Alien: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Alien: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Post autor: TuReK »

Obrazek

Strona na BGG

takie coś się pokazało.

Co-op, fajne pudełko, figurki załogi :)

Opis via BGG:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 23 lut 2021, 22:25 przez TuReK, łącznie zmieniany 1 raz.
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 413 times
Been thanked: 254 times

Re: ALIEN: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Post autor: mmag »

Wygląda na to, że marka Aliena się zaczyna rozkręcać. To już chyba trzecia (*) gra w tym roku sygnowana postacią Xenomorpha? Choć póki co sam opis jest średnio zachęcający - z prezentacji wynika, że jest to gra o przyjacielskich zbieraczach złomu, którzy na skutek spotkania Obcego mogą co najwyżej stracić dobre samopoczucie, ale na pewno nie życie. ;)

(* Aliens: Bug Hunt, Aliens: Another Glorious Day in the Corps!, ALIEN: Fate of the Nostromo, coś pominąłem?)
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 866
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: ALIEN: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Post autor: Szewa »

Bardzo sie ciesze, ze zaczęli korzystać z obcego, bo to świetna marka.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: ALIEN: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Post autor: TuReK »

jeszcze jest np Aliens Hadley Hope, wyszło w 2018
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: ALIEN: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Post autor: TuReK »

Z pustego i Saruman nie naleje
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: ALIEN: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Post autor: dannte »

Pojawił się wywiad z autorem gry i z marketingowcem Ravensburger: https://mojo-nation.com/designer-scott- ... -nostromo/

Fajnie się to czyta, ale niewiele jest o samej grze. Raczej o IP i planach wydawniczych :)
Z tego co rozumiem, to akcja dzieje się po śmierci Kane'a (bo inaczej byłby jedną z grywalnych postaci?), a w grze raczej chodzi o to by unikać Obcego, bo albo wszyscy gracze wygrywają, albo wszyscy giną. Troszkę szkoda, ale rozumiem, że chcieli uniknąć odpadania graczy.
Jestem ciekaw czy dodatek Asha będzie po prostu czynił grę bardziej losową (złymi zdarzeniami/przeszkadzajkami), czy jednak znajdziemy tam jakąś sensowną interakcję. Bo jednak w filmie prawie aż do samego końca nie było wiadomo, że to zdrajca, a potem Ash został pokonany (mam nadzieję, że tutaj też będzie taka możliwość). Czytając jedną z przykładowych kart, wygląda na to, że jednym z celów scenariusza będzie pokonanie Asha. Spoko.

Ciekawi mnie ta niepewność/napięcie wynikające z talii - czy to tylko "marketing", czy rzeczywiście będzie to istotą gry.

Mam nadzieję, że te promocyjne grafiki z błędami/literówkami to tylko wczesne wersje kart i że ostatecznie tych błędów nie będzie: przykładowo w "At the start of that Crew member's turn, one token from the Self Destruct tracker" na karcie We're going to blow up the ship brakuje słowa "remove" tak jak jest na karcie Cut off every bulkhead and every vent.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: ALIEN: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Post autor: dannte »

Pojawił się sponsorowany film z tłumaczeniem zasad od Rodneya: https://www.youtube.com/watch?v=YQ8ZWWmgm8E
Kurczę, ta gra wygląda bardzo płytko, taki prosty (żeby nie powiedzieć prostacki) pick up & deliver.
Nie wiem, czy tylko ja tak mam, że ni w ząb nie jestem w stanie odnieść tej mechaniki zbierania złomu i wytwarzania przedmiotów na świat Aliena? Poza figurką obcego, to nic tutaj nie widzę. Być może cały trzon klimatu w tej grze to talia spotkań, kto wie.

Dostępne też są reguły w formie pdfa: https://boardgamegeek.com/filepage/2253 ... romo-rules
Widzę, że nawet ktoś już na BGG wymyślił wariant z eliminacją postaci, co już trochę bardziej wpasowuje się w markę...

EDIT: Widzę, że na filmie jest na karcie błąd wspomniany w poście wyżej.
Awatar użytkownika
kci83
Posty: 405
Rejestracja: 24 kwie 2020, 23:45
Has thanked: 76 times
Been thanked: 76 times

Re: ALIEN: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Post autor: kci83 »

Wygląda to słabo według mnie, co niby robi tam Obcy? Rozwala złom, który niesiemy?
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2547 times

Re: ALIEN: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Post autor: Gizmoo »

dannte pisze: 15 lip 2021, 18:58 Kurczę, ta gra wygląda bardzo płytko, taki prosty (żeby nie powiedzieć prostacki) pick up & deliver.
Obejrzałem filmik, przeczytałem instrukcję i choć rzeczywiście mechanicznie nie jest to głębokie, gra wydaje się być bardzo dobrze zaprojektowana. Solidna, klarowna mechanika, która na pewno dostarczy ciekawych decyzji. Jest tylko jedno "ale"... Wydaje się, że to wszystko jest bardzo policzalne. Gra ma mechanikę euro. Ot taki trochę "Pandemic", w którym musimy zaplanować i policzyć ruchy. System misji wydaje się bardzo fajnie skrojony i owszem, choć jest to trochę taki "pick up & deliver", to wydaje się mieć to sens.

Graficznie jest bardzo dobrze, choć trochę plansza i pokoje mogłyby być bardziej klimatyczne. Jest sterylnie i czytelnie, co na pewno ułatwi grę w ciemniejszym pomieszczeniu, ale jednocześnie odziera trochę całość z klimatu, bo ilustracje na kartach są bezbłędne i im wystawiłbym najwyższą notę.

Co zatem mi się nie podoba? No kompletnie nie podoba mi się to, że wejście do pokoju z Alienem nie kończy się śmiercią, albo przynajmniej jakimś uszkodzeniem ciała. Wiem, player elimination jest słabą mechaniką, ale powinno być tak zaprojektowane, że gracze robią wszystko, by uniknąć konfrontacji z przerażającym wrogiem. Czyli grać trzeba tak, by uciekać i trzymać na dystans, bo każda konfrontacja może się skończyć tragicznie. To dodało by grze emocji.

Tymczasem tutaj mamy tak, że wejście do tego samego pomieszczenia z Alienem, kończy się tak, że tracimy punkty morale. Znowu jest to trochę za bardzo policzalne i często celowo będziemy chcieli ominąć obcego, bo bardziej opłacalne będzie ukończenie celu misji. W przypadku poważniejszych konsekwencji wszyscy musieliby wspólnie kombinować jak nie doprowadzić do utraty członka załogi.
dannte pisze: 15 lip 2021, 18:58 Nie wiem, czy tylko ja tak mam, że ni w ząb nie jestem w stanie odnieść tej mechaniki zbierania złomu i wytwarzania przedmiotów na świat Aliena?
Przecież w filmie nasza drużyna starała się złożyć broń do walki z obcym z tego, co mieli pod ręką. Kombinowali jak zrobić wykrywacz ruchu (to akurat był pomysł Asha, ale niech będzie), jak "złapać" obcego za pomocą sieci i elektrycznego poganiacza bydła. To wszystko było i przełożenie tego na planszówkę w postaci zadań do wykonania dla załogi jest moim zdaniem bardzo tematyczne i nie wiem, czy w przypadku adaptacji pierwszego filmu udałoby się wymyślić coś lepiej. ;)

I nie myślałem, że kiedykolwiek to powiem, ale akurat tutaj przydałoby się, by jeden z graczy kierował poczynaniami Obcego. Nie przepadam za grami "1 vs Many", ale fabuła pierwszego filmu jest skrojona pod taki typ rozgrywki. I co gorsza - muszę przyznać ze zdziwieniem, że brakuje mi tu... Kostek. :lol:

W każdym razie, po lekturze i filmiku Rodneya, gra trafiła na wishlistę i to od razu na wysoką pozycję. Jako fan uniwersum Aliens, pewnie i tak to kupię do kolekcji. :wink: I w przeciwieństwie do LE, Alien ma szansę w niej zostać. Przynajmniej Ripley nie wygląda jak potwór. :lol:
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: ALIEN: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Post autor: dannte »

Paula Deming wrzuciła film ze swojej rozgrywki solo: https://www.youtube.com/watch?v=2DZSzszj7fo
W tym filmie jest masa błędów, ale ogólnikowo pokazuje o co chodzi w grze.

Jak dla mnie to kolejna gra, która reklamuje się jako gra solo (1-5 graczy), a tak naprawdę solo wcale nie działa (więc pewnie bardziej 2-5 albo 3-5). Oczywiście, można grać kilkoma postaciami, żeby utrudnić sobie rozgrywkę, ale po co w takim razie "wariant" solo? Dla picu?

Paula grała tutaj na zwiększonym poziomie trudności poprzez dodanie Asha oraz jeszcze dodatkowo zwiększyła sobie trudność wybierając postać bez umiejętności. A mimo wszystko wygrała bez większych problemów.

PS: Oprócz błędu na jednej z kart, są też błędy w instrukcji. Ostatnio nawet ktoś zgłosił na BGG pytanie dot. zapisu w instrukcji: "jak można zyskiwać morale?" i autor gry odpowiedział, że w wydanej wersji gry się nie da (ale mimo to zapis w instrukcji pozostał). Jest też dostępny wariant "Director's Cut" przygotowany przez autora - jego oryginalna wizja gry (która chyba grę utrudnia). Więc mam wrażenie, że Ravensburger trochę przedwcześnie grę wydał i ta wersja jest nieco niedopracowana (i niekoniecznie skierowana do prawdziwych fanów Aliena). Widzę, że nawet w tym wariancie jest propozycja, żeby solo grać 3 postaciami, ciekawe. Czuję, że granie bez tych reguł jest po prostu niewłaściwe.
xoxef
Posty: 35
Rejestracja: 02 lis 2022, 13:12
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: ALIEN: Fate of the Nostromo (Scott Rogers)

Post autor: xoxef »

Napaliłem się na tę grę ostatnio, ale z drugiej strony to trochę zniechęca mnie (z tego co wyczytałem) niski poziom trudności. No i to że nikt nie ginie w starciu z Alienem... Ale mimo wszystko tematyka mocno kusi :mrgreen:
Gdyby gra wyszła po polsku to brałbym na pewno...

W sumie w tym roku premierę kinową będzie miał Alien: Romulus (dziejący się między pierwszym a drugim Obcym) a w 2025 wyjdzie serial o Alienach, to gra by miała darmową reklamę, gdyby Ravensburger zedycdował się to wypuścić :D

BTW na bgg jest jeszcze wariant Survival Horror. Wygląda na całkiem interesującą modyfikację. Przy takich homerulesach robi się z tego chyba taki trochę mniejszy, krótszy, luźniejszy Nemesis :wink: No i to IP też robi swoje... :mrgreen:
ODPOWIEDZ