Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: grzeslaw90 »

Pan_K pisze: 21 lut 2021, 09:28
velo333 pisze: 20 lut 2021, 19:26
raj pisze: 20 lut 2021, 17:28
Dam Ci kilka podpowiedzi: Termopile, Wizna, Westerplatte... Te PZ można traktować jako rozgłos propagandowy jaki zyskała dana strona po tej walce. Owszem, dostali łupnia ale jak heroicznie walczyli - sami przeciw wszystkim!
Bardzo dobry przykład, ale obydwoje wiemy jak Grecy i Polacy na tym wyszli :D
No - odnieśli ostatecznie moralne i militarne zwycięstwo.
I po wszystkim wylosowali 1PZ :D
Awatar użytkownika
Ciuniek
Posty: 401
Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
Lokalizacja: Babin k/ Lublina
Has thanked: 2 times
Been thanked: 372 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Ciuniek »

velo333 pisze: 19 lut 2021, 22:39 Ambiwalentny stosunek mam do losowania żetonów reputacji po walce. Może się zdarzyć, że po zniszczeniu pokaźnej floty rywala zyskamy 1 punkt, a rywal za sam udział w walce dostanie 4 punkty (niby ma to zachęcać do walki ale chętnie poczytam jakieś uzasadnienie tej mechaniki) :D
Raj zaproponował interpretację klimatyczną, ja zaproponuję mechaniczną. Z góry zaznaczam też, że Eclipse to moja ulubiona gra w ogóle, także ten...

1. Ukryte punkty tworzą niepewność w rozgrywce. Nie jesteś w stanie policzyć ze stuprocentową pewnością ile punktów mają przeciwnicy, więc określenie lidera bywa utrudnione. Z drugiej strony, kiedy już ktoś ma wystarczająco dużo punktów z walk, może chcieć skupić się na czymś innym, bo wojowanie może uznać za mniej opłacalne. Ale dobrze by było, żeby przeciwnik nadal obawiał się ataku i inwestował w potencjalną obronę, zamiast w punkty.

2. Żeby punkty były prawdziwie ukryte przed wszystkimi, mechanika ich przydzielania nie może opierać się na rozwiązaniu, które wprost powie: ten gracz dostaje więcej, ten dostaje mniej.

3. Prowadzenie walki, niezależnie czy PvP czy PvE, jest ryzykowne. Jest ryzykowne tym bardziej, im wcześniej w rozgrywce będziemy walczyć. Natomiast im wcześniej walczysz, tym masz większą szansę na wylosowanie wysokich żetonów z woreczka, niezależnie od tego, czy w danej bitwie wygrasz, czy przegrasz. Losowanie żetonów motywuje więc do jak najszybszego naparzania się.
Awatar użytkownika
velo333
Posty: 108
Rejestracja: 21 wrz 2013, 20:37
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: velo333 »

Dzięki za odpowiedzi :) Ciunek jeśli nie masz nic przeciwko to wydrukuję Twoją wypowiedź i będę pokazywał zirytowanym współgraczom :D
Staram się być bardziej graczem niż kolekcjonerem :P https://boardgamegeek.com/user/velo333
-5% grybezpradu.eu, -11% planszostrefa.pl
Awatar użytkownika
Ciuniek
Posty: 401
Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
Lokalizacja: Babin k/ Lublina
Has thanked: 2 times
Been thanked: 372 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Ciuniek »

Podać jeszcze numer telefonu, pod którym składać zażalenia? ;)
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Ciuniek pisze: 21 lut 2021, 13:02 Podać jeszcze numer telefonu, pod którym składać zażalenia? ;)
A nie korci chapnąć nową edycję i wio na podcast? :D
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Harth
Posty: 272
Rejestracja: 28 lis 2013, 12:38
Lokalizacja: Skierniewice
Has thanked: 9 times
Been thanked: 19 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Harth »

Dr. Nikczemniuk pisze: 21 lut 2021, 13:20
Ciuniek pisze: 21 lut 2021, 13:02 Podać jeszcze numer telefonu, pod którym składać zażalenia? ;)
A nie korci chapnąć nową edycję i wio na podcast? :D
Jako fan Twilight Imperium z przyjemnością wysłuchałbym takiej audycji. Także również zachęcam do jej nagrania, choć pewnie z Windziarzem jedynie w roli kwiatka do kożucha :wink:
Mam/Miałem
3Trolle 7%
Awatar użytkownika
Ciuniek
Posty: 401
Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
Lokalizacja: Babin k/ Lublina
Has thanked: 2 times
Been thanked: 372 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Ciuniek »

Nowa edycja już jest na stanie i już nawet zagrana. Odcinek jest w planie. Kiedy? Kiedyś na pewno.
Filut
Posty: 124
Rejestracja: 27 sty 2020, 12:18
Has thanked: 61 times
Been thanked: 115 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Filut »

Po ponad stu partiach w Eclipse 1 ed. (z dodatkami), 5 piwach, kilkudziesięciu partiach on-line (tylko podstawka), i kilku w 2 ed. postanowiłem podzielić się świeżymi wrażeniami, pod tytułem:

New dawn for the Galaxy vs. Second dawn for the Galaxy

Jako samozwańczy ekspert z d..., zamieszczam poniżej hipotetyczne pytania i subiektywne odpowiedzi. To może świadczyć o jakichś zaburzeniach jak schizoidia lub haluksy. Ale cóż, sam kilka tygodni temu intensywnie szukałem części z poniższych informacji/opinii w internecie (i nie znalazłem), więc to może być kiedyś przydatne dla kogoś, kto będzie miał jak ja dylemat zakupowy.

1. Chcę poznać Eclipse, ale za wydanie 500 zł na 2 edycję żona urwie mi jaja. Co zrobić? Jak żyć?

Świetne pytanie! Kup 1 edycję: Eclipse New Dawn for the Galaxy. Dla tych emocji jakie dostarcza - absolutnie warto! Dla porównania przykładowa Terraformacja Marsa to gra do wyłożenia na stół przy herbacie i biszkoptach w Dzień Babci.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Jaka cena za 1 edycję jest OK? Po co kupować grę do której pudełkowe dodatki są prawie nieosiągalne ?

Moim zdaniem uczciwa cena za używany egzemplarz podstawki to 160-200 zł. Kupując za tyle masz okazję sprawdzić czy gra się spodoba, jeśli nie, sprzedasz w podobnej cenie.

Polecam grać w ogóle bez używania technologii rakiet, bo ich obecność banalizowała grę odejmując jej głębi, wbrew opiniom dodatek Rise of the Ancients tego jednoznacznie nie poprawiał.

Same dodatki są zbędne - podstawka jest fenomenalna (co potwierdza jej odświeżenie w 2 edycji). Podstawka + dodatki, to już całkiem inna gra, na pewno nie gorsza (bo lepsza), ale przede wszystkim: bardziej skomplikowana, mniej zbalansowana, bardziej szalona.

Natomiast jeśli ktoś oczekuje pod 300 zł za samą podstawkę to świadomie lub nie: przesadza. Bo zamiast wydać 3 stówy lepiej zacisnąć pasa i dołożyć kolejny grubszy banknot by kupić najlepszą istniejącą planszówkę w roku 2021: Drugi Świt Galaktyki.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. W mojej ekipie Eclipse 1 ed. wszystkim się podoba, czy jest sens nabyć 2 ed.?

Zdecydowanie! Bo "druga" to po prostu "pierwsza" na sterydach - jest o wiele łatwiejsza (i dobrze!), dla każdego z graczy, więc teraz trudniej innych zdominować. To powoduje, że każdy przez 8 rund może coś udziergać pomimo pecha w losowości, która w pierwszej ed. nierzadko z którejś osoby przy stole robiła statystę.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. Posiadam 'Rise of the Ancients' i/lub 'Shadow of the Rift' - rozsądniej zostawić czy sprzedać?

Nie wiem. Ja sprzedałem, możliwe że pochopnie. Fakty:

- "Drugi Świt" zdecydowanie nie potrzebuje tych dodatków!
Jest doskonały sam w sobie, bo częściowo je zawiera (dokładne wyliczenie żetonów poniżej).

- to są nadal cenne rozszerzenia (dla graczy którym po blisko 100 partiach znudzi się podstawka 1 edycji). Każdy z nich moim zdaniem wart jest od 90 do 150 zł. Możliwe że już w 2022-2023 r. ich ceny będą inne (nie wiadomo w którą stronę). Bo nakład wyczerpany, po drugie - jeśli wydawca rychło nie ogłosi planów dodatku - część nowych fanów 2 edycji może będzie w przyszłości skłonna "stare" dodatki kupować (zwłaszcza Shadow of the Rift aby próbować zaimplementować tamte 3 rewelacyjne rasy).

- Rift Cannon jest w podstawowej wersji drugiej edycji nieobecny - funkcjonuje jako mini dodatek za 10 € Więc posiadając 'Shadow...' teoretycznie zaoszczędzasz te 45 zł, teoretycznie bo żetony się różnią, poza grafiką: poprawione fioletowe działko jest nadal technologią za 9(7) ale pobiera o 1 więcej zasilania (czyli teraz 2). Znajdkę 'Rift Turret' zastępiono 'Rift Conductor' (1 działko, 1 hull, koszt 1 zasilanie)

- oba te rozszerzenia są oficjalnie niekompatybilne. Na upartego heksy można stosować (chociaż jako używane będą się odróżniać od nowych), w 2 ed. heksy są identycznych rozmiarów i mają te same rewersy jak w 1 ed. Na przodzie dodano (moim zdaniem zbędnie) symbole surowców.

- w nowym Eclipse nie ma heksów "roju". Też bez przeszkód dałoby się używać siejących w galaktyce postrach "anomalii" z Shadow of the Rift.

- plansze ras są zdecydowanie nieużyteczne. Gra w nowej wersji ma wiele zmian na poziomie niuansów we fluktuacji surowców. Chciałbym zagrać jako Rho Indi (szalone rajdy myśliwcami), Lyra (świątynie, przerzut kośćmi podczas walki kosztem statków kolonizacyjnych) czy Pyxis (1 uniwersalny surowiec, unikatowe struktury i zasady statków) - ale to kompletnie bez sensu. Ktoś za granicą już ogarnął modyfikacje, nie wiem czy skutecznie. Dzięki Grzeslaw90 za link (poniżej), można sprawdzić i/lub wydrukować nawet nie posiadając tych dodatków (osobiście polecam Rho Indi oraz Pyxis Unity) :
https://boardgamegeek.com/thread/237625 ... ces-ported

- 2 znajdki z 'Rise of...' są nieobecne w 2 ed., ale były dołączone do wersji exclusive na Kickstarterze:
Jump Drive (bez zmian)
Morph Shield (różnica: nowy daje tylko 1 inicjatywy), co ciekawe 'morph shield' uchodził kiedyś na BGG za zbyt mocną rzecz (nie zgadzam się z tym).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. Czym dokładnie różni się 1 ed. od 2 ?

- wielkością i wagą pudełka.
Jeśli już znów otworzą knajpę 3 ulice dalej i planujesz spacerować z grą w ręku by postrzelać z antimatter cannon do kolegów wypijając przy tym pół litra to lepszym wyborem jest pierwsza edycja. Druga jest w każdym wymiarze większa o kilka centymetrów i waży prawie 2 razy więcej (niecałe 6kg). Z drugiej strony mało co tak działa na laski przy barze jak widok kolesia który wbiega do pubu z kartonem pod pachą wyglądającym na telewizor.

- sporą ilością innych plastikowych bajerów (orbitale, monolity, statki obcych), eleganckimi pojemnikami & wypraskami (dlatego nie warto się bawić w chałupnicze modernizowanie pierwszej ed. do 1.5 za pomocą naklejek)

- 2 ed. zawiera wszystkie plastikowe stateczki (teraz dodatkowo mają dziurki, do opcjonalnego zamontowania 'ship stands', moim zdaniem to zbędne) sprzedawane uprzednio jako dodatek do podstawki: Ship Pack One, w którym (czego nie ma 2 ed.) była jeszcze plansza i hex startowy rasy Magellan oraz mało istotne żetony: technologia 'tractor beam' (słaba, nieprzydatna -powodowała, że Twój oponent nie może uciec z sektora walki), 1 żeton rozwinięć punktujący na koniec gry (przydatny: 1 PZ + PZ z każdego ambasadora), dwie identyczne znajdki (darmowe myśliwce).

- rasy w 1 i 2 Eclipse są dokładnie te same, ale zaszły subtelne i ważne zmiany: np. Orion startuje teraz z 4 brązu (zamiast 5), co zmienia ich strategię na 1 rundę. Komputery +2 nie dają już inicjatywy, ale Mechanema nadal pozostała (moim zdaniem) zbyt potężna (jeśli pozyskają technologię 'Pico modulator' to może być rzeźnia).

- 2 ed. zawiera też łącznie kilkanaście żetonów (rzadkich technologii oraz znajdek - części statku) pochodzących ze "starych" dodatków. W drugiej edycji można znaleźć na przykład:

z Rise of the Ancients:
  • Antimatter splitter (przy jednoczesnym braku technologii Point Defense! - WTF?! Niestety nie ma też Distortion Shield)
    Conifold Field (3xH)
    Sentient Hull (+1 komp, 1xH)
    Flux Missile (żółte rakiety - tutaj nadal przegięte bo dają inicjatywę nie pobierając prądu)
    Neutron Absorber
    Cloaking Device (wiązanie statków)
    Zero-Point Source (zasilanie 12)
    Warp Portal (3 hexy oraz technologia)
z Shadow of the Rift:
  • Methasynthesis (!)
    Soliton cannon (niebieskie działko)
    Absorption shield (zasilanie 4, tarcza -1)
- 2 ed. dla punktacji końcowej, poza monolitami, niestety nie zawiera wprowadzonych w Rise... "żetonów rozwinięć" (developments) i ten brak jest odczuwalny. Gwoli ścisłości: jest 1 rzadka technologia będąca niegdyś "rozwinięciem", teraz to 'Ancient labs' w cenie 13(9) zapewnia 1 znajdkę / 2 PZ.
Nieidentyczne, podobne rozszerzenie to 'Minor Species', 9 żetonów w sklepie Lautapelit za 6 €

- 2 ed. zawiera kilka żetonów nieistniejących nigdy wcześniej, np. technologie:
improved logistics (1 dodatkowa aktywacja dla akcji ruchu)
piccolo modulator (szampańskie aż 2 dodatkowe ulepszenia do akcji ulepszeń statku)
oraz znajdki - pojedyncze części statku jak np. czerwona oraz niebieska rakieta

- jest 8 rund (zamiast 9) ale teraz podniesienie znajdki z eksplorowanego heksa nie wymaga położenia na nim dysku. Pierwszy pasujący zyskuje 2 fundusze.

- przelot przez sektory sojusznika nie powoduje zdrady

- poza statkami starożytnych (w 2 opcjach) jest od 2 do 4 sektorów z silniejszymi "obrońcami" podobnymi do 'ancient cruisers' (z Rise of the Ancients) dostępnymi tylko w 2 wariantach (oba słabe, ale to dobrze). GCDS również w 2 wersjach; bardzo słabej (co jest OK bo przyśpiesza konkurencje o Centrum) i silnej, trudniejszej do pokonania w pierwszych 4-5 rundach.

- pomarańczowe rakiety pobierają 1 zasilania, komputery nie dają inicjatywy (którą teraz da się uzyskać głównie tylko z napędów ruchu)

- karty graczy (ras) to jedyny element gorszy niż w 1 ed. Mimo że tutaj dostajemy wypasioną wypraskę na kostki populacji, to sama karta gracza nadal jest dziwnie duża (niższa ale dłuższa) i zrobiona na cieńszym (niż kiedyś) papierze.

- heksy (głównie) sektorów III są zasobniejsze w planety, to powoduje, że:

bardzo łatwo ściągać kostki populacji, taktyczne bankructwo przestało być podstawową strategią (!). Na ponad 100 gier w stare Ecli prawie nigdy nie miałem sytuacji jak tutaj po kilku grach w 2 ed. by gra Eridanami była finansową idyllą, a Orionem na pełnym luzie opłacało się wymieniać 4:1

- orbitale są tańsze. Tutaj naprawdę trudno grać tak aby być w kompletnie d... Dlatego w przeciwieństwie do 1 ed. teraz nawet gra 1vs.1 jest świetna.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. Jakie są przeciwwskazania dla kupna Eclipse?

- zdrowotne... w spektrum samopoczucia. Jeśli Ty lub Twoi gracze w ekipie nie lubią losowości, braku sprawiedliwości oraz silnej negatywnej interakcji, to jest to gra kategorycznie nie dla Was!
Ze znacznie mniejszą losowością i ograniczoną negatywną interakcją, ale też w klimatach konkurujących ras, kolonizacji planet, modułowej planszy na poły przeciwieństwem (pełnym pewnego rodzaju podobieństw) jest Gaja Projekt, który dygresyjnie polecam, bo, śmiem twierdzić, fani Gai to potencjalni entuzjaści drugiej edycji Ecli.

- ilość zasad. Obie gry (1 i 2 ed.) są na prawdę banalnie proste! Ale mają ilościowo na tyle dużo zasad, że ich tłumaczenie nowym graczom (trwające z 20-40 min.) może być dla nich przytłaczające.

Podsumowując:
jeśli jesteś planszówkoholikiem i nie znasz Eclipse, a chcesz wydać następne 150 zł na kolejną denną grę o budowaniu silniczka wykładaniem kart, tudzież budowaniu quasi-cywilizacji jak w urągającym inteligencji Dice Settlers - nie idź tą drogą, i tak tego typu gry sprzedasz w kilka tygodni od zakupu.
A Eclipse? to skandalicznie ciężki karton, który obciąży Twój mebel na lata.
Awatar użytkownika
timon104
Posty: 15
Rejestracja: 06 kwie 2014, 22:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: timon104 »

Jak dużo miejsca zajmuje ta edycja gry Eclipse? stół 160x80 na 3-4 graczy wystarczy?
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

timon104 pisze: 01 mar 2021, 14:51 Jak dużo miejsca zajmuje ta edycja gry Eclipse? stół 160x80 na 3-4 graczy wystarczy?
Wystarczy :D
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
velo333
Posty: 108
Rejestracja: 21 wrz 2013, 20:37
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: velo333 »

timon104 pisze: 01 mar 2021, 14:51 Jak dużo miejsca zajmuje ta edycja gry Eclipse? stół 160x80 na 3-4 graczy wystarczy?
Wystarczy, ale część elementów i pokarm/napoje (jeśli macie w zwyczaju) najpewniej wylądują poza stołem i nie będzie gdzie rąk trzymać. Ja mam 180x75 i gra pochłania absolutnie cały stół, a mata wystaje poza niego :D
Staram się być bardziej graczem niż kolekcjonerem :P https://boardgamegeek.com/user/velo333
-5% grybezpradu.eu, -11% planszostrefa.pl
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

velo333 pisze: 01 mar 2021, 15:51
timon104 pisze: 01 mar 2021, 14:51 Jak dużo miejsca zajmuje ta edycja gry Eclipse? stół 160x80 na 3-4 graczy wystarczy?
Wystarczy, ale część elementów i pokarm/napoje (jeśli macie w zwyczaju) najpewniej wylądują poza stołem i nie będzie gdzie rąk trzymać. Ja mam 180x75 i gra pochłania absolutnie cały stół, a mata wystaje poza niego :D
Geek kupuje stół nie do żarcia tylko do grania :wink:
Czyli krótszy boczek to min. 90cm :D
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
velo333
Posty: 108
Rejestracja: 21 wrz 2013, 20:37
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 16 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: velo333 »

Dr. Nikczemniuk pisze: 01 mar 2021, 20:14 Geek kupuje stół nie do żarcia tylko do grania :wink:
Czyli krótszy boczek to min. 90cm :D
Najwyraźniej jesteśmy mugolami bo obydwoje mamy węższy :D No nic, zostało mi pozbyć się kolekcji bo stół większy nie wejdzie :D
Staram się być bardziej graczem niż kolekcjonerem :P https://boardgamegeek.com/user/velo333
-5% grybezpradu.eu, -11% planszostrefa.pl
Awatar użytkownika
xtomashx
Posty: 317
Rejestracja: 25 lis 2017, 00:19
Has thanked: 58 times
Been thanked: 44 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: xtomashx »

Kiedy ta gra została zapowiedziana bardzo się ucieszyłem jednak po zobaczeniu ceny entuzjazm opadł. Ostatnio na akcji Rebela była promocja za 399 (co i tak jest dla mnie dużą kwotą) i spontanicznie kupiłem. Mam nadzieje, że zmieści się na moim stole 150x90 😁

Mógłby ktoś napisać jakieś porady odnośnie pierwszej rozgrywki?
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 866
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Szewa »

xtomashx pisze: 19 mar 2021, 09:31 Kiedy ta gra została zapowiedziana bardzo się ucieszyłem jednak po zobaczeniu ceny entuzjazm opadł. Ostatnio na akcji Rebela była promocja za 399 (co i tak jest dla mnie dużą kwotą) i spontanicznie kupiłem. Mam nadzieje, że zmieści się na moim stole 150x90 😁

Mógłby ktoś napisać jakieś porady odnośnie pierwszej rozgrywki?
https://www.youtube.com/watch?v=HGrHeYlqyBo&t=1651s

How to play w dwóch częściach, świetnie wytłumaczone! Polecam obejrzeć.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: grzeslaw90 »

xtomashx pisze: 19 mar 2021, 09:31 Kiedy ta gra została zapowiedziana bardzo się ucieszyłem jednak po zobaczeniu ceny entuzjazm opadł. Ostatnio na akcji Rebela była promocja za 399 (co i tak jest dla mnie dużą kwotą) i spontanicznie kupiłem. Mam nadzieje, że zmieści się na moim stole 150x90 😁

Mógłby ktoś napisać jakieś porady odnośnie pierwszej rozgrywki?
Obejżyj obie części zasad od tego gościa: https://www.youtube.com/watch?v=HGrHeYlqyBo
Nie grajcie na mniej niż 4 osoby na początek.

Co do stołu szerokość dobra a na długość raczej braknie :D
Awatar użytkownika
AntBehindLeaf
Posty: 376
Rejestracja: 19 sty 2021, 20:59
Has thanked: 72 times
Been thanked: 137 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: AntBehindLeaf »

Lol, do tego samego wrzuciliście link. Gra spoko też na dwie osoby jest, wiec nie ma problemu z grą w mniej niż 4.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: grzeslaw90 »

AntBehindLeaf pisze: 19 mar 2021, 12:48 Lol, do tego samego wrzuciliście link. Gra spoko też na dwie osoby jest, wiec nie ma problemu z grą w mniej niż 4.
Podkreśliłem, że na początek :) Gra działa fajnie w każdej konfiguracji poza 5 bez użycia warpów.
Strategia w grze znacznie się różni w zależności od liczby graczy. Na 2 osoby gra jest spokojna, oparta bardziej na eksploracji i rozwoju technologicznym. Za to na 6 pojawia się już pewna gra nad stołem, mnóstwo walki i wyścig eksploracyjny. Poleciłem grę na 4 osoby, ponieważ nie dość, że gra się już ze wszystkimi regułami to jest swoisty balans między rozwojem a wojną.
Awatar użytkownika
xtomashx
Posty: 317
Rejestracja: 25 lis 2017, 00:19
Has thanked: 58 times
Been thanked: 44 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: xtomashx »

Ale to pudło jest ognomne 😁nie spodziewałem się aż takiego kolosa. Wczoraj godzinę ogarniałem wszystko w pudełku. Już nie mogę się doczekać na rozgrywkę 😁

Widział ktoś te plastikowe standy na statki? Ew jeszcze lepiej jakby były tańsze alternatywy niż oryginalne.
Awatar użytkownika
Tachion
Posty: 422
Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 168 times
Been thanked: 207 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Tachion »

Ja mam standy ze strony wydawcy. Przydają się zdecydowanie, ale:
- wg mnie stosunkowo drogie, licząc z przesyłką.
- w zależności od rasy niektóre statki mieszczą się w pudełku złożone ze standami, a inne trzeba przy każdej grze "nadziać". Niezależnie od sytuacji wszystko mieści się razem w jednym pudełku rasy.

Co nie zmienia faktu, ze polecam, bo poprawiają widoczność na stole przy partiach na więcej osób.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: Moonday »

Widział ktoś te plastikowe standy na statki?
Prawdopodobnie, w III kwartale pojawią się znowu w sprzedaży razem z dedykowaną matą.
profes79
Posty: 426
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 35 times
Been thanked: 135 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: profes79 »

Mam za sobą pierwszą rozgrywkę - trafiło na roślinki. Gra na początku przeraża ogromem zasad ale szybko okazuje się, że nie taki straszny diabeł. Dobrze wytłumaczone zasady w połączeniu z jakimś tam doświadczeniem w zakresie i planszówek i gier 4X spowodowało, że grało się dosyć płynnie. Przy 6 graczach bardzo szybko zaczyna się robić tłok na planszy.
berem
Posty: 1218
Rejestracja: 26 sie 2008, 14:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: berem »

Ja ostatnio rozegrałem kilkanaście rozgrywek z różnorodnymi dodatkami i na 3 osoby też od połowy gry nie było już terenów do odkrywania. Oczywiście szybko schodziły tereny 3 poziomu i ludzie/istoty uciekali z tymi terenami na swe zaplecza. Chyba wszystkimi rasami już zagrałem a gra bardzo niepowtarzalna z dodatkami.
bestea
Posty: 17
Rejestracja: 04 cze 2020, 08:45
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: bestea »

Moonday pisze: 23 mar 2021, 13:08
Widział ktoś te plastikowe standy na statki?
Prawdopodobnie, w III kwartale pojawią się znowu w sprzedaży razem z dedykowaną matą.
Można tez kupić na Allegro alternatywę:
https://allegro.pl/oferta/podstawki-lat ... YmNkZWY%3D
StanleyStone
Posty: 244
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

Post autor: StanleyStone »

Mocno zastanawiam się nad wprowadzeniem tej gry na stół. Chyba rozumiem już ideę kontrolowanej losowości, ale mam jedno pytanie - czy doświadczeni gracze mogą potwierdzić lub zaprzeczyć, że w ich ekipach osoby zazwyczaj wygrywające/dominujące rozgrywki również w inne tytuły, także tutaj często odnoszą zwycięstwa? Chodzi mi o to, czy rzeczywiście ta losowość nie determinuje za bardzo zwycięstwa. Sam grałem w tę grę dwa razy dziesięć lat temu i powiem szczerze, że niewiele pamiętam.
ODPOWIEDZ