Można by tutaj wprost napisać, że są tacy autorzy jak Ignacy Trzewiczek i Łukasz Woźniak, którzy większość swej energii inwestują w marketing i dobrze na tym wychodzą. Są również tacy autorzy jak Michał Oracz, Adam Kałuża czy Adam Kwapiński którzy po prostu robią dobre gry, ale przez lata musieli "gryźć ziemię", żeby dotrzeć tam gdzie są teraz. A z tego co wiem, to Adam Kałuża nie utrzymuje się z gier planszowych, tylko jest programistą. Na szczęście w kwestii zarobków projektantów gier planszowych dużo namieszał sukces Awaken Relams na Kickstarterze. I myślę, że należy trzymać kciuki za sukces GoOnBoard. Mam nadzieję, że wydawnictwo się rozwinie, zatrudni trochę projektantów projektantów gier i będziemy mieli polskiego CMON'a.Leser pisze: ↑25 maja 2021, 00:37Uzupełniając powyższe: Policz sobie, ilu w skali świata jest zawodowych autorów nowoczesnych gier planszowych. Możesz dodawać nawet osoby, które tylko podejrzewasz o zawodowstwo. Jeżeli doliczysz do setki, to będzie nieźle.Brylantino pisze: ↑24 maja 2021, 23:17Zdziwiłbyś się jak wielu autorów robi to dla funu i przyjemności projektowania. Zwłaszcza kiedy przy współpracy z wydawcami dostają śmieszne pieniądze za swoją pracę i mówienie tutaj o jakimkolwiek zarobku nie ma racji bytu.Paskuder pisze: ↑24 maja 2021, 22:30 Tak z ciekawości która gra biznesowo nie była robiona dla kasy? Bo mi na myśl przychodzi tylko jedna, Marcin Ropka i Wiola Kijowska zrobili kiedyś w kontakcie z żoną Kaczmara grę o porcie Gdańskim jako materiał promocyjny. Reszta jest produktem przeznaczonym do konsumpcji dla burżuazyjnych mas mającym przynieść konkretne hajsiwo...
Oczywiście Kickstarter to mocno zmienił, ale dalej pewnie sporo takich autorów się znajdzie.
Planszówki to biznes, w którym można zarobić dobry pieniądz, ale pojawiające się tu i ówdzie przekonanie, że to złote góry, jest zwyczajnym mitem. Jeżeli ktoś zakłada na starcie, że z projektowania ("czystego", czyli oderwanego od innego rodzaju pracy choćby w wydawnictwie) zrobi sobie dochodową karierę zawodową, to równie sensownym planem jest granie w totka. Najrozsądniej jest po prostu zacząć od pasji. Jak pyknie, to można zacząć myśleć o tym poważnie. Oczywiście marzycieli nie brakuje, ale oni zazwyczaj po prostu wierzą, że stworzyli dobrą grę i chcą swój pomysł zmonetyzować (a nie odwrotnie: chcą zarobić i dlatego tworzą gry).
A na marginesie. Może Karol Madaj sam się tu pojawi i sprostuje, ale wedle mej wiedzy, to na bezapelacyjnym hicie, jakim była Kolejka, nie zyskał on wiele poza orderem (gra stworzona w ramach stosunku pracy, więc nici z tantiemów).
Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wyobraźcie sobie świat, gdzie ludzie mogą sobie pozwolić na robienie tego co chcą tylko dla czystej przyjemności, a nie dla pieniędzy. Co więcej, ludzi którzy chcą zarobić na swojej pracy traktuje się jakby zasłużyli na co najmniej 8 krąg piekieł...
Co tu się w ogóle dzieje?
Gra jest prosta, zbiera relatywnie pozytywne opinie jako gra wystarczająco skomplikowana by zawodowi gracze mieli zabawę, ale nie za trudną by nowi gracze się nie przestraszyli. To mi brzmi jak idealna adaptacja popularnej gry komputerowej/popularnego IP, a nie coś co powinno się szkalować. Czytając ten wątek mam wrażenie, że część ludzi to już tak "ą" i "ę", że na gry poniżej 4.0 złożoności na BGG nie patrzą.
Gra będzie mainstreamowa, nie będzie za trudna, zapewne wiele osób będzie rozczarowanych tym, że to nie jest "Gloomhaven w świecie Wieśka", ale no, dzięki temu nie będzie się nią cieszyć 5 tysięcy ludzi, a raczej 50 tysięcy. Naprawdę godne potępienia! I ten śmieszny projektant na dodatek!
Jak już pisałem, ja też czekam na "Wieśkowego Gloomhaven", ale ponieważ to nie jest gra, o której marzę nie znaczy, że trzeba mieszać z błotem wszystko co z nią związane. Jak czytam teksty o "robieniu gier dla przyjemności zamiast dla pieniędzy" jako kolejny zarzut, że to "nieudolny skok na kasę" to mi się słabo robi... To już całkowite oderwanie od rzeczywistości.
Jakby co to szukam właśnie mechanika samochodowego, który dla przyjemności naprawi mi auto. No chyba, że on tylko dla kasy naprawia, pazerna menda jedna bez honoru!
Co tu się w ogóle dzieje?
Gra jest prosta, zbiera relatywnie pozytywne opinie jako gra wystarczająco skomplikowana by zawodowi gracze mieli zabawę, ale nie za trudną by nowi gracze się nie przestraszyli. To mi brzmi jak idealna adaptacja popularnej gry komputerowej/popularnego IP, a nie coś co powinno się szkalować. Czytając ten wątek mam wrażenie, że część ludzi to już tak "ą" i "ę", że na gry poniżej 4.0 złożoności na BGG nie patrzą.
Gra będzie mainstreamowa, nie będzie za trudna, zapewne wiele osób będzie rozczarowanych tym, że to nie jest "Gloomhaven w świecie Wieśka", ale no, dzięki temu nie będzie się nią cieszyć 5 tysięcy ludzi, a raczej 50 tysięcy. Naprawdę godne potępienia! I ten śmieszny projektant na dodatek!
Jak już pisałem, ja też czekam na "Wieśkowego Gloomhaven", ale ponieważ to nie jest gra, o której marzę nie znaczy, że trzeba mieszać z błotem wszystko co z nią związane. Jak czytam teksty o "robieniu gier dla przyjemności zamiast dla pieniędzy" jako kolejny zarzut, że to "nieudolny skok na kasę" to mi się słabo robi... To już całkowite oderwanie od rzeczywistości.
Jakby co to szukam właśnie mechanika samochodowego, który dla przyjemności naprawi mi auto. No chyba, że on tylko dla kasy naprawia, pazerna menda jedna bez honoru!
Dodatkowa mapa byłaby ciekawa. Wplątanie w to wszystko Skellige brzmi fajnie, Nilfgaardu raczej nie - za wcześnie na to chronologicznie. Ucieszyłoby mnie po prostu co najmniej drugie tyle kart, które mamy i lepszy ich podział. Interesująco brzmi idea sabotowania siebie nawzajem lub "reputacji". A to w tym mieście są nielubiani, a to w tamtym Wiedźmin Szkoły Wilka szepnął słówko, że Wiedźmini Szkoły Gryfa to nadęte d*pki... Takie drobne rzeczy, a by cieszyły.
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1167 times
- Been thanked: 461 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Myślę, że ten temat też będzie można ok. 15:00 zablokować, żeby już całkowicie przerzucić się do kategorii "Finansowanie społecznościowe", bo i tak następne rozmowy będą "przeżywaniem" tego co się w kampanii dziejejapanczyk pisze: Ponownie zapraszam o dyskusji w:
viewtopic.php?f=64&t=70439&start=950 Wrażenia z zapowiedzi, oczekiwania, i wszelka tematyka wokół tej gry
viewtopic.php?f=57&t=71873 Kampania zagramw.to/Kickstarter - emocje, wspieranie/gardzenie kampania
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- BOLLO
- Posty: 5217
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1075 times
- Been thanked: 1683 times
- Kontakt:
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
3....2....1....0 ....START!!!!
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
no i mamy to. 300pln za 15 dodatkowych figurek
dla mnie totalnie przesada ale ja tez nie jestem figurkowcem. Ale podstawkę rozważę jak najbardziej
edit: przepraszam nie 300 ale 250!
- ave.crux
- Posty: 1593
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 723 times
- Been thanked: 1078 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
ceny zaporowe. Zwłaszcza kiedy na horyzoncie mamy szczęki lwa.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
zgadzam się zainwestuję tylko jeśli rodzina stwierdzi, ze chcieliby czasem pograc. Inaczej odpuszczam.
- Hardkor
- Posty: 4474
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1354 times
- Been thanked: 848 times
- Kontakt:
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
Niech któryś moderator zamknie temat i niech dyskusja o kampanii będzie w temacie kampanii
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Gizmoo
- Posty: 4105
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2635 times
- Been thanked: 2547 times
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
To chyba było najszybsze ufundowanie gry w historii.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10924
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3357 times
- Been thanked: 3217 times