Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: Yuri »

Miałem "Chaos" że "Szczurem" i szybko sprzedałem.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1558
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 61 times
Been thanked: 106 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: Muad'Dib »

Ja nigdy nie byłem wielkim fanem tej gry, może dlatego, że za specjalnie się nie zapoznałem się ze światem Warhammera. Grałem kilka razy, raz nawet udało się wygrać na punkty ale nie zmieniło to mojego podejścia. Dalej nie rozumiem fenomenu tej gry, czasem mam wrażenie, że to wynika głównie z licencji :) Ale być może też za mało grałem, średnio 1/rok i przed każdą partią musieli mi przypominać zasady co też wpływało na mój odbiór rozgrywki i (co ważniejsze) sensowność ruchów.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: Jools »

No gra szału nie robi, jest spoko, dla fanów lore szczególnie, ale absolutnie nie warta 1K PLN (tylko dla fanatyków).
Dla mnie wciąż niepodważalnym liderem areacontrol jest Diuna.
Twilght też jest mocny, ale system polityki i czas gry niestety ciągnie grę w dół.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: Ayaram »

Gra w momencie wydania była fenomenalna i IMO zasłużyła na swój status, a że przez te wszystkie lata konkurencja poszła lata świetlne do góry to cóż... obecnie nie robi już takiego wrażenia. Ale, że to ten "słynny chaos w starym świecie" no to cena jest jaka jest ;) Sam się zastanawiam czy nie sprzedać w końcu swojego zestawu ;)
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: TuReK »

Bardzo dobra gra, połączenie konkretnej strategii z super klimatem, u mnie jest grana regularnie od czasu wydania. Zbalansowana, urozmaicona i asymetryczna jak żadna inna, polecam dla fana AT, a miłośnikom policzalnych sucharków radzę pominąć.
Losowość nie przesadna, jak się gra na odpowiednim poziomie to bardzo rzadko rzeczywiście kostki o czymś przesądzają. Po prostu trzeba to brać pod uwagę, np wysyłać zapasowych kultystów, używać kart pomagających w walce, negocjować i politykować a przede wszystkim zmylić i blefować, czekać ze swoimi najważniejszymi planami aż inni bogowie wystrzelają się z mocy.
Dużo bardziej zaszkodzić może chamska karta, to dopiero kij w szprychy :mrgreen:
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
Neysmeey
Posty: 192
Rejestracja: 03 wrz 2019, 15:46
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 114 times
Been thanked: 73 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: Neysmeey »

Tytuł ten jest dobry tylko pod jednym z warunków:
a)lubię mieć drogie zabawki zbierające kurz
b)mam stałą ekipę i nikt nie ma gier więc gramy tylko w chaos
c)nie mam innych gier więc będę grał tylko w chaos
d)nie mam zdania, ale się wypowiem
e)połamałem wszystkie figurki, a skoro nie mogę sprzedać za 1k w tym stanie to niech inni zazdroszczą

Jest to gra nieprzystępna pod każdym względem: doświadczony gracz nowicjusza zjada jak chrupeczka, ceny sięgają absurdalnych wartości, aktualny wybór gier sprawia, że design chaosu wypada blado.
Owszem była dobra, owszem była wyjątkowa, wspaniale asymetryczna, owszem była pięknie wydana... Okazuję jednak współczucie dla tych, którzy w dniu dzisiejszym nadal się zastanawiają. Proponuję minutę ciszy dla ich portfeli...
Profil na: Boardgamegeek
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: TuReK »

Chyba trafiły Ci się eksplodujące kostki i to nie były Twoje rzuty :mrgreen: Serio, czy ta gra Cię jakoś skrzywdziła i prowadzisz krucjatę?

Graliśmy w różne gry, co spotkanie co innego albo kilka razy pod rząd to samo, a to gloomhaven kampania albo rpgi. Ale zawsze wracaliśmy z przyjemnością do Chaosa, bo on nigdy nie zawodzi. Gra się zawsze dobrze i emocjonująco a nawet kierując tym samym bogiem partia się zawsze inaczej potoczy.
Nowe świetne gry tego typu przychodzą i odchodzą, żadna nie zrzuciła króla z tronu, a np BR po 3-4 grach każdego już się znudził.
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
Neysmeey
Posty: 192
Rejestracja: 03 wrz 2019, 15:46
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 114 times
Been thanked: 73 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: Neysmeey »

TuReK pisze: 19 lut 2021, 12:49 Serio, czy ta gra Cię jakoś skrzywdziła i prowadzisz krucjatę?
Trochę prowokacji w tym jest, ale raczej nie celowej. Przy wszystkich zaletach tego tytułu trzeba jednak zdawać sobie sprawę z jego wad. Jeśli będziemy się bawić w fanów metalu, samozwańczych królów area control powstanie lada moment tyle co przysłowiowych grzybów po deszczu, bo Chaos co najwyżej zasługiwał w konkursach na status "nominee", a fanów tak samo dzielił jak i łączył. :lol: Kiedyś bardzo dobra, a teraz dobra gierka ze zbyt poważnymi wadami, tyle z przekazu, end of story.

Edit: A co do Blood Rage, Zakazanych Gwiazd czy innych produkcji, cóż inne gry, inna zabawa, inny klimat, o gustach się nie dyskutuje itd. itp.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2021, 13:09 przez Neysmeey, łącznie zmieniany 2 razy.
Profil na: Boardgamegeek
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: sliff »

Kultowość tej gry w większości opiera się tylko na licencji i niedostępności.
Gryby ktoś wydał dzisiaj retheme tej gry podobnie do Ankh-Morpork gra zapewne zostałaby zjechana, bo owszem asymetryczność fajna ale figurki łamiące się od patrzenia, zero skalowalności, wysoki próg wejścia jak na średnio ciężką grę z tak ogromną losowością.
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1965
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 191 times
Been thanked: 839 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: Neoptolemos »

U mnie nie dość, że wraca na stół, to podoba się KAŻDEMU niezależnie od stopnia zaawansowania. A choć Blood Rage lepiej się skaluje, jest dla mnie bardziej generyczny tematycznie. Oczywiście można by coś poprawić w Chaosie, ale stwierdzenie "design Chaosu wypada blado" zasługuje na tortury z rąk kultystów Slaanesha.
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 219 times
Been thanked: 63 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: bowie »

sliff pisze: 19 lut 2021, 13:00 Kultowość tej gry w większości opiera się tylko na licencji i niedostępności.
Gryby ktoś wydał dzisiaj retheme tej gry podobnie do Ankh-Morpork gra zapewne zostałaby zjechana, bo owszem asymetryczność fajna ale figurki łamiące się od patrzenia, zero skalowalności, wysoki próg wejścia jak na średnio ciężką grę z tak ogromną losowością.
Jak wyjdzie retheme to:
1. Figsy będą w obecnym standardzie
2. Gra na pewno zostanie przeprojektowana, zasady nie będą takie same 1:1
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: Cyel »

Neysmeey pisze: 19 lut 2021, 12:14 Tytuł ten jest dobry tylko pod jednym z warunków:
a)lubię mieć drogie zabawki zbierające kurz
b)mam stałą ekipę i nikt nie ma gier więc gramy tylko w chaos
c)nie mam innych gier więc będę grał tylko w chaos
d)nie mam zdania, ale się wypowiem
e)połamałem wszystkie figurki, a skoro nie mogę sprzedać za 1k w tym stanie to niech inni zazdroszczą

Jest to gra nieprzystępna pod każdym względem: doświadczony gracz nowicjusza zjada jak chrupeczka, ceny sięgają absurdalnych wartości, aktualny wybór gier sprawia, że design chaosu wypada blado.
Owszem była dobra, owszem była wyjątkowa, wspaniale asymetryczna, owszem była pięknie wydana... Okazuję jednak współczucie dla tych, którzy w dniu dzisiejszym nadal się zastanawiają. Proponuję minutę ciszy dla ich portfeli...
Jaką rolę odgrywał świat Warhammera fantasy w Twoim życiu? Grałeś w WFRP, WFB ? Długo? Ile książek ze świata gry przeczytałeś? Ile figurek pomalowałeś? Grałeś Chaosem?
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: TuReK »

ehhh, jak tu dyskutować, jak ktoś po prostu WIE LEPIEJ chociaż

Obrazek
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: kwiatosz »

sliff pisze: 19 lut 2021, 13:00 Kultowość tej gry w większości opiera się tylko na licencji i niedostępności.
Gryby ktoś wydał dzisiaj retheme tej gry podobnie do Ankh-Morpork gra zapewne zostałaby zjechana, bo owszem asymetryczność fajna ale figurki łamiące się od patrzenia, zero skalowalności, wysoki próg wejścia jak na średnio ciężką grę z tak ogromną losowością.
Chaos to chyba była ostatnia gra w której równowaga figurki/cena była na pasującym mi poziomie, Cyklady podobnie wypadały. Te duże figurki obecnie są zupełnie zbędne, a kartonowe postacie mi nie robią. Słoneczka im nie wyszły, za to Balotelli był super. Nexus ops, Chaos, Cyklady, Blood Feud in New York, to jest w punkt, figurki w takich grach to są znaczniki. A nie kurczę abominacje jak Blood Rage, gdzie płacę za niepotrzebnie wielkie i szczegółowe figurki, nic to nie wnosi ponad plastikowy znacznik, a kosztuje.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Neysmeey
Posty: 192
Rejestracja: 03 wrz 2019, 15:46
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 114 times
Been thanked: 73 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: Neysmeey »

Cyel pisze: 19 lut 2021, 13:12
Jaką rolę odgrywał świat Warhammera fantasy w Twoim życiu? Grałeś w WFRP, WFB ? Długo? Ile książek ze świata gry przeczytałeś? Ile figurek pomalowałeś? Grałeś Chaosem?
To, że np. lexus, marka, którą jeździsz dodaje kubek termiczny do zakupu auta sprawia, że kubek ten jest najlepszy na świecie? Litości, inne produkty, inne wymagania, jak mam wszystko oceniać przez pryzmat nostalgii i przywiązania musiałbym bronić wielu gier, których nie uważam za najlepsze, bo rozmawiamy o grach właśnie. Odpowiadając na Twoje pytanie, tak grałem w RP, przeczytałem kilka pozycji przed wprowadzeniem, nie maluję figurek, generalnie zdecydowanie bliższy mi jest WH40k niż Fantasy, co nie sprawia, że jestem fanem Relica...
Profil na: Boardgamegeek
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: sliff »

kwiatosz pisze: 19 lut 2021, 13:25
sliff pisze: 19 lut 2021, 13:00 Kultowość tej gry w większości opiera się tylko na licencji i niedostępności.
Gryby ktoś wydał dzisiaj retheme tej gry podobnie do Ankh-Morpork gra zapewne zostałaby zjechana, bo owszem asymetryczność fajna ale figurki łamiące się od patrzenia, zero skalowalności, wysoki próg wejścia jak na średnio ciężką grę z tak ogromną losowością.
Chaos to chyba była ostatnia gra w której równowaga figurki/cena była na pasującym mi poziomie, Cyklady podobnie wypadały. Te duże figurki obecnie są zupełnie zbędne, a kartonowe postacie mi nie robią. Słoneczka im nie wyszły, za to Balotelli był super. Nexus ops, Chaos, Cyklady, Blood Feud in New York, to jest w punkt, figurki w takich grach to są znaczniki. A nie kurczę abominacje jak Blood Rage, gdzie płacę za niepotrzebnie wielkie i szczegółowe figurki, nic to nie wnosi ponad plastikowy znacznik, a kosztuje.
Myślę że CMON ze swoimi dziesiątkami tysięcy sprzedanych pudełek uważa inaczej, ale zdradzę ci sekret figurki w żadnej grze nic nie robią poza byciem drogimi ładnymi znacznikami - dla tego no "klimatu"
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1965
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 191 times
Been thanked: 839 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: Neoptolemos »

Akurat CMON ma aktualnie problemy finansowe, więc nie wiem, czy bym się na nich powoływał.
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: kwiatosz »

sliff pisze: 19 lut 2021, 13:37
kwiatosz pisze: 19 lut 2021, 13:25
sliff pisze: 19 lut 2021, 13:00 Kultowość tej gry w większości opiera się tylko na licencji i niedostępności.
Gryby ktoś wydał dzisiaj retheme tej gry podobnie do Ankh-Morpork gra zapewne zostałaby zjechana, bo owszem asymetryczność fajna ale figurki łamiące się od patrzenia, zero skalowalności, wysoki próg wejścia jak na średnio ciężką grę z tak ogromną losowością.
Chaos to chyba była ostatnia gra w której równowaga figurki/cena była na pasującym mi poziomie, Cyklady podobnie wypadały. Te duże figurki obecnie są zupełnie zbędne, a kartonowe postacie mi nie robią. Słoneczka im nie wyszły, za to Balotelli był super. Nexus ops, Chaos, Cyklady, Blood Feud in New York, to jest w punkt, figurki w takich grach to są znaczniki. A nie kurczę abominacje jak Blood Rage, gdzie płacę za niepotrzebnie wielkie i szczegółowe figurki, nic to nie wnosi ponad plastikowy znacznik, a kosztuje.
Myślę że CMON ze swoimi dziesiątkami tysięcy sprzedanych pudełek uważa inaczej, ale zdradzę ci sekret figurki w żadnej grze nic nie robią poza byciem drogimi ładnymi znacznikami - dla tego no "klimatu"
Ale to że cmon uważa inaczej to ja też powinienem uważać inaczej?
A co do klimatu - klimatu w grze nie robią figurki tylko klimatyczne znaczniki. Blood Rage ma znikomy klimat, bo ma suchą mechanikę i ładne figurki, Chaos ma tone klimatu, bo ma mechanikę wspierającą klimat i pasujące znaczniki. Figurki same z siebie nie robią klimatu.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: TuReK »

Dokładnie, klimat w CitOW bierze się przede wszystkim stąd, że robisz rzeczy, które robiłby bóg chaosu, a do tego jak je robisz najlepiej to wygrywasz. A oprawa pomaga we wczuciu się w takiego boga.
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: Markus »

Jools pisze: 19 lut 2021, 09:16 No gra szału nie robi, jest spoko, dla fanów lore szczególnie, ale absolutnie nie warta 1K PLN (tylko dla fanatyków).
Dla mnie wciąż niepodważalnym liderem areacontrol jest Diuna.
Twilght też jest mocny, ale system polityki i czas gry niestety ciągnie grę w dół.
Umówmy się. 1000 pln to jest jakaś aberracja.
Jak gra znajdowała się w normalnej sprzedaży w normalnej cenie to w tamtym okresie naprawdę była bardzo solidną pozycją na rynku planszówkom. I chyba większość osób ocenia ją jako grę kosztującą 260 zł wraz z dodatkiem.
Nie dajcie się zwariować i nie pompujcie tego balonika cenowego. Uwielbiam CitoW ale za 1000 pln to nikomu bym go nie polecił.
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: TuReK »

Za tysia to też nie polecam
Spoiler:
:mrgreen:
Z pustego i Saruman nie naleje
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 219 times
Been thanked: 63 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: bowie »

kwiatosz pisze: 19 lut 2021, 13:50 Chaos ma tone klimatu, bo ma mechanikę wspierającą klimat i pasujące znaczniki. Figurki same z siebie nie robią klimatu.
o to to! Na przykład taki Blood Rage niby z fajniejszymi figsami, ale jednocześnie punktujesz za umieranie. Mechanicznie ok, ale klimatycznie jest to niewytłumaczalne
windziarz44
Posty: 828
Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 32 times
Been thanked: 88 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: windziarz44 »

Neysmeey pisze: 19 lut 2021, 12:58 Kiedyś bardzo dobra, a teraz dobra gierka ze zbyt poważnymi wadami, tyle z przekazu, end of story.
A możesz je wymienić? Ale tak poważnie, nie prowokacyjnie?

I zgodzę się, że dawanie za grę tę czy inną tysiaka, bo jej nie ma, to przesada.
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: TuReK »

"ogromna losowość" + "doświadczony gracz zawsze zleje początkującego"
"odpadają kółka kultystom"
"because reasons"
"jak byłem mały to nadepnąłem na k4 i od tego czasu boję się kostek"
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie (Eric M. Lang)

Post autor: warlock »

Wpraszając się na chwilę do dyskusji :D. Mimo wszystko bardzo lubię Chaos, ale gdybym miał wymienić jego największą wadę, to byłaby to obsługa gry w związku z rozbiciem na fazy - mam wtedy poczucie całkowitego wybicia z rytmu. W fazie akcji jest dynamicznie, a potem wszystko w dziwny sposób siada: najpierw rozpatrujemy po kolei bitwy, potem mozolnie region po regionie liczymy dominacje, potem jeszcze sprawdzamy zepsucie, potem dokładamy/usuwamy żetony, usuwamy karty, punktujemy zrujnowane regiony itd. To jest strasznie upierdliwa i mozolna struktura rundy. Nie licząc rzutów w fazie bitwy i niektórych zdolności, po spasowaniu w fazie przyzywania w zasadzie wciskamy play i przechodzimy do uciążliwej księgowości. Także podsumowując: stosunek aktywności gracza do czasu obsługi gry/księgowości wypada tu bardzo na niekorzyść.
ODPOWIEDZ