Mystic Vale (John D. Clair)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5235
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 525 times
Been thanked: 1841 times
Kontakt:

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: Gambit »

tomuch pisze: 10 kwie 2021, 16:05 Jak to:
insert, który nie mieści wszystkich kart…
?
Co tu się odtrzewikowało?
Gra zawiera podstawkę i trzy dodatki. Natomiast pudełko i wypraska są dokładnie takie same, jak w podstawowej wersji gry :) Na FB ktoś pokazał jak zmieścić wszystkie karty, ale "wymaga" to włożenia części z nich w poprzek pudełka :)
Rebeka
Posty: 13
Rejestracja: 08 lut 2020, 12:57
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: Rebeka »

Trochę się przymierzam do zakupu tej gry. Im więcej o niej czytam, tym bardziej przypomina mi ewolucję, która u nas w domu dawno temu świetnie się przyjęła, ale czy to jest trafne porównanie?
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 953
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 359 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: yrq »

Gambit pisze: 10 kwie 2021, 16:08 Gra zawiera podstawkę i trzy dodatki. Natomiast pudełko i wypraska są dokładnie takie same, jak w podstawowej wersji gry :) Na FB ktoś pokazał jak zmieścić wszystkie karty, ale "wymaga" to włożenia części z nich w poprzek pudełka :)
:D:D:D i to jest ten Big Box?
Pamiętam na początku wszystko się jakoś mieściło, właśnie tak w poprzek, ale z czasem dodatek Conclave stał się obowiązkowy ze względu na pudło. Myślałem, że Portal wydając BIG BOXa da od razu wielkie pudło (i Conclave wyda jako mały dodatek) albo będzie to jakiś półśrodek. A tu słabo.
Rebeka pisze: 12 kwie 2021, 21:25 Trochę się przymierzam do zakupu tej gry. Im więcej o niej czytam, tym bardziej przypomina mi ewolucję, która u nas w domu dawno temu świetnie się przyjęła, ale czy to jest trafne porównanie?
Zupełnie nie. W ewolucji budujesz obecność na stole i zależności między kartami. Tu jest budowa talii z tym mykiem tworzenia kart.

Jeszcze parę słów ode mnie o grze.
Tak jak byliśmy zakochani w podstawce i paru pierwszych dodatkach, to z kolejnymi trochę ochłonęliśmy. Nadal mechanicznie fajnie - odpowiedni dla nas rodzaj pasjansa, ale kart się zrobiło za dużo i w grze bez Conclave na dwie osoby bardzo mocno było czuć "huśtnięcia". Jedna osoba budowała kombo na dwóch kartach, którego nie dało się prześcignąć i w połowie gry wiadomo było kto wygra.
W dodatek Nemesis zagraliśmy bodaj 3 razy, trybu solo nawet nie chciało mi się sprawdzać i od długiego czasu gra zbiera kurz. Ale nie sprzedaję i na pewno wyciągnę jeszcze jak więcej osób przyjdzie.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: RUNner »

Zamówiłem swojego Big Boxa, choć trochę musiałem się do tej gry przekonywać. Nie przepadam za takimi równoległymi pasjansami, ale nie mam w kolekcji niczego bazującego na budowaniu kart. Mechanika jest dość oryginalna, mimo że realizuje praktycznie to samo co tradycyjny deckbuilder. Aczkolwiek wygląda to inaczej i postanowiłem sprawdzić jak wypadnie w praktyce. Nie ukrywam też, że podobają mi się grafiki na kartach i mogą przy okazji zanęcić moją żonę :)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: RUNner »

Pierwsza partia rozegrana i czas na pierwsze wrażenia. O wykonaniu nie będę się rozpisywał, więc krótko - karty są śliczne.
Plusy:
- dynamiczna rozgrywka, szybkie tury graczy,
- czas rozgrywki 2-osobowej wyszedł nam nieco powyżej 30 minut,
- crafting kart działa super,

Minusy:
- jest to równoległy pasjans i w zasadzie nie mamy wielkiego wpływu na poczynania rywala,
- emocje ledwie wyczuwalne,
- karty ulepszeń wyglądają na niezbalansowane, niektóre wręcz mocno sytuacyjne,
- gra się wolno rozkręca i nagle kończy, powodując poczucie niedosytu (może to być uważane za atut),
- wyciąganie ulepszeń z kart po rozgrywce jest trochę upierdliwe (ale to pomniejszy minus).

Reasumując, gra zostaje w kolekcji, głównie dlatego, że się w miarę spodobała mojej żonie. Zresztą, kupiłem MV głównie z myślą o niej i okazało się to dobrą decyzją. Ja preferuję zdecydowanie bardziej konfrontacyjne tytuły, ale w pożyciu małżeńskim kompromis jest kluczowy :) Dodatków nawet nie rozpakowaliśmy i na razie nie planujemy. Ogranie samej podstawki to minimum kilkanaście partii.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: osa1908 »

RUNner pisze: 26 kwie 2021, 08:17 Pierwsza partia rozegrana i czas na pierwsze wrażenia.
Witam jakimś wielkim gracze nie jestem, jak można stwierdzic po jednej rozgrywce że karty ulepszeń wyglądają na niezbalansowana? Pytam się bo sam jestem zainteresowany gra.Jesli można to stwierdzić po jednej rozgrywce to ja podziękuję.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: RUNner »

Napisałem przecież że "wyglądają", a nie że są niezbalansowane :) Poza tym pierwsza rozgrywka, więc być może (a wręcz na pewno!) po kolejnych partiach będę miał inne przemyślenia.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: dwaduzepe »

RUNner pisze: 26 kwie 2021, 08:31 Napisałem przecież że "wyglądają", a nie że są niezbalansowane :) Poza tym pierwsza rozgrywka, więc być może (a wręcz na pewno!) po kolejnych partiach będę miał inne przemyślenia.
Doradzalbym jednak szybciej niz po kiliunastu grach wprowadzic dodatek z przywodcami i amuletami - swietnie podkreca gre.
longmen76
Posty: 662
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: longmen76 »

Zaprojektowałem insert co pomieści wszystkie karty. Efekty można zobaczyć tutaj - KLIK
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: dwaduzepe »

longmen76 pisze: 04 maja 2021, 18:56 Zaprojektowałem insert co pomieści wszystkie karty. Efekty można zobaczyć tutaj - KLIK
Przeciez ten fabryczny insert miesci wszystko.
longmen76
Posty: 662
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: longmen76 »

dwaduzepe pisze: 05 maja 2021, 00:56
longmen76 pisze: 04 maja 2021, 18:56 Zaprojektowałem insert co pomieści wszystkie karty. Efekty można zobaczyć tutaj - KLIK
Przeciez ten fabryczny insert miesci wszystko.
Poczytaj wyżej dyskusje - nie mieści :). Wiele osób pytało o insert więc zrobiliśmy.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: dwaduzepe »

longmen76 pisze: 05 maja 2021, 14:16
dwaduzepe pisze: 05 maja 2021, 00:56
longmen76 pisze: 04 maja 2021, 18:56 Zaprojektowałem insert co pomieści wszystkie karty. Efekty można zobaczyć tutaj - KLIK
Przeciez ten fabryczny insert miesci wszystko.
Poczytaj wyżej dyskusje - nie mieści :). Wiele osób pytało o insert więc zrobiliśmy.
moj miesci
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: donmakaron »

Ależ to jest przyjemna i frustrująca gra jednocześnie. Mylnie można ją odebrać jako deckbuilder i karciankę, a to pełnoprawny suchar-optymalizator. Składanie kart jest niezwykle przyjemne, ale jak się do niej podejdzie ze złym wyobrażeniem to się kończy tragicznie. Wyniki od sasa do lasa - jakieś 30:30, 45:90, 70:40:20:20... co tu się odbywa?
Trochę boli losowość marketu. W ostatniej grze jednemu graczowi udało się zmontować deck na samych zielonych drzewkach - cztery czy pięć ostatnich rund grał całą swoją talię na raz, robił kilka, kilkanaście puntów i zakupy za 20+ many... zgroza.
Trochę po ryzyku, bo zanim to rozkręcił to nie miał nic, ale znowu nie tak bardzo, bo jak to rozkręcił to myśmy jeszcze bawili się w piaskownicy. Do innych jakoś mniej tych drzewek podchodziło i z trudem można było bohatera za 4 many upgrade'ować...
Dziwna gra bardzo, ale ciekawa. Chce się grać i wnerwiać dalej.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: dwaduzepe »

donmakaron pisze: 17 maja 2021, 13:55 Ależ to jest przyjemna i frustrująca gra jednocześnie. Mylnie można ją odebrać jako deckbuilder i karciankę, a to pełnoprawny suchar-optymalizator. Składanie kart jest niezwykle przyjemne, ale jak się do niej podejdzie ze złym wyobrażeniem to się kończy tragicznie. Wyniki od sasa do lasa - jakieś 30:30, 45:90, 70:40:20:20... co tu się odbywa?
Trochę boli losowość marketu. W ostatniej grze jednemu graczowi udało się zmontować deck na samych zielonych drzewkach - cztery czy pięć ostatnich rund grał całą swoją talię na raz, robił kilka, kilkanaście puntów i zakupy za 20+ many... zgroza.
Trochę po ryzyku, bo zanim to rozkręcił to nie miał nic, ale znowu nie tak bardzo, bo jak to rozkręcił to myśmy jeszcze bawili się w piaskownicy. Do innych jakoś mniej tych drzewek podchodziło i z trudem można było bohatera za 4 many upgrade'ować...
Dziwna gra bardzo, ale ciekawa. Chce się grać i wnerwiać dalej.
90 punktow w Mystic Vale??? co tam sie nawyprawialo :)
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: donmakaron »

Grano beze mnie, ale nie wychodziły żadne karty na branie punktów z kupki, więc szły z pudełka i za zakupione karty (dolin i do talii). W bardzo dużych ilościach ;)
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1904
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: tomuch »

donmakaron pisze: 17 maja 2021, 14:56 Grano beze mnie, ale nie wychodziły żadne karty na branie punktów z kupki, więc szły z pudełka i za zakupione karty (dolin i do talii). W bardzo dużych ilościach ;)
Co to znaczy, że "szły z pudełka"? Rezerwa punktowa w pudełku jest tylko na ewentualność końca gry.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: donmakaron »

Są jakieś zdolności, które mówią "weź punkty z poza puli". Na pewno jakiś bohater, a może i zwykła karta też.
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1904
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: tomuch »

donmakaron pisze: 17 maja 2021, 21:46 Są jakieś zdolności, które mówią "weź punkty z poza puli". Na pewno jakiś bohater, a może i zwykła karta też.
OK, póki co grałem tylko kartami(/usprawnieniami) z podstawki. Tam takowych nie było. Dodatki będę wprowadzał stopniowo. A czekam na Nemesis... Ciekaw jest, czy i kiedy Portal będzie ogłaszać dalsze plany w stosunku do tego tytułu.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
venomik
Posty: 542
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 252 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: venomik »

Twilight Garden ma sporo kart pozwalających na wzięcie punktów spoza puli.
Awatar użytkownika
addekk
Posty: 642
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 103 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: addekk »

Zagrałem raz w podstawkę i mam bardzo mieszane uczucia. Równie dobrze mogłoby nie być wspolgraczy i bawił bym się tak samo (czyli raczej źle). Punktów jest mało więc gra kończy się zanim dobrze się rozkręci.
Na dodatek klimat i genialne grafiki? Totalnie tego nie czuć a przez swoją szybkość mało kto w ogóle zwraca na to uwagę. Liczyć karty można ale zabawa wtedy totalnie traci sens.
Na plus jedyna rzecz: szybkość i sam pomysł gry. Ale totalnie mi czegoś brakuje. W sumie stwierdziliśmy że to trochę taki splendor tylko tam więcej się dzieje.
Czy jeśli mam tak negatywne odczucia po ograniu podstawki czy jest jakikolwiek sens myśleć o odpaleniu dodatków licząc że mogą coś poprawic?
Weźże chodźże grać BGG
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 953
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 359 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: yrq »

addekk pisze: 23 lut 2022, 22:40 Zagrałem raz w podstawkę i mam bardzo mieszane uczucia. [...]
Czy jeśli mam tak negatywne odczucia po ograniu podstawki czy jest jakikolwiek sens myśleć o odpaleniu dodatków licząc że mogą coś poprawic?
W skrócie: nie.

Dłużej: nie ograłeś podstawki, są tam kombosiki do odkrycia i więcej głębi, synergii i strategii w podbieraniu kart. Ale sam rdzeń gry się nie zmieni, wciąż będzie to wieloosobowy pasjans. Potem dodatki trochę nadbudowują na tę formułę zasadami i komponentami, wciąż nie zmieniając formuły. Więc raczej nie polubisz.
Awatar użytkownika
addekk
Posty: 642
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 103 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: addekk »

yrq pisze: 23 lut 2022, 23:17
addekk pisze: 23 lut 2022, 22:40 Zagrałem raz w podstawkę i mam bardzo mieszane uczucia. [...]
Czy jeśli mam tak negatywne odczucia po ograniu podstawki czy jest jakikolwiek sens myśleć o odpaleniu dodatków licząc że mogą coś poprawic?
W skrócie: nie.

Dłużej: nie ograłeś podstawki, są tam kombosiki do odkrycia i więcej głębi, synergii i strategii w podbieraniu kart. Ale sam rdzeń gry się nie zmieni, wciąż będzie to wieloosobowy pasjans. Potem dodatki trochę nadbudowują na tę formułę zasadami i komponentami, wciąż nie zmieniając formuły. Więc raczej nie polubisz.
Zdaje sobie sprawę że dużo nie odkryłem w tej grze.
Ale w naszym przypadku 3/4 tur mieliśmy po 3/4 many co wykluczało jakieś ciekawsze taktyki. I to nie dlatego że nie ryzykowaliśmy zepsucie czy coś. Po prostu kiepskie karty z pierwszego poziomu wskoczyły albo wszystkie takie są.
Ja wiem że ta gra też może komuś się podobać.
Szczególnie fanom Trrraformacji Marsa którzy szukają czegoś krótszego. Ja kupiłem to z myślą że lubię deckbuilding. Ładnie grafiki wyglądają a pomysł na papierze wydaje się bardzo dobry. Ale chyba nigdy nie grałem w deckbuilding(tak wiem to nie deckbuilding do końca) z tak interakcja bliska 0. Tak wiem można podkupowac przeciwników. Ale patrz wyżej. Co więcej to jedyna możliwość interakcji w grze.
Weźże chodźże grać BGG
venomik
Posty: 542
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 252 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: venomik »

addekk pisze: 23 lut 2022, 22:40 Na plus jedyna rzecz: szybkość i sam pomysł gry. Ale totalnie mi czegoś brakuje.
Ja tro trochę mocniej nazywam. Ta gra jest w mojej opinii popsuta. Fajne gdy budujesz coś swojego (czy to deck, czy to silniczek) dają fajne poczucie, że na początku się rozkręcasz, później czujesz, że jesteś silniejszy a na koniec wykręcasz mnóstwo kombosów, akcji, ataków i czujesz się potężny. Mystic Vale składa się momentami w 60% z fazy pierwszej, 25% fazy drugiej i ten finisz jest słaby, bo zbudowanie naprawdę silnej karty to praktycznie gwarant końca gry po pierwszym jej użyciu.

Natomiast jeśli pytasz o dodatki. Ja kupiłem od razu podstawke z Twilight Garden. To duży dodatek, wprowadza sporo nowych elementów i jak dla mnie zdecydowanie podnosi ocenę podstawki. Tak o 0.75 punktu.
Wcześniej dałbym 5, teraz takie 5.75 - czyli to już prawie przeciętna gra ;)
Chociaż tutaj minimum pół punktu jest za wrażenia fizyczne.

A tak już poważniej. Gdybym miał samą podstawkę to bym na pewno ją sprzedawał (mimo że rzadko sprzedaję gry). Z dodatkiem jestem w stanie zagrać co kilka miesięcy z nowymi ludźmi, którzy będą zachwyceni wykonaniem i obcowaniem z tą grą.
Ale też tylko jedną partię na raz, bo chyba nie miałem nigdy sytuacji, gdzie po dwóch partiach z rzędu druga rozgrywka nie kończyła się dyskusją na temat tego, że coś w tej grze jest mocno nie tak ;)
venomik
Posty: 542
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 252 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: venomik »

( wątku o grze miesiąca)
Sirius_Black pisze: 06 sty 2023, 14:04 Mystic Vale: karcianka, gdzie nie budujemy talii, bo liczba karta gracza jest stała, tylko dokładamy nowe moduły do kart posiadanych od początku gry, bardzo ładne wykonanie, ciekawa rozgrywka, pierwsza partia miała tylko jedną dużą wadę - we trzech graliśmy chyba ponad 2 godziny, czyli zdecydowanie za długo jak na ten kaliber gry, w styczniu udało nam się już rozegrać w tym samym składzie kolejną partię w około godzinę, jednak to z kolei było przegięcie w drugą stronę, bo rozgrywane prawie równolegle tury i ogólny pośpiech odebrały przyjemność z gry.
Co Wy tam robiliście przez dwie godziny? :o
Grałem w to łącznie kilkanaście razy, zwykle w 3 osoby z totalnie nowymi graczami - i pewnie nigdy nie przekroczyliśmy godziny*. Mimo że wcale nie graliśmy 'prawie równolegle', ale patrzyliśmy co robią inni gracze.
W grze na 3 osoby jest 28 punktów, których zdobycie kończy grę. Czyli w trakcie Waszej rozgrywki średnio co 4 minuty ktoś zdobywał pojedynczy punkcik. A przecież jest masa kart, które pozwalają ich zdobyć 2-3 punkty za samo jej zagranie. Jednej karty. Nie mówiac na tym, że na strażnikach (nie wiem jak to się nazywa w polskiej wersji) można zbudować kartę dającą na raz 9 czy 12 punktów. Zagranie takiej karty drugi raz to w zasadzie pewne odpalenie warunku końca gry.

* wliczając w to również partie z dodatkiem, który wprowadza zdobywanie puli z pudełka (zamiast tej początkowej), co opóźnia wyczerpanie puli i zakończenie rozgrywki.

Aż sobie z ciekawości odpaliłem Playthrough w sieci i tam w 4 osoby, komentujac swoje ruchy, czytając na głos umiejetnosci kart, itp. - skończyli całość w mniej więcej godzinę.
Awatar użytkownika
Sirius_Black
Posty: 134
Rejestracja: 17 sty 2016, 13:29
Has thanked: 219 times
Been thanked: 142 times

Re: Mystic Vale (John D. Clair)

Post autor: Sirius_Black »

Druga rozgrywka (już w styczniu) trwała już około godziny. W pierwszej partii jednak mało punktowaliśmy na bieżąco. W pierwszej połowie rozgrywki w zasadzie wcale, bo takie karty po prostu się nie pojawiły. Pewnie to kwestia ogrania i obeznania z kartami. W pierwszej grze jednak każda nowa karta na rynku to było czytanie i ogarnianie jej działania.
ODPOWIEDZ