Res Arcana (Thomas Lehmann)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Andy »

To niewykorzystane wgłębienie od początku mnie intryguje. Wygląda na przeznaczone na kostki, no ale kostki w Res Arcana? :shock:
Spoiler:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: EsperanzaDMV »

To wgłębienie nie jest niewykorzystane - powinny w nim znaleźć się żetony esencji x5 (i wtedy środek traya jest pusty). Bardziej wygląda to na miejsce na dodatkową esencję niż kości.
https://boardgamegeek.com/thread/233528 ... -game-tray
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 728
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Munchhausen »

Po pięciu dwuosobowych partiach jestem pod OGROMNYM WRAŻENIEM. Do tego stopnia, że zacząłem nawet grać w Res Arcana na BGA. Partie są błyskawiczne, ale przy tym mózgożerne - to wręcz niesamowite, ile głębi i jaki wachlarz opcji udało się upchnąć autorowi w zaledwie ośmiu kartach. Tu nie ma ani jednego zbytecznego mechanizmu, żadnej zbędnej zasady. Nawet wypraska jest kapitalnie przemyślana; wielkie brawa należą się wydawcy za dorzucenie pojemnika na esencje - dzięki temu rozłożenie całej gry zajmuje dosłownie minutę. Fajnie, że od razu uwzględniono w nim miejsce na rzeczy z dodatku; ten mam już kupiony, ale z jego dorzuceniem wstrzymam się do momentu wystarczającego ogrania podstawki.

Wiele osób chwali sobie wariant z początkowym draftem kart, ale szczerze mówiąc, nie za bardzo widzę jego sens; dla mnie całe piękno tej gry opiera się na próbie maksymalnego wyciśnięcia tego, co trafiło się nam w talii. I mówię to jako osoba, której ulubioną grą planszową jest "Seasons", gdzie draft stanowi kręgosłup rozgrywki.
Uncle_Grga
Posty: 560
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Uncle_Grga »

Ale z draftem też jest super. Spróbuj, zobaczysz kolejne obszary..😉

RA jest w moim top 10. Wszystko tam bangla. Setting, długość rozgrywki, mozgozernosc, regrywalnosc. Ale o czym innym chciałem.. mianowicie o tym jaka ta gra jest dobra dla wciagania dzieciaków nad planszę.. W wakacje dwa tygodnie wujek grał z dzieciakiami. Super zabawa. Po kilku dniach trzeba było się wysilać, żeby juniorzy ci nienawciulali.. a rozgrywka stala sie juz pelnoprawna rywalizacją..

Co więcej, przygladanie się jak kombinują było znakomitym doświadczeniem. Jedna feministka.. grala tylko postaciami zenskimi.. Wrozka, czarodziejka, i co tam do nich pasuje.. drugi, fan smoków, szedł tylko w smoki i smocze gadżety.. co przy średnim zainteresowaniu tymi kartami pozostałych graczy, dawało mu całkiem ładny deck. Choć początkowo takie nastawienie zdawało się skazane na niepowodzenie, wkrótce wymasterowali taktyki i efekty bywały zaskakujące dobre..

Dowodzi to jednego.. Lehmann musiał spędzić dużo czasu sprawdzając różne decki, i teraz szukając i sprawdzając kombogennosc rozmaitych kart, czasem fabularnie związanych, czasem zupełnie nieoczywistych jest pierwszorzedną rozrywką.

Dobra gra to jest.. ta Res Arcana.. zupełnie dobra!
barbados
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2021, 12:13
Has thanked: 27 times
Been thanked: 7 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: barbados »

Witam. Czy w tą grę można grać solo? Są może jakieś dodatki, żeby móc grać solo?
tsodo
Posty: 124
Rejestracja: 01 maja 2018, 10:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 46 times
Been thanked: 33 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: tsodo »

barbados pisze: 27 lut 2021, 07:32 Witam. Czy w tą grę można grać solo? Są może jakieś dodatki, żeby móc grać solo?
Oficjalnego na pewno nie ma.
Poszukaj na boardgamegeeku, może jest jakiś fanowski tryb solo.

Jeżeli nie przeszkadza Ci granie w cyfrowe planszówki, to zerknij na boardgamearena, tam możesz zagrać z kimś online :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Curiosity »

Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Witchma
Posty: 450
Rejestracja: 19 sty 2020, 11:25
Has thanked: 145 times
Been thanked: 85 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Witchma »

W tym roku pojawi się nowy dodatek. Można sobie też pobrać jedną kartę miejsca mocy z nowego dodatku i wydrukować (tutaj).
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Curiosity »

Witchma pisze: 05 mar 2021, 11:28 W tym roku pojawi się nowy dodatek. Można sobie też pobrać jedną kartę miejsca mocy z nowego dodatku i wydrukować (tutaj).
Było
viewtopic.php?f=1&t=58631&start=100#p1310986
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Witchma
Posty: 450
Rejestracja: 19 sty 2020, 11:25
Has thanked: 145 times
Been thanked: 85 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Witchma »

Curiosity pisze: 05 mar 2021, 11:31
Witchma pisze: 05 mar 2021, 11:28 W tym roku pojawi się nowy dodatek. Można sobie też pobrać jedną kartę miejsca mocy z nowego dodatku i wydrukować (tutaj).
Było
viewtopic.php?f=1&t=58631&start=100#p1310986
A to przepraszam, przegapiłam :)
Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Posty: 329
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Martin_Valdez »

Ja dzisiaj zdecydowałem się zdjąć ten tytuł z mojej półki wstydu i mam za sobą pierwszą rozgrywkę. Szczerze mówiąc jestem zachwycony tym tytułem :) No i co bardzo ważne moja Żona podziela moje zdanie, co dobrze wróży grze na przyszłość ;)
Argue
Posty: 436
Rejestracja: 06 lis 2017, 18:07
Lokalizacja: Orzesze
Has thanked: 7 times
Been thanked: 85 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Argue »

My dzisiaj z żoną po dwóch partiach i z kolei mimo, że uczucia dość pozytywne, to jednak jest to mniej więcej poziom Valerii karcianych królestw lub wypraw.
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: autopaga »

Przecież Valeria to festiwal losowości, tutaj żeby efektywnie robić punkty trzeba się troszeczkę wysilić.
Uncle_Grga
Posty: 560
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Uncle_Grga »

Argue pisze: 08 mar 2021, 00:02 My dzisiaj z żoną po dwóch partiach i z kolei mimo, że uczucia dość pozytywne, to jednak jest to mniej więcej poziom Valerii karcianych królestw lub wypraw.
Dosyć osobliwe porównanie, ale każdy ma prawo do własnych ocen.

Ja osobiście nie zestawilbym tych dwóch gier, przynajmniej jeśli myślimy o RA i Valerii Wyprawach, które nawiasem są całkiem przyjemną grą. Ale mechanicznie, jak i pod względem złożoności - przynajmniej dla mnie - Galeria Wyprawy to polka Korzennego Szlaku, może nawet Splendora.. dobieramy karty/żetony, za które kupujemy inne karty/misje. Wszystko. Czyli bardzo przyjemne sliniczkowce. Poznajesz reguły, patrzysz na stół i jedziesz. Tyle.

RA to całkiem inna półka. Przy pomocy draftu, w relatywnie kontrolowany sposób budujemy nasze tableau, które później w najlepszy z możliwych sposobów staramy się zagrać, ale nie w mechanice prostego silniczka, tylko budując optymalne kombosy. Co najważniejsze - robimy to przy pomocy skromnej i zamkniętej liczby kart.

Zatem Res to inna mechanika, inny poziom zlozonosci. I jak ktoś tu przytomnie zauwazyl, inny poziom kontroli nad grą. Tu los ogranicza się do kart wtasowanych na poczatku do talii graczy. Potem już, w starcie, decydują nasze wybory, podejmowane w oparciu o umiejętność budowania komb...

Podsumowując: RA jest gra dużo bardziej złożoną dlatego, że wymaga od graczy większej refleksji nad budową "silnika", premiuje znajomosc samych kart, a techniki stosowane przez poszczególnych graczy są bardziej zindywidualizowane ( z uwagi na właściwości kart).

Dlatego też nigdy nie odwazylbym się powiedzieć, że Res i Valerie to ten sam poziom..
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2424
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 525 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Jiloo »

Argue pisze: 08 mar 2021, 00:02 My dzisiaj z żoną po dwóch partiach i z kolei mimo, że uczucia dość pozytywne, to jednak jest to mniej więcej poziom Valerii karcianych królestw lub wypraw.
Ośmielę się stwierdzić, że jednak Res Arcana jest trochę wyżej Valerii (jakiejkolwiek, grałem we wszystkie).
Uncle_Grga bardzo ładnie opisał jej sedno.
W grę trzeba kilka razy zagrać i zrozumieć jak naprawdę działa. Pierwsze rozgrywki nie pokazują pełni jej możliwości – szczególnie jeśli nie stosujecie draftu. Jak ci się zacznie udawać wygrywać na koniec 3 tury zobaczysz ile mocy w niej drzemie. Dałbym jej jeszcze szansę.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Argue
Posty: 436
Rejestracja: 06 lis 2017, 18:07
Lokalizacja: Orzesze
Has thanked: 7 times
Been thanked: 85 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Argue »

Widzę sporo zamieszania wywołał prosty komentarz odnośnie odczuć względem gry. Nigdzie nie napisałem, że dwie przywołane Valerie są taką samą grą mechanicznie, tylko, że ich overall poziom, fun z gry, odczucia po rozgrywce stawiam na podobnej półce.
Uncle_Grga pisze: 08 mar 2021, 11:10
Argue pisze: 08 mar 2021, 00:02 My dzisiaj z żoną po dwóch partiach i z kolei mimo, że uczucia dość pozytywne, to jednak jest to mniej więcej poziom Valerii karcianych królestw lub wypraw.
Dosyć osobliwe porównanie, ale każdy ma prawo do własnych ocen.

Ja osobiście nie zestawilbym tych dwóch gier, przynajmniej jeśli myślimy o RA i Valerii Wyprawach, które nawiasem są całkiem przyjemną grą. Ale mechanicznie, jak i pod względem złożoności - przynajmniej dla mnie - Galeria Wyprawy to polka Korzennego Szlaku, może nawet Splendora.. dobieramy karty/żetony, za które kupujemy inne karty/misje. Wszystko. Czyli bardzo przyjemne sliniczkowce. Poznajesz reguły, patrzysz na stół i jedziesz. Tyle.

RA to całkiem inna półka. Przy pomocy draftu, w relatywnie kontrolowany sposób budujemy nasze tableau, które później w najlepszy z możliwych sposobów staramy się zagrać, ale nie w mechanice prostego silniczka, tylko budując optymalne kombosy. Co najważniejsze - robimy to przy pomocy skromnej i zamkniętej liczby kart.

Zatem Res to inna mechanika, inny poziom zlozonosci. I jak ktoś tu przytomnie zauwazyl, inny poziom kontroli nad grą. Tu los ogranicza się do kart wtasowanych na poczatku do talii graczy. Potem już, w starcie, decydują nasze wybory, podejmowane w oparciu o umiejętność budowania komb...

Podsumowując: RA jest gra dużo bardziej złożoną dlatego, że wymaga od graczy większej refleksji nad budową "silnika", premiuje znajomosc samych kart, a techniki stosowane przez poszczególnych graczy są bardziej zindywidualizowane ( z uwagi na właściwości kart).

Dlatego też nigdy nie odwazylbym się powiedzieć, że Res i Valerie to ten sam poziom..
Jiloo pisze: 08 mar 2021, 15:14
Ja tutaj powołam się na post rattkina:
rattkin pisze: 14 sie 2020, 11:03 Dla mnie granie z draftem w tą grę to jest jakieś fundamentalne niezrozumienie i zaprzeczenie idei, która przyświecała na początku pomysłowi na tę grę. Tom mówił, że chodziło mu o zachęcenie graczy do kreatywnego "wyciśnięcia" tego co się da, z kart, które się wylosuje. Wbrew pozorom, karty jakie się dostanie, nie są AŻ tak ważne, jakby się to mogło wydawać, bo większość gry definiowania jest przez efekty z pozostałych, stałych komponentów na stole, a karty to jest jakieś, dajmy na to, 30% tego równania. Oczywiście, ktoś może powiedzieć, że to jest przypadkowość, bo może dostać dziwny zestaw. Ale tak naprawdę to się niewiele różni od przypadkowości draftu - tam też się losuje karty, i też z nich dobiera. Tak samo może się trafić osoba, która pomimo najszczerszych chęci, wydraftuje sobie nijaki układ. Różnica jest taka, że w przypadku draftu próbuje się min/maxować - optymalizować "silniczek". Tylko, co to daje? Jak w każdej takiej sytuacji - podnosi średnią otrzymywanych wyjściowych wyników. W tym wypadku, można np. powiedzieć, że wynikiem jest czas/ilość operacji potrzebnych do skończenia gry. I ok, to może być jakiś cel, ale naprawdę nie o to w tej grze chodziło. Zamiarem było rzucenie każdego gracza w paszczę chaosu i obserwowanie, jak sprytnie z niego wybrnie. Jakie podejmie decyzje, jak zagra tempem. Innymi słowy, Tom liczył bardziej na pilotaż, niż na deck. Są dziesiątki innych gier, gdzie te proporcje są odwrócone, dlatego przyzwyczajenie jest silne. Ale w tym wypadku, to jest granie na szkodę sobie.

W losowym dociągu kart, gracz I TAK dokonuje "mentalnego" draftu w swoim decku - oczywiste jest bowiem, że wszystkich kart zagrywać nie będzie (strata czasu i tempa).
Dla mnie draft podobnie jak rattkinowi nic nie daje tej grze. Po tych dwóch partiach bez draftu uważam, że to akurat duży plus tej gry, że dostajesz wyzwanie do poradzenia sobie z nim.
Niemniej drogi Uncle_Grga wydaje mi się, że gloryfikujesz poziom zaawansowania Res Arcana, to co ty nazywasz optymalnym combosem, dla mnie jest prostym silniczkiem.
Punktem wspólnym dla obu gier dla mnie był feeling, gdzie pozyskuje podobne zasoby z kart i wymieniam je na punkty zwycięstwa, w Valerii karcianych królestwach mógłbym powiedzieć, że ograniczam losowość wraz z kolejnymi zakupionymi bohaterami, gdzie każdy następny rzut kością, ma coraz większe szanse na dodanie zasobów (many, złota, siły) i przerabiam je kupująć włości, pokonując potwory w tak naprawdę bardzo podobny sposób jak to jest w Res Arcana. Dodatkowo postać początkowa determinuje strategię, czyli czy pojdziesz we wlosci, potwory czy zasoby, tak jak te 8 kart, które dostajesz w res arcana, determinuje w które zasoby idziesz, aby je przerobić finalnie na punkty zwycięstwa.
Jiloo pisze: 08 mar 2021, 15:14
Argue pisze: 08 mar 2021, 00:02 My dzisiaj z żoną po dwóch partiach i z kolei mimo, że uczucia dość pozytywne, to jednak jest to mniej więcej poziom Valerii karcianych królestw lub wypraw.
Ośmielę się stwierdzić, że jednak Res Arcana jest trochę wyżej Valerii (jakiejkolwiek, grałem we wszystkie).
Uncle_Grga bardzo ładnie opisał jej sedno.
W grę trzeba kilka razy zagrać i zrozumieć jak naprawdę działa. Pierwsze rozgrywki nie pokazują pełni jej możliwości – szczególnie jeśli nie stosujecie draftu. Jak ci się zacznie udawać wygrywać na koniec 3 tury zobaczysz ile mocy w niej drzemie. Dałbym jej jeszcze szansę.
Wygrana na koniec 3 rundy, nie wydaje się być czymś szczególnym, już w drugiej partii kończyliśmy z żona w 4-tej rundzie i to tylko dlatego, że raz zapomniałem skorzystać z efektu enklawy ;)
Uncle_Grga
Posty: 560
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Uncle_Grga »

No to tytulem komentarza odpowiem, że stopa zwrotu z "funu" w przypadku RA jest u mnie większa niż w przypadku Wypraw (w Karciane Królestwa nie gralem). A jako gracz casualowy+ stopień złożoności Resa oceniam in plus.

Jak sam zauważyłeś Twój post wzbudził pewne zdziwienie powodowane jakimś jego odbiorem/postrzeganiem tegoż. Skoro tak się stało, to może nie napisałeś go wystarczająco precyzyjnie? Albo napisałeś coś innego niż chciałeś napisać? Nie wiem, mniejsza z tym.. ja odebrałem to w duchu w jakim pozniej odpisalem. Przy czym nie ma to również większego znaczenia, bo jak zaznaczyłem na wstępie - każdy ocenia swoją miarą i o gustach raczej trudno dyskutować. Każdemu po prostu wg potrzeb.

I moja/twoja perspektywa może byc/jest inna i ok. Ja wyceniam Resa wysoko. Wszystko.. :mrgreen:

A "drogiego" możesz sobie podarowac.. :lol:
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 696
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 298 times
Been thanked: 97 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: MataDor »

W RA zagrałem już ponad 70 partii z tym samym przeciwnikiem. Gra jest nas ciągle w stanie zaskoczyć. Wyśmienita pozycja.
Bez draftu graliśmy 2 pierwsze razy. Nigdy więcej nie zagrał bym bez draftu. Tak naprawdę gra z draftem i bez to dwie różne gry.
W drafcie układasz strategię i próbujesz przechytrzyć przeciwnika. Gra bez draftu to w zasadzie gra losowa - kto dostanie lepszą rękę pod dane monumenty (to tak jakby grać Pory Roku bez draftu :D )
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
Argue
Posty: 436
Rejestracja: 06 lis 2017, 18:07
Lokalizacja: Orzesze
Has thanked: 7 times
Been thanked: 85 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Argue »

Co do "drogiego", to nie była kpina z mojej strony, ot chciałem się z szacunkiem wyrazić do opinii.

Polecam Ci także zagrać w Valerię Karciane królestwa, tam podobieństwo jest z pewnością większe niż w Wyprawach, te drugie są łatwiejsze pod względem zaawansowania.

Tak, jak teraz patrzę, to post mógł spowodować zdziwienie, bo samo słowo poziom, nie było nazbyt precyzyjnym określeniem ;)

De Gustibus non est disputantum to najmniej prawdziwa łacińska sentecja ever. Ludzie o swoich gustach właśnie najczęściej dyskutują ;)

Samego Resa póki co oceniam pozytywnie, po prostu nie jest to dla mnie jakieś objawienie planszówkowe.
Dziami
Posty: 288
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 197 times
Been thanked: 73 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Dziami »

Również przyłączam się do fanów draftu w Res.
Na koncie mam niedużo bo 17 partii z czego jakieś 3-4 bez draftu. Były to wyłącznie partie wprowadzające i do tego wariant losowy jest bardzo dobry. Jak już ktos załapie co z czym się je to przechodziłem na draft.
W ogóle nie kupuję argumentu, że draft za bardzo ustawia grę, nawet jakieś głosy były gdzieś, że po samym drafcie można określić zwycięzcę. Dla mnie to bzdura no chyba, że ktoś ten draft przespał. Później jest fajne kombinowanie z tym co dojdzie na rękę z wybranych kart. Nie są to decyzje na poziomie najcięższych euro, ale przeważnie te 3 karty jakieś różne opcje na start dają. Bynajmniej po drafcie gra sama się nie gra.
Uncle_Grga
Posty: 560
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Uncle_Grga »

Argue pisze: 08 mar 2021, 19:52 Co do "drogiego", to nie była kpina z mojej strony, ot chciałem się z szacunkiem wyrazić do opinii.

Polecam Ci także zagrać w Valerię Karciane królestwa, tam podobieństwo jest z pewnością większe niż w Wyprawach, te drugie są łatwiejsze pod względem zaawansowania.

Tak, jak teraz patrzę, to post mógł spowodować zdziwienie, bo samo słowo poziom, nie było nazbyt precyzyjnym określeniem ;)

De Gustibus non est disputantum to najmniej prawdziwa łacińska sentecja ever. Ludzie o swoich gustach właśnie najczęściej dyskutują ;)

Samego Resa póki co oceniam pozytywnie, po prostu nie jest to dla mnie jakieś objawienie planszówkowe.
No i myślę, że na tym poziomie obydwa komunikaty są wystarczająco czytelne, a sama forma komunikacji adekwatna.. :mrgreen:
menelobej
Posty: 398
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 90 times
Been thanked: 198 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: menelobej »

Ja doskonale bawię się w wariancie w pełni losowym, bez draftu. Dla mnie cały fun tej gry to umiejętne obracanie 8 kartami, tak, żeby wpisać się w pozostałe elementy na stole na tyle na ile się da, nawet jeśli na pierwszy rzut oka czujemy, że niewiele się da. A połączenie podstawki i dodatku to ogromna masa świetnej gry w małym pudełku.
Przy okazji zastanawia mnie jedno - przy okazji Res Arcany nie widzę zbyt wielu narzekań na ikonografię, która wymaga jednak chwili nauki, a jest to częsty zarzut do innej, bardziej znanej gry Thomasa Lehmanna, czyli Race for the Galaxy. W RftG ikonografia wymaga kilku gier do ogarnięcia, ale potem jest ona bardzo intuicyjna i wydaje mi się, że ogólnie jest trochę bardziej intuicyjna niż ta stosowana w Res Arcanie. Może dla większości graczy odbiór ikonografii w oprawie fantasy jest bardziej przystępny niż w kosmicznej?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Curiosity »

Na BGG Store pojawiły się karty z alternatywnymi płciami magów (czyli jeśli w oryginale był np. Alchemik mężczyzna, to w tym dodatku jest kobieta itd.). Karty do podstawki = 5$, do Lux et Tenebrae też 5$, wysyłka do Polski 5,31$.

https://boardgamegeekstore.com/products ... -card-pack
https://boardgamegeekstore.com/products ... -card-pack
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Markus »

Curiosity pisze: 27 kwie 2021, 07:20 Na BGG Store pojawiły się karty z alternatywnymi płciami magów (czyli jeśli w oryginale był np. Alchemik mężczyzna, to w tym dodatku jest kobieta itd.). Karty do podstawki = 5$, do Lux et Tenebrae też 5$, wysyłka do Polski 5,31$.

https://boardgamegeekstore.com/products ... -card-pack
https://boardgamegeekstore.com/products ... -card-pack
W angielskiej wersji podstawki te alternatywne podstawowe karty były w pudełku z grą.
W polskiej wersji res arcana tak nie było ?
Nie wiem jak było w przypadku angielskiego dodatku bo nie udało mi się go kupić (ratowałem się polską wersją a tam nie było alternatywek)
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1352
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 159 times
Been thanked: 159 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Zet »

Markus pisze: 27 kwie 2021, 11:49
Curiosity pisze: 27 kwie 2021, 07:20 Na BGG Store pojawiły się karty z alternatywnymi płciami magów (czyli jeśli w oryginale był np. Alchemik mężczyzna, to w tym dodatku jest kobieta itd.). Karty do podstawki = 5$, do Lux et Tenebrae też 5$, wysyłka do Polski 5,31$.

https://boardgamegeekstore.com/products ... -card-pack
https://boardgamegeekstore.com/products ... -card-pack
W angielskiej wersji podstawki te alternatywne podstawowe karty były w pudełku z grą.
W polskiej wersji res arcana tak nie było ?
Nie wiem jak było w przypadku angielskiego dodatku bo nie udało mi się go kupić (ratowałem się polską wersją a tam nie było alternatywek)
1. Nie jestem pewien, czy w angielskiej podstawce te alternatywne karty nie były tylko w przedsprzedaży/pierwszym druku czy jak to nazwać. Ponieważ też je miałem to nie potwierdzę, ale coś takiego obiło mi się o oczy gdzieś na bgg.
2. W angielskim dodatku alternatywnych postaci na pewno nie ma, dlatego wczoraj wieczorem już zamówiłem :)
ODPOWIEDZ