Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10922
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: japanczyk »

Bruno pisze: 03 mar 2021, 16:15 A nie sądzisz, że trzonek tego młota jest zdecydowanie za krótki, żeby skutecznie razić nim wrogów? Nie wspominając o tym, że nie przypomina on w ogóle młotów bojowych używanych w przeszłości.

A, no i jego poza wygląda, jak by nasz Gromowładny szykował się raczej do odbicia piłki forehandem, niż zadania ciosu obuszkiem...
pomine wink-wink i odpowiem na powaznie

Wiesz, że to postac z mitologii i zobrazowanie tego młota jest wierne opisowi, który tam znajdziemy? :) Ponadto nie widze tego odbicia piłki - co najwyzej poze sugerujaca rzut... albo może gwoździe wbija ;-)
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Shodan »

Zaan84 pisze: 03 mar 2021, 16:16 Specjaliści mają w końcu pole do popisu bo Pan Woźniak opublikował filmik dotyczący jednej z mechanik, a mianowicie deckbuildingu. Proszę:
https://youtu.be/gqGYMugLaSE
Marne pole do popisu, bo opowiedział, że taka mechanika będzie, ale w sumie nie pokazał jej działania. 8 minut wodolejstwa, żeby pokazać jak najmniej. Nawet złożył jakiegoś kombosa z 4 kart, ale nie pokazał samych kart, nie wyjaśnił jak łączą się one w ten kombos, ani jaki dają efekt. I tak cały filmik...
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1494 times
Been thanked: 1142 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Bruno »

japanczyk pisze: 03 mar 2021, 16:31 Wiesz, że to postac z mitologii i zobrazowanie tego młota jest wierne opisowi, który tam znajdziemy? :)
Zaraz pewnie ktoś Ci zgłosi, żeby wyciąć nasz off-top, ale jeszcze zanim to nastąpi:
- nieprawda, w Eddach nie ma opisu, jak wyglądał Mjöllnir (jak długi miał trzonek etc.),
- natomiast znane są średniowieczne wizerunki Mjöllnira na tzw. kamieniach runicznych i w postaci zawieszek (które zresztą używane są przez niektórych na powrót w czasach dzisiejszych).
Żadne z tych przedstawień nie wyobraża młota o tak monstrualnie wielkim obuchu względem długości trzonka (że posłużę się nieobcą Ci proporcją :wink: ), zwykle też ten obuch ma inny kształt.

To tyle w kwestii autentyzmu broni wyobrażonej przy figurkach gier planszowych, osadzonych w światach fantasy.

Co do wbijania gwoździ - jestem skłonny pójść na taki kompromis :D
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
azazelmo
Posty: 897
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 150 times
Been thanked: 281 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: azazelmo »

Bruno pisze: 03 mar 2021, 17:02
japanczyk pisze: 03 mar 2021, 16:31 Wiesz, że to postac z mitologii i zobrazowanie tego młota jest wierne opisowi, który tam znajdziemy? :)
Zaraz pewnie ktoś Ci zgłosi, żeby wyciąć nasz off-top, ale jeszcze zanim to nastąpi:
- nieprawda, w Eddach nie ma opisu, jak wyglądał Mjöllnir (jak długi miał trzonek etc.),
Wydaje mi się, że jednak jest opis. Czy to nie Loki pod postacią gza, czy innego tatałajstwa, tak użądlił karła dmuchającego w żar paleniska, że ten na chwilę przestał podsycać ogień i trzonek młota powstał krótki? Dawno czytałem mity, ale ten fragment chyba dobrze zapamiętałem.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1494 times
Been thanked: 1142 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Bruno »

azazelmo pisze: 03 mar 2021, 17:16 Wydaje mi się, że jednak jest opis. Czy to nie Loki pod postacią gza, czy innego tatałajstwa, tak użądlił karła dmuchającego w żar paleniska, że ten na chwilę przestał podsycać ogień i trzonek młota powstał krótki? Dawno czytałem mity, ale ten fragment chyba dobrze zapamiętałem.
Racja! Trzonek Mjöllnira powinien być krótszy. Moja kulpa...
Spoiler:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Gildiril Blackcairn
Posty: 209
Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
Has thanked: 75 times
Been thanked: 15 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Gildiril Blackcairn »

Shodan pisze: 03 mar 2021, 17:02
Zaan84 pisze: 03 mar 2021, 16:16 Specjaliści mają w końcu pole do popisu bo Pan Woźniak opublikował filmik dotyczący jednej z mechanik, a mianowicie deckbuildingu. Proszę:
https://youtu.be/gqGYMugLaSE
Marne pole do popisu, bo opowiedział, że taka mechanika będzie, ale w sumie nie pokazał jej działania. 8 minut wodolejstwa, żeby pokazać jak najmniej. Nawet złożył jakiegoś kombosa z 4 kart, ale nie pokazał samych kart, nie wyjaśnił jak łączą się one w ten kombos, ani jaki dają efekt. I tak cały filmik...
W moim przypadku zamiast podsycać ciekawość, takie strzępki informacji tylko irytują i zniechęcają do oglądania filmików Wookiego. Szkoda czasu na niczegoniedowiadywanie się. Grę bankowo kupię i to pewnie całość jaka wyjdzie, ale palec nad unsubscribe już wisi...
MManiekM
Posty: 197
Rejestracja: 15 lut 2019, 11:26
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: MManiekM »

allagainstyou pisze: 03 mar 2021, 16:03 Grafiki i kolorystyka kart - moim zdaniem bomba! Planszetka Bejsbolisty była meh, ale karty wyglądają genialnie. Sposób budowania combosów i pomysł użycia kart jako hp też mi się podobają. Trzeba szykować kasę :) Zwykle będę pewnie grać w 4 osoby, więc jakoś zniosę Kucacza, a Bejsbolista będzie grzał ławę. Myślicie, że będzie dostępny jakiś gameplay przed startem kampanii (albo pierwszego dnia)? Wykręca Wam się link do kickstartera? U mnie kręci się w nieskończoność i nic się nie wczytuje. już jest ok
Tak. Będzie gameplay przed startem kampanii.
Awatar użytkownika
citmod
Posty: 715
Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 103 times
Been thanked: 103 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: citmod »

japanczyk pisze: 03 mar 2021, 07:47 Co ma występowanie kobiet w fsntastycznym świecie do realistycznego posługiwania się bronią i funkcjonalnego nia władania?
Sorry, ale kucanie na kolumnie w czasie walki, czy odbijanie sie z kamieni to nie kwestia stylu walki tylko głupiego pomyslu na pozy :-P
Ale o jakim realistycznym posługiwaniu się bronią biadolicie (inaczej takiego bezsensownego marudzenia nie jestem w stanie nazwać)? Przypomnij mi, kiedy to ostatnio ludzie walczyli ze smokami trollami itp? Podczas II WŚ? Pod Grunwaldem? Czy też pod Termopilami?
Nie ogarniam jak ktoś może tak bardzo potrzebować wytłumaczenia tego dlaczego postać znalazła się w danej pozycji w której znajduje się figurka, ale tym bardziej nie jestem w stanie pojąć jak to możliwe, że takiej osobie jest tak ciężko wpaść na jakiekolwiek wytłumaczenie niemalże każdej "pozy" (szczególnie skoro mowa o świecie fantasy). Czy tak ciężko pomyśleć np. że "kucający" np spadł i akurat wylądował na tym filarze i zamortyzował upadek uginając się w kolanach?
allagainstyou pisze: 03 mar 2021, 08:44 Racja, biorąc poprawkę na to, że przeciwnik wiedźmina może być mniejszy lub większy od człowieka i mieć mniej lub więcej kończyn, coś mi tam świta, że tradycyjny cios w walce mieczem przeciwko smokom od poniedziałku do piątku wygląda tak:
Obrazek
W weekendy cios wygląda tak samo, ale podczas wyprowadzania ciosu miecz trzyma się za ostrze.

A tak na serio: od samego początku braliśmy poprawkę na to, że przeciwnikiem wiedźmina może być potwór i że wiedźmin jest silniejszy od zwykłego człowieka. Dwie pierwsze figurki wyszły po prostu słabo. [edit] Takie jest moje zdanie. Nie wiem, czy muszę tą informację dodawać, bo chyba jest to oczywiste, że mówię o swoich odczuciach, a nie o odczuciach jakiegoś innego użytkownika...
Najwyraźniej nie braliście takich rzeczy pod uwagę. Tylko robić jakieś bzdurne założenia, że wypracowany styl walki mieczem w naszym świecie musi być uniwersalny dla każdego rodzaju przeciwnika, choć został wypracowany do walki człowiek vs. człowiek. Znowu nie widzę gdzie jest problem dopowiedzenia sobie (skoro już ktoś czuje taką potrzebę) wytłumaczenia "bejsbolisty". Jeśli np. szarżuje na niego przeciwnik idiota który zupełnie nie myśli o swojej obronie tylko chce zmiażdżyć wroga a do tego jest powiedzmy większy/silniejszy/opancerzony i byle dźgnięcie albo cięcie (czy jak wy to panowie fachowcy od walki mieczem nazywacie) go nie zrani, to przymierzenie się z takim zamachem ma sens, bo w taki sposób na pewno jest w stanie przenieść najwięcej siły na miecz i dzięki temu może przebije pancerz przeciwnika, albo np po prostu jednym machnięciem utnie mu od razu łeb. Wystarczy to chociażby porównać do kopania. Kopanie (w porównaniu do uderzenia pięścią) jest zazwyczaj bardziej sygnalizowane a do jest się po nim dłużej odsłoniętym na atak. Jeśli jednak biegłby na mnie jakiś zwierz i nie miałbym innego wyjścia (typu ucieczka) to zasadziłbym się z takim kopem, by w jedno kopnięcie włożyć jak najwięcej siły. Takie kopnięcie zdecydowanie bardziej wyglądałoby jak strzał Tsubasy, niż jak kopniak Bruce'a Lee.

Nie rozkładam wyglądu żadnych figsów na części pierwsze, są to dla mnie jedynie pionki a Wiedźmin i jego świat jest mi zupełnie obojętny, a jednak zajęło mi max minutę wytłumaczenie sobie dwóch jakże "nieudanych" i "nierealistycznych" figurek. Niestety pisanie zajęło mi znacznie więcej czasu a nie planowałem dać się wciągnąć w te wasze bzdury, także nie oczekujcie dalszych odpowiedzi, bo obalenie waszych "założeń" w świecie w którym niemalże wszystko jest możliwe (szczególnie skoro na początku wątku była mowa o tym, że skoro nie jest w prost napisane, że nie ma kobiet wiedżminek to nie znaczy, że ich nie ma, to tak samo nigdzie nie jest napisane, że wiedźmini w trakcie walki nie lubią sobie kucnąć, albo mieczem zamachiwać się w trakcie walki jakby grali w bejsbol) jest banalne i 5-letnie dziecko ze swoją bujną wyobraźnia szybko by wam to uświadomiło.

Zresztą japanczyk już się przekonał przy okazji poruszenia tematu o amazonkach, jak łatwo jest nie mieć argumentów kiedy ktoś używa "nie zostało nigdzie napisane, że tak nie było, więc mogło/może tak być". Przy czym nawet nie był w stanie przyznać racji tylko schował ogon i przestał ruszać temat. Stąd też po prostu przestanę ruszać temat bo najzwyczajniej szkoda czasu. Powodzenia w dalszym doszukiwaniu się nierealistycznych rzeczy w świecie fantasy... :roll:
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 70 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: HoLi »

Owszem można sobie wszystko wytłumaczyć, to tylko kwestia większej lub mniejszej wyobraźni. Jednakże skoro gra nie jest jeszcze produktem finalnym to warto poruszać różne rzeczy, które ludziom pasują lub nie pasują, żeby ewentualnie wprowadzić poprawki. To, że ktoś wyrazi swoją opinię, nawet najbardziej trywialną krzywdy nikomu nie robi. Jeśli autor gry poczytuje sobie ten wątek to z pewnością wyciągnie coś z niego dla siebie.

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10922
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: japanczyk »

citmod pisze: 04 mar 2021, 03:00 Ale o jakim realistycznym posługiwaniu się bronią biadolicie (inaczej takiego bezsensownego marudzenia nie jestem w stanie nazwać)? Przypomnij mi, kiedy to ostatnio ludzie walczyli ze smokami trollami itp? Podczas II WŚ? Pod Grunwaldem? Czy też pod Termopilami?
A czy walka z fantastycznymi stworzeniami sprawia, że bron bedzie trzymana w fantastyczny sposob, albo cialo bedzie sie ukladalo w sposob fizycznie niewygodny... no come'on rozdzielmy warstwe fantastyczną od fizyki poruszania się ciała ludzkiego w tym wypadku.
citmod pisze: 04 mar 2021, 03:00 Nie rozkładam wyglądu żadnych figsów na części pierwsze, są to dla mnie jedynie pionki a Wiedźmin i jego świat jest mi zupełnie obojętny, a jednak zajęło mi max minutę wytłumaczenie sobie dwóch jakże "nieudanych" i "nierealistycznych" figurek.
Kazda bzdure mozesz sobie w zyciu wytlumaczyc, ale nie o to chodzi - figurki na planszy prezentuja uniwersalny koncept postaci gracza, wiec wiedzmin na jednej nodze z mieczem w dloni jakby uciekał z zamtuza o poranku to srednia figurka bedzie - i tak te dwie pierwsze, ktore zaprezentowano są srednio - kucanie na filarze jest słabe, fizycznie (nawet bedac wiedzminem) nie zamortyzujesz upadku na filarze (LOL), tak samo wybijanie sie do ciosu bejsbolisty ze stromego podłoża...
citmod pisze: 04 mar 2021, 03:00 Zresztą japanczyk już się przekonał przy okazji poruszenia tematu o amazonkach, jak łatwo jest nie mieć argumentów kiedy ktoś używa "nie zostało nigdzie napisane, że tak nie było, więc mogło/może tak być". Przy czym nawet nie był w stanie przyznać racji tylko schował ogon i przestał ruszać temat. Stąd też po prostu przestanę ruszać temat bo najzwyczajniej szkoda czasu. Powodzenia w dalszym doszukiwaniu się nierealistycznych rzeczy w świecie fantasy... :roll:
Dyskusji o Amazonkach nie komntynuowałem bo nie było czego kontynuowac - nie chce mi sie poruszać w sferze absurdu, gdzie w twojej wyobrazi Amazonką mógłby być czarny gej żyd adoptowany i wychowany w sekretnej chatce. Oddzielmy swiat rzeczywisty i doniesienia nt pewnych kultur od fantastycznego swiata stworzonego na potrzeby ksiazki. Są pewne rzeczy, które można projektowac z naszej rzeczywistosci (np. fizyka, o ile autor nie zaznaczy, ze jest inaczej), a pewnych nie przeskoczysz. Amazonki zabijały swoje męskie dzieci, plemienny swiat starozytny raczej nie był przyjaznym miejscem do zycia.
schen
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 55 times
Been thanked: 20 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: schen »

Eh, spodziewałem się więcej konkretnych informacji w tym filmiku :( Jak dla mnie strasznie słabo (w ogóle?) wytłumaczono o co chodzi z zagrywaniem kart w te tzw. comba. Czym to się różni i czy w ogóle, od zwykłego zagrywania kart z ręki. Mamy na razie w sumie info, że kartami będziemy sie poruszać i walczyć, że rynek jest losowy (choć to w sumie też jasno sprecyzowane nie było :P ) jak np. w Star Realms, czy serii Legendary, ciekawostką jest sposób zdobywania kart, który niestety też nie został w pełni wyjaśniony, wnioskuję po tym co powiedział, ze będziemy mieli jakąś pulę akcji do wykonania, a zdobycie silniejszych kart będzie wymagało wydanie większej ilości punktów akcji na nie, ale niestety jest to mimo wszystko tylko domysł. Czekam dalej na jakiś konkretniejszy materiał.
arracan
Posty: 252
Rejestracja: 27 kwie 2015, 17:09
Has thanked: 22 times
Been thanked: 23 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: arracan »

japanczyk pisze: 04 mar 2021, 07:18
citmod pisze: 04 mar 2021, 03:00 Ale o jakim realistycznym posługiwaniu się bronią biadolicie (inaczej takiego bezsensownego marudzenia nie jestem w stanie nazwać)? Przypomnij mi, kiedy to ostatnio ludzie walczyli ze smokami trollami itp? Podczas II WŚ? Pod Grunwaldem? Czy też pod Termopilami?
A czy walka z fantastycznymi stworzeniami sprawia, że bron bedzie trzymana w fantastyczny sposob, albo cialo bedzie sie ukladalo w sposob fizycznie niewygodny... no come'on rozdzielmy warstwe fantastyczną od fizyki poruszania się ciała ludzkiego w tym wypadku.
Nie no, ta dyskusja jest trochę bez sensu. Już abstrahując od tego, czy ma sens taka rozwlekła rozmowa na temat pionków, to ciągle ktoś zapomina, że mówimy o świecie fantasy, świecie wykreowanym.
I nie, w wypadku świata Wiedźmina nie musimy, ba, nie możemy rozdzielać warstwy fantastycznej od fizyki poruszania się, bo taki Geralt te prawa fizyki łamie dość często, chociażby poruszając się szybciej niż człowiek byłby, fizycznie, w stanie. Zresztą postacie w Wiedźminie cały czas kręcą piruety i skaczą po stołach. Cały myk opiera się tutaj na widowisku i zawieszeniu niewiary.
MAM | CHCĘ

Piszę o grach na POPKULTUROWCY.PL <- ZAPRASZAM
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 254 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: mmag »

Faktycznie jak już się robi taki filmik, to nie zaszkodziłoby włożyć do niego troszkę więcej konkretów, tym niemniej:
- pomysł z potrójnym wykorzystaniem kart, myślę że jest na plus - trzeba będzie się zastanowić co chcemy poświęcić na ruch, czy aby na pewno chcemy stracić mocniejszą kartę aby dostać się do miejsca na ktorym nam zależy, a do tego trzeba będzie uważać aby nie przeszarżować i nie skończyć z jedną kartą na ręce, ledwo zipiąc...;
- zagrywanie kombosów z kart też wydaje się być fajnym rozwiązaniem - brakuje konkretów w filmiku ale wygląda to trochę jak Tainted Grail (kickstarterowy Primal i Devil May Cry chyba też na tym bazowało?), gdzie każda karta daje nam sama w sobie jakiś bonus, ale zawiera też symbole (kolory?) umożliwiające łączenie kart w dłuższe łańcuchy;
- niestety mam wrażenie, że mechanika walki jednak słabo się sprawdzi jako nośnik tematu/fabuły - zamiast odczucia epickiej walki z wrogiem w całości będziemy skupiać się w budowaniu pasjansa z symboli na kartach... Niby jest tam wciśnięta jakaś nazwa karty, duża grafika zajmująca większość powierzchni karty prezentuje się ładnie - ale finalnie i tak sprowadzać się to będzie do sklejania znaczków na kartach.

Oczywiście mogę się kompletnie mylić, tak w kwestii pozytywów, jak i obaw - ale ciężko wyciągnąć coś więcej z tej prezentacji :D
allagainstyou
Posty: 152
Rejestracja: 19 lis 2020, 15:30
Has thanked: 33 times
Been thanked: 34 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: allagainstyou »

arracan pisze: 04 mar 2021, 08:41
Spoiler:
Czyli jest to świat fantasy, więc nie przeszkadzałoby Ci gdyby wiedźmin atakował mieczem dwuręcznym trzymając go tak jak trzymasz łyżeczkę do herbaty, w dwóch paluszkach - bo przecież prawa fizyki nie mają znaczenia w wymyślonym świecie. No cóż, nie podzielam takiego zdania, inaczej podchodzimy do fantastyki.
Spoiler:
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10922
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: japanczyk »

arracan pisze: 04 mar 2021, 08:41 Nie no, ta dyskusja jest trochę bez sensu. Już abstrahując od tego, czy ma sens taka rozwlekła rozmowa na temat pionków, to ciągle ktoś zapomina, że mówimy o świecie fantasy, świecie wykreowanym.
I nie, w wypadku świata Wiedźmina nie musimy, ba, nie możemy rozdzielać warstwy fantastycznej od fizyki poruszania się, bo taki Geralt te prawa fizyki łamie dość często, chociażby poruszając się szybciej niż człowiek byłby, fizycznie, w stanie. Zresztą postacie w Wiedźminie cały czas kręcą piruety i skaczą po stołach. Cały myk opiera się tutaj na widowisku i zawieszeniu niewiary.
FFS co ma szybkość poruszania się do nienaturalnego położenia ciała
Geralt mimo wygibasów nie walczył z kręgosłupem wygiętym w chinskie S
Moge się mylić, bo już dawno czytalem książki, ale sapkowski calkiem sprawnie opisywał wyprowadzanie ciosów i nie było w tych walkach jakichś topornych wymachów mieczem, a oszczędne ruchy mające na celu zabicie przeciwnika
allagainstyou
Posty: 152
Rejestracja: 19 lis 2020, 15:30
Has thanked: 33 times
Been thanked: 34 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: allagainstyou »

Z tego co zrozumiałem to na każdej karcie jest oznaczenie jaka karta może być zagrana jako następna i to oznaczenie składa się z koloru oraz symbolu / symboli które muszą być na tej karcie. Na przykład tutaj
Pierwsza karta jest żółta i kolejna może być fioletowa z symbolem "kreski" lub niebieska z symbolem "kreski" (ta kreska to chyba ma być rana, ikonka akurat mogłaby być trochę lepsza)
Potem mamy kartę fioletową z kreską, kolejna może być dowolna zielona, żółta, niebieska lub brązowa (czy tam czerwona)
Potem mamy zieloną kartę z tarczą, po niej może być dowolna niebieska
Potem mamy niebieską z kreską, po niej może być tylko fioletowa z przynajmniej dwoma kreskami.
[edit]
Chyba, że te ikonki przy kolejnych kolorach to bonus. Tzn jeśli po żółtej zagramy niebieską lub fioletową, to "kreskę" dostajemy jako bonus. Wtedy combo złożone przez Wookiego jest bez sensu, bo trzeba było po żółtej zagrać niebieską, potem fioletową i zieloną - te same karty zagrane i mamy dwie dodatkowe "kreski".
schen
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 55 times
Been thanked: 20 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: schen »

allagainstyou pisze: 04 mar 2021, 09:11 Z tego co zrozumiałem to na każdej karcie jest oznaczenie jaka karta może być zagrana jako następna i to oznaczenie składa się z koloru oraz symbolu / symboli które muszą być na tej karcie. Na przykład tutaj
Pierwsza karta jest żółta i kolejna może być fioletowa z symbolem "kreski" lub niebieska z symbolem "kreski" (ta kreska to chyba ma być rana, ikonka akurat mogłaby być trochę lepsza)
Potem mamy kartę fioletową z kreską, kolejna może być dowolna zielona, żółta, niebieska lub brązowa (czy tam czerwona)
Potem mamy zieloną kartę z tarczą, po niej może być dowolna niebieska
Potem mamy niebieską z kreską, po niej może być tylko fioletowa z przynajmniej dwoma kreskami.
[edit]
Chyba, że te ikonki przy kolejnych kolorach to bonus. Tzn jeśli po żółtej zagramy niebieską lub fioletową, to "kreskę" dostajemy jako bonus.
No i teraz faktycznie widzę w tych kartach to o czym mówisz :D Nie mógł o tym tak po ludzku powiedzieć? Choć może jakbym się bardziej przyglądał to bym to z kart wyczytał, za bardzo skupiałem się na opisie Łukasza, który chyba próbował być zbyt klimatyczny tracąc konkrety. Anyway, takiego czegoś się właśnie spodziewałem po pierwszych opisach recenzentów i mi się tego typu zależności między kartami bardzo podobają :)
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Moonday »

- niestety mam wrażenie, że mechanika walki jednak słabo się sprawdzi jako nośnik tematu/fabuły - zamiast odczucia epickiej walki z wrogiem w całości będziemy skupiać się w budowaniu pasjansa z symboli na kartach...
Mi natomiast wydaje się to bardzo klimatyczne. Kartami będziemy budować combosy składające się na kolejne sekwencje ataków/obrony. Tak to przynajmniej zrozumiałem. Dla mnie system walki oparty o budowanie combo jest zawsze na plus. Nieklimatyczne byłoby rzucanie kart z największym "numerkiem" bez żadnej wyraźnej synergii.

Filmik faktycznie uchyla jedynie rąbka tajemnicy, ale do kampanii jeszcze 2 miesiące. W obu poprzednich kampaniach tych filmików zawsze było dużo, włącznie z gameplayem w różnych składach osobowych, więc tu zapewne będzie podobnie.
arracan
Posty: 252
Rejestracja: 27 kwie 2015, 17:09
Has thanked: 22 times
Been thanked: 23 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: arracan »

allagainstyou pisze: 04 mar 2021, 09:01
Czyli jest to świat fantasy, więc nie przeszkadzałoby Ci gdyby wiedźmin atakował mieczem dwuręcznym trzymając go tak jak trzymasz łyżeczkę do herbaty, w dwóch paluszkach - bo przecież prawa fizyki nie mają znaczenia w wymyślonym świecie. No cóż, nie podzielam takiego zdania, inaczej podchodzimy do fantastyki.
Spoiler:
Absolutnie by mi nie przeszkadzało. Tak jak nie przeszkadzał mi w Grze o Tron Gregor Clegane ścinający głowę konia jednym machnięciem. Bo czemu miałoby?
Trochę, moim zdaniem, o to w fantastyce chodzi - świat przedstawiony nie musi być odzwierciedleniem świata rzeczywistego również w kontekście fizyki czy biologii bohaterów.
japanczyk pisze: 04 mar 2021, 09:08
FFS co ma szybkość poruszania się do nienaturalnego położenia ciała
No... Nienaturalność. Nie rozumiem, dlaczego jedne nienaturalności (szybkość, widzenie w ciemności, węch) miałyby być spoko a inne (przyjmowane pozy) już nie.
MAM | CHCĘ

Piszę o grach na POPKULTUROWCY.PL <- ZAPRASZAM
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 519 times
Been thanked: 153 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: gregoff »

Jeśli gra bedzie dobra to figurka może przedstawiać zaloty Małpy do Goryla a jesli będzie słaba to nawet największy rzeźbiarz świata i jego figurki tego nie uratują.

Moze ustalmy ze 1/3 te figurki się nie podobają, 1/3 podobają a reszta ma to głęboko w powazaniu i nie chce się przebijać w tym wątku przez trzy strony o prawidłowej postawie w walce miecz kontra kly, miecz kontra miecz czy miecz kontra patyk z g....m. Bo to nic naprawdę juz od dwóch stron nie wnosi.

PS: Tak mi też się nie podobają ale nie mam zamiaru kruszyć o to kopii.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
seban
Posty: 31
Rejestracja: 01 lut 2018, 19:40
Has thanked: 82 times
Been thanked: 13 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: seban »

Święte słowa! Poza tym wiadomo, że patyk z g....em to najstraszniejsza broń i wprowadzenie jej do gry skutkowałoby zepsutym balansem i ewidentną strategią wygrywającą.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Mixthoor »

Znajdź 10 różnic.
Spoiler:
allagainstyou
Posty: 152
Rejestracja: 19 lis 2020, 15:30
Has thanked: 33 times
Been thanked: 34 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: allagainstyou »

Pozycja spoko. Trochę wygląda jakby miał dłonie większe niż stopy (i nieproporcjonalnie duże w stosunku do głowy), ale to może być wina tego konkretnego ujęcia. Ciekawe o co chodzi z tym trójkątem.
Mój subiektywny ranking czterech wiedźminów których widzieliśmy:
1. Wilk
2. Trójkąt
3. Wiedźmin-kucacz
4. Bejsbolista
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Mixthoor »

To jest wypalony zza dziecka znak cechu. Pokazujesz przeciwnikowi, a ten spindala w popłochu.
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: autopaga »

Generalnie z tego co się orientuje to małe figurki nie są projektowane 1:1 do rzeczywistych proporcji ciała, ponieważ na żywo taka mała figurka nie wygląda dobrze.
Zablokowany