Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- mikeyoski
- Posty: 1523
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Mam nadzieję, że tak właśnie będzie. Wrzuciłem do obserwowanych i czekam łaskawie plując sobie w brodę jak była za 20 ojro
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
też kupiłem drożej nieco...ale co tam ...
wczoraj pojawił się news na bgg co do dodatku , jak to mówi mój syn "wilidżerów dadzą"
wczoraj pojawił się news na bgg co do dodatku , jak to mówi mój syn "wilidżerów dadzą"
We're currently finalizing the print files for the expansion and still plan to launch it in October/November this year.
I'll hopefully be able to upload the box art soon!
In the meantime, I can already share that it will be called the "Farmer's Market Expansion". It adds farming & trading to the core gameplay and features a bunch of unique objects that grant special abilities to players and make each game feel even more different from the last!
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
No 20 euro to już naprawdę dobra cena i nie ma co się nawet zastanawiać. Z drugiej ręki nie widziałem póki co nigdzie.
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Mnie też, ale gra z dzieciakami jest tak fajna, że miło jest dostawać po tyłku.
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Przetłumaczyłem instrukcję, ale nie dostałem póki co pozwolenia od Ravensburgera na wrzucenie jej na bgg. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to zapraszam do kontaktu przez PW, prześlę mailem (albo gdzieś w chmurę wrzucę).
- MichalStajszczak
- Posty: 9444
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1444 times
- Kontakt:
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Tak, polskie wydanie będzie prawdopodobnie we wrześniu
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1299 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
A kto ją wyda?
- MichalStajszczak
- Posty: 9444
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1444 times
- Kontakt:
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Oczywiście Ravensburger. A dystrybutorem (do końca tego roku) będzie TM Toys.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
tobie niepotrzebną, tysiacu dzieciaków, ktore znajdą grę w szerokiej dystrybucji (czuję że gra trafi do smykow czy auchanow) na pewno się przyda. tyle razy było tlumaczone że nie robi się przecież polskich edycji dla forumowiczów .
Ostatnio zmieniony 06 sie 2020, 12:16 przez rastula, łącznie zmieniany 1 raz.
- bogas
- Posty: 2791
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 630 times
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Do tego gry nie ma w polskich sklepach, a nie każdy ma czas i ochotę kupować na niemieckim Amazonie. Dla mnie super wiadomość.
- MichalStajszczak
- Posty: 9444
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1444 times
- Kontakt:
- bogas
- Posty: 2791
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 630 times
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Jeśli to SCD to luz. Jeśli po tyle w sklepach będzie, No to taniej wyjdzie na Amazonie i to sporo.
- mikeyoski
- Posty: 1523
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Oj to Amazon konkurencji mieć nie będzie. Szkoda, że polski rynek Ravensburger traktuje po macoszemu :-/
- MichalStajszczak
- Posty: 9444
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1444 times
- Kontakt:
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Wśród użytkowników tego forum pewnie tak.
Ale większość klientów albo nie będzie wiedziała o tym, że na niemieckim Amazonie jest taniej albo po prostu będzie wolała kupić polskie wydanie w polskim sklepie.
- mikeyoski
- Posty: 1523
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Jasne. Pod warunkiem, że TM Toys jakimś cudem ulokuje te grę na rynku. Co wcale nie jest takie pewne. A cena zrobi swoje. Bo jak piszesz, tanio nie będzie
- MichalStajszczak
- Posty: 9444
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1444 times
- Kontakt:
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Nie rozumiem, dlaczego gra nie miała by być na rynku ulokowana. TM Toys współpracuje z wieloma sieciami i hurtowniami, więc na pewno gra do sprzedaży trafi. Chociaż nie ma pewności, czy nie skończy się to tak, jak w przypadku Broom Service.
- ShapooBah
- Posty: 1284
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 360 times
- Been thanked: 214 times
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Tutaj jednak tematyka sprawi, że gra trafi do większej ilości osób. Rodzice rozpoznają markę, choćby z opowieści dzieci, więc im tego maincrafta kupią jako prezent świąteczny.
Broom service miało strasznie odrzucającą oprawę graficzną. Kojarzyła mi się ze starymi grami Ravensburga właśnie, do tego stopnia, że przez wiele miesięcy myślałem, że to jakaś reedycja starej, klasycznej gry.
Broom service miało strasznie odrzucającą oprawę graficzną. Kojarzyła mi się ze starymi grami Ravensburga właśnie, do tego stopnia, że przez wiele miesięcy myślałem, że to jakaś reedycja starej, klasycznej gry.
- mikeyoski
- Posty: 1523
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
To, że trafi do hurtowni nic nie oznacza. Trzeba czymś zachęcić ludzi do kupowania, czyli ulokować ją na rynku. A to w przypadku Ravensburgera w Polsce wygląda różnie. Jedne produkty promują, a inne niekoniecznie. Wspomniany Broom Service to przykład spitolonego marketingu. Z drugiej strony mamy taki Labyrinth czy Gravitrax. Minecraft jest nośną marką, ale czy na tyle, że zachęcić do czegoś innego niż wersja elektroniczna? W dodatku za dość wysoką cenę (ja bym w życiu nie dał za nią tyle kasy - dlatego wybiorę Amazona i za tę stówkę ją zakupię) i niepewnością co do instrukcji (vide Broom Service, chociaż tam nawet angielska wersja była skopana) Czas pokaże i pewnie znając życie moje przewidywania będą dalekie od prawdyMichalStajszczak pisze: ↑06 sie 2020, 22:21Nie rozumiem, dlaczego gra nie miała by być na rynku ulokowana. TM Toys współpracuje z wieloma sieciami i hurtowniami, więc na pewno gra do sprzedaży trafi. Chociaż nie ma pewności, czy nie skończy się to tak, jak w przypadku Broom Service.
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Właśnie to "dobre odwzorowanie wersji komputerowej" mnie martwi, bo moim zdaniem poza grafiką brak jakichkolwiek powiązań. Chyba nawet projektant w życiu nie odpalił gry na kompie, totalne nieporozumienie. Brak jakiegokolwiek craftingu, beznadziejny system walki, gra co najwyżej dla 5-latków.
Rav zawsze miał solidne wykonanie, ale z tematem to się raczej grubo minęli. Za tą kasę warto kupić coś innego, nie dajcie się naciągnąć na markę.
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Moim zdaniem ta gra nie jest próbuje być 'odwzorowaniem' cyfrowego minecrafta na planszy - w takiej kategorii faktycznie blado wypada.
Jednak patrząc na nią jako na lekkie rodzinne euro o tematyce minecraftowej - wtedy wygląda już całkiem nieźle. Zwłaszcza, że tematycznie jest bardzo mocno osadzona w minecraftowym świecie, a to ma ogromne znaczenie dla dzieciaków - które są przecież z założenia głównymi odbiorcami tego tytułu.
Mechanika gry nie jest skomplikowana, co turę można wykonać zaledwie dwie z pięciu akcji - co więcej, akcje te są bardzo 'minecraftowe' - odkrywanie świata, kopanie surowców, budowa, walka - faktycznie, brak tutaj craftingu, który zastąpiony został przez 'podnoszenie przedmiotów'. Mnie osobiście urzekł sposób zdobywania surowców w grze: dla każdego gracza który miał styczność z eurogrami jest czymś zupełnie normalnym, że surowce mają postać drewnianych kosteczek; każdy kto grał w minecraft wie, że surowce to takie bloki róznokolorowe które trzeba wykopać. Minecraft B&B łączy obie te koncepcje i daje nam 64 drewniane kostki surowców o wymiarze 20x20, które trzeba sobie 'wykopać' ze wspólnej puli.
Sposób naliczania punktów też przypadł mi do gustu. Jest na tyle elastyczny, że opisany w instrukcji 'wariant dla początkujących' naprawdę działa (zwłaszcza w połączeniu ze zwykłymi zasadami punktacji), dzięki czemu pięciolatek może spokojnie konkurować z ośmiolatkiem i dorosłymi. Poza tym, pozwala regulować tempo rozgrywki (od graczy zależy kiedy skończą się kolejne rundy), wynagradza też długofalowe planowanie - strategiczne rozmieszczenie budowli na planszy pozwala już od początku gry pracować na punkty zdobyte w ostatniej rundzie.
Walka z kolei stanowi dla początkujących graczy wstęp do deckbuildingu - jest losowa, ale losowość tę możemy redukować rozbudowując 'talię' swoich przedmiotów poprzez zdobywanie nowej broni.
Największym minusem gry jest w moim odczuciu jakość wykonania, którą oceniam na poziomie "średni". Plansze graczy są zbyt cienkie jak mój gust, tekturowe pionki na kolorowych podstawkach nie robią szału (twórcy wrzucili do pudła dwa "gołe" pionki i zachęcają do narysowania/przyklejenia własnych wzorów - ich niewielki rozmiar nie daje jednak pola do popisów artystycznych). Obawiam się, że żetony broni dość szybko się zużyją (trzeba je tasować przy każdej walce). No i nie ma planszy: stosy kafli, które tworzą świat gry układamy w kwadrat 4x4 (plus przedmioty po bokach), co daje dość dużą powierzchnię. Grając z dziećmi trzeba się liczyć z tym że będą niechcący te stosy szturchać i przesuwać - ułożenie wszystkiego na jakiejś planszy z zaznaczonymi polami usprawniłoby rozgrywkę zdecydowanie.
Podsumowując: Minecraft B&B kupiłem synowi w ciemno na ósme urodziny - to miał być prezent dla niego, a nie dla mnie, więc sama tematyka gry wystarczyła by skłonić mnie do zakupu. Spodziewałem się typowej gry na licencji, stworzonej na potrzeby rynku Smykowo/Empikowego - czyli czegoś na poziomie reskinu chińczyka, snake&ladders albo innego monopolu - i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Gra jest lekka i w ciekawy sposób nawiązuje tematycznie do minecrafta, a czas rozgrywki w sam raz na krótką popołudniową partyjkę w rodzinnym gronie. Stanowi też świetne wprowadzenie w świat gier euro (a nawet przy okazji deck builderów) i jest na tyle przyjemna, że w trakcie następnego wieczoru planszówkowego mam zamiar pokazać ją znajomym zanim rozłożymy coś gatunkowo cięższego.
Jednak patrząc na nią jako na lekkie rodzinne euro o tematyce minecraftowej - wtedy wygląda już całkiem nieźle. Zwłaszcza, że tematycznie jest bardzo mocno osadzona w minecraftowym świecie, a to ma ogromne znaczenie dla dzieciaków - które są przecież z założenia głównymi odbiorcami tego tytułu.
Mechanika gry nie jest skomplikowana, co turę można wykonać zaledwie dwie z pięciu akcji - co więcej, akcje te są bardzo 'minecraftowe' - odkrywanie świata, kopanie surowców, budowa, walka - faktycznie, brak tutaj craftingu, który zastąpiony został przez 'podnoszenie przedmiotów'. Mnie osobiście urzekł sposób zdobywania surowców w grze: dla każdego gracza który miał styczność z eurogrami jest czymś zupełnie normalnym, że surowce mają postać drewnianych kosteczek; każdy kto grał w minecraft wie, że surowce to takie bloki róznokolorowe które trzeba wykopać. Minecraft B&B łączy obie te koncepcje i daje nam 64 drewniane kostki surowców o wymiarze 20x20, które trzeba sobie 'wykopać' ze wspólnej puli.
Sposób naliczania punktów też przypadł mi do gustu. Jest na tyle elastyczny, że opisany w instrukcji 'wariant dla początkujących' naprawdę działa (zwłaszcza w połączeniu ze zwykłymi zasadami punktacji), dzięki czemu pięciolatek może spokojnie konkurować z ośmiolatkiem i dorosłymi. Poza tym, pozwala regulować tempo rozgrywki (od graczy zależy kiedy skończą się kolejne rundy), wynagradza też długofalowe planowanie - strategiczne rozmieszczenie budowli na planszy pozwala już od początku gry pracować na punkty zdobyte w ostatniej rundzie.
Walka z kolei stanowi dla początkujących graczy wstęp do deckbuildingu - jest losowa, ale losowość tę możemy redukować rozbudowując 'talię' swoich przedmiotów poprzez zdobywanie nowej broni.
Największym minusem gry jest w moim odczuciu jakość wykonania, którą oceniam na poziomie "średni". Plansze graczy są zbyt cienkie jak mój gust, tekturowe pionki na kolorowych podstawkach nie robią szału (twórcy wrzucili do pudła dwa "gołe" pionki i zachęcają do narysowania/przyklejenia własnych wzorów - ich niewielki rozmiar nie daje jednak pola do popisów artystycznych). Obawiam się, że żetony broni dość szybko się zużyją (trzeba je tasować przy każdej walce). No i nie ma planszy: stosy kafli, które tworzą świat gry układamy w kwadrat 4x4 (plus przedmioty po bokach), co daje dość dużą powierzchnię. Grając z dziećmi trzeba się liczyć z tym że będą niechcący te stosy szturchać i przesuwać - ułożenie wszystkiego na jakiejś planszy z zaznaczonymi polami usprawniłoby rozgrywkę zdecydowanie.
Podsumowując: Minecraft B&B kupiłem synowi w ciemno na ósme urodziny - to miał być prezent dla niego, a nie dla mnie, więc sama tematyka gry wystarczyła by skłonić mnie do zakupu. Spodziewałem się typowej gry na licencji, stworzonej na potrzeby rynku Smykowo/Empikowego - czyli czegoś na poziomie reskinu chińczyka, snake&ladders albo innego monopolu - i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Gra jest lekka i w ciekawy sposób nawiązuje tematycznie do minecrafta, a czas rozgrywki w sam raz na krótką popołudniową partyjkę w rodzinnym gronie. Stanowi też świetne wprowadzenie w świat gier euro (a nawet przy okazji deck builderów) i jest na tyle przyjemna, że w trakcie następnego wieczoru planszówkowego mam zamiar pokazać ją znajomym zanim rozłożymy coś gatunkowo cięższego.
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Dostałem zgodę na publikację tłumaczenia:
https://boardgamegeek.com/filepage/206343
Jeśli przy okazji czytania instrukcji zauważycie jakie błędy/nieścisłości to będę wdzięczny za kontakt, postaram się w miarę możliwości nanosić ewentualne poprawki na bieżąco.
https://boardgamegeek.com/filepage/206343
Jeśli przy okazji czytania instrukcji zauważycie jakie błędy/nieścisłości to będę wdzięczny za kontakt, postaram się w miarę możliwości nanosić ewentualne poprawki na bieżąco.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 31 paź 2016, 19:45
- Lokalizacja: Warszawa/Skierniewice
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 28 times
Re: Minecraft: Builders & Biomes (Ulrich Blum)
Amazon.de
21.44€
Kupuje się dwa egzemplarze i przesyłka jest wtedy za darmo.
Podpis nieczynny. Najbliższy podpis powyżej lub w wątku obok.