Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Nie podoba mi się ta nowa plansza gracza ale zmiany w mechanice na plus. Ja poprzedniej wersji nie kupiłem ze względu na język, dużo tekstu jest w tej grze.
+ Nie podobały mi się te karty punktacji, ale tej mechaniki chyba nie planują zmieniać? :/
michalldz90 pisze: ↑26 cze 2020, 19:58
podobaja mi się też kosmetyczne zmiany planszy gracza, która wcześniej miała problemy z czytelnością. Teraz mamy trochę więcej ikonografiki, która będzie też obecna na kartach, więc gra stanie się bardziej intuicyjna.
zmiana graficzna na plus, choć to kwestia gustu . można wiedzieć skąd pochodzi ta grafika? jest ich więcej?
ja właśnie nabyłem starą wersję i zamierzam robić face lifting, bo ta plansza cywilizacji jakoś czytelniejsza mi się wydaje.
shod pisze: ↑02 lip 2020, 08:10
zmiana graficzna na plus, choć to kwestia gustu . można wiedzieć skąd pochodzi ta grafika? jest ich więcej?
ja właśnie nabyłem starą wersję i zamierzam robić face lifting, bo ta plansza cywilizacji jakoś czytelniejsza mi się wydaje.
Grafika jest z BGG, Christian ją tam wrzucił. Jak na razie więcej chyba nie ma. Jakby co na FB jest oficjalna grupa poświęcona nowej edycji.
w końcu w sieci pojawiło się więcej zdjęć nowej edycji i trochę dodatkowego info. Wygląda na to, że gra będzie prezentowała się świetnie wszystkie zmiany na plus !
michalldz90 pisze: ↑10 sie 2020, 16:14
w końcu w sieci pojawiło się więcej zdjęć nowej edycji i trochę dodatkowego info. Wygląda na to, że gra będzie prezentowała się świetnie wszystkie zmiany na plus !
Zajęło to dużo czasu, znacznie dłużej, niż się spodziewaliśmy. Ale w końcu możemy dać ci wgląd w Clash of Cultures: Monumental Edition , na który czekałeś od dawna. Więc zapnij pasy i zacznijmy od części 1 pamiętnika autora Christiana Marcussena !
Uwaga: wszystkie przedstawione tutaj materiały dotyczące gry nie są ostateczne, w języku angielskim i nadal są w toku.
CZĘŚĆ 1: MONUMENTALNE ZADANIE
Oryginalne Clash of Cultures zostało wydane w 2012 roku. Ta gra była moją wizją gry cywilizacyjnej, tak jak zawsze chciałem. Powinien posiadać elastyczne, ale realistyczne drzewko technologiczne, modułową mapę, którą można eksplorować i co było szczególnie ważne: bardzo świadomie i wyraźnie pokazać graczom, jak ich cywilizacja rozwija się i rozwija na mapie: od małych osad po duże miasta.
Byłem wtedy i nadal jestem bardzo dumny z efektu końcowego. Ale przyznaję, że czegoś brakowało: prawdziwych, historycznych cywilizacji. Na szczęście 2 lata później udało mi się to zmienić. Wraz z rozszerzeniem „Cywilizacje” do gry weszły prawdziwe cywilizacje, a gracze mogli grać jako Rzymianie, Hunowie, Majowie i wiele innych znanych cywilizacji. Z Aztekami jako promocją, było w sumie 15 cywilizacji do wyboru. Całkiem fajnie, że wszystkie te cywilizacje będą od samego początku w Monumental Edition !
WIĘC CO MIAŁ TERAZ ZROBIĆ?
Dzięki Wizkids znalazłem nowego wydawcę, który chciał się zająć Clash of Cultures . Co było słuszne, ponieważ Zev Slashinger (wcześniej Z-Man, gdzie pierwotnie pojawił się CoC) był również odpowiedzialny za Clash of Cultures w Z-Man . Ale nowy wydawca oznaczał również, że nie mogliśmy nic zabrać ze starej gry: ani grafiki, ilustracji i oczywiście nie materiału do gry. Ale to również miało zaletę: mogliśmy nie tylko zrobić wszystko od zera i uwzględnić opinie z 8 lat, ale także dało nam to inne nowe wolności. A teraz chciałbym je krótko przedstawić.
CO NOWEGO: WYDARZENIA
Wydarzenia są teraz wyzwalane przez każdego gracza za co trzeci postęp technologiczny dokonany przez gracza. To dotyczy terazogólnie i nie jest już powiązany z kolorem postępu. Na każdej planszy gracza znajduje się teraz licznik wydarzeń, który pozwala to śledzić. Ale oznacza to również, że zdarzenia są wyzwalane przez całą grę i nie są już ograniczone do 6 na gracza. Konsekwencją tego było to, że musiałem przedefiniować gracza rozpoczynającego. Zamiast liczby wydarzeń jest teraz określana na podstawie aktualnego zadowolenia * populacji i siły kulturowej * każdego gracza. Kto pamięta: były to zasoby, które możesz wydać, a ze względu na nowe znaczenie tych zasobów należy teraz rozważyć, czy i kiedy je wydać. Wydarzenia zostały również skorygowane w ten sposób że mają mniejszy wpływ na początku gry i dlatego nie mogą szczególnie wzmacniać lub osłabiać gracza. Ponadto jest trochę mniej wydarzeń, które wpływają również na innych graczy - dzięki czemu rozgrywkę można zaplanować dla innych graczy i tylko Ty musisz przygotować się na wydarzenie.
CO NOWEGO: BARBARZYŃCY
Sposób rozmieszczania i aktywowania barbarzyńców, teraz trochę się zmieniłem. Nadal będą wprowadzani do gry za pomocą kart wydarzeń, ale po aktywacji wszyscy barbarzyńcy, którzy znajdują się w promieniu 2 pól od twoich miast, otworzą się i będą chcieli cię zaatakować. Twój ruch na planszy przypomina ruch jednostki gracza. Kiedy wchodzą do miasta gracza, toczą się również regularne walki. Na tym się nie kończy: mogą nawet podbić Twoje miasto i zamienić je w twierdzę barbarzyńców!
CO NOWEGO: CUDA
W grze jest teraz 8 cudów zamiast tylko 7. To w końcu prawdziwa miniatura, a nie tylko drukowany wyświetlacz. Wraz z nowymi celebrytami na planszy, pojawiają się nowe umiejętności. Cuda były kiedyś budynkami wartymi większej liczby punktów, posiadającymi zalety i efekty, które można było uzyskać jako technologię lub wydarzenie. To czyniło ich raczej słabymi. Teraz budowanie cudu na wczesnym etapie jest dużo bardziej dochodowe. Ponieważ mają całkiem niezłe umiejętności.
Nie chodziło tylko o cuda ... ale o tym powiem więcej w osobnym wpisie do dziennika.
CO NOWEGO: WALKA
Proste sześciościenne kostki do określenia wyników bitwy? To już przeszłość! Mamy teraz w grze 12-ścienną kostkę. Nadal mają one jednolity rozkład wyników od 1 do 6, ale teraz mamy również specjalne symbole na kostkach. Symbole te uruchamiają unikalne zdolności bojowe, które teraz posiadają jednostki graczy. Piechota i kawaleria mogą zwiększyć wynik walki, słonie bojowe mogą zapobiec trafieniom, a przywódcy mogą przerzucić wyniki 1 s.
Chociaż jest to system walki oparty na sześcianach, oczywiście zachowaliśmy jego stare mocne strony, a nawet wzmocniliśmy je nowymi umiejętnościami: przewaga liczebna i różnorodność wojsk są nagradzane i zapewniają stosunkowo niezawodne sukcesy, ale szczęście w bitwach jest nadal możliwe.
CO NOWEGO: LIDER
W starej grze liderzy nie byli połową lub całością. Były rodzajem hybrydy między jednostką wojskową a osadnikiem i nie było łatwo ich dobrze wykorzystać. Teraz stanowią pełną jednostkę wojskową, którą można regularnie rekrutować w miastach. Rekrutacja lidera kosztuje 1 kulturę * i 1 zadowolenie * - wtedy decydujesz, którego z 3 przywódców swojej cywilizacji wybierzesz. To daje ci nie tylko taktyczną, ale strategiczną decyzję dla twojego lidera, który jest nie tylko wyabstrahowany jako umiejętność, ale także fizycznie obecny na planszy.
Na zdjęciu: 3 możliwych przywódców Wikingów ...
To tyle na dziś! Mam nadzieję, że podobały Ci się te ekscytujące wrażenia! Dopóki gra nie zostanie wydana, będę przybliżać wam szczegóły nowej, naprawdę monumentalnej edycji Clash of Cultures i nie mogę się doczekać, kiedy w końcu będziecie mogli trzymać to nowe wydanie w swoich rękach. A dzięki Frosted Games jest teraz całkowicie po niemiecku !
Zanim opublikuję was w tym dzienniku deweloperów, chciałbym wam pokazać jeden ze wspaniałych nowych kafelków mapy. Z pięknymi detalami ...
Byłbym uradowany gdyby wyszła edycja PL..ale zastanawiam się również nad ENG...najwyżej gracze troszkę podszkolą słówka ..chciałem kupić lekki tytuł czyli Sid Meier's Civilization ale dowiedziałem się ze dodatku w PL nie będzie.....mimo że będą polskie akcenty...wiec chyba czas na grubszy tytuł..
Zev z WizKids potwierdził na BGG przynajmniej 6-7 wydań języków poza angielskim, I want to believe. ;-)
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Czy ktoś poleciłbym jakąś grę, z których piechota i kawaleria lepiej pasowałaby jako potencjalne zamienniki do kilku różnych frakcji w Clash of Cultures aniżeli piechota i emisariusze z Age of Conan, gdzie poszczególne frakcje wydają się silnie inspirowana starożytnymi cywilizcjami – Stygia w stylu Egipcjan, Turan w stylu Arabów/Persów/Tuaregów/Numidyjczyków z okolic Kartaginy (mogliby więc posłużyć jako Kartagina lub Babilonia), Aquilonia w stylu Rzymian (chociaż z greckimi hełmami), Hyperborea w stylu Greków (z młotami trochę jak bogowie w filmie Immortals).
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Wow wow wow, i to jest news! Sam biłem się z myślami nad angielską wersją, ale w takim razie czekam z niecierpliwością zatem! Ciekawe które wydawnictwo to wyda - Phalanx?
EsperanzaDMV pisze: ↑13 gru 2020, 21:51
Wow wow wow, i to jest news! Sam biłem się z myślami nad angielską wersją, ale w takim razie czekam z niecierpliwością zatem! Ciekawe które wydawnictwo to wyda - Phalanx?
EsperanzaDMV pisze: ↑13 gru 2020, 21:51
Wow wow wow, i to jest news! Sam biłem się z myślami nad angielską wersją, ale w takim razie czekam z niecierpliwością zatem! Ciekawe które wydawnictwo to wyda - Phalanx?