Nie chodzi mi o sam VAT, ale o wszystkie koszty łącznie. O sytuację, że w którymś momencie pomiędzy końcem kampanii a dostarczeniem gry wydawca napisze: sorry, wszystko zdrożało: transport, usługi etc, jednak produkt będzie kosztował drożej albo tego nie udźwigniemy. Tylko że dla jednych będzie droższy o kilka godzin pracy, a dla innych kilka dni, czy wręcz tygodni. Zresztą każda zmiana ceny (w górę ) działa zniechęcająco na przyszłość. Oczywiście to takie gdybanie.tomp pisze: ↑19 lip 2021, 12:15cena produktu jest raczej taka sama. za produkt płacisz X.krecony1 pisze: ↑19 lip 2021, 01:43 Mi się wydaje, że jeśli się sytuacja unormuje, to jeszcze trochę Kickstarter sobie pobłyszczy. Same ceny jako takie (jakie by nie były) będą do przełknięcia, przynajmniej dla jakiejś tam części kupujących. Odchodzić będą klienci z tych biedniejszych krajów jeśli tak naprawdę nie będą wiedzieli za ile właściwie kupują - czy w ciągu tego roku czy dwóch od wsparcia nie pojawią się nowe przepisy dotyczące cła, transportu etc, które diametralnie zmienią cenę produktu.
to co się zmieniło to brak podatku w cenie X.
z moich obserwacji, element tego obciążenia został przeniesiony na pledge manager.
PS. nie stawiałbym znaku równości pomiędzy biedny kraj oraz wysokie podatki (np. VAT).
PS O tym, że biedny kraj =/= wysokie podatki, to - jak rozumiem - nie do mnie?