grzeslaw90 pisze: ↑23 kwie 2021, 12:50 Grę diametralnie poprawiłoby wprowadzenie podstawowej talii potwora i kilku kart specjalnych na każdy typ potwora. Walczysz z określonym potworem to do puli podstawowej wrzucasz jego karty. Potwór ewoluuje to do jego kart dorzucasz/zmieniasz karty bardziej zaawansowane. Ale nie widzę chęci na testowanie tego typu mechaniki przez Wookiego.
Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Skończyłoby się na klonie mechaniki showdown z KDM
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
No i zajebiście by tutaj pasowało akurat, a gra to i tak już potwór Frankensteina z mechanik
- RUNner
- Posty: 4255
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie ma szans żeby wszyscy byli zadowoleni, bo każdy ma inne oczekiwania. I tak najwięcej do powiedzenia ma wydawca, który spogląda na grę, jako na produkt, który musi się sprzedać. Przecież jak FFG wydawało Wiedźmina autorstwa I. Trzewiczka, to gra mechanicznie została mocno zmodyfikowana w stosunku do tego, co chciał zrealizować projektant. Wydawca przeprowadził analizy i mu wyszło, że skomplikowany produkt mu się gorzej sprzeda niż coś, co będzie wygładzone i trafi do szerszego grona. Ostatecznie gra chyba nie trafiła w żaden target, ale myślę, że CD Projekt również pójdzie w kierunku optymalizacji sprzedaży, a niekoniecznie zadowolenia geeków.
Niektórzy chyba sami nie są w stanie określić, jakiej gry by chcieli w tym przypadku. Żeby nie było, sam się do tego grona zaliczam, dlatego spokojnie czekam na rozwój wydarzeń. Przedkładam dobrą mechanikę nad warstwę fabularną gier i mam duży znak zapytania przy Wiedźminie, ale się nie zamykam na ten projekt.
Niektórzy chyba sami nie są w stanie określić, jakiej gry by chcieli w tym przypadku. Żeby nie było, sam się do tego grona zaliczam, dlatego spokojnie czekam na rozwój wydarzeń. Przedkładam dobrą mechanikę nad warstwę fabularną gier i mam duży znak zapytania przy Wiedźminie, ale się nie zamykam na ten projekt.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tak myślę nad tą nieszczęstną walką... Element wyboru góra/dół jest kompletnie zbędny. Zachowałbym pomysł o talii podstawowej + karty potworów w zależności od ich lvla. Podczas ataku potwora wprost ciągnięcie karty z góry talii, gdzie znajduje się pojedynczy efekt. Podczas ranienia potwora odrzucanie odpowiedniej ilości odkrytych kart z tym, że na niektórych kartach mógłby być symbol efektu odpalanego podczas otrzymywania obrażeń.
Coś takiego by mnie w pełni satysfakcjonowało w tego typu grze.
Możliwości jest od groma. Możnaby rzeczywiście wprowadzić jeszcze statusy jak ogłuszenie, obalenie ale to już by zakładało większe zmiany w projekcie kart.
Coś takiego by mnie w pełni satysfakcjonowało w tego typu grze.
Możliwości jest od groma. Możnaby rzeczywiście wprowadzić jeszcze statusy jak ogłuszenie, obalenie ale to już by zakładało większe zmiany w projekcie kart.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
W wielu sprawach zgadzam się z osobami krytykującymi pokazane rozwiązania. Chciałem tylko przypomnieć, że gra planszowa Wiedźmin od FFG, która była jeszcze prostsza, okazała się sukcesem wydawniczym. A wymieniany tutaj Talisman po raz kolejny się wyprzedał. Jeśli Wooki przeczyta, że musi zmienić całkiem grę bo jest kiepska jak Talisman, a powinna być taka jak Mage Knight, to raczej oleje te jęki prawdziwych geeków. Myślę, że moglibyśmy się postarać, żeby ta dyskusja była bardziej merytoryczna, a mniej emocjonalna.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Całkowicie się zgadzam. I abstrahując gier nie robi się dla zadowolenia jednego czy drugiego gracza, tylko aby zarobić na produkcie. Jestem przekonany, że pan Łukasz Woźniak robi to dla siebie i swojej rodziny, aby zapewnić im dobry byt. Klientów będzie sporo, z dużą dozą przekonania strzelam ze sumarycznie z obu wspieraczek będzie ponad 2M USD.Asurmar pisze: ↑24 kwie 2021, 09:39 W wielu sprawach zgadzam się z osobami krytykującymi pokazane rozwiązania. Chciałem tylko przypomnieć, że gra planszowa Wiedźmin od FFG, która była jeszcze prostsza, okazała się sukcesem wydawniczym. A wymieniany tutaj Talisman po raz kolejny się wyprzedał. Jeśli Wooki przeczyta, że musi zmienić całkiem grę bo jest kiepska jak Talisman, a powinna być taka jak Mage Knight, to raczej oleje te jęki prawdziwych geeków. Myślę, że moglibyśmy się postarać, żeby ta dyskusja była bardziej merytoryczna, a mniej emocjonalna.
Tak przedstawiając sprawę, na pewno warto poruszyć element zabawy i rozrywki. Fragment gameplay'u został przedstawiony. Komu wpadł w gusta ten pewnie kupi podstawkę. Z mojego punktu widzenia typowe "pykadełko" na sobotnie popołudnie. Jako fan "Bliżej i dalej" i podobnych tytułów, z miejsca kupię kolejną inkarnację tego typu gry.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
- Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tak, to prawda. Ale ważna jest też inna rzecz, o które tu nie wspominano. Otóż, gra ma ukazać się na wspieraczkach, więc w pierwszej kolejności Łukasz musi przekonać do siebie planszówkowych geeków, żeby oni swoimi portfelami sfinansowali cały projekt. Nie wiem ilu znajdzie się chętnych spośród niedzielnych graczy do wyłożenia (niemałej) kasy już teraz na produkt, który ukaże się za rok, albo 1,5 roku, ale obstawiam, że to będzie mniejszość. Myślę, że Łukasz jest bystrym gościem i o tym wie, dlatego uważam, że warto podsuwać mu swoje spostrzeżenia i pomysły. Natomiast zgadzam się, że najlepszą metodą jest szukanie kompromisu pomiędzy grą przystępną dla niedzielnego gracza a pozycją udaną z punktu widzenia geeka. Na szczęście Wiedźmin to temat nośny i nie trzeba wodotrysków i oryginalnych mechanik, żeby przyciągnąć uwagę.Myślę, że moglibyśmy się postarać, żeby ta dyskusja była bardziej merytoryczna, a mniej emocjonalna
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
O Wiedźminie od FFG
Witcher od FFG na BGG
-
- Posty: 1538
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 680 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Obie wasze idee są dobre, wprowadziłbym motywator do większego zaangażowania się gracza, który decyduje o rodzaju wybranych kart - karty którymi "świnisz" innemu Wiedźminowi bonusują tobie w zależności jak mocno mu zaszkodzisz. Jakieś skromne kombowanie by się tu również przydało. Tym samym angażujesz mocniej innego gracza w czasie swojej tury, oraz bardziej się zastanawiasz czy warto szlachtować teraz daną bestię.
W każdym razie kradnę ten pomysł do przyszłego wykorzystania:), kto wie, może to w jakimś prototypie zażre
-
- Posty: 3469
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1349 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ja mam wrażenie, że coraz bardziej rynek planszówek rozłamuje się na geekowy i casualowy. Jest to w sumie zrozumiałe, z racji rosnącego rynku następuje coraz większa segmentacja.
Jeszcze jakiś czas temu gry były robione bardziej, żeby zadowalać obie strony spectrum. Wspomniany blood rage to w sumie euro dla geeków ale konflikt i figurki dla bardziej casualowych graczy. Wiedźmin nie wydaje się grą dla doświadczonych graczy i dlatego na forum jest tyle negatywnych opinii. Jako osoby siedzące w temacie 5, 10 czy więcej lat sądziliśmy, że Wookie jako osoba też siedząca w temacie od lat zrobi właśnie bardziej grę dla nas. Realia są takie, że chcąc zarobić, utrzymać rodzinę i odnieść sukces wiele wydawców skręca w stronę takiej gry, która bardziej podejdzie casualom, szczególnie kiedy jest wsparta przez dobre IP.
Ja to wszystko rozumiem i nie mam "pretensji" do Wookiego, bo przecież to jego praca i stara się dobrze zarobić. Osobiście jestem jedynie zawiedziony, jak bardzo skręcił w tę stronę. Ja potrafię się bawić dobrze przy grach celujących w bardziej casualowych, ale tylko do pewnego stopnia. Jak widzę, że mechanizmy są już zbyt losowe w grze na 2h to mi się odechciewa siadać. Mam obawy, że tak będzie z tą grą i nie będę jej wspierał, mimo że na początku rozważałem. Walka wygląda idiotycznie a przecież Western Legends pokazał, że PvE z udziałem innego gracza może być angażujące.
Jeszcze jakiś czas temu gry były robione bardziej, żeby zadowalać obie strony spectrum. Wspomniany blood rage to w sumie euro dla geeków ale konflikt i figurki dla bardziej casualowych graczy. Wiedźmin nie wydaje się grą dla doświadczonych graczy i dlatego na forum jest tyle negatywnych opinii. Jako osoby siedzące w temacie 5, 10 czy więcej lat sądziliśmy, że Wookie jako osoba też siedząca w temacie od lat zrobi właśnie bardziej grę dla nas. Realia są takie, że chcąc zarobić, utrzymać rodzinę i odnieść sukces wiele wydawców skręca w stronę takiej gry, która bardziej podejdzie casualom, szczególnie kiedy jest wsparta przez dobre IP.
Ja to wszystko rozumiem i nie mam "pretensji" do Wookiego, bo przecież to jego praca i stara się dobrze zarobić. Osobiście jestem jedynie zawiedziony, jak bardzo skręcił w tę stronę. Ja potrafię się bawić dobrze przy grach celujących w bardziej casualowych, ale tylko do pewnego stopnia. Jak widzę, że mechanizmy są już zbyt losowe w grze na 2h to mi się odechciewa siadać. Mam obawy, że tak będzie z tą grą i nie będę jej wspierał, mimo że na początku rozważałem. Walka wygląda idiotycznie a przecież Western Legends pokazał, że PvE z udziałem innego gracza może być angażujące.
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
- Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Przekornie pytałem. Powiedziałbyś, że ta gra była sukcesem wydawniczym? Wydaje mi się, że sprzedaż szła głównie, bo komputerowy Wiesław, przy okazji którego planszówka była wydana, zamiatał konkurencją okrutnie wtedy. Dość szybko jednak pojawiło się sporo recenzji / głosów negatywnych, a samą grę można było dostać za niewielkie pieniądze. Nie pojawił się dodruk, nie pojawiły się dodatki, ot projekt przy okazji, który nie do końca wyszedł.Propi pisze: ↑24 kwie 2021, 10:51O Wiedźminie od FFG
Witcher od FFG na BGG
Żeby nie było zupełnie poza tematem. Wtedy ta prostota nawiązywała do przygodowej gry komputerowej . Teraz obok w wirtualu jest karcianka, która mimo prostej mechaniki oferuje głębię rozgrywki i ciekawe rozkminy przy budowaniu talii. Nowa planszówka do gwinta nawiązuje raczej tylko grafikami, nie wiem czy to wystarczy, żeby kupić graczy komputerowych. A pozostali? Niby prosty talisman się wyprzedaje, tylko czy przypadkiem nie dotyczy to wersji fantasy, do której są wagony dodatków i sentyment, te na licencjach już tak nie łechcą.
Życzę jak najlepiej Wookiemu, nie jestem przekonany jednak, że gra w dłuższej perspektywie się obroni przy tym co sobą obecnie prezentuje.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wookie zaczął pierwszy temat nt. "poprawek" do projektu. Na pierwszy ogień - większa różnorodność w walce z potworami.
https://boardgamegeek.com/thread/264868 ... 4qyJHpiJbw
Sugeruję osobom, które są zaangażowane i poważnie traktują tą grę by się wypowiedziały, komentowały na BGG albo na YT, bo parę opinii z forum chętnie bym zobaczył w samej grze.
https://boardgamegeek.com/thread/264868 ... 4qyJHpiJbw
Sugeruję osobom, które są zaangażowane i poważnie traktują tą grę by się wypowiedziały, komentowały na BGG albo na YT, bo parę opinii z forum chętnie bym zobaczył w samej grze.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Panowie i Panie, to wciąż prototypowa rozgrywka i na dodatek bardzo okrojona. Jasne, nie wierzę, że rozgrywka przejdzie rewolucyjne zmiany, które całkowicie ją odmienią, ale jest spora szansa, że będzie lepiej. Może nawet dużo lepiej, bo ogólnie to wszystko nie wygląda źle. I dla fanów gier planszowych, i dla fanów Wieśka komputerowego czy książkowego. Trzeba zobaczyć co będzie w kampanii i jak to się wszystko będzie rozwijać.
W tym momencie po raz kolejny zachęcam do udzielania się na BGG, Facebooku Go On Board czy w innych mediach by wyrazić swoją krytykę i wątpliwości, bo wciąż nie wszystko jest zapisane w kamieniu i nie da się już nic zrobić. A nóż będzie warto. Jeśli nic z tego nie będzie to przynajmniej można będzie powiedzieć, że próbowaliśmy tą grę poprawić, a nie twierdzić, że gra do bani i tyle po pierwszych playtestach prototypu. Albo, bo autor robi proste gry...
W tym momencie po raz kolejny zachęcam do udzielania się na BGG, Facebooku Go On Board czy w innych mediach by wyrazić swoją krytykę i wątpliwości, bo wciąż nie wszystko jest zapisane w kamieniu i nie da się już nic zrobić. A nóż będzie warto. Jeśli nic z tego nie będzie to przynajmniej można będzie powiedzieć, że próbowaliśmy tą grę poprawić, a nie twierdzić, że gra do bani i tyle po pierwszych playtestach prototypu. Albo, bo autor robi proste gry...
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Łukasz "Wookie" Woźniak opowiada o "Dzikim gonie" - dodatku do trybu kooperacyjnego w Wiedźminie, dostępnym w pierwszym dniu kampanii oraz o trybie solo:
https://www.youtube.com/watch?v=PONgReE5IiE
https://www.youtube.com/watch?v=PONgReE5IiE
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
pojawił sie wywiad z Wookiem na kanale BoardGameCo, 50 min... biorę się za oglądanie
https://www.youtube.com/watch?v=iGEMVKJ4Om0
https://www.youtube.com/watch?v=iGEMVKJ4Om0
-
- Posty: 606
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 144 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wiele razy ostatnio pojawia się że grze bliżej do runebound niż bardziej skomplikowanych gier i naszła mnie refleksja. Jak bardzo ta gra różni się od tej I. Trzewiczka? Lekka jak tamta, chodzisz po planszy, masz do wyboru rozwinąć postać wybierając dodatkowe karty, masz różne typy eksploracji, walka z potworami polega na łączeniu zdolności (w tamtej grze poza kośćmi też było dużo modyfikowania zdolnościami, sprzętami), ograniczona ilość akcji na rundę, świat wiedźmina co jest oczywiste tam trzeba było ukończyć kilka zadań, a tu ubić kilka potworów. Bardzo wiele podobnych założeń.
Tamta gra była mocno krytykowana przez wielu doświadczonych graczy a tutaj na początku było słychać zachwyty.
Tamta gra była mocno krytykowana przez wielu doświadczonych graczy a tutaj na początku było słychać zachwyty.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
W nowym Wiedźminie jest interakcja - możemy się pojedynkować albo grać w kości. Mamy też minimalizację, na tyle ile się da, losowości. Mam tu na myśli nie tylko brak kości ale też to, że potwory do ubicia są obecne na planszy i dostępne dla wszystkich. Gry nie wygrywa osoba, która szybciej wykona losowy quest. Mamy swego rodzaju rywalizację i wyścig o to, kto pierwszy ubije potwora, bo o tę samą bestię może rywalizować kilku graczy jednocześnie. Mamy 3 tryby gry - rywalizacyjny, kooperacyjny, solo. I to wszystko wiemy wyłącznie z zapowiedzi, bo gra dopiero się ukaże. Jak zagram, to będę mógł ocenić w pełni. Nie należy też pomijać faktu, że nowy Wiedźmin wygląda bardzo ładnie. W ogóle to mam wrażenie, że w Wiedźminie Wookiego, jako sedno gry udało mu się oddać to, czym zajmują się wiedzmini - zarabianiem kasy na ubijaniu potworów.Jak bardzo ta gra różni się od tej I. Trzewiczka?
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Czasami detale powodują, że jedna gra Ci przypasuje a inna nie. Wystarczy na przyklad, że w jednej grze wykorzystujesz tak archaiczna mechanikę jak ruch o tyle pol ile wyrzucisz na kości, a w drugiej będzie już to inaczej zrealizowane + będzie miała fajniejsze grafiki i boom nagle się okazuje hit. Ja już się nauczyłem, że dopóki nie zagram i to najlepiej w dwóch różnych grupach znajomych nie ma co ferowac wyroków, a jak nie przypadnie do gustu to pozostaje sprzedać. Rozumiem, że chcecie ograniczyć potencjalny zawód, ale nawet najbardziej wychwalane przez spolecznosc gry nie każdemu przypasuja. Ileż to razy czytalem, że Eldritch Horror jest beznadziejny, co to w w ogóle za losowe g**** i nad czym się ludzie zachwycają, a ja spędziłem nad nim dziesiątki godzin i go uwielbiam (ale w gronie dwóch/trzech osob) :p a Terraformacja Marsa wywołuje u mnie torsje w dowolnym wariancie. Uwielbiam Battle for Rokugan w każdym wariancie, ale pewnie przez brak takiej pierdy jak figurki, nie osiągnął jakiejs wielkiej popularności.
-
- Posty: 606
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 144 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Mi wcale nie chodziło, że gra będzie zła. Dla mnie nawet ten stary wiedźmin nie jest zły jeżeli zastanowię się dla jakiej grupy odbiorców był tworzony. Należę do osób które mogą się dobrze bawić nawet jak zginę w pierwszej turze (dungeonquest). Po prostu wiele osób uważało że poprzednia nie jest dla nich a ta nowa wydaje się mocno zbliżona do poprzedniej poza budowaniem talii. Był argument o ruchu zależnego od rzutu. Z filmiku na 2 graczy kojarzę że ruch był w zależności od symboli ma kartach, bardzo zbliżone. Grafika starego wiedźmina była związana z 2 częścią wiedźmina (głupio to brzmi jak są takie same nazwy dla planszowki i gry komputerowej ), ta z gwintem. Ruch po planszy prawie taki sam, od miasta do miasta. Zadania były podzielone na 3 kategorie, tu są na 2. Tam zadania były takie, które od razu się rozpatrywało, trzeba było gdzieś pójść lub zdać jakiś test. Tutaj jest to samo. Wiem, że wiele przygodówek się na tym opiera ale poza budowaniem talii nie widzę na razie nic czym ta gra się wyróżnia od poprzedniej.
Lubię ten gatunek gier ale czy jakbym miał porównać tą grę do runebounda 2 i 3 edycji, zerywii, starego wiedźmina, Euthia Torments of resurrection, czy jakich tytułów jeszcze zapomniałem, to faktycznie mogę oczekiwać jakiś nowych atrakcji? Czy budowanie talii zdominuje grę i reszta rzeczy stanie się tylko otoczką? Czy proporcje będą zachowane? A może to budowanie talii nie będzie wcale miało aż taki wielkiego znaczenia i dostaniemy kolejną grę, która dla osoby nie śledzącej tego gatunku będzie prawie identyczna do tych wcześniej wspomnianych.
Lubię ten gatunek gier ale czy jakbym miał porównać tą grę do runebounda 2 i 3 edycji, zerywii, starego wiedźmina, Euthia Torments of resurrection, czy jakich tytułów jeszcze zapomniałem, to faktycznie mogę oczekiwać jakiś nowych atrakcji? Czy budowanie talii zdominuje grę i reszta rzeczy stanie się tylko otoczką? Czy proporcje będą zachowane? A może to budowanie talii nie będzie wcale miało aż taki wielkiego znaczenia i dostaniemy kolejną grę, która dla osoby nie śledzącej tego gatunku będzie prawie identyczna do tych wcześniej wspomnianych.
- Shodan
- Posty: 1273
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 492 times
- Been thanked: 462 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
W sumie jeśli Wiedźmin będzie grą na poziomie Runebounda, to będę to uważał za sukces Wookiego. Runebound w swojej kategorii (gier przygodowych właśnie) to bardzo mocna pozycja, a nawet taki punkt odniesienia w tym gatunku.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tak długo jak Wiedźmin będzie grą przygodową bardziej niż fabularną to będzie dobrze. Nie odbierając nic zadaniom i decyzją w Wieśku, które mogą być bardzo fajne, ale z powodu ograniczonej ich liczby nie mogą być kluczowe dla tej gry, bo inaczej po dwóch grach gra będzie "skończona".
Mi się osobiście podoba idea gry ala Runebound i Western Legends. Może to nie były najlepsze gry jakie widziałem, ale były fajne. Jak Wiedźmin będzie lepszy nawet troszkę to już będzie sukces.
Mi się osobiście podoba idea gry ala Runebound i Western Legends. Może to nie były najlepsze gry jakie widziałem, ale były fajne. Jak Wiedźmin będzie lepszy nawet troszkę to już będzie sukces.
- garg
- Posty: 4599
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1575 times
- Been thanked: 1148 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Szczerze powiedziawszy, jeśli Wiedźmin będzie na poziomie Runebounda, to będzie to ogromna porażka. I wcale nie dlatego, że Runebound jest słaby. To jest po prostu nieco archaiczna gra, która przeszła już dwa facelifty, ale trzon jest naprawdę mało emocjonujący, a sama gra - przynajmniej dla mnie - lekko toporna. Od czasu ukazania się Runebounda świat planszówek poszedł bardzo do przodu i bazowanie na tak starym tytule budzi moje wątpliwości.
Oczywiście może się okazać, że kilka drobnych twistów zrobi z Wiedźmina coś wspaniałego, ale jak na razie tych twistów specjalnie nie widać. Więc albo ich nie ma, albo Wookie i wydawcy nie potrafią ich skutecznie zakomunikować. Oba warianty budzą moje obawy, bo sugerują nie do końca profesjonalne podejście do projektu.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- RUNner
- Posty: 4255
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 1106 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Na razie wygląda to dość przeciętnie od strony mechaniki czy gameplayu, ale na tym etapie się niczego nie zweryfikuje. Ja Runebounda 2 mam w kolekcji i lubię czasem zagrać, ale nie jest to gra, która cokolwiek mi urwała poza poświęconym czasem. Taki standard, bez błysku, ale do którego jednak można wracać i się nieźle bawić. Jest rozwój bohatera, zbieractwo sprzętu i jakaś tam przygoda. Nie chciałbym żeby Wiedźmin został uznany grą oferującą podobne odczucia płynące z rozgrywki. Wolałbym coś półkę wyżej, ale to zapewne byłoby związane z większą złożonością reguł, a nie jestem pewien czy wydawca tego właśnie oczekuje? Nadal nie wiem kto jest targetem tego produktu. Podejrzewam, że casualowy gracz niezbyt często korzysta ze wspieraczek, a rutyniarze mogą kręcić nosem. To że kampania odniesie sukces, to nie mam wątpliwości, bo skala międzynarodowa zrobi swoje, ale chciałbym, żeby to była po prostu dobra gra, a nie tylko marketingowa sztuczka.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690