Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 22 times
Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Call of Madness to gra od 1 do 4 graczy, w wieku 14+, a średni czas rozgrywki wynosi 20 min/gracz. Autorami gry są Szymon Maliński (współtwórca gry Paranormal Detectives) oraz Bartłomiej Zielonka. Występują w niej dwie główne mechaniki tj. Tower Defense i Take That oraz pomocnicze Hand Managment oraz Deck Building. Te niestandardowe połączenie, chęć przetrwania oraz przepięknie wykonane grafiki przez Radosława Jaszczuka sprawią, że po rozgrywce będziecie chcieli zagrać od razu kolejny raz.
W trakcie rozgrywki wcielamy się w kapłanów kultów Cthulhu, którzy usiłują przyzwać Wielkiego Przedwiecznego, a przeszkadzają im w tym zarówno badacze jak i inne kulty. Pozyskujemy moce i błogosławieństwa istot ze świata H.P. Lovecrafta poprzez poświęcanie swoich kultystów, a następnie używamy ich zagrywając karty, aby zniszczyć badaczy i przyspieszyć unicestwienie wrogich kultów.
W dniu 02.11.2020 r. o godz. 11:00 rozpoczęła się kampania przedsprzedażowa na stronie https://czachagames.pl/index.php/produk ... f-madness/. Grę można kupić w EB do końca 04.11.2020 r. za 149 zł. Później cena do końca trwania kampanii wynosić będzie 169 zł. Im więcej pieniędzy kampania zbierze tym więcej rzeczy będzie dodane do gry.
W razie pytań o grę piszcie śmiało w temacie, ponieważ jestem jednym z autorów gry
Linki do recenzji i rozgrywek:
Recenzja oraz rozgrywka od SMGP Kości
Recenzja oraz zasady od HUMIgraj
Recenzja oraz zasady od GRAnatowa
Recenzja oraz zasady od Gambita
Rozmowa o grze oraz rozgrywka na OnTable
Recenzja pisana od Games Fanatic
Ostatnio zmieniony 15 sty 2021, 08:14 przez nanautzin, łącznie zmieniany 5 razy.
- Gambit
- Posty: 5235
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 1842 times
- Kontakt:
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 22 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Polecam zagrać zanim wydasz ostateczną opinię Nie rozumiem również stwierdzenia "takie coś"
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10928
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3357 times
- Been thanked: 3217 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Dyskusja o finanowsaniu społecznościowym i wydawnictwie Czacha przeniesiona do: viewtopic.php?f=57&t=68874
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10928
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3357 times
- Been thanked: 3217 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Z ciekawości - czytałem gdzieś o retheme - to decyzja wymuszona rozmowami z wydawnictwami (wczesniej miala byc to gra o Aztekach?) czy wasza?
-
- Posty: 413
- Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 110 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
W rozmowie z Asią Przemek opowiadał o tej zmianie. Być może faktycznie będzie większe zainteresowanie niż Aztekami, jednak hordy badaczy szturmujących biednych kultystów, którzy starają się przyzywać Wielkich Przedwiecznych jest takie... dziwne.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 22 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Rzeczywiście pierwotnie grę tworzyliśmy w klimatach mitologii Azteków. Decyzję o zmianie tematyki podjęliśmy wspólnie z wydawcą. On rzucił pomysł, a nam się spodobał To był moment, w którym zmienialiśmy akurat sporo mechanicznie, więc dostosowywaliśmy to pod Cthulhu.
Jednym z argumentów było właśnie to, że Cthulhu jest dużo bardziej popularny od Azteków. Udało się również trafić w trend o Cthulhu, który teraz troszkę występuje, ale w momencie podejmowania decyzji jeszcze go nie było.
Zmieniając grę pod Cthulhu zdawaliśmy sobie sprawę, że proporcje sił są u nas odwrócone. Badacze > kultyści. Kto powiedział jednak, że tak nie może być? Świat Cthulhu jest bardzo otwarty. W naszej wersji to właśnie kulty upadają, nie mają już sił i zasobów, żeby walczyć, a badacze rządzą miastem. Jedyną opcją kultów na przetrwanie jest przywołanie tytułowego Cthulhu. Badacze otrzymali informację o tym i starają się przeszkodzić w rytuale wysyłając swoje wszystkie siły, żeby temu zapobiec Stąd te hordy badaczy pędzące na nasze siedziby
Rozumiem, że nie wszyscy muszą czuć klimat, ale duża większość zastosowanych mechanik i rozwiązań ma uzasadnienie fabularne. Przynajmniej w naszym mniemaniu, które może być oczywiście błędne Nie jest to jednak gra przygodowa czy z gotowymi scenariuszami, których w tematyce Cthulhu powstaje wiele. U nas jest obrona i wbijanie szpil przeciwnikom, a każda rozgrywka będzie zupełnie inna
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Dzięki za materiał. Zawsze gdy pojawia się gra o mackach, to nastawiam radar, ale w tym przypadku zaczekam co z tego projektu wyniknie. W skrócie mówiąc nie porwało mnie na tyle, żeby się zajarać.Gambit pisze: ↑03 lis 2020, 08:27 Skoro pojawił się temat o grze, to ja dwa słowa
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 22 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Dorzuciłem do pierwszego posta nagrania, które powstały do tej pory na temat gry. Zapraszam do oglądania
-
- Posty: 413
- Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 110 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Czy macie w planach jakiegoś przedwiecznego/mechanikę pozwalającą przejmować badaczy do puli kultystów?
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 22 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Tego nie mamy, ale mogłaby to być dość ciekawa mechanika Jak wykorzystamy wszystkich wymyślonych do tej pory to pomyślimy nad tym Dzięki za inspirację, oby tylko było potrzebnych aż tyle progów
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Kampania wygląda ciekawie, obejrzałem filmik na on table i gra wygląda super. Ciekawe podejście, wreszcie coś nowego ale bez wydziwiania. Jeśli ktoś nie ma chęci lub czasu oglądać materiałów to mogę polecić grę. Do tego autor wygląda na mega sympatycznego faceta - aż wyszukałem w google jakich gier jest jeszcze autorem, żeby sobie obczaic.
Niemniej, ja się nie zdecyduje - nie jest to typ gry dla mnie, nie mam z kim w nią grać i mam bardzo ograniczone miejsce (małe mieszkanie).
Życzę autorom powodzenia!
Niemniej, ja się nie zdecyduje - nie jest to typ gry dla mnie, nie mam z kim w nią grać i mam bardzo ograniczone miejsce (małe mieszkanie).
Życzę autorom powodzenia!
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 lis 2020, 18:47
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Nie wiem czy nie lepiej by było odwrócić grę o przynajmniej 120 stopni:
- badacze bronią się przed kultystami lub wprowadzić tryb 2v2 i stosowną mechanikę dnia/nocy dla obu frakcji. Obecnie to FFA z dużą dozą RND
- błogosławieństwa zamienić na przekleństwa/klątwy sprowadzane na "niewinnych" badaczy
- dodanie CTHULHU - co to za gra o nim bez niego.... w obecnej formie powinno się nazywać maksymalnie "Innsmouth: Call of Mad God" lub "H.P.L: Call of Mad Man"
- wprowadzenie elementu strategicznego - wybór (losowy) boga opiekuńczego na początku gry. Dodatkowe bonusy i debuffy z tym związane. Poprawienie re-grywalności.
Obecnie zamówiłem dla siebie i na prezent, mam nadzieję że data wydania bardzo się nie zmieni i będzie to II kw. 2021.
Na razie trzymam mocno zaciśnięte kciuki za was.
- badacze bronią się przed kultystami lub wprowadzić tryb 2v2 i stosowną mechanikę dnia/nocy dla obu frakcji. Obecnie to FFA z dużą dozą RND
- błogosławieństwa zamienić na przekleństwa/klątwy sprowadzane na "niewinnych" badaczy
- dodanie CTHULHU - co to za gra o nim bez niego.... w obecnej formie powinno się nazywać maksymalnie "Innsmouth: Call of Mad God" lub "H.P.L: Call of Mad Man"
- wprowadzenie elementu strategicznego - wybór (losowy) boga opiekuńczego na początku gry. Dodatkowe bonusy i debuffy z tym związane. Poprawienie re-grywalności.
Obecnie zamówiłem dla siebie i na prezent, mam nadzieję że data wydania bardzo się nie zmieni i będzie to II kw. 2021.
Na razie trzymam mocno zaciśnięte kciuki za was.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 22 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Dzięki za dobre słowoshuji pisze: ↑04 lis 2020, 22:20 Kampania wygląda ciekawie, obejrzałem filmik na on table i gra wygląda super. Ciekawe podejście, wreszcie coś nowego ale bez wydziwiania. Jeśli ktoś nie ma chęci lub czasu oglądać materiałów to mogę polecić grę. Do tego autor wygląda na mega sympatycznego faceta - aż wyszukałem w google jakich gier jest jeszcze autorem, żeby sobie obczaic.
Niemniej, ja się nie zdecyduje - nie jest to typ gry dla mnie, nie mam z kim w nią grać i mam bardzo ograniczone miejsce (małe mieszkanie).
Życzę autorom powodzenia!
Przede wszystkim dzięki za wsparcieTherminius pisze: ↑05 lis 2020, 01:14 Nie wiem czy nie lepiej by było odwrócić grę o przynajmniej 120 stopni:
- badacze bronią się przed kultystami lub wprowadzić tryb 2v2 i stosowną mechanikę dnia/nocy dla obu frakcji. Obecnie to FFA z dużą dozą RND
- błogosławieństwa zamienić na przekleństwa/klątwy sprowadzane na "niewinnych" badaczy
- dodanie CTHULHU - co to za gra o nim bez niego.... w obecnej formie powinno się nazywać maksymalnie "Innsmouth: Call of Mad God" lub "H.P.L: Call of Mad Man"
- wprowadzenie elementu strategicznego - wybór (losowy) boga opiekuńczego na początku gry. Dodatkowe bonusy i debuffy z tym związane. Poprawienie re-grywalności.
Obecnie zamówiłem dla siebie i na prezent, mam nadzieję że data wydania bardzo się nie zmieni i będzie to II kw. 2021.
Na razie trzymam mocno zaciśnięte kciuki za was.
- Co do zmian mechanik/koncepcji o których piszesz to na tym etapie jest to niemożliwe, ale mogłyby być ciekawe
- RND to skrót od losowosci, jeśli dobrze rozumiem Na pewno występuje ona u nas przy dokładniu nowych badaczy/znaczników szaleństwa oraz przy dociągu/odsłananiu kart. Jednak nad każdą z tych losowości masz albo pewną kontrolę albo możliwość zareagowania na nią,
- Cthulhu zapewne zostanie dodany, a przynajmniej na to liczymy
- bogowie opiekuńczy, asymetryczne talie, umiejętności kultów, wariant 2v2 i wiele innych - jestem na tak i mamy na to nawet pewne pomysły, ale to już raczej kwestia dodatku, jeśli gra siądzie Regrywalność tej gry jest w naszym odczuciu bardzo duża. Tworzy ją w/w losowość oraz to że w każdej rozgrywce możesz dowolnie łączyć istoty, z których kart/mocy będziesz korzystać. Dodatkowo każda karta jest inna i w zależności jak się akurat ułożą też ma duży wpływ na rozgrywkę
- _Berenice_
- Posty: 763
- Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 478 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
I wrażenia z rozgrywki od redakcji GF - https://www.gamesfanatic.pl/2020/11/12/ ... a-zagadka/
Moja kolekcja
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!
ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 22 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Dzisiaj otrzymałem informację, że do gry dla każdego wspierającego dorzucone zostaną takie o to piękne figurki, które zastąpią znaczniki błogosławieństwa
- Reku_
- Posty: 326
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 85 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Fajny bajer, mi nie do końca potrzebny, ale przyda się na KSa.
Wygląda na to że cel za 37 tys ma szansę wskoczyć. Cieszę się, bo nowi przedwieczni to chyba najfajniejsza jak do tej pory zawartość.
A co do wcześniejszych wypowiedzi o klimacie, to przyznam się, że straszliwie ciekawiłoby mnie jakby wyglądała gra w klimacie Azteków.
Mam nadzieję, że na KSie się gra spodoba.
P.S. Jeszcze może jakis nowa postać dla graczy do wyboru?
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 22 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Nowi Przedwieczni to nowe mechaniki i możliwości także na pewno jest to jeden z ciekawszych progów.Reku_ pisze: ↑16 lis 2020, 15:34Fajny bajer, mi nie do końca potrzebny, ale przyda się na KSa.
Wygląda na to że cel za 37 tys ma szansę wskoczyć. Cieszę się, bo nowi przedwieczni to chyba najfajniejsza jak do tej pory zawartość.
A co do wcześniejszych wypowiedzi o klimacie, to przyznam się, że straszliwie ciekawiłoby mnie jakby wyglądała gra w klimacie Azteków.
Mam nadzieję, że na KSie się gra spodoba.
P.S. Jeszcze może jakis nowa postać dla graczy do wyboru?
Co do Azteków to pewnie poza innymi grafikami wiele by się nie zmieniło Mechanicznie ewentualnie jakieś drobne rzeczy.
Też liczymy, że zaskoczy na KS
Nowe postaci będą miały sens, jeśli wprowadzimy asymetryczne decki startowe, bo na tą chwilę byłaby to po prostu nowa grafika/figurka
- Reku_
- Posty: 326
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 85 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
No właśnie mi by się podobał taki temat Azteków składających ofiary bogom. Byłoby coś świeżego, bo to cthulu to mi się już przejadło. Ale zabieg marketingowo rozumiem.nanautzin pisze: ↑16 lis 2020, 16:32 Nowi Przedwieczni to nowe mechaniki i możliwości także na pewno jest to jeden z ciekawszych progów.
Co do Azteków to pewnie poza innymi grafikami wiele by się nie zmieniło Mechanicznie ewentualnie jakieś drobne rzeczy.
Też liczymy, że zaskoczy na KS
Nowe postaci będą miały sens, jeśli wprowadzimy asymetryczne decki startowe, bo na tą chwilę byłaby to po prostu nowa grafika/figurka
No i widzę, że asymetryczne decki w planach. No to też może być ciekawe. Będę śledził KSa
A planujecie tam jakieś addony? takie że wspierający u czachy będą mogli sobie też dokupić?
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Przepraszam, że wyrywam wypowiedź z kontekstu, ale to jest bardzo dobry pomysł. Wyobrażam to sobie jako dodatek modułowy, talia 10 kart ze zmianami w 2-3 zasobach (+/-) i umiejki raz na rundę. Wówczas znika potrzeba posiadania "pierdyliarda" postaci, wystarczy okroić liczbę postaci do maks 4-5.
Do czasu wystartowania KS jest jeszcze trochę czasu na przemyślenie.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
- Lokalizacja: Koszalin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 22 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Na tą chwilę nie myślimy o addonach, ale zobaczymy jeszcze jak to będzieReku_ pisze: ↑16 lis 2020, 16:37No właśnie mi by się podobał taki temat Azteków składających ofiary bogom. Byłoby coś świeżego, bo to cthulu to mi się już przejadło. Ale zabieg marketingowo rozumiem.nanautzin pisze: ↑16 lis 2020, 16:32 Nowi Przedwieczni to nowe mechaniki i możliwości także na pewno jest to jeden z ciekawszych progów.
Co do Azteków to pewnie poza innymi grafikami wiele by się nie zmieniło Mechanicznie ewentualnie jakieś drobne rzeczy.
Też liczymy, że zaskoczy na KS
Nowe postaci będą miały sens, jeśli wprowadzimy asymetryczne decki startowe, bo na tą chwilę byłaby to po prostu nowa grafika/figurka
No i widzę, że asymetryczne decki w planach. No to też może być ciekawe. Będę śledził KSa
A planujecie tam jakieś addony? takie że wspierający u czachy będą mogli sobie też dokupić?
Pomysłów na rozbudowę tej gry mamy wiele. Podczas jej tworzenia zwracaliśmy uwagę, żeby zostawić sobie kilka furtek na ewentualne dodatki, ale wszystko zależy czy gra chwyci na KS Na tą chwilę zależało nam, żeby gra była kompletna i gracze nie mieli poczucia, że coś zostało wycięte. Wszelkie rzeczy typu asymetryczne talie zostawiliśmy właśnie na ewentualne dodatki Takie talie trzeba zaprojektować i przede wszystkim zbalansować, a na to już czasu do KS nie znajdziemy niestety. Ciągle dopieszczamy SG, które mamy stworzone. Nie chcemy, żeby gra przez jakiś niedopracowany element wysypywała się albo miała taktykę wygrywającą. Obaj z Bartkiem nie jesteśmy zwolennikami 347 str. FAQ do gry zaraz po jej wypuszczeniutomp pisze: ↑16 lis 2020, 17:28Przepraszam, że wyrywam wypowiedź z kontekstu, ale to jest bardzo dobry pomysł. Wyobrażam to sobie jako dodatek modułowy, talia 10 kart ze zmianami w 2-3 zasobach (+/-) i umiejki raz na rundę. Wówczas znika potrzeba posiadania "pierdyliarda" postaci, wystarczy okroić liczbę postaci do maks 4-5.
Do czasu wystartowania KS jest jeszcze trochę czasu na przemyślenie.
- sliff
- Posty: 929
- Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 380 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Niestety coś gry o kultystach nie maja szczęścia. Co prawda wygląda znacznie lepiej niż "Ostatnia godzina", ale mechanika jakoś mi się niespina z tematem do końca. Szturmowanie/budowanie przczółków jakoś bardziej kojarzy mi się z grą bitewną niż badaczami.
Poczekam jeszcze na gameplay'e ale jak narazie mimo kilku bardzo fajnych rozwiązań (np. hexy z badaczami), gra dla mnie 6.5/10 - wszystko z nią w porządku ale jakoś nie czuje potrzeby posiadania/zagrania.
Poczekam jeszcze na gameplay'e ale jak narazie mimo kilku bardzo fajnych rozwiązań (np. hexy z badaczami), gra dla mnie 6.5/10 - wszystko z nią w porządku ale jakoś nie czuje potrzeby posiadania/zagrania.
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Bo motyw Cthulu został dodany tylko po to żeby napędzić sprzedaż. Wcześniej ta gra była w innym klimacie jednak zmienili bo to się sprzedaje.sliff pisze: ↑13 sty 2021, 14:30 Niestety coś gry o kultystach nie maja szczęścia. Co prawda wygląda znacznie lepiej niż "Ostatnia godzina", ale mechanika jakoś mi się niespina z tematem do końca. Szturmowanie/budowanie przczółków jakoś bardziej kojarzy mi się z grą bitewną niż badaczami.
Poczekam jeszcze na gameplay'e ale jak narazie mimo kilku bardzo fajnych rozwiązań (np. hexy z badaczami), gra dla mnie 6.5/10 - wszystko z nią w porządku ale jakoś nie czuje potrzeby posiadania/zagrania.
- sliff
- Posty: 929
- Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 380 times
Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)
Widziałem stronę wcześniej, jednak nadal dlaczego akurat badacze mają falami szturmować ? A nie np. Tłum z widłami. Można by fabularnie grę osadzić w insmouth gdzie prowadzony obecnie rytuał spowodował zamieszanie na tyle istotne ( jakieś potwory z oceanu wychodzą albo się kury nie niosą), że lokalna społeczność postaniowiła wziąć sprawy w swoje ręce( , pochodnie i widły), wspomagana potworami lub prowokatorami nasłanymi przez konkurencję która oczywiście ma niecny cel ukończyć rutuał pierwsza. Różnica właściwie byłaby w grafikach na hexach, a gra zyskałaby na klimacie. Może jakaś planszetka gdzie zamiast siatki 3x4 widać by było faktycznie 3 różne kierunki ataku(okno, drzwi, piwnice).xtomashx pisze: ↑13 sty 2021, 20:51Bo motyw Cthulu został dodany tylko po to żeby napędzić sprzedaż. Wcześniej ta gra była w innym klimacie jednak zmienili bo to się sprzedaje.sliff pisze: ↑13 sty 2021, 14:30 Niestety coś gry o kultystach nie maja szczęścia. Co prawda wygląda znacznie lepiej niż "Ostatnia godzina", ale mechanika jakoś mi się niespina z tematem do końca. Szturmowanie/budowanie przczółków jakoś bardziej kojarzy mi się z grą bitewną niż badaczami.
Poczekam jeszcze na gameplay'e ale jak narazie mimo kilku bardzo fajnych rozwiązań (np. hexy z badaczami), gra dla mnie 6.5/10 - wszystko z nią w porządku ale jakoś nie czuje potrzeby posiadania/zagrania.
Myślę, że spokojnie 500 pudełek chłopaki ukulają - co jak na grę z nikąd jest b. dobrym wynikiem i świadczy o tym że gra się broni mimo dyskusyjnej reputacji wydawcy i podjętych decyzji.