japanczyk pisze: ↑05 lut 2021, 00:10
Oczywiscie wyszedl mi kolejny rant, ale cieżko mi zaakceptować ochy i achy nad zwyczajnie przecietnym contentem - realizacja to nie wszystko, to bardzo ważna czesc, ktorej brakuje wiekszosci polskich YouTuberów (niestety), ale tez nie popadajmy w zbytni zachwyt, bo pole do poprawy jest wielkości ścierniska z piosenki Golców (ot, choćby na sam dobry początek to wymowa tytułów w obcych językach, angielski skoro robi materiały w tym języku, akcentowanie)
Istotnie, lekki rant
a za ciekawostkę przyjmuję konstrukcję wypowiedzi wskazującą że wyrażam ochy i achy.
Mógłbym napisać wiele zdań o tym co mi się nie podoba, zaczynając od bardzo słabego języka angielskiego /gramatyka, słownictwo, wymowa/, ale wybrałem opcję skupienia się na pozytywnych aspektach. ISS był również bardzo słabym nagraniem (obie części). Potrafię babrać się w błocie, ale skoro odpuszczam Trollowi to tym bardziej nie wypada mi narzekać na OT.
Wspominasz o popularyzacji wymieniając innych, czy to znaczy że oceniam ich gorzej od OT? Nie. OT nie dźwiga żadnego krzyża, to biznes a być może i pasja (której my nie potrafimy dostrzec)
Mam podobne przypuszczenia w kwestii scenariuszy, ale mnie to nie przeszkadza bo nie jestem odbiorcą tego kanału. Na YT jest miejsce na każdy rodzaj kontentu, nie mnie oceniać co się komu podoba. Widzę jednak, że to co robi jest strawne dla przypadkowego subsktybenta, zatem dla osób wchodzących do hobby sposób podania informacji jest idealny. To dlatego zaznaczałem, że merytoryczne kanały 'czerpią' (pasywnie) na sukcesie OT - bo gdy widz OT chce więcej, to z łatwością odnajdzie inne kanały i nagle błyszcząca oprawa przestaję mieć znaczenie. Planszówki powoli stają się rozpoznawalnym hobby, w świadomości konsumentów to już nie tylko 'zabawki' dla dzieci ale pełnoprawne produkty walczące o wieczorowy czas. Niech przykładem będzie blog ojciec, który swoje 'suby' przelewa na nowych narybki w hobby po zakupie/połączeniu (nie śledziłem mariażu) Lucrum wprowadza na rynek nowe osoby. A te zwykle trafiają do OT czy Trolla na YT. Włączyłem przed chwilą okno prywatne na przeglądarce, you tube wyszukiwanie 'gry planszowe', w pierwszej piątce: 1. OT, 2. Troll, 3. Troll, 4. OT, 5. OT a jako szósta polecajka Gry w Chmurach. Nie znam się zbyt dobrze na socjalach, być moze jest to pomyłka. Podaję jako ciekawostkę.
Miarą tego sukcesu jest chęć współpracy polskich wydawnictw z OT.
Liczne promocje, reklamy czy przekazywanie towaru na nagrody dla kanału. Można nie lubić, nie oglądać, ale trudno odmówić że robi dobrą robotę przyciągając osoby do hobby. Tak, ten kanał to głównie marketing, podkreślę raz jeszcze że mnie to nie przeszkadza.
Zatem wspomnienie o KS nie odczytuj inaczej, niż nowe osoby w hobby, spóźnione na zbiórkę o rok czy dwa lata, też chcą poczuć uczestniczyć w międzynarodowej premierze. Tak, fomo i hajp im też prędzej czy później się udziela