Aeon's End (Kevin Riley)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 399
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 339 times
Been thanked: 309 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Chudej »

Ja zaopatrzyłem się w Wieczną Wojnę po około pół roku i parę dni później w Bezimiennych :D Osobiście zacząłem naprawdę wsiąkać i "rozumieć" tą grę dopiero jak kupiłem WW, ale to pewnie dlatego, że DUŻO bardziej intensywniej zaczęliśmy w to grać po zakupie WW :) Dodatki są super, ale polecam jednak najpierw się zaznajomić z samą podstawką, zwlaszcza że contentu tam nie brakuje, a w niezdrowy nałóg grania samymi nowościami łatwo tu popaść.
shad
Posty: 36
Rejestracja: 13 sty 2020, 13:21
Lokalizacja: Tuszyn
Has thanked: 21 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: shad »

seki pisze: 29 maja 2020, 09:29
Ja uważam, że dodatki na gwałt nie są potrzebne. Nie jestem oszczędny przy kupowaniu gier a mimo to, nie czułem potrzeby kupna dodatków póki nie przeszedłem wszystkich Nemesis. Po przerwie znów chętnie sięgnąłem po Aeons end i teraz czuję, że Wieczna wojna się przyda ale na samej podstawce z przyjemnością rozegrałem ponad 20 partii. Powtarzalność rynku nie stanowiła dla mnie problemu ponieważ magowie i Nemesis robią w tej grze robotę pod względem regrywalnosci. Rynek jest tu sprawą drugorzędna w kwestii świeżości rozgrywki. W dużym pudle mamy dość Nemesis i magów by nie łapać od razu za dodatek. Wcale bym się nie zdziwił gdyby takie pudło zostało wydane z połową zawartości, wtedy owszem szybciej brakowało by dodatków.
Seki, dokładnie tak :D U mnie ogrywanie podstawy trwało dość długo, ale tak pokochałam Aeon's, że (z braku dostępności dodatków) kupiłam WW i znów godziny grania :) Przyznam, że z Wiecznej Wojny w trybie solo jeszcze żadnego nemezis nie pokonałam :oops:

Dodatki nabyłam z kilku powodów:

1. Chciałam więcej Aeon's End
2. Byłam kosmicznie ciekawa, czy da się wprowadzic jeszcze więcej zupełnie inaczej działających nemezis (ogarnęła mnie ogólna ciekawość co jeszcze wymyslą)
3. Bałam się trochę, że zaraz dodatki znikną ze sklepów i je po prostu przegapię (teraz już wiem, że aż tak szybko nie znikają :P)
4. Uznałam, że ze wszystkich gier jakie mam na liście (a jest ona dłuuuuugaśna :P) pakiet dodatków do TEJ JEDYNEJ ucieszy mnie najbardziej ;)

Oczywiście, że małe pudełka nie są konieczne. To taki bajer dla maniaków :D
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: seki »

Jeśli chodzi o Aeons end to bezpowrotnym wyczerpaniem jakiegoś dodatku nakładu bym się nie martwił. Tytuł na tyle chwycił, że o dodruk bym się nie martwił.
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Admirał Thrawn »

Witam.
Ma ktoś jakieś ciekawe pomysły na deck building w tej grze? Chodzi o jakieś uniwersalne ciekawe pomysły na pulę ogólną kart/ sklep.
I czy można konstruować tą pulę kart dowolnie, wiem że sugerowane są zestawy po 3 kryształy, 2 artefakty i 4 zaklęcia, ale kusi mnie żeby wypróbować jak zadziała gra z 3-4 artefaktami w puli ogólnej :) .
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Awatar użytkownika
brutusss
Posty: 231
Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 216 times
Been thanked: 56 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: brutusss »

Admirał Thrawn pisze: 29 maja 2020, 16:59 Witam.
Ma ktoś jakieś ciekawe pomysły na deck building w tej grze? Chodzi o jakieś uniwersalne ciekawe pomysły na pulę ogólną kart/ sklep.
I czy można konstruować tą pulę kart dowolnie, wiem że sugerowane są zestawy po 3 kryształy, 2 artefakty i 4 zaklęcia, ale kusi mnie żeby wypróbować jak zadziała gra z 3-4 artefaktami w puli ogólnej :) .
Polecam:

https://www.actionphasegames.com/pages/aerandomizer

Co do 4 artefaktów...chyba nie zadziała, zostaje za mało miejsca na zaklęcia a tymi głównie zadajesz obrażenia
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Admirał Thrawn »

Cztery artefakty to faktyczne przesada, ale 3 mogłyby się sprawdzić, szczególnie w grze solo.
Dzięki za link.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
longmen76
Posty: 662
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: longmen76 »

Dwa najnowsze dodatki do Aeons End wprowadziły do gry nowe żetony Nemesis plus bramy Nemesis. To spowodowało, że przeprowadziłem rewizję swojego projektu insertu. Postanowiłem podejść inaczej, bardziej uniwersalnie. Niezależnie, którą kupisz podstawkę i które dodatki, to żetony, postacie, Nemesis muszą wejść do jednego pudełka. Jest oczywiście granica pojemności przy użyciu koszulek (zwłaszcza premium). Na zdjęciach karty są z podstawki plus dwa dodatki, natomiast Karty Nemesis i karty postaci są z dwóch podstawek oraz czterech dodatków. Reszta kart (Wieczna Wojna i dwa nowe dodatki są w drugim pudełku w którym są same pojemniki na karty i dodatkowy pojemnik na bramy).
Docelowo mam plan, żeby pogrupować wszytkie karty kryształów / artefaktów / zaklęć / nemesis i trzymać całą grę w dwóch pudełeczkach z podstawek. W drugim pudełku planuję aby jeden z małych pojemników zrobić tak, żeby był równocześnie podajnikiem na karty.
Zobaczymy co przyniesie wersja Legacy - możliwe, że trzeba będzie przesiąść się na skrzynię drewnianą - ale to melodia przyszłości. Karty w koszulkach premium (Sloyca).
Spoiler:
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Phate »

Takie może banalne pytanie ale czy dodatek "Niezbadany Mrok" nadaje się do połączenia z pierwszą podstawką ? Wiem, że wyszedł po Wiecznej Wojnie i stąd moje pytanie bo może z jakiś nieznanych mi powodów powinien być łączony tylko z drugą podstawką.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Erni »

Można tu łączyć wszystko ze wszystkim.
:wink:
MManiekM
Posty: 197
Rejestracja: 15 lut 2019, 11:26
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: MManiekM »

Łączysz wszystko ze wszystkim, a potem patrzysz jak dostajesz srogi wpierdziel od Gnieworodnego.

Znienawidzisz życie, a potem i tak usiądziesz do gry z uśmiech i totalnie zbędna nadzieją na pokonanie wroga.

Enjoy!
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Admirał Thrawn »

Moim zdaniem Gnieworodny jest zdecydowanie wymagającym przeciwnikiem w trudnym wariancie.
Nie wiem, czy nie jednym z najtrudniejszych.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Nie ;)
Przeszliśmy go bez problemu w przeciwieństwie do Maski która wymaga totalnego ustawienia rynku i specyficznej strategii, więc ją ominęliśmy i aktualnie utkwiliśmy na pożeraczu.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

Admirał Thrawn pisze: 01 cze 2020, 11:09 Moim zdaniem Gnieworodny jest zdecydowanie wymagającym przeciwnikiem w trudnym wariancie.
Nie wiem, czy nie jednym z najtrudniejszych.
Wosho pisze: 01 cze 2020, 12:57 Nie ;)
Też uważam że nie jest zbyt wymagający.
Częstym błędem jest aktywowanie Strike do oporu podczas gdy powinno się to zrobić tylko raz.
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Admirał Thrawn »

My z kolei nie mieliśmy większych problemów z Pożeraczem i Maską, a jedynie z Królową, która jest praktycznie nie do pokonania, chyba jeszcze nigdy z nią nie wygraliśmy na najwyższym poziomie trudności.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: seki »

Jak widać każdy nemezis może stanowić problem bo u mnie też najgorzej szło z Gnieworodny a pozostali padli całkiem szybko.
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 399
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 339 times
Been thanked: 309 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Chudej »

Admirał Thrawn pisze: 01 cze 2020, 13:08 My z kolei nie mieliśmy większych problemów z Pożeraczem i Maską, a jedynie z Królową, która jest praktycznie nie do pokonania, chyba jeszcze nigdy z nią nie wygraliśmy na najwyższym poziomie trudności.
Nawet z Pnączem Magmy? Ostatnio doczytaliśmy jeszcze zasadę, że można wziąć jedno obrażenie i rozdzielić obrażenia z zaklęcia na karaluchy, z tym naprawdę wydaje mi się, że Królowa nie jest taka ciężka :)
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: akahoshi »

Chyba muszę przeczytać instrukcję jeszcze raz, bo w trybie solo, Gnieworodny i jego poplecznicy na zwykłym poziomie trudności roznoszą mnie w drobny mak...
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: c08mk »

akahoshi pisze: 01 cze 2020, 13:46 Chyba muszę przeczytać instrukcję jeszcze raz, bo w trybie solo, Gnieworodny i jego poplecznicy na zwykłym poziomie trudności roznoszą mnie w drobny mak...
Tu raczej nie chodzi o instrukcję tylko o odpowiedni dobór taktyki do nemezis/maga/marketu.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: seki »

c08mk pisze: 01 cze 2020, 13:52
akahoshi pisze: 01 cze 2020, 13:46 Chyba muszę przeczytać instrukcję jeszcze raz, bo w trybie solo, Gnieworodny i jego poplecznicy na zwykłym poziomie trudności roznoszą mnie w drobny mak...
Tu raczej nie chodzi o instrukcję tylko o odpowiedni dobór taktyki do nemezis/maga/marketu.
Ale w przypadku Gnieworodnego los jest również dość istotny. Ja mam takiego pecha, że gdy walczę z nim to nie mam kart na rynku leczących gravehold a z talii natarcia wyskakuje mi regularnie karta -5 życia gravehold. Ta czarna chmura wciąż nade mną wisi.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: akahoshi »

c08mk pisze: 01 cze 2020, 13:52
akahoshi pisze: 01 cze 2020, 13:46 Chyba muszę przeczytać instrukcję jeszcze raz, bo w trybie solo, Gnieworodny i jego poplecznicy na zwykłym poziomie trudności roznoszą mnie w drobny mak...
Tu raczej nie chodzi o instrukcję tylko o odpowiedni dobór taktyki do nemezis/maga/marketu.
Istnieje i taka możliwość :mrgreen:
Jestem początkujący w Aeon's End (6 rozgrywek za mną) i na razie gram z podstawowym rynkiem (tym z kartki przygotowującej do pierwszej rozgrywki).
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Admirał Thrawn pisze: 01 cze 2020, 13:08 My z kolei nie mieliśmy większych problemów z Pożeraczem i Maską, a jedynie z Królową, która jest praktycznie nie do pokonania, chyba jeszcze nigdy z nią nie wygraliśmy na najwyższym poziomie trudności.
Jak niby pokonaliscie Maske na hardmodzie? Extinction i increased difficulty? :shock:
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Admirał Thrawn »

To akurat łatwo mi poszło, ale może miałem szczęście, grałem solo.
Birma + amulety, zapewniają dużo życia.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 993 times
Been thanked: 433 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: KurikDeVolay »

woytas pisze: 25 maja 2020, 01:02
Wiem, że jestem kasztan i żebrak, ale czy mógłbym prosić o dodatkowe trzy przekładki w tej samej stylistyce, odnośnie startowych talii? Iskra, Kryształ i Karta początkowa/unikatowa? Nie wiem jak to nazwać.
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Admirał Thrawn pisze: 01 cze 2020, 15:30 To akurat łatwo mi poszło, ale może miałem szczęście, grałem solo.
Birma + amulety, zapewniają dużo życia.
Gram we dwojke, moze solo jest latwiej.
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Admirał Thrawn »

Wosho pisze: 02 cze 2020, 11:19
Admirał Thrawn pisze: 01 cze 2020, 15:30 To akurat łatwo mi poszło, ale może miałem szczęście, grałem solo.
Birma + amulety, zapewniają dużo życia.
Gram we dwojke, moze solo jest latwiej.
Solo w ogóle jest specyficznym rodzajem rozgrywki. Tylko ty i nemezis macie tury, więc możesz łatwiej i szybciej się rozwinąć, niestety kosztem 1 tury mniej (masz tylko 3 karty tury).
Maska głównie polega na zadawaniu obrażeń graczowi przez karty spaczenia. Grając solo Birmą można szybko się leczyć, co zdecydowanie ułatwia grę przeciw niej.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
ODPOWIEDZ