Adventure Tactics: Domianne's Tower (Nicholas Yu)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Adventure Tactics: Domianne's Tower (Nicholas Yu)

Post autor: donmakaron »

Obrazek
Profil gry na bgg
Strona kampanii kickstarterowej

Adventure Tactics: Domianne's Tower to stosunkowo prosty dungeon crawler z kampanią wydany z pomocą kickstartera. Gracze wcielają się w bohaterów fantastycznego świata, którzy muszą stawić czoła rozmaitym przeciwnościom i wrogom na przestrzeni wielu składających się na kampanię scenariuszy. Fabuła jest dość liniowa, ale pozwala podjąć znaczące decyzje. Po drodze rozwijamy swoje postacie i to jest gwóźdź programu. Z dużą częstotliwością zdobywamy nowe karty do swojej talii, ekwipunek i zdolności, rozwijamy się w jednej lub wielu klasach i odblokowujemy nowe elitarne klasy. Panuje duża swoboda w rozwijaniu postaci, karty świetnie się combią. Rozgrywka przypomina uproszczone Gloomhaven - karta ze strony scenariusza przedstawia nam zajawkę fabuły, układ mapy i cel do zrealizowania, po którym dostaniemy jakieś nagrody i przejście do kolejnego scenariusza; podobnie również przebiega tura i działa cała reszta mechaniki. Za to wszystko śmiga dużo łatwiej - plansza jest mniejsza i prostsza, inicjatywa losowa, karty mają jeden efekt, nie zbieramy każdej monetki i pojedynczego punktu doświadczenia, nie wybieramy spośród wielu dostępnych scenariuszy; nie ma naklejek i mazania po kartach. Przez to gra leci wartko do przodu i nie stara się być czymś więcej niż jest - prostym i niezwykle przyjemnym dungeon crawlerem skupiającym się na rozwijaniu zdolności naszych postaci. Dzięki temu jest możliwe przejść grę kilkukrotnie różnymi postaciami i wciąż dobrze się bawić, odkrywając różne kombinacje i połączenia.

Gra ma być rozwijana minidodatkami (aktualnie jeden jest już w sprzedaży) oferującymi nowe klasy i drobne rozwinięcia mechaniki.

Tom Vassel jest zachwycony z gry z dzieciakami, ja jestem zachwycony z gry z dorosłymi. Polecam uwadze szanownych forumowiczy.
Lipa
Posty: 163
Rejestracja: 10 paź 2005, 19:18
Lokalizacja: Morąg, pobliże Olsztyna
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Adventure Tactics: Domianne's Tower (Nicholas Yu)

Post autor: Lipa »

Obecnie na KS jest kampania dodatku z nowymi postaciami, wrogami i całkiem nowym Quest Guidem.
Jak jest jedno wejście, to nie ma wyjścia
Awatar użytkownika
Lopek43
Posty: 160
Rejestracja: 14 lut 2019, 13:01
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Adventure Tactics: Domianne's Tower (Nicholas Yu)

Post autor: Lopek43 »

Lipa pisze: 09 cze 2021, 18:15 Obecnie na KS jest kampania dodatku z nowymi postaciami, wrogami i całkiem nowym Quest Guidem.
A czy wiadomo coś na temat poprawy jakości komponentów? Głównie chodzi mi o te koszmarne planszetki wyginające się.
Lipa
Posty: 163
Rejestracja: 10 paź 2005, 19:18
Lokalizacja: Morąg, pobliże Olsztyna
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Adventure Tactics: Domianne's Tower (Nicholas Yu)

Post autor: Lipa »

W aktualizacjach jest coś o możliwości dokupienia Upgrade Packa, ale nie wiem czy są tam poprawione komponenty. Można też wybrać maty dla postaci graczy.
Jak jest jedno wejście, to nie ma wyjścia
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Adventure Tactics: Domianne's Tower (Nicholas Yu)

Post autor: donmakaron »

Śmignęliśmy ponad pół kampanii już w dwie osoby na trzy postaci. Bywa mocno losowo, ale brak konieczności powtarzania scenariuszy niweluje ten problem. Gorzej, że kampania robi się bardzo trudna gdzieś w środku, a potem im dalej tym prościej. Na pewno zastosuję jakieś hard mode'y z kickstartera przy następnych podejściach. Zamierzamy też powtórzyć kampanię we dwójkę na dwie postaci (wariant z bgg). Potem jeszcze zagrać na 3 osoby i jeszcze raz na 4. Wydaje mi się, że to dla mnie może mniej więcej wyczerpać regrywalność samej podstawki. Zajmiemy się wtedy side questami i zaklepanym już na kickstarterze dodatkiem. Na dłuższą metę Hero Packi nie zwiększą specjalnie regrywalności, ale sądzę, że będzie to gra z kampanią, do której będę wracał. Leci szybciej i sprawniej niż Descent i Gloomhaven, chociaż zasady i zdolności są opisane niezbyt dobrze i grze towarzyszy sporo szukania odpowiedzi w FAQ i na forach. Mam nadzieję, że będzie z tym lepiej przy kolejnych podejściach. Z tego względu powiedziałbym, że do gry z dzieciakami na pewno potrzebny będzie ogarnięty i zaangażowany dorosły, który będzie potrafił sprawnie znajdować odpowiedzi lub szybko podjąć decyzję o własnej interpretacji.

Niemniej gra jest bardzo przyjemna. Historia jest prosta jak drut, ale o dziwo śledzę ją dzięki temu uważniej niż w Gloomhaven. Walka to nie rzadko nie lada zagadka, trzeba dostosować podejście do bossa biorąc pod uwagę zestaw umiejętności drużyny. Levelowanie i odpalanie combosów sprawia największą przyjemność. Skille są naprawdę nieźle przemyślane, zazębiają się w ramach danej klasy, z innymi wybranymi przez nas rozwinięciami i, co najlepsze, z rozwinięciami innych graczy. Niestety czas 45-60 minut z pudełka to bujda. Czytanie wstępu, rozkładanie planszy i ogarnianie wszystkich zdolności przeciwników zajmuje sporo czasu, podobnie levelowanie i zdobywanie lootu na koniec. Z rozwiewaniem wątpliwości w sieci i większą rozkminą nad levelowaniem, powiedziałbym, że rozgrywka zajmie 45-60 minut, przygotowanie, ogarnianie i zamykanie rozgrywki zajmie kolejne 45-60 minut. Niby im dalej tym sprawniej, ale jest więcej wątpliwości (bo i więcej nowych zdolności) i więcej rozkminy nad levelowaniem, więc wychodzi na to samo. Niemniej da się zagrać 2-3 scenariusze pod rząd jak dobrze idzie i mamy czas - gra zajmuej czas, ale leci wartko do przodu i sprawia sporo frajdy.

Planszetki udało mi się naprostować nad parą bez większego wysiłku, przeleżały noc pod Hellboyem i wygląda, że będą płaskie. Odpuszczam maty z kickstartera, są na moje oko trochę za duże i trochę zbyt kosztowne.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Adventure Tactics: Domianne's Tower (Nicholas Yu)

Post autor: donmakaron »

Druga połowa kampanii zdecydowanie za prosta. Na 3 bohaterów śmignęliśmy szturmem aż furczało. Klepanie przeciwników na swoich nowych wykręconych kartach sprawia dużo frajdy, ale nie stanowi zbytnio wyzwania. Czekam na Hard Mode z kampanii Adventures in Alchemy, bo bez tego drugi akt mikro wypada.

A do tego czasu testujemy wariant dwuosobowy-dwubohaterowy z bgg, próbujemy inne klasy i przymierzymy się chyba do side questów.
IrasArgor
Posty: 372
Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 121 times
Been thanked: 69 times

Re: Adventure Tactics: Domianne's Tower (Nicholas Yu)

Post autor: IrasArgor »

Czy widomo coś odnośnie polskiej wersji? Gra jest na orbicie jako familijne granie ale niestety wymagało by to spolszczenia rozgrywki.
ODPOWIEDZ