Nemesis - pytania o zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Hadorkin
Posty: 2
Rejestracja: 08 sty 2021, 19:54

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hadorkin » 09 sty 2021, 01:24

Nie było pytania. Właśnie skończyliśmy rozgrywkę i już wiem. Nie ma to jak porządne wydarzenie albo dwa.

adamjagadam
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:11

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: adamjagadam » 09 sty 2021, 21:16

Czy w Laboratorium można z niego skorzystać (opcja badania zwłok i jaj) będąc z intruzem w tym pomieszczeniu?/

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 512
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 126 times
Been thanked: 107 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg » 09 sty 2021, 21:17

adamjagadam pisze:
09 sty 2021, 21:16
Czy w Laboratorium można z niego skorzystać (opcja badania zwłok i jaj) będąc z intruzem w tym pomieszczeniu?/
Z żadnego pomieszczenia nie możesz korzystać będąc w nim z Intruzem.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista:

adamjagadam
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:11

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: adamjagadam » 09 sty 2021, 21:26

lotheg pisze:
09 sty 2021, 21:17
adamjagadam pisze:
09 sty 2021, 21:16
Czy w Laboratorium można z niego skorzystać (opcja badania zwłok i jaj) będąc z intruzem w tym pomieszczeniu?/
Z żadnego pomieszczenia nie możesz korzystać będąc w nim z Intruzem.
Ciekawe że tego w instrukcji nie ma a do innych pomieszczeń jest określenie czy wolno czy nie.

mateuszwon94
Posty: 11
Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: mateuszwon94 » 09 sty 2021, 21:33

adamjagadam pisze:
09 sty 2021, 21:26
lotheg pisze:
09 sty 2021, 21:17
adamjagadam pisze:
09 sty 2021, 21:16
Czy w Laboratorium można z niego skorzystać (opcja badania zwłok i jaj) będąc z intruzem w tym pomieszczeniu?/
Z żadnego pomieszczenia nie możesz korzystać będąc w nim z Intruzem.
Ciekawe że tego w instrukcji nie ma a do innych pomieszczeń jest określenie czy wolno czy nie.
Oj... to chyba niedokładnie czytałeś instrukcję :) Bo zaraz na samym początku opisu pomieszczeń jest napisane, że "aby wykonać akcję jakiegokolwiek pomieszczenia, gracz musi w nim przebywać (chyba że dysponuje zdolnością, która stwierdza inaczej). Gracz nie może wykonać akcji pomieszczenia, jeśli jest zaangażowany w walkę. Gracz nie może wykonać akcji pomieszczenia, jeśli w pomieszczeniu znajduje się znacznik awarii." :)

adamjagadam
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:11

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: adamjagadam » 09 sty 2021, 21:39

Racja, Grę mam od przeszło 2 tygodni i poznanie pełni zasad trochę może potrwać. I z tych zasad nie wiem czy dobrze rozumiem ale jak się skończą przedmioty w danym pomieszczeniu do znalezienia to już więcej nie znajdziemy chyba że jest się zwiadowcą i użyje karty szukania w śmieciach. Bo graliśmy ostatnio że licznik tyczy się tylko kart przeszukiwania a nie akcji pomieszczenia.

mateuszwon94
Posty: 11
Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: mateuszwon94 » 10 sty 2021, 08:33

adamjagadam pisze:
09 sty 2021, 21:39
Racja, Grę mam od przeszło 2 tygodni i poznanie pełni zasad trochę może potrwać. I z tych zasad nie wiem czy dobrze rozumiem ale jak się skończą przedmioty w danym pomieszczeniu do znalezienia to już więcej nie znajdziemy chyba że jest się zwiadowcą i użyje karty szukania w śmieciach. Bo graliśmy ostatnio że licznik tyczy się tylko kart przeszukiwania a nie akcji pomieszczenia.
Cóż :D zasad jest ogrom, a i nieścisłości jest sporo (więc polecam FAQ na stronie AR).
Co do licznika, to tak, on jest tylko do przeszukiwania. W końcu to jest licznik przedmiotów :D Możesz spokojnie korzystać z akcji pomieszczenia jak licznik jest na 0 (oczywiście o ile inne zasady nie zabraniają Ci właśnie z tego pomieszczenia skorzystać) :)

adamjagadam
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2021, 21:11

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: adamjagadam » 10 sty 2021, 12:13

Czyli jak jest w magazynie na liczniku 0 to i tak mogę zrobić akcję samego pomieszczenia i przedmiot zdobyć

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 6723
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 946 times
Been thanked: 860 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 10 sty 2021, 12:24

TAK
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi trzeci regał i teraz wieje pustkami :( trzeci czwarty by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Sorty
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2021, 23:54
Has thanked: 5 times

Nemesis - Łajka

Post autor: Sorty » 12 sty 2021, 02:29

witam

Bonty Hunter posiada Psa Łajke

1. czy jak pies sie porusza do pustego pomieszczenia robi roll na szmer ?

2. czy w trakcie "Fazy Wydarzen - Kolonia Intruzow" jak wyciagne doroslego osobnika/reprodyktora i mam zrobic roll na szmer... rolluje łajce szmer tez ? czy tylko swojej postaci ?

3. czy jak uzywam karty od bounty huntera ktora pozwala mi wyslac lajke do pomieszczenia obok i przesuniecie szmeru z 1 korytarza na inny to wczesniej rolluje szmer łajce?

Awatar użytkownika
Hardkor
Użytkownik wspierający
Posty: 1063
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 223 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Re: Nemesis - Łajka

Post autor: Hardkor » 12 sty 2021, 12:27

Sorty pisze:
12 sty 2021, 02:29
witam

Bonty Hunter posiada Psa Łajke

1. czy jak pies sie porusza do pustego pomieszczenia robi roll na szmer ?

2. czy w trakcie "Fazy Wydarzen - Kolonia Intruzow" jak wyciagne doroslego osobnika/reprodyktora i mam zrobic roll na szmer... rolluje łajce szmer tez ? czy tylko swojej postaci ?

3. czy jak uzywam karty od bounty huntera ktora pozwala mi wyslac lajke do pomieszczenia obok i przesuniecie szmeru z 1 korytarza na inny to wczesniej rolluje szmer łajce?
1. Tak, na reszte nie jestem pewny odp, wiec lepiej by ktos inny dał znac :)

Sorty
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2021, 23:54
Has thanked: 5 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Sorty » 12 sty 2021, 15:29

lotheg pisze:
30 gru 2020, 10:17
PerezSaj pisze:
30 gru 2020, 09:41
W instrukcji jest napisane, że jeżeli ma zaatakować larwa, to nie wyciagamy karty ataku, tylko larwę kładziemy na planszy gracza. Jeżeli dociągam larwę z kolonii, a numer na rewersie jest mniejszą bądź równy liczbie kart na ręce to larwa nie atakuje, tylko pojawią się na planszy. Czy do tej pory wszystko się zgadza?
A zatem co dzieje się w przypadku ucieczki przed larwą? Wg. mnie z tego co rozumiem podczas ucieczki larwa powinna zaatakować czyli przenosimy ją na plansze gracza?
Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.
a czasem nie jest tak ze mozesz uciec ale zamiast ciagniecia karty ataku poprostu ciagniesz karte skażenia ? a larwa zostaje nadal w pokoju ?

Awatar użytkownika
miszczu666
Użytkownik wspierający
Posty: 204
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 36 times
Been thanked: 99 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: miszczu666 » 12 sty 2021, 15:46

Możesz uciec, ale wtedy następuje atak z zaskoczenia jak w każdym przypadku ucieczki z pokoju z intruzem.
Dla Larwy zamiast ciągnąć kartę ataku, postępuje się dokładnie tak samo jak w przypadku ataku z zaskoczenia po wylosowaniu larwy z worka bez kart na ręce.
Larwa ląduje na planszy postaci i dobiera się kartę skażenia.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)

osa1908
Użytkownik wspierający
Posty: 198
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 50 times
Been thanked: 6 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: osa1908 » 12 sty 2021, 15:48

Sorty pisze:
12 sty 2021, 15:29
lotheg pisze:
30 gru 2020, 10:17
PerezSaj pisze:
30 gru 2020, 09:41
W instrukcji jest napisane, że jeżeli ma zaatakować larwa, to nie wyciagamy karty ataku, tylko larwę kładziemy na planszy gracza. Jeżeli dociągam larwę z kolonii, a numer na rewersie jest mniejszą bądź równy liczbie kart na ręce to larwa nie atakuje, tylko pojawią się na planszy. Czy do tej pory wszystko się zgadza?
A zatem co dzieje się w przypadku ucieczki przed larwą? Wg. mnie z tego co rozumiem podczas ucieczki larwa powinna zaatakować czyli przenosimy ją na plansze gracza?
Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.
a czasem nie jest tak ze mozesz uciec ale zamiast ciagniecia karty ataku poprostu ciagniesz karte skażenia ? a larwa zostaje nadal w pokoju ?
Przed larwa nie ma ucieczki, zawze kladziesz na plansze swoja,chyba ze juz masz jedna to wtedy nie dokladasz drugiej.

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 512
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 126 times
Been thanked: 107 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg » 12 sty 2021, 15:51

Sorty pisze:
12 sty 2021, 15:29
lotheg pisze:
30 gru 2020, 10:17
PerezSaj pisze:
30 gru 2020, 09:41
W instrukcji jest napisane, że jeżeli ma zaatakować larwa, to nie wyciagamy karty ataku, tylko larwę kładziemy na planszy gracza. Jeżeli dociągam larwę z kolonii, a numer na rewersie jest mniejszą bądź równy liczbie kart na ręce to larwa nie atakuje, tylko pojawią się na planszy. Czy do tej pory wszystko się zgadza?
A zatem co dzieje się w przypadku ucieczki przed larwą? Wg. mnie z tego co rozumiem podczas ucieczki larwa powinna zaatakować czyli przenosimy ją na plansze gracza?
Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.
a czasem nie jest tak ze mozesz uciec ale zamiast ciagniecia karty ataku poprostu ciagniesz karte skażenia ? a larwa zostaje nadal w pokoju ?
Potwierdzam zdanie kolegów wyżej :)
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista:

PerezSaj
Posty: 21
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj » 12 sty 2021, 16:39

lotheg pisze:
12 sty 2021, 15:51
Sorty pisze:
12 sty 2021, 15:29
lotheg pisze:
30 gru 2020, 10:17


Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.
a czasem nie jest tak ze mozesz uciec ale zamiast ciagniecia karty ataku poprostu ciagniesz karte skażenia ? a larwa zostaje nadal w pokoju ?
Potwierdzam zdanie kolegów wyżej :)
Druga larwa z worka nie powoduje śmierci? Dopiero skażenie powodujące położenie larwy kiedy już jedną mamy?

Sorty
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2021, 23:54
Has thanked: 5 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Sorty » 12 sty 2021, 16:53

osa1908 pisze:
12 sty 2021, 15:48
Sorty pisze:
12 sty 2021, 15:29
lotheg pisze:
30 gru 2020, 10:17


Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.
a czasem nie jest tak ze mozesz uciec ale zamiast ciagniecia karty ataku poprostu ciagniesz karte skażenia ? a larwa zostaje nadal w pokoju ?
Przed larwa nie ma ucieczki, zawze kladziesz na plansze swoja,chyba ze juz masz jedna to wtedy nie dokladasz drugiej.
Ty piszesz ze nie mozna uciec :D

miszczu666 pisze:
12 sty 2021, 15:46
Możesz uciec, ale wtedy następuje atak z zaskoczenia jak w każdym przypadku ucieczki z pokoju z intruzem.
Dla Larwy zamiast ciągnąć kartę ataku, postępuje się dokładnie tak samo jak w przypadku ataku z zaskoczenia po wylosowaniu larwy z worka bez kart na ręce.
Larwa ląduje na planszy postaci i dobiera się kartę skażenia.
a Ty piszesz ze mozna uciec :D

jeszcze raz opisze sytuacje i zapytam dla pewnosci:

daj my na to ze NIE MAM larwy na karcie swojej postaci, wylosowalem larwe z koloni intruzow, ale mam wiecej niz 1 karte akcji przy sobie = figurka larwy zostaje zemna w pokoju tak?

i co sie dzieje pozniej ? :D
a) larwa znika sama z siebie?
b) moge ja zabic atakiem? (jak tak to ile larwa ma zycia? 1?)
c) moge od niej uciec? (jak moge uciec to ciagne karte z atakow intruzow czy karte skazenia?)
d) nie moge uciec wogole póki jest zemna w pokoju i musze ja zabic zeby móc wyjść z pomieszczenia??

Awatar użytkownika
Hardkor
Użytkownik wspierający
Posty: 1063
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 223 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor » 12 sty 2021, 16:59

Sorty pisze:
12 sty 2021, 16:53
osa1908 pisze:
12 sty 2021, 15:48
Sorty pisze:
12 sty 2021, 15:29


a czasem nie jest tak ze mozesz uciec ale zamiast ciagniecia karty ataku poprostu ciagniesz karte skażenia ? a larwa zostaje nadal w pokoju ?
Przed larwa nie ma ucieczki, zawze kladziesz na plansze swoja,chyba ze juz masz jedna to wtedy nie dokladasz drugiej.
Ty piszesz ze nie mozna uciec :D

miszczu666 pisze:
12 sty 2021, 15:46
Możesz uciec, ale wtedy następuje atak z zaskoczenia jak w każdym przypadku ucieczki z pokoju z intruzem.
Dla Larwy zamiast ciągnąć kartę ataku, postępuje się dokładnie tak samo jak w przypadku ataku z zaskoczenia po wylosowaniu larwy z worka bez kart na ręce.
Larwa ląduje na planszy postaci i dobiera się kartę skażenia.
a Ty piszesz ze mozna uciec :D

jeszcze raz opisze sytuacje i zapytam dla pewnosci:

daj my na to ze NIE MAM larwy na karcie swojej postaci, wylosowalem larwe z koloni intruzow, ale mam wiecej niz 1 karte akcji przy sobie = figurka larwy zostaje zemna w pokoju tak?

i co sie dzieje pozniej ? :D
a) larwa znika sama z siebie?
b) moge ja zabic atakiem? (jak tak to ile larwa ma zycia? 1?)
c) moge od niej uciec? (jak moge uciec to ciagne karte z atakow intruzow czy karte skazenia?)
d) nie moge uciec wogole póki jest zemna w pokoju i musze ja zabic zeby móc wyjść z pomieszczenia??
Larwa siedzi z Toba. Ma 1 zycka, jak sprobujesz wyjsc z pokoju lub gdy dojdzie do fazy obcych to Cie atakuje i w ciebie wchodzi + dostajesz karte skazenia. Ja juz masz larwe na tatce postaci to wtedy tylko karta skazenia.

Sorty
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2021, 23:54
Has thanked: 5 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Sorty » 12 sty 2021, 17:09

Hardkor pisze:
12 sty 2021, 16:59
Sorty pisze:
12 sty 2021, 16:53
osa1908 pisze:
12 sty 2021, 15:48


Przed larwa nie ma ucieczki, zawze kladziesz na plansze swoja,chyba ze juz masz jedna to wtedy nie dokladasz drugiej.
Ty piszesz ze nie mozna uciec :D

miszczu666 pisze:
12 sty 2021, 15:46
Możesz uciec, ale wtedy następuje atak z zaskoczenia jak w każdym przypadku ucieczki z pokoju z intruzem.
Dla Larwy zamiast ciągnąć kartę ataku, postępuje się dokładnie tak samo jak w przypadku ataku z zaskoczenia po wylosowaniu larwy z worka bez kart na ręce.
Larwa ląduje na planszy postaci i dobiera się kartę skażenia.
a Ty piszesz ze mozna uciec :D

jeszcze raz opisze sytuacje i zapytam dla pewnosci:

daj my na to ze NIE MAM larwy na karcie swojej postaci, wylosowalem larwe z koloni intruzow, ale mam wiecej niz 1 karte akcji przy sobie = figurka larwy zostaje zemna w pokoju tak?

i co sie dzieje pozniej ? :D
a) larwa znika sama z siebie?
b) moge ja zabic atakiem? (jak tak to ile larwa ma zycia? 1?)
c) moge od niej uciec? (jak moge uciec to ciagne karte z atakow intruzow czy karte skazenia?)
d) nie moge uciec wogole póki jest zemna w pokoju i musze ja zabic zeby móc wyjść z pomieszczenia??
Larwa siedzi z Toba. Ma 1 zycka, jak sprobujesz wyjsc z pokoju lub gdy dojdzie do fazy obcych to Cie atakuje i w ciebie wchodzi + dostajesz karte skazenia. Ja juz masz larwe na tatce postaci to wtedy tylko karta skazenia.
ok czyli jak probuje uciec = wchodzi wemnie, a jak bym chcial z nia zakonczyc cala runde to i tak wchodzi wemnie w momencie fazy obcych i nic mnie przed tym nie uchroni ?

czyli tak naprawde larwa nigdy nie zostanie sama w pomieszczeniu, bo albo ją na klate przyjmujesz podczas fazy obcych albo ją zabijasz odrazu (o ile masz karty akcji i ci sie powiedzie atak... szansa na fail to 1/6) a jak sie nie powiedzie atak to czekam na koniec rundy(bo nie mam wiecej kart akcji) i wlazi wemnie na 100% podczas fazy obcych, ok ok ok teraz juz wsio ma sens :D dzieki za pomoc :)

wsumie jeszcze 1 pytanie :D
a jak atakuje larwe mele i nie trafie.. to wlazi wemnie odrazu czy zadaje mi głęboką rane ? :D

Awatar użytkownika
Hardkor
Użytkownik wspierający
Posty: 1063
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 223 times
Been thanked: 109 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor » 12 sty 2021, 17:53

Sorty pisze:
12 sty 2021, 17:09
Hardkor pisze:
12 sty 2021, 16:59
Sorty pisze:
12 sty 2021, 16:53


Ty piszesz ze nie mozna uciec :D




a Ty piszesz ze mozna uciec :D

jeszcze raz opisze sytuacje i zapytam dla pewnosci:

daj my na to ze NIE MAM larwy na karcie swojej postaci, wylosowalem larwe z koloni intruzow, ale mam wiecej niz 1 karte akcji przy sobie = figurka larwy zostaje zemna w pokoju tak?

i co sie dzieje pozniej ? :D
a) larwa znika sama z siebie?
b) moge ja zabic atakiem? (jak tak to ile larwa ma zycia? 1?)
c) moge od niej uciec? (jak moge uciec to ciagne karte z atakow intruzow czy karte skazenia?)
d) nie moge uciec wogole póki jest zemna w pokoju i musze ja zabic zeby móc wyjść z pomieszczenia??
Larwa siedzi z Toba. Ma 1 zycka, jak sprobujesz wyjsc z pokoju lub gdy dojdzie do fazy obcych to Cie atakuje i w ciebie wchodzi + dostajesz karte skazenia. Ja juz masz larwe na tatce postaci to wtedy tylko karta skazenia.
ok czyli jak probuje uciec = wchodzi wemnie, a jak bym chcial z nia zakonczyc cala runde to i tak wchodzi wemnie w momencie fazy obcych i nic mnie przed tym nie uchroni ?

czyli tak naprawde larwa nigdy nie zostanie sama w pomieszczeniu, bo albo ją na klate przyjmujesz podczas fazy obcych albo ją zabijasz odrazu (o ile masz karty akcji i ci sie powiedzie atak... szansa na fail to 1/6) a jak sie nie powiedzie atak to czekam na koniec rundy(bo nie mam wiecej kart akcji) i wlazi wemnie na 100% podczas fazy obcych, ok ok ok teraz juz wsio ma sens :D dzieki za pomoc :)

wsumie jeszcze 1 pytanie :D
a jak atakuje larwe mele i nie trafie.. to wlazi wemnie odrazu czy zadaje mi głęboką rane ? :D
Chyba są karty np żołnierza, że można uciec bez ataku obcego, więc da się uciec od niej :) W instrukcji jest odp na twoje pytanie, bo sam nie pamietam. Wydaje mi sie, ze tylko gleboka dostajesz, bo to jest kara za nietrafienie, a wejscie larwy w ciebie to jej atak, czyli co innego.

Sorty
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2021, 23:54
Has thanked: 5 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Sorty » 12 sty 2021, 18:27

Chyba są karty np żołnierza, że można uciec bez ataku obcego, więc da się uciec od niej :) W instrukcji jest odp na twoje pytanie, bo sam nie pamietam. Wydaje mi sie, ze tylko gleboka dostajesz, bo to jest kara za nietrafienie, a wejscie larwy w ciebie to jej atak, czyli co innego.
nie gralem jeszcze soldierem :P poki co rozegralem 4 gierki ze znajomymi w coopie :D

jeszcze 1 pytanko dla scislosci.. daj my na to ze koncze runde i zostawilem sobie 1 karte akcji to i tak larwa we mnie wejdzie podczas fazy obcych ? ta 1 karta akcji mnie nie uchroni ?

Awatar użytkownika
KOSHI
Użytkownik wspierający
Posty: 351
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 74 times
Been thanked: 86 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI » 12 sty 2021, 18:30

Larwa nie włazi w ciebie przy ataku wręcz jak chybisz. Nie uchroni.

Sorty
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2021, 23:54
Has thanked: 5 times

Re: Nemesis - Łajka

Post autor: Sorty » 13 sty 2021, 19:05

Hardkor pisze:
12 sty 2021, 12:27
Sorty pisze:
12 sty 2021, 02:29
witam

Bonty Hunter posiada Psa Łajke

1. czy jak pies sie porusza do pustego pomieszczenia robi roll na szmer ?

2. czy w trakcie "Fazy Wydarzen - Kolonia Intruzow" jak wyciagne doroslego osobnika/reprodyktora i mam zrobic roll na szmer... rolluje łajce szmer tez ? czy tylko swojej postaci ?

3. czy jak uzywam karty od bounty huntera ktora pozwala mi wyslac lajke do pomieszczenia obok i przesuniecie szmeru z 1 korytarza na inny to wczesniej rolluje szmer łajce?
1. Tak, na reszte nie jestem pewny odp, wiec lepiej by ktos inny dał znac :)
witam to znowu ja :P

ktos zna moze odpowiedz na 2 i 3 punkt ? :D

s1w
Posty: 6
Rejestracja: 14 sty 2021, 21:41
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: s1w » 15 sty 2021, 02:41

Skażenie: po wykryciu zarażenia podczas gdy mamy larwę na karcie postaci powinniśmy dodać drugą: postać umiera a na zwłoki wychodzi pełzacz.

bo jest też przypadek gdy larwa atakuje, wtedy, gdy pozstać ma już larwę na sobie - nie robi ona wtedy efektu oprócz dobrania karty skażenia.

Co w przypadku gdy postać umiera z innego powodu niż wykrycie drugiego zarażenia, a posiada larwę na karcie postaci?
- larwa odkładana jest do pudełka (nie jest ciężkim przedmiotem)
- na zwłoki wychodzi pełzacz, jak we wspomnianym przypadku (ale nie jest to zainicjowane wykryciem drugiego zarażenia)
- na zwłokach zostaja larwa

Proszę o konkretyzację której brakuje w instrukcji.

Pynio
Użytkownik wspierający
Posty: 582
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Pynio » 15 sty 2021, 08:14

Ale co tu "konkretyzować" skoro na ten temat nie ma nic w instrukcji.

Jeśli nie ma, to logicznym jest (chyba, że zapomnieli o tym napisać), że larwa odkładana jest do pudełka i jest po temacie. Na planszy mamy zwłoki członka ekipy. That's all...

ODPOWIEDZ