No kumam. Choć nie konicznie to są młodzi magowie Ale jakie oderwanie masz na myśli jeśli nie fabularne?
Aeon's End (Kevin Riley)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1830
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 934 times
- Been thanked: 586 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Balans w grze opartej na losowym rynku No, jest taki jak w innych gra z serii.
Ale tak, polecam. Ekspedycje są świetne. Nowe karty, postacie i nemesis również polecam.
Ale tak, polecam. Ekspedycje są świetne. Nowe karty, postacie i nemesis również polecam.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Innymi słowy, jak kogoś kompletnie nie interesuje kampania z Legacy to lepiej dla niego kupić Podstawkę, potem dodatki, Wieczną Wojnę i czekać na nowe dodatki?
Tylko, kurcze, podejrzewam, że jak będą jakieś nowe dodatki po PL to pewnie znowu się będą karty różniły, jak przy Legacy. Aż się zaczynam zastanawiam, czy nie lepiej iść w angielską wersję. Język to żaden problem, tylko cena jest niestety wyższa i dostępność też taka sobie.
Tylko, kurcze, podejrzewam, że jak będą jakieś nowe dodatki po PL to pewnie znowu się będą karty różniły, jak przy Legacy. Aż się zaczynam zastanawiam, czy nie lepiej iść w angielską wersję. Język to żaden problem, tylko cena jest niestety wyższa i dostępność też taka sobie.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Z wcześniejszych stron wątku wynika, że Legacy ma inne karty, żeby kosztować rozsądne pieniądze i być produkowanym w Chinach. Liczę więc, że kolejne dodatki będą w poprzednich cenach i z Polski/Europy, jak poprzednio.
- Chudej
- Posty: 399
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 309 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Muszę się pochwalić - udało nam się w końcu wygrać z Panią Pustej Korony na 2 graczy Musiałem aż uwiecznić rynek na zdjęciu i wrzucam, może nawet ktoś skorzysta
Graliśmy jako Gex i Mazahedron (czy jak tam ten dziadek się nazywa). Gex została wyczerpana, ja dziadkiem balansowałem wciąż w okolicy 3-4 hp. W 2 momentach musiałem zniszczyć raz opal i raz pierwiastek z artefaktu, żeby odrzucić jakąś ciężką kartę mocy za 8 i 7 eteru, także nie obyło się bez poświęceń u nas obojga
Niestety muszę powiedzieć, że sporo u tego bossa zależy od kombinacji akolitów jakich dostaniemy - zbyt dużo obrażeń w jedną stronę i mamy koniec gry. W 1 tierze nemesis wyszło też kilku popleczników z dodatkowymi obrażeniami i trochę nam przytankowali obrażeń, ale ogólnie to efekt 2 rozpatrywanych na raz akolitów trafił nam się tylko raz (z dwukrotną siłą), więc wydaje mi się, że to jest absolutna podstawa strategii na tego bossa, drugą rzeczą byłoby zaś dobór postaci i/lub rynku (tutaj mieliśmy z grubsza losowy z niektórymi zostawionymi kartami z poprzedniej gry). Ogólnie stwierdzam, posiadając wszystkie polskie dodatki, że granie z losowym sklepikiem to u nas rzadkość, a dobieranie sklepiku i magów to jakieś 30-40% zabawy w tej grze
Spoiler:
Niestety muszę powiedzieć, że sporo u tego bossa zależy od kombinacji akolitów jakich dostaniemy - zbyt dużo obrażeń w jedną stronę i mamy koniec gry. W 1 tierze nemesis wyszło też kilku popleczników z dodatkowymi obrażeniami i trochę nam przytankowali obrażeń, ale ogólnie to efekt 2 rozpatrywanych na raz akolitów trafił nam się tylko raz (z dwukrotną siłą), więc wydaje mi się, że to jest absolutna podstawa strategii na tego bossa, drugą rzeczą byłoby zaś dobór postaci i/lub rynku (tutaj mieliśmy z grubsza losowy z niektórymi zostawionymi kartami z poprzedniej gry). Ogólnie stwierdzam, posiadając wszystkie polskie dodatki, że granie z losowym sklepikiem to u nas rzadkość, a dobieranie sklepiku i magów to jakieś 30-40% zabawy w tej grze
-
- Posty: 2575
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1222 times
- Been thanked: 1429 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
A ja dopiero co zakończyłem podejście do Pani Pustej Korony w jej wersji trudniejszej. Spodziewałem się srogich bęcków, bo pamiętałem, że i na normalu nie było za łatwo. A tymczasem okazało się, że wariant trudniejszy ... okazał się łatwiejszy i udało się za pierwszym podejściem Choć zgadzam się, że i tu układ akolitów był istotnym czynnikiem.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja wiem, że to nie ściśle gameplay, ale nie chce tego posta dawać do koszulek, bo tam zginie.
Gdyby się ktoś zastanawiał to koszulki (oni to nazywają u siebie "kieszonkami") na banknoty z firmy Marcia w rozmiarze 120x230 pasują na plansze magów idealnie, ciasno na wysokość. Na długość trzeba przyciąć, ale to żaden problem. Także, jakby ktoś szukał to polecam.
Gdyby się ktoś zastanawiał to koszulki (oni to nazywają u siebie "kieszonkami") na banknoty z firmy Marcia w rozmiarze 120x230 pasują na plansze magów idealnie, ciasno na wysokość. Na długość trzeba przyciąć, ale to żaden problem. Także, jakby ktoś szukał to polecam.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Podejrzewam że akurat Cyel'owi siadło na hardzie i wszystkich na farcie rozwalił
my też tak mieliśmy, na normalnym z 20 podejść, a na hardzie za drugim razem - doświadczenie też robi swoje
my też tak mieliśmy, na normalnym z 20 podejść, a na hardzie za drugim razem - doświadczenie też robi swoje
moja kolekcja: http://boardgamegeek.com/collection/use ... dgame&ff=1
-
- Posty: 2575
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1222 times
- Been thanked: 1429 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Spoiler:
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Czyli na farcie - ustawienie akolitów siadło. Skill i doświadczenie też się przydały, bo zarządzałeś akolitami. U nas było podobnie, w tej grze szczęście jest czasem niezbędne, ale trzeba wiedzieć jak mu pomóc.
A mam takie pytanie: gdzieś tu spotkałem się z opinią, że postacie z leczeniem są silniejsze od reszty, z żoną raczej zawsze bierzemy kogoś z DMG albo magów co dobrze saportóją w inny sposób jak leczenie, a jakie jest wasze zdanie w temacie?
A mam takie pytanie: gdzieś tu spotkałem się z opinią, że postacie z leczeniem są silniejsze od reszty, z żoną raczej zawsze bierzemy kogoś z DMG albo magów co dobrze saportóją w inny sposób jak leczenie, a jakie jest wasze zdanie w temacie?
moja kolekcja: http://boardgamegeek.com/collection/use ... dgame&ff=1
- Chudej
- Posty: 399
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 309 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Kadir ma leczenie z karty i potencjalnie chyba największy dmg output w grze z ładunków, więc coś w tej tezie jest
Gex z kolei ma poza leczeniem także kradnięcie, niszczenie (IMO najważniejsza mechanika w grze) i dobieranie kart dla sojuszników, co jest również cholernie mocne.
Babcia ma najmocniejsze leczenie, ale szybko może też sobie otworzyć IV bramę, więc paradoksalnie nie jest z niej znowu taki healbot Jej zaklęcie pomaga też trochę szybciej się rozkręcić finansowo.
Najgorzej z tych leczących postaci, które mam wypada jak dla mnie "Zły" Xaxos, który z ładunków ma jeden wielki miszmasz (w tym leczenie 1 hp i to chyba sobie), ale sprawianie, że sojusznik musi odrzucić losową kartę jest trochę słabe.
My jak gramy, to prawie zawsze bierzemy jakieś leczenie, chyba że robimy sobie jakieś kompletnie yolo wyzwanie. Jeśli chodzi o postaci leczące Gravehold, to one wypadają jak dla mnie trochę bardziej defensywnie/supportowo niż te leczące graczy.
-
- Posty: 2575
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1222 times
- Been thanked: 1429 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Jesteśmy po pierwszych partiach w Aeon's End WE (kupione jako pierwsze z serii) i przyznam, że pozytywne zaskoczenie i gra przerosła moje oczekiwania. Podchodziłem raczej sceptycznie do jej hype'u i spodziewałem się bardzo dobrej karcianki, a gra okazała się być oprócz tego niemal przygodówką pełną klimatu i emocji Świetna sprawa, już po głowie chodzą dodatki (albo raczej podstawka). No i na 4 partie 2 wygrane, z czego jedna na styk (Gravehold zostało 1 życia, a w talii tur tylko karta Nemesis i gracza), także trzyma w napięciu. Czuję, że będzie pretendentem do wysokiego miejsca w moim TOP.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6455
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 943 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Przeklejam z FB:
Kontynuujemy przechodzenie wszystkich nemesis na hard modach (o ile się da bez strasznej inwestycji czasowej). Gate witch poszła bez żadnego problemu i to na losowym rynku. Rynek wylosował się bardzo ok, fiery torrent robil robotę. Kontynuujemy specjalizacje, czyli jedna osoba robi damage (Jian) a druga gra Magiem wspierającym(Adelheim). Co ciekawe wiedzmie z bramy nie udało się ani razu wtasowac swojej karty Zastanawiam się czy nie zmienić rozkładu gem vs relikt z 3/2, na 2/3 zeby wspierajacy mag mial wiecej funu a nie tylko generowanie pieniędzy.
Kontynuujemy przechodzenie wszystkich nemesis na hard modach (o ile się da bez strasznej inwestycji czasowej). Gate witch poszła bez żadnego problemu i to na losowym rynku. Rynek wylosował się bardzo ok, fiery torrent robil robotę. Kontynuujemy specjalizacje, czyli jedna osoba robi damage (Jian) a druga gra Magiem wspierającym(Adelheim). Co ciekawe wiedzmie z bramy nie udało się ani razu wtasowac swojej karty Zastanawiam się czy nie zmienić rozkładu gem vs relikt z 3/2, na 2/3 zeby wspierajacy mag mial wiecej funu a nie tylko generowanie pieniędzy.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Zamówiłem protektory na Nemesis i Magów z polecanej tutaj firmy Marcia (https://marcia.com.pl/) i cisza, totalny brak kontaktu ani przesyłki, czy ktoś ma może z nimi kontakt?
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 72 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Może urlop im się przedłużył? Ja zamawiałem u nich to samo jakoś w grudniu i żadnego problemu nie miałem. Protektory po docięciu doskonale swoją rolę spełniają.
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Johan Huizinga, Homo ludens
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie pamiętam, czy zamawiałem u nich przez stronę, czy allegro, ale oni tak trochę mają, że wysyłają z opóźnieniem. Aczkolwiek już kilka zamówień u nich robiłem (kapsle na żetony też mają ) I nie było żadnych problemów, tylko tak jak pisałem - trochę u nich trwa zanim wyślą.
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
- Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
No i zapowiedziany jest nowy dodatek Legacy of Gravehold
https://boardgamegeek.com/thread/257957 ... -date-deta
Najważniejsze:
"...
- KS launching "near the end of Feb"
- This is going to be the most expensive AE product yet (around ~$100 MSRP quoted but no specific price given), but it has more than double the content of another big box.
- "It's a CRAZY legacy implementation. Pitch: What if we brought back like 25+ characters and you could fight as them all and some Nemesis you might NEVER see in your branching story paths?!?" - they took an approach of throwing in every single possible thing they thought they could squeeze in.
-21 mages, 11 nems. Normal big box is ~12 mages. Double the number of player cards as a normal box.
..."
Legacy ale dla mnie warte sprawdzenia jak to ma być produkt dla weteranów. Czekam do marca.
https://boardgamegeek.com/thread/257957 ... -date-deta
Najważniejsze:
"...
- KS launching "near the end of Feb"
- This is going to be the most expensive AE product yet (around ~$100 MSRP quoted but no specific price given), but it has more than double the content of another big box.
- "It's a CRAZY legacy implementation. Pitch: What if we brought back like 25+ characters and you could fight as them all and some Nemesis you might NEVER see in your branching story paths?!?" - they took an approach of throwing in every single possible thing they thought they could squeeze in.
-21 mages, 11 nems. Normal big box is ~12 mages. Double the number of player cards as a normal box.
..."
Legacy ale dla mnie warte sprawdzenia jak to ma być produkt dla weteranów. Czekam do marca.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2021, 08:56 przez Grzech, łącznie zmieniany 1 raz.