Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
menelobej
Posty: 398
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 90 times
Been thanked: 198 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: menelobej »

Wydaje mi się, że swego czasu na fb IUVI zapowiadało kontynuowanie wydawania serii SR. Na ich stronie jest napisane cyt."...W kolejce do wydania czekają kilkanaście innych małych dodatków jak i całe pudło Star Realms Frontiers". Moim zdaniem wydawca powinien rozważyć wydanie od razu Frontiersa (najlepsza podstawka moim zdaniem i od razu od 1 do 4 graczy) i Command Decków (do Hero Realmsa wydali dodatki Bohaterów - koncepcja jest podobna co w Command Deckach, choć dodatkowo CD są dwufrakcyjne) a dodatki United wypuścić później, gdyż tak naprawdę lepiej pasują do Frontiersa niż do dwóch pierwszych podstawek. Teraz chyba skupili się na Hero Realms i kampanii The Ruin of Thandar Campaign Deck. Może się jednak niedługo doczekamy wieści o SR.
Awatar użytkownika
Giermek
Posty: 182
Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
Lokalizacja: Słubice (płocki)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 33 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Giermek »

Nie wiem, czy już było to pytanie na forum, ale nie mogłem nic na ten temat znaleźć:

Czy polska wersja jest kompatybilna z angielską? Tzn. rozmiar kart i grafika, kolory na tyle kart. Mam podstawową talię angielską, a widzę, że dodatki łatwiej teraz dostać w wersji polskiej.
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: paracelsus444 »

Juz było gdzieś tutaj nawet zdjęcie. Polskie i angielskie mają inne plecki, różnią sie np rozmiarem ramki z tyłu.
Baloosh
Posty: 110
Rejestracja: 22 lut 2018, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 43 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Baloosh »

Polska wersja ma szersze czarne ramki naokoło grafiki - zarówno na awersie jak i rewersie kart. Ratują tylko nieprzeźroczyste koszulki.
menelobej
Posty: 398
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 90 times
Been thanked: 198 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: menelobej »

Giermek pisze: 22 lis 2020, 14:51 Nie wiem, czy już było to pytanie na forum, ale nie mogłem nic na ten temat znaleźć:

Czy polska wersja jest kompatybilna z angielską? Tzn. rozmiar kart i grafika, kolory na tyle kart. Mam podstawową talię angielską, a widzę, że dodatki łatwiej teraz dostać w wersji polskiej.
W planszomania.pl są od ręki dostępne dodatki i stare i nowe po angielsku. Zresztą od kiedy pamiętam planszomania ściąga wszelkie Star/Hero Realmsy angielskie i polskie (z tego co rozmawiałem to angielskie regularnie zamawiają jak są dostępne u dystrybutora), zresztą tam u nich pierwszy raz je zobaczyłem, dałem się skusić na zakup angielskiej podstawki i wsiąkłem w tą genialną karciankę. Generalnie jak już wcześniej napisano karty różnią się szerokością ramek (w polskich są szersze), ale na moje wyczucie to karty polskie są takie bardziej papierowe niż te angielskie, które wydają się bardziej elastyczne i bardziej trwałe. Choć jeśli ktoś koszulkuje karty to ma to znaczenie drugorzędne. A do SR polecam dobrej jakości dedykowane koszulki Legion, co prawda ciężko je ostatnio kupić, ale w planszomanii odkopali w magazynie kilka cardboxów do SR i w tymże pudełku znajduje się 240 koszulek dedykowanych.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: BOLLO »

bobule pisze: 17 maja 2020, 14:12
DarkSide pisze: 17 maja 2020, 14:05 Mam pytanie do szanownych kolegów i koleżanek obytych w tej tematyce, gdyż dla mnie to póki co terra incognita. Jako że w krótkim czasie wejdę w posiadanie gry "Star Realms: Colony Wars" plus kilka mini dodatków (nagroda w konkursie), to mam pytanie czy ta gra jest w pełni grywalna czy trzeba do tego dokupić "klasyczne" Star Realms (bez podtytułów). Czy to jest coś niezależnego, czy jakoś powiązane ze sobą, można miksować, łączyć, etc. ?
Star Realms: Colony Wars to samodzielny dodatek, nie wymaga posiadania podstawowej wersji gry, żeby móc w niego zagrać ;)
Tak wszystko można ze sobą łączyć i miksować ;)
A czy karty zatem z tego rozszezenia są identyczne jak w podstawce? Według opisu na BGG to taka sama wersja plus opcja grania na 4 osoby.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5233
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1836 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Gambit »

BOLLO pisze: 17 lut 2021, 13:51
bobule pisze: 17 maja 2020, 14:12
DarkSide pisze: 17 maja 2020, 14:05 Mam pytanie do szanownych kolegów i koleżanek obytych w tej tematyce, gdyż dla mnie to póki co terra incognita. Jako że w krótkim czasie wejdę w posiadanie gry "Star Realms: Colony Wars" plus kilka mini dodatków (nagroda w konkursie), to mam pytanie czy ta gra jest w pełni grywalna czy trzeba do tego dokupić "klasyczne" Star Realms (bez podtytułów). Czy to jest coś niezależnego, czy jakoś powiązane ze sobą, można miksować, łączyć, etc. ?
Star Realms: Colony Wars to samodzielny dodatek, nie wymaga posiadania podstawowej wersji gry, żeby móc w niego zagrać ;)
Tak wszystko można ze sobą łączyć i miksować ;)
A czy karty zatem z tego rozszezenia są identyczne jak w podstawce? Według opisu na BGG to taka sama wersja plus opcja grania na 4 osoby.
Nie. I o ile dobrze pamiętam, to samo Colony Wars jest na dwie osoby, a dopiero łącząc to ze "zwykłą" podstawką można grać w max 4.
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2424
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 525 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Jiloo »

Tak jak Gambit pisze. Podstawka i Colony Wars są przeznaczone dla dwóch graczy. Można łączyć, albo wziąć karty startowe z innego pudełka i grać zawartością jednego (moim zdaniem starczy kart, a talia się nie rozwadnia). Dopiero Frontiers miało w podstawie odpowiednią liczbę kart startowych. żeby grać w 4 osoby.

Natomiast już do podstawki powstały warianty 3 i 4 osobowe (są na BGG), bo da się grać brakuje tylko kart startowych – więc tam się jakoś inaczej buduje talie startowe i można grać.

Ale tak z innej beczki – moim zdaniem SR i HR słabo działają na więcej niż 2 osoby – dla mnie to gry typowo pojedynkowe.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2021, 20:12 przez Jiloo, łącznie zmieniany 1 raz.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Miszon »

Zgadzam się - gra na więcej niż 2 osoby jest słaba.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Acownik
Posty: 151
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 5 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Acownik »

Dodam też, że w mojej opinii Star Realms zupełnie się nie sprawdza jako gra solo - bardzo chciałem, by mi się podobało, ale przyznaję pełną rację przedmówcom: najlepiej jest walczyć 1 vs 1. W trybie solo za dużo jest kombinowania z deckiem, przygotowań do rozgrywki, to mi odbiera frajdę z czystej naparzanki.
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: mikeyoski »

Dlatego do rozgrywek solo najlepiej pograć sobie w wersję elektroniczną. SI na hard jest całkiem całkiem. Do tego ciekawa kampania, gdzie trzeba trochę pokombinować, żeby zdobyć te 3 gwiazdki :-)
Acownik
Posty: 151
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 5 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Acownik »

To prawda, że wersja elektroniczna jest świetna i był czas, że rżnąłem w nią każdego dnia. Chociaż zdecydowanie wolę tam grać z żywymi przeciwnikami niż z SI. NAwet na poziomie Hard była zwykle znacznie łatwiejsza do pokonania od prawdziwego gracza. A mój ulubiony tryb to Arena, w której co tydzień zmieniają się zasady i jest to bardzo odświeżające doświadczenie, jeśli ktoś jest znudzony podstawowym deckiem.

Inna sprawa, że trochę mnie irytowało wieszanie się aplikacji. Dość często miałem taki przypadek, że czas rozgrywki niby nadal normalnie upływał, a ja nie mogłem już nic zrobić. Czasem przegrywałem, gdy czas doszedł do 0, a czasem nie działo się nic i pomagało tylko zamknięcie aplikacji. Zdarzało Wam się coś takiego?
menelobej
Posty: 398
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 90 times
Been thanked: 198 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: menelobej »

Acownik pisze: 22 lut 2021, 09:08 To prawda, że wersja elektroniczna jest świetna i był czas, że rżnąłem w nią każdego dnia. Chociaż zdecydowanie wolę tam grać z żywymi przeciwnikami niż z SI. NAwet na poziomie Hard była zwykle znacznie łatwiejsza do pokonania od prawdziwego gracza. A mój ulubiony tryb to Arena, w której co tydzień zmieniają się zasady i jest to bardzo odświeżające doświadczenie, jeśli ktoś jest znudzony podstawowym deckiem.

Inna sprawa, że trochę mnie irytowało wieszanie się aplikacji. Dość często miałem taki przypadek, że czas rozgrywki niby nadal normalnie upływał, a ja nie mogłem już nic zrobić. Czasem przegrywałem, gdy czas doszedł do 0, a czasem nie działo się nic i pomagało tylko zamknięcie aplikacji. Zdarzało Wam się coś takiego?
Dawno nie grałem w wersję elektroniczną, ale zwiechy też miewałem. Czas niby płynął a nic się nie dało zatwierdzić i albo przegrywałem, albo w ogóle nic się nie działo, jakby odcięło mnie od serwera. I miałem tak i na Steamie i na Androidzie.
fahrad
Posty: 226
Rejestracja: 24 cze 2015, 10:46
Has thanked: 8 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: fahrad »

Zgodzę się, że arena to świetny format. Arena jednak arenie nierówna i zdarzają się takie, że już po pierwszych turach możesz być pewien kto wygra, a to trochę boli (oczywiście tego kto przegrywa :D ). Dzieje się tak najczęściej, gdy składową są Eventy, które wprowadzają masę chaosu, a niektóre są oczywiście niesprawiedliwe (np. dobierz 2 karty vs 4 do zakupu). Miałem kiedyś sytuację, że na początek było chyba z 5, czy 6 kart Eventów - szok. Natomiast Misje, kombinowanie z układaniem kart w decku, przetasowywanie discardu w odpowiednim momencie itp. - miodzik po prostu.
Co do zwiech, to również ich doświadczam, ale tylko na Androidzie, choć prawdą jest, że głównie gram na tablecie lub komórce, na PC natomiast bardzo rzadko. Bardzo frustrujące, ale nauczyłem się, że jak pojawia się "kręcące się kółko" w dolnym rogu, to szybko wychodzę do głównego menu i ponownie wczytuję grę. Przeważnie pomaga.
Acownik
Posty: 151
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 5 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Acownik »

Eventy to w mojej ocenie najgorszy ze wszystkich dodatków - potrafią całkowicie wykoślawić rozgrywkę w dosłownie kilka sekund. Są okropnie niesprawiedliwe i ich nie znoszę. Ale misje czy choćby gambity w połączeniu z jakimś fajnym deckiem w Arenie dają mnóstwo radochy. I warto dodać, że arenowe pomysły można zazwyczaj przenieść do fizycznej rozgrywki i jest to świetny pomysł na przedłużenie żywotności gry.

A co do zwiech w apce - faktycznie czasem pomagało zamknięcie jej i szybkie ponowne uruchomienie. Ale równie często nie. Gram tylko na Steamie na Windowsie, więc jest to najwyraźniej problem niezależny od systemu. I właśnie z tego powodu nigdy nie wziąłem udziału w oficjalnych płatnych turniejach, choć miałem wielką ochotę. Bo zapłaciłbym, a później podziwiał to kręcące się kółeczko 😉
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: mikeyoski »

A ja nie lubię gambitów. Są nierówne. Jedne świetne a inne co najwyżej meh
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: seki »

Dla mnie również eventy są akceptowalne a gambity często już na starcie swoim niezbalansowaniem psują grę. Gambity są zbyt nierówne siłą.
fahrad
Posty: 226
Rejestracja: 24 cze 2015, 10:46
Has thanked: 8 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: fahrad »

Acownik pisze: 22 lut 2021, 18:56 I warto dodać, że arenowe pomysły można zazwyczaj przenieść do fizycznej rozgrywki i jest to świetny pomysł na przedłużenie żywotności gry.
Też tak mam :) . Staram się spisywać cotygodniowe formaty, potem losowanko jednego z nich i mamy taką domową arenę. A propos nie wiecie o stronie na której byłby wykaz wszystkich aren, bo niestety nie wszystkie udało mi się zanotować ? Kiedyś, na początku było to do znalezienia na oficjalnej stronie tzn. kilka pierwszych edycji, ale teraz jakoś nie mogę się doszukać, bo chyba nikt tego dalej nie prowadzi.
Jeśli idzie o Gambity to zgoda, również nie są super zbalansowane, ale mimo wszystko lubię z nimi grać. Różnica między nimi a Eventami jest taka, że są jawne i można (oczywiście nie zawsze) jakoś na nie reagować, np. dosyć przegięty wg mnie gambit dający 2 kasy można "kontrować" kartami kontrolującymi rynek. Od razu powtarzam, że nie zawsze bo jak dobra karta wyjdzie w turze przeciwnika, to nic na to nie poradzisz, ale taka specyfika tej gry. Poza tym w przypadku Gambitów ważny jest często moment kiedy ich użyjemy, bo nawet dobry Gambit, ale np.przeczekany, to już nie Gambit :D .
Acownik
Posty: 151
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 5 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Acownik »

Jeśli chodzi o Eventy to miałem na myśli przede wszystkim aplikację Star Realms - bo mnie również, jak koledze powyżej, zdarzały się sytuacje, że nagle w grze pojawiał się jeden Event za drugim i wygrywałem (bądź przegrywałem) w dosłownie paru turach. I to jest zupełny nonsens. Przy grze z gambitami przynajmniej można coś zaplanować, jakoś się obronić, jeśli już trafią się wybitnie niezbalansowane. Więc podkreślam, że chodziło mi tylko o takie przegięte sytuacje, które w apce trafiały się co jakiś czas.
Awatar użytkownika
Hawki
Posty: 33
Rejestracja: 23 lis 2015, 14:54
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Hawki »

Witajcie. Pytanie nowego w Star Realms.
Czy w nowym wydaniu podstawki wydanej przez IUVI jest już Colony Wars?
Zamówiłem podstawkę + United + Colony Wars i teraz nie wiem czy nie dubluję a jeszcze jest szansa odkręcić zamówienie.

I kolejna sprawa, czy można łączyć zestawy nowego wydawcy z dodatkami starego? Czy lepiej poczekać na dodruk?
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2424
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 525 times
Been thanked: 456 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Jiloo »

Hawki pisze: 04 mar 2021, 20:18 Witajcie. Pytanie nowego w Star Realms.
Czy w nowym wydaniu podstawki wydanej przez IUVI jest już Colony Wars?
Nie mam polskiego wydania, ale nic nie nie wiadomo żeby podstawki były łączone w jedno. Było wydanie liczone na KS ale to chyba nie weszło do regularnej sprzedaży.
Sprawdź ile maja kart. Jak każda ma 128 kart, jak jest więcej to znaczy ze coś się zmieniło.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 1419 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Mr_Fisq »

Z tego co widzę w sklepie nowe wydanie ma 144 karty (nie licząc promo), obstawiam że doszły tylko talie startowe dla trzeciego i czwartego gracza.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: paracelsus444 »

To co teraz wyszło to zwykłe star realms z zestawem kart dla 3 i 4 gracza, nie ma tam colony wars. Nie widze powodu dla którego nie możnaby łączyć starych i nowych kart. Niestety mój egzemplarz jest na prezent, natomiast oglądałem na yt unboxing i nie zauważyłem żadnych różnic graficznych. Na plus że zmienili karty punktów na system z hero realms.
Awatar użytkownika
Hawki
Posty: 33
Rejestracja: 23 lis 2015, 14:54
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Hawki »

Dzięki za info, w takim razie nie zmieniam zamówienia.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Star Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: BOLLO »

A ja tydzień przed premierą zamówiłem podstawkę SR (jeszcze starą) i w sumie ostatnią sztukę na stanie sklepu....teraz się dowiedziałem że w tej samej cenie jest już nowa. Karty co prawda takie same no ale liczniki promo no i pudełko...no nic starą zostawię dla potomnych albo bedzie jako prezent dla kogoś tam w przyszłości.
ODPOWIEDZ