1. Uznaliśmy, że zbudowanie tych dwóch pomieszczeń zaawansowanych daje za duży bonus: jedno to "Statek towarowy: konserwy +2 i zawsze dostępne pole", a drugie "Amunicja +4" i usunęliśmy je w ogóle z gry,scarletmara pisze: ↑03 mar 2021, 19:48 A jakiego homerulesa do OCALONYCH wymyśliliście ? Może bym sobie ich odświeżyła ?
2. na samym początku gry na planszetce gracza mamy tylko pomieszczenia podstawowe (nie dokładamy sobie tych 4 zaawansowanych, czyli pomijamy pkt. B w przygotowaniu strefy gracza w instrukcji), a zaawansowane będziemy budować w czasie gry biorąc je z zasobów ogólnych - patrz pkt 3 i 4 poniżej,
3. pomieszczeń zaawansowanych do wybudowania losujemy tylko 8 rodzajów (w grze dwuosobowej po jednej sztuce każdego, a w więcej osób po dwie sztuki),
4. w akcji budowa musimy mieć w śluzie wystarczającą liczbę ocalonych potrzebnych do całkowitego zaludnienia pomieszczenia, które chcemy wybudować i od razu po wybudowaniu go zaludniamy w całości (pomieszczenie zaawansowane bierzemy z zasobów ogólnych i od razu kładziemy stroną zbudowaną na planszetce),
5. w grze dwuosobowej ze stacku wyposażenia, z którego będziemy dobierać żetony w czasie gry, usuwamy wszystkie zdublowane żetony wyposażenia (nie traktujemy jako zdublowane tych, które już rozdaliśmy graczom jako ich wyposażenie startowe), dzięki czemu stack szybciej się przewija i mamy szansę szybciej znaleźć dla nas parę i zaczyna się opłacać grać na kompletowanie tych zestawów dla punktów zwycięstwa na koniec, no i zwiększa negatywną interakcję, jeśli drugi gracz chce nam popsuć plany i pójść i wziąć pasujące na wyposażenie jako pierwszy.
Graliśmy z tymi zasadami póki co tylko 3 razy (bo gra rzadko ląduje na stole), raz na 4 graczy i dwa razy dwuosobowo i póki co nam się sprawdzają, ale oczywiście, żeby stwierdzić, czy rzeczywiście mają sens, to musimy w to jeszcze parę zagrać, więc nie bierz tych naszych zasad za pewnik sprawiający, że gra dobrze działa .