Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Blue »

Ja to spolszczenie do upgrade kita też mogę oczywiście udostepnić :).
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Gab »

Blue pisze: 15 lip 2021, 11:02 Ja ogarnąłem spolszczenie do upgrade kita na abominacje i companionów, czyli wszystko co tam jest istotne jak o tekst chodzi :).
Gab pisze: 15 lip 2021, 10:57 Porad garść, kto chce skorzystać niech korzysta :)
1. Nigdy nie kończ swojej tury w odległości mniejszej niż 2 pola od pierwszej strefy namnażania.
2. Staraj się otwierać budynki których drzwi zaczynają się od jasnego pomieszczenia
3. Budynki do których chcecie wejść otwierajcie jak najszybciej (najlepiej 1 postacią np Wanda)
4. Doświadczenie oraz broń starajcie się zdobywać w miarę równomiernie.
5. Przeszukiwania róbcie zawsze w pierwszej turze
1. Dlaczego tylko od pierwszej? Fakt tam jest większa szansa na combo, ale przy drugiej też Cię mogą killym. Tak samo musiałbyś jednoczęśnie kończyć każdą turą w odległości najmniej 2 od dowolnej grupy szwędaczy(bo raz się porusza w fazie zombie, a drugi raz z aktywacji), a dopiero odległość 3 gwarantuje spokój, co jest często nierealne.
Wejdę głębiej w ten temat - zakładam, że pierwsza strefa jest wolna od zombie (pamiętajcie to właśnie ta strefa jest najbardziej niebezpieczna). Kończysz turę dwa pola(pole ze strefa, wolne pole, pole z Twoim bohaterem) od niej, jako że w talii jest 1x dodatkowa aktywacja runnerow i 2xdodatkowa akcja szwedaczy to w każdym wariancie jesteś bezpieczny. Trzeba poznać deck namnażania wtedy łatwiej wiele rzeczy zaplanować.
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Blue »

Gab pisze: 15 lip 2021, 11:34 Wejdę głębiej w ten temat - zakładam, że pierwsza strefa jest wolna od zombie (pamiętajcie to właśnie ta strefa jest najbardziej niebezpieczna). Kończysz turę dwa pola(pole ze strefa, wolne pole, pole z Twoim bohaterem) od niej, jako że w talii jest 1x dodatkowa aktywacja runnerow i 2xdodatkowa akcja szwedaczy to w każdym wariancie jesteś bezpieczny. Trzeba poznać deck namnażania wtedy łatwiej wiele rzeczy zaplanować.
Ja znam ten deck i wlasnie jest kicha z tym co mówisz :).

Obrazek

Pewność masz dopiero na 3 polu. Na tym w odległosci 2 już ryzykujesz że będzie game over, choć ofc szansa jest mała, to nadal jest. Ba podwójna aktywacja szwędaczy sprawia że musisz być na 2 odległości(a tak naprawdę na 3 w ruchu ocalałych, bo przecież jeszcze wchodzi normalna aktywacja z fazy zombie) od każdej grupki, a nie tylko od spawn pointów :).

Ja miałem właśnie podwójną aktywację szwędaczy i mimo że skończyłem daleko od nich, to 1 - ich naturalny ruch + 1 ruch aktywacja z karty + zagryzienie aktywacja z karty - papa! :)
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Gab »

Blue pisze: 15 lip 2021, 12:00
Gab pisze: 15 lip 2021, 11:34 Wejdę głębiej w ten temat - zakładam, że pierwsza strefa jest wolna od zombie (pamiętajcie to właśnie ta strefa jest najbardziej niebezpieczna). Kończysz turę dwa pola(pole ze strefa, wolne pole, pole z Twoim bohaterem) od niej, jako że w talii jest 1x dodatkowa aktywacja runnerow i 2xdodatkowa akcja szwedaczy to w każdym wariancie jesteś bezpieczny. Trzeba poznać deck namnażania wtedy łatwiej wiele rzeczy zaplanować.
Ja znam ten deck i wlasnie jest kicha z tym co mówisz :).

Obrazek

Pewność masz dopiero na 3 polu. Na tym już ryzykujesz że będzie game over, choć ofc szansa jest mała, to nadal jest. Ba podwójna aktywacja szwędaczy sprawia że musisz być na 2 odległości(a tak naprawdę na 3 w ruchu ocalałych, bo przecież jeszcze wchodzi normalna aktywacja z fazy zombie) od każdej grupki, a nie tylko od spawn pointów :).

Ja miałem właśnie podwójną aktywację szwędaczy i mimo że skończyłem daleko od nich, to 1 - ich naturalny ruch + 2 aktywacje z kart - papa! :)
Ok masz rację taka sytuacja może zaistnieć raz na....dłuuuugo. rozegrałem już ok 40 partii i z ręką na sercu nie miałem takiej sytuacji. Ale ok grając asekuracyjnie można przyjąć takie założenie z tym, że nigdy nie powinno się dopuszczać do sytuacji, że wchodzisz na poziom żółty i masz tyle dodatkowych aktywacji w talii. U mnie zazwyczaj 1-2 dodatkowe aktywacje schodzą bez efektu na poziomie niebieskim gdy otwieram wszystkie drzwi.
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Blue »

Gab pisze: 15 lip 2021, 12:13U mnie zazwyczaj 1-2 dodatkowe aktywacje schodzą bez efektu na poziomie niebieskim gdy otwieram wszystkie drzwi.
No tak jeżeli akurat złożyły Ci sie na początku talii, to masz farta :), ale się tak złożyć nie musi. Zawsze można grać tak że aktywacje nie powinny być jedna po drugiej i po prostu tę drugą wtasowywać dalej, wtedy gra jest bardziej przewidywalna, aczkolwiek nadal pozostają biegacze które się ruszają po 2 pola same(albo ze zrywu) a potem znów mogą o 1 pole z aktywacji i zagryźć, więc tu dopiero nawet nie 3, a 4 pozycja jest bezpieczna!
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Gab »

Blue pisze: 15 lip 2021, 12:24
Gab pisze: 15 lip 2021, 12:13U mnie zazwyczaj 1-2 dodatkowe aktywacje schodzą bez efektu na poziomie niebieskim gdy otwieram wszystkie drzwi.
No tak jeżeli akurat złożyły Ci sie na początku talii, to masz farta :), ale się tak złożyć nie musi. Zawsze można grać tak że aktywacje nie powinny być jedna po drugiej i po prostu tę drugą wtasowywać dalej, wtedy gra jest bardziej przewidywalna, aczkolwiek nadal pozostają biegacze które się ruszają po 2 pola same(albo ze zrywu) a potem znów mogą o 1 pole z aktywacji i zagryźć, więc tu dopiero nawet nie 3, a 4 pozycja jest bezpieczna!
Biegacze nie mają zrywu :) na mapach jest ok 10-15 ciemnych pomieszczeń + ok 3/4 tury na poziomie niebieskim to daje ok 20-25 kart namnażania wyciągniętych na poziomie niebieskim.
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Blue »

Gab pisze: 15 lip 2021, 12:39 Biegacze nie mają zrywu :).
Fakt :), ale nadal jak są na planszy to mogą się poruszyć o 3 pola + gryźć (zakładając że wyjdzie aktywacja :)). Ale ofc wtedy przynajmniej wiadomo że takie coś może nastąpić i sie świadomiej zabezpieczać :).
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 85
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Prus »

Blue pisze: 15 lip 2021, 12:00 Ja znam ten deck i wlasnie jest kicha z tym co mówisz :).

Obrazek

Pewność masz dopiero na 3 polu. Na tym w odległosci 2 już ryzykujesz że będzie game over, choć ofc szansa jest mała, to nadal jest. Ba podwójna aktywacja szwędaczy sprawia że musisz być na 2 odległości(a tak naprawdę na 3 w ruchu ocalałych, bo przecież jeszcze wchodzi normalna aktywacja z fazy zombie) od każdej grupki, a nie tylko od spawn pointów :).

Ja miałem właśnie podwójną aktywację szwędaczy i mimo że skończyłem daleko od nich, to 1 - ich naturalny ruch + 1 ruch aktywacja z karty + zagryzienie aktywacja z karty - papa! :)
Zwykle są trzy strefy namnażania. W podstawce (ja mam tylko podstawkę, więc nie wiem ile kart jest przy rozszerzeniach) mamy dwie karty dodatkowej aktywacji szwendaczy i zrywu... nie wiem, pewnie ze cztery. Jeżeli tak, to szansa na zaistnienie powyższej sytuacji wynosi ok. 0,000135 czyli 0,0135%. Żeby było bardziej obrazowo - wyrzucenie samych "szóstek" na pięciu kościach jest równie prawdopodobne. Każdy gra jak uważa, ale dopóki to tylko gra, to chyba ryzyko jest zbyt małe, by się nim przejmować. Ale, jak pisałem, każdy się bawi po swojemu.
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Blue »

Prus pisze: 15 lip 2021, 13:54 Zwykle są trzy strefy namnażania. W podstawce (ja mam tylko podstawkę, więc nie wiem ile kart jest przy rozszerzeniach) mamy dwie karty dodatkowej aktywacji szwendaczy i zrywu... nie wiem, pewnie ze cztery. Jeżeli tak, to szansa na zaistnienie powyższej sytuacji wynosi ok. 0,000135 czyli 0,0135%. Żeby było bardziej obrazowo - wyrzucenie samych "szóstek" na pięciu kościach jest równie prawdopodobne. Każdy gra jak uważa, ale dopóki to tylko gra, to chyba ryzyko jest zbyt małe, by się nim przejmować. Ale, jak pisałem, każdy się bawi po swojemu.
Możesz tak wyliczać prawdopodobieństwo, sam tak robie, a potem ja gram swoją jedyną w życiu partię w Catan, obstawiam na starcie miejsca z róznymi wartościami bliskimi wartości oczekiwanej na 2 kościach, a potem resztę gry prawie w ogóle mi nic nie wypada, gdzie reszta graczy kosi aż miło :P, albo gram z synem w Karak i on przez ponad 20 minut próbuje wyrzucić 8+ na dwóch kościach i nie wychodzi, ba ja tez mam problem, ale ze mam postać która pozwala po przegranej walce ominąć potwora to odkrywam praktycznie cała planszę bez pokonania prostych przeciwników, bo też mi nie idzie :).

Nie pamiętam czy miałem zryw, ale na pewno wyszły mi w trakcie dociągu 2 karty aktywacji :).
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 85
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Prus »

Jak pisałem, każdy gra jak uważa i nikt Cię nie zmusza do zbliżania się do stref namnażania. Ja przyjąłem, że to lekka gra dla przyjemności, a nie zarządzanie bezpieczeństwem w elektrowni atomowej. Rozsądne zarządzanie ryzykiem w moim odczuciu buduje klimat i dodaje rozgrywce pikanterii. Każdy decyduje sam jaki poziom ryzyka jest dopuszczalny, a jaki zbyt wysoki. Dla mnie ryzyko na poziomie 0,0001 zdecydowanie nie jest zbyt wysokie. Ewentualna przegrana zwykle buduje nasze zainteresowanie scenariuszem.
Bardziej zwracam uwagę na to, by Ocalali nie kończyli tury samotnie na względnie zagrożonym polu i nie rozłazili się nadmiernie. Zwykle trzymamy się w 3-osobowych grupach.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2021, 14:47 przez Prus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Blue »

No ok, ale nie do końca o tym pisałem :).

Nie wydaje mi się żeby w tej grze bez podejmowania jakiegokolwiek ryzyka w ogóle dało się wygrac, raczej nie zdążyłoby się eliminować tego co wchodzi. Na tym to polega że się balansuje :).

My tez nie robimy maksymalnej optymalizacji, bo to imho nie tego typu gra, jak ktoś tak chce to lepiej grać solo(ale wtedy pewnie faktycznie jest strasznie prosto), wtedy jest najwięcej kontroli i można zawsze ustawiać kolejność ludzi pod daną sytuację na planszy, a to potrafi duzo zmienić, jak grasz z graczami to sie nie da, bo im więcej graczy tym bardziej kolejność aktywacji ludzi jest wymuszona(jasne, można to zmienić, ale będzie dodatkowy chaos) i każdy gra trochę "swoje skrzypce", to nie euro z alphaplayerem ;).

Żeby nie było rady zarówno Gaba jak i Twoje są dobre, chciałem po prostu zaznaczyć, że ta odległość nie jest taka całkiem bezpieczna.

Tak czy owak wiedząc to można zawsze czekać z pewnymi akcjami aż pojedyncza aktywacja szwędaczy zejdzie, wymuszać szybkie zejście otwieraniem pomieszczeń jak mówi Gab itp.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2021, 15:09 przez Blue, łącznie zmieniany 2 razy.
miszcz
Posty: 177
Rejestracja: 14 sty 2011, 08:10
Been thanked: 59 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: miszcz »

Aby uniknąć zbyt wczesnego zakończenia gry przez śmierć ocalałego, można wykorzystać zasadę z pierwszej edycji - Zombiżerców. Gdy ocalały zastanie zagryziony przez zombie, zmienia się w Zombiżercę i może kontynuować grę. Zombiżercy mają trochę zmienione umiejętności. Nie mają 4 akcji na żółtym tylko jakąś inną i 5 punktów żywotność. To rozwiązanie ma taki minus że potrzeba kart ocalałych. W Reboot Box są. Inne rozwiązanie to zasada z Fortu Hendrix. Gdy ocalały pada inny może go podnieść. Nie może już brać czynnego udziału w rozgrywce ale inni mogą kontynuować grę.
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Gab »

Prus pisze: 15 lip 2021, 14:39 Jak pisałem, każdy gra jak uważa i nikt Cię nie zmusza do zbliżania się do stref namnażania. Ja przyjąłem, że to lekka gra dla przyjemności, a nie zarządzanie bezpieczeństwem w elektrowni atomowej. Rozsądne zarządzanie ryzykiem w moim odczuciu buduje klimat i dodaje rozgrywce pikanterii. Każdy decyduje sam jaki poziom ryzyka jest dopuszczalny, a jaki zbyt wysoki. Dla mnie ryzyko na poziomie 0,0001 zdecydowanie nie jest zbyt wysokie. Ewentualna przegrana zwykle buduje nasze zainteresowanie scenariuszem.
Bardziej zwracam uwagę na to, by Ocalali nie kończyli tury samotnie na względnie zagrożonym polu i nie rozłazili się nadmiernie. Zwykle trzymamy się w 3-osobowych grupach.
"Ja przyjąłem, że to lekka gra dla przyjemności, a nie zarządzanie bezpieczeństwem w elektrowni atomowej" Dzięki stary, rozwaliłeś system. Od śmiechu brzuch mnie rozbolał :)
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Blue »

Optymalizujecie zamiast nawalać zombiaki(leeroy jenkins!!!!!) i potem dziwne, ze za łatwa ta gra! ;)

Ja moim mówie jaka jest optymalna stategia, gdzie jest niebezpieczeństwo i że lepiej tak, a oni i tak po swojemu, bo wiedza lepiej(leeroy jenkins!!!!) ;D.

Nie ma takiego alphaplayerowania! ;)
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Gab »

Ja wam powiem, że ważne aby się dobrze bawić a przy każdej części Zombicide zabawa jest przednia. Ja akurat nie należę do osób, które na siłę bawią się w liderowanie w grupie - powiem więcej, każdy najlepiej uczy się na swoich błędach :)
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 85
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Prus »

Mam pytanie. Dwa w zasadzie.
Czy jest już jakiś program do generowania scenariuszy?
Ściągnąłem sobie edytor (podlinkowany poniżej) do Czarnej Plagi. Zainstalowałem, ale nie wczytywał mi plików do podstawki ani dodatków (kafle, znaczniki, nic). Próbowałem, nic z tego. Jakieś wskazówki?
https://www.zombicide.com/en/zombicide-mapeditor/

Nie wiem czy to właściwy wątek... chyba właściwy.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 865
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: KOSHI »

W całych tych rozważaniach zapomnieliście jeszcze o tym, że w turze graczy są otwierane drzwi do budynków co rzutuje też na zombie na planszy (losujemy karty spawnu i te z dodatkowymi aktywacjami są globalne). Więc nie tylko możemy dostać bułę stając za blisko pól spawnu, ale też otwierając drzwi czy normalnie z sytuacji na planszy. I w praktyce wychodzi, że postać, która jest względnie bezpieczna i kończy w jakimś "bezpiecznym" miejscu staje się zagrożona (choć nie stoi koło spawn pointu) a w fazie spawnu obrywa. Miałem taką partię, że postacie były odpowiednio daleko od trupów / spawn pointów i były bezpieczne ale zachciało mi się ostatnią postacią otworzyć jakiś spory budynek, i to na wyższym poziomie, weszły dodatkowe aktywacje, namnóż i rusz, że zrobiłem se takie kuku na planszy, że nie długo potem padłem. Wynika z tego, że otwierania budynków nie powinno się zostawiać na koniec tury gracza, ale raczej z początku, żeby móc resztą jeszcze coś zdziałać. Także jedno pole luzu to jest absolutne minimum i zgadzam się, że nie ma co łazić pojedynczo tylko dwójkami, trójkami żeby w razie co obrażenia się rozeszły. Druga rzecz - dobrze mówi Prus. Czasem trzeba zaryzykować. Można grać bardzo asekuracyjnie tyle, że wtedy się gra i gra. Czy o to chodzi w tej grze? Nie sądzę...
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Blue »

Zgodnie z czasem gry opisanym przy scenariuszach, to główna strategia powinna polegać na "Leeroy Jenkins!!!!!" https://www.youtube.com/watch?v=yOMj7WttkOA ;). A o tym że nie powinno się ostatnią akcją otwierać drzwi to raczej tu pisali dość wcześnie :). Zresztą prawda jest taka jak się jest na żółtym w górę, to powinno sie je w miarę możliwości otwierać ocalałymi którzy zaczynają fazę, bo w ogóle końcowi jak otworzą to mogą zrobić kuku tym co są już ustawieni, chyba że karty aktywacji już zeszły :).
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 347
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: dispe »

My zwykle staramy się otwierać wszystkie drzwi na niebieskim poziomie, zwłaszcza przy dużych budynkach, można wtedy bezkarnie przemielić kilka kart namnażania bo na niebieskim czasem jest 0 wrogów albo karta aktywacji zombi nie działa. Reszta o czym wspominacie, to raczej oczywistość dla doświadczonych graczy ZC. Jak ktoś raz otworzy ostatnią akcją drzwi i mu się trafi zombie rush plus jakaś aktywacja to się nauczy i więcej tak nie zrobi ;) podobnie stawanie koło stef namnażania czy nadmierne rozdzielanie się, to nigdy nie były dobre pomysły. Warto też robić specjalnie hałas i tak ustawiać, żeby przyciągać zombiaki w określonym kierunku i tym samym odciągać od ziomków mogących popaść w poważne tarapaty.
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Gab »

KOSHI pisze: 15 lip 2021, 21:06 W całych tych rozważaniach zapomnieliście jeszcze o tym, że w turze graczy są otwierane drzwi do budynków co rzutuje też na zombie na planszy (losujemy karty spawnu i te z dodatkowymi aktywacjami są globalne). Więc nie tylko możemy dostać bułę stając za blisko pól spawnu, ale też otwierając drzwi czy normalnie z sytuacji na planszy. I w praktyce wychodzi, że postać, która jest względnie bezpieczna i kończy w jakimś "bezpiecznym" miejscu staje się zagrożona (choć nie stoi koło spawn pointu) a w fazie spawnu obrywa. Miałem taką partię, że postacie były odpowiednio daleko od trupów / spawn pointów i były bezpieczne ale zachciało mi się ostatnią postacią otworzyć jakiś spory budynek, i to na wyższym poziomie, weszły dodatkowe aktywacje, namnóż i rusz, że zrobiłem se takie kuku na planszy, że nie długo potem padłem. Wynika z tego, że otwierania budynków nie powinno się zostawiać na koniec tury gracza, ale raczej z początku, żeby móc resztą jeszcze coś zdziałać. Także jedno pole luzu to jest absolutne minimum i zgadzam się, że nie ma co łazić pojedynczo tylko dwójkami, trójkami żeby w razie co obrażenia się rozeszły. Druga rzecz - dobrze mówi Prus. Czasem trzeba zaryzykować. Można grać bardzo asekuracyjnie tyle, że wtedy się gra i gra. Czy o to chodzi w tej grze? Nie sądzę...
Tak powiem to po raz kolejny - kochani drzwi otwieramy będąc na niebieskim poziomie. Bierzecie Wande, dajecie jej łom i pieknie obskakuje całą okolicę. Podkreślam - na niebieskim poziomie dodatkowe aktywacje nie istnieją idużo z tych kart zwyczajnie przepada podczas namnażania w budynkach.
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Gab »

Na miniature market bardzo dobra promocja na pozostałości 1 ed:
Angry Neightbors 25$
Prison Outbreak 45$

Pamiętajcie, że przy zamówieniu min 100$ przesyłka do PL gratis.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10941
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3358 times
Been thanked: 3224 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: japanczyk »

Gab pisze: 18 lip 2021, 19:23 Pamiętajcie, że przy zamówieniu min 100$ przesyłka do PL gratis.
Skad taki pomysł? Wysylka do stanow jest za darmo, ale do Polski juz nie
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Gab »

japanczyk pisze: 18 lip 2021, 20:21
Gab pisze: 18 lip 2021, 19:23 Pamiętajcie, że przy zamówieniu min 100$ przesyłka do PL gratis.
Skad taki pomysł? Wysylka do stanow jest za darmo, ale do Polski juz nie
Masz rację, przy dwóch poprzednich wyprzedażach wysyłka była do PL była w cenie - uzupełniałem Arcadie Quest, teraz natomiast opcja "free" znikneła. Przepraszam za narobienie smaka :)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6129
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 510 times
Kontakt:

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: pan_satyros »

Do tego teraz VAT i cło i opłaty pocztowe 🤷‍♂️ bez względu na kwotę.
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Gab »

pan_satyros pisze: 18 lip 2021, 21:29 Do tego teraz VAT i cło i opłaty pocztowe 🤷‍♂️ bez względu na kwotę.
Nie wiem jak jest teraz - kiedyś raz dowalali cło a raz nie. Ale suma sumarum macie rację, zakup przestaje być opłacalny. Natomiast tak czy inaczej 1ed na rynku europejskim osiąga ceny kosmos. Z 1 ed kupiłem ostatni box toxiców na Amazonie i widzę, że reszty raczej miał nie będę :)
ODPOWIEDZ