Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Darku
Posty: 20
Rejestracja: 30 sty 2013, 06:47
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Darku »

kamilstany pisze: 05 maja 2020, 15:14 Ostatnio rzuciła mi się w oczy informacja o dodatku? Który będzie wspierany na platformie Kickstarter. Zauważyłem, że będzie możliwość zakupienia podstawowej wersji gry.
Musisz też wziąć pod uwagę, że na KS została zapowiedziana w dodruku tylko angielska wersja podstawowej gry jak do tej pory. Nad innymi ciągle się zastanawiają
kelvar
Posty: 327
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:11
Has thanked: 16 times
Been thanked: 24 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: kelvar »

Darku pisze: 06 maja 2020, 00:01
kamilstany pisze: 05 maja 2020, 15:14 Ostatnio rzuciła mi się w oczy informacja o dodatku? Który będzie wspierany na platformie Kickstarter. Zauważyłem, że będzie możliwość zakupienia podstawowej wersji gry.
Musisz też wziąć pod uwagę, że na KS została zapowiedziana w dodruku tylko angielska wersja podstawowej gry jak do tej pory. Nad innymi ciągle się zastanawiają
Było kilkakrotnie w różnych miejscach. W spoilerze grafika z tym co i jak ma być dostępne:
Spoiler:
A tu link do kampanii (zapowiedzi/draftu):
https://www.kickstarter.com/projects/aw ... n=dace0a50

Wersji podstawki PL może nie być z powodu praw wydawniczych (Rebel wydaje podstawkę).
Komiks (#1) i Medyk oddzielnie dawani....
Dla mnie wgl podstawka to gra naprawdę pełna i re-grywalna - jedyny minus to szybka znajomość celów bo łatwo skojarzyć niektóre, ale często prawie do końca nie wiemy co kto ma zrobić... więc źle nie jest :)

Choć teraz jak pojawiły mi się w kolekcji SG i carnomorphs to gra staje się olbrzymia możliwościami... kiedy to ogram?:)
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 347
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: dispe »

kelvar pisze: 06 maja 2020, 10:19
Dla mnie wgl podstawka to gra naprawdę pełna i re-grywalna - jedyny minus to szybka znajomość celów bo łatwo skojarzyć niektóre, ale często prawie do końca nie wiemy co kto ma zrobić... więc źle nie jest :)
Ja ostatnio zacząłem blefować żeby utrudnić innym zgadnięcie mojego celu, a to sygnał wyślę nawet jak nie mam takiego celu, a to jajo gdzieś zaniosę itp. :lol:
kelvar
Posty: 327
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:11
Has thanked: 16 times
Been thanked: 24 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: kelvar »

Noszenia jaja... Tak hardcorowy bym nie był :P
Ale to gra nad stołem... Najważniejsze, żeby w kluczowym miejscu mieć alternatywę/plan b. Choć i te lubią się posypać. Z żoną często przyjmuje "ludzkie" oblicze i np. mogę opatrzyć ranę czy pożyczyć jakieś graty. Choć prawda jest taka, że przemyślana współpraca (...i np. Zwiadowca idący przodem, tudzież żołnierz który może wyciągnąć z opałów lub wsadzić serie w głowę królowej) jest kluczem do sukcesu. Jak wbijać nóż w plecy to w odpowiednim momencie i najlepiej ostatnim momencie :twisted:

Tak btw ja grając zawsze lubię wczuć się w klimat - i grając żołnierzem być żołnierzem (dbającym o swoje interesy 8)). Często gram z ludźmi którzy wszystko optymalizują u grają maksymalnie sucho. Owszem - optymalizację lubię (zawsze miło wygrać :P), ale np. taka Agricola ma dla mnie klimat, a co dopiero Nemesis?:)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Mixthoor »

Ze mną miałbyś radochę. Często jestem celem innych graczy, lecz i tak kończę prędzej w szczękach intruza...
menelobej
Posty: 398
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 90 times
Been thanked: 198 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: menelobej »

Ze względu na klimat i możliwość gry solo interesuje mnie zakup Nemesis. Natomiast to co mnie trochę martwi to od strony technicznej jak czytam błędy w polskich kartach popełnione przez polskie studio w grze polskiego autora (jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić), ale dużo bardziej mnie martwi losowość. Obejrzałem 2 gameplaye i generalnie to jest to pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy. Od razu mam skojarzenia z Gears of War, ale Gearsy
są generalnie rąbanką dla czystej zabawy, a mam wrażenie, że Nemesis w założeniu to coś więcej niż tylko radosne turlanie kostkami i czekanie co przyniesie los. No i podstawka GoW kosztuje 200 pln a nie 500 pln.
Awatar użytkownika
sin
Posty: 672
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: sin »

menelobej pisze: 07 maja 2020, 01:43 Ze względu na klimat i możliwość gry solo interesuje mnie zakup Nemesis. Natomiast to co mnie trochę martwi to od strony technicznej jak czytam błędy w polskich kartach popełnione przez polskie studio w grze polskiego autora (jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić)
  • Awaken Realms celuje w rynek międzynarodowy, ich gry są tworzone po angielsku.
  • Wyprodukowana została fizyczna errata, która usuwa pomyłki (pozostaje kwestia szeroko dyskutowanego tłumaczenia).
  • Błędy nie są niczym niespotykanym w oryginalnych wydaniach anglo- czy niemieckojęzycznych gier autorów w ich ojczystych językach.
menelobej pisze: 07 maja 2020, 01:43 dużo bardziej mnie martwi losowość. Obejrzałem 2 gameplaye i generalnie to jest to pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy. Od razu mam skojarzenia z Gears of War, ale Gearsy
są generalnie rąbanką dla czystej zabawy, a mam wrażenie, że Nemesis w założeniu to coś więcej niż tylko radosne turlanie kostkami i czekanie co przyniesie los. No i podstawka GoW kosztuje 200 pln a nie 500 pln.
Tak, gra jest bardzo losowa - taka jej idea, próba oddania tematu jak najwierniej. Immersja, poczucie beznadziei i horroru ma być osiągnięte dzięki tej właśnie cesze (i rzeczywiście, nigdy nie wiadomo co się wydarzy w następnym ruchu). Oczywiście nie każdemu to podejdzie, dla mnie ta losowość w połączeniu z semi co-opem wystarczyły by w mojej kolekcji zabrakło miejsca dla Nemesis, mimo, że klimat obcego jest u nas w domu uwielbiany.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Awatar użytkownika
E2MD
Posty: 382
Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
Lokalizacja: 43-518
Has thanked: 53 times
Been thanked: 135 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: E2MD »

sin pisze: 07 maja 2020, 08:10 [*]Wyprodukowana została fizyczna errata, która usuwa pomyłki (pozostaje kwestia szeroko dyskutowanego tłumaczenia).
Czy pod pojęciem fizycznej erraty masz na myśli poprawione dziewięć kart czy coś innego?
Nie przyszedłem tutaj wygrać
Awatar użytkownika
sin
Posty: 672
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: sin »

Tak, to miałem na myśli.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Jaxo64
Posty: 29
Rejestracja: 31 lip 2016, 13:49

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Jaxo64 »

Witam czy pudełko z SG plus medyk jest jakoś inaczej opisane od zwykłego SG bez medyka?? Otwieram pudło NEM-PL-SGS a tam ok sundrop jest ale brak medyka, dodam że tak jakbym dostał pudło bez opcji medyka bo nawet w wyprasce nie ma na niego miejsca, pytanie czyja to pomylka bo kupiłem na alelanszowki.pl którzy odesłali mnie do AR ale z tego co widzę wygląda na to jakbym nie tą wersję od nich dostał.
Zielony123
Posty: 146
Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
Has thanked: 28 times
Been thanked: 25 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Zielony123 »

Jaxo64 pisze: 07 maja 2020, 17:06 Witam czy pudełko z SG plus medyk jest jakoś inaczej opisane od zwykłego SG bez medyka?? Otwieram pudło NEM-PL-SGS a tam ok sundrop jest ale brak medyka, dodam że tak jakbym dostał pudło bez opcji medyka bo nawet w wyprasce nie ma na niego miejsca, pytanie czyja to pomylka bo kupiłem na alelanszowki.pl którzy odesłali mnie do AR ale z tego co widzę wygląda na to jakbym nie tą wersję od nich dostał.
Pudełko z medykiem i sundropem powinno być tak opisane: NEM-PL-SGS-M
Jeżeli kupowałeś w sklepie i w zamówieniu jest info o medyku tu składaj reklamacje do sklepu albo bezpośrednio do AR.
Jaxo64
Posty: 29
Rejestracja: 31 lip 2016, 13:49

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Jaxo64 »

Zielony123 pisze: 07 maja 2020, 18:02
Jaxo64 pisze: 07 maja 2020, 17:06 Witam czy pudełko z SG plus medyk jest jakoś inaczej opisane od zwykłego SG bez medyka?? Otwieram pudło NEM-PL-SGS a tam ok sundrop jest ale brak medyka, dodam że tak jakbym dostał pudło bez opcji medyka bo nawet w wyprasce nie ma na niego miejsca, pytanie czyja to pomylka bo kupiłem na alelanszowki.pl którzy odesłali mnie do AR ale z tego co widzę wygląda na to jakbym nie tą wersję od nich dostał.
Pudełko z medykiem i sundropem powinno być tak opisane: NEM-PL-SGS-M
Jeżeli kupowałeś w sklepie i w zamówieniu jest info o medyku tu składaj reklamacje do sklepu albo bezpośrednio do AR.
Widać aleplanszowki pomyliło pudełka bo moje jest z innym kodem niż powinno być, także raczej AR winy nie popełniło bo nawet nie ma miejsca w wyprasce na medyka jest tylko na 5 postaci i jest brak czegokolwiek zwiazanego z tą postacią.

Pytanie teraz takie które z poprawionych kart były w pudełku bo mam większą ilość i mniejsza a jeden zestaw aleplanszowki wrzuciły do pudełka w które zapakowali grę.
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vegathedog »

menelobej pisze: 07 maja 2020, 01:43
menelobej pisze: 07 maja 2020, 01:43 dużo bardziej mnie martwi losowość. Obejrzałem 2 gameplaye i generalnie to jest to pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy. Od razu mam skojarzenia z Gears of War, ale Gearsy
są generalnie rąbanką dla czystej zabawy, a mam wrażenie, że Nemesis w założeniu to coś więcej niż tylko radosne turlanie kostkami i czekanie co przyniesie los. No i podstawka GoW kosztuje 200 pln a nie 500 pln.
Tak, gra jest bardzo losowa - taka jej idea, próba oddania tematu jak najwierniej. Immersja, poczucie beznadziei i horroru ma być osiągnięte dzięki tej właśnie cesze (i rzeczywiście, nigdy nie wiadomo co się wydarzy w następnym ruchu). Oczywiście nie każdemu to podejdzie, dla mnie ta losowość w połączeniu z semi co-opem wystarczyły by w mojej kolekcji zabrakło miejsca dla Nemesis, mimo, że klimat obcego jest u nas w domu uwielbiany.
Tak, gra jest losowa, ale właśnie kluczem jest przygotować odpowiednio postać, by ta losowość za szybko nas nie zabiła. Trzeba też odpowiednio wykorzystywać umiejętności. Dla mnie jest to najbardziej klimatyczna gra w jaką grałem i losowość w tej grze jest jedynie na plus, a partie zapadają w pamięć.

Pamiętam jedną grę, gdzie moim celem było wysłanie sygnału i wysadzenie statku lub zabicie królowej i przetrwanie. Mój syn w tej partii wykonał swój cel i odpalił się w kapsule, gdy ja już prawie wysadziłem statek.Dosłownie ostatnimi dwoma kartami udało mi się wyłączyć odliczanie przed wysadzeniem ostatecznym statku. Drugiej kapsuły już nie było dostępnej, więc moim celem stało się zabicie królowej i zahibernowanie się. Pozostało mi 5 rund. Grałem żołnierzem. Pozostając sam na statku, poczułem pustkę, lecz poziom adrenaliny podniósł mój poziom determinacji. Zacząłem szybko poruszać się po pomieszczeniach, wywołując masę hałasu ...to było polowanie na królową. Miałem dwie giwery, jedną naładowaną na full i granat. Długo nie trzeba było czekać. Losowość wypluła mi królową niemal natychmiast. Przerażony widokiem, wywaliłem w nią od razu cały magazynek. Dostała 4 obrażenia. Niestety twarda suka stała dalej. Niewielkie wrażenie to na niej zrobiło. Przeszedłem do walki wręcz. W szale moje ataki były mega celne. Kolejne obrażenie i mnie zaraziła, jednak z piskiem spier...ła do pomieszczenia obok. Granat i kolejne obrażenie i znowu opluła mnie swoim jadem. To już 6-te obrażenie. Niestety jak to królowa, kilka obrażeń i wybuch granatu nie pozwoliły jej uśmiercić. Kolejny atak w szale wręcz i kolejne 2 obrażenia i zarażenie. W międzyczasie kąsając mnie, zadała mi poważną ranę dłoni. Wydawało się, że to już koniec i pomimo zarażeń i ran uda mi się po jej śmierci udać się do hibernatorium. Nic bardziej mylnego. Ciężko ranne ścierwo rozwaliło poszycie włazu wentylacyjnego i ledwo żywe zwiało w ciemnym tunelu wydając przeraźliwy krzyk...to był już mój koniec. Ciężko ranny nie byłem w stanie już stawić czoła niczemu. Usiadłem wyczerpany na zimnej posadzce. Czekałem na śmierć.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: KOSHI »

To uczucie, kiedy:

-zepsułeś statek i chcesz dać dyla z rozpadającego się pudła, wyciągasz wydarzenie wystrzelenie kapsuły ratunkowej i zostajesz z ręka w nocniku na koniec gry będąc w sektorze, w którym nie ma kapsuły... :mrgreen:
-robisz przebiegły szybki rush mechanikiem na silniki korytarzami wentylacyjnymi i rzucasz na szmery. Wpada larwa a ty pasujesz, nie ma ci kto pomóc i z automatu w fazie ataku intruzów połykasz pędraka w 2 rundzie, które rozwala ci klatę na koniec gry :twisted:
-wchodzisz do gniazda i od razu małe gady krzyczą "Mumy help!". Wchodzi belladona i wypłaca ci mukę z ogona i kończysz z rozbitym łbem
-wbijasz do ślepego pomieszczenia, drzwi się za tobą zamykają a ty nie masz karty demolka i nie ma jak z niego zwiać, nie masz amunicji, a w pomieszczeniu pojawia się obcy i musisz naparzać go z kastetu
-pozostaje ci tylko się zahibernować, ale gra postanawia puścić ci hiciora - Nelly : Hot In Herre i po chwili pół statku płonie. THE $HIP. THE $HIP IS ON THE FIRE!!!
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 931
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: louiscyphre »

3 rundy do końca, 3 misja kampanii. Na planszy 3 Dorosłe i 2 Reproduktory. W fazie wydarzeń pojawia się karta usuń wszystkich Intruzów z planszy... prawie wygrana... prawie... a potem... seria pożarów... w kosmosie nikt nie usłyszałby mojego krzyku... usłyszeli sąsiedzi :twisted:
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Carmash »

Poważnie rozważam zakup Aftermath & Void Seeders. Znajdzie się ktoś, kto w kilku zdaniach streści mi, czy warto dokonać tego zakupu? Z góry dziękuję :)
Zielony123
Posty: 146
Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
Has thanked: 28 times
Been thanked: 25 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Zielony123 »

Carmash pisze: 12 maja 2020, 19:03 Poważnie rozważam zakup Aftermath & Void Seeders. Znajdzie się ktoś, kto w kilku zdaniach streści mi, czy warto dokonać tego zakupu? Z góry dziękuję :)
pytanie za ile możesz kupić? ceny na aukcjach to ok 500 pln i za te pieniądze bym nie kupił. Grałem w Voidy nowymi postaciami i według mnie nie jest to warte tej ceny. Radzę poczekać na kampanię Lockdown i tam kupić na mniejsze pieniądze. Poczekasz kilka miesięcy ale zaoszczędzisz trochę plnów
spartan
Posty: 34
Rejestracja: 11 mar 2018, 19:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: spartan »

Carmash pisze: 12 maja 2020, 19:03 Poważnie rozważam zakup Aftermath & Void Seeders. Znajdzie się ktoś, kto w kilku zdaniach streści mi, czy warto dokonać tego zakupu? Z góry dziękuję :)
Przeglądaj OLX bo ja omamiony zakupem prawie sprzątnąłem aftermatch PL za 480złociszy w rodzinnym mieściePoznaniu,a chwila cierpliwości oferta PLza 340 z Trójmiasta zmieniła mój wybór i od tamtej chwili z dodatkiem postaci i elementów rozgrywki z tego właśnie dodatku zagrywam się nawet solo(wcześniej zmuszałem wręcz syna) bo w dobie problemów KORONNCH dzieci powinny chodzić wcześniej spać bo od rana kolejne zajęcia z tatą nauczycielem za którego każdy z rodziców ostatnio robi...Polecam bo po zakupie sam stwierdzisz ile wariantów masz do wyboru łącznie z dodatkową rasą która odchodzi bardzo mocno od klimatów "Aliens"...i na koniec tylko jeden temat nie czekaj na medyka w cenie około 600:<bo pięć pozostałych z dodatku jest naprawdę godnych pogrania a i figurki mają super...pozdrawiam i bierz w ciemno bo nagle rozgrywka mimo dodatkowego czasu rozkładania i kolejnych kilogramów na półce-nabiera klimatu jeszcze bardziej a chwile spokoju między nieudanymi rzutami albo spotkaniami z Intruzami są napchane np.alarmami od których zależy życie całej załogi niezależnie od NIECNYCH planów...
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: nanautzin »

Planuje dzisiaj zagrać w tryb misji badawczej z SG. Czy można tam wrzucić koszmary?

Drugie pytanko. Do pudełka miałem przyklejony zestaw naprawczy z kartami. Tylko z tego zestawu jak patrzyłem to kilka kart jest identycznych jak miałem w podstawce (albo coś źle patrze) np. misja z zabiciem 2 gracza. Jak to jest? :D
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2652 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

nanautzin pisze: 15 maja 2020, 17:03 misja z zabiciem 2 gracza. Jak to jest? :D
"od" vs "ot".
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Carmash »

Nabyłem Aftermath & Void Seeders za rozsądne pieniądze i absolutnie nie żałuję. Dodatkowe postacie, rasa, tryby gry. Tego mi trzeba.

Teraz czekam na kickstartera z Lockdown, aby uzupełnić kolekcję nie tylko o ten samodzielny dodatek, ale także o oba komiksy i Carnomorphy. Mam wrażenie, że rozgrywki z tą rasą będą niezwykle klimatyczne 😊
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: nanautzin »

Jestem po rozgrywce z dodatkiem Pokłosie, tryb misja badawcza. Mieliśmy zagrać na nowych obcych i misję badawczą, ale chyba tak się nie da, a przynajmniej nie znalazłem takiego wariantu w instrukcjach.
Sama rozgrywka filmowa. Masa zwrotów akcji i ciekawych zagrań. Uważałem podstawkę za świetną, ale brak było w niej balansu. Niby była to semi kooperacja, ale tej kooperacji nie odczuwalem, jeśli ukryty cel mnie do tego nie zmuszał. W dodatku jest mechanika alarmów, która wymusza kooperacje na graczach. Dzięki nowym znacznikom eksploracji łatwiej zrobić pewne misje, które były bardzo ciężkie do zrobienia w podstawce np. misja z jajami czy ze zwłokami. Nowe postacie ciekawe, klimatyczne i każdą zupełnie inaczej się gra. Najlepsza z moich rozgrywek w Nemesisa do tej pory. Teraz trzeba sprawdzić jeszcze nową rasę :)
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: KOSHI »

44 dzień wyprawy. USS Nostromo. Gdzieś w kosmosie...

Z hibernacji budzi się Żołnierz i Naukowiec. Na ekranie monitora mrugają 2 cele - odkryć co najmniej 2 słabości Obcych i zanieść zwłoki kolegi do pokoju zabiegowego. Ruszają razem w stronę silników. Naukowiec bierze ziomka pod pachę a żołnierz go osłania. W pewnym momencie drzwi za naukowcem się zamykają i są zmuszeni się rozdzielić. Naukowiec rusza naprawić silnik, a żołnierz próbuje się do niego dostać okrężną drogą i trafia do gniazda. Bierze jajo do celów badawczych i spotykają się w maszynowni. Droga do pozostałych silników usłana jest szmerami więc decydują, że tylko 1 silnik zostanie sprawdzony i ruszają w poszukiwaniu laboratorium i pokoju zabiegowego. Jak na złość wszystkie kolejne pomieszczenia płoną... Uciekając przed ogniem żołnierz łapię draśnięcie od gadziny, które w kokpicie okazuje się poważniejsze, niż myślał. Złapał larwę. Przestawiają cel podróży z Wenus na Ziemię i znajdują wreszcie laboratorium. Żołnierz naprawia jej i... w pomieszczeniu pojawia się hardy sukinsyn. :evil: Full auto, wchodzą 3 obrażenia, menda dalej stoi. Naukowiec dobija go z pistoletu. Odkrywają 3 słabości i pojawia się kolejny dziad - pełzacz, przed którym udaje się im zwiać cało i zdrowo do Kokpitu. Później się znów muszą rozdzielić bo znowu drzwi ich rozgraniczają. Żołnierz idzie się zahibernować, a naukowiec szuka zabiegowego i go w końcu znajduje. Żeby nie było za łatwo to hibernacja się nie udaje bo za chłodziarką czekało na żołnierza śliniące się ścierwo. Zostało rozsmarowane po pomieszczeniu w momencie, kiedy naukowiec wlazł do Hibernatorium. Jeszcze tylko rzut na szmery i gra wygrana. Ehe... Wyłazi larwa, która skaża żołnierza i przerywa procedurę hibernacyjną naukowca. Co się martwić, czasu zostało jeszcze 3 rundy. Zdążą się zahibernować, bo korytarze ze szmerów wyczyszczone. Jest cichutko, jak makiem zasiał... Ciągnę kartę wydarzeń i następuje armageddon. Umieść znacznik awarii w każdym płonącym pomieszczeniu i rozprzestrzeń pożar. A 2 karty poprzednio wylosowane to szalejący ogień i krótkie spięcie. Kombos taki, że z wrażenia bohaterom spadły gacie. W ciągu 3 rund 2/3 statku uległo awarii i rozleciało się na płonące fragmenty. Hibernatorium ocalało, ale oderwane od fajczącego się kadłuba, kiedy chłopaki już mieli wchodzić do komór, posłużyło za dryfująca w kosmosie trumnę dla 2 dzielnych bohaterów. Spłonęli w nim żywcem. Obcy im nie dali rady. Zabił ich sam statek jak w Horyzoncie zdarzeń. A wszystko to przez małą larwę, co nie dała spać... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Shodan »

Czy ktoś wie czy retailowa wersja od Rebela także ma jakieś błędy na kartach i inne niedoróbki, które wystąpiły w wersji KS PL?
Można przyjąć, że planowany na ten rok dodruk będzie pozbawiony tych wad?
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Carmash »

Shodan pisze: 18 maja 2020, 15:38 Czy ktoś wie czy retailowa wersja od Rebela także ma jakieś błędy na kartach i inne niedoróbki, które wystąpiły w wersji KS PL?
Można przyjąć, że planowany na ten rok dodruk będzie pozbawiony tych wad?
Zanim zacząłem kompletować dodatki z KS, w pierwszej kolejności nabyłem wersję retailową od Rebela. Było to zaraz po oficjalnej premierze wersji sklepowej i pierwsze co zobaczyłem po otwarciu pudełka, to dorzucone karty z poprawionymi błędami. Mogłem je spokojnie zamienić z tymi, które znajdowały się w stosie zapakowanych kart i cieszyć się grą bez błędów. Zakładam, że podobnie będzie w dodruku.

Nie było także problemu z reklamacją żetonów silników, które miały różne odcienie. W ciągu kilku tygodni otrzymałem nowe. Muszę przyznać, że wydawca naprawdę postarał się w tym przypadku.
ODPOWIEDZ