Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 454
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 225 times
Been thanked: 208 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: wrojka »

Brzdęk! + Wesoła Kompania + 2 minidodatki kart w drodze :D
Z góry też pojawia się pytanie o tryb 5-6 graczy (bez asymetrycznych postaci). Który dodatek/mapa sprawdzi się najlepiej (o ile jakikolwiek) przy większej ilości graczy niż ustawa przewiduje? Myślałem głównie o tym, że Wesoła Kompania dodaje np. ekstra klucz, ale już nie ma dodatkowych tokenów związanych z Mokrą Robotą/Klątwą Mumii [Akwalungi i Krzyże Ankh]. I tak jak Ankh'i nie dają dużej przewagi, to już 6 osób na 2 Akwalungi wydaje się tłoczną rywalizacją.
Czy jest to jakaś bariera/nierówność przy graniu na tych planszach w 5-6?
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: grzeslaw90 »

wrojka pisze: 23 mar 2021, 20:04 Brzdęk! + Wesoła Kompania + 2 minidodatki kart w drodze :D
Z góry też pojawia się pytanie o tryb 5-6 graczy (bez asymetrycznych postaci). Który dodatek/mapa sprawdzi się najlepiej (o ile jakikolwiek) przy większej ilości graczy niż ustawa przewiduje? Myślałem głównie o tym, że Wesoła Kompania dodaje np. ekstra klucz, ale już nie ma dodatkowych tokenów związanych z Mokrą Robotą/Klątwą Mumii [Akwalungi i Krzyże Ankh]. I tak jak Ankh'i nie dają dużej przewagi, to już 6 osób na 2 Akwalungi wydaje się tłoczną rywalizacją.
Czy jest to jakaś bariera/nierówność przy graniu na tych planszach w 5-6?
Z tymi akwalungami dobra obserwacja. Leser był jakiś ruch w temacie dodatkowych żetonów z dodatków czy raczej ich brak to przemyślana sprawa?
pioter123
Posty: 109
Rejestracja: 30 gru 2019, 13:38
Has thanked: 48 times
Been thanked: 10 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: pioter123 »

Ktos probowal upchnac do jednego pudla wszystko co do tej pory wyszlo czy jest to proba z gory skazana na porazke?
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: grzeslaw90 »

pioter123 pisze: 23 mar 2021, 23:30 Ktos probowal upchnac do jednego pudla wszystko co do tej pory wyszlo czy jest to proba z gory skazana na porazke?
Bez koszulek wejdzie. Bez jakiegokolwiek insertu (nawet od reDrewno) powinno wejść w koszulkach ale zapomnij o porządku w pudle. Z insertem od reDrewno to ledwo włosa wciśniesz :)
pioter123
Posty: 109
Rejestracja: 30 gru 2019, 13:38
Has thanked: 48 times
Been thanked: 10 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: pioter123 »

Bez koszulek w deckbuildingu bym sie nie odwazyl :wink: Dziekuje za wyczerpujace info. Przymierzalem sie wlasnie do redrewno, ale wesola kompania kazala mi sie powstrzymac z nadzieja na kolejne wersje insertu. Tylko po tym co mowisz to raczej nie ma na co czekac, a brac redrewno i zestaw 5/6 gracz trzymac osobno :mrgreen:
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: grzeslaw90 »

pioter123 pisze: 24 mar 2021, 00:24 Bez koszulek w deckbuildingu bym sie nie odwazyl :wink: Dziekuje za wyczerpujace info. Przymierzalem sie wlasnie do redrewno, ale wesola kompania kazala mi sie powstrzymac z nadzieja na kolejne wersje insertu. Tylko po tym co mowisz to raczej nie ma na co czekac, a brac redrewno i zestaw 5/6 gracz trzymac osobno :mrgreen:
Nie sądzę żeby zachowując względny porządek w pudełku dało się jeszcze zmieścić cokolwiek niestety. ReDrewno wykorzystał przestrzeń jak najlepiej się dało. Wszystko i tak sprowadzałoby się do trzymania dwóch pudeł - albo dodatek osobno albo mapy osobno.
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 993 times
Been thanked: 433 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: KurikDeVolay »

Polecam dwa pudła i czekanie. Jak padnie info o końcu cyklu wydawniczego, pójdziemy do longmana na kolanach, żeby nam zaprojektował skrzynię. :D
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Leser »

grzeslaw90 pisze: 23 mar 2021, 22:01 Z tymi akwalungami dobra obserwacja. Leser był jakiś ruch w temacie dodatkowych żetonów z dodatków czy raczej ich brak to przemyślana sprawa?
Oficjalne stanowisko Amerykanów jest takie, że należy używać 2 akwalungów/ankhów/czasoprzewijaczy. Można (korzystam z nomenklatury, której użyliśmy w instrukcji do Wesołej Kompanii) na własną odpowiedzialność dodać trzeci towar tego rodzaju, ale nie jest to rozwiązanie rekomendowane i żadnych dodatkowych żetonów nie będzie (zamienniki trzeba sobie ogarnąć samemu). Poruszę sprawę na łonie firmy - może w naszym zakresie uda się coś zorganizować, choć obiecać nic nie mogę.
KurikDeVolay pisze: 24 mar 2021, 08:24 Polecam dwa pudła i czekanie. Jak padnie info o końcu cyklu wydawniczego, pójdziemy do longmana na kolanach, żeby nam zaprojektował skrzynię. :D
Na tę chwilę nie mamy żadnych informacji o dalszym rozwoju serii wydawniczej podstawowego Brzdęka. Oczywiście nie oznacza to, że już nic nie wyjdzie. Osobiście podejrzewam, że pojawią się jeszcze jakieś Ekspedycje (ale na 99,9% nie w tym roku) - to jednak wyłącznie moje wróżenie z fusów.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1490
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 315 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Tringa »

Z góry zaznaczam, że nie mam żadnych przecieków!

Brzdęk to kura znosząca złote jajka. Idzie im jak ciepłe bułeczki, wydaje mi się, że o ile dodatki mogą być jak wymyślą jakąś fajną mechanikę to ekspedycje mają większe wzięcie niż dodatki (część graczy nie chce czekać na rodzime wersje i kupuje angielskie, bo nie zawierają kart). Wg mnie ekspedycje będą na pewno, i to nie jedne, ale jeszcze kilka. Mam na uwadze 7CŚ i czekanie ponad 7 lat na ostatni dodatek. Myślę, że Dire Wolf szybko nie zamkną serii. Ani zwykłego Brzdkęka, ani jego kosmicznego brata.
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Leser »

Tringa pisze: 24 mar 2021, 22:42 Z góry zaznaczam, że nie mam żadnych przecieków!

Brzdęk to kura znosząca złote jajka. Idzie im jak ciepłe bułeczki, wydaje mi się, że o ile dodatki mogą być jak wymyślą jakąś fajną mechanikę to ekspedycje mają większe wzięcie niż dodatki (część graczy nie chce czekać na rodzime wersje i kupuje angielskie, bo nie zawierają kart). Wg mnie ekspedycje będą na pewno, i to nie jedne, ale jeszcze kilka. Mam na uwadze 7CŚ i czekanie ponad 7 lat na ostatni dodatek. Myślę, że Dire Wolf szybko nie zamkną serii. Ani zwykłego Brzdkęka, ani jego kosmicznego brata.
O ile faktycznie wątpię w zamknięcie serii, to nie byłbym aż tak optymistycznie nastawiony, co do długoterminowego jej rozwoju. Brzdęk to nie jest niestety hit na miarę 7 Wonders (a i tu, jak słusznie zauważyłaś, długo się wstrzymywali z kolejnym dodatkiem - niezbadane są ścieżki działania wielkich korporacji, ale pierwsze wytłumaczenie, jakie przychodzi mi do głowy, to oczekiwanie na przekroczenie pewnego poziomu sprzedaży, który uzasadni wypuszczenie kolejnego dodatku), a Dire Wolf to małe studio, nie Asmodee. Mogą zechcieć mocniej inwestować w nowe tytuły - choćby Diunę.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1490
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 315 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Tringa »

Jak to mówią: pożyjemy - zobaczymy :D

Na Diunę jest spory hype, więc pewnie następne miesiące będą skupione na dodatkach do niej (już są zapowiedziane, że jakieś będą). Ale myślę, że Brzdęk okaże się większym sukcesem niż Dune (albo to moje życzeniowe myślenie).

W ogóle z Brzdekiem to mam mega mieszane uczucia. Bo z jednej strony chciałabym, aby seria była rozwijana, a z drugiej nie mogę doczekać się jej oficjalnego zamknięcia, bo nie wiem jak duża skrzynie kupić na całą serię xD
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 454
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 225 times
Been thanked: 208 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: wrojka »

Jestem po pierwszej rozgrywce na dwóch graczy (podstawka) i wrażenia bardzo dobre. Jedyne rzeczy, które trochę irytują (domyślam się, że może to być problem grania tylko we 2 osoby):
A) Oboje byliśmy bardzo ostrożni. Karty z +Brzdęk były bebe, a karty z -Brzdęk znikały z lochów od razu. To doprowadziło do sytuacji w której przeważnie nie generowaliśmy Brzdęku. Finał był taki, że gracz który skończył pierwszy wyciągnął 123 punkty, a drugi gracz miał jeszcze 4 ekstra tury na wykupowanie Tomów i skończył z 146 punktami. Czy gra ma jakiekolwiek mechanizmy, które...zapobiegają infinity loop? Bo jeżeli dobrze całą instrukcję zrozumiałem, to 'deck is the limit', czyli dopiero wyczyszczenie całej planszy, wykupienie wszystkich dobrych kart mogłoby zachęcić jednego gracza do skończenia gry (bo jego talia generuje mniej złota niż talia przeciwnika). Dobrym limiterem byłoby wyciągnięcie wszystkich kostek z worka (tj. Jeżeli smok atakuje i macie wyciągnąć 6 kostek, a zostało w worku tylko 5, to gra się kończy). Jak mówiłem, podejrzewam, że problem dotyczy tylko 2 graczy.

B) Były momenty gdy talia lochów doznawała mocnego zastoju. Tutaj znowu, domyślam się, że przy większej ilości graczy talia lochów chudnie jak szalona.

Już na dzisiaj wiem, że będę łapać Mokrą Robotę, Mumię i 2 ekspedycje, a to powoduje tylko opisane wyżej rozterki. Czekać na więcej z insertem, czy zamknąć się w pudle z tym co już zostało wydane? Najgorzej :cry:
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: grzeslaw90 »

wrojka pisze: 25 mar 2021, 11:53 Jestem po pierwszej rozgrywce na dwóch graczy (podstawka) i wrażenia bardzo dobre. Jedyne rzeczy, które trochę irytują (domyślam się, że może to być problem grania tylko we 2 osoby):
A) Oboje byliśmy bardzo ostrożni. Karty z +Brzdęk były bebe, a karty z -Brzdęk znikały z lochów od razu. To doprowadziło do sytuacji w której przeważnie nie generowaliśmy Brzdęku. Finał był taki, że gracz który skończył pierwszy wyciągnął 123 punkty, a drugi gracz miał jeszcze 4 ekstra tury na wykupowanie Tomów i skończył z 146 punktami. Czy gra ma jakiekolwiek mechanizmy, które...zapobiegają infinity loop? Bo jeżeli dobrze całą instrukcję zrozumiałem, to 'deck is the limit', czyli dopiero wyczyszczenie całej planszy, wykupienie wszystkich dobrych kart mogłoby zachęcić jednego gracza do skończenia gry (bo jego talia generuje mniej złota niż talia przeciwnika). Dobrym limiterem byłoby wyciągnięcie wszystkich kostek z worka (tj. Jeżeli smok atakuje i macie wyciągnąć 6 kostek, a zostało w worku tylko 5, to gra się kończy). Jak mówiłem, podejrzewam, że problem dotyczy tylko 2 graczy.

B) Były momenty gdy talia lochów doznawała mocnego zastoju. Tutaj znowu, domyślam się, że przy większej ilości graczy talia lochów chudnie jak szalona.

Już na dzisiaj wiem, że będę łapać Mokrą Robotę, Mumię i 2 ekspedycje, a to powoduje tylko opisane wyżej rozterki. Czekać na więcej z insertem, czy zamknąć się w pudle z tym co już zostało wydane? Najgorzej :cry:
A) Problem dotyczy jedynie dwóch graczy bez strategii :D
B) W przypadku zastoju w puli kart lochów jak nikt nic nie kupuje to pomaga usuwanie ostatniej karty lub dwóch i dobieranie nowych
menelobej
Posty: 398
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 90 times
Been thanked: 198 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: menelobej »

Ja wszystko co wyszło do Wesołej Kompanii upchnąłem w pudle od podstawki. Tylko Wesoła Kompania się nie mieści, tym bardziej po zakoszulkowaniu w Rebel Premium i pozostała w swoim pudełku. Co do gry w dwie osoby to Brzdęk jest ok, ale jest wtedy dużo miejsca na planszy i każdy się przeważnie maksuje ile może, a do tego dość łatwo jest ogarnąć kiedy przeciwnik planuje się wynurzyć na powierzchnię. Generalnie to prawdziwe emocje zaczynają się od 3 graczy, choć na dwóch da się spokojnie relaksacyjnie pograć. Dla mnie klasyczny Brzdęk to już zamknięta dodatkiem na 5-6 osób seria i nie planuję więcej jej rozbudowywać, jako gra na zachęcenie do planszówek robi swoją robotę. W serii Brzdęk bardziej mi się podoba koncepcja modularnej planszy z kosmicznej wersji i tutaj jeszcze jak wyjdzie nowy dodatek to chętnie kupię. Osobiście wolę też klimaty kosmiczne, ale jakoś tak jest, że dużo osób preferuje styl fantasy i bardziej ich to interesuje jako tło w grach planszowych.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 454
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 225 times
Been thanked: 208 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: wrojka »

Udało mi się zagrać grę z asymetrycznymi mocami [Wesoła Kompania], oraz grę solo [podstawka].
Trochę nie rozumiem decyzji o 6 asymetrycznych deckach startowych po 10 kart, 6x10=60, gdzie tylko 3/10 coś zmieniają. Mamy zatem 6x3= 18 kart, które faktycznie są unikatowe i 42 karty zapychacze ze zmienionymi grafikami. Niby daje klimat, ale jakim kosztem jeśli chodzi o upchnięcie wszystkiego :d

Gra solo jest całkiem sobie. Trochę irytuje fakt, że często zadanie zmusza cię do kupienia karty której w ogóle nie chcesz, albo której nie będziesz w stanie kupić. Zaciekawiła mnie też opcja grania z Pomagierem Smoka. Mały element, całkiem łatwy do pilnowania a dodaje kolejną warstwę regrywalności.

Czekam na okazję, by sprawdzić Brzdęka w większym gronie, by móc wykorzystać karty Reakcji.
Awatar użytkownika
Albert_Morozow
Posty: 10
Rejestracja: 28 sty 2021, 10:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Albert_Morozow »

wrojka pisze: 26 mar 2021, 22:39 Trochę nie rozumiem decyzji o 6 asymetrycznych deckach startowych
Poza deckami są też asymetryczne postacie, każda z inną mechaniką więc różnica powinna być odczuwalna.
Tak mi się wydaje bo swojej kopii "Wesołej Kompanii" jeszcze nie mam, ale bardzo intensywnie zastanawiam się nad zakupem.
Byłby to mój pierwszy dodatek do Brzdęka.
Administrator serwera Discord Planszowa Polska
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 454
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 225 times
Been thanked: 208 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: wrojka »

Albert_Morozow pisze: 27 mar 2021, 14:29 Poza deckami są też asymetryczne postacie, każda z inną mechaniką więc różnica powinna być odczuwalna.
Tak mi się wydaje bo swojej kopii "Wesołej Kompanii" jeszcze nie mam, ale bardzo intensywnie zastanawiam się nad zakupem.
Byłby to mój pierwszy dodatek do Brzdęka.
Znaczy rozumiem asymetryczne postacie z asymetrycznymi deckami, ale z tych 10 kart tylko 3 są asymetryczne :D
Mogli do każdej postaci dać po prostu te 3 karty i jasne instrukcje "Z talii podstawowej wywal 1x Unik, 1x Włam, 1x Nad krawędzią i dodaj swoje 3 unikalne karty).

Ze swojej strony mogę już doradzić, że jeśli nie zamierzasz grać na 5-6 osób, to Wesoła kompania daje mało w stosunku do ceny. Jak limit 4 osób Ci nie przeszkadza, to pewnie lepsza będzie któraś z ekspedycji (Świątynia Małpich Królów>Złoto i Pajęczyny, tak słyszałem)
Awatar użytkownika
Albert_Morozow
Posty: 10
Rejestracja: 28 sty 2021, 10:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Albert_Morozow »

wrojka pisze: 27 mar 2021, 16:05 Znaczy rozumiem asymetryczne postacie z asymetrycznymi deckami, ale z tych 10 kart tylko 3 są asymetryczne :D
A jak się mają do siebie asymetryczne zdolności postaci? Nie mówię tu o kartach ale o tym co na planszetkach mają nadrukowane :P
Administrator serwera Discord Planszowa Polska
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 454
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 225 times
Been thanked: 208 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: wrojka »

Albert_Morozow pisze: 27 mar 2021, 16:21 A jak się mają do siebie asymetryczne zdolności postaci? Nie mówię tu o kartach ale o tym co na planszetkach mają nadrukowane :P
Wiele osób uważa, że Małpobot i Kolekcjoner (żółty i zielony) są przesadzeni. Małpobot wraz z otrzymywaniem obrażeń od smoka odblokowuje miecze/buty/expa i dostaje je co turę. Robi dużo brzdęku i w sumie tu jedyna nadzieja, że będą ataki w których nie wyjdzie żadna jego kostka i będą ataki w których dostanie 5-6 za jednym razem (co odblokowuje mu tylko 1 nową 'zębatkę'). Kolekcjoner (D'allan) świetnie potrafi się dopasowywać do sytuacji (mając małpiego bożka może usuwać włamy, artefaktem może kupować poza sklepem np. plecak na kolejny artefakt :D )
pioter123 pisze: 23 mar 2021, 23:30 Ktos probowal upchnac do jednego pudla wszystko co do tej pory wyszlo czy jest to proba z gory skazana na porazke?
Co do insertów

Ogólnie trochę wierzę w druk 3d (redukuje grubość każdej ścianki z drewnianych 3mm na 1.5-2mm) i pozwala na ciekawsze formy.
Znalazłem takie coś. Widzę w wielu miejscach marnotrawienie miejsca.Kawałek z Świątynią Małpich Królów wygląda bardzo kompaktowo, za to Sklep/Mumia/Base Game Tokens mogłby być bardziej upakowane. Tak samo te kolorowe tacki dla graczy mogłyby mieć mniej miejsca na kostki, a w ramach tego poszerzyć sklep i wcisnąć tam inne tokeny. Jestem zdania, że gdyby w nim podłubać, wywalić instrukcje (weszłyby planszetki z Wesołej Kompanii) i pozbyć się nadmiarowych meepli smoka (pająka i goryla) to spokojnie wszystko co na dzień dzisiejszy wyszło by się zmieściło.

Edit
Tak jak wyżej pisałem, moje podejrzenia okazały się słuszne i JEST to możliwe. Jeden gościu z FB grupy Clank! zrobił takowy rok temu. Próbuję się z nim skontaktować w tej sprawie :D
Spoiler:
Edit2
Pan od pierwszego insertu milczał, więc szukałem dalej i... w weekend inny Brzdękacz ma wrzucić swoją wersję na thingiverse. Dam znać jak będę trzymał w dłoniach pliki stl.
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 29 mar 2021, 13:58 przez wrojka, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Shimrod
Posty: 261
Rejestracja: 10 cze 2015, 19:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 18 times
Been thanked: 23 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Shimrod »

wrojka pisze: 27 mar 2021, 22:37
Wiele osób uważa, że Małpobot i Kolekcjoner (żółty i zielony) są przesadzeni. Małpobot wraz z otrzymywaniem obrażeń od smoka odblokowuje miecze/buty/expa i dostaje je co turę. Robi dużo brzdęku i w sumie tu jedyna nadzieja, że będą ataki w których nie wyjdzie żadna jego kostka i będą ataki w których dostanie 5-6 za jednym razem (co odblokowuje mu tylko 1 nową 'zębatkę'). Kolekcjoner (D'allan) świetnie potrafi się dopasowywać do sytuacji (mając małpiego bożka może usuwać włamy, artefaktem może kupować poza sklepem np. plecak na kolejny artefakt :D )
Dzisiaj grałem pierwszy raz z Wesołą kompanią i muszę powiedzieć, że wszystko zależy od sytuacji i doświadczenia graczy. Partia na 5 osób (bez Lenary).
Grający małpobotem w pierwszych turach nie dostawał obrażeń więc dość wolno się rozkręcał. Potem kilka razy dostał po 3-4 obrażenia na raz i jako drugi uciekł sumarycznie zgarniając 107 punktów. Grająca kolekcjonerem nie miała pomysłu na grę, kupowała za dużo kart do walki a za mało ruchu i jako jedyna nie wyszła z podziemi. Tutaj nie ocenię postaci, bo musiałbym ją widzieć u kogoś bardziej doświadczonego, z przemyślaną taktyką.
Bardzo ładnie działały Agnet (gracz składał talię na towarzyszach z rebelii i pięknie mielił rękę, co turę zagrywając minimum 7-8 kart) oraz Garignar ze zbalansowaną talią na walkę i ruch, bijący goblina średnio 3 razy na turę.
Wyniki końcowe:
108 kocur (uciekł jako ostatni)
107 małpobot
95 Agnet (uciekł pierwszy)
93 Garignar
67 D'allan (nie wyszedł)
Różnice między postaciami nie były jak widać super duże.
Żeby tak mi się chciało jak mi się nie chce...

Moja skromna kolekcja
Goodies
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: Leser »

grzeslaw90 pisze: 23 mar 2021, 22:01 Z tymi akwalungami dobra obserwacja. Leser był jakiś ruch w temacie dodatkowych żetonów z dodatków czy raczej ich brak to przemyślana sprawa?
Amerykanie niestety wprost zabraniają nam udostępnienia pliku p&p z tymi żetonami - nie chcą sugerować, że w dodatkach przy grze na 5-6 graczy powinno być tych towarów więcej. Jeszcze odbijemy piłkę z argumentacją, ale doświadczenie podpowiada, że niestety nic nie ugramy.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 454
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 225 times
Been thanked: 208 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: wrojka »

Tak jak w poprzednich postach zanęciłem, tak teraz wreszcie jest

https://www.thingiverse.com/thing:4819247

Insert Brzdęk który mieści: Podstawkę, 2 ekspedycje, Mokrą Robotę, Klątwę Mumii, minidodatki a także Wesołą Kompanię. Dziś podsyłam do zaprzyjaźnionego drukarza 3D. Zdam relację jak będę mieć w łapkach :D

Widzę, że twórce używał koszulek 60 mikronów. Sam mam 100 mikronów od rebela, zobaczymy czy trzeba będzie to zmienić :roll:
Edit: Jak się nie uda wcisnąć 100 mikronów, to pewnie wywalę pojemniki na smocze pierdoły i dorzucę ekstra pojemnik na karty a w puste miejsce wejdzie kupny worek na kosteczki (ten z podstawki jakościowo jest 10/10, ale trochę za duży :/)
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 454
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 225 times
Been thanked: 208 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: wrojka »

W nawiązaniu do poprzedniego posta:
Widzę, że twórca używał koszulek 60 mikronów. Sam mam 100 mikronów od rebela, zobaczymy czy trzeba będzie to zmienić
Tak. Trzeba zmienić. 100 mikronów NIE MA OPCJI by weszło

Dodatkowo UWAGA!

Mam spory problem, by upchnąć te 6 boksów postaci.Patrząc do środka jest 2-3 mm luzu (a karty w koszulkach). Jeśli by każde pudełko było skrócone o te 1.5-2mm to by spokojnie wszystko weszło. Dodatkowo bym skrócił 'Market Items' bo też wchodzi z lekki dopychem, a po wsadzeniu małpich bożków jest tam znowu 2-3mm luzu. Ba! Spokojnie by małpie bożki weszły do 'Gold & secrets'.

Zaraz zrobię zdjęcia i wrzucę.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Edited: Dzięki pomocy ernin udało się rozwiązać problem.
Boxy gracza skrócono o 3.1mm
Market items skrócono o 3.5mm (kosztem miejsca, gdzie są małpie bożki)
Zaznaczam, że skrócenie boxów gracza może powodować problemy z koszulkami (mierzyłem pod swoje, tak by weszło na styk).
nakago
Posty: 257
Rejestracja: 16 mar 2012, 16:38
Has thanked: 28 times
Been thanked: 38 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: nakago »

Jest sens używać kart reakcji (i pozostałych) z dodatku Wesoła KOmpania w grze na 3 osoby? Grał ktoś ? Czy karty reakcji nie są za słabe wtedy w stosunku do swojej ceny zakupu?
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 454
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 225 times
Been thanked: 208 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

Post autor: wrojka »

nakago pisze: 13 kwie 2021, 21:57 Jest sens używać kart reakcji (i pozostałych) z dodatku Wesoła KOmpania w grze na 3 osoby? Grał ktoś ? Czy karty reakcji nie są za słabe wtedy w stosunku do swojej ceny zakupu?
Chyba instrukcja zaleca je do gry 5-6 osób.

L.
W grze na 5-6 graczy wtasujcie nowe 35 kart lochów do talii lochów. Możecie też to uczynić w gronie 2-4 graczy (ale miejcie na uwadze, że nowe karty zostały zaprojektowane generalnie z myślą o większym gronie).
ODPOWIEDZ