Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4476
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1425 times
Been thanked: 1100 times

Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: garg »

Obrazek

BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/310 ... -evolution

No i weekend należał zdecydowanie do tej gry, a że nie ma jeszcze o niej wątku, to zakładam.

Zombie Teenz: Ewolucja to kontynuacja Zombie Kidz: Ewolucja, które z kolei jest rozwinięciem gry Straszny Dwór. W skrócie: lekka gra kooperacyjna dla rodzin i dzieci, na około 15 minut rozgrywki, z elementem legacy, czyli w miarę rozgrywania kolejnych partii otwiera się koperty z dodatkową zawartością, która zmienia zasady i wprowadza nowe elementy.

Poprzednie części przyjęły się u mnie w domu rewelacyjnie i ta też siadła idealnie. Na plus:
- krótka rozgrywka, która czasem potrafi się zamknąć w 10 minutach (zwykle jest to bliżej 15 minut).
- mnóstwo decyzji do podjęcia, choć zwykle taktycznych, bo planowania strategicznego tu raczej nie ma. Ewentualnie jest odrobina na etapie doboru postaci i mocy do konkretnej partii.
- ogromna zmienność rozgrywek. Po otwarciu już kilku kopert liczba wariantów bije na głowę dowolną grę Uwe Rosenerga (to była zamierzona złośliwość wobec tamtych tytułów).
- bardzo lekka i przyjemna, a jednocześnie czytelna szata graficzna.
- podstawowe reguły są banalnie proste, a jednocześnie stanowią fajną (i dość znaczącą) wariację na temat tych z poprzedniej części. Wszystko klei się zarówno mechanicznie, jak i fabularnie.
- urozmaicenia ukryte w kolejnych kopertach są bardzo różnorodne i ciekawe. I nawet, jeśli nie chcemy skorzystać z niektórych z nich, gra nas do tego zachęca, dostarczając różne scenariusze, których wygranie jest nagradzane kolejnymi osiągnięciami i dostępem do nowych kopert.
- po rozegraniu kampanii można łączyć Zombie Teenz i Zombie Kidz na kilka różnych sposobów. Co prawda FoxGames w instrukcji zaprasza na swoją stronę, żeby się z nimi zapoznać, ale 1) adres w instrukcji jest błędny i 2) na stronie jeszcze niczego nie ma. Na szczęście pogrzebałem w sieci i te warianty można znaleźć na stronie wydawcy angielskiej wersji.

Na minus:
- ???
- na siłę: pudełko jest trochę większe, niż w poprzedniej części :mrgreen:

Jedno z najlepiej wydanych 70 złotych w tym roku. Zaczęliśmy grać z moimi dziećmi w kampanię w piątek i w te trzy dni skończyliśmy 19 partii. Zostało nam jeszcze jakieś 30% gry, więc pewnie do połowy tygodnia skończymy całość i potem sięgniemy do tych urozmaiceń, które pobrałem ze strony Scorpion Masque.

Polecam, bo jest to tytuł zdecydowanie dorównujący pierwszej części.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Kicurek
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2019, 07:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Kicurek »

U nas też siadła jak marzenie. Podobała mi się szczególnie podwójna kooperacja. Po pierwsze my jako gracze musimy połączyć siły i po drugie nasi bohaterowie też muszą ściślej ze sobą współpracować podając sobie skrzynkę. Sprytne. Rozgrywka w porównaniu do pierwszej części jest bardziej dojrzalsza, taktyczna, ciekawsza - ta kluczowa decyzja czy już teraz zwalczamy zombiaki czy jeszcze raz przekażmy sobie skrzyneczkę. I karty wydarzeń, które potrafiły sprawić, że sprawy wymykały się mniej lub bardziej delikatnie spod kontroli.

Grałem razem z 9 letnią córką i mialiśmy dużo funu. Córce podobał się jeszcze naklejkowy komiks opowiadający historię i tematycznie powiązany z zawartością kopert. Niby mała rzecz, a dała radochę. I jeszcze takie spostrzeżenie - że dzięki 2 torom postępu (w kidsach był tylko jeden) gra stała się jakby bardziej dynamiczna bo szybciej dokopujemy się do kopert. I cały czas coś nowego się dzieje. Świetna gra do rodzinnego grania.

I ta ostatnia koperta, która sprawia że..... Nam koparka opadła. Super pomysł.
PEST
Posty: 70
Rejestracja: 26 mar 2009, 22:51
Has thanked: 23 times
Been thanked: 9 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: PEST »

W Zombie Kidz jedna z postaci
Spoiler:
otrzymywala rozwiniecie dopiero pod koniec gry.
Czy w Teenz też jest ktoś taki? Kto?
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4476
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1425 times
Been thanked: 1100 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: garg »

PEST pisze: 19 kwie 2021, 15:01 W Zombie Kidz jedna z postaci
Spoiler:
otrzymywala rozwiniecie dopiero pod koniec gry.
Czy w Teenz też jest ktoś taki? Kto?
Tym razem jest nieco inaczej
Spoiler:
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Ragathol
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:27
Been thanked: 2 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Ragathol »

Może mi to ktoś wytłumaczyć? Uwaga spoiler gry: 2 koperty!
Spoiler:
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4476
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1425 times
Been thanked: 1100 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: garg »

Też na to zwróciłem uwagę - ktoś tu się nie przyłożył do korekty :lol: .

Ja pomijam poradę taktyczną, bo jest absolutnie niezrozumiała.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
ceemik
Posty: 24
Rejestracja: 16 lip 2009, 09:32
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: ceemik »

Ragathol pisze: 19 kwie 2021, 21:29 Może mi to ktoś wytłumaczyć? Uwaga spoiler gry: 2 koperty!
Spoiler:
Wydaje mi się że Przygotowanie jest błędnie przetłumaczone

W oryginale jest:
Spoiler:
Ragathol
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:27
Been thanked: 2 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Ragathol »

Dzięki za odpowiedz. Gdzie mogę znaleźć zasady po angielsku bo mam jeszcze problem z kopertą A. Spoiler koperty A!
Spoiler:
Awatar użytkownika
ceemik
Posty: 24
Rejestracja: 16 lip 2009, 09:32
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: ceemik »

Tutaj są wszystkie koperty po angielsku:
https://www.scorpionmasque.com/en/zombi ... contents-0

Spoiler:
Ushi
Posty: 62
Rejestracja: 07 kwie 2017, 09:53
Has thanked: 292 times
Been thanked: 16 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Ushi »

garg pisze: 19 kwie 2021, 23:22 Też na to zwróciłem uwagę - ktoś tu się nie przyłożył do korekty :lol: .
Na szczęście wydawcą nie jest Portal bo byłaby standardowa niezła chryja i narzekanie na wydawcę. A tak to wszystko w porządku.
Kin@a
Posty: 1272
Rejestracja: 27 lip 2015, 16:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 138 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Kin@a »

ceemik pisze: 20 kwie 2021, 10:21 Tutaj są wszystkie koperty po angielsku:
https://www.scorpionmasque.com/en/zombi ... contents-0

Wielki plus dla wydawcy, że udostępnia treść kopert online, Dzięki temu można sprawdzić zawartość pod kątem zgodności z oryginałem i zapoznać się z zarysem rozgrywki...
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Nidhogg »

A wiecie jak można połączy tą cześć z zombie kidz?

Według zasad informacja o tym powinna być na stronie : http://foxgames.pl/zombie-teenz ale taka strona nie istnieje.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4476
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1425 times
Been thanked: 1100 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: garg »

Nidhogg pisze: 20 kwie 2021, 19:06 A wiecie jak można połączy tą cześć z zombie kidz?

Według zasad informacja o tym powinna być na stronie : http://foxgames.pl/zombie-teenz ale taka strona nie istnieje.
Pisałem o tym w pierwszym poście... :)
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Nidhogg »

:oops: mea culpa :oops:
Czytając pominąłem plusy bo u mnie gra jest w top moich pociech. A w minusach tego nie napisałeś tylko w plusach co mnie zwiodło.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Cynamon
Posty: 13
Rejestracja: 02 sty 2021, 17:49
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Cynamon »

Jeżeli Młodemu l. 8 zupełnie nie siadło Zombie Kidz (ledwie doczołgaliśmy się do 5 koperty), to Teenz też mogę sobie odpuścić? To co mu nie pasowało, to zbyt prosta rozgrywka, brak planowanej strategii, mechanicznie cały czas to samo (ruch - ubicie zombiaka, ruch-ubicie zombiaka).
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4476
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1425 times
Been thanked: 1100 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: garg »

Cynamon pisze: 22 kwie 2021, 18:04 Jeżeli Młodemu l. 8 zupełnie nie siadło Zombie Kidz (ledwie doczołgaliśmy się do 5 koperty), to Teenz też mogę sobie odpuścić? To co mu nie pasowało, to zbyt prosta rozgrywka, brak planowanej strategii, mechanicznie cały czas to samo (ruch - ubicie zombiaka, ruch-ubicie zombiaka).
W Teenz struktura rundy jest nieco inna - masz do wyboru dwie akcje z trzech albo możesz wykonać tę samą akcje dwukrotnie. To dodaje sporo taktyki i trochę więcej decyzji.

Przed chwilą skończyliśmy kampanię i mam jedno spostrzeżenie. W Zombie Kidz kolejne koperty dodawały modyfikacje, które nie zmieniały zbytnio poziomu trudności rozgrywek. W Teenz jest inaczej - granie na późniejszych etapach z różnymi dodatkowymi elementami BARDZO znacząco podnosi poziom trudności. Doszło do tego, że zdarzyło nam się przegrać trzy partie pod rząd, co w Kidz nie zdarzyło się nigdy.

No i co do ostatniej koperty - faktycznie jest ciekawa i niespodziewana :) .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 219 times
Been thanked: 63 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: bowie »

Dodam jeszcze, że fenomenalnie się gra w Zombiaków z wykorzystaniem figurek i barykad z Zombicide. Raz, że przenoszenie figurek zombie jest łatwiejsze niż operowanie kartami. Dwa, jest dużo większy klimat. Radioaktywność ogarniamy w ten sposób, że przekładamy na odpowiednia stronę kartę zombie, aby kontrolować który jest radioaktywny, a który nie.
Ragathol
Posty: 51
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:27
Been thanked: 2 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Ragathol »

Może wytłumaczyć mi ktoś co robi karta ? SŁODKIE LENISTWO : w tej turze zombie nie aktywują się.
Kicurek
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2019, 07:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 19 times
Kontakt:

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Kicurek »

Ragathol pisze: 09 maja 2021, 12:42 Może wytłumaczyć mi ktoś co robi karta ? SŁODKIE LENISTWO : w tej turze zombie nie aktywują się.
po prostu zombiaki w tej turze nie poruszają się, tylko Wy wykonujecie swoje ruchy do kolejnego rzutu kostką. Taka chwila oddechu ;)
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4476
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1425 times
Been thanked: 1100 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: garg »

Ograłem już cała kampanię (z wyjątkiem koperty D, ale o tym za chwilę) oraz trochę partii luzem i mam kilka spostrzeżeń uzupełniających:

Gra nadal jest świetna. Przyjemność z gry, różnorodność, szybkość rozgrywki - wszystko jest tip top.

ALE

Pierwowzór dostał ode mnie 9/10. Teenz dostaje 8/10. I to nie dlatego, że jest gorszą grą. Zdecydowanie nie - to nadal świetny tytuł. Ale - i to jest mój główny zarzut do gry - domyślny poziom trudności w kampanii rośnie tak bardzo, że pod koniec o wygraną jest naprawdę trudno. I nie chodzi tutaj o jakąś złożoność, lecz o losowość. Czasem do wygranej potrzebujemy konkretnej sekwencji wyników na kościach i jeśli wypadnie cokolwiek innego, jesteśmy ugotowani. Zgadnijcie, co wypada :mrgreen: .

I znowu nie jest to zarzut do samej gry. Mamy na rynku sporo kooperacji z wyśrubowanym poziomem trudności (Ghost Stories jest pierwszym narzucającym się przykładem) i są doskonałe. Tylko nie są one skierowane do gracza rodzinnego. Jeśli posadzimy do gry kooperacyjnej typową niegrającą rodzinę z dziećmi, to trzy przegrane partie pod rząd prawie na pewno odrzucą ich od dalszego grania. Odporność na frustrację przychodzi zwykle wraz z ograniem.

I wiem, że można ten poziom trudności płynnie regulować. Tylko że to robię sobie ja - świadomy gracz. Natomiast sama gra, po otwarciu kolejnych kopert, sugeruje zmiany zdecydowanie utrudniające rozgrywkę. I tylko idąc wbrew tym sugestiom można nadal mieć tytuł rodzinny.

Podsumowując - z doskonałej kooperacyjnej gry rodzinnej (Zombie Kidz) zrobiono równie doskonałą kooperacyjną grę dla graczy nieco bardziej zaawansowanych. Tylko nie zasygnalizowano tego wcześniej ani grafikami, ani instrukcją. Czyli mamy tutaj moim zdaniem dobry przykład niedopasowania cech produktu do potrzeb rynku docelowego.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
ceemik
Posty: 24
Rejestracja: 16 lip 2009, 09:32
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: ceemik »

NIestety w kopercie 6 jest kolejny błąd w tłumaczeniu:
Spoiler:
tomg
Posty: 404
Rejestracja: 02 gru 2019, 00:00
Has thanked: 124 times
Been thanked: 159 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: tomg »

garg pisze: 14 maja 2021, 09:45 Jeśli posadzimy do gry kooperacyjnej typową niegrającą rodzinę z dziećmi, to trzy przegrane partie pod rząd prawie na pewno odrzucą ich od dalszego grania. Odporność na frustrację przychodzi zwykle wraz z ograniem.
Pytanko mam. Mój syn (ograny 10 lat) dostanie grę na dzień dziecka, będzie ją zapewne grał ze starszym bratem. Obaj ograni w znacznie cięższe tytuły (do ok. 3.5 w skali Bgg). Fakt braku kar za porażki może działać antymotywacyjnie na nich ("po co grać skoro nie możemy przegrać ... "). Jaki próg porażek mogą sobie ustawić jako cel na kampanię (najlepiej żeby mieli 60-70% szans na jego spełnienie) ?
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4476
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1425 times
Been thanked: 1100 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: garg »

Im dalej w kampanię, tym jest trudniej, więc nie potrafię powiedzieć, jaki odsetek jest dobrym warunkiem granicznym, ale można to sobie prosto załatwić inaczej, np. jeśli przegrasz dwie partie pod rząd, nie możesz wklejać nalepek postępu w graniu (tych mózgów), dopóki nie wygrasz kolejnej partii. W ten sposób motywacje do wygrywania, bo z przegranej partii nie masz żadnych korzyści i tylko zmarnowałeś czas.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
piechotak
Posty: 399
Rejestracja: 17 gru 2007, 21:56
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 18 times
Been thanked: 24 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: piechotak »

Kampania za nami (ja, córka 9 lat i sporadycznie syn 4 lata), wszystkie koperty otwarte. I tu, i na BGG czytałem o wysokim poziomie trudności na koniec gry. A ja po przejściu kampanii się zastanawiam " o czym oni, k..., mówią?". Nastawiłem się, że z każdą kolejną kopertą będzie coraz trudniej, i co? Pojawiają się nowe możliwości, zasady, a my dalej wygrywamy partię za partią, przy okazji robiąc wszystkie misje. Koperta 10 otwarta, a my ANI RAZU nie przegraliśmy. Myślałem, że właśnie ostatnia koperta coś zmieni, a tu nic. Czytam instrukcję raz, drugi - gramy dobrze. Młodej się podobało, na jestem raczej zawiedziony. Dla porównania: zagraliśmy w Zombie Kidz z mocami z Teenz i dwa razy przegraliśmy.
A teraz konkrety:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Zombie Teenz: Ewolucja (Annick Lobet)

Post autor: Lothrain »

piechotak pisze: 10 lip 2021, 12:23 Koperta 10 otwarta, a my ANI RAZU nie przegraliśmy.
Chcesz mi powiedzieć, że grając z bossem, radioaktywnymi zombiakami i skażonym psem nie przegraliście żadnej partii? Hmm... Ja po pięciu próbach odpuściłem bez żadnego zwycięstwa. Trzeba mieć sporo szczęścia, żeby taka partia się udała. Poziom trudności jest naprawdę spory. Nie zakładam, że niedostatecznie wczytałeś się w instrukcję, ale skoro wszyscy mówią, że poziom trudności wzrasta do niebezpiecznie niedziecięcego, to coś w tym jest. Jak przeszliście grę jak po maśle, to wygląda na rodzinny geniusz :)
ODPOWIEDZ