Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- 612
- Posty: 436
- Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 566 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Wszystko u Ciebie jest ok - Gutenberg jest na jednej z kart marketu. Walnęli się po prostu w instrukcji, ale to u nich żadna nowość niestety.
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
![Obrazek](https://i.postimg.cc/y8g6VVWq/193968693-317749506392660-23341845102353006-n.jpg)
Już płaczę za kieszonkowym formatem pierwszej edycji
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jakby ktoś chciał zdjęcia porównawcze konkretnych elementów obu wersji - piszcie śmiało, wrzucę do spojleru
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
(foto w spojlerze) Bardzo fajnie, że oprócz mapy dali też karty - gdyby ktos chciał grać w takiej formie albo przepakować nowego Paxa do czegoś kompaktowego i olać planszę to ma taką opcję
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Spoiler:
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Plusy malzenstwa: skoncentruje się na małżeństwach w grze. Jest to najtańszy, najprostszy i najszybszy sposób na pozyskanie królestwa.
Plusy wasala: więcej królestw w swoim tableu, większe możliwości ekspansji zbrojnej
Plusy wasala: więcej królestw w swoim tableu, większe możliwości ekspansji zbrojnej
http://bitewniakowepogranicza.blogspot.com/
Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
- Galatolol
- Posty: 2337
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 932 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
No i pozyskanie królestwa daje nam koncesję, a koncesje są przydatne do wielu różnorodnych rzeczy (Globalization Victory, Vote, Peasant Revolt, Trade Fair...).
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1740 times
- Been thanked: 543 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Dżentelmeni zagrali pierwsza partie Live (ale nie pierwsza w ogóle) w nowego Pax Renaissance 2nd ed. i dzielą się swoimi przemyśleniami Na Gorąco.
Czy działa?
Czy coś widać?
Czy da się grać?
Czy to w ogóle dobre jest?
Ale Panie, ta instrukcja!
O co w ogole tyle hałasu?
Zapraszamy do odsłuchu![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dostepne m.in. na: PS. Przestroga, zeby blokowac kuchenke nie tylko przed dziećmi...
Czy działa?
Czy coś widać?
Czy da się grać?
Czy to w ogóle dobre jest?
Ale Panie, ta instrukcja!
O co w ogole tyle hałasu?
Zapraszamy do odsłuchu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dostepne m.in. na: PS. Przestroga, zeby blokowac kuchenke nie tylko przed dziećmi...
Spoiler:
Podcast dżentelmeni przy stole:
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Jestem po 5 rozgrywkach w drugą edycję. Szybkie podsumowanie:
• świetnie prezentuje się na stole
• jest znacznie czytelniejsza i bardziej przejrzysta
• możliwość "kompresji" kart (splay) jest bardzo przydatna
• zawiera szereg zmian mechanicznych, które wraz z integracją dodatku oraz nowych kart świetnie się razem zgrywają
• jedyną dyskusyjną zmianą jest brak strawman campaign, ale jeszcze nie mam w pełni wyrobionego zdania czy to dobrze czy źle (żaden problem przywrócić jak ktoś chce)
• większość wypisanych w tym wątku zarzutów to dla mnie czysta abstrakcja
• świetnie prezentuje się na stole
• jest znacznie czytelniejsza i bardziej przejrzysta
• możliwość "kompresji" kart (splay) jest bardzo przydatna
• zawiera szereg zmian mechanicznych, które wraz z integracją dodatku oraz nowych kart świetnie się razem zgrywają
• jedyną dyskusyjną zmianą jest brak strawman campaign, ale jeszcze nie mam w pełni wyrobionego zdania czy to dobrze czy źle (żaden problem przywrócić jak ktoś chce)
• większość wypisanych w tym wątku zarzutów to dla mnie czysta abstrakcja
Odpowiadając na oba pytania: zdecydowanie tak!
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
To zabawne jak ludzie różnie odbierają gry - przesłuchałem sobie podcastu Dżentelmenów Przy Stole (2 posty wyżej) i tam chłopaki mówią, że nowa jest dramatycznie nieczytelna w porównaniu z pierwszą• jest znacznie czytelniejsza i bardziej przejrzysta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ostatnio zmieniony 10 cze 2021, 09:33 przez warlock, łącznie zmieniany 1 raz.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1302 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
- Leviathan
- Posty: 2271
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Pierwsza też dobrze wyglądała. Akurat tu nie bardzo było co poprawiać
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1740 times
- Been thanked: 543 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Dlaczego imho Pax Renaissance to jedna z najlepszych gier politycznych? Co wiecej doskonale dzialajaca w kazdym skladzie osobowym tj. na 2p, 3p i 4p.
Po pierwsze w Renaissance polityka jest bardzo scisle powiazana z tzw. prawdziwym zyciem![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
To nie sa gadajace glowy z tvn, tylko prawdziwe dzialania, ktore bardzo mocno wplywaja (wrecz ksztaltuja) aspekt militarny, ekonomie i religie (nie tylko u nas kosciol pcha sie do wladzy i politykuje) europy i bliskiego wschodu. I dziala to w obie strony: aktualna sytuacja ekonomicza, religijna, militarna beda ksztaltowac zarowno polityke poszczegolnych panstw jak i nasza (graczy), jako frakcji probujacych osiagnac konkretny cel.
W grze m. in.:
- zdobywamy wplywy w panstwach poprzez wkupienie sie na dworze krolewskim i/lub kontakty i wplywy wsrod waznych postaci historycznych, dzialajacych na tamtych terenach
- mozemy obalac kroli, koronowac nowych, wszczynac powstania chlopskie (jesli ciemny lud jest ciemiezony), powodowac przewroty palacowe (tzw. konspiracje - nie tylko u nas podla opozycja chce obalic milosciwie nam panujacego), obalac krola w demokratycznych wyborach by zastapic monarchie republika, albo wskazac go jako innowierce i obalic celem zaprowadzenia teokracji (welcome to Afganistan). Sa rowniez te oczywiste opcje jak wypowiedzenie wojny innemu panstwu. A jesli nie chce nam sie bawic w teatr pod tytulem "Chodzi o ZASADY/BOGA/OJCZYZNE!" to wysylamy skrytobojce. W koncu nie jeden mozny tego swiata popelnil seryjne samobojstwo![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- co wiecej bardzo czesto zmieniamy polityke/obalamy krola/wprowadzamy nowy rezim w panstwach, ktore sami kontrolujemy - poswiecamy pionki i wazne figury, aby osiagnac wyzszy cel.
I jest tego jeszcze duuuuuuuuuzo wiecej.
Niestety gra ma dwie duze wady:
1) zasady - imho jedne z najciezszych
2) nawet znajac zasady pierwsze 3-10 partii to jest nauka, bledy, bledy, bledy, nauka rinse and repeat.
Ale jaka to jest przygoda!
Goraco polecam, Maggie Gessler
PS Ja jestem ciekaw czy forumowicze znaja inne, dobre gry, w ktorych rowniez poswiecamy cos waznego, celem osiagniecia naszych celow?
Po pierwsze w Renaissance polityka jest bardzo scisle powiazana z tzw. prawdziwym zyciem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
To nie sa gadajace glowy z tvn, tylko prawdziwe dzialania, ktore bardzo mocno wplywaja (wrecz ksztaltuja) aspekt militarny, ekonomie i religie (nie tylko u nas kosciol pcha sie do wladzy i politykuje) europy i bliskiego wschodu. I dziala to w obie strony: aktualna sytuacja ekonomicza, religijna, militarna beda ksztaltowac zarowno polityke poszczegolnych panstw jak i nasza (graczy), jako frakcji probujacych osiagnac konkretny cel.
W grze m. in.:
- zdobywamy wplywy w panstwach poprzez wkupienie sie na dworze krolewskim i/lub kontakty i wplywy wsrod waznych postaci historycznych, dzialajacych na tamtych terenach
- mozemy obalac kroli, koronowac nowych, wszczynac powstania chlopskie (jesli ciemny lud jest ciemiezony), powodowac przewroty palacowe (tzw. konspiracje - nie tylko u nas podla opozycja chce obalic milosciwie nam panujacego), obalac krola w demokratycznych wyborach by zastapic monarchie republika, albo wskazac go jako innowierce i obalic celem zaprowadzenia teokracji (welcome to Afganistan). Sa rowniez te oczywiste opcje jak wypowiedzenie wojny innemu panstwu. A jesli nie chce nam sie bawic w teatr pod tytulem "Chodzi o ZASADY/BOGA/OJCZYZNE!" to wysylamy skrytobojce. W koncu nie jeden mozny tego swiata popelnil seryjne samobojstwo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- co wiecej bardzo czesto zmieniamy polityke/obalamy krola/wprowadzamy nowy rezim w panstwach, ktore sami kontrolujemy - poswiecamy pionki i wazne figury, aby osiagnac wyzszy cel.
I jest tego jeszcze duuuuuuuuuzo wiecej.
Niestety gra ma dwie duze wady:
1) zasady - imho jedne z najciezszych
2) nawet znajac zasady pierwsze 3-10 partii to jest nauka, bledy, bledy, bledy, nauka rinse and repeat.
Ale jaka to jest przygoda!
Goraco polecam, Maggie Gessler
PS Ja jestem ciekaw czy forumowicze znaja inne, dobre gry, w ktorych rowniez poswiecamy cos waznego, celem osiagniecia naszych celow?
Podcast dżentelmeni przy stole:
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1302 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
No ale kolega pytał czy solo dobrze działa.
Pozdrawiam, Iwona
Pozdrawiam, Iwona
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1740 times
- Been thanked: 543 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Zapomnialem! Gra dziala DOSKONALE jako tzw. two handed solo. Rozgrywka jest mocno szachowa, ale w takim wydaniu mam chyba najwiekszy AP
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Podcast dżentelmeni przy stole:
- NestorZolo
- Posty: 333
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 507 times
- Been thanked: 123 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Bo nie ma kto Cię popędzać
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Nie zgodzę się z dwoma kwestiami:
1.) Demonizowanie zasad i poziomu trudności - to wcale nie jest, aż taka trudna gra. W towarzystwie eklundowych weteranów powiedziałbym, że można w nią wejść od ręki, co wcale nie jest takie oczywiste.
Z Pax Emancipation jest znacznie większy problem i gra potrafi złamać kręgosłup w trakcie tłumaczenia - fakt, że zawsze tłumaczyłem od razu tryb zaawansowany, no ale warianty rodzinne mnie nie interesują
, z perspektywy czasu mogę stwierdzić, że tylko jedna osoba dobrze zniosła wejście z biegu w taką ilość zasad i zależności.
Wracając do Renesansu - najwięcej trudności może sprawić, żeby różne rodzaje wojen i rebelii płynnie weszły w krew czyli, żeby intuicyjnie rozumieć jakie są ich konsekwencje, kto z kim walczy itd. Poza tym dostajemy mechaniki, które eklundowcy powinni od ręki załapać: rynek kart, budowanie tableau, opsy, strawman. Oczywiście dochodzi ich specyfika w tym konkretnym tytule, ale to jest trochę jak z wojennymi heksówkami - różne systemy działają inaczej i mogą mieć kilkadziesiąt stron instrukcji, niemniej wstępnie rozumiesz co to: ZOC, CRT i TEC. W związku z tym Renesans nie powinien nas powalić na glebę jak poznaliśmy wcześniej nawet Pax Pamir, który do trudnych gier nie należy (to swoją drogą idealny gateway do Eklunda).
2.) Tryb solo - czytałem zasady, ale nie grałem w dedykowany tryb solo, więc nie powiem jak się sprawdza w praktyce. Natomiast to z założenia nie jest gra solo i mocno bazuje na tym jak grają nasi przeciwnicy, więc zautomatyzowany bot tego nigdy nie odda. Opcję gry na 2 ręce również ciężko nazwać "doskonałą", owszem można sobie tak pograć i pogłówkować, ale to dalej nie odda gry z realnym przeciwnikiem. Grając solo należy nastawiać się na namiastkę gry, to może być przyjemna i satysfakcjonująca namiastka, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że sporo tracimy. Do pełnoprawnej rozgrywki będzie potrzebny minimum jeden dodatkowy gracz, a optymalnie więcej niż jeden.
1.) Demonizowanie zasad i poziomu trudności - to wcale nie jest, aż taka trudna gra. W towarzystwie eklundowych weteranów powiedziałbym, że można w nią wejść od ręki, co wcale nie jest takie oczywiste.
Z Pax Emancipation jest znacznie większy problem i gra potrafi złamać kręgosłup w trakcie tłumaczenia - fakt, że zawsze tłumaczyłem od razu tryb zaawansowany, no ale warianty rodzinne mnie nie interesują
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wracając do Renesansu - najwięcej trudności może sprawić, żeby różne rodzaje wojen i rebelii płynnie weszły w krew czyli, żeby intuicyjnie rozumieć jakie są ich konsekwencje, kto z kim walczy itd. Poza tym dostajemy mechaniki, które eklundowcy powinni od ręki załapać: rynek kart, budowanie tableau, opsy, strawman. Oczywiście dochodzi ich specyfika w tym konkretnym tytule, ale to jest trochę jak z wojennymi heksówkami - różne systemy działają inaczej i mogą mieć kilkadziesiąt stron instrukcji, niemniej wstępnie rozumiesz co to: ZOC, CRT i TEC. W związku z tym Renesans nie powinien nas powalić na glebę jak poznaliśmy wcześniej nawet Pax Pamir, który do trudnych gier nie należy (to swoją drogą idealny gateway do Eklunda).
2.) Tryb solo - czytałem zasady, ale nie grałem w dedykowany tryb solo, więc nie powiem jak się sprawdza w praktyce. Natomiast to z założenia nie jest gra solo i mocno bazuje na tym jak grają nasi przeciwnicy, więc zautomatyzowany bot tego nigdy nie odda. Opcję gry na 2 ręce również ciężko nazwać "doskonałą", owszem można sobie tak pograć i pogłówkować, ale to dalej nie odda gry z realnym przeciwnikiem. Grając solo należy nastawiać się na namiastkę gry, to może być przyjemna i satysfakcjonująca namiastka, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że sporo tracimy. Do pełnoprawnej rozgrywki będzie potrzebny minimum jeden dodatkowy gracz, a optymalnie więcej niż jeden.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1302 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Tak i tak ale to praktycznie przy każdej grze można tak powiedzieć. Jeśli grałeś w Coina to złapiesz szybko o co w tym Coinie chodzi. Ja niestety mam doświadczenia niezrozumienia
wśród osób którym tłumaczyłem, zasady ale to może być kwestia moich braków. Ale to jest jednak już jakaś czerwona lampka jeśli chodzi o trudność, bo tych gier w swoim życiu się trochę natłumaczyłem. Pax Ren wymaga według mnie dużo większego zaangażowania od tłumaczącego (lub tłumaczącej:)) niż w standardowych euro same zasady nie wystarczą Jeśli ktoś już zna paxy to na pewno łatwiej. Ciekaw jestem ile średnio zajmuje Ci wytłumaczenie zasad Pax Ren takim zielonym zupełnie osobom?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1740 times
- Been thanked: 543 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
O wlasnie to! Jak ktos lubi solo to sie fajnie pobawi, ale gra z zywym przeciwnikiem jest jakies 10 000 000x ciekawsza.
2 handed solo dziala dobrze, bo w Pax Renaissance prawie nie ma ukrytych informacji.
Co do ciezaru zasad, to kazdy moze zapoznac sie z living rules online i samemu ocenic.
Natomiast zdecydowanie zachecam do tego, zeby sie nie poddawac i dac grze prawdziwa szanse - idealnie to bedzie pewnie 5+ partii w niewielkim odstepie czasu.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2021, 12:09 przez pwoloszun, łącznie zmieniany 1 raz.
Podcast dżentelmeni przy stole:
- mat_eyo
- Posty: 5614
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 803 times
- Been thanked: 1254 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Nieskromnie powiem, że uważam się za dobrego nauczyciela zasad. Pax Ren osobom ogranym w gry, ale nie konkretnie w Paxy, tłumaczę 50-60 minut. Przy czym ja lubię wytłumaczyć wszystko dokładnie, z przykładami i powtarzając kluczowe pojęcia przy każdej okazji ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Nie zupełnie, bo diabeł tkwi w szczegółach. COIN-y łatwiej nazwać serią w takim znaczeniu, że mają pewien wspólny rdzeń. Z Paxami sytuacja jest bardziej skomplikowana, bo powiązanie jest bardziej luźne, niektóre mechanizmy są podobne, ale zawsze jest sporo różnic, nawet rynek kart, który mamy we wszystkich Paxach działa znacząco inaczej.
Z zielonym graczem najpierw zagrałbym w Pax Pamir, jeżeli opanuje to Renesans jako następny krok będzie oczywiście bardziej wymagający, ale bez efektu szoku.
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Czy przy takim tłumaczeniu zasad przed grą nie spotkałeś się z opinia początkujących ( i zarzutem jednocześnie ), że gra może trwać krócej niż jej tłumaczenie?
Sam nie wiem czy obrać ten sposób czy podzielić to jakoś na część przed oraz część w trakcie rozgrywki...
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Szybki czas rozgrywki to powinna być zaleta, a nie zarzut
. Grę macie już rozłożoną, więc od ręki można grać drugą partię, pierwszą traktując szkoleniowo.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- mat_eyo
- Posty: 5614
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 803 times
- Been thanked: 1254 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Nie, bo sam ich o tym uprzedziłem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dopowiadanie zasad w trakcie gry jest sprzeczne ze wszystkim, w co wierzę
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1740 times
- Been thanked: 543 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Chytrze!
@Vinnichi: Szykuj skarbonke! Lapiemy kotow i zabieramy na turnus do Afganistanu.
Ci co przezyja pokreca lody na Jedwabnym Szlaku, a najwieksi zboczency (pozdrowienia dla Artura Bajbaj!) oswieceniowi na deser poburza mury i zerwa lancuchy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Podcast dżentelmeni przy stole:
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1740 times
- Been thanked: 543 times
- Kontakt:
Re: Pax Renaissance (Phil Eklund, Matt Eklund)
Doskonale pytania! Zgadzam sie z Mat_Eyo - to zdecydowanie nie jest gra dla wszystkich.
Tak na szybko, jesli ktores z ponizszych do Ciebie pasuje, to byc moze jeszcze nie nadszedl Twoj czas (na Pax Renaissance):
1) Nie lubie/nie umiem/nie chce skupic sie oraz wysluchac, zrozumiec i mozliwie duzo zapamietac z ponad godzinnego tlumaczenia gry zawierajacej zlozone zasady z wieloma zaleznosciami i pewna iloscia wyjatkow.
2) Nie lubie gier, gdzie nie mam jasno wytyczonego zarowno tego CO mam zrobic, oraz (wazniejsze!) JAK mam ten cel osiagnac (tj gier, ktore w pewnym stopniu nie prowadza mnie po sznurku/wytyczonym torem/nie sa point salad).
3) Nie lubie gier z duza negatywna interakcja, gdzie przykladowo jedna akcja przeciwnik moze zdewastowac wszystko co zbudowalem przez 5 czy 10 rund gry (co nie znaczy, ze w Pax Renaissance nie da sie bronic!)
4) Nie lubie gier gdzie mam zbyt wiele/przytlaczajaca ilosc opcji i kierunkow do wyboru i trudnych, miesistych decyzji do podjecia.
5) Nie lubie gier, gdzie caly czas musze obserwowac i pilnowac co robia przeciwnicy.
6) Nie lubie mocno asymetrycznych gier, gdzie od poczatku do konca gry, pozycje i wplywy graczy beda sie bardzo mocno roznic.
7) Nie lubie gier gdzie trzeba non stop myslec, analizowac, kombinowac, planowac zarowno taktycznie jak i strategicznie - przeprowadzac zlozone analizy stanu calej gry.
8. Nie lubie gier gdzie trzeba sledzic i analizowac rownoczesnie okolo 50-90 informacji.
9) Nie chce/nie mam czasu grac w to na biezaco, ani zagrac minimum 3 partie w przeciagu max 10-14 dni.
Co do tlumaczenia, tutaj trzeba wszystko od razu, a pozniej w trakcie partii przypominac i podpowiadac. W Porfirianie czesc informacji mozna tlumaczyc w trakcie gry.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2021, 13:21 przez pwoloszun, łącznie zmieniany 1 raz.
Podcast dżentelmeni przy stole: