Nemesis - pytania o zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
zajudzony
Posty: 35
Rejestracja: 12 maja 2020, 18:46
Has thanked: 25 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: zajudzony » 03 lis 2020, 21:28

A jeszcze takie szybkie pytanie, jak gram solo to kiedy dostaje rany od ognia ? Co dwie moje akcje ? Czy jak już spasuje i zostanę na palącym się polu? Analogicznie wydaje się, że co dwie moje akcje ...

Awatar użytkownika
sirafin
Użytkownik wspierający
Posty: 2582
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 70 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sirafin » 03 lis 2020, 21:56

Normalnie na koniec każdej twojej tury, a więc po każdych 2 akcjach lub pasie.
Tryb solo różni się tylko kartami celów i liczbą przedmiotów w pomieszczeniach.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki

zajudzony
Posty: 35
Rejestracja: 12 maja 2020, 18:46
Has thanked: 25 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: zajudzony » 06 lis 2020, 15:45

A mam jeszcze jedno pytanie odnośnie jaj. Jeśli dobrze rozumiem 5 jaj leży cały czas na planszetce intruzów i nawet jak odkryjemy gniazdo to nadal tam leżą do czasu jak ktoś za 2 pkt akcji nie wyrwie jedno z nich i dopiero od tego momentu jajo można zniszczyć lub ewentualnie spalić jak leży upuszczone. Nie jest tak, że po odkryciu gniazda wszystkie jaja tam wykładamy i ewentualnie pożar co ture intruzów niszczy jedno jajo. A pytam bo widziałem filmik jak chłop odkrywając gniazdo wyłożył wszytkie jaja na planszę główną... Pozdrawiam i dzięki !!

Awatar użytkownika
Hardkor
Użytkownik wspierający
Posty: 1063
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 223 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor » 06 lis 2020, 16:21

zajudzony pisze:
06 lis 2020, 15:45
A mam jeszcze jedno pytanie odnośnie jaj. Jeśli dobrze rozumiem 5 jaj leży cały czas na planszetce intruzów i nawet jak odkryjemy gniazdo to nadal tam leżą do czasu jak ktoś za 2 pkt akcji nie wyrwie jedno z nich i dopiero od tego momentu jajo można zniszczyć lub ewentualnie spalić jak leży upuszczone. Nie jest tak, że po odkryciu gniazda wszystkie jaja tam wykładamy i ewentualnie pożar co ture intruzów niszczy jedno jajo. A pytam bo widziałem filmik jak chłop odkrywając gniazdo wyłożył wszytkie jaja na planszę główną... Pozdrawiam i dzięki !!
Jeśli pomieszczenie się pali to jajo w gniezdzie (nie w pomieszczeniu) jest niszczone co runde. To prawie pewny jestem, bo czytałem o tym. Jesli dobrze pamietam nie musisz wyciagac tez jaj zeby je niszczyc (mozesz po prostu strzelac/meele), ale zawsze po ataku i tak rzucasz na szmery- to juz nie na 100%.

zajudzony
Posty: 35
Rejestracja: 12 maja 2020, 18:46
Has thanked: 25 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: zajudzony » 06 lis 2020, 17:56

No dobrze jajo w gnieździe dostaje 1 dmg co ture od ognia ale jeśli w pomieszczeniu leży upuszczone jajo to ono też dostaje ?

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 6723
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 946 times
Been thanked: 860 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 06 lis 2020, 20:41

zajudzony pisze:
06 lis 2020, 17:56
No dobrze jajo w gnieździe dostaje 1 dmg co ture od ognia ale jeśli w pomieszczeniu leży upuszczone jajo to ono też dostaje ?
Jeśli w tym pomieszczeniu jest pożar, to tak
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi trzeci regał i teraz wieje pustkami :( trzeci czwarty by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Shodan
Użytkownik wspierający
Posty: 209
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Has thanked: 52 times
Been thanked: 61 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Shodan » 05 gru 2020, 15:07

Jeśli strzelam do jaja to symbol pełzacza lub dorosłego na kostce oznacza trafienie czy pudło?

Awatar użytkownika
Hardkor
Użytkownik wspierający
Posty: 1063
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 223 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor » 05 gru 2020, 15:26

Shodan pisze:
05 gru 2020, 15:07
Jeśli strzelam do jaja to symbol pełzacza lub dorosłego na kostce oznacza trafienie czy pudło?
Trafenie, w jajko nie trafiasz tylko przy pustej sciance.

nakago
Użytkownik wspierający
Posty: 156
Rejestracja: 16 mar 2012, 16:38
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: nakago » 06 gru 2020, 12:27

karta Akcji Mechanika - "korytarze techniczne" - poruszam się do dowolnego innego pomieszczenia z wejściem do korytarzy techn. - po tym jak przemieszcze się na inny wybrany kafel to rzucam za szmery czy nie ?

Awatar użytkownika
sirafin
Użytkownik wspierający
Posty: 2582
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 70 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sirafin » 06 gru 2020, 12:32

Jeśli efekt nie mówi wyraźnie, że nie rzucasz na szmery, to zawsze, gdy wchodzisz do pomieszczenia, w którym nie ma innej figurki, rzucasz na szmery.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki

nakago
Użytkownik wspierający
Posty: 156
Rejestracja: 16 mar 2012, 16:38
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: nakago » 07 gru 2020, 01:00

1) przedmiot czerwony "granat dymny" - "przejdż do sąsiedniego pomieszczenia, Intruzi nie atakują cię podczas tego ruchu" - atak intruza dotyczy tylko ataku podczas ucieczki ? czy również ataku intruza, którego spotkam w następnym pomieszczeniu po rzucie na szmery?

2) można wykonać ruch ucieczki za 2 punkty akcji jako ostrożny ruch ? czy tylko zwykły ruch może służyć do ucieczki ?

3) czy zabita larwa zostawia po sobie żeton zwłoki intruza? (tylko się upewniam)

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 512
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 126 times
Been thanked: 107 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg » 07 gru 2020, 08:43

nakago pisze:
07 gru 2020, 01:00
1) przedmiot czerwony "granat dymny" - "przejdż do sąsiedniego pomieszczenia, Intruzi nie atakują cię podczas tego ruchu" - atak intruza dotyczy tylko ataku podczas ucieczki ? czy również ataku intruza, którego spotkam w następnym pomieszczeniu po rzucie na szmery?

2) można wykonać ruch ucieczki za 2 punkty akcji jako ostrożny ruch ? czy tylko zwykły ruch może służyć do ucieczki ?

3) czy zabita larwa zostawia po sobie żeton zwłoki intruza? (tylko się upewniam)
1) Dotyczy to tylko ataków intruzów w pomieszczeniu z którego uciekasz.
2) Nie można. Ucieczka jest zwykłym ruchem.
3) Nie zostawia.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista:

Awatar użytkownika
KOSHI
Użytkownik wspierający
Posty: 351
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 74 times
Been thanked: 86 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI » 27 gru 2020, 21:13

Karta wydarzenia awaria w pomieszczeniu o najniższym numerze a pomieszczenie pokryte śluzem lub gniazdo. Wg. instrukcji nie umieszcza się tam awarii z żetonu eksploracji. W przypadku powiedzmy planszy B i pomieszczenia nr.1 które okazałoby się w śluzie wychodzi dziwna sytuacja (chociaż na planszy A za drugim wyciągnięciem karty wydarzenia też jest to możliwe dla pom 2). Albo pomieszczenie blokuje rozpadanie statku (co jest bez sensu), albo robimy skip room i umieszczamy znacznik w kokpicie (nr. 2) albo (co najbardziej prawdopodobne) w tym właśnie pomieszczeniu. To jak to jest?

Znacznik wycofania intruza a obrażenia reproduktora lub królowej. Przy sytuacji doboru 2 kart - 1 z wartością życia i jedna z wycofaniem czy sprawdzamy ilość życia z tej 1 karty z ilością obrażeń i ewentualnie potem wycofujemy gada lub go uśmiercamy, czy jednak go wycofujemy i pomijamy kartę z obrażeniami? Przy kuriozalnej sytuacji wylosowania 2 wycofań bym się nie pytał, ale miałem sytuację, gdzie szefowa wyciągnęła 3 i wycofanie co pasowało mi do jej rozwalenia przed ucieczką w wentylację. I tak się zastanawiam, czy nagiąłem zasady czy nie... Skoro może mieć i 12 hp to czy może mieć fartownie powiedzmy te 2 czy 3 hapsy? Tak dla balansu of kors i w myśl zasady, że nie wiemy z czym walczymy. Wszak królowa może być mega bydlakiem albo wolnym napompowanym workiem, który ma tylko rodzić jajka... :wink:

Awatar użytkownika
sirafin
Użytkownik wspierający
Posty: 2582
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 70 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sirafin » 28 gru 2020, 14:15

Ad. 1)
Należy go umieścić w pierwszym pomieszczeniu o najniższym numerze, w którym da się umieścić znacznik awarii.

Ad. 2)
Wycofuje się, nie ma znaczenia, co jest na drugiej karcie.


Nie wskażę jednoznacznych zapisów w instrukcji, a odpowiedzi oparte są o dyskusje na forach, gdzie zasady Nemesis są interpretowane przez graczy niczym starożytne teksty z glinianych tabliczek, a przy odrobinie szczęścia czasem nawet weryfikowane przez kogoś z Awaken Realms ;)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki

PerezSaj
Posty: 21
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj » 30 gru 2020, 09:41

W instrukcji jest napisane, że jeżeli ma zaatakować larwa, to nie wyciagamy karty ataku, tylko larwę kładziemy na planszy gracza. Jeżeli dociągam larwę z kolonii, a numer na rewersie jest mniejszą bądź równy liczbie kart na ręce to larwa nie atakuje, tylko pojawią się na planszy. Czy do tej pory wszystko się zgadza?
A zatem co dzieje się w przypadku ucieczki przed larwą? Wg. mnie z tego co rozumiem podczas ucieczki larwa powinna zaatakować czyli przenosimy ją na plansze gracza?

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 512
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 126 times
Been thanked: 107 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg » 30 gru 2020, 10:17

PerezSaj pisze:
30 gru 2020, 09:41
W instrukcji jest napisane, że jeżeli ma zaatakować larwa, to nie wyciagamy karty ataku, tylko larwę kładziemy na planszy gracza. Jeżeli dociągam larwę z kolonii, a numer na rewersie jest mniejszą bądź równy liczbie kart na ręce to larwa nie atakuje, tylko pojawią się na planszy. Czy do tej pory wszystko się zgadza?
A zatem co dzieje się w przypadku ucieczki przed larwą? Wg. mnie z tego co rozumiem podczas ucieczki larwa powinna zaatakować czyli przenosimy ją na plansze gracza?
Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista:

jordi1986
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2014, 22:57

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: jordi1986 » 30 gru 2020, 12:35

Cześć. Taka sytuacja. Zostały mi dwie karty akcji na ręce. Wykonuję ostrożny ruch w związku czym wchodzę do pomieszczenia w którym jest pożar i zostaje bez kart. Kończy się więc moja tura, dlatego otrzymuje jedno obrażenie. Pytanie brzmi czy wykonanie drugiej akcji i pozbyciu się ostatniej karty akcji jest równoznaczne z pasem? Czy pasuje dopiero w następnej mojej kolejce a tym samym otrzymuję drugie obrażenie od pożaru? Pytam, bo instrukcja niby mówi, że w swojej turze gracz: wykonuje dwie akcje, wykonuje jedną akcję albo pasuje lub pasuje. Jak taką sytuację zinterpretować?

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 6723
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 946 times
Been thanked: 860 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 30 gru 2020, 12:42

Masz trzy opcje:

1. Dwie akcje
2. Akcja i Pas
3. Pas.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi trzeci regał i teraz wieje pustkami :( trzeci czwarty by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

jordi1986
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2014, 22:57

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: jordi1986 » 30 gru 2020, 12:44

Tak, chciałem tylko tę zasadę odnieść do sytuacji na planszy. Ale z tego co rozumiem i co podejrzewałem w takiej sytuacji otrzymuję w sumie dwa obrażenia od pożaru.

PerezSaj
Posty: 21
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj » 30 gru 2020, 14:38

lotheg pisze:
30 gru 2020, 10:17
PerezSaj pisze:
30 gru 2020, 09:41
W instrukcji jest napisane, że jeżeli ma zaatakować larwa, to nie wyciagamy karty ataku, tylko larwę kładziemy na planszy gracza. Jeżeli dociągam larwę z kolonii, a numer na rewersie jest mniejszą bądź równy liczbie kart na ręce to larwa nie atakuje, tylko pojawią się na planszy. Czy do tej pory wszystko się zgadza?
A zatem co dzieje się w przypadku ucieczki przed larwą? Wg. mnie z tego co rozumiem podczas ucieczki larwa powinna zaatakować czyli przenosimy ją na plansze gracza?
Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.
Z tym że przebywanie w pomieszczeniu z larwą jest bezpieczne, ponieważ podczas fazy ataku intruzów na żadnej karcie nie ma symbolu larwy, czyli larwa sama od siebie nie zaatakuje?

PerezSaj
Posty: 21
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj » 30 gru 2020, 14:43

jordi1986 pisze:
30 gru 2020, 12:44
Tak, chciałem tylko tę zasadę odnieść do sytuacji na planszy. Ale z tego co rozumiem i co podejrzewałem w takiej sytuacji otrzymuję w sumie dwa obrażenia od pożaru.
Moim zdaniem nie ważne jest czy pasujesz, ponieważ obrażenia od pożaru nie są zadawane po spasowaniu tylko po rozegraniu dwóch swoich akcji. Jeżeli masz jeszcze karty na ręce, to po innych graczach możesz nadal wykonywać akcje, a obrażenia już zdążysz zarobić. Jeżeli nadal po kolejnych swoich dwóch akcjach będziesz przebywał w pomieszczeniu z pożarem, to kolejne obrażenie gotowe.

jordi1986
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2014, 22:57

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: jordi1986 » 30 gru 2020, 16:26

PerezSaj pisze:
30 gru 2020, 14:43
jordi1986 pisze:
30 gru 2020, 12:44
Tak, chciałem tylko tę zasadę odnieść do sytuacji na planszy. Ale z tego co rozumiem i co podejrzewałem w takiej sytuacji otrzymuję w sumie dwa obrażenia od pożaru.
Moim zdaniem nie ważne jest czy pasujesz, ponieważ obrażenia od pożaru nie są zadawane po spasowaniu tylko po rozegraniu dwóch swoich akcji. Jeżeli masz jeszcze karty na ręce, to po innych graczach możesz nadal wykonywać akcje, a obrażenia już zdążysz zarobić. Jeżeli nadal po kolejnych swoich dwóch akcjach będziesz przebywał w pomieszczeniu z pożarem, to kolejne obrażenie gotowe.
Nie mam teraz instrukcji pod ręką, ale jestem prawie pewien, że jest tam napisane, że obrażenia otrzymuje gracz będący w pomieszczeniu z pożarem na koniec swojej tury. W swojej turze wykonałem dwie akcje i się w takowym znajdowałem, więc logicznym dla mnie jest, że otrzymuje obrażenia. Wątpliwości miałem co to kolejnej tury, w której nie miałem już kart akcji i musiałem spasować. Czy w związku z tym, że nie mogłem się ruszyć otrzymywałem kolejne obrażenie. W chwili obecnej uważam, że tak, ponieważ w pierwszej turze wykonałem dwie akcji i na jej koniec znalazłem się w pomieszczeniu z pożarem i w drugiej turze też, bo nie mogłem nic zrobić więc musiałem spasować więc nadal byłem w pomieszczeniu z ogniem.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2020, 16:57 przez jordi1986, łącznie zmieniany 1 raz.

PerezSaj
Posty: 21
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj » 30 gru 2020, 16:53

A ja mam takie pytanko :
Jeżeli w jakimś pomieszczeniu skanuje swoje karty skażenia, a mam ich kilka, jeżeli na jednej z nich wyjdzie skażenie to umieszczzam larwę na swojej planszy i skanuje kolejne karty. Czy jeżeli na następnej karcie też jest skażenie to znaczy że umieram? Wg. instrukcji dołożenie larwy na plansze na której już larwa jest powoduje śmierć, ale czy to może nastąpić w tej samej turze, czy dotyczy dopiero kolejnych?

Awatar użytkownika
KOSHI
Użytkownik wspierający
Posty: 351
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 74 times
Been thanked: 86 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI » 30 gru 2020, 17:28

Obrażenia dostajesz póki nie spasujesz. Czyli dopóki robisz 2 akcje a jesteś w pom. z pożarem to jak wszyscy zrobią swoje akcje otrzymujesz 1 obrażenie i cykl zaczyna się od nowa od gracza z ikonką kota aż wszyscy spasują.

Awatar użytkownika
Szamano
Użytkownik wspierający
Posty: 133
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 17 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Szamano » 30 gru 2020, 18:16

1) żołnierz jak ruszam swoją postać do sąsiedniego pomieszczenia dzięki akcji ogień osłonowy to rzucam po przemieszczeniu się na szmery ?

2) w fazie wydarzeń przy dociaganiu z kolonii wylosuje dorosłego i przez to w wyniku rzutów na szmery dojdzie do spotkania to wcześniej ten rzeton dorosłego wrzucam do worka czy dopiero na koniec walk ?

Znalazłem odpowiedź na 2
Do you put an Adult Intruder token from Intruder bag
development phase immediately back into the bag
or do you put it back after resolving Noise rolls?

It goes back in immediately so you can draw the same token when triggering an Encounter.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2020, 19:38 przez Szamano, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ