Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Retrac »

Poziom trudności

Witam, czy macie jakieś inne metody sposobu wyliczania poziomu wrogów? Wprawdzie nie grałem zbyt wiele ale z tego co widzę poziom wrogów podnosi się "za wolno" (tak wiem, mogę sobie po prostu podnieść poziom na dany scenariusz, ale chodzi mi bardziej o jakiś stały sposób wyliczania, który sprawdzi się w całej kampanii). Przy standardowej grze gdy na początku postacie są na 1 poziomie i wrogowie też, to gra jest ciekawa, jednak gdy jedna postać ma 3 poziom a druga 4 to wrogowie w standardzie są na 2 poziomie i wtedy gra jest łatwa.
Może więc już nie dzielić na pół średniej poziomów postaci i w takiej sytuacji średnią zaokrąglać w dół?
Będę wdzięczny za propozycje.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

W regułach gry masz możliwość zagrania na "trudnym" +1 i "bardzo trudnym" +2, więc na jedno wyjdzie.
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Retrac »

Dzięki ale nie o to mi chodzi. Bo w sytuacji gdy średni poziom graczy to 1 to podnosząc poziom miałbym wrogów na drugim poziomie (dla nas mogłoby być trochę problemów). Chodzi mi o inną metodę wyliczania poziomów coś jak przykład który podałem (na początku to by hulało nie wiem jak na wyższych poziomach)
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

Retrac pisze: 04 wrz 2020, 11:39 Dzięki ale nie o to mi chodzi. Bo w sytuacji gdy średni poziom graczy to 1 to podnosząc poziom miałbym wrogów na drugim poziomie (dla nas mogłoby być trochę problemów). Chodzi mi o inną metodę wyliczania poziomów coś jak przykład który podałem (na początku to by hulało nie wiem jak na wyższych poziomach)
Skąd wiesz, że za łatwa? Z tego co piszesz, to raczej z internetu... Najlepiej sprawdza się sposób, który wyjdzie w praniu... Niestety gra nie skaluje się najlepiej, a moim zdaniem wynika to z trudności związanej z "wyceną" siły gracza, który ma dużo dobrych przedmiotów. Przedmioty na wyższych poziomach bardzo pomagają. Do tego duża różnorodność postaci sprawie, że czasem synergia jest mocna, a czasem jej nie ma. Jak masz scenariusz na dobiegnięcie gdzieś, a masz jakiegoś jednego biegacza to siłą rzeczy masz prosty scenariusz... jak wtedy chcesz sobie utrudnić? ;) Z tego co wiem jest to problem wielu tego typu gier. Np: w Sword and Sourcery gra nie bardzo w ogóle podchodzi do skalowania... ale tam są krótkie kampanie...

Trudno będzie wyliczyć jedną zasadę. Można przyjąć, że od poziomu np: 5-6 graj na trudnym, a od poziomu 3-4 na pół-trudnym, czyli wylicz sobie coś po środku matematycznie.
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Retrac »

elayeth pisze: 04 wrz 2020, 13:31 Skąd wiesz, że za łatwa? Z tego co piszesz, to raczej z internetu... Najlepiej sprawdza się sposób, który wyjdzie w praniu...
Nie, nie z internetu...tak jak pisałem nie grałem wiele, ale jakieś 10 scenariuszy rozegrane i tak jak mówię na początku poziom trudności był dobrze (jak dla nas) dopasowany a później było totalnie na lajcie bez emocji bo i skarby i monety można było spokojnie bez stresu zbierać.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

Pytanie czy to nie jest też trochę po to, żeby móc wykonać cel życiowy i założyć nową postać znów od początku. Jakby ciągle było trudno to też bez sensu mieć w grze poziomy postaci - chociaż znów właśnie ta cecha gry wymaga, że poziom przeciwników nie może zbytnio rosnąć, bo zawsze może wejść do gry nowa postać. Brak złotego środka przez tę nieliniowość rozwoju :)
mk20336
Posty: 1551
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mk20336 »

Gloomhaven – #33 Savvas Armory

Kolejny scenariusz w świecie Gloomhaven na bardzo wysokiej trudności za nami - tym razem było o dosłowny włos od porażki. Ale takie wyzwania dają jednak dużą satysfakcję. Więcej w opisie poniżej.
PS. Możliwe spoilery: postacie, przedmioty, zawartość scenariusza.

LINK: Gloomhaven – #33 Savvas Armory

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
mk20336
Posty: 1551
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mk20336 »

Gloomhaven – most often errors and overlooked rules

Po prawie 40 scenariuszach rozegranych w Gloomhaven mamy nowego gracza. Była to dobra okazja do spojrzenia w przeszłość w szczególności na najbardziej problematyczne dla nas zasady gry - aby nowy uczestnik mógł tego uniknąć. Poniżej pełna kompilacja tego, co nam sprawiało największe problemy. Mam nadzieję, że przy okazji pomoże też innym.

LINK: Gloomhaven – most often errors and overlooked rules

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
mk20336
Posty: 1551
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mk20336 »

Gloomhaven – #32 Decrepit Wood

Jesteśmy już całkiem zaawansowani w naszej podróży w ramach Gloomhaven. Tym razem nasza ekipa eksplorująca ten świat (Konrad, Kuba J, Kuba G i ja) postanowiliśmy wypełnić misję tajemniczego głosu. Nie było łatwo, zwłaszcza na poziomie Very Hard, spotykając jedne z najtrudniejszych potworów do pokonania. Więcej w poniższej relacji - miłej lektury.

LINK: Gloomhaven – #32 Decrepit Wood

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: litk »

Czy możecie mi powiedzieć, które z elementów gry są jednorazowe, wiem jedynie o naklejkach na mapę, że odkleić ich już się nie da, czy jest coś jeszcze?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Ardel12 »

litk pisze: 04 paź 2020, 21:58 Czy możecie mi powiedzieć, które z elementów gry są jednorazowe, wiem jedynie o naklejkach na mapę, że odkleić ich już się nie da, czy jest coś jeszcze?
No jeśli grałbyś na 100%, czyli używając elementów z ich przeznaczeniem to:
- naklejki na planszę,
- plansza,
- dziennik przygód,
- naklejki na karty postaci,
- karta postaci,
- karty zdarzeń (powinno się je drzeć :D )

Tyle. Większość z tego nie jest problemem. Ja przeszedłem całą kampanię 1.5 raza :D na 2os i w sumie wszystkiego zostało aż nadto. Jedynym problemem jest plansza, którą po kampanii można po prostu wywalić.
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

Wystarczy kupić wynilowe naklejki i po zakończeniu kampanio można z łatwością przywrócić grę do stanu pierwotnego. Kart wydarzeń wcale nie trzeba drzeć tylko odkłada się je do pudełka - może ikonka jest nieco myląca.
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: litk »

Powiedzcie jeszcze ile jest scenariuszy stricte solo, w księdze scenariuszy?
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 953
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 359 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: yrq »

litk pisze: 05 paź 2020, 21:49 Powiedzcie jeszcze ile jest scenariuszy stricte solo, w księdze scenariuszy?
Stricte - zero.
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

litk pisze: 05 paź 2020, 21:49 Powiedzcie jeszcze ile jest scenariuszy stricte solo, w księdze scenariuszy?
W księdze scenariuszy, którą masz w pudle z grą - zero. Natomiast są dostępne oficjalne scenariusze solo po 1 dla każdej klasy postaci.
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: litk »

Czyli co trzeba zawsze grać kilkoma postaciami?
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Blugkolf »

litk pisze: 05 paź 2020, 23:43 Czyli co trzeba zawsze grać kilkoma postaciami?
Możesz grać solo dwoma postaciami. Dwie to minimum, gra skaluje poziom trudności w zależności od liczby postaci - od 2 do 4. Do grania tylko jedną postacią na raz jest 17 scenariuszy klasowych, po jednym na każda postać w grze i tylko przypisana im postać może sie z nimi mierzyć.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2020, 23:53 przez Blugkolf, łącznie zmieniany 1 raz.
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

litk pisze: 05 paź 2020, 23:43 Czyli co trzeba zawsze grać kilkoma postaciami?
Standardowa gra solo to gra 2 postaciami + podniesienie poziomu trudności o 1 ze względu na to, że będziesz dokładnie wiedział, co każda z twoich postaci zrobi w tej turze i jaką będzie mieć inicjatywę.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

RaYell pisze: 05 paź 2020, 23:23 W księdze scenariuszy, którą masz w pudle z grą - zero. Natomiast są dostępne oficjalne scenariusze solo po 1 dla każdej klasy postaci.
Nie wiem jak w wersji angielskiej, ale w polskiej pudełko zawiera księgę scenariuszy solo ;)
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

gnysek pisze: 06 paź 2020, 10:51 Nie wiem jak w wersji angielskiej, ale w polskiej pudełko zawiera księgę scenariuszy solo ;)
W angielskiej wersji te scenariusze się dokupuje osobno albo ściąga z BGG bo są za darmo udostępnione.
Andrew495

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Andrew495 »

Witam, przyszło do mnie dzisiaj pudło z grą, jednak po otwarciu okazało się, że Góra pudełka jest lekko wygięta na środku i wklęsła na bokach. Czy ktoś z was miał podobny problem ? Czytałem na bgg, że po dodruku edycji drugiej w wersji ang ludzie zgłaszali dokładnie ten sam problem co mam ja.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

Polska czy angielska wersja? Naszą raczej Albi produkował, chociaż też w Chinach, więc problemy powinny być inne.
MarekSpam
Posty: 8
Rejestracja: 09 cze 2020, 01:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: MarekSpam »

Miałem podobnie. Góra pudełka lekko "pofalowana". W środku wszystkie elementy w idealnym stanie wiec dla mnie nie było problemu. To tylko pudełko, rozwalone nie jest :)

Przy okazji zapytam czy ktoś ma sprawdzone podstawki potworów do kupienia w jakims sklepie PL? Te dołączone do gry są tragiczne. Zamowilem 2 rodzaje z Meple.pl ale też są kiepskie i niszczą żetony.
Void
Posty: 221
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 11 times
Been thanked: 85 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Void »

Ja polecam o takie cudeńka https://mepel.pl/plastikowa-podstawka . Są dość miękkie i elastyczne więc ładnie się wyginają, standy łatwo wchodzą nie niszcząc ich. Może troszeczkę luźne ale wystarczająco dobrze trzymają. Nie wiem jak z trwałością bo nie miałem zbytnio okazji sprawdzenia przez obecną sytuację światową.

Tylko z dostępnością kolorów w mepelu ciężko (dostępne tylko czerwony niebieski i żółty), można bezpośrednio od producenta sprowadzić inne np szary ale trochę drożej wyjdzie. https://www.spielematerial.de/en/plasti ... xible.html
ernin
Posty: 555
Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 35 times
Been thanked: 27 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: ernin »

Ja zaopatrzyłem się w drukowanych przeciwników i muszę powiedzieć, że bardzo przyjemnie się z nimi gra. Ma ktoś może pomysł na ich przechowywanie?
Spoiler:
ODPOWIEDZ