Spirit Island (R. Eric Reuss)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: feniks_ciapek »

jrz8888 pisze: 17 kwie 2020, 14:32 Pytanie drugie. Co wprowadza dodatek? Czy koniecznie trzeba się w niego zaopatrzyć jako urozmaicenie podstawowej wersji?
Dodatek wprowadza wydarzenia, które osłabiają albo wzmacniają którąś stronę w danej turze. Oprócz tego pojawiają się na planszy żetony choroby (brak akcji budowania), konfliktu (brak ataku), zarośli (brak eksploracji) i dzikich bestii (potencjalne dodatkowe obrażenia. Oprócz tego oczywiście duchy, które na tych mechanizmach działają oraz multum nowych mocy.

Osobiście uważam go za niezbędny, ale nie wszyscy to zdanie podzielają :)
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: jnowaczy »

Nie wiem czy było ale na Steam pojawiła się wersja cyfrowa w wersji early access, cena ok 76 zł. Ktoś próbował ?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Wosho »

Absolutnie nie jest niezbedny, podstawka ma tone regrywalnosci i jak pograsz x razy bedziesz wiedziec czy sprzedac czy brac wszystko co jest lacznie z promo duchami od Dobromira :D
Bulva
Posty: 80
Rejestracja: 16 lip 2018, 01:11
Has thanked: 87 times
Been thanked: 41 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Bulva »

Przepraszam za głupie pytanie, ale czy jest do zdobycia, coś takiego, jak (przynajmniej amatorskie) tłumaczenie instrukcji na język polski.
Gra jest raczej skomplikowana, a w sieci trafiłem jedynie na angieskojęzyczną wersję (niestety mój poziom znajomości jeżyka jest ciut za niski).
Zawsze staram się zaznajomić z instrukcją gry, którą zamierzam kupić, zwłaszcza jeśli nie kosztuje 100zł.
mazur_84
Posty: 218
Rejestracja: 23 paź 2011, 15:07
Has thanked: 45 times
Been thanked: 5 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: mazur_84 »

Bulva pisze: 03 maja 2020, 21:39 Przepraszam za głupie pytanie, ale czy jest do zdobycia, coś takiego, jak (przynajmniej amatorskie) tłumaczenie instrukcji na język polski.
Gra jest raczej skomplikowana, a w sieci trafiłem jedynie na angieskojęzyczną wersję (niestety mój poziom znajomości jeżyka jest ciut za niski).
Zawsze staram się zaznajomić z instrukcją gry, którą zamierzam kupić, zwłaszcza jeśli nie kosztuje 100zł.
W tym roku ma być polskie wydanie gry, może warto na nie zaczekać?
Bulva
Posty: 80
Rejestracja: 16 lip 2018, 01:11
Has thanked: 87 times
Been thanked: 41 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Bulva »

A wracjąc do mojej prośby, istnieje coś takiego jak instrukcja po Polsku ? :wink:
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6455
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 586 times
Been thanked: 943 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Odi »

Usuwam poboczny watek i proszę o powrót do meritum dyskusji :)
Awatar użytkownika
raphaell7
Posty: 774
Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 143 times
Been thanked: 83 times
Kontakt:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: raphaell7 »

Bulva pisze: 04 maja 2020, 20:52 A wracjąc do mojej prośby, istnieje coś takiego jak instrukcja po Polsku ? :wink:
Będzie istnieć jak tylko wyjdzie polska edycja.
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
justtadream3
Posty: 96
Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
Has thanked: 32 times
Been thanked: 9 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: justtadream3 »

Cześć,
Pytanko - co z tym Jagged Earth? Gdzieś czytałem że wysyłki są około 30 lipca, więc pewnie w podobnej dacie pojawi się jako retail.
Natomiast z części postów wywnioskowałem jakby ludzie już grali w Jagged Earth, filmiki z recenzjami z 2018 - zakładam że to promosy do recenzji wysłane z KS na wczesnym etapie?
Kin@a
Posty: 1272
Rejestracja: 27 lip 2015, 16:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 138 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Kin@a »

mat_eyo pisze: 13 kwie 2020, 09:59 Ekspolaracji gry ciąg dalszy. Udało mi się namówić żonę na partię dwuosobową. Niestety żona stwierdziła, że najprzyjemniejsze chwilę z tą grą spędziła sklejając mi do niej insert :D
A jakie były zarzuty żony? Zastanawiam się nad tą grą, jednak jak na razie kusi mnie tylko słowo wyspa w tytule, odstrasza natomiast klimat fantasy, a ściślej mówiąc wcielanie w duchy i zabijanie białych kolonistów (na marginesie: czy w grze jest takie dokładnie sformułowanie: biali koloniści?).

Szukam czegoś przygodowego w klimatach wyspiarskich ale w miarę realistycznego (mam Robinsona, Zaginioną ekspedycję i chcę czegoś jeszcze z nieco bardziej rozbudowaną fabułą).
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: mat_eyo »

Kin@a pisze: 15 maja 2020, 21:50 Szukam czegoś przygodowego w klimatach wyspiarskich ale w miarę realistycznego (mam Robinsona, Zaginioną ekspedycję i chcę czegoś jeszcze z nieco bardziej rozbudowaną fabułą).
To możesz przestać, ta gra ma tyle wspólnego z przygodówką, co Mage Knight, a nawet jeszcze mniej.
Kin@a
Posty: 1272
Rejestracja: 27 lip 2015, 16:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 138 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Kin@a »

mat_eyo pisze: 15 maja 2020, 22:20
To możesz przestać, ta gra ma tyle wspólnego z przygodówką, co Mage Knight, a nawet jeszcze mniej.
A możesz odpowiedzieć na moje pytanie, co najbardziej przeszkadzało żonie, skoro już o tym wspomniałeś? Ja w zasadzie mam głównie gry w typie euro, jedyne "przygodówki" to wyżej wymienione i w zasadzie polegają one też na optymalizacji, jeśli nie znajdę nic więcej, trudno, nie chcę tak łatwo skreślać tej gry z radaru, zwłaszcza, że jej "przygodowość" mogą przecież zwiększyć dodatki :wink: .

Ja wiele euro uważam za wręcz przygodowe jeśli akcje się sensownie zazębiają i tworzą spójną fabułę.

Z zapowiedzi wydawniczych Lacerty w tym roku to jedynie jeszcze Expedition to Newdale zwróciło moją uwagę (oprócz dodatków do wcześniej wydanych gier).
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: mat_eyo »

Kin@a pisze: 15 maja 2020, 22:48 Ja wiele euro uważam za wręcz przygodowe jeśli akcje się sensownie zazębiają i tworzą spójną fabułę.
To, co opisujesz, to bardziej klimatyczna niż przygodowa. Klimatu akurat Spirit Island odmówić nie można. Co żonie się nie podobało? Kooperacja, trochę zbyt liczarski sposób rozgrywki.
justtadream3
Posty: 96
Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
Has thanked: 32 times
Been thanked: 9 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: justtadream3 »

Moja żona tak samo. Ja bym najprościej określił ta grę jak szachy - jeżeli grałeś kiedyś w szachy i sprawiało Ci to jakąkolwiek przyjemność to będziesz zachwycony - jeśli za to lubisz planszowki ale na sama myśl o szachach Cię odrzuca to nie warto.
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 993 times
Been thanked: 433 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: KurikDeVolay »

Nie zgodzę się. Szachów nie cierpię, klimat mi wisi, na grę jestem nakręcony jak przedszkolak na Peppę.
Awatar użytkownika
Domeru
Posty: 107
Rejestracja: 07 kwie 2019, 00:57
Has thanked: 248 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Domeru »

Też się nie zgodzę. Szachów nienawidzę, a Spirit Island ma u mnie 9/10 i nie mogę się doczekać polskiego wydania.
Dominik Sobociński
https://www.facebook.com/groups/gry.pla ... i.zdjecia/ - nie tylko zdjęcia planszówek, ale między innymi. :P
https://www.boardgamegeek.com/user/Domeru - mój profil na BGG
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: jnowaczy »

justtadream3 pisze: 16 maja 2020, 12:01 Moja żona tak samo. Ja bym najprościej określił ta grę jak szachy - jeżeli grałeś kiedyś w szachy i sprawiało Ci to jakąkolwiek przyjemność to będziesz zachwycony - jeśli za to lubisz planszowki ale na sama myśl o szachach Cię odrzuca to nie warto.
Nie do wiary. Co spirit island ma wspólnego z szachami i jak można SP porównać do szachów to wie tylko autor tego postu i chętnie bym się dowiedział o jakims ciagu logicznym, który wytłumaczy mi, że jak nie lubie szachów to nie polubie SP. To trochę tak jak nie lubisz czekolady to nie polubisz sznycli
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
Domeru
Posty: 107
Rejestracja: 07 kwie 2019, 00:57
Has thanked: 248 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Domeru »

jnowaczy pisze: 16 maja 2020, 21:18 Nie do wiary. Co spirit island ma wspólnego z szachami i jak można SP porównać do szachów to wie tylko autor tego postu i chętnie bym się dowiedział o jakims ciagu logicznym, który wytłumaczy mi, że jak nie lubie szachów to nie polubie SP. To trochę tak jak nie lubisz czekolady to nie polubisz sznycli
Albo jak ktoś nie ma akwarium... :P
Dominik Sobociński
https://www.facebook.com/groups/gry.pla ... i.zdjecia/ - nie tylko zdjęcia planszówek, ale między innymi. :P
https://www.boardgamegeek.com/user/Domeru - mój profil na BGG
justtadream3
Posty: 96
Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
Has thanked: 32 times
Been thanked: 9 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: justtadream3 »

Uuu ale mi się dostało:) ale spróbuję wybronić:) chodziło mi o :
1. porównanie ilości sieczki w głowie pod kątem ilości możliwości kombinacji - raczej nie należę do osób które długo myślą nad ruchem w grach ale tu ilość kombinacji jest ogromna, z każdym dodatkowym duchem wzrasta wręcz ekspotencjalnie - trzeba zawsze planować 2 kolejki do przodu (szachy, chociaż tam jeszcze więcej) wolne moce z zasady są na następną kolejkę. Nawet koleś z boardgamesrules czy jakoś tak mówił że oni swojej partii nie dokończyli, analysis paralysis. Planujesz wszystkie przesunięcia pionków żeby zbić je razem. Niby można o każdej grze powiedzieć że planujesz do przodu ale tu grasz przeciwko grze, która nie zabierze Ci żetonu/karty które planowałeś wziąć, jak inny gracz.
2. jeden zły ruch i wtopiles - przeoczysz jedno pole, blight pójdzie cascadem i przy wyższych poziomach Twoje szanse spadają prawie do 0. (Tak jakbyś zrobił głupi ruch i szybko stracił królową)
3. W połowie gry albo jeszcze wcześniej jestem w stanie na 90 procent określić czy wygram - jak widzę w szachach że moja strategia działa też często w połowie gry znam wynik.
4. Mała losowość - w sumie bez dodatku to tylko draft mocy chociaż i tak z 4 raczej trafisz jakąś dobrą, trochę karty eksploracji, ale wiedząc jakie karty były wiesz że teraz będzie jungle albo sands, strach też czasem można odkryć przy demonie (zresztą jakichś znaczących różnic raczej on nie robi, często nie można go w sensowny sposób użyć).

Dużo gier na małą losowość, ale łącząc te punkty razem szachy mi przyszły na myśl - głównie pod kątem ilości kombinacji (zaplanuj karty tak żeby jeszcze miały elementy i żeby to miało sens) i skomplikowania ruchów - mała plansza a kombinacji setki.

Ale to takie moje luźne prywatne skojarzenie:)

Edit : myślę że najlepszym przykładem będzie jeśli spróbuję sobie wyobrazić np 5 kolejkę grając solo 3 duchami na 5/6 poziomie trudności - tok myślowy żeby ogarnąć sekwencje ruchów (najpierw przesuń tego, temu daj moc, przeskocz fear, znowu przesuń zaatakuj przesuń, fear wykorzystasz na zabicie tego, escalation dorzuci wioskę tu, więc tam zaatakuj w wolnej razie itp itd) przypomina mi to myślowy w szachach - i to tylko żeby przejść rundę z szansami na zwycięstwo, od następnej mam to samo. Raczej nie spotkałem się w innych grach żeby robić aż taka analizę, bo albo nie miała sensu (zbyt duża ilość czynników losowych i nie ma to sensu) albo niemożliwość przewidzenia akcji innego gracza.
Ale jak ktoś zna podobne to chętnie się zapoznam:)
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: feniks_ciapek »

Projekt Gaja, Anachrony i Trickerion dają podobne wrażenia. I Cerebria. I trochę Feudum.
justtadream3
Posty: 96
Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
Has thanked: 32 times
Been thanked: 9 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: justtadream3 »

Projekt Gaia to Terra Mystica w kosmosie? Fajne, ale rozkminy ograniczone, nie zaplanujesz super rundy bo następny gracz Ci zajmie pole/czar i cały misterny plan w p.... :) Długofalową strategie tak, jak w większości euro ale nie wykrecisz kombo które rozkminiales 10 minut, tylko raczej na bieżąco dostosowujesz się do sytuacji. Ale resztę sprawdzę, dzięki
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: feniks_ciapek »

Jest luźniej na planszy, niż w TM. Ale to jak Ty w te szachy grasz, jak Ci nikt ma nie psuć planów? :shock:
justtadream3
Posty: 96
Rejestracja: 05 lis 2019, 18:13
Has thanked: 32 times
Been thanked: 9 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: justtadream3 »

Nie no, chodziło mi jedynie o tok myślowy i ilość rzeczy które trzeba przewidzieć/ogarnąć:)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: mat_eyo »

justtadream3 pisze: 17 maja 2020, 23:56 Fajne, ale rozkminy ograniczone, nie zaplanujesz super rundy bo następny gracz Ci zajmie pole/czar i cały misterny plan w p.... :)
W ten sposób można napisać o każdej grze rywalizacyjnej. Rozkmina jest jeszcze większa, bo w planowaniu musisz uwzględnić jeszcze jeden, bardzo silny czynnik, czyli ruchy przeciwników.

Spirit Island jest na skali umiejscowione daleko po stronie strategii, ale losowo wchodzące karty eksploracji często wymuszają granie reaktywne. Więc to nie jest tak, że Spirit Island jest grą w 100% strategiczną.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 498
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 325 times
Been thanked: 153 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: ArnhemHorror »

Losowo dobierane są też karty mocy, a ponieważ wchodzą od razu na rękę, to również zapewniają więcej taktycznych wyborów.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
ODPOWIEDZ