Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Babik
Posty: 245
Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 214 times
Been thanked: 72 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Babik »

A jak według Was ma się elektroniczna wersja Gloomhaven do analogowej? Mam na myśli to, czy sama rozgrywka, odczucia z gry są zbieżne, czy też mocno się rozjeżdżają? Czy rozważając "inwestycję" w planszówkę tej wagi warto zakupić wersję Steam i sprawdzić, czy raczej nie ma porównania?
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: tomekmani3k »

Babik pisze: 13 kwie 2021, 22:08 A jak według Was ma się elektroniczna wersja Gloomhaven do analogowej? Mam na myśli to, czy sama rozgrywka, odczucia z gry są zbieżne, czy też mocno się rozjeżdżają? Czy rozważając "inwestycję" w planszówkę tej wagi warto zakupić wersję Steam i sprawdzić, czy raczej nie ma porównania?
Zacząłem od wersji elektronicznej zanim zagrałem w planszową. Po pierwsze i chyba najważniejsze to nie jest produkt finalny, ciagle nie ma oryginalnej kampanii. Jest tryb gildii i ma on wiele możliwości poznania gry ale jakoś przeszkadza mi że odkrywanie nowych postaci, ulepszeń kart i ekwipunku można dokonać bez przechodzenia kampanii. Po komentarzach widać, że bardzo wiele osób czeka na kampanię żeby móc normalnie odkrywać uroki tej gry z elementami legacy. Na plus to można szybko opanować podstawy mechaniki, każda postać ma jakieś wprowadzenie, w którym uczymy się jak z kilku ruchach można osiągnąć cele. Jedynie ruch potworów jest automatyczny więc nie jest to tak oczywiste gdy przesiądzie się na wersję planszową.
Awatar użytkownika
Blugkolf
Posty: 156
Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 9 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Blugkolf »

Babik pisze: 13 kwie 2021, 22:08 A jak według Was ma się elektroniczna wersja Gloomhaven do analogowej? Mam na myśli to, czy sama rozgrywka, odczucia z gry są zbieżne, czy też mocno się rozjeżdżają? Czy rozważając "inwestycję" w planszówkę tej wagi warto zakupić wersję Steam i sprawdzić, czy raczej nie ma porównania?
Kupiłem grę jak tylko ją udostępnili i uczyłem się na niej podstaw Gloomhaven - moim zdaniem nie ma porównania. Gra na planszy ma zupełnie inną płynność. W wersji elektornicznej nie ma interakcji wynikającej z jednoczesnego i półjawnego planowania akcji przez graczy. Interfejs gry jest bardzo powolny (i dla mnie męczący) - rzeczy które na planszy robi się błyskawicznie, zajmują tutaj wiele kliknięć. Co prawda odpada setup i gra sama rozstrzyga AI przeciwników, co przyśpiesza ogólny czas rozgrywki, ale moje całościowe wrażenie jest takie, że po zagraniu scenariusza jestem bardziej wymęczony klikaniem, niż usatysfakcjonowany z gry. Rozegrałem 109 partii Gloomhaven + dodatki na planszy i koło 30 w wersji elektronicznej i nie czekam już nawet na pełną wersję.
Awatar użytkownika
yaro_
Posty: 274
Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 64 times
Been thanked: 109 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: yaro_ »

Babik pisze: 13 kwie 2021, 22:08 A jak według Was ma się elektroniczna wersja Gloomhaven do analogowej?
To ja od innej strony: kupiłem i trochę się zawiodłem optymalizacją gry. Nie pomyślałbym że taka turówka mi będzie przycinała na zeszłorocznym laptopie przez co przyjemność z gry jest znikoma. Liczę że kiedyś to poprawią i może wtedy spróbuje.
Xisertus
Posty: 72
Rejestracja: 11 gru 2020, 13:07
Has thanked: 10 times
Been thanked: 7 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Xisertus »

Skończyłem. Moja ocena 8,7/10.

Plusów ma gra dużo, więc nie będę o nich pisał, natomiast z minusów duże są dwa:

1. Długi czas rozkładania gry (pomimo insertu)
2. Mocno nieścisła polska instrukcja.

Ogólnie jako planszówkę bardzo polecam.
mk20336
Posty: 1553
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mk20336 »

Gloomhaven – monsters analysis & strategies – Bandit & City (Guards & Archers)

Kontynuuję serię opisująca potwory i przeciwników w Gloomhaven - dzisiaj pora na Bandytów i Łuczników (Guards & Archers). Zamieszczam pełne statystyki, karty umiejętności i akcji. Miłej lektury!

LINK: Gloomhaven – monsters analysis & strategies – Bandit & City (Guards & Archers)

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
mk20336
Posty: 1553
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mk20336 »

Gloomhaven – the confusing rules and most often errors analysis

Nasza ekipa jest całkiem doświadczona - skończyliśmy już około 40 scenariuszy. Ale ostatnio dołączył do nas czwarty gracz i aby ułatwić mu wejście w grę i świat Gloomhaven, przygotowaliśmy listę najbardziej niejasnych zasad i popularnych błędów - które nie raz sami popełniliśmy. Miłej lektury!

LINK: Gloomhaven – the confusing rules and most often errors analysis

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
Pompa85
Posty: 163
Rejestracja: 07 sie 2018, 23:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Pompa85 »

Co myślicie o dodatku go GH? Warto kupić?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Ardel12 »

Pompa85 pisze: 27 cze 2021, 21:57 Co myślicie o dodatku go GH? Warto kupić?
Dla mnie dodatek jest znacząco lepszy od podstawki względem zawartych scenariuszy. Oferują znacząco ciekawsze zadania i ciekawie się rozwijają. Mnie kampania w GH na końcu wynudziła i zmęczyła. Dodatek ponownie zachęcił mnie do pogrania.
Pompa85
Posty: 163
Rejestracja: 07 sie 2018, 23:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Pompa85 »

Ardel12 pisze: 27 cze 2021, 22:35
Pompa85 pisze: 27 cze 2021, 21:57 Co myślicie o dodatku go GH? Warto kupić?
Dla mnie dodatek jest znacząco lepszy od podstawki względem zawartych scenariuszy. Oferują znacząco ciekawsze zadania i ciekawie się rozwijają. Mnie kampania w GH na końcu wynudziła i zmęczyła. Dodatek ponownie zachęcił mnie do pogrania.
A czy ten dodatek wnosi coś dodatkowego do normalnej rozgrywki w GH?
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 311 times
Been thanked: 432 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

Pompa85 pisze: 27 cze 2021, 23:13
Ardel12 pisze: 27 cze 2021, 22:35
Pompa85 pisze: 27 cze 2021, 21:57 Co myślicie o dodatku go GH? Warto kupić?
Dla mnie dodatek jest znacząco lepszy od podstawki względem zawartych scenariuszy. Oferują znacząco ciekawsze zadania i ciekawie się rozwijają. Mnie kampania w GH na końcu wynudziła i zmęczyła. Dodatek ponownie zachęcił mnie do pogrania.
A czy ten dodatek wnosi coś dodatkowego do normalnej rozgrywki w GH?
Nowa postać, nowy stan (regeneracja), nowe potwory, nowy rodzaj akcji (teleport), nowe przedmioty
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 953
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 359 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: yrq »

No i głównie sposób budowy scenariuszy. Pomieszczenia nie są odkryte od początku, mamy decyzje w środku misji i nieraz większy nacisk jest na optymalne rozwiązanie łamigłówki niż na pokonanie wrogów.
Różne klasy różnie radzą sobie z wyzwaniem, więc może się okazać, że drużyna zabijaków nie poradzi sobie z przejściem i lepiej zmienić skład.

Dodatek podzielił fanów, bo właśnie nie jest typowym "więcej tego samego".
Pompa85
Posty: 163
Rejestracja: 07 sie 2018, 23:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Pompa85 »

Dziękuję za odpowiedzi. GH bardzo mi się podoba, ale o dodatku czytałem różne opinie.
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

Moim zdaniem dodatek jest taki średni - misje rzeczywiście są bardziej zróżnicowane, to jest plus, natomiast nowa postać jest moim zdaniem słaba i nudna w porównaniu z tymi z podstawki. Natomiast największą wadą jest konieczność grania tym Divinerem we wszystkich misjach z dodatku i misja automatycznie kończy się przegraną jeśli Diviner padnie. Jeśli nie grasz cały czas w regularnym towarzystwie to musi nią grać osoba, która zawsze na granie przychodzi.
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 1419 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Mr_Fisq »

RaYell pisze: 28 cze 2021, 09:54 Moim zdaniem dodatek jest taki średni - misje rzeczywiście są bardziej zróżnicowane, to jest plus, natomiast nowa postać jest moim zdaniem słaba i nudna w porównaniu z tymi z podstawki. Natomiast największą wadą jest konieczność grania tym Divinerem we wszystkich misjach z dodatku i misja automatycznie kończy się przegraną jeśli Diviner padnie. Jeśli nie grasz cały czas w regularnym towarzystwie to musi nią grać osoba, która zawsze na granie przychodzi.
Spotkałem się z "podziałem obowiązków" (gdy do gry siada mniej niż 4 grarczy) => każdy prowadzi swoją postać + w grze jest dodatkowo Diviner prowadzony naprzemiennie przez wszystkich graczy.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

Mr_Fisq pisze: 28 cze 2021, 10:07 Spotkałem się z "podziałem obowiązków" (gdy do gry siada mniej niż 4 grarczy) => każdy prowadzi swoją postać + w grze jest dodatkowo Diviner prowadzony naprzemiennie przez wszystkich graczy.
To chyba nie takie głupie rozwiązanie, zwłaszcza że w połowie scenariuszy Diviner i tak niewiele więcej robi niż tylko stoi w odpowiednim miejscu :D
Awatar użytkownika
lintu
Posty: 244
Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: lintu »

W mojej grupie dodatek się nie przyjął (a podstawkę ukończyliśmy i bawiliśmy się przy niej świetnie). Scenariusze podstawki bywały monotonne, a tutaj z kolei są zbyt przekombinowane. No i faktycznie gracz prowadzący Divinera był średnio usatysfakcjonowany. Mam nadzieję, że Frosthaven znajdzie złoty środek, czyli scenariusze bardziej zróżnicowane niż w Gloomie, ale nie tak przefajnowane jak te z FC.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Ardel12 »

Prawda, czasem natłok zasad w scenriuszu i zmiennych potrafił przytłoczyć, ale nową postacią dobrze się bawiłem. Dla mnie minusem było brak możliwości zmiany jej. Przejście wszystkich scenariuszy z dodatku jedną postacią jak dla mnie bez różnicy na klasę może znudzić. Bardzo spodobał mi się pomysł, żeby grać Divinerem jako dodatkowym NPC. Rozwiązuje to dla mnie jedyną bolączkę dodatku. Nie zapominajmy o wprowadzonych zagadkach do otwarcia np. skrzyń, czy przejścia scenariusza. Ja zostałem przez nie po części pokonany, ale było to coś nowego.
mk20336
Posty: 1553
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mk20336 »

First Gloomhaven session after 8 months! – #23 Deep Ruins

Od ostatniej naszej partii minęło 8 miesięcy więc nic dziwnego, że po tej "pandemicznej przerwie" z taką ochota i radością wróciliśmy do świata Gloomhaven. Jak nam poszło w naszym 3-osobowym składzie? Całkiem ok - więcej szczegółów w poniższej relacji.

LINK: First Gloomhaven session after 8 months! – #23 Deep Ruins

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
mk20336
Posty: 1553
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mk20336 »

Scenario #26 Ancient Cistern

Nasza epicka przygoda w świecie Gloomhaven trwa. W trzyosobowym składzie - wszyscy na najwyższym, 9 poziomie, - właśnie zakończyliśmy jedną z kampanii pobocznych gry. Zapraszam do relacji!

Gloomhaven – #26 Ancient Cistern

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
Awatar użytkownika
Ad-M
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2017, 08:04
Been thanked: 8 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Ad-M »

Hej, kiedyś o to pytałem ale bez odzewu. Już dawno skończyliśmy angielską wersję, zrobiliśmy wszystko co się dało, rozwiązaliśmy wszystkie sekrety itp. za to bardzo interesuje mnie jak to po polsku wygląda dla koperty X. Jeśli ktoś już rozwiązał i byłby uprzejmy się podzielić to proszę o PW.
mk20336
Posty: 1553
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mk20336 »

Gloomhaven – #31 Plane of Night

To był jeden z najtrudniejszych scenariuszy w Gloomhaven - #31 Plane of Night, ale ostatecznie udało się go przejść na poziomie Very Hard. Jesteśmy coraz bliżej naszego głównego wroga - Glooma. Zapraszam do raportu z rozgrywki!

LINK: Gloomhaven – #31 Plane of Night

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
mk20336
Posty: 1553
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
Has thanked: 72 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mk20336 »

Gloomhaven – Scenario #40 – Ancient Defensive Network

Właśnie zakończyliśmy scenariusz #40 w Gloomhaven. Co to była za szalona przygoda! Największa mapa do tej pory, masa elitarnych przeciwników plus nasze 4 postacie tuż przed emeryturą. Wieczor, który będziemy długo pamiętać. Więcej w poniższym raporcie.

LINK: Gloomhaven – Scenario #40 – Ancient Defensive Network

Obrazek
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
kamil018
Posty: 201
Rejestracja: 22 lis 2015, 10:42
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: kamil018 »

Rozpoczęliśmy niedawno z żoną rozgrywkę w Gloomhaven, aktualnie scenariusz numer 4 i się pojawiła pierwsza porażka, których pewnie będzie więcej i tutaj moje pytanie do bardziej zaawansowanych graczy zanim zajdziemy za daleko w kampanii lub rozwoju postaci o wybór duetu jakiego dokonaliśmy czyli Druciarz + Skałosercy czy taka para ma sens i ogólnie "da radę" czy będzie nam przynosić tylko frustracje itp.? :) wybór padł na podstawie czytania opisów kart umiejętności punktów życia i dostępnych kart, jednak jak się teraz czyta pozostałe postacie jak już się troszkę wie o co chodzi w grze jakoś te inne się wydają bardziej kuszące tudzież "prostsze" maja więcej konkretnych umiejętności do zadawania/unikania obrażeń ale nie mają na przykład aż tylu możliwości kontrolowania potworów czy otoczenia tak jak drut i skałka :)
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 534
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 119 times
Been thanked: 387 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Gribbler »

Postacie można w razie czego sobie w trakcie kampanii wymieniać z tego co pamiętam.
ODPOWIEDZ