Cala gra w świetnym klimacie exploracji marsa, szykowania planety w ciężkich warunkach dla pierwszych ludzi a tu jeb...trzoda i pieski yorki
Bezduszna mechanika
- BOLLO
- Posty: 5216
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1075 times
- Been thanked: 1682 times
- Kontakt:
Re: Bezduszna mechanika
Terraformacja Marsa:
Cala gra w świetnym klimacie exploracji marsa, szykowania planety w ciężkich warunkach dla pierwszych ludzi a tu jeb...trzoda i pieski yorki
Cala gra w świetnym klimacie exploracji marsa, szykowania planety w ciężkich warunkach dla pierwszych ludzi a tu jeb...trzoda i pieski yorki
Spoiler:
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 78 times
Re: Bezduszna mechanika
Czepiasz się Yorki są zaje... pierwszy raz jak je dociągnąłem to turlałem się po podłodze
Co do trzody, to może Brahminy byłyby lepsze...
Twórcy mieli sporo dystansu.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Bezduszna mechanika
Przeszkadza bardziej niż lasy i odkryte miasta? Rozgrywka toczy się na przestrzeni kilku czy kilkunastu generacji, w trakcie których na Marsa kilkukrotnie przybywają statki z ludźmi (ba! nawet z turystami!) i zasobami, powstają partie polityczne, odbywają się igrzyska sportowe, planeta się zieleni, powietrze staje się zdatne do oddychania... czemu nie miałoby tam być krowy i psa?
- BOLLO
- Posty: 5216
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1075 times
- Been thanked: 1682 times
- Kontakt:
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: Bezduszna mechanika
Nie wspinałem się na takie wysokie góry, ale te namioty to są raczej nieduże i jak się nie wie gdzie się go rozstawiło to nie tak łatwo można znaleźć. Pojedyncze pole planszy reprezentuje dość spory teren podejrzewam. Więc tematycznie tu nie chodzi o kolor tylko brak wiedzy gdzie kolega mógł rozstawić namiot, stan na granicy życia i śmierci na pewno nie pomaga w rozglądaniu się i wypatrywaniu.
Large Hadrian Collider
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Bezduszna mechanika
NIby spory teren, namiot mały, ale jak umierając schodzę na niższy poziom, to mi namiocik kolegi blokuje przejście i zamarzam czekając aż go przestawi z jedynej ścieżki jaką da się iść na tym odcinku.hadrian pisze: ↑27 maja 2020, 09:39 Nie wspinałem się na takie wysokie góry, ale te namioty to są raczej nieduże i jak się nie wie gdzie się go rozstawiło to nie tak łatwo można znaleźć. Pojedyncze pole planszy reprezentuje dość spory teren podejrzewam. Więc tematycznie tu nie chodzi o kolor tylko brak wiedzy gdzie kolega mógł rozstawić namiot, stan na granicy życia i śmierci na pewno nie pomaga w rozglądaniu się i wypatrywaniu.
Re: Bezduszna mechanika
Nie no namiocik przecież przejścia nie zastawia, nawet jak kolega śpi sobie w środku. Nie możesz tylko rozbić drugiego dopóki kolega w nim kima bo nie ma miejsca ale jak już wyjdzie i sobie pójdzie wtedy jak najbardziej rozstawiamy się obok;-)donmakaron pisze: ↑27 maja 2020, 09:46NIby spory teren, namiot mały, ale jak umierając schodzę na niższy poziom, to mi namiocik kolegi blokuje przejście i zamarzam czekając aż go przestawi z jedynej ścieżki jaką da się iść na tym odcinku.hadrian pisze: ↑27 maja 2020, 09:39 Nie wspinałem się na takie wysokie góry, ale te namioty to są raczej nieduże i jak się nie wie gdzie się go rozstawiło to nie tak łatwo można znaleźć. Pojedyncze pole planszy reprezentuje dość spory teren podejrzewam. Więc tematycznie tu nie chodzi o kolor tylko brak wiedzy gdzie kolega mógł rozstawić namiot, stan na granicy życia i śmierci na pewno nie pomaga w rozglądaniu się i wypatrywaniu.
- kdsz
- Posty: 1401
- Rejestracja: 17 gru 2010, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 455 times
- Been thanked: 303 times
Re: Bezduszna mechanika
Hm, faktycznie to co piszesz trzyma się kupy. Oczywiście gdy pomyślimy o regule dotyczącej ograniczenia liczby himalaistów przebywających na jednym polu, to trochę nam się rozsypuje domek z kart, ale przyjmuję argumentację.hadrian pisze: ↑27 maja 2020, 09:39Nie wspinałem się na takie wysokie góry, ale te namioty to są raczej nieduże i jak się nie wie gdzie się go rozstawiło to nie tak łatwo można znaleźć. Pojedyncze pole planszy reprezentuje dość spory teren podejrzewam. Więc tematycznie tu nie chodzi o kolor tylko brak wiedzy gdzie kolega mógł rozstawić namiot, stan na granicy życia i śmierci na pewno nie pomaga w rozglądaniu się i wypatrywaniu.
Na marginesie - absurdy mechaniczne najjaskrawiej błyszczą w grach o mocniej zarysowanym temacie. Łapiesz się za głowę i mówisz: ale przecież to nie ma sensu! A jak skaczesz po heptagramie w grze Carpe Diem i liczysz PZ w oparciu o liczbę kominów w budynku, to ci się to wydaje całkiem naturalne.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2020, 11:18 przez kdsz, łącznie zmieniany 1 raz.
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Bezduszna mechanika
Może nie naturalne ale machasz na to ręką bo przecież wiesz, że dana gra nawet nie próbuje iść w stronę odwzorowania czegokolwiek. Zgadzam się, że najbardziej razi jak ktoś usiłuje narzucić jakiś klimat, a rzeczywistość kwiczy.kdsz pisze: ↑27 maja 2020, 10:45
Na marginesie - absurdy mechaniczne najjaskrawiej błyszczą w grach o mocniej zarysowanym temacie. Łapiesz się za głowę i mówisz: ale przecież to nie ma sensu! A jak skaczesz po heptagramie w grze Carpe Diem i liczysz PZ w oparciu o liczbę kominów w budynku, to ci się to wydaje to całkiem naturalne.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Bezduszna mechanika
No tak, miałem na myśli pełny namiocik, dawno nie grałem i mi się trochę pomieszało. W K2 brakuje tylko akcji ataku czekanem w zemście za zablokowanie zejścia. Wtedy wszystko nabrałoby większego sensu - morderczy wyścig na szczyt, zastawianie na siebie pułapek i morderstwo na podejściu. Na schodzących na dół czeka policja, pierwszego zakuwa w kajdanki, wygrywa drugi w kolejności.
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Bezduszna mechanika
Dlatego strategią wygrywającą jest schodzenie w górędonmakaron pisze: ↑27 maja 2020, 11:07 Na schodzących na dół czeka policja, pierwszego zakuwa w kajdanki, wygrywa drugi w kolejności.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Bezduszna mechanika
Szachy. Pachołkowie chodzą tylko prosto przed siebie, ale przywalić mogą wyłącznie po skosie, biskupi nie dają rady iść w przód ani w bok, konie się zataczają.
Czy konie mnie słyszą?
Czy konie mnie słyszą?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- BOLLO
- Posty: 5216
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1075 times
- Been thanked: 1682 times
- Kontakt:
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Bezduszna mechanika
Nie jest takie bezduszne. Wystarczy obalić litra żeby się wczuć w klimat "chodzenia po skosie"
- yrq
- Posty: 953
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 335 times
- Been thanked: 359 times
Re: Bezduszna mechanika
Dziś po poście w temacie Viticulture przypomniał mi się jeden absurd mechaniki.
Starzenie moszczu.
Z moszczu (fermentujace winogrona) robi się wino, które dopiero można przechować. W grze starzeje się wino i moszcz - poprawnie tematycznie by było gdyby niezużyte w danym roku zbiory przepadały.
Starzenie moszczu.
Z moszczu (fermentujace winogrona) robi się wino, które dopiero można przechować. W grze starzeje się wino i moszcz - poprawnie tematycznie by było gdyby niezużyte w danym roku zbiory przepadały.
Re: Bezduszna mechanika
Maracaibo.
Mogę sprzedać towary w mieście. Jeśli brak miejsca na towar, w zamian wykonuje akcje "walka".
Biedni ci mieszkańcy - ciągle są ofiarami ataków oraz od wielu partii nie zbudowali większego magazynu.
Mogę sprzedać towary w mieście. Jeśli brak miejsca na towar, w zamian wykonuje akcje "walka".
Biedni ci mieszkańcy - ciągle są ofiarami ataków oraz od wielu partii nie zbudowali większego magazynu.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- Koziełło
- Posty: 905
- Rejestracja: 13 cze 2018, 13:11
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 315 times
Re: Bezduszna mechanika
Akcję walki możesz zrobić bez względu na to czy dostarczyłeś towary czy nie. Poza tym dla mieszkańców Maracaibo nie ma to większego znaczenia, bo i to właściciela zmieni inny kawałek Karaibów.
Re: Bezduszna mechanika
Zerknij do instrukcji => "Akcje miejskie", od strony 5 do 8.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- detrytusek
- Posty: 7330
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Bezduszna mechanika
Jak już miałbym się przyczepić do Maracaibo to wspomagam w walce mojego tymczasowego sojusznika, który walczy nie wiadomo z kim. Ja nigdy nie mam z tego powodu żadnych strat, a korzyści osiągam w zupełnie innym miejscu na Karaibach.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Bezduszna mechanika
Akcję walki można wykonać tylko w mieście, w którym jest akcja walki i to niezależnie od tego, czy sprzedałeś tam towar, czy nie.
Poza tym mam wrażenie (choć mogę się mylić), że nie do końca rozumiesz, jak jest idea walki w Maracaibo. Nie chodzi o to, że atakujemy miejsce, w którym jesteśmy, podejmując bitwę z armią którejś z obecnych w regionie potęg (dodatkowo wybierając, z którą akurat będziemy walczyć), lecz o to, że prowadzimy walkę sprzymierzając się z jedną z tych potęg i na jej rzecz (w jakimś miejscu regionu). W tym kontekście akcja miejsca może odpowiadać sytuacji takiej oto, że spotykamy się z przedstawicielami różnych potęg w tym konkretnym mieście (bo mają tam wyjątkowo dobrze przygotowane sale konferencyjne np., albo dobre knajpy) i dogadujemy, z którą się sprzymierzamy na potrzeby walki.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Bezduszna mechanika
W sensie ścisłym korzyści w tym miejscu odnosi wspomagana przeze mnie potęga - ja zaś zapewne jestem przez nią opłacany (pieniędzmi lub punktami, załóżmy punktami wpływu czy sławy).detrytusek pisze: ↑29 maja 2020, 11:46 Jak już miałbym się przyczepić do Maracaibo to wspomagam w walce mojego tymczasowego sojusznika, który walczy nie wiadomo z kim. Ja nigdy nie mam z tego powodu żadnych strat, a korzyści osiągam w zupełnie innym miejscu na Karaibach.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...