Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Emil_1 »

Nie macie wrażenia, że w podstawce karty są źle zbalansowane?
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: japanczyk »

Emil_1 pisze: 12 sty 2021, 13:58 Nie macie wrażenia, że w podstawce karty są źle zbalansowane?
Co masz konkretnie na myśli? Nie odniosłem takiego wrażenia - specjalnie testowalismy z lubą granie focused taliami tylko na jedną frakcję i mają mocniejsze i słabsze strony, ale ogólnie jakichś zaburzeń balansu nie spostrzeglismy
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Emil_1 »

My z kolei z moją lubą zauważyliśmy op białej talii:)
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 993 times
Been thanked: 433 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: KurikDeVolay »

Dziwne, zwykle nowicjusze narzekają na combosy zielonej frakcji.
meDarq
Posty: 78
Rejestracja: 13 sty 2020, 22:23
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: meDarq »

Nie wiem czy w moim przypadku balans to słowo, którego szukam, ale wg mnie połączenie koszt-obrażenia na różnych kartach nie do końca się zgadza. I tak np są tańsze karty, które zadają X obrażeń i karty droższe o monetę, czy 2 i zadające 2X trafień (oczywiście ja kupuję tę pierwszą, nie mam monet, a potem wchodzi żona, cała na biało i kupuje tą drugą kartę :( ) Oczywiście mam też pecha z kartami uzdrawiania, na które zazwyczaj nie trafiam :D

P.S. białej talii, tzn. żółtej? Bo ja mam: zielona, czerwona, niebieska, żółta. Jeśli chodzi o to, to tak, zgadzam się...
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Emil_1 »

Tak- żółtej czyli leczącej. Pomyliłem kolor z mtg, chodziło o ideę:)
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: japanczyk »

Emil_1 pisze: 12 sty 2021, 14:13 My z kolei z moją lubą zauważyliśmy op białej talii:)
Dlaczego? Bo ma leczonko? ;-)
Zielona czy Niebieska spokojnie ją kontrują mozliwoscia kombienia czy dobieraniem/dokupywaniem kart i zwiekszaniem swoich mozliwosci
meDarq
Posty: 78
Rejestracja: 13 sty 2020, 22:23
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: meDarq »

Tylko, że rynek niestety czasami tak się układa, że nie możesz żadnego comba zrobić. A żółte też mają? I w zasadzie one dają wszystko: obrażenia, leczenie, monety. A żeby uzbierać monety na coś naprawdę fajnego, czasami trzeba długo tasować talię, zwłaszcza, że wysyłanie kart na cmentarzysko wcale nie jest takie proste i pełno w niej śmieci po 1 monecie czy 2 obrażeniach...
Awatar użytkownika
Tachion
Posty: 422
Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 168 times
Been thanked: 207 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Tachion »

Karty raczej są dobrze zbalansowane. Dużo większy problem to losowość rynku. Moja wersja ma już niemal pościerane karty, więc można powiedzieć, że zjadłem na niej zęby i serie typu 6 porażek i potem 7 zwycięstw z rzędu mnie wcale nie dziwią.
Żółta talia jest faktycznie mocna, ale jest wyraźnie droższa i żeby zaskoczyła trochę tych kart trzeba zdobyć, bo bez tego jest bardzo pasywna.
Zielona rozwala rękę przeciwnikowi, jest tania i ma dużo obrażeń, ale kiepskie statystyki. Z doświadczenia ta talia jak podejdzie to daje największe szanse na sukces w początkowej fazie partii.
Czerwona odchudza talię i przyspiesza kombo, przy czym zadaje sporo obrażeń.
Niebieska daje dużo złota i jest takim jakby control deckiem. Pozwala zdobyć dobre karty i daje najlepszą kontrolę nad ręką.
Kolory są jak widać fajnie przemyślane (przy czym żałuję, że nowy wydawca nie powalczył o zestawy kart promo z KS1 i KS2, bo w sumie kart jest mało).
Ale losowość rynku i dociągu zabija dla mnie tę grę na dłuższą metę. Taka 2x Iskra na początku to jest po prostu tragedia dla przeciwnika, a zdarza się to naprawdę często. Dlatego bardzo mnie śmieszy idea turniejów w ten tytuł.
Varth Dader
Posty: 214
Rejestracja: 30 sie 2019, 22:26
Has thanked: 45 times
Been thanked: 36 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Varth Dader »

Tachion pisze: 12 sty 2021, 14:47 Taka 2x Iskra na początku to jest po prostu tragedia dla przeciwnika, a zdarza się to naprawdę często. Dlatego bardzo mnie śmieszy idea turniejów w ten tytuł.
Dokładnie, taki komplet zada 10 obrażeń i zmusi przeciwnika do odrzucenia dwóch kart, ciężko się z czegoś takiego pozbierać. Efekt iskry jest dosyć mocny i bez komba (3 obrażenia i konieczność odrzucenia karty przez przeciwnika), a wszystko to za cenę jednego złota.
Awatar użytkownika
Zefireq
Posty: 297
Rejestracja: 20 lut 2016, 08:15
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Zefireq »

Varth Dader pisze: 12 sty 2021, 15:31
Tachion pisze: 12 sty 2021, 14:47 Taka 2x Iskra na początku to jest po prostu tragedia dla przeciwnika, a zdarza się to naprawdę często. Dlatego bardzo mnie śmieszy idea turniejów w ten tytuł.
Dokładnie, taki komplet zada 10 obrażeń i zmusi przeciwnika do odrzucenia dwóch kart, ciężko się z czegoś takiego pozbierać. Efekt iskry jest dosyć mocny i bez komba (3 obrażenia i konieczność odrzucenia karty przez przeciwnika), a wszystko to za cenę jednego złota.
Iskra to pierwsza karta która przyszła mi na myśl, gdy @Emil_1 wspomniał o braku balansu. Lubię grać na zielone karty a Iskra robi w nich olbrzymią robotę... ale aż głupio mi czasem kupić dwie i zapłacić za to tylko 2 złota :D
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: EsperanzaDMV »

Oficjalne info o dodruku oraz Ruiny Thandaru.

https://www.facebook.com/HeroRealmsPols ... 3431630567

Fajnie, że Ruiny się ukażą po polsku, ale mam trochę zgrzyt z tym, że w pewien sposób "karze" się obecnych posiadaczy HR.
Sam mam wszystko co do tej pory wyszło po polsku, czyli podstawkę, bohaterów, lisza, smoka i matę.
Super, że postanowili dodawać 12 promocyjnych kart do Ruin Thandaru - na pewno zamówię w przedsprzedaży.
Ale już kwestia liczników życia, niedostępnych do dokupienia osobno, jest słaba :( Musiałbym kupić drugą podstawkę i drugi zestaw bohaterów, by je dostać :/
Mam nadzieję, że może jakimś cudem IUVI zmieni decyzję i znaczniki będą do dokupienia osobno, bo w ten sposób "karze się" tych, którzy kupili już grę i w pewien sposób wpłynęli na jej popularność (i możliwość kolejnych dodruków)... Sam bardzo chciałbym mieć te znaczniki. To już chyba lepiej by było, gdyby te liczniki były dostępne tylko w konkursach i podczas eventów.
Awatar użytkownika
Zefireq
Posty: 297
Rejestracja: 20 lut 2016, 08:15
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Zefireq »

EsperanzaDMV pisze: 13 sty 2021, 12:14 Oficjalne info o dodruku oraz Ruiny Thandaru.

https://www.facebook.com/HeroRealmsPols ... 3431630567
Bardzo dobre info! To przy okazji, czy ma ktoś doświadczenie co do kompatybilności podstawki od GF z kartami bohaterów od IUVI? Albo w bardziej ogólnym sensie, czy oba wydania różnią się od siebie?
Awatar użytkownika
Siersciu
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2020, 01:02
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 176 times
Been thanked: 53 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Siersciu »

Zefireq pisze: 13 sty 2021, 12:48
EsperanzaDMV pisze: 13 sty 2021, 12:14 Oficjalne info o dodruku oraz Ruiny Thandaru.

https://www.facebook.com/HeroRealmsPols ... 3431630567
Bardzo dobre info! To przy okazji, czy ma ktoś doświadczenie co do kompatybilności podstawki od GF z kartami bohaterów od IUVI? Albo w bardziej ogólnym sensie, czy oba wydania różnią się od siebie?
Mam podstawkę od GF i dodatki od IUVI. Nie oglądałem kart pod mikroskopem, ale na pierwszy rzut oka różnic żadnych nie zauważyłem.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Moonday »

Albo w bardziej ogólnym sensie, czy oba wydania różnią się od siebie?
Też nie zauważyłem żadnych różnic, jeżeli chodzi o podstawkę od GF i hero packi od IUVI. Natomiast, z nowym drukiem zawsze może być różnie i zanim osobiście kupię np. Ruiny Thandaru, to wolę jednak poczekać do premiery zamiast pchać się w ciemno w przedsprzedaż :)
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 813
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 74 times
Been thanked: 297 times
Kontakt:

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Grzdyll »

Ano właśnie. Ja też podskoczyłem z radości widząc przedsprzedaż Ruin Thandaru (razem z promo i licznikami) ale chwilę później nieco zastanowiła zapowiedź "nowej edycji" podstawki. Może ktoś zorientowany da znać, czy "nowość" tej edycji przypadkiem nie wprowadza braku kompatybilności z dotuchczasową podstawką? Byłoby to całkiem bez sensu, choćby ze względu na talie bohaterów wymagane do kampanii...
meDarq
Posty: 78
Rejestracja: 13 sty 2020, 22:23
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: meDarq »

Na FB mówili, że zmieniła się tylko okładka pudełka i to też tylko kosmetyczna zmiana. Może nie przegrałem setki partii w HR, ale nie wiem, skąd się wzięła ta nowa postać.
Awatar użytkownika
Zefireq
Posty: 297
Rejestracja: 20 lut 2016, 08:15
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Zefireq »

U mnie wygrało w końcu FOMO i zamówiłem, moje pierwsze zamówienie czegokolwiek w przedsprzedaży. Tak naprawdę w przypadku braku kompatybilności mogę sprzedać wersję od GF i kupić od IUVI, będę jakieś 2-3 dyszki w plecy więc to nie tragedia.

Gorzej, jak samo wydanie będzie spartolone i pojawią soę błędy, których nikt nie będzie naprawiał. No ale o ta wątpliwość wpadła mi dopiero teraz, po zamówieniu Ruin i pakietu bohaterów :D
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Hardkor »

Miałem Star Realms, lubiłem, ale nie pasowała mi grafika kart, klimat oraz nie jestem pewny czy tylko to co wymieniłem czy coś jeszcze. Z tego co czytałem to podobno Hero Realms jest prawie że 1:1 tylko w klimacie fantasy (który uwielbiam), ale jednak wiekszosc osob pisze, ze star reams lepszy. Jako ze dodruk ma wleciec i ceny spadna do normalnych + karty promo to powiedzcie prosze jak sie ma gra do Star Realms :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
pcyzm
Posty: 685
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 206 times
Been thanked: 201 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: pcyzm »

Hardkor pisze: 14 sty 2021, 23:54 Miałem Star Realms, lubiłem, ale nie pasowała mi grafika kart, klimat oraz nie jestem pewny czy tylko to co wymieniłem czy coś jeszcze. Z tego co czytałem to podobno Hero Realms jest prawie że 1:1 tylko w klimacie fantasy (który uwielbiam), ale jednak wiekszosc osob pisze, ze star reams lepszy. Jako ze dodruk ma wleciec i ceny spadna do normalnych + karty promo to powiedzcie prosze jak sie ma gra do Star Realms :)
Nie mam porównania do SR, ale obiektywnie to jest najlepszy moment na wejście w system Hero Realms (ceny w przedsprzedaży mega atrakcyjne i można sobie dobrać od razu cały pakiet z dodatkami, których potem pewnie 'ze świecą szukać') .
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 813
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 74 times
Been thanked: 297 times
Kontakt:

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Grzdyll »

Hardkor pisze: 14 sty 2021, 23:54 Miałem Star Realms, lubiłem, ale nie pasowała mi grafika kart, klimat oraz nie jestem pewny czy tylko to co wymieniłem czy coś jeszcze. Z tego co czytałem to podobno Hero Realms jest prawie że 1:1 tylko w klimacie fantasy (który uwielbiam), ale jednak wiekszosc osob pisze, ze star reams lepszy. Jako ze dodruk ma wleciec i ceny spadna do normalnych + karty promo to powiedzcie prosze jak sie ma gra do Star Realms :)
Grałem jedynie w podstawkę SR więc z pewnością lepiej jakby Ci doradził ktoś z większym ograniem ale wg mnie to wcale nie są gry 1:1 - wystarczyły drobne zmiany w talii startowej, wprowadzone w HR żeby gra szybciej się rozkręcała i była bardziej emocjonująca. Z drugiej strony w HR bardzo mi brakuje kart, pozwalających czyścić rynek i jest trochę kart o nieco zachwianym balansie (np. często wymieniana Iskra), przez co HR jest trochę mniej taktyczne i trochę bardziej losowe - stąd pewnie opinie że SR jest "lepsze". Decyzję musisz podjąć sam ale dla mnie ostatecznie SR jest jedynie grą z fajną mechaniką, natomiast dopiero HR wprowadziło pełne emocji pojedynki, które tłuczemy systematycznie i które dają masę przyjemności (w czym oczywiście bardzo pomaga setting fantasy). W obecnej cenie naprawdę polecam, przy czym mimo pozornych niewielkich zmian dodanie talii postaci znacznie zwiększa fun z gry. Bossowie jakoś u nas się mniej sprawdzają ale kampanii nie mogę się już doczekać.
Babik
Posty: 245
Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 214 times
Been thanked: 72 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Babik »

Mam zarówno SR, jak i HR i mimo, że gry pod względem mechaniki są bardzo podobne, to odczucia z gry w każdą z nich mam nieco inne. Zapewne wiele zależy od tego, czy masz umysł analityczny, zwracasz uwagę głównie na mechanikę, optymalizację (wtedy posiadanie obu mija się z celem), czy też bardziej na odczucia estetyczne, na budowanie klimatu nawet tam gdzie go nie ma. Ilu osób zapytasz, tyle zdań przeczytasz. Ja polecam i jedną i drugą.
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 813
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 74 times
Been thanked: 297 times
Kontakt:

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Grzdyll »

A wie ktoś może które to dokładnie karty promo mają być dodawane do kampanii w przedsprzedaży?
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 947
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 310 times
Been thanked: 201 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Losiek »

Sądząc po obrazkach promocyjnych to to
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1803
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 77 times
Been thanked: 334 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: hipcio_stg »

Ja dużo bardziej lubię HR od SR. Nie dość, że usadowienie gry i jej grafiki bardziej mi odpowiadają w HR, to jeszcze bazy ze SR mi średnio podeszły.
ODPOWIEDZ