Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: lotheg »

Ja dziś jestem po pierwszej rozgrywce 2-osobowej na małej planszy. Jest ok. Gra rozwija na pewno skrzydła w większym składzie, ale nie jest popsuta w 2 osoby i da się zagrać :) Trzeba tylko raczej wyłożyć technologię, które nie zwiększają jakoś bardzo produkcji.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Stephan
Posty: 186
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 68 times
Been thanked: 44 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Stephan »

Dzisiejsza partia niestety zostawiła spory niesmak. Graliśmy we trójkę na mapie z dodatku i doszło do następującej sytuacji: w ostatniej, piątej rundzie, dwóch graczy zapchało cały rynek i ostatni zawodnik, który grał jako trzeci tylko dlatego, że przegrał "remis" w cenie telefonu, nie był w stanie nic sprzedać. Tym samym zakończył grę mając ponad sto punktów straty do drugiego mimo, że przez całą grę szedł z całą resztą łeb w łeb. Żeby to było jeszcze rezultatem jakiegoś rażącego błędu, to pal licho. Ale porażka tak gigantyczną różnicą tylko dlatego, że nie zgadło się jak rywale wycenią swoje telefony? Kara niewspółmierna do winy! W konsekwencji nie tylko przegrany zakończył grę w minorowym nastroju, ale i zwycięzca nie miał żadnej satysfakcji z odniesionego sukcesu, gdyż był świadom, że gdyby obrócił inaczej kafelek i wycenił telefon o 1$ drożej, to on miałby te sto (!!!) punktów mniej. Obawiam się, że po takiej akcji gra nieprędko wróci na stół. A szkoda, bo ten fatalny finisz zepsuł całkiem przyjemną zabawę.
Mieliście kiedykolwiek podobną sytuację?
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Bartoszeg02 »

U nas gracz z najtańszymi telefonami zgarniał premie za dominację w regionie z połowy mapy. W efekcie mniejsza cena telefonów nie bolała go za bardzo i zgodnie z przewidywaniami wygrał :/
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Stephan pisze: 02 maja 2021, 00:28 W konsekwencji nie tylko przegrany zakończył grę w minorowym nastroju, ale i zwycięzca nie miał żadnej satysfakcji z odniesionego sukcesu, gdyż był świadom, że gdyby obrócił inaczej kafelek i wycenił telefon o 1$ drożej, to on miałby te sto (!!!) punktów mniej.
No przecież tak działa świat biznesu, jeśli jest okazja zagarnąć cały tort dla siebie to czemu nie?
To że w tej grze można być "rekinem biznesu" to nie wada, a jeszcze jakie spektakularne zwycięstwo można odnieść! :D
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 866
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Szewa »

Ze co? W ostatniej rundzie trzeci gracz mial 100 punktow roznicy do drugiego gracza? To chyba te telefony po 5/6 dolarow musieliscie sprzedawac i od razu podliczyc przewagi i punkty za patenty ;P a to znaczy, ze slabo dostosowal sie do rynku z cenami.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Curiosity »

Dr. Nikczemniuk pisze: 02 maja 2021, 08:47 No przecież tak działa świat biznesu, jeśli jest okazja zagarnąć cały tort dla siebie to czemu nie?
Czyżbyś próbował dorobić klimat do eurosa? 8) Tu nie musi być realizmu, tu ma działać mechanika.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Stephan
Posty: 186
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 68 times
Been thanked: 44 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Stephan »

Dr. Nikczemniuk pisze: 02 maja 2021, 08:47
Stephan pisze: 02 maja 2021, 00:28 W konsekwencji nie tylko przegrany zakończył grę w minorowym nastroju, ale i zwycięzca nie miał żadnej satysfakcji z odniesionego sukcesu, gdyż był świadom, że gdyby obrócił inaczej kafelek i wycenił telefon o 1$ drożej, to on miałby te sto (!!!) punktów mniej.
No przecież tak działa świat biznesu, jeśli jest okazja zagarnąć cały tort dla siebie to czemu nie?
To że w tej grze można być "rekinem biznesu" to nie wada, a jeszcze jakie spektakularne zwycięstwo można odnieść! :D
Tylko że w świecie biznesu zgarnięcie całego tortu to wynik dobrej strategii połączonej z faktem, że konkurenci popełnili mniejsze i większe błędy. A tutaj było to wynikiem jednorazowej wygranej w "papier - kamień - nożyce". A rozmiar klęski, niezawinionej przez przegranego, wieńczącej kilka tur wyrównanej i zaciętej rywalizacji był kuriozum, jakiego w swoim długim, planszowym życiu jeszcze nie spotkałem :shock:
Szewa pisze: 02 maja 2021, 08:58 Ze co? W ostatniej rundzie trzeci gracz mial 100 punktow roznicy do drugiego gracza? To chyba te telefony po 5/6 dolarow musieliscie sprzedawac i od razu podliczyc przewagi i punkty za patenty ;P a to znaczy, ze slabo dostosowal sie do rynku z cenami.
Mieliśmy dużą nadprodukcję w ostatniej rundzie. Wszyscy "wyczekali" z wynalazkiem GPSu, który dawał jednorazowo 5 telefonów, przez co wszyscy mieli po 13-15 kosteczek produkcji. Tym samym najpierw połowę rynku zapchał gracz, który wycenił telefon na 3, drugą połowę ten, co sprzedawał za 7. Ostatni gracz, również wyceniający swój produkt na 7, nie miał już komu sprzedać. A obaj mieli po 5/6 technologii.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2021, 09:23 przez Stephan, łącznie zmieniany 1 raz.
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 519 times
Been thanked: 153 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: gregoff »

Taka gra. Trzeba próbować przewidywać ruchy przeciwników i czasami nie pchać się na wspólne rynki bo to grozi efektownym wywróceniem. Tez przecież się zdarza w prawdziwym życiu, że ktoś źle przeanalizował zapotrzebowanie na dany towar.

Wiem, że danych malo do analizowania ale możecie zerknąć zawsze co dany gracz wybrał z kafelków technologii i jakie rzeczy moze zagrać w obrębie ceny.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
Namurenai
Posty: 566
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Has thanked: 378 times
Been thanked: 214 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Namurenai »

Curiosity pisze: 02 maja 2021, 09:00
Dr. Nikczemniuk pisze: 02 maja 2021, 08:47 No przecież tak działa świat biznesu, jeśli jest okazja zagarnąć cały tort dla siebie to czemu nie?
Czyżbyś próbował dorobić klimat do eurosa? 8) Tu nie musi być realizmu, tu ma działać mechanika.
Przecież on niczego nie dorabia - dokładnie tak to działa, zarówno w grze jak i w rzeczywistości :)
No i pamiętaj, ta gra sama siebie nazywa symulacją.

Plus to nie jest czasem tak, że mechanika musi działać niezależnie od gatunku gry, bo inaczej sama gra (która z definicji jest zbiorem zasad) zwyczajnie posysa? ;)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Curiosity »

Namurenai pisze: 02 maja 2021, 09:21 to nie jest czasem tak, że mechanika musi działać niezależnie od gatunku gry
No jasne, że tak jest, nie neguję tego.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 866
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Szewa »

No to skoro byla opcja zgarniecia bonusu 5 dodatkowych kostek telefonow w ostatniej rundzie, to raczej wiadome, ze bedzie ich na rynku duzo i walczy sie o pierwszenstwo niskimi cenami, a nie podwyzsza je.
-EJ Szefie, jest setka firm z tym samym produktem na rynku.
-PODNOSIC CENY!
Znajomy najwyrazniej nie ogarnal tego co sie dzieje na rynku, jakie technologie mozna zdobyc i poszedl yolo :D

Az mi sie przypomniala partia w inny tytul, a mianowicie Barrage, gdzie znajomy postawil zapore z elektrownie w takim miejscu, ze przez trzy rundy nic nie wyprodukowal, bo zero kropel wody tam bylo.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Awatar użytkownika
konradstpn
Posty: 863
Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
Has thanked: 201 times
Been thanked: 304 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: konradstpn »

gregoff pisze: 02 maja 2021, 09:17 Taka gra. Trzeba próbować przewidywać ruchy przeciwników i czasami nie pchać się na wspólne rynki bo to grozi efektownym wywróceniem. Tez przecież się zdarza w prawdziwym życiu, że ktoś źle przeanalizował zapotrzebowanie na dany towar.

Wiem, że danych malo do analizowania ale możecie zerknąć zawsze co dany gracz wybrał z kafelków technologii i jakie rzeczy moze zagrać w obrębie ceny.
To już lepiej zagrać w Broom Service za 30 zł. Ten sam poziom intuicji.
Gram, więc jestem.
Stephan
Posty: 186
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 68 times
Been thanked: 44 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Stephan »

Szewa pisze: 02 maja 2021, 09:59 No to skoro byla opcja zgarniecia bonusu 5 dodatkowych kostek telefonow w ostatniej rundzie, to raczej wiadome, ze bedzie ich na rynku duzo i walczy sie o pierwszenstwo niskimi cenami, a nie podwyzsza je.
-EJ Szefie, jest setka firm z tym samym produktem na rynku.
-PODNOSIC CENY!
Znajomy najwyrazniej nie ogarnal tego co sie dzieje na rynku, jakie technologie mozna zdobyc i poszedl yolo :D

Az mi sie przypomniala partia w inny tytul, a mianowicie Barrage, gdzie znajomy postawil zapore z elektrownie w takim miejscu, ze przez trzy rundy nic nie wyprodukowal, bo zero kropel wody tam bylo.
Tylko że rynek nie działa zero - jedynkowo. Przy podobnych produktach i tej samej cenie (oboje wyceniliśmy fony na 7) raczej nie powinno być tak, że jeden zagarnia 100% rynku, a drugi zupełnie nic. Tym bardziej, że obie "firmy" działały na rynku od lat, miały swoich klientów, wyrobioną markę itd. I nagle łup! Samsung wycenia nowe Galaxy o 100zł za dużo i Apple przejmuje cały światowy rynek. Mówię, w życiu to tak nie działa, co dla euro-gracza nie jest aż tak dużym problemem. Ale przegrać sto punktów ostatnim ruchem, po długiej i zaciętej rywalizacji, gdzie jest to efektem jednej tylko, dość losowej decyzji? No tutaj moja euro-dusza cierpi bardzo 8)
Awatar użytkownika
Szewa
Posty: 866
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 353 times
Been thanked: 501 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Szewa »

Rynek tak nie dziala, ale gra juz tak ;) gracie w gre, ma ona okreslone zasady i w ich obrebie sie gra i zdobywa punkty. To tak jakby grac w Agricole i wkurzac sie, ze Twoja ogromna trzoda krowek nie dala Ci zwyciestwa, mimo, iz gra punktuje za roznorodnosc ;P
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: lotheg »

Jeszcze przy wysokiej wycenie telefonów to pół biedy. Kolega tak miał, że w ostatniej rundzie wszyscy zeszli z ceną na 2 i dlatego nic nie sprzedał...bo prowadził przed ostatnią rundą i remis w cenie był rozstrzygany na jego niekorzyść. To może być problem tej mapy, więc na 3 graczy chyba lepiej grać na dużej ze sprzedawcami albo ze Stevem.

Co do klimatu w grach euro...a czemu by go miało nie być? Przecież nie każda gra euro musi być eurosucharem (mimo, że większość jest :) ).
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
pcyzm
Posty: 685
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 206 times
Been thanked: 201 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: pcyzm »

Stephan pisze: 02 maja 2021, 00:28 (...) W konsekwencji nie tylko przegrany zakończył grę w minorowym nastroju, ale i zwycięzca nie miał żadnej satysfakcji z odniesionego sukcesu, gdyż był świadom, że gdyby obrócił inaczej kafelek i wycenił telefon o 1$ drożej, to on miałby te sto (!!!) punktów mniej.
Przecież na tym polega granie, że czasem jeden ruch, bywa że z przypadku, bywa że z przemyślanej strategii, decyduje o końcowym zwycięstwie. Ja tu widzę próbę obarczenia samej gry czymś co jest jakby naturalne w tej rozrywce.

Może trafiliście na scenariusz rozgrywki zdarzający się bardzo rzadko, co nie zmienia faktu, że zgodny z mechaniką gry (o ile graliście zgodnie z regułami).
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 519 times
Been thanked: 153 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: gregoff »

konradstpn pisze: 02 maja 2021, 10:02
gregoff pisze: 02 maja 2021, 09:17 Taka gra. Trzeba próbować przewidywać ruchy przeciwników i czasami nie pchać się na wspólne rynki bo to grozi efektownym wywróceniem. Tez przecież się zdarza w prawdziwym życiu, że ktoś źle przeanalizował zapotrzebowanie na dany towar.

Wiem, że danych malo do analizowania ale możecie zerknąć zawsze co dany gracz wybrał z kafelków technologii i jakie rzeczy moze zagrać w obrębie ceny.
To już lepiej zagrać w Broom Service za 30 zł. Ten sam poziom intuicji.
Pogram więcej to jeszcze przeanalizuje. Tylko u mnie ten aspekt, ze chce grać na maksymalna liczbę graczy jeśli będę do tego siadał. Nie wiem na ile ten problem występuje na dużej planszy?
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Atk
Posty: 1394
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 494 times
Been thanked: 284 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Atk »

Dla mnie również, taki efekt powstał ponieważ, źle została dobrana taktyka. Sam pisałeś, że każdy zostawił sobie na koniec technologie zwiększająca produkcję. To chyba wiadomo, że tych towarów będzie za dużo na ostatnią rundę. Przypuszczam, że było to do przewidzenia już wcześniej, tylko kolega przeoczył moment zareagowania na to i teraz wychodzi, że gra zła i nie dobra.
Stephan
Posty: 186
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 68 times
Been thanked: 44 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Stephan »

pcyzm pisze: 02 maja 2021, 11:09
Stephan pisze: 02 maja 2021, 00:28 (...) W konsekwencji nie tylko przegrany zakończył grę w minorowym nastroju, ale i zwycięzca nie miał żadnej satysfakcji z odniesionego sukcesu, gdyż był świadom, że gdyby obrócił inaczej kafelek i wycenił telefon o 1$ drożej, to on miałby te sto (!!!) punktów mniej.
Przecież na tym polega granie, że czasem jeden ruch, bywa że z przypadku, bywa że z przemyślanej strategii, decyduje o końcowym zwycięstwie. Ja tu widzę próbę obarczenia samej gry czymś co jest jakby naturalne w tej rozrywce.

Może trafiliście na scenariusz rozgrywki zdarzający się bardzo rzadko, co nie zmienia faktu, że zgodny z mechaniką gry (o ile graliście zgodnie z regułami).
Co racja, to racja. Jednak jako Feldysta, nawykły do skrupulatnego ciułania punkcików, by jednym power-pro-ruchem odskoczyć na koniec o jeden, dwa konieczne to zajęcia miejsca na pudle, mam problem z grą, w której kamień-papier-nożyce decyduje o ostatecznej utracie 100VP. Niemniej, jeżeli komuś to nie przeszkadza i nie poczułby się po opisanej wcześniej przeze mnie akcji jak zbity psiak, to grę szczerze polecam. My, aż do finałowego "incydentu", bawiliśmy się przednio :)
pcyzm
Posty: 685
Rejestracja: 21 kwie 2020, 17:03
Has thanked: 206 times
Been thanked: 201 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: pcyzm »

Stephan pisze: 02 maja 2021, 12:40 Co racja, to racja. Jednak jako Feldysta, nawykły do skrupulatnego ciułania punkcików, by jednym power-pro-ruchem odskoczyć na koniec o jeden, dwa konieczne to zajęcia miejsca na pudle, mam problem z grą, w której kamień-papier-nożyce decyduje o ostatecznej utracie 100VP.
No gry Felda to jednak poważniejsza półka i tam by to pewnie nie przeszło. Smartphone INC chociaż zdaniem niektórych przypomina excela i nie wiedzieć czemu odstrasza wyglądem (ja akurat ten design lubię) to jest jednak lżejszym tytułem niż taki Bonfire (notabene wyśmienity).
Uncle_Grga
Posty: 560
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Uncle_Grga »

Pierwsza rozgrywka za mną. Chociaż zakończona przegraną bawiłem się dobrze. Decydujące okazały się przewagi u sprzedawców, reszta dość równo.

Sama gra na razie przyjemnie. Zasady łatwe, mocno intuicyjne, rozgrywka szybka i sprawna. Jeden gameplay plus instrukcja i chyba raz zaglądalismy do instrukcji. Nie ma co wyrokowac po 1 grze, ale zapowiada się więcej niż przyzwoicie. W kategorii szybko wytłumaczyć - szybko zagrać..
piter555
Posty: 91
Rejestracja: 16 lut 2019, 16:52
Has thanked: 41 times
Been thanked: 23 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: piter555 »

Uważam że to nie wina gry jeżeli jeden gracz nagle traci 100pkt. ja zagrałem kilka razy i też często się tak zdarzało że gracz w ostatniej rundzie dużo tracił mimo że wcześniej wygrywał albo był blisko, ale oststecznie kończyliśmy podobnie. Taką sytuację można przewidzieć że ktoś może zająć Ci cały rynek ale nie gra się jednej rundy tylko kilka. Jeżeli taka sytuacja się powtarza w tym samym gronie że jest po równo a w ostatniej rundzie nagły skok punktów u jednego gracza to trzeba spróbować zagrać w innym gronie i to sprawdzić. Mi jeżeli coś takiego się zdarzy to na pewni nie będę obwiniał gry ;)
Atk
Posty: 1394
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 494 times
Been thanked: 284 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Atk »

Na moje, to jest wina planowania rundy, a nie gry. Każdy widzi ile kto mniej więcej może dostać towarów, widać również na co gracze będą raczej naciskać, bo całą grę jakis plan realizowali, który każdy obserwował. Nie jest też zaskoczeniem, że większość ludzi w ostetni rundzie idzie na sprzedaż jak najwięcej towarów i niska cenę, żeby właśnie jak najwięcej sprzedać/zablokować, więc jak się na to odpowiednio nie zareaguje, to później może być taki przeskok w ostatniej rundzie
Awatar użytkownika
xtomashx
Posty: 317
Rejestracja: 25 lis 2017, 00:19
Has thanked: 58 times
Been thanked: 44 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: xtomashx »

Grałem w piątek. Chociaż przegrałem to widziałem dobrze gdzie popełniłem błędy i... Zamówiłem dzisiaj swoją kopię 😁 miejmy nadzieję, że plansze będą dobre :)
Stephan
Posty: 186
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 68 times
Been thanked: 44 times

Re: Smartphone Inc. (Ivan Lashin)

Post autor: Stephan »

Chyba wiem, na czym tak naprawdę polega mój problem z grą: brakuje tu mechanizmu, który umożliwiałby walkę o zajęte rynki, przez co niemożliwa jest moja ulubiona w grach area control strategia: tutrtling i atak z przyczajki w końcówce. Podczas opisywanej już wcześniej partii gracze bardzo szybko zacementowali regiony (była obecna technologia, umożliwiająca dostawianie drugiego biura) i po czwartej rundzie dynamika zupełnie siadła. Odnieśliśmy wrażenie, że gra jest zbyt długa, że piątą rundę trzeba dograć na siłę, a zwycięzcą będzie po prostu ten, kto najniżej wyceni telefon. Doszło nawet do zabawnej sytuacji: mimo, że ja miałem wystarczającą ilość punktów technologii, rozmyślnie zrezygnowałem z opatentowania NFC, gdyż podbiłoby to cenę mojego produktu, spadłbym w kolejności i nie sprzedał ani jednego modelu. W konsekwencji - to ja miałbym te ~100VP mniej.
Szkoda, że w Smartphone Inc nie mechaniki, obrazującej agresywne działania marketingowe. Takiej, która pozwalałaby wykorzystać symbole logistyki do wciskania się ze swym produktem na zablokowane przez rywali rynki. Gdyby ostatni w kolejności gracz (z najdroższym telefonem) mógł jakoś wykorzystać znaczniki logistyki, by powalczyć o wyparcie rywali z już zajętych miejsc, gra nabrałaby w końcówce dynamiki, pozwalała kombinować z nowymi strategiami itd. Oczywiście wiem, że byłoby to trudne do zbalansowania, ale jeżeli twórcy planują kolejny dodatek, to mam nadzieję, że to właśnie marketing będzie jego osią. Z nim Smartphone od razu wróci na mój stół!
ODPOWIEDZ