wrojka pisze: ↑27 lis 2020, 10:22 @Up
Mnie nie powala liczba komponentów, ale ilość replayability jaką z nich wyciśnięto. Każdy duch jest totalnie inny, każdy Adversary jest totalnie inny. Do tego dochodzi mix Minor i Major Power, Fear Deck i Eventy. Każda gra jest absolutnie unikalna. Najlepsza gra solo, a jednocześnie przy ogranych graczach można spokojnie grać na 6 i nie deptać sobie po stopach w tańcu. Cytując komenatrz z reddita na pytanie "Why is spirit island superior to other coop games?"
Spirit Island (R. Eric Reuss)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
-
- Posty: 2290
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1596 times
- Been thanked: 931 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
To i fakt, że gra jest jednak dość złożona i nie da się łatwo ogarnąć całości planszy ani aktualnie dostępnych umiejętności innych graczy.
-
- Posty: 1830
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 934 times
- Been thanked: 586 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Przede wszystkim złożoność. Jeśli gra jest prosta to symultaniczna rozgrywka nie pomoże. A problem gracza alpha najlepiej rozwiązać przez nie granie z nim w taki gry jeśli nie jest w stanie się powstrzymaćfeniks_ciapek pisze: ↑27 lis 2020, 11:57 To i fakt, że gra jest jednak dość złożona i nie da się łatwo ogarnąć całości planszy ani aktualnie dostępnych umiejętności innych graczy.
-
- Administrator
- Posty: 4671
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 1419 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
W internecie jest dostępny soundtrack z komputerowej adaptacji SI (źródło: Take Walker na BGG):
https://handelabra.bandcamp.com/album/s ... soundtrack
traktując SI trochę mniej serio, to soundtracki z Monkey Island (1&2 remaster) też powinny się nadać
https://handelabra.bandcamp.com/album/s ... soundtrack
traktując SI trochę mniej serio, to soundtracki z Monkey Island (1&2 remaster) też powinny się nadać
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 13 mar 2018, 21:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
To skoro mowa o muzyce do Spirit island to ja polecam tę playlistę:Mr_Fisq pisze: ↑06 gru 2020, 11:22 W internecie jest dostępny soundtrack z komputerowej adaptacji SI (źródło: Take Walker na BGG):
https://handelabra.bandcamp.com/album/s ... soundtrack
traktując SI trochę mniej serio, to soundtracki z Monkey Island (1&2 remaster) też powinny się nadać
https://open.spotify.com/playlist/5mSNp ... Wq33oyhYyg
-
- Administrator
- Posty: 4671
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 1419 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości odnośnie zakupu gry, to pojawiła się recenzja (trochę przesucharzona ) od Wyjdzie w graniu:
https://www.youtube.com/embed/cWq8ZJSNRZ0
https://www.youtube.com/embed/cWq8ZJSNRZ0
- Odi
- Administrator
- Posty: 6455
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 943 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Rozumiem, że się cieszycie, ja też cieszę się, że gra już w magazynie Lacerty, ale podarujmy sobie wpisy pt "Dostałem info o przesyłce", ok?
-
- Administrator
- Posty: 4671
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 1419 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
@ pan_satyros może dorzucić informację o temacie z insertami i koszulkami do pierwszego posta?
- Odi
- Administrator
- Posty: 6455
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 943 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Gdyby ktoś się zastanawiał to Spirit Island Premium Token Pack zawiera ponad połowę tokenów z dodatku.
Także NIE kupować z myślą tylko o podstawce, tzn tylko część tokenów będzie użyteczne.
Także NIE kupować z myślą tylko o podstawce, tzn tylko część tokenów będzie użyteczne.
-
- Posty: 1830
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 934 times
- Been thanked: 586 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Hmm... tylko, że jeśli kupować tokeny premium to tylko jeśli spodobała się podstawka. A jak podstawka się spodobała to trzeba brać dodatek i się nie zastanawiać
- wrojka
- Posty: 454
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 224 times
- Been thanked: 208 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Podobno już docierają Spirit Island PL od Lacerty.
Jestem bardzo ciekaw jak z tłumaczeniem kart wyszło. Ktoś chętny na fotorecenzję? Najbardziej mnie interesuje klarowność tekstu z Fear Card
Jeśli ktoś szuka bazy do porównania to:
https://sick.oberien.de/?query=basegame
(w wyszukiwaniu można wpisać 'basegame' i wtedy pokaże tylko z podstawki, albo 'basegame Unique' to wyrzuci startowe karty duchów z podstawki)
Jestem bardzo ciekaw jak z tłumaczeniem kart wyszło. Ktoś chętny na fotorecenzję? Najbardziej mnie interesuje klarowność tekstu z Fear Card
Jeśli ktoś szuka bazy do porównania to:
https://sick.oberien.de/?query=basegame
(w wyszukiwaniu można wpisać 'basegame' i wtedy pokaże tylko z podstawki, albo 'basegame Unique' to wyrzuci startowe karty duchów z podstawki)
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Spoiler:
Edit:
Na pewno tłumaczenia nazw kart są fajne. Nie jak w Aeon's End.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Po otwarciu pudełka - póki co wydaje się, że wykonanie jest świetne, jedyny mankament to kiepskiej jakości wypraska, też okazało się, że w moim egzemplarzu jest lekko pęknięta. Na dodatek zakoszulkowane karty nie wchodzą do niej na długość... Ale pewnie jak wyjdą dodatki, albo nawet i teraz będę kupował insert, więc nie jest to jakoś ważne, ale dla kogoś kto tego nie planuje to może być problem. Trochę szkoda, bo ta część wypraski z miejscem na duchy jest genialnie zaprojektowana.
Na duży plus instrukcja, bardzo fajny papier i czcionka, chyba najlepsza instrukcja pod względem jakościowym jaką widziałem.
Na duży plus instrukcja, bardzo fajny papier i czcionka, chyba najlepsza instrukcja pod względem jakościowym jaką widziałem.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Na tą chwilę to zastanawiam się nad usunięciem 2 górnych tacek, od razu będzie więcej miejsca na pozostałe rzeczy. W zastępstwie będzie pokraczna samoróbka.polsyn24 pisze: ↑15 gru 2020, 14:41 Po otwarciu pudełka - póki co wydaje się, że wykonanie jest świetne, jedyny mankament to kiepskiej jakości wypraska, też okazało się, że w moim egzemplarzu jest lekko pęknięta. Na dodatek zakoszulkowane karty nie wchodzą do niej na długość... Ale pewnie jak wyjdą dodatki, albo nawet i teraz będę kupował insert, więc nie jest to jakoś ważne, ale dla kogoś kto tego nie planuje to może być problem. Trochę szkoda, bo ta część wypraski z miejscem na duchy jest genialnie zaprojektowana.
Na duży plus instrukcja, bardzo fajny papier i czcionka, chyba najlepsza instrukcja pod względem jakościowym jaką widziałem.
ale... Folded space mają insert do własnoręcznego sklejenia. Składniam się do kupna.
PS. Najbardziej zadziwił mnie bonus w dostawie. Te krówki były naprawdę dobrze zabezpieczone
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
U mnie też dolna tacka była pęknięta, ale ja koszulkuję w Sloyca premium, więc od razu te tacki wywalam - karty mi z 3x więcej miejsca zajmują i się nie mieszczą.
Póki co wszystko idzie w woreczki strunowe, ale trzeba będzie pomyśleć nad jakimś zabezpieczeniem plansz duchów oraz choćby bieda insertem z kartonu.
Póki co wszystko idzie w woreczki strunowe, ale trzeba będzie pomyśleć nad jakimś zabezpieczeniem plansz duchów oraz choćby bieda insertem z kartonu.
- Blugkolf
- Posty: 156
- Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 9 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Stan tacek u nich niezmiennie, w standardzie taki jest. W angielskiej wersji z 6 druku, którą kupiłem 2 lata temu, jedna tacka była wręcz rozkruszona na 100 kawałków. W dodatku Jagged Earth, który otrzymałem w zeszłym miesiącu też była uszkodzona. Dla mnie i tak są bezużyteczne, z powodów j/w.
-
- Posty: 2290
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1596 times
- Been thanked: 931 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Insert Folded Space jest bardzo dobry dla podstawki i pierwszego dodatku. Miałem, polecam.
- wrojka
- Posty: 454
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 224 times
- Been thanked: 208 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Też korzystałem i bardzo polecam. Jak ktoś chce sklejony, to mogę oddać za free w Gdańsku z odbiorem osobistym.feniks_ciapek pisze: ↑15 gru 2020, 15:35 Insert Folded Space jest bardzo dobry dla podstawki i pierwszego dodatku. Miałem, polecam.
(po zakupie JE przesiadłem się na insert z druku 3D)
EDIT: zarezerwowane dla redareda
EDIT2: odebrane przez redareda
Ostatnio zmieniony 18 gru 2020, 11:35 przez wrojka, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Administrator
- Posty: 4671
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 1419 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
(Wersja polska od Lacerty - pierwszy druk)
Jestem po dwóch pełnych rozgrywkach i dwóch niedokończonych - na razie największy minus jaki dostrzegam to wypraska. Jest delikatna (moja była w kilku miejscach poprzyginana), karty po zakoszulkowaniu się nie mieszą... Cóż począć - trzeba będzie kupić insert.
Natomiast sama gra zapowiada się wyśmienicie. Czułem znaczenie swoich decyzji i analiz; losowość kart najeźdźców i kart strachu na żadnym etapie rozgrywki nie dawała poczucia niesprawiedliwości, za to w kartach mocy jest ograniczona (wybierz 1 z 4 zamiast odczucia losowości daje nam kolejną istotną decyzję do podjęcia) . Różne duchy rzeczywiście wydają się znacząco różnić (grałem Siłą Ziemi, Rzeką, i Cieniem) - wiadomo, nie jest to poziom Root'a, ale różnice są bardziej znaczące niż - Abacki dobiera więcej zasobu X, Babacki zasobu Y. Styl rozgrywki (przynajmniej dla Siły Ziemi i Rzeki) wydawał się bardzo "tematyczny" - np. Rzeką okresowo "rozlewałem się" w coraz to nowych miejscach mapy, a Ziemią powoli, stopniowo rozszerzałem swoją obecność dając ochronę Dahanom. I o ile rzadko przy nowych mocach podziwiałem obrazki i napisy, bardziej skupiałem się na tym co moce mają mi do zaoferowania, o tyle nie miałem poczucia, że rozwiązuje jakieś abstrakcyjne zadanie optymalizacyjne. Optymalizacji jest dużo, czacha dymi (i to już od solo jednym duchem), ale na razie towarzyszy mi uczucie, że rzeczywiście bronię wyspy przed najeźdźcami. Zwłaszcza, że poczucie zagrożenia porażką szybko narasta i utrzymuje się praktycznie do końca rozgrywki. Jak zrobi się za prosto (a rozwój czuć bardzo wyraźnie - pierwszą rozgrywkę wygrałem rzutem na taśmie , a powinienem prawdopodobnie przegrać, bo zapomniałem o przydzielaniu obrażeń Dahanom i Wyspie, w drugiej rozgrywce, już na pełnym legalu udało się wygrać 3 karty przed końcem), to sposobów na śrubowanie poziomu trudności jest kilka. Jak pogram więcej to postaram się podzielić dalszymi wrażeniami.
Na razie dla mnie ta gra to odkrycie roku, z potencjałem na pierwsze miejsce w moim małym rankingu wszech czasów.
Idę wybrać insert...
Jestem po dwóch pełnych rozgrywkach i dwóch niedokończonych - na razie największy minus jaki dostrzegam to wypraska. Jest delikatna (moja była w kilku miejscach poprzyginana), karty po zakoszulkowaniu się nie mieszą... Cóż począć - trzeba będzie kupić insert.
Natomiast sama gra zapowiada się wyśmienicie. Czułem znaczenie swoich decyzji i analiz; losowość kart najeźdźców i kart strachu na żadnym etapie rozgrywki nie dawała poczucia niesprawiedliwości, za to w kartach mocy jest ograniczona (wybierz 1 z 4 zamiast odczucia losowości daje nam kolejną istotną decyzję do podjęcia) . Różne duchy rzeczywiście wydają się znacząco różnić (grałem Siłą Ziemi, Rzeką, i Cieniem) - wiadomo, nie jest to poziom Root'a, ale różnice są bardziej znaczące niż - Abacki dobiera więcej zasobu X, Babacki zasobu Y. Styl rozgrywki (przynajmniej dla Siły Ziemi i Rzeki) wydawał się bardzo "tematyczny" - np. Rzeką okresowo "rozlewałem się" w coraz to nowych miejscach mapy, a Ziemią powoli, stopniowo rozszerzałem swoją obecność dając ochronę Dahanom. I o ile rzadko przy nowych mocach podziwiałem obrazki i napisy, bardziej skupiałem się na tym co moce mają mi do zaoferowania, o tyle nie miałem poczucia, że rozwiązuje jakieś abstrakcyjne zadanie optymalizacyjne. Optymalizacji jest dużo, czacha dymi (i to już od solo jednym duchem), ale na razie towarzyszy mi uczucie, że rzeczywiście bronię wyspy przed najeźdźcami. Zwłaszcza, że poczucie zagrożenia porażką szybko narasta i utrzymuje się praktycznie do końca rozgrywki. Jak zrobi się za prosto (a rozwój czuć bardzo wyraźnie - pierwszą rozgrywkę wygrałem rzutem na taśmie , a powinienem prawdopodobnie przegrać, bo zapomniałem o przydzielaniu obrażeń Dahanom i Wyspie, w drugiej rozgrywce, już na pełnym legalu udało się wygrać 3 karty przed końcem), to sposobów na śrubowanie poziomu trudności jest kilka. Jak pogram więcej to postaram się podzielić dalszymi wrażeniami.
Na razie dla mnie ta gra to odkrycie roku, z potencjałem na pierwsze miejsce w moim małym rankingu wszech czasów.
Idę wybrać insert...
-
- Posty: 698
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 462 times
- Been thanked: 390 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Mi się bardzo w tej grze zróżnicowanie w samej podstawce, ilość duchów, każdy z kompletnie innym podejściem do rozgrywki, dwustronne plansze, karty poszczególnych najeźdźców, nawet są scenariusze.
Dorzucamy do tego Branch & Claw i mamy wybór czy chcemy mieć mózgożerną rozkminę z lekką tylko nutką losowości - wtedy sama podstawka, czy chcemy mieć grę już bardziej przygodową z większą losowością - eventy z B & C i jedziemy.
Już nie wspominając o dodatku Jagged Earth, który to miksuje na potęgę.
Wg mnie jedna z najlepszych gier ostatnich lat, pod solo to wręcz mus
Dorzucamy do tego Branch & Claw i mamy wybór czy chcemy mieć mózgożerną rozkminę z lekką tylko nutką losowości - wtedy sama podstawka, czy chcemy mieć grę już bardziej przygodową z większą losowością - eventy z B & C i jedziemy.
Już nie wspominając o dodatku Jagged Earth, który to miksuje na potęgę.
Wg mnie jedna z najlepszych gier ostatnich lat, pod solo to wręcz mus
-
- Administrator
- Posty: 4671
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1217 times
- Been thanked: 1419 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Lacerta przygotowała całe wiki o Spirit Island:
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/
tego się nie spodziewałem
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/
tego się nie spodziewałem
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ja się nie dziwię. Wydaje się, że premiera jest całkiem udana i wszyscy się rzuciliśmy na tę grę. Ale to bardzo dobrze, bo sama gra jest dobra, a i Polskie wydanie to nie Nemesis od Rebela.