Może należałoby zatem wprowadzić pojęcie "wilgotności względnej" gry. Grę abstrakcyjną można by było uznać za całkowicie suchą (wilgotność względna 0%), natomiast wilgotności innych gier oceniać statystycznie, na podstawie tego, jak gracze ją oceniają. Np. połowa uzna za suchą - wilgotność 50%feniks_ciapek pisze: ↑22 kwie 2020, 09:37 Jest w dużej mierze subiektywna, ale da się jakąś średnią z opinii wyciągnąć, nie jest całkowicie losowa, więc „zmierzyć” można raczej tylko statystycznie.
Rune Stones (Rüdiger Dorn)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- MichalStajszczak
- Posty: 9433
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1444 times
- Kontakt:
Re: Rune Stones (Rüdiger Dorn)
-
- Posty: 2290
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1596 times
- Been thanked: 931 times
Re: Rune Stones (Rüdiger Dorn)
Raczej suchość 100%
Nikt nie używa pojęcia „wilgotność” w odniesieniu do gier.
Nikt nie używa pojęcia „wilgotność” w odniesieniu do gier.
- bober
- Posty: 300
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Zambrów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
- nikozja_dg
- Posty: 598
- Rejestracja: 27 kwie 2009, 21:08
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Rune Stones (Rüdiger Dorn)
Gra jest już dostępna w Graszkach:
https://graszki.pl/Rune-Stones-p2068
https://graszki.pl/Rune-Stones-p2068
W Opolu gry dostarczamy do domów - https://graszki.pl/
- Ginet
- Administrator
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 cze 2012, 00:20
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Rune Stones (Rüdiger Dorn)
Zgadzam się z opiniami, że gra jest za długa jak na to co oferuje i po jakimś czasie staje się powtarzalna, ale przyznam, że twist związany z akcją wykorzystania zdolności kart jest bardzo ciekawy.
Zapraszam też do poczytania recenzji Rune Stones na GF - LINK
Zapraszam też do poczytania recenzji Rune Stones na GF - LINK
Polecam:
GAMESFANATIC - Największy serwis o grach planszowych i karcianych
NEWS GAMESFANATIC - Najnowsze wieści z planszówkowego świata
GAMESFANATIC - Największy serwis o grach planszowych i karcianych
NEWS GAMESFANATIC - Najnowsze wieści z planszówkowego świata
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 73 times
Re: Rune Stones (Rüdiger Dorn)
Grałem raz na trzy osoby i gra była całkiem przyjemna.
Jednym z większych plusów tej gry jest łatwość tłumaczenia zasad. Sama gra pozostawia jakieś pole do kombinowania, chociaż zwojów nie pali. Ale pewnie taka z założenia miała być.
Kolejnym plusem jest szybkość tur graczy, więc myślę, ze nawet w pełnym składzie będzie się płynnie grało.
Twist z odrzucaniem kart ciekawy, chociaż faktycznie różnorodność samych kart jest dosyć mała. Myślę, że dodatek to poprawi, chociaż boję się trochę jak będzie taka sporadyczna negatywna interakcja wyglądała.
Imho gra najbardziej potrzebuje nowych kamieni runicznych, żeby zachować jakąś żywotność. Jeśli dorzucimy drugie tyle z dodatku i będziemy je dobierali losowo to o regrywalność nawet przy małej różnorodności kart może być duża.
Co do kamieni to po jednej partii ciężko stwierdzić czy jest balans czy nie, ale wydawało się, że każdy kamień może mieć ciekawe zastosowanie i daje jakies nowe możliwość szczególnie w połączeniu z innymi kamieniami lub/i z odpowiednimi kartami.
Gra ma fajne tempo i jeśli każdy podejdzie do niej jak do wyścigu to czas rozgrywki nie zabije przyjemności z niej płynącej. Tutaj nie ma budowania silnika bo cały czas go rozwalamy (no może poza kamieniami, ale czy można to nazwać silniczkiem...), więc cały czas trzeba cisnąć do przodu, a pod koniec dzięki kamieniom gra przyśpiesza.
Ta pierwsza partia trwała może niecałe półtorej godziny z tłumaczeniem zasad. Jeśli da się zejść w tym składzie do godziny (a myślę, ze się da) to będzie ok.
Ciekawy jestem dodatków i może uda się następną partię odpalić z wszystkim co jest i wtedy zrewiduje pierwsze wrażenia.
Wadą takiego rozwiązania na pewno jest cena bo z kompletem dodatków ta gra będzie kosztować ponad 300pln. Czy jest tego warta to juz sprawa indywidualna.
Jednym z większych plusów tej gry jest łatwość tłumaczenia zasad. Sama gra pozostawia jakieś pole do kombinowania, chociaż zwojów nie pali. Ale pewnie taka z założenia miała być.
Kolejnym plusem jest szybkość tur graczy, więc myślę, ze nawet w pełnym składzie będzie się płynnie grało.
Twist z odrzucaniem kart ciekawy, chociaż faktycznie różnorodność samych kart jest dosyć mała. Myślę, że dodatek to poprawi, chociaż boję się trochę jak będzie taka sporadyczna negatywna interakcja wyglądała.
Imho gra najbardziej potrzebuje nowych kamieni runicznych, żeby zachować jakąś żywotność. Jeśli dorzucimy drugie tyle z dodatku i będziemy je dobierali losowo to o regrywalność nawet przy małej różnorodności kart może być duża.
Co do kamieni to po jednej partii ciężko stwierdzić czy jest balans czy nie, ale wydawało się, że każdy kamień może mieć ciekawe zastosowanie i daje jakies nowe możliwość szczególnie w połączeniu z innymi kamieniami lub/i z odpowiednimi kartami.
Gra ma fajne tempo i jeśli każdy podejdzie do niej jak do wyścigu to czas rozgrywki nie zabije przyjemności z niej płynącej. Tutaj nie ma budowania silnika bo cały czas go rozwalamy (no może poza kamieniami, ale czy można to nazwać silniczkiem...), więc cały czas trzeba cisnąć do przodu, a pod koniec dzięki kamieniom gra przyśpiesza.
Ta pierwsza partia trwała może niecałe półtorej godziny z tłumaczeniem zasad. Jeśli da się zejść w tym składzie do godziny (a myślę, ze się da) to będzie ok.
Ciekawy jestem dodatków i może uda się następną partię odpalić z wszystkim co jest i wtedy zrewiduje pierwsze wrażenia.
Wadą takiego rozwiązania na pewno jest cena bo z kompletem dodatków ta gra będzie kosztować ponad 300pln. Czy jest tego warta to juz sprawa indywidualna.
- MichalStajszczak
- Posty: 9433
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1444 times
- Kontakt:
Re: Rune Stones (Rüdiger Dorn)
W prezentacji przepisów jest błąd (od 4'20"). W jednym ruchu można do pozyskiwania stworów (czyli zakupu kart) użyć tylko jednego koloru kart (plus karty jokerowe) ale można kupić kilka kart, o ile suma punktów na kartach na to pozwalaMendaks pisze: ↑14 lut 2021, 09:25 No to ja zaproszę was na moją recenzję gry Rune Stones.
https://youtu.be/ju_P9tXxbhA
Re: Rune Stones (Rüdiger Dorn)
Racja przyznaję się do błędu. Zrobię sprostowanie napisami i dziękuję za zwrócenie uwagiMichalStajszczak pisze: ↑10 mar 2021, 14:48W prezentacji przepisów jest błąd (od 4'20"). W jednym ruchu można do pozyskiwania stworów (czyli zakupu kart) użyć tylko jednego koloru kart (plus karty jokerowe) ale można kupić kilka kart, o ile suma punktów na kartach na to pozwalaMendaks pisze: ↑14 lut 2021, 09:25 No to ja zaproszę was na moją recenzję gry Rune Stones.
https://youtu.be/ju_P9tXxbhA