Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Siersciu
- Posty: 165
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 01:02
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 53 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
To może mnie też ktoś zachęci w jakiś sposób Jestem fanem Diuny. Przeczytałem już prawie wszystkie książki jakie się pojawiły. Pomimo tego ta gra mnie jakoś specjalnie nie zachęca. Ciągle się biję z myślami. Gra nie powala wizualnie. Grafiki na kartach są ładne ale plansza wygląda jakby była jeszcze w fazie prototypu (tak wiem, chodzi o czytelność). Oglądałem też kilka plejtru na YT i tu też nie poczułem zachwytu. Może odczucia płynące z gry kiedy samemu się gra są inne? Nie wiem.
Jako fan uniwersum chciałbym kupić tą grę, a mimo to coś mi podpowiada, że się zawiodę. Do tego jeszcze ta szybko rosnąca popularność na BGG. Gra już jest w Top 100.
Jako fan uniwersum chciałbym kupić tą grę, a mimo to coś mi podpowiada, że się zawiodę. Do tego jeszcze ta szybko rosnąca popularność na BGG. Gra już jest w Top 100.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Jeśli chodzi o mechanikę to prawdopodobnie się nie zawiedziesz. A temat? Jak to w euro - po prostu jest. Nie znam dobrze uniwersum, ale zakupie bo gra dobrze rokuje.Siersciu pisze: ↑07 maja 2021, 09:34 To może mnie też ktoś zachęci w jakiś sposób Jestem fanem Diuny. Przeczytałem już prawie wszystkie książki jakie się pojawiły. Pomimo tego ta gra mnie jakoś specjalnie nie zachęca. Ciągle się biję z myślami. Gra nie powala wizualnie. Grafiki na kartach są ładne ale plansza wygląda jakby była jeszcze w fazie prototypu (tak wiem, chodzi o czytelność). Oglądałem też kilka plejtru na YT i tu też nie poczułem zachwytu. Może odczucia płynące z gry kiedy samemu się gra są inne? Nie wiem.
Jako fan uniwersum chciałbym kupić tą grę, a mimo to coś mi podpowiada, że się zawiodę. Do tego jeszcze ta szybko rosnąca popularność na BGG. Gra już jest w Top 100.
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Zamiast hypowac podejde realistycznie.Siersciu pisze: ↑07 maja 2021, 09:34 To może mnie też ktoś zachęci w jakiś sposób Jestem fanem Diuny. Przeczytałem już prawie wszystkie książki jakie się pojawiły. Pomimo tego ta gra mnie jakoś specjalnie nie zachęca. Ciągle się biję z myślami. Gra nie powala wizualnie. Grafiki na kartach są ładne ale plansza wygląda jakby była jeszcze w fazie prototypu (tak wiem, chodzi o czytelność). Oglądałem też kilka plejtru na YT i tu też nie poczułem zachwytu. Może odczucia płynące z gry kiedy samemu się gra są inne? Nie wiem.
Jako fan uniwersum chciałbym kupić tą grę, a mimo to coś mi podpowiada, że się zawiodę. Do tego jeszcze ta szybko rosnąca popularność na BGG. Gra już jest w Top 100.
Super przemawia jak jestes fanem universum, sam tez jestem i gra do mnie bije klimatem ale....
worker placement to dla mnie top mechanika, deck building tez b lubie, lubie tez negatywna interakcje/area majority/control.
Jezeli ktorys z wymienionych mechanizmów Cię odstrasza, to przestrzegam, że możesz nie polubić.
Nie należy się tu spodziewać też ani 10 workerów do obsiania po 50 polach różnych, ani kupowania kart dziesiątkami i tworzenia wielopoziomowych combosów.
Modyfikacje są dość subtelne (czasem jednak kupione karty b mocne, ale to 3-4 na kilkanascie kart powiedzmy) a każdy agent (worker) na wagę złota często (mamy ich w grze 2-3), na dodatek to gdzie go wyślesz dyktują karty... jeżeli przeszkadza Ci losowość w grach, nawet niewielka, to możesz niepolubić.
Podobnie jeżeli nie lubisz gier "swingy" bo karty intryg potrafia namieszać, bywają dość mocne.
Gra też ma charakter nie tyle strategiczny, co taktyczny, bardziej musisz "rzeźbić" z tego co dostaniesz dostępne w imperial row, badź z obecnych słabości przeciwników, niżeli przysiadać do stołu z góry założonym planem.
To wszystko jednak wg mnie wpasowuje się w klimat Diuny, nieprzewidywalne zasadzki, intrygi, powolne zdobywanie sojuszy/przewagi politycznej itp...
Nie tylko Tobie ale i potencjalnym współgraczom gra powinna podejść byś myślał nad zakupem, ale to oczywiście już tylko Twoja decyzja, ot moje 3 grosze
p.s
(gra bije klimatem nie tyle wygladem, co w akcjach, myslach, planach [plany w planach])
(losowość jest kontrolowana, balans utrzymywany wg mnie na przestrzeni testów/statystyki większej ilości prób, miejscami/chwilami może wydawać się zachwiany)
- Shodan
- Posty: 1222
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 444 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Jeśli zależy ci tylko na klimacie, to może poczekaj na tę Diunę od Trzewika. Z tym, że tam to będzie jednorazowe doświadczenie (gra oparta na silniku Detektywa).
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 12:09
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 41 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Jeśli chodzi o klimat, to jest już gra Dune - jest dość stara i jest amerithrashem do szpiku kości. Oryginał był wydany w 1979 roku, więc nie uświadczymy współczesnych mechanik i klisz. Gra jest świetna, klimatyczna i naprawdę głęboko osadzona w uniwersum, ale fani "nowożytnych" euro raczej jej nie zdzierżą.
A IMHO Diuna: Imperium mimo, że jest współczesnym euro, to w porównaniu do innych tego typu gier jednak całkiem nieźle radzi sobie z przełożeniem uniwersum na mechanikę.
- rastula
- Posty: 10022
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1308 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Czy w Diuna:Imperium jest wyraźna asymetryczność odpowiadająca charakterowi rodom z uniwersum?
-
- Posty: 3379
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 557 times
- Been thanked: 1263 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Asymetryczność nie jest powalająca, bo to 1 karta ze startowych + niemiażdżąca pasywna umiejka, ale jest trochę odczuwalna w stylu gry. Na pewno nie jest to asymetryczność w stylu Diuny czy Root, ciągle gramy w tą samą grę, mamy raczej delikatne udogodniania.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10924
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3357 times
- Been thanked: 3217 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
IMHO asymetrycznosc postaci startowych znaczaco wplywa na styl gry i możliwości - nie ejst to jedna umiejka, a dwie - jedna pasywna, a druga aktywowana w momencie wyciagniecia karty Sygnetu
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Tu należy wspomnieć by nikt źle nie zrozumiał.
4 bardzo różne rody są teraz jakby "npcami" o których wpływy zabiegacie jako gracze.
Bene Geserit, Gildia, Imperator i Fremeni, każda frakcja oferuje po dwie rożne (1 tania, 1 droższa) akcje. Klimatyczne, odpowiadające ich charakterowi, jak np "selective breeding" którym parały się Bene Geserit (pozwala czyscic deck ze słabych kart i dobrac nowe), czy kultowe zakrzywienie czasoprzestrzeni Gildii (karta joker), czy też stillsuits Fremenskie (uzyskanie wody) po stronie Imperatora natomiast scheeming, dający intrygę i jednostki - wszystko to, oddaje charakter tych nacji w Diunie.
O klimacie pisałem wyżej, ale dodam, że działanie kart oddaje też ich charakter, czy to mentaci, czy taki Stilgar/Idaho/Halleck/Mohiam/Chani ... akcje/mozliwosci jakie daja ich karty odpowiadaja ich postaciom.
Co do grywalnych rodów - niczym się nie różnia, mają takie same 4 startowe talie. Postawiono na balans, można było się pokusić tu o asymetryczność (może z dodatkiem, kto wie...) ale postawiono na równy start, natomiast każdy Lider rodu (każdy ród posiada dwójkę) jest inny i to się da odczuć.
Nawet u takich Harkonnenów, jest spora róznica między Vladkiem a Rabanem, subtelnym, knującym baronem a porywczym i żądnym władzy młokosem.
Doprawdy sytuację wygranych rzutem na taśmę partii np za pomoca Vlada, który do ostatniej chwili dobrze scheemował swoje sojusze, kryjąc cele dające punkty, odsłaniając je na sam koniec rozgrywki, pozornie oddając wygrane walki na planecie czasem i miny przeciwników - pozostawiają ślad w pamięci. Przykładów było by więcej. Rozgrywka daje sporo emocji, czuć tu Diunę, nie trwa to 5 godzin jak to u poprzedniczki i chce się więcej i więcej.... stąd u mnie tytuł bardzo wysoko w topce
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Miałem na celowniku z myślą o trybie solo, natomiast ostatnio się dowiedziałem że w tym trybie do talii dokupi się tak naprawdę niewiele kart (około sześciu, do może 10) w związku z czym gra nie jest dobrym deck-buildingiem. Może warto żeby wiedzieli o tym ludzie którzy chcieliby kupić grę właśnie ze względu na tą mechanikę. Diuna to przede wszystkim worker placement i tak powinna być postrzegana (ponownie, nie moja opinia). Gdybym miał ekipę do tej gry - nie zastanawiałbym się, bo giera błyszczy w stadzie. Natomiast czy kupować dla gry solo - nie wiem.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Jakie są grywalne rody? Zgaduję, że będą Atrydzi i Harkonnenowie.
W ogóle, jakiś dziwny obyczaj w planszówkach panuje, że często znalezienie tego czym możemy grać (rody, klany, nacje, postacie itd.) wymaga sporo przekopywania się przez informacje okołogrowe, bo wydawca bardzo broni się przed zamieszczaniem takich informacji gdziekolwiek. Dla mnie jest to dość istotna informacja, bo lubię wczuć się w klimat nawet suchych euro, a to kim zagram ma spory wpływ na to, czy będę chciał w ogóle zaczynać rozgrywkę lub kupić grę.
W ogóle, jakiś dziwny obyczaj w planszówkach panuje, że często znalezienie tego czym możemy grać (rody, klany, nacje, postacie itd.) wymaga sporo przekopywania się przez informacje okołogrowe, bo wydawca bardzo broni się przed zamieszczaniem takich informacji gdziekolwiek. Dla mnie jest to dość istotna informacja, bo lubię wczuć się w klimat nawet suchych euro, a to kim zagram ma spory wpływ na to, czy będę chciał w ogóle zaczynać rozgrywkę lub kupić grę.
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Oprócz Atrydów i Harkonnenów są jeszcze Thorvald i RicheseEVOCATVS pisze: ↑07 maja 2021, 23:43 Jakie są grywalne rody? Zgaduję, że będą Atrydzi i Harkonnenowie.
W ogóle, jakiś dziwny obyczaj w planszówkach panuje, że często znalezienie tego czym możemy grać (rody, klany, nacje, postacie itd.) wymaga sporo przekopywania się przez informacje okołogrowe, bo wydawca bardzo broni się przed zamieszczaniem takich informacji gdziekolwiek. Dla mnie jest to dość istotna informacja, bo lubię wczuć się w klimat nawet suchych euro, a to kim zagram ma spory wpływ na to, czy będę chciał w ogóle zaczynać rozgrywkę lub kupić grę.
-
- Posty: 3379
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 557 times
- Been thanked: 1263 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Do tego ja już sobie ostrzę zęby na ekstra rody z BGG, ludzie naprawdę fajne rzeczy tam potworzyli i na pewno odświeży mi to grę, bo mam już 12 rozgrywek.
-
- Posty: 1830
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 934 times
- Been thanked: 586 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Sam jeszcze nie grałem solo, ale ludzie na solo grupach bardzo dobrze oceniają.bartekb8 pisze: ↑07 maja 2021, 20:28 Miałem na celowniku z myślą o trybie solo, natomiast ostatnio się dowiedziałem że w tym trybie do talii dokupi się tak naprawdę niewiele kart (około sześciu, do może 10) w związku z czym gra nie jest dobrym deck-buildingiem. Może warto żeby wiedzieli o tym ludzie którzy chcieliby kupić grę właśnie ze względu na tą mechanikę. Diuna to przede wszystkim worker placement i tak powinna być postrzegana (ponownie, nie moja opinia). Gdybym miał ekipę do tej gry - nie zastanawiałbym się, bo giera błyszczy w stadzie. Natomiast czy kupować dla gry solo - nie wiem.
Do tego ani to dobry deck builder, ani dobry worker placement, co więcej nie jest to też dobry dungeon crawl czy party game Gra jest dobra w tym czym jest czyli miksie deck buildera i worker placement.
- krokodiler
- Posty: 402
- Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Obejrzałem krótkie przedstawienie gry na Trollach i widzę na planszy słowo "filtraki". Myślę sobie: kurczę, błąd, ale podrążywszy trochę temat znalazłem info o różnych wersjach słowa stillsuit w polskich przekładach i taka wersja pojawiła się w nowszym przekładzie. Ja się jednak przyzwyczaiłem do starszej wersji: filtrfrak, ten filtrak trochę mi zgrzyta (chociaż samo słowo mniej zgrzyta ).
- Gromb
- Posty: 2820
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 841 times
- Been thanked: 363 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Z tego co rozmawiałem z ludźmi z Rebisu, wydanie ostatnie- miękka okładka i zdjęcia z filmu na okładce, zawiera poprawki i ujednolicone nazewnictwo w stosunku do poprzednich wydań, w których rozjechały się nazwy własne w kilku miejscach. Niemniej, też zostanę przy filtrfrakach, tak je zapamiętałem Nawet jak będę patrzył na słowo filtrak, podejrzewam, że mój umysł "dołoży brakującą" literkę f. Zawsze lepsze to niż Destylozon.krokodiler pisze: ↑09 maja 2021, 10:29 Obejrzałem krótkie przedstawienie gry na Trollach i widzę na planszy słowo "filtraki". Myślę sobie: kurczę, błąd, ale podrążywszy trochę temat znalazłem info o różnych wersjach słowa stillsuit w polskich przekładach i taka wersja pojawiła się w nowszym przekładzie. Ja się jednak przyzwyczaiłem do starszej wersji: filtrfrak, ten filtrak trochę mi zgrzyta (chociaż samo słowo mniej zgrzyta ).
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Jednorazowe doświadczenie nie oznacza gorszej gry. Przepraszam, ale odnoszę wrażenie, że jak jak jakaś gra oparta jest na zamkniętej fabule to od razu słychać coś w stylu "no, ale to tylko do jednego przejścia" jakby to miało obciążać na dzień dobry takie tytuły.
- Shodan
- Posty: 1222
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 444 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Nic takiego nie napisałem, stwierdziłem fakt. Sam jestem fanem Detektywa
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Tu nie ma za co przepraszać. To subiektywne stwierdzenie, nie fakt.Dla Ciebie nie oznacza gorszej gry i jest nie obciażone na dzień dobry.
Dla wielu subiektywnie będzie to odwrotne uczucie, ale nie zależy za nie przepraszać.
ja np do detektywa ani Diuny od Trzewiczka, mimo, że jestem fanem uniwersum z wymienionych powodów nie mam zamiaru podchodzić.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Tylko to ma już bardziej znamiona uprzedzenia, typu 'lubię Diunę, ale ta gra jest jednorazowa więc pozbawię się (zakładam bo premiera dopiero będzie) przynajmniej kilkunastu godzin rozrywki'.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2021, 13:22 przez pcyzm, łącznie zmieniany 1 raz.
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Ależ skąd, jakie uprzedzenie. Nie lubie inwestować czasu i miejsca w szarych komórkach dla jednostrzałowców, dodatkowo, moge nie chcieć inwestować miejsca na półce dla tytułu który będzie sie kurzył, a na handel nie mam siły/czasu/pieniędzy/ochoty.
Ile ludzi tyle jest czynników decyzyjnych. Nie mówie, że jednostrzałowce są złe, mówię, że nie dla mnie a swoje powody mam, to nie "uprzedzenie".
ALe odbiegamy juz od tematu niepotrzebnie... Dune Imperium, ma dobrą dawkę regrywalności a dodatki jedynie zapewne to podniosą. (już same tryby w apce są spoko)
p.s nie lubiąc gatunku (planszowego ) a lubiąc IP, pozbawiam się jedynie pieniędzy i czasu, a są inne gry do ogrania z których zaczerpię większą przyjemność, ot proste.