Nemesis - Zasady Domowe

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Nemesis poprawienie zasad, macie jakieś porady?

Post autor: KOSHI »

Fenrisek83 pisze: 25 sie 2020, 08:53 Jak zniszczył statek? Zniszczenia można dokonać demolką wychodząc po za limit znaczników awarii albo w genratorze włączając autodestrukcje. Jest czas na jej wyłączenie i nie da się jej włączyć jak już ktoś się zahibernował. Istnieje jeszcze opcja z koktailem mołotowa i mitoaczem ognia ale ich trzeba z tego co wiem użyć na intruzie i dodatkowym efektem może być pożar i tutaj też trzeba wyjść po za limit znaczanikoe pożarów. Chyba, że w ostatnich turach uszkodził jeden z 2 działających silników. Za grał po chamsku i zachował się jak dziecko. Rozumiem jak by to była jego misja więc luz ale jak zrobił to perfidnie to nie potrafię sobie tego wytłumaczyć. Jak komuś nie idzie ale gra już trwa bardzo długo to do graj do końca i przrgraj jak mężczyzna. ;)
To jak zniszczyć statek to akurat wie każdy, kto grał w Nemesis. Czego dokładnie dokonał właściciel i jaki miał cel? Z postu jasno to nie wynika.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Nemesis poprawienie zasad, macie jakieś porady?

Post autor: playerator »

Kiedy w grze występuje możliwość kingmakingu, wszyscy zgodnie mówią, że gra ma problem. Chociaż wszystko dzieje się zgodnie z zasadami a nawet może się to wpisywać w klimat gry. Tu sytuacja jest niejako drugą stroną tego medalu, tutaj również jeden z graczy swoimi działaniami psuje zabawę reszcie grających, nie mając na celu wygranej. Gra zgodnie z zasadami, ale na pewno nie z zamysłem twórców.
Czy wobec tego Nemesis wymaga poprawki do zasad? Chyba niekoniecznie. Nie da się wszystkiego ująć w zasadach. Ta konkretna sytuacja (była to końcówka rozgrywki) więcej mówi problemach właściciela, niż samej gry.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
vynn
Posty: 22
Rejestracja: 08 wrz 2019, 08:17
Lokalizacja: Sieradz
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: vynn »

Chciałem nieco pogłębić ten temat.
Istnieje potrzeba, żeby nieco grę "ułatwić". Nie za bardzo, tak żeby nie stracić klimatu, ale jednak na tyle, żeby nie przepłoszyć parki growych amatorów, którzy chca z nami zagrać. My z żoną to sobie możemy lecieć na oryginalnych zasadach, ale mamy takich znajomych, którzy uwielbiają obcych, ale niekoniecznie sa fanami planszówek, a już w szczególności tych bardzo trudnych.
Stąd moja prosba do Was, żeby wymyślić jakieś kilka drobnych ułatwień, tak żeby nie odstraszyć naszych znajomych noobków :P

Mój pomysł był taki, żeby dołożyć do gry kostkę k10 i rzucać nią po teście na celność (czerwona kostka z symbolami obcych), żeby ustalić ile obrażeń wejdzie w obcego. Skąd ten pomysl? Ano w filmie Aliens żołnierze generalnie rozwalali obcych na potęgę, a w Nemesis można odnieść wrażenie, że te dranie są niemal niesmiertelne. Ja dość czesto gram żołnierzem i bywają takie rozgrywki, że nawet jednego dorosłego nie zabiję, albo ewentualnie jednego dwóch.

Być może to kiepski pomysł. W razie czego podrzućcie swoje :)
bobiaczek
Posty: 412
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 131 times
Been thanked: 110 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: bobiaczek »

Cały smaczek w grze wynika z ciągłego zagrożenia, które może się czaić za każdą śluzą. Jeśli nadmiernie uprościsz grę stanie się ona mało emocjonującym szwędaniem po statku. Ja jakiś czas temu bawiłem się w modyfikacje, choć bardziej po to by sprawdzić, co by było gdyby dodać coś dodatkowego, jak i próbując przeciągnąć grę nieco bardziej do pvp. Nikomu się to nie spodobało (zbyt dużo nowych zasad) więc finalnie dałem sobie z tym spokój.
Z najprostszych uproszczeń to:
- znajdując broń jest 100% naładowana
- zmniejszasz (nieco) karę za wycofanie z pomieszczenia z intruzem (np do ran powierzchownych)
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 992 times
Been thanked: 433 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: KurikDeVolay »

Zamiast upraszczać Nemesis, zagrajcie najzwyczajniej w Brzdęk! W! Kosmosie!
dziku
Posty: 68
Rejestracja: 15 paź 2019, 20:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: dziku »

Można też zacząć od trybu co-op na start, żeby kogoś wprowadzić do Nemesis'a.
mateuszwon94
Posty: 41
Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
Has thanked: 1 time
Been thanked: 30 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: mateuszwon94 »

addekk pisze: 16 lis 2019, 06:45 a czy ktoś myślał o "stworzeniu" nowych kart celów?
Czy uważacie, że zachwiało by to balans gry?
Nowe karty celów są stworzone, do znalezienia tutaj. Ale szczerze mówiąc tylko kilka z nich uważam, za ciekawe/warte uwagi. Po pierwsze jest kilka powtórzeń (takie same bądź bardzo podobne cele są już w podstawce). Jest tam cel, że nie możesz przeżyć (co moim zdaniem jest zbyt niezgodne z zasadami, żeby było warte uwagi). Są dwa cele, gdzie trzeba dolecieć na Wenus albo w Głęboki Kosmos (nie pamiętam jak to się nazywa w polskiej wersji Nemesis). Podoba mi się, że niektóre cele wymuszają zakończenie gry w Hibernatorium.
mateuszwon94
Posty: 41
Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
Has thanked: 1 time
Been thanked: 30 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: mateuszwon94 »

mateuszwon94 pisze: 01 paź 2020, 09:59
addekk pisze: 16 lis 2019, 06:45 a czy ktoś myślał o "stworzeniu" nowych kart celów?
Czy uważacie, że zachwiało by to balans gry?
Nowe karty celów są stworzone, do znalezienia tutaj.
Tak więc korzystając z okazji na podstawie tych celów, które podlinkowałem wcześniej, stworzyłem swoją listę celów :) moim zdaniem dużo dodadzą do gry :) do znalezienia na BGG.
Mienki
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2020, 15:45
Has thanked: 14 times
Been thanked: 13 times

Re: Nemesis poprawienie zasad, macie jakieś porady?

Post autor: Mienki »

Ja wtrącę swoje 3 grosze i lekko odkopię temat. Trochę Nam brakuje wglądu w całą sytuację mimo wszystko. Ciekawe spostrzeżenia mial Najemnik, odnośnie pomocy innym graczom. Czy była tutaj prosba o pomoc tego gracza, czy generalnie na jakimś poziomie większość współpracowała, ale z celem tego gracza bylo im nie po drodze? Jeśli tak to wcale bym się nie zdziwił że taki gracz mógłby zrobić takie coś i myślę że byłoby to jak najbardziej klimatyczne.
Troche inaczej mozna by na to spojrzeć w sytuacji gdy każdy sam sobie działał i nic nie było wiadomo do końca i nagle ten gracz tak stwierdził, to juz inna postac rzeczy. Zależy od reakcji gracza, czy byl to foch z przytupem i obrażanie sie na cały świat, czy może bardziej cos w stylu klimatycznego mi się nie udało to i Wam przeszkodzę. Nie raz i nie dwa w filmach widać podobne zachowania więc moglby być to plus, ale też minus. Wszystko zależy od tego jak to zostało wykonane.
Natomiast teraz ogólnie, takie sytuacje to właśnie najlepsze co jest w tej grze. I taka akcja sprawia że nawet jeśli już znamy wszystkie cele i wiemy czego się spodziewać to dalej można się zdziwić. Wyobraznia innych potrafi zaskoczyć.
Nie wiem jak dobrze się znacie i czy tylko wspólnie gracie czy może jesteście znajomymi spoza planszówek, ale nie ma co się spinac. Bez urazy, ale jak widać w tej partii z porażką nie mógł się pogodzić nie tylko ten gracz. My przy Nemesisie świetnie się bawimy nawet jak przegrywamy, wyciągamy wnioski i gramy znowu w przyszłości. Dla Was zwycięstwo wydawało się być bardzo ważne, to w takiej sytuacja nic dziwnego źe gdy zwycięstwo jest ważne to w pewnym momencie gracz ktory wie ze przegra może próbować doprowadzić do porażki resztę. Jak widać po komentarzach, cześć graczy to traktuje w takiej sytuacji jak remis.

Mi dzentelmenskie umowy nie pasują do tej gry, więc wolę to. Nawet raz mialem podobną sytuację i bylem jedynym graczem który miał zrealizowany cel, ale nie wygrał bo inny gracz ustawił cel na Wenus :roll: :lol:
Satanski

Re: Nemesis poprawienie zasad, macie jakieś porady?

Post autor: Satanski »

Kiedy wiem, że nie zrealizuję zadania, dążę do tego, żeby moja postać po prostu przeżyła, bo to taki cel zastępczy wydaje mi się najbardziej realistyczny. Także w jednej rozgrywce wystrzeliłem się w kapsule ratunkowej i z przyjemnością obserwowałem zmagania reszty załogi. Ale jak to mówią, są ludzie i parapety. Waszej rozgrywki nie ma co uważać za straconą, ponieważ lepiej poznaliście kolegę.
mateuszwon94
Posty: 41
Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
Has thanked: 1 time
Been thanked: 30 times

Re: Nemesis poprawienie zasad, macie jakieś porady?

Post autor: mateuszwon94 »

Satanski pisze: 14 sty 2021, 14:08 Kiedy wiem, że nie zrealizuję zadania, dążę do tego, żeby moja postać po prostu przeżyła, bo to taki cel zastępczy wydaje mi się najbardziej realistyczny.
W sumie też staram się tak grać... znaczy... będę starał, bo póki co to ginę zanim wiem, że cel jest niezrealizowany. Ale na "już niemożliwe" do zrealizowania cele Nemesis ma sposób. Mianowicie w dodatki Aftermath doszła taka karta jak "kusząca propozycja". Jest jedna na rozgrywkę i można ją wziąć i zrealizować ją zamiast swojego celu. Chociaż jak zostało niewiele już tur w grze to i nawet na to może być za późno.
Kusząca Propozycja pisze:Wyślij sygnał i zakończ grę w kapsule ratunkowej, mając w ręce jajo intruza.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Nemesis poprawienie zasad, macie jakieś porady?

Post autor: Bartoszeg02 »

Ja jestem ciekaw dlaczego pozwoliliście na to żeby jeden z graczy poszedł sam niepilnowany przez nikogo do silników podczas gdy reszta poleciała na drugi koniec statku :P ... wasza wina!
pioter123
Posty: 109
Rejestracja: 30 gru 2019, 13:38
Has thanked: 48 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: pioter123 »

Zna ktos jakis homerule umozliwiajacy dalsza gre drugiemu wyeliminowanemu graczowi?
gogovsky
Posty: 2208
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: gogovsky »

pioter123 pisze: 11 mar 2021, 01:24 Zna ktos jakis homerule umozliwiajacy dalsza gre drugiemu wyeliminowanemu graczowi?
po co homerule skoro są normalne zasady grania po śmierci?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: lotheg »

gogovsky pisze: 11 mar 2021, 07:45
pioter123 pisze: 11 mar 2021, 01:24 Zna ktos jakis homerule umozliwiajacy dalsza gre drugiemu wyeliminowanemu graczowi?
po co homerule skoro są normalne zasady grania po śmierci?
Kolega pyta o dalszą grę dla drugiego gracza.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
gogovsky
Posty: 2208
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: gogovsky »

lotheg pisze: 11 mar 2021, 08:44
gogovsky pisze: 11 mar 2021, 07:45
pioter123 pisze: 11 mar 2021, 01:24 Zna ktos jakis homerule umozliwiajacy dalsza gre drugiemu wyeliminowanemu graczowi?
po co homerule skoro są normalne zasady grania po śmierci?
Kolega pyta o dalszą grę dla drugiego gracza.
Aaa źle przeczytałem pardonsik.
Polecam, my gramy tak, że jak drugi gracz umrze, to od następnej kolejki grają na zmianę obcymi( w turze gracz który zmarł pierwszy po prostu gracze przekazują sobie karty obcego, wiec każdy jest do końca zaangażowany)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: lotheg »

Ja w sumie na początku grałem zawsze tak, że po prostu mogą razem kontrolować obcych i obserwować dalszą grę. Potem jak komuś dawałem obcego do kontroli to zawsze była umowa, że on ma bardziej moderować rozgrywkę, a nie grać na pełnię możliwości, ponieważ wg mnie optymalne sterowanie obcymi prowadzi do szybkiej śmierci pozostałej części załogi - karty intruzów są trochę za mocne. Ostatnio nikt nie przejmował już roli obcych, po prostu pozostali lekko przyspieszali granie. Też w gronie bardziej doświadczonych graczy jest mniej śmierci w pierwszej części gry, każdy już wie, że trzeba spierdzielać bardziej niż się bić ;)
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: Curiosity »

Ponieważ dziś gramy w Nemesis, to wczoraj ogarnąłem dodatkowe (fanowskie) karty celów - popakowałem wszystko w nieprzezroczyste koszulki, bo rewers się trochę różni. Przy okazji zauważyłem, że po jednej karcie każdego celu (osobistego i korporacyjnego) jest na 6 graczy. Oficjalny wariant dopuszcza 5 graczy. Czy ktoś grał w 6? Są jakieś specjalne warunki?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4458
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1350 times
Been thanked: 845 times
Kontakt:

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: Hardkor »

Curiosity pisze: 13 lip 2021, 13:20 Ponieważ dziś gramy w Nemesis, to wczoraj ogarnąłem dodatkowe (fanowskie) karty celów - popakowałem wszystko w nieprzezroczyste koszulki, bo rewers się trochę różni. Przy okazji zauważyłem, że po jednej karcie każdego celu (osobistego i korporacyjnego) jest na 6 graczy. Oficjalny wariant dopuszcza 5 graczy. Czy ktoś grał w 6? Są jakieś specjalne warunki?
Nie grałem, ale z tego co wiem to nic się nie zmienia. Ot gra mniej zbalansowana na tyle graczy oraz większy downtime.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: Nemesis - Zasady Domowe

Post autor: Curiosity »

Wczoraj zagraliśmy co prawda na 5 osób, ale przytrafiła nam się ciekawa sytuacja, która poskutkowała stworzeniem home rule`a, który ostatecznie fajnie się sprawdził.

Do grania przyniosłem tylko podstawkę + te dodatkowe karty celów, ale część komponentów została w pudełku z Voidseederami. M.in. były to te sześciokątne żetony eksploracji (czy jak to się tam nazywa), które się układa na pomieszczeniach i jest tam informacja ile w pomieszczeniu jest przedmiotów i jego status (nic, śluz, zagrożenie, pożar, uszkodzenie i coś tam jeszcze). I rzucaliśmy sobie przy każdym odkrytym pomieszczeniu K6 (na status pomieszczenia) i K4 (na liczbę przedmiotów). Było to całkiem fajne i bardzo nieprzewidywalne. Mieliśmy tylko jeden pożar, ale za to 4 osoby z 5 wpadły przynajmniej raz w śluz. Ja dodatkowo wylosowałem obrażenie, które (jeśli masz śluz), zadawało ranę przy każdym "spasowaniu". W sytuacji, kiedy kilka pomieszczeń tonęło w śluzie, było to całkiem klimatyczne.

W sumie polecam.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
ODPOWIEDZ