Nemesis - pytania o zasady.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie było pytania. Właśnie skończyliśmy rozgrywkę i już wiem. Nie ma to jak porządne wydarzenie albo dwa.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2021, 21:11
- Has thanked: 1 time
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Czy w Laboratorium można z niego skorzystać (opcja badania zwłok i jaj) będąc z intruzem w tym pomieszczeniu?/
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 276 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Z żadnego pomieszczenia nie możesz korzystać będąc w nim z Intruzem.adamjagadam pisze: ↑09 sty 2021, 21:16 Czy w Laboratorium można z niego skorzystać (opcja badania zwłok i jaj) będąc z intruzem w tym pomieszczeniu?/
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2021, 21:11
- Has thanked: 1 time
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ciekawe że tego w instrukcji nie ma a do innych pomieszczeń jest określenie czy wolno czy nie.lotheg pisze: ↑09 sty 2021, 21:17Z żadnego pomieszczenia nie możesz korzystać będąc w nim z Intruzem.adamjagadam pisze: ↑09 sty 2021, 21:16 Czy w Laboratorium można z niego skorzystać (opcja badania zwłok i jaj) będąc z intruzem w tym pomieszczeniu?/
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 30 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Oj... to chyba niedokładnie czytałeś instrukcjęadamjagadam pisze: ↑09 sty 2021, 21:26Ciekawe że tego w instrukcji nie ma a do innych pomieszczeń jest określenie czy wolno czy nie.lotheg pisze: ↑09 sty 2021, 21:17Z żadnego pomieszczenia nie możesz korzystać będąc w nim z Intruzem.adamjagadam pisze: ↑09 sty 2021, 21:16 Czy w Laboratorium można z niego skorzystać (opcja badania zwłok i jaj) będąc z intruzem w tym pomieszczeniu?/


-
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2021, 21:11
- Has thanked: 1 time
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Racja, Grę mam od przeszło 2 tygodni i poznanie pełni zasad trochę może potrwać. I z tych zasad nie wiem czy dobrze rozumiem ale jak się skończą przedmioty w danym pomieszczeniu do znalezienia to już więcej nie znajdziemy chyba że jest się zwiadowcą i użyje karty szukania w śmieciach. Bo graliśmy ostatnio że licznik tyczy się tylko kart przeszukiwania a nie akcji pomieszczenia.
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 30 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Cóżadamjagadam pisze: ↑09 sty 2021, 21:39 Racja, Grę mam od przeszło 2 tygodni i poznanie pełni zasad trochę może potrwać. I z tych zasad nie wiem czy dobrze rozumiem ale jak się skończą przedmioty w danym pomieszczeniu do znalezienia to już więcej nie znajdziemy chyba że jest się zwiadowcą i użyje karty szukania w śmieciach. Bo graliśmy ostatnio że licznik tyczy się tylko kart przeszukiwania a nie akcji pomieszczenia.

Co do licznika, to tak, on jest tylko do przeszukiwania. W końcu to jest licznik przedmiotów


-
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 sty 2021, 21:11
- Has thanked: 1 time
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Czyli jak jest w magazynie na liczniku 0 to i tak mogę zrobić akcję samego pomieszczenia i przedmiot zdobyć
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9205
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3106 times
- Been thanked: 2704 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
TAK
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Nemesis - Łajka
witam
Bonty Hunter posiada Psa Łajke
1. czy jak pies sie porusza do pustego pomieszczenia robi roll na szmer ?
2. czy w trakcie "Fazy Wydarzen - Kolonia Intruzow" jak wyciagne doroslego osobnika/reprodyktora i mam zrobic roll na szmer... rolluje łajce szmer tez ? czy tylko swojej postaci ?
3. czy jak uzywam karty od bounty huntera ktora pozwala mi wyslac lajke do pomieszczenia obok i przesuniecie szmeru z 1 korytarza na inny to wczesniej rolluje szmer łajce?
Bonty Hunter posiada Psa Łajke
1. czy jak pies sie porusza do pustego pomieszczenia robi roll na szmer ?
2. czy w trakcie "Fazy Wydarzen - Kolonia Intruzow" jak wyciagne doroslego osobnika/reprodyktora i mam zrobic roll na szmer... rolluje łajce szmer tez ? czy tylko swojej postaci ?
3. czy jak uzywam karty od bounty huntera ktora pozwala mi wyslac lajke do pomieszczenia obok i przesuniecie szmeru z 1 korytarza na inny to wczesniej rolluje szmer łajce?
- Hardkor
- Posty: 5270
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1570 times
- Been thanked: 1144 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - Łajka
1. Tak, na reszte nie jestem pewny odp, wiec lepiej by ktos inny dał znacSorty pisze: ↑12 sty 2021, 02:29 witam
Bonty Hunter posiada Psa Łajke
1. czy jak pies sie porusza do pustego pomieszczenia robi roll na szmer ?
2. czy w trakcie "Fazy Wydarzen - Kolonia Intruzow" jak wyciagne doroslego osobnika/reprodyktora i mam zrobic roll na szmer... rolluje łajce szmer tez ? czy tylko swojej postaci ?
3. czy jak uzywam karty od bounty huntera ktora pozwala mi wyslac lajke do pomieszczenia obok i przesuniecie szmeru z 1 korytarza na inny to wczesniej rolluje szmer łajce?

Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
a czasem nie jest tak ze mozesz uciec ale zamiast ciagniecia karty ataku poprostu ciagniesz karte skażenia ? a larwa zostaje nadal w pokoju ?lotheg pisze: ↑30 gru 2020, 10:17Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.PerezSaj pisze: ↑30 gru 2020, 09:41 W instrukcji jest napisane, że jeżeli ma zaatakować larwa, to nie wyciagamy karty ataku, tylko larwę kładziemy na planszy gracza. Jeżeli dociągam larwę z kolonii, a numer na rewersie jest mniejszą bądź równy liczbie kart na ręce to larwa nie atakuje, tylko pojawią się na planszy. Czy do tej pory wszystko się zgadza?
A zatem co dzieje się w przypadku ucieczki przed larwą? Wg. mnie z tego co rozumiem podczas ucieczki larwa powinna zaatakować czyli przenosimy ją na plansze gracza?
- miszczu666
- Posty: 282
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 179 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Możesz uciec, ale wtedy następuje atak z zaskoczenia jak w każdym przypadku ucieczki z pokoju z intruzem.
Dla Larwy zamiast ciągnąć kartę ataku, postępuje się dokładnie tak samo jak w przypadku ataku z zaskoczenia po wylosowaniu larwy z worka bez kart na ręce.
Larwa ląduje na planszy postaci i dobiera się kartę skażenia.
Dla Larwy zamiast ciągnąć kartę ataku, postępuje się dokładnie tak samo jak w przypadku ataku z zaskoczenia po wylosowaniu larwy z worka bez kart na ręce.
Larwa ląduje na planszy postaci i dobiera się kartę skażenia.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Przed larwa nie ma ucieczki, zawze kladziesz na plansze swoja,chyba ze juz masz jedna to wtedy nie dokladasz drugiej.Sorty pisze: ↑12 sty 2021, 15:29a czasem nie jest tak ze mozesz uciec ale zamiast ciagniecia karty ataku poprostu ciagniesz karte skażenia ? a larwa zostaje nadal w pokoju ?lotheg pisze: ↑30 gru 2020, 10:17Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.PerezSaj pisze: ↑30 gru 2020, 09:41 W instrukcji jest napisane, że jeżeli ma zaatakować larwa, to nie wyciagamy karty ataku, tylko larwę kładziemy na planszy gracza. Jeżeli dociągam larwę z kolonii, a numer na rewersie jest mniejszą bądź równy liczbie kart na ręce to larwa nie atakuje, tylko pojawią się na planszy. Czy do tej pory wszystko się zgadza?
A zatem co dzieje się w przypadku ucieczki przed larwą? Wg. mnie z tego co rozumiem podczas ucieczki larwa powinna zaatakować czyli przenosimy ją na plansze gracza?
- lotheg
- Posty: 795
- Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 276 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Potwierdzam zdanie kolegów wyżejSorty pisze: ↑12 sty 2021, 15:29a czasem nie jest tak ze mozesz uciec ale zamiast ciagniecia karty ataku poprostu ciagniesz karte skażenia ? a larwa zostaje nadal w pokoju ?lotheg pisze: ↑30 gru 2020, 10:17Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.PerezSaj pisze: ↑30 gru 2020, 09:41 W instrukcji jest napisane, że jeżeli ma zaatakować larwa, to nie wyciagamy karty ataku, tylko larwę kładziemy na planszy gracza. Jeżeli dociągam larwę z kolonii, a numer na rewersie jest mniejszą bądź równy liczbie kart na ręce to larwa nie atakuje, tylko pojawią się na planszy. Czy do tej pory wszystko się zgadza?
A zatem co dzieje się w przypadku ucieczki przed larwą? Wg. mnie z tego co rozumiem podczas ucieczki larwa powinna zaatakować czyli przenosimy ją na plansze gracza?

Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Wishlista
Spoiler:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Druga larwa z worka nie powoduje śmierci? Dopiero skażenie powodujące położenie larwy kiedy już jedną mamy?
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ty piszesz ze nie mozna uciec

a Ty piszesz ze mozna uciecmiszczu666 pisze: ↑12 sty 2021, 15:46 Możesz uciec, ale wtedy następuje atak z zaskoczenia jak w każdym przypadku ucieczki z pokoju z intruzem.
Dla Larwy zamiast ciągnąć kartę ataku, postępuje się dokładnie tak samo jak w przypadku ataku z zaskoczenia po wylosowaniu larwy z worka bez kart na ręce.
Larwa ląduje na planszy postaci i dobiera się kartę skażenia.

jeszcze raz opisze sytuacje i zapytam dla pewnosci:
daj my na to ze NIE MAM larwy na karcie swojej postaci, wylosowalem larwe z koloni intruzow, ale mam wiecej niz 1 karte akcji przy sobie = figurka larwy zostaje zemna w pokoju tak?
i co sie dzieje pozniej ?

a) larwa znika sama z siebie?
b) moge ja zabic atakiem? (jak tak to ile larwa ma zycia? 1?)
c) moge od niej uciec? (jak moge uciec to ciagne karte z atakow intruzow czy karte skazenia?)
d) nie moge uciec wogole póki jest zemna w pokoju i musze ja zabic zeby móc wyjść z pomieszczenia??
- Hardkor
- Posty: 5270
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1570 times
- Been thanked: 1144 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Larwa siedzi z Toba. Ma 1 zycka, jak sprobujesz wyjsc z pokoju lub gdy dojdzie do fazy obcych to Cie atakuje i w ciebie wchodzi + dostajesz karte skazenia. Ja juz masz larwe na tatce postaci to wtedy tylko karta skazenia.Sorty pisze: ↑12 sty 2021, 16:53Ty piszesz ze nie mozna uciec
a Ty piszesz ze mozna uciecmiszczu666 pisze: ↑12 sty 2021, 15:46 Możesz uciec, ale wtedy następuje atak z zaskoczenia jak w każdym przypadku ucieczki z pokoju z intruzem.
Dla Larwy zamiast ciągnąć kartę ataku, postępuje się dokładnie tak samo jak w przypadku ataku z zaskoczenia po wylosowaniu larwy z worka bez kart na ręce.
Larwa ląduje na planszy postaci i dobiera się kartę skażenia.
jeszcze raz opisze sytuacje i zapytam dla pewnosci:
daj my na to ze NIE MAM larwy na karcie swojej postaci, wylosowalem larwe z koloni intruzow, ale mam wiecej niz 1 karte akcji przy sobie = figurka larwy zostaje zemna w pokoju tak?
i co sie dzieje pozniej ?![]()
a) larwa znika sama z siebie?
b) moge ja zabic atakiem? (jak tak to ile larwa ma zycia? 1?)
c) moge od niej uciec? (jak moge uciec to ciagne karte z atakow intruzow czy karte skazenia?)
d) nie moge uciec wogole póki jest zemna w pokoju i musze ja zabic zeby móc wyjść z pomieszczenia??
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
ok czyli jak probuje uciec = wchodzi wemnie, a jak bym chcial z nia zakonczyc cala runde to i tak wchodzi wemnie w momencie fazy obcych i nic mnie przed tym nie uchroni ?Hardkor pisze: ↑12 sty 2021, 16:59Larwa siedzi z Toba. Ma 1 zycka, jak sprobujesz wyjsc z pokoju lub gdy dojdzie do fazy obcych to Cie atakuje i w ciebie wchodzi + dostajesz karte skazenia. Ja juz masz larwe na tatce postaci to wtedy tylko karta skazenia.Sorty pisze: ↑12 sty 2021, 16:53Ty piszesz ze nie mozna uciec
a Ty piszesz ze mozna uciecmiszczu666 pisze: ↑12 sty 2021, 15:46 Możesz uciec, ale wtedy następuje atak z zaskoczenia jak w każdym przypadku ucieczki z pokoju z intruzem.
Dla Larwy zamiast ciągnąć kartę ataku, postępuje się dokładnie tak samo jak w przypadku ataku z zaskoczenia po wylosowaniu larwy z worka bez kart na ręce.
Larwa ląduje na planszy postaci i dobiera się kartę skażenia.
jeszcze raz opisze sytuacje i zapytam dla pewnosci:
daj my na to ze NIE MAM larwy na karcie swojej postaci, wylosowalem larwe z koloni intruzow, ale mam wiecej niz 1 karte akcji przy sobie = figurka larwy zostaje zemna w pokoju tak?
i co sie dzieje pozniej ?![]()
a) larwa znika sama z siebie?
b) moge ja zabic atakiem? (jak tak to ile larwa ma zycia? 1?)
c) moge od niej uciec? (jak moge uciec to ciagne karte z atakow intruzow czy karte skazenia?)
d) nie moge uciec wogole póki jest zemna w pokoju i musze ja zabic zeby móc wyjść z pomieszczenia??
czyli tak naprawde larwa nigdy nie zostanie sama w pomieszczeniu, bo albo ją na klate przyjmujesz podczas fazy obcych albo ją zabijasz odrazu (o ile masz karty akcji i ci sie powiedzie atak... szansa na fail to 1/6) a jak sie nie powiedzie atak to czekam na koniec rundy(bo nie mam wiecej kart akcji) i wlazi wemnie na 100% podczas fazy obcych, ok ok ok teraz juz wsio ma sens


wsumie jeszcze 1 pytanie

a jak atakuje larwe mele i nie trafie.. to wlazi wemnie odrazu czy zadaje mi głęboką rane ?

- Hardkor
- Posty: 5270
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1570 times
- Been thanked: 1144 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Chyba są karty np żołnierza, że można uciec bez ataku obcego, więc da się uciec od niejSorty pisze: ↑12 sty 2021, 17:09ok czyli jak probuje uciec = wchodzi wemnie, a jak bym chcial z nia zakonczyc cala runde to i tak wchodzi wemnie w momencie fazy obcych i nic mnie przed tym nie uchroni ?Hardkor pisze: ↑12 sty 2021, 16:59Larwa siedzi z Toba. Ma 1 zycka, jak sprobujesz wyjsc z pokoju lub gdy dojdzie do fazy obcych to Cie atakuje i w ciebie wchodzi + dostajesz karte skazenia. Ja juz masz larwe na tatce postaci to wtedy tylko karta skazenia.Sorty pisze: ↑12 sty 2021, 16:53
Ty piszesz ze nie mozna uciec
a Ty piszesz ze mozna uciec
jeszcze raz opisze sytuacje i zapytam dla pewnosci:
daj my na to ze NIE MAM larwy na karcie swojej postaci, wylosowalem larwe z koloni intruzow, ale mam wiecej niz 1 karte akcji przy sobie = figurka larwy zostaje zemna w pokoju tak?
i co sie dzieje pozniej ?![]()
a) larwa znika sama z siebie?
b) moge ja zabic atakiem? (jak tak to ile larwa ma zycia? 1?)
c) moge od niej uciec? (jak moge uciec to ciagne karte z atakow intruzow czy karte skazenia?)
d) nie moge uciec wogole póki jest zemna w pokoju i musze ja zabic zeby móc wyjść z pomieszczenia??
czyli tak naprawde larwa nigdy nie zostanie sama w pomieszczeniu, bo albo ją na klate przyjmujesz podczas fazy obcych albo ją zabijasz odrazu (o ile masz karty akcji i ci sie powiedzie atak... szansa na fail to 1/6) a jak sie nie powiedzie atak to czekam na koniec rundy(bo nie mam wiecej kart akcji) i wlazi wemnie na 100% podczas fazy obcych, ok ok ok teraz juz wsio ma sensdzieki za pomoc
wsumie jeszcze 1 pytanie![]()
a jak atakuje larwe mele i nie trafie.. to wlazi wemnie odrazu czy zadaje mi głęboką rane ?![]()

Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
nie gralem jeszcze soldieremChyba są karty np żołnierza, że można uciec bez ataku obcego, więc da się uciec od niejW instrukcji jest odp na twoje pytanie, bo sam nie pamietam. Wydaje mi sie, ze tylko gleboka dostajesz, bo to jest kara za nietrafienie, a wejscie larwy w ciebie to jej atak, czyli co innego.


jeszcze 1 pytanko dla scislosci.. daj my na to ze koncze runde i zostawilem sobie 1 karte akcji to i tak larwa we mnie wejdzie podczas fazy obcych ? ta 1 karta akcji mnie nie uchroni ?
Re: Nemesis - Łajka
witam to znowu jaHardkor pisze: ↑12 sty 2021, 12:271. Tak, na reszte nie jestem pewny odp, wiec lepiej by ktos inny dał znacSorty pisze: ↑12 sty 2021, 02:29 witam
Bonty Hunter posiada Psa Łajke
1. czy jak pies sie porusza do pustego pomieszczenia robi roll na szmer ?
2. czy w trakcie "Fazy Wydarzen - Kolonia Intruzow" jak wyciagne doroslego osobnika/reprodyktora i mam zrobic roll na szmer... rolluje łajce szmer tez ? czy tylko swojej postaci ?
3. czy jak uzywam karty od bounty huntera ktora pozwala mi wyslac lajke do pomieszczenia obok i przesuniecie szmeru z 1 korytarza na inny to wczesniej rolluje szmer łajce?![]()

ktos zna moze odpowiedz na 2 i 3 punkt ?

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Skażenie: po wykryciu zarażenia podczas gdy mamy larwę na karcie postaci powinniśmy dodać drugą: postać umiera a na zwłoki wychodzi pełzacz.
bo jest też przypadek gdy larwa atakuje, wtedy, gdy pozstać ma już larwę na sobie - nie robi ona wtedy efektu oprócz dobrania karty skażenia.
Co w przypadku gdy postać umiera z innego powodu niż wykrycie drugiego zarażenia, a posiada larwę na karcie postaci?
- larwa odkładana jest do pudełka (nie jest ciężkim przedmiotem)
- na zwłoki wychodzi pełzacz, jak we wspomnianym przypadku (ale nie jest to zainicjowane wykryciem drugiego zarażenia)
- na zwłokach zostaja larwa
Proszę o konkretyzację której brakuje w instrukcji.
bo jest też przypadek gdy larwa atakuje, wtedy, gdy pozstać ma już larwę na sobie - nie robi ona wtedy efektu oprócz dobrania karty skażenia.
Co w przypadku gdy postać umiera z innego powodu niż wykrycie drugiego zarażenia, a posiada larwę na karcie postaci?
- larwa odkładana jest do pudełka (nie jest ciężkim przedmiotem)
- na zwłoki wychodzi pełzacz, jak we wspomnianym przypadku (ale nie jest to zainicjowane wykryciem drugiego zarażenia)
- na zwłokach zostaja larwa
Proszę o konkretyzację której brakuje w instrukcji.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Ale co tu "konkretyzować" skoro na ten temat nie ma nic w instrukcji.
Jeśli nie ma, to logicznym jest (chyba, że zapomnieli o tym napisać), że larwa odkładana jest do pudełka i jest po temacie. Na planszy mamy zwłoki członka ekipy. That's all...
Jeśli nie ma, to logicznym jest (chyba, że zapomnieli o tym napisać), że larwa odkładana jest do pudełka i jest po temacie. Na planszy mamy zwłoki członka ekipy. That's all...