Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: RUNner »

Carcassonne i dodatki, to dla mnie tylko Karczmy i Katedry oraz Kupcy i Budowniczowie. I tak mam wtedy wrażenie, że gra trwa zbyt długo jak na to co potrafi zaoferować. Ostatnio jak graliśmy, to nawet wróciliśmy do gołej podstawki, bo przy 2 osobach jest to wtedy prawdziwy pojedynek.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
noowy
Posty: 464
Rejestracja: 07 paź 2004, 16:28
Has thanked: 72 times
Been thanked: 138 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: noowy »

sabat24 pisze: 07 gru 2020, 23:42 Jest coś takiego napisanego w mini-dodatku o nazwie Die Bader. W Polsce nie był on wydany. Z innych nie kojarzę tego zapisu.
Sprawdziłem i podobny zapis znajduje się także w mini-dodatkach: The Peasant Revolts, The fruit-bearing trees, The Tollkeepers, Watchtowers, Halfings, Monasteries of Germany, Castles in Germany, German Cathedrals oraz The Markets of Leipzig.

Według mnie Carcassonne działa najlepiej z 1/2 (mini)dodatkami na raz i nie dziwię się, że w podobnym układzie kolejne rozszerzenia są testowane przez autora.
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: litk »

Według mnie Carcassonne działa najlepiej z 1/2 (mini)dodatkami na raz i nie dziwię się, że w podobnym układzie kolejne rozszerzenia są testowane przez autora.
To są tylko mini dodatki po parę płytek. Do wszystkich dużych dodatków są oficjalne instrukcje jak łączyć wszystkie razem tak aby można było grać ze wszystkimi naraz.
sabat24
Posty: 107
Rejestracja: 13 mar 2019, 23:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: sabat24 »

noowy pisze: 08 gru 2020, 08:24 Sprawdziłem i podobny zapis znajduje się także w mini-dodatkach: The Peasant Revolts, The fruit-bearing trees, The Tollkeepers, Watchtowers, Halfings, Monasteries of Germany, Castles in Germany, German Cathedrals oraz The Markets of Leipzig.
Faktycznie. W nocy przeoczyłem te zapisy. Właściwie chyba jest we wszystkich mini-dodatkach od 2018 roku. Teraz w 2020 wyszło The Land Surveyors (Die Landvermesser) także z tym zapisem.
Awatar użytkownika
noowy
Posty: 464
Rejestracja: 07 paź 2004, 16:28
Has thanked: 72 times
Been thanked: 138 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: noowy »

litk pisze: To są tylko mini dodatki po parę płytek. Do wszystkich dużych dodatków są oficjalne instrukcje jak łączyć wszystkie razem tak aby można było grać ze wszystkimi naraz.
Są także mini-dodatki składające się z 12 płytek czyli niewiele mniej niż niektóre "duże" pudełkowe dodatki.
Daj proszę linka do tych oficjalnych instrukcji wyjaśniających jak grać z wszystkimi dodatkami na raz.

sabat24 pisze: Faktycznie. W nocy przeoczyłem te zapisy. Właściwie chyba jest we wszystkich mini-dodatkach od 2018 roku. Teraz w 2020 wyszło The Land Surveyors (Die Landvermesser) także z tym zapisem.
Dokładnie. Z kolei wszystkie pudełkowe dodatki mają na samym początku zapis: Ten dodatek rozszerza grę podstawową i może być użyty tylko z nią. Można go włączyć do gry w całości lub tylko częściowo, a także połączyć z innymi rozszerzeniami Carcassonne, zestawiając je ze sobą według własnego uznania.
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: litk »

Daj proszę linka do tych oficjalnych instrukcji wyjaśniających jak grać z wszystkimi dodatkami na raz.
Jest na ostatniej stronie instrukcji każdego dodatku.
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 347
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: dispe »

bdm pisze: 04 gru 2020, 15:11 A ja przed chwilą wygrałem z graczem Unicorn Gumdam (ranking ponad 2000, zawsze w top20) by potem przegrać z graczem o rankingu 1850. Taka to gra właśnie. Duża losowość w kaflach.
Mój top to 2043. Wyżej trudno podskoczyć, bo zbyt długo trzeba czekać na gracza o porównywalnym rankingu. A jak grasz z niższym to porażka oznacza duży spadek.
Trochę mnie zmotywowała ta rozmowa, do tego zobaczyłem że wreszcie spadli z rankingu oszuści więc tym chętniej zabrałem się do roboty i obecnie jestem numer 1 8) Teraz jeszcze Mistrzostwo Polski trzeba zdobyć i mogę przejść na sportową emeryturę ;)
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: bdm »

dispe pisze: 17 gru 2020, 01:08
bdm pisze: 04 gru 2020, 15:11 A ja przed chwilą wygrałem z graczem Unicorn Gumdam (ranking ponad 2000, zawsze w top20) by potem przegrać z graczem o rankingu 1850. Taka to gra właśnie. Duża losowość w kaflach.
Mój top to 2043. Wyżej trudno podskoczyć, bo zbyt długo trzeba czekać na gracza o porównywalnym rankingu. A jak grasz z niższym to porażka oznacza duży spadek.
Trochę mnie zmotywowała ta rozmowa, do tego zobaczyłem że wreszcie spadli z rankingu oszuści więc tym chętniej zabrałem się do roboty i obecnie jestem numer 1 8) Teraz jeszcze Mistrzostwo Polski trzeba zdobyć i mogę przejść na sportową emeryturę ;)
Gratulacje!
Nieskromnie powiem, że udało mi się z Tobą wygrać całkiem niedawno (byłeś wówczas drugi w rankingu).
Co do Mistrzostw Polski to też chętnie bym spróbował swoich sił.
Póki co walczę o powrót do ścisłego topu w apce.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8741
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2653 times
Been thanked: 2332 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: Curiosity »

dispe pisze: 17 gru 2020, 01:08 obecnie jestem numer 1 8) Teraz jeszcze Mistrzostwo Polski trzeba zdobyć i mogę przejść na sportową emeryturę ;)
Super! Może jakieś wskazówki od Mistrza, jak grać?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 347
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: dispe »

Curiosity pisze: 17 gru 2020, 08:07
dispe pisze: 17 gru 2020, 01:08 obecnie jestem numer 1 8) Teraz jeszcze Mistrzostwo Polski trzeba zdobyć i mogę przejść na sportową emeryturę ;)
Super! Może jakieś wskazówki od Mistrza, jak grać?
Dzięki :) To jak grać zależy od przeciwnika. I od wariantu też. Mój ulubiony to ten z Opatem i gra się troszkę inaczej niż w samą podstawkę.
Podstawowa zasada. Na najwyższym poziomie możesz być pewny, że przeciwnik wykorzysta każdą sposobność aby zablokować twojego meepla i ograniczyć twoje możliwości w dalszej części gry. Trzeba szanować meeple i stawiać je właśnie w taki sposób aby prawdopodobieństwo ukończenia miasta/drogi/klasztoru było jak najwyższe nawet jeśli przeciwnik będzie chciał blokować. W wersji bez Opata trzeba o tym pamiętać jeszcze bardziej.

Samemu też trzeba blokować możliwie jak najwięcej ale z sensem. Zdarzało mi się, że ktoś poświęcał aż za dużo ruchów aby mnie blokować i przez to sam nie zdobywał punktów bo płytki szły na blokowanie zamiast na budowanie swoich rzeczy a ja i tak jakoś dziubałem te punkty bokiem i wygrałem.

Warto też wcześnie atakować perspektywiczne łąki ale też z rozwagą. Ostatnio grałem z jednym przeciwnikiem, który strasznie się napiął na dobrą łąkę i na początku gry już położył 3 chłopów dla pewności, wiedziałem że raczej nie mam szans już jej przejąć ale można to czasem obrócić przeciwko niemu, zastosowałem więc jedną ze swoich "sztuczek" i dołożyłem jednego chłopa udając, że jednak podejmę walkę o tę łąkę, on wtedy dorzucił jeszcze 2 kolejnych chłopów dla pewności i tym samym "zużył" 5 z 7 meepli a gra jeszcze nie była nawet w połowie. Dzięki temu miał znacznie ograniczone możliwości zdobywania punktów w dalszej części gry, łąka wprawdzie dała mu tam może 20 czy 30 punktów na koniec ale ja w międzyczasie zrobiłem większą przewagę budując miastka i drogi i wygrałem. To był jego błąd.

Takich sytuacji jest wiele, podczas gry trzeba zmieniać strategię w zależności od tego co robi przeciwnik. Na przykład budujesz miasto, on ci chce blokować dokładając niewygodne duże kawałki miasta, sprawiające, że go raczej nie zamkniesz, wtedy na przykład możesz odpuścić próbę zamknięcia go i uwolnienia meepla za wszelką cenę i po prostu założyć, że zbierzesz za nie punkty na koniec gry a za każdym razem kiedy w dalszej części gry dolosujesz płytkę z kawałkiem miasta niepasującą do niczego sensownego, możesz dokładać do tego miasta i tych punktów na koniec z niego będzie więcej.

Tak na prawdę mógłbym o tym książkę napisać :mrgreen:
Awatar użytkownika
Strider
Posty: 8
Rejestracja: 16 gru 2020, 17:28
Been thanked: 3 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: Strider »

dispe Bardzo cenne wskazówki!
Doskonała gra, najbardziej urzeka mnie jej elastyczność - sam decydujesz czy grasz z farmerem, rzeką, opatem, wariantem z dobieraniem do 3 kafelków na rękę czy z dodatkami zależnie od humoru lub współgraczy :D i nie mam poczucia że gram w wersję demo czy uboższą.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: bdm »

Przy wyrównanym poziomie umiejętności o zwycięstwie decyduje jednak więcej szczęścia w dociągu kafli. W grze z opatem z reguły wygrywa ten, który wylosuje więcej kafli z klasztorem i ogrodem - dlatego ja raczej wolę podstawkę. Oczywiście znam wszystkie kafle na pamięć, wiem co schodzi i co zostaje. Najlepsi też znają i zawsze dążą do blokowania meepli. Grając fair nie ma szans na wygrywanie z topem.
Jak już uda Ci się zablokować meepla przeciwnika ale ma on jeszcze możliwość rozbudowy drogi czy miasta to należy uniemożliwić mu dalszą rozbudowę, bo może dojść do sytuacji, że obiekt się na tyle powiększy, że trzeba będzie o niego walczyć a na to potrzeba sporo szczęścia w kaflach, poza tym łatwiej jest bronić niż atakować, zwłaszcza w późnym etapie gry.
I z reguły grę wygrywa się łąkami.
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 347
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: dispe »

bdm pisze: 17 gru 2020, 15:52 Przy wyrównanym poziomie umiejętności o zwycięstwie decyduje jednak więcej szczęścia w dociągu kafli. W grze z opatem z reguły wygrywa ten, który wylosuje więcej kafli z klasztorem i ogrodem - dlatego ja raczej wolę podstawkę.
To w większości prawda, jednak tych kafli jest na tyle sporo, że każdy ma szansę dostać ich podobną ilość i tak najczęściej jest. Wygrywałem już partie, w których przeciwnik dostał np. wszystkie klasztory.

Tak jak wspominałem, trzeba cały czas być skupionym i podejmować dobre decyzje, reagować na grę przeciwnika i wtedy decydują niuanse. Zdarzało mi się przegrać grę przez jeden zły ruch bo zamiast zebrać gdzieś 3 pkt za drogę, to zrobiłem komuś bloka który ostatecznie nic nie zmienił a na koniec przegrywałem partię 2 punktami.

Naprawdę nieszczęśliwy dobór kafli decydujący o wyniku zdarza się rzadko. W większości decyduje poziom gracza. Mogę to stwierdzić po tych 5 tysiącach partii.
Chociaż uczciwe przyznam, że większość gier rozpoczynam ja więc mam jeden ruch więcej ale to jest bardzo nieznaczna przewaga. Na mistrzostwach Polski jednak jest inaczej i tutaj też sobie nieźle poradziłem a w finałach najczęściej lądują co roku te same osoby. To nie przypadek.
bdm pisze: 17 gru 2020, 15:52 Jak już uda Ci się zablokować meepla przeciwnika ale ma on jeszcze możliwość rozbudowy drogi czy miasta to należy uniemożliwić mu dalszą rozbudowę, bo może dojść do sytuacji, że obiekt się na tyle powiększy, że trzeba będzie o niego walczyć a na to potrzeba sporo szczęścia w kaflach, poza tym łatwiej jest bronić niż atakować, zwłaszcza w późnym etapie gry.
I z reguły grę wygrywa się łąkami.
To jest właśnie ta sytuacja, o której wspomniałem na końcu poprzedniego posta :) dlatego jak kogoś blokujesz to też z głową.
sabat24
Posty: 107
Rejestracja: 13 mar 2019, 23:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: sabat24 »

Przy wyrównanym poziomie umiejętności o zwycięstwie decyduje jednak więcej szczęścia w dociągu kafli.
Tutaj się z Tobą nie zgodzę. Gram wyłącznie w podstawową wersję i na parę tysięcy gier, może naliczyłbym kilka, w których przegrałem wyłącznie przez bardzo specyficzny dociąg. Po prostu kładąc płytkę, trzeba mieć co najmniej kilka wariantów jej zastosowania. W tym także potencjalnych, które mogą się ułożyć w przyszłości. Wielu dobrych graczy jest dlatego dobrych, ponieważ z nieprzydatnych płytek na daną chwilę, potrafią stworzyć potencjalnie korzystną dla nich sytuację w przyszłości. Każdy z nich ma jakiś styl układania tych kafli. W początkowej fazie wydaje się, że robią zupełnie losowe i głupie ruchy, po czym w końcowej fazie nagle potrafią wyczarować jakieś punkty z nich. Jeśli gracz nie ma pomysłu, co zrobić z daną płytką i uznaje ją za zbędną, bo psuje to, co sobie zamyślił w danej chwili, to pierwszy sygnał, że za bardzo liczy na dobór i jest za mało elastyczny. Przez te ostatnie rzeczy przegrywałem znacznie częściej, gdy przeciwnik miał więcej inwencji i potrafił lepiej ode mnie zobaczyć potencjał nieprzydatnych płytek w przyszłości.

Pewna część osób gra też trochę emocjonalnie. Jeśli on zaczął budować miasto i ja się dołączyłem, to zamiast odpuścić i szukać kolejnych szans, próbuje za wszelką cenę zdobyć na mnie tamte punkty, traktując to miasto jako "jego".

Pytanie dodatkowe: próbowaliście grać w pierwotny wariant z punktacją małych miast po 1? Jak dla mnie ma to o wiele lepszy balans bez dodatków (które to zresztą były przyczynkiem do zmiany tej zasady) i gra jest dużo mniej losowa, bo już nie premiuje przypadkowo otrzymanych miast. Niestety w internecie nikt w to nie gra, a offline nie miałem nikogo na dobrym poziomie, by to rozegrać wielokrotnie i wyciągnąć jakieś wnioski.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: bdm »

Rozpoczynający ma zawsze łatwiej. A zwłaszcza jak dostanie zamknięcie miasta w pierwszym kaflu a przeciwnikowi trafi się nieprzydatny na tym etapie klasztor.
Trafiają mi się gry, gdzie dostaje pięć otwartych dróg z rzędu a przeciwnik otwiera i zamyka sobie małe miasta. A jak ja otworzę, to zaraz mam utrudnienie w postaci dołożenia przez rywala niewygodnego większego fragmentu miasta.
Przy podobnym poziomie graczy ma to ogromne znaczenie i wowczas decydują niuanse, bo wszyscy grają podobnie. Jak grasz ze słabszym przeciwnikiem to wygrasz nawet z gorszym zestawem kafli.

@sabat24 - masz apkę od asmodee? Spróbujemy zagrać? :wink:
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 347
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: dispe »

Dodam jeszcze na marginesie, że wielu polskich graczy, którzy biorą udział w mistrzostwach Polski, gra na BoardGameArena a nie w aplikacji Asmodee. Trochę tam grałem jednak o wiele wygodniej i przyjemniej gra mi się na telefonie gdzie apka jest przystosowana, nie lubię grać na kompie.
sabat24
Posty: 107
Rejestracja: 13 mar 2019, 23:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: sabat24 »

Dwa tygodnie temu wszedłem w posiadanie Gry o Tron w wersji na PC i gra się łączy przy pomocy asmodee, więc chyba jakieś konto tam mam. Chociaż bezpośrednio nie używałem tej aplikacji nigdy.
Jeśli da się ustawić tam wariant 1 punktu za małe miasto, to chętnie wypróbuję. W weekend postaram się ogarnąć kwestie konta i ewentualnie założyć nowe. Odkąd BGA wprowadziła podpowiedzi do ruchów, to przestałem grać praktycznie on-line, więc chętnie się przesiądę na coś innego.
Dodam jeszcze na marginesie, że wielu polskich graczy, którzy biorą udział w mistrzostwach Polski, gra na BoardGameArena a nie w aplikacji Asmodee
Też tam grałem bardzo często swego czasu. Jednak odkąd wprowadzili funkcje podpowiadania graczom, gdzie można położyć płytkę, dla mnie dyskwalifikuje tę wersję. Jeszcze w trybie zwykłej gry szkoleniowej, to rozumiem. Jednak w turniejach to bezsensu zupełnie.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: bdm »

W apce też są podpowiedzi ruchu ale to jest raczej pomoc dla początkujących graczy. Po wielu grach nie zwraca się na to uwagi.

Na BGA grałem w K2 i mimo, iż uwielbiam tą grę to już nigdy w żadną inną grę na tej stronie nie zagram. Zupełnie mi nie podeszła.
sabat24
Posty: 107
Rejestracja: 13 mar 2019, 23:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: sabat24 »

W apce też są podpowiedzi ruchu ale to jest raczej pomoc dla początkujących graczy. Po wielu grach nie zwraca się na to uwagi.
Mi to akurat bardzo przeszkadza. Po pierwsze pozbawia mnie samego, podświadomie umiejętności znajdowania rozwiązań. Umysł nie uczy się wyszukiwać możliwości, bo ma je podane. Jak później przeszedłem do gry offline, to aż dziwnie było się przestawić na inny sposób myślenia. Przestałem intuicyjnie widzieć pewne układy, które kiedyś przychodziły same. Stąd przestałem tam grać poza jakimś turniejami raz do roku.
Po drugie wcześniej bywało, że w końcowej fazie nie udało mi się on-line, znaleźć jakiegoś układu ze względu na dość poszatkowaną planszę. Teraz wszystko jest podane na tacy, więc nie mogę popełnić tego błędu. Dla mnie to zbyt daleko posunięta ingerencja w mechanikę grę. Trochę tak jakby wprowadzić do szachów albo go mechanikę podświetlania, jakie ruchy są możliwe. To jest po prostu element gry i niekiedy nawet doświadczeni gracze, mają pewien moment nieuwagi czy dekoncentracji i czegoś nie dostrzegą.

W każdym razie tak czy tak chętnie zagram z Tobą. Odezwę się prywatnie, jak tylko sprawdzę tę aplikację.
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 347
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: dispe »

sabat24 pisze: 17 gru 2020, 23:03
W apce też są podpowiedzi ruchu ale to jest raczej pomoc dla początkujących graczy. Po wielu grach nie zwraca się na to uwagi.
Mi to akurat bardzo przeszkadza. Po pierwsze pozbawia mnie samego, podświadomie umiejętności znajdowania rozwiązań. Umysł nie uczy się wyszukiwać możliwości, bo ma je podane. Jak później przeszedłem do gry offline, to aż dziwnie było się przestawić na inny sposób myślenia. Przestałem intuicyjnie widzieć pewne układy, które kiedyś przychodziły same. Stąd przestałem tam grać poza jakimś turniejami raz do roku.
Po drugie czasami zdarzało mi się, że nie udało mi się na planszy on-line znaleźć jakiegoś układu w końcowej fazie ze względu na dość poszatkowaną planszę. Teraz wszystko jest podane na tacy.

W każdym razie tak czy tak chętnie zagram z Tobą. Odezwę się prywatnie, jak tylko sprawdzę tę aplikację.
No to nie będziesz zadowolony z tej wersji bo oprócz wskazywania, gdzie dołożyć płytkę, w każdym momencie można sprawdzić jak przebiegają granice pół/łąk. Jest to ułatwienie, z tym, że dla obu graczy. Zgadzam się, że to trochę rozleniwia i po przełączeniu się na "zwykłą" wersję czuć różnicę dokładnie tak jak opisałeś.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: bdm »

Ja to w zasadzie łąki mam od początku podświetlone. :)
Aplikacja jest niestety płatna ale naprawdę warto w to wejść. Choć potem trzeba uważać żeby się nie uzależnić. :roll:

Przed chwilą przegrałem grę w wersji z opatem, w której przeciwnik wygrał w punktach 48-4 za klasztory i ogrody. Robiłem co mogłem. Wygrałem np w miastach i drogach, zremisowałem w łąkach, ale nie było szans bez kafli dla mojego opata. Niestety losowość w takim przypadku jest bezwzględna.
Awatar użytkownika
matten
Posty: 265
Rejestracja: 27 gru 2015, 20:36
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: matten »

Miałem kiedyś "zwykłe" Carcassonne bez dodatków i sprzedałem, teraz chciałbym kupić jakąś inną wersję tej gry do pogrania we dwie osoby, którą byście polecili?

Dzieci z Carcassonne
https://www.rebel.pl/gry-planszowe/dzie ... 21055.html

Carcassonne Gorączka Złota
https://www.rebel.pl/gry-planszowe/carc ... 01553.html

Carcassonne Łowcy i Zbieracze
https://www.rebel.pl/gry-planszowe/carc ... 01642.html

Carcassonne Zamek
https://www.rebel.pl/gry-planszowe/zamek-114599.html

Edit:
Dzięki, w takim razie wezmę Zamek :)
Ostatnio zmieniony 27 gru 2020, 11:54 przez matten, łącznie zmieniany 1 raz.
Top 3 moich ulubionych gier dla dwóch osób: 1. Patchwork // 2. Splendor // 3. 7 Cudów Świata: Pojedynek

Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/matten
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: tomb »

1. Zamek - wersja stworzona dla dwóch osób, działa super. Może przeszkadzać zasada, że, w przeciwieństwie do klasycznego Carca, tereny na sąsiadujących kaflach nie muszą się zgadzać.

2. Łowcy - jeden z kilku wariantów klasycznej gry, lubię, choć wolę nowsze, ciut bardziej oddalone od zasad podstawowych South Seas i Safari.

3. Gorączka - nowsza odsłona, fajna, ale moim zdaniem jeden ze słabszych Carców na parę.

4. Dzieci - nie grałem, ale to chyba wersja z uproszczonymi zasadami.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Kin@a
Posty: 1272
Rejestracja: 27 lip 2015, 16:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 138 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: Kin@a »

matten pisze: 27 gru 2020, 11:03
Carcassonne Zamek
https://www.rebel.pl/gry-planszowe/zamek-114599.html

Edit:
Dzięki, w takim razie wezmę Zamek :)
Bardzo dobra decyzja, zwłaszcza że jest szansa na dodatek do tej gry, Nasza Księgarnia ma go w planach wydawniczych.
krzyss
Posty: 979
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14
Has thanked: 32 times
Been thanked: 32 times

Re: Carcassonne (Klaus-Jürgen Wrede)

Post autor: krzyss »

Póki co chyba nie będzie wydany gdyż podstawka nie jest tak popularna jakby tego chciało wydawnictwo.
ODPOWIEDZ