Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 543
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 255 times
Been thanked: 113 times

Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: hamish »

Obrazek

Wydawca: Boardcubator

W trakcie trwania kampanii i krótko po niej, autorzy szukali możliwości wydania gry w Polsce. Odbili się jednak od naszego rynku, ponieważ wydawcy orzekli, że gra jest za droga (podstawowy pledge wynosił €35, master już €49) i mogą ją wydać tylko przy zarżnięciu jakości wydania, czyli zamiast akrylowych elementów układanki tektura, cieńsze kafle z matrycą (jedna warstwa tektury), plus biedniejsze pudełko (wiem, bo rozmawiałem z autorami gry na ten temat). Także mamy tylko wersję KS ale za to na mega wypasie jeśli chodzi o wykonanie: akrylowe elementy, matryce na grubej, podwójnej tekturze i pięknie wykonane, pudełko z wypraską.

Gra ufundowana na KS w 2018 roku. Po perturbacjach związanych z słabym wykonaniem fabrycznym i przesunięciem "covidowym" w końcu dociera do graczy.

Abstrakcyjna gra łamigłówkowa, tetrisopodobna, w której zbieramy podstawowe elementy potrzebne do wypełnienia przestrzeni w kafelkach, których wypełnienie daje nam nie tylko punkty, ale też poszerza nasz zasobnik elementów układanki. BGG określa mechanikę jako
  • action point, wykonujemy trzy akcje (kilka możliwości do wyboru)
  • card drafting, dobieramy karty (kafelki) z pustą przestrzenią (matrycą) do uzupełnienia (układanka)
  • pattern building, układamy elementy w matrycach
  • tile placement, układamy elementy :wink: - maleńkie kafelki o różnych kształtach

Można powiedzieć, że to także takie budowanie silniczka, bo z każdą zakończoną matrycą dostajemy nowy element do kolekcji, do użycia w przyszłych układankach.

Strona gry w bazie BGG.

Podczas trwania kampanii wiele osób porównywało grę do Ubongo. Nie grałem, nie mnie oceniać :wink:

Wczoraj otrzymałem swój egzemplarz z dodatkami i udało nam się rozegrać dziś dwie partie zapoznawcze. Zasady w sumie można ogarnąć w pięć minut. Grałem z żoną i dwie partie zajęły nam mniej niż godzinę. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne. Jest miejsce na planowanie, trzeba sobie w głowie wcześniej poukładać co i kiedy będzie potrzebne, a czasem trzeba iść na żywioł ponieważ negatywna interakcja opiera się na zgarnianiu co gorętszych kąsków (wyższe wartości punktowe) oraz hate drafting'u. Pierwsza partia z wynikami 18:13, druga już lepiej 22:26. Punktacja w sporej części determinowana jest losowym wychodzeniem kafli (wartości punktowe lub ich brak na nich).
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: RaYell »

Poza instrukcją i planszą gracza gra jest całkowicie niezależna językowo. A instrukcja została przetłumaczona na język polski (przez moją skromną osobę :wink: ) i jest dostępna na stronie wydawcy.

Dodam jeszcze, że na dniach ma wystartować kampania na Kickstarterze na wydanie dodatku do gry o nazwie Finesse.
mateuszwon94
Posty: 41
Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
Has thanked: 1 time
Been thanked: 30 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: mateuszwon94 »

RaYell pisze: 22 sie 2020, 10:35 Instrukcja została przetłumaczona na język polski (przez moją skromną osobę :wink: ) i jest dostępna na stronie wydawcy.
A będziesz tłumaczyć też instrukcję do Finesse i tą "poprawioną" do podstawki? :) A jeśli nie, to jak załatwiłeś przetłumaczenie jej na polski? Po prostu napisałeś do wydawcy i się zaproponowałeś? :)
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: RaYell »

mateuszwon94 pisze: 08 sty 2021, 14:56 A będziesz tłumaczyć też instrukcję do Finesse i tą "poprawioną" do podstawki? :) A jeśli nie, to jak załatwiłeś przetłumaczenie jej na polski? Po prostu napisałeś do wydawcy i się zaproponowałeś? :)
Instrukcję przetłumaczyłem bo w pierwszej kampanii wydawca sam prosił społeczność aby coś takiego zrobiła. Po prostu się zgłosiłem i dalej poszło. W przypadku Finesse wszystko się pokomplikowało, gdyż oficjalnej (tzn od Boardcubator) nie-angielskiej instrukcji nie może być. Wydawca sprzedał prawa do innych wersji językowych (w Polsce ma je Rebel/Asmodee) w związku z czym nie może samodzielnie publikować instrukcji w innych językach. Trochę to dziwne, bo o ile się orientuję to Finesse ma być dostępny tylko przez Kickstartera, ale taką odpowiedź dostałem gdy zaproponowałem przetłumaczenie również instrukcji do najnowszego dodatku.
Awatar użytkownika
Ikari
Posty: 195
Rejestracja: 20 gru 2019, 23:11
Has thanked: 11 times
Been thanked: 42 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: Ikari »

Z tego co piszą na BGG to Retail różni się od KS/Deluxe

- mniej kafli bo gra na max 4 osoby nie 5
- cieńsze "planszetki"

Ale kafle nadal plastikowe raczej. Więc dylemat - 80/90 zł za retail czy x3,5 za lepszą jakość i dodatki
mateuszwon94
Posty: 41
Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
Has thanked: 1 time
Been thanked: 30 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: mateuszwon94 »

Ikari pisze: 08 sty 2021, 16:27 Więc dylemat - 80/90 zł za retail czy x3,5 za lepszą jakość i dodatki
Ja wole wesprzeć wspieraczke, bo może i jest wyższa cena, ale za to wiem, że znaczna jej część trafi bezpośrednio do twórców. A nie do sklepu, hurtowni, kogoś kto odkupił prawa do gry w danym kraju (i np. zablokował przetłumaczenie instrukcji do KS Exclusive'ów). Poza tym jednak wspieraczka to są zawsze bonusy. :) Jedyne minusy to czas dostawy i cena dostawy :) ale ja tam jestem cierpliwy, a grać i tak mam w co. Więc Projekt L pare dni temu "kupiłem" ze wszystkimi dodatkami, promkami i nawet tym specjalnym insertem.
maniekmal
Posty: 58
Rejestracja: 06 kwie 2017, 22:05
Been thanked: 14 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: maniekmal »

Na gamefound jest PM otwarty. 64€ za podstawkę z dodatkami + wysyłka (dodatkowe 15-20€?). Też bym wziął komplet jednak w przedsprzedaży w PL dostępne za 74 zł. Ale 4x drożej za same dodatki + 5 gracz to trochę dużo... Te trochę nie rozumiem skąd taka cena, są KSy gdzie za niewiele więcej jest "kilka kg" gry więcej :). Przecież Space Race, którego też wydali na KS kosztował prawie tyle samo (59€ podstawka + 15€ dodatek + wysyłka), a w pudełku o wiele więcej.
Awatar użytkownika
Ikari
Posty: 195
Rejestracja: 20 gru 2019, 23:11
Has thanked: 11 times
Been thanked: 42 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: Ikari »

Różnica między tymi wydaniami jest znaczna

A) inna jakość komponentów ( gorsza w retail )

B ) podstawka retail nie jest równa podstawce z KS ( mniej elementów )

C ) dwa duże dodatki i dwa małe dodatki na KS

D ) masowa produkcja zawsze jest tańsza niż ks

Ergo - Tak retail jest tańszy ale tylko w teorii. Załóżmy że pokazują się dodatki. Duże za 50 małe za 30 albo w pakach dwa razy po 80/90. To już mamy 100 za podstawkę i 170 plus minus za dodatki. To już robi się 270 plus dostawa . I nadal są gorszej jakości komponenty.
KQuest
Posty: 601
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 60 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: KQuest »

Dodatki są KS exclusive, więc się nie pokażą w retailu (chyba że zrobią jakieś kolejne, które nie będą ekskluzywne)
Awatar użytkownika
Ikari
Posty: 195
Rejestracja: 20 gru 2019, 23:11
Has thanked: 11 times
Been thanked: 42 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: Ikari »

KQuest pisze: 18 sty 2021, 22:53 Dodatki są KS exclusive, więc się nie pokażą w retailu (chyba że zrobią jakieś kolejne, które nie będą ekskluzywne)
To była tylko metafora by pokazać porównanie cenowe KS vs retail. Tak dodatki nie będą nigdy w detalu
KQuest
Posty: 601
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 60 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: KQuest »

Domyśliłem się, ale wolałem doprecyzować dla innych, żeby później ktoś mniej obeznany z tematem nie czekał na dodatki poza KS ;)
maniekmal
Posty: 58
Rejestracja: 06 kwie 2017, 22:05
Been thanked: 14 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: maniekmal »

No wiadomo, że dodatki tylko na KS dostępne. Jednak dalej MOIM zdaniem nie tłumaczy to tak wysokiej ceny :) gierka jest spoko za te ok 100zl co rebel będzie ją wypuszczać (74zl na gandalfie). Jednak ok 355zl za full wypas...
Awatar użytkownika
Ikari
Posty: 195
Rejestracja: 20 gru 2019, 23:11
Has thanked: 11 times
Been thanked: 42 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: Ikari »

maniekmal pisze: 19 sty 2021, 08:17 No wiadomo, że dodatki tylko na KS dostępne. Jednak dalej MOIM zdaniem nie tłumaczy to tak wysokiej ceny :) gierka jest spoko za te ok 100zl co rebel będzie ją wypuszczać (74zl na gandalfie). Jednak ok 355zl za full wypas...
Dlatego napisałem ten post wyżej bo uważam, że takie porównanie nie oddaje rzeczywistości bo : z tego samo powodu - Talisman podstawka vs Talisman+podziemia+miasto+wilkołak+pani jeziora (2 duże dwa małe dodatki) - tez można napisać ze 180 vs iles tam powiedzmy 700 i ze PANIE przeciez to sie nie oplaca.

Project L to droga gra! - to jest prawda. Tutaj nie ma co dyskutować. Jednak rozbijając cene to będzie bardziej jak napisałem wyżej. Jakies 270-280 vs 350 a to już wyglada inaczej niż 90 vs 350.
ENDryu
Posty: 817
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 139 times
Been thanked: 29 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: ENDryu »

tylko to jest wszystko w założeniu, że te dodatki się pojawią do zakupu. Jeśli nie, to porównujmy 80zł vs 350zł. Nie wiem jeszcze jak jakosc wykonania (na pewno nizsza), ale Ghost Piece i Ambassador nie sa dodatkami must have, bez ktorych nie da się grac albo gra jest słaba.
maniekmal
Posty: 58
Rejestracja: 06 kwie 2017, 22:05
Been thanked: 14 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: maniekmal »

ENDryu pisze: 19 sty 2021, 15:10 tylko to jest wszystko w założeniu, że te dodatki się pojawią do zakupu. Jeśli nie, to porównujmy 80zł vs 350zł. Nie wiem jeszcze jak jakosc wykonania (na pewno nizsza), ale Ghost Piece i Ambassador nie sa dodatkami must have, bez ktorych nie da się grac albo gra jest słaba.
Już abstrahując od wszystkich dodatków to z tego co patrzyłem po KS podstawka kosztowała
35€. To moim zdaniem jest strasznie dużo jak za grę tego kalibru. Nie pozostaje nic jak czekać na wydanie rebela :)
ENDryu
Posty: 817
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 139 times
Been thanked: 29 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: ENDryu »

zgadzam się. bardzo przyjemnie się grało, ale tyle bym nie dał. Natomiast te ~80zł, które będzie, to jak Reksio szyneczkę :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ikari
Posty: 195
Rejestracja: 20 gru 2019, 23:11
Has thanked: 11 times
Been thanked: 42 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: Ikari »

hamish pisze: 19 sie 2020, 23:48 W trakcie trwania kampanii i krótko po niej, autorzy szukali możliwości wydania gry w Polsce. Odbili się jednak od naszego rynku, ponieważ wydawcy orzekli, że gra jest za droga (podstawowy pledge wynosił €35, master już €49) i mogą ją wydać tylko przy zarżnięciu jakości wydania, czyli zamiast akrylowych elementów układanki tektura, cieńsze kafle z matrycą (jedna warstwa tektury), plus biedniejsze pudełko (wiem, bo rozmawiałem z autorami gry na ten temat). T
Pomijając utratę dodatków stąd wynika polska cena. Dla jednego będzie to atut, dla innego (dla mnie) wada bo czasami jak widzę wydania retailowe to mnie telepie.

Plus jest taki, że każdy będzie mógł sobie kupić L, mimo, że w mocno okrojonej wersji. A moim skromnym zdaniem CAŁY UROK project L wynika w dużej mierze również z tego jak ta gra się prezentuje / jak jest wykonana.
mateuszwon94
Posty: 41
Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
Has thanked: 1 time
Been thanked: 30 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: mateuszwon94 »

ENDryu pisze: 19 sty 2021, 15:10 tylko to jest wszystko w założeniu, że te dodatki się pojawią do zakupu. Jeśli nie, to porównujmy 80zł vs 350zł. Nie wiem jeszcze jak jakość wykonania (na pewno niższa), ale Ghost Piece i Ambassador nie sa dodatkami must have, bez których nie da się grać albo gra jest słaba.
Ale przecież dodatki można kupić... o tutaj.

I jeśli polskie wydanie sklepowe ma, tak jak mówicie (bo nie widziałem go), tekturowe kształty i jednowarstwowe kafle układanek (bez wycięcia)... No to moim zdaniem ta gra tym bardziej nie jest warta 100 zł jakie za nią chcą w sklepach... :D
Ale jak patrze na stronę Rebela to tam na zdjęciach są takie same elementy jak w wersji KS.
ENDryu
Posty: 817
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 139 times
Been thanked: 29 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: ENDryu »

Dokładnie, ja tez bazuję na tych zdjęciach: https://www.wydawnictworebel.pl/games/p ... -5039.html. Chyba zapytam w watku Rebela, bedzie najprosciej :)
KQuest
Posty: 601
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 60 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: KQuest »

Skąd Wam się wzięło, że elementy mają być tekturowe? W retailu ma ich być mniej (gra na 4 zamiast 5 osób), a płytki z wycięciami mają być cieńsze (gdzieś mi się obiło, że mają mieć mniej warstw niż te z KS), ale o tekturowych elementach nie słyszałem
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11011
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3377 times
Been thanked: 3266 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: japanczyk »

Rebel potwierdził, że info o tekturowych elementach to ajkas bzdura- gra bedzie miała taka sama jakosc wydania jak wersja KSowa
KQuest
Posty: 601
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 60 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: KQuest »

japanczyk pisze: 20 sty 2021, 10:56 Rebel potwierdził, że info o tekturowych elementach to ajkas bzdura - gra bedzie miała taka sama jakosc wydania jak wersja KSowa
Tu bym nie wierzył tak w stu procentach (mam na myśli samą tę część o takiej samej jakości wykonania jak w wersji z KS, nie o elementach z tektury zamiast plastiku). W jednej aktualizacji na KS pojawiło się coś takiego:
The upcoming retail version distributed by Asmodee will have some changes to the box and puzzles. Puzzles will have a grey core instead of a black core and therefore, will result in being less thick. If you want to mix the upcoming retail edition with the Ghost Piece expansion from the pledge manager, you will be able to notice the difference between the puzzles
Ostatnio zmieniony 20 sty 2021, 11:22 przez KQuest, łącznie zmieniany 1 raz.
ENDryu
Posty: 817
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 139 times
Been thanked: 29 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: ENDryu »

Rebel odpisal: viewtopic.php?p=1321925#p1321925 nie odpowiedzieli wprost, ale z wypowiedzi jasno wynika, ze nie bedzie tektury ;)
Awatar użytkownika
Ikari
Posty: 195
Rejestracja: 20 gru 2019, 23:11
Has thanked: 11 times
Been thanked: 42 times

Re: Project L (Michal Mikeš, Jan Soukal, Adam Spanel)

Post autor: Ikari »

Elementy plastykowe będą prawdopodobnie te same (lub bardzo zbliżone). Jednak kartonowe już nie. Mniej warstw, inny core i nawet inny kolor ( to o ewentualnej możliwości łączenia dodatków z podstawką. Karty będą się różnić kolorami . Retail ma szare oryginał czarne ).

Ps. Plotka o kartonowych żetonach chyba wzięła się z prototypu gdzie takie właśnie były i na niektórych filmach to widać
ODPOWIEDZ