrzebuję pomocy grafika który potem naniesie polski na pierwowzory dostępne na stronie wydawnictwa, tj Far Off Games.

Jeżeli ktoś z Was jest w stanie mi pomóc, albo macie w zanadrzu zaprzyjaźnionego zapaleńca, dajcie mi znać.

Howgh.
Witam.
Chciałem się spytać jak prace nad grą ?
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: feniks_ciapek »

Autor gry zabronił publikować polskiego tłumaczenia po tym, jak przesłaliśmy mu część kart do obejrzenia, więc sprawa umarła.
hola0000
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2015, 09:58
Lokalizacja: Boronów
Has thanked: 47 times
Been thanked: 8 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: hola0000 »

feniks_ciapek pisze: 23 mar 2020, 08:11 Autor gry zabronił publikować polskiego tłumaczenia po tym, jak przesłaliśmy mu część kart do obejrzenia, więc sprawa umarła.
Wielka szkoda.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1558
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 61 times
Been thanked: 106 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Muad'Dib »

Faktycznie, szkoda. Pewnie, gdyby tłumaczenie było w formie samego tekstu, to by nie miał nic przeciwko. A jeśli robota wygląda zbyt profesjonalnie to obawia się, że spada szansa na sprzedaż licencji.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Paskuder »

Mam pytanko, uwielbiam sandboxy i mam tą grę na oku. Miałem kupców i korsarzy z dodatkiem jednak sprzedałem przez zawikłaną walkę pvp i nierówność tur. Czasami leciały szybko ale jak kilku graczy jeden po drugim odpalali akcje portu to ten ostatni w kolejce mógł spokojnie wyskoczyć na kebsa. Czy Xia cierpi na podobne problemy czy tutaj mechanicznie jest to zrobione lepiej?
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: rattkin »

Jest trochę lepiej. Walka jest dużo prostsza, a i tury tak się nie ciągną.
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Paskuder »

Bardzo ciekawa odpowiedź far off games na pytanie czy planują znowu Xia na KS:
"Thank you for reaching out. We are planning to have more Xia Kickstarters in the future, but do not have a date yet. We are currently working on a different title that we will be taking to KS in the near future, Arydia: The Paths We Dare Tread."
Ciekawe czy w planach jest tylko reprint czy myślą o nowym dodatku...
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
E2MD
Posty: 382
Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
Lokalizacja: 43-518
Has thanked: 53 times
Been thanked: 135 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: E2MD »

Udało mi się dorwać nową XIA.
Wcześniej wszyscy piszą o tym by od razu grać z dodatkiem ale jakoś nie mogę odnaleźć nazwy - czy to chodzi Sellsword czy Embers of Forsaken Start (bo pewnie nie o Missions and Powers) ?
Nadal jestem przed pierwszą grą i może lepiej od razu spróbować razem z dodatkiem
Nie przyszedłem tutaj wygrać
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Chaaber »

Sellsword to tylko jeden statek NPCa dodatkowego. IMO nie jest w ogóle konieczny. Natomiast Embers bardzo pomaga Xii, naprawia trochę zbędnej losowości, dodaje świetny moduł zależności produkcji od sprzedaży. Zdecydowanie lepiej od razu ze wszystkim grać.
Awatar użytkownika
E2MD
Posty: 382
Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
Lokalizacja: 43-518
Has thanked: 53 times
Been thanked: 135 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: E2MD »

Chaaber pisze: 18 wrz 2020, 12:04 Sellsword to tylko jeden statek NPCa dodatkowego. IMO nie jest w ogóle konieczny. Natomiast Embers bardzo pomaga Xii, naprawia trochę zbędnej losowości, dodaje świetny moduł zależności produkcji od sprzedaży. Zdecydowanie lepiej od razu ze wszystkim grać.
Dzięki. Tak czułem ale wolałem się upewnić.
No to teraz pozostaje pytanie gdzie to kupić ....
Nie przyszedłem tutaj wygrać
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: rattkin »

Missions/Powers tez możesz śmiało dodać.
Awatar użytkownika
herem
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2018, 12:04
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: herem »

Czy ktoś nie zechciałby sprzedać swojej kopii gry? Nigdzie nie idzie tego kupić :(
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Paskuder »

Mam komplet bez sellsword i zapomnij że się pozbędę :wink:
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: feniks_ciapek »

herem pisze: 06 lis 2020, 18:58 Czy ktoś nie zechciałby sprzedać swojej kopii gry? Nigdzie nie idzie tego kupić :(
Ze strony producenta:

"We are currently out of stock of several items worldwide. We are reprinting Xia: Legends of a Drift System with expansions in the near future."

Ale nie wiem, jak długo to już u nich wisi.
Awatar użytkownika
herem
Posty: 25
Rejestracja: 17 kwie 2018, 12:04
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: herem »

feniks_ciapek pisze: 06 lis 2020, 19:58
Ze strony producenta:

"We are currently out of stock of several items worldwide. We are reprinting Xia: Legends of a Drift System with expansions in the near future."

Ale nie wiem, jak długo to już u nich wisi.
Przed chwilą znalazłem wpis z września:
Good news is that we're re-printing everything (Xia + Expansions)!! Manufacturing is currently estimated to finish next month. After that we're shipping to our fulfillment partners, and you should be seeing stock show up later in the fall (shipping lanes are a bit congested right now due to Covid, so we'll let you know when estimates are getting closer).
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: feniks_ciapek »

herem pisze: 06 lis 2020, 21:19 Przed chwilą znalazłem wpis z września:
Good news is that we're re-printing everything (Xia + Expansions)!! Manufacturing is currently estimated to finish next month. After that we're shipping to our fulfillment partners, and you should be seeing stock show up later in the fall (shipping lanes are a bit congested right now due to Covid, so we'll let you know when estimates are getting closer).
Widzę, że Planszostrefa, że ma przedsprzedaż. Polecam.
ODPOWIEDZ