Railroad Tycoon

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
pikpol
Posty: 523
Rejestracja: 02 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Chełmża
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: pikpol »

:) thxik szkoda że nie pomyślałem od razu by sprawdzić w oryginalnej wersji:)
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Railroad Tycoon

Post autor: dragon77 »

Mam pytanko odnośnie przychodu po uzyskaniu więcej niż 100 punktów.

Otóż na planszy za polem 100 pkt. - 9$ jest pole 100+ pkt. - 9$.

W instrukcji napisane jest, że przychód po przekroczeniu setki zaczyna rosnąć od początku (czyli rozumiem, że od zera). Jak ma się więc do takiej interpretacji pole 100+ pkt. - 9$ ??????

W zasadzie możliwości są dwie - jak mam 101 pkt to dostaję :
1) 1$
2) 9$ + 1$

Która jest prawidłowa ?

Aha i jeszcze jedno: karta Pullmana, która daje 6 pkt jeśli gracz jako pierwszy zmodernizuje lokomotywę do poziomu 6. Wyjątkowość tej karty polega na tym, że wszystkie pozostałe karty trzyma się w tajemnicy do końca gry, a tą kartę odkrywa się w momencie spełnienia warunku modernizacji lokomotywy. Pytanie brzmi czy te 6 punktów dostaje się w momencie jej odkrycia czy i tak na końcu gry (chodzi tu oczywiście o kwestie finansowe, które zmieniają się w raz ze zmianą ilości punktów).


PS. Wczoraj graliśmy z żónką w 2/3 planszy (dwie górne części) na 10 znaczników pustych miast. Generalnie szło mi świetnie, ale tylko do czasu kiedy szarpnąłem się na połączenie z zachodem i wydałem te 30.000$.... od tego momentu zaczęły się kłopoty finansowe, bo żeby zakupić to połączenie popadłem w długi, które generowały długi, a te robiły kolejne długi... ;-) Na koniec okazało się, że wypuściłem 56 akcji !!!!! A moja żonka spokojnie i cierpliwie te kosteczki dowoziła tu i ówdzie, no i finalnie przegrałem 114:127..... ;-)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: yosz »

Na pierwsze pytanie nie znam odpowiedzi - też zauważyłem tę 'dwoistość' - ale nie przejmowałem się bo stwierdziłem, że nie będę miał takiej ilości punktów (gramy raczej w 5 i 6 osób).

Co do drugiego - powiedziałbym, że na koniec, aczkolwiek odkrywasz oczywiście w trakcie partii.

56 akcji to niezły wynik ;) Dla mnie w Rails of Europe starczyło kilka na samym początku gry, żeby popaść w długi - skończyło się na 17 akcjach :P (ale odjąłeś sobie 56 punktów na koniec? :) )
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Railroad Tycoon

Post autor: dragon77 »

yosz pisze: 56 akcji to niezły wynik ;) Dla mnie w Rails of Europe starczyło kilka na samym początku gry, żeby popaść w długi - skończyło się na 17 akcjach :P (ale odjąłeś sobie 56 punktów na koniec? :) )
No jasne że odjąłem ;-)

Myślałem, że dam radę bo na torze punktacji było 170 pkt., ale po cofnięciu o 56 mina mi zrzedła ;-)


No ale wciąż czekam na "pewne" odpowiedzi na pytanka, bo chcę być przekonany, że gramy dobrze ;-)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: yosz »

z pewnymi odpowiedziami na razie jest problem bo bgg jest wyłączone :P
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Earl_MW
Posty: 272
Rejestracja: 20 gru 2006, 13:13
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Earl_MW »

Kurczę, twardzi jesteście, Panowie ;) Kiedyś tam, przeglądając raporty z sesji na BGG, robiłem oczy jak spodki na widok 10-15 wypuszczonych akcji. Tym bardziej teraz mam problemy, żeby się podnieść z podłogi po tych 56 :D Ja chyba jestem jakiś dziwny, może raz w życiu wypuściłem 3 akcje, w zasadzie to staram się wypuścić jedną...

Earl
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 252 times

Re: Railroad Tycoon

Post autor: jax »

56 akcji to totalna masakra :shock: . Chyba tylko w wersji 2-osobowej moze sie zdarzyc (i mozna nadal walczyc o wygrana). Normalnie z tego co widzialem to juz 15-20 akcji, to jest sporo i raczej max. A i widzialem takich mistrzow, ktorzy nie wyemitowali ani jednej akcji i wygrywali (lub byli w scislej czolowce). To mi sie podoba - nie ma jedynie slusznej taktyki.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: yosz »

Moje 17 akcji w RoE wynikało z błędu (który zresztą wszyscy współgracze popełnili). Grając w RT ważne jest rozbudowanie swojej sieci w miarę możliwości, w RoE trzeba się za to śpieszyć z wysyłką kostek zanim ktoś nam je podbierze. Ogólnie wszędzie jest bliżej (acz drożej). Wszyscy na początku rzuciliśmy się na zrobienie większych tras zanim zaczęliśmy puszczać kostki po planszy (z jakimiś niewielkimi wyjątkami) - zanim się spostrzegliśmy dobijaliśmy do 10 wypuszczonych udziałów :P

Inni przestali - my z Agą uparliśmy się na rozwój, a nie wożenie kostek i szybsze niż inni podniesienie poziomu lokomotyw. Wynik: ja - 3 miejsce i 17 akcji (aczkolwiek przed odjęciem punktów byłem z 4-5 punktów przed drugim graczem), Aga - 4 miejsce i 22 akcje. Wygrało znajome małżeństwo z 12 akcjami.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2009, 13:12 przez yosz, łącznie zmieniany 1 raz.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Railroad Tycoon

Post autor: dragon77 »

jax pisze:56 akcji to totalna masakra :shock: . Chyba tylko w wersji 2-osobowej moze sie zdarzyc (i mozna nadal walczyc o wygrana). Normalnie z tego co widzialem to juz 15-20 akcji, to jest sporo i raczej max. A i widzialem takich mistrzow, ktorzy nie wyemitowali ani jednej akcji i wygrywali (lub byli w scislej czolowce). To mi sie podoba - nie ma jedynie slusznej taktyki.
1) Jeśli nie wyemituje się żadnej akcji to nie ma się ani grosza, więc jak tu w ogóle wybudować choć jedno połączenie ?

2) Do momentu wybudowania połaczenia z zachodem miałem ok 15 akcji. W 3 ruchach wybudowałem 2 połączenia i to z zachodem - wtedy akcji zrobiło się 22-23 no i popłynąłem, bo nie miałem odpowiedniej ilości punktów żeby zarabiać max czyli 25$. Po tej rundzie musiałem znowu dobrać akcje żeby zapłacić dywidendy i maszyna długow ruszyła... ;-) Jednakże i tak walczyłem praktycznie do końca i przegrałem 13 punktami... ;-)
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: mst »

Ja w mojej pierwszej 5-osobowej partii (4 debiutantów i wyjadacz Silent, któremu zwiększyłem presję zapowiadając na początku, że jesli nie wygra tzn.że gra jest megalosowa i prawie zepsuta :twisted: ) po ciężkim dniu pracy nie zwróciłem na początku gry uwagi jaki jest maksymalny dochód i szybko wyemitowałem ponad 20 akcji. Do końca gry urosło to do prawie 30 ale pomimo ciągłych śmiechów i docinków ze strony przeciwników i obserwatorów zakończyłem grę na pewnym drugim miejscu (wygrał na szczęście Silent chociaż mówił, że w pewnym momencie było mu juz gorąco :wink: ). :)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Don Simon »

dragon77 pisze: 1) Jeśli nie wyemituje się żadnej akcji to nie ma się ani grosza, więc jak tu w ogóle wybudować choć jedno połączenie ?
Z kart.

Z doswiadczenia wydaje mi sie, ze maks dajacy jakiekolwiek szanse na zwyciestwo to 7-8 akcji...
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: yosz »

dragon77 pisze: Jeśli nie wyemituje się żadnej akcji to nie ma się ani grosza, więc jak tu w ogóle wybudować choć jedno połączenie ?
Bardzo prosto - wystarczy w czasie pierwszej kolejki dobrać się do karty - zbuduj połączenia za darmo :> Jak jeszcze jako pierwszy dostarczysz kosteczkę, dostaniesz dodatkowe punkty i maszyna się rozkręca.

Niektórzy byli szybsi ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Railroad Tycoon

Post autor: dragon77 »

Fakt, nie pomyślałem o kartach. No ale oczywiście pod warunkiem że taka karta zostanie na początku wylosowana.

Widzę, że sporo osób w RT grało, więc może jednak bez sprawnego BGG ktoś będzie jednak w stanie odpowiedzieć na poniższe pytania ;-)

Otóż na planszy za polem 100 pkt. - 9$ jest pole 100+ pkt. - 9$.

W instrukcji napisane jest, że przychód po przekroczeniu setki zaczyna rosnąć od początku (czyli rozumiem, że od zera). Jak ma się więc do takiej interpretacji pole 100+ pkt. - 9$ ??????

W zasadzie możliwości są dwie - jak mam 101 pkt to dostaję :
1) 1$
2) 9$ + 1$

Która jest prawidłowa ?

Aha i jeszcze jedno: karta Pullmana, która daje 6 pkt jeśli gracz jako pierwszy zmodernizuje lokomotywę do poziomu 6. Wyjątkowość tej karty polega na tym, że wszystkie pozostałe karty trzyma się w tajemnicy do końca gry, a tą kartę odkrywa się w momencie spełnienia warunku modernizacji lokomotywy. Pytanie brzmi czy te 6 punktów dostaje się w momencie jej odkrycia czy i tak na końcu gry (chodzi tu oczywiście o kwestie finansowe, które zmieniają się w raz ze zmianą ilości punktów).
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: BloodyBaron »

dragon77 pisze:Fakt, nie pomyślałem o kartach. No ale oczywiście pod warunkiem że taka karta zostanie na początku wylosowana.

Widzę, że sporo osób w RT grało, więc może jednak bez sprawnego BGG ktoś będzie jednak w stanie odpowiedzieć na poniższe pytania ;-)

Otóż na planszy za polem 100 pkt. - 9$ jest pole 100+ pkt. - 9$.

W instrukcji napisane jest, że przychód po przekroczeniu setki zaczyna rosnąć od początku (czyli rozumiem, że od zera). Jak ma się więc do takiej interpretacji pole 100+ pkt. - 9$ ??????

W zasadzie możliwości są dwie - jak mam 101 pkt to dostaję :
1) 1$
2) 9$ + 1$

Która jest prawidłowa ?

Aha i jeszcze jedno: karta Pullmana, która daje 6 pkt jeśli gracz jako pierwszy zmodernizuje lokomotywę do poziomu 6. Wyjątkowość tej karty polega na tym, że wszystkie pozostałe karty trzyma się w tajemnicy do końca gry, a tą kartę odkrywa się w momencie spełnienia warunku modernizacji lokomotywy. Pytanie brzmi czy te 6 punktów dostaje się w momencie jej odkrycia czy i tak na końcu gry (chodzi tu oczywiście o kwestie finansowe, które zmieniają się w raz ze zmianą ilości punktów).
1) zdobywając punkty lokomotywa porusza się po torze, a dochód jest funkcją pola - cytując tłumaczenie instrukcji z Rebela:
Licznik dochodu
Licznik dochodu używany jest do zaznaczania punktów zdobytych
przez graczy oraz wskazywania dochodu, jaki gracze otrzymują pod koniec każdej tury (Uwaga: Jeżeli gracz zarobi więcej niż 100 punktów, umieść znacznik z powrotem na początku licznika i dodaj 100 do ostatecznego wyniku. W takim przypadku dochód gracza zostanie zmniejszony, ale po chwili znów zacznie rosnąć).


zatem mając 101 punktów gracz dostanie 1 000 dolców.

2) cytując tę samą instrukcję:
Każda karta reprezentuje potentata, który jest właścicielem danych linii (czyli gracza) oraz określa, w jakiej sytuacji gracz ten otrzyma dodatkowe Punkty Zwycięstwa
pod koniec rozgrywki. Remis z innym graczem, który ma taki sam cel, nie zapewnia dodatkowych punktów zwycięstwa żadnemu z nich. (Uwaga: Gracze powinni utrzymywać tożsamość swoich potentatów w tajemnicy do momentu zakończenia rozgrywki. Wyjątkiem jest George Pullman, który musi zostać odsłonięty, kiedy jego cel zostanie spełniony).


a zatem gracz ujawnia kartę Pullmana, żeby udowodnić spełnienie warunku, a punkty otrzymuje na koniec gry. To według mnie bardziej korzystne dostać je na końcu gry, niż w trakcie, bo przeważnie podnosi się lokomotywy do poziomu 6 raczej po malejącej stronie krzywej dochodu.
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: zephyr »

AD1) Powiedziałbym, że takie sobie źródło, bo stoi w sprzeczności z objaśnieniami na planszy.
[edit]
W niemieckiej instrukcji podobnie, czyli pewnie się nie liczy. Przydałoby się jeszcze sprawdzić na bgg czy nie ma wyjaśnienia co do dziwnej cyferki przy 100+
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
grzes19
Posty: 118
Rejestracja: 25 lis 2007, 11:12
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Railroad Tycoon

Post autor: grzes19 »

Don Simon pisze: Z doswiadczenia wydaje mi sie, ze maks dajacy jakiekolwiek szanse na zwyciestwo to 7-8 akcji...
7-8 to maks i zarazem optimum. Tak też czytałem na bgg. Dodatkowo są różne strategie otwarcia, np. nic nie budujesz tylko ulepszasz lokomotywę do 4 i otrzymujesz za to 4 punkty za kartę nowa lokomotywa albo 3 akcje na wybudowanie 3 połączeń a następne 3 na ulepszenie parowozu do 3 i dowiezienie kostki - w nagrodę rekord prędkości 3 pkt + 3 za dowiezienie kostki = 6 pkt.
Kolekcja

Liczba 19 w moim nicku to deczko mniej niż mój wiek / 2 ;)
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Railroad Tycoon

Post autor: TusiaMara »

Troszkę z innej beczki, ale jak najbardziej w temacie.

Chcemy się Wam pochwalić naszą bardzo patriotyczną mapą do Tycoona:
pliki:
http://www.boardgamegeek.com/filepage/39928
sam obrazek:
http://www.boardgamegeek.com/image/436819

w komplecie nowe teksty kart i parę nowych zasad.

pozdrawiam
Tusia w imieniu swojej twórczej ekipy :P

edycja: dodany drugi adres
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 252 times

Re: Railroad Tycoon

Post autor: jax »

TusiaMara pisze:Chcemy się Wam pochwalić naszą bardzo patriotyczną mapą do Tycoona:
pliki:
http://www.boardgamegeek.com/filepage/39928
sam obrazek:
http://www.boardgamegeek.com/image/436819

w komplecie nowe teksty kart i parę nowych zasad.
ŚWIETNA inicjatywa - ale czy to było testowane?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Railroad Tycoon

Post autor: TusiaMara »

jax pisze: ŚWIETNA inicjatywa - ale czy to było testowane?
jak najbardziej - było testowane (i ciagle jest)
po kilku grach wrażenie pozytywne - dział całkiem sympatycznie
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: yosz »

Parę uwag - przeniósłbym dwie rzeczy z Rails of Europe:
- oznaczenie górzystych terenów (za które trzeba płacić 4 tys przy budowie) kropką - czasami góra wychodzi poza hex i trzeba się kłócić czy jest to już góra czy jeszcze nie (chociaz po powtórnym przyjrzeniu się nie widzę chyba takiego problemu)
- trasy punktowe oznaczone na mapie w postaci legendy (zamiast kart wychodzących losowo) - zmiana która w RoE najbardziej mi się podoba

Niestety widzę trochę problemu z rzekami. W większości przypadków są na pograniczach hexów i trudno powiedzieć przez który hex przechodzi (nie mówiąc że rzeki tak się wiją, że przechodzą po kilka razy pomiędzy sąsiednimi hexami)

Karty chyba nie są skończone? część jest z obrazkami a część nie :)

Tyle jeżeli chodzi o uwagi. Wygląda bardzo ciekawie ale rzeki trzeba poprawić

PS: na pierwszy rzut oka wydaje się też że jest za dużo miast (dodatkowo jeszcze bardzo blisko siebie) - w ile osób graliście?
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Railroad Tycoon

Post autor: TusiaMara »

Śliczne Dzięki za zainteresowanie i uwagi.
yosz pisze:Parę uwag - przeniósłbym dwie rzeczy z Rails of Europe:
- oznaczenie górzystych terenów (za które trzeba płacić 4 tys przy budowie) kropką - czasami góra wychodzi poza hex i trzeba się kłócić czy jest to już góra czy jeszcze nie (chociaz po powtórnym przyjrzeniu się nie widzę chyba takiego problemu)
Faktycznie staraliśmy się precyzyjnie dopasować góry do heksów, by nie było problemy i dyskusji.
yosz pisze: Niestety widzę trochę problemu z rzekami. W większości przypadków są na pograniczach hexów i trudno powiedzieć przez który hex przechodzi (nie mówiąc że rzeki tak się wiją, że przechodzą po kilka razy pomiędzy sąsiednimi hexami)
No i tu jest nasza innowacja, bo u nas najwięcej awantur jest o to czy "przekracza się" rzekę, czy też idzie się tylko jednym jej brzegiem i tak dalej. Więc Hipek (główny autor grafiki), włożył bardzo dużo pracy by celowo "ponaciągać" nasze rzeki do heksów. W naszej mapie płacisz za most jeśli łączysz dwa heksy pomiędzy którymi płynie rzeka. Wydaje się nam to dużo lepszym rozwiązaniem, niż w oryginale.

yosz pisze: - trasy punktowe oznaczone na mapie w postaci legendy (zamiast kart wychodzących losowo) - zmiana która w RoE najbardziej mi się podoba
wypróbujemy
yosz pisze: Karty chyba nie są skończone? część jest z obrazkami a część nie :)
Karty są w takiej formie, gdyż są analogiczne do oryginalnych, wiec tylko tekst podkładamy do koszulki z kartą, którą zastępuje. A obrazki maja te karty, które są zupełnie nowe.
Wkrótce powinny pojawić się "całe" kart po angielsku, a być może i po polsku.
yosz pisze: PS: na pierwszy rzut oka wydaje się też że jest za dużo miast (dodatkowo jeszcze bardzo blisko siebie) - w ile osób graliście?
Miast jest praktycznie proporcjonalna ilość do mapy Stanów (jedynie odrobinę więcej), natomiast jest troszeczkę inne zagospodarowanie przestrzeni. Mianowicie nie ma pustych, nigdy niewykorzystywanych obszarów po rogach - podejrzewam, że stąd to wrażenie "zagęszczenia". A gramy od 3 do 5 osób.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Railroad Tycoon

Post autor: yosz »

TusiaMara pisze:Śliczne Dzięki za zainteresowanie i uwagi.
....
No i tu jest nasza innowacja, bo u nas najwięcej awantur jest o to czy "przekracza się" rzekę, czy też idzie się tylko jednym jej brzegiem i tak dalej. Więc Hipek (główny autor grafiki), włożył bardzo dużo pracy by celowo "ponaciągać" nasze rzeki do heksów. W naszej mapie płacisz za most jeśli łączysz dwa heksy pomiędzy którymi płynie rzeka. Wydaje się nam to dużo lepszym rozwiązaniem, niż w oryginale.
Ok znowu Rails of Europe kłania się w moim przypadku ;) Zasada która tam była wprowadzona: jeżeli hex zawiera wodę to płacisz 3 tysiące - nie ważne czy stawiasz tory wzdłuż rzeki czy nie ;) Grałem nawet tak raz na mapie USA ale nie jestem pewien czy nie ma tam jednak za dużo rzek na taką zmianę :)

A co do kłótni czy przekracza się rzekę - najprostrze jest wyjaśnienie, że tor musi wchodzić i wychodzić z/do boków hexa, dokładnie takich samych jak rzeka. Jeżeli natomiast są jakieś rozwidlenia rzeki to wtedy kwestia umowna - my wtedy płaciliśmy 3 tysiące zawsze.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Kakaj
Posty: 659
Rejestracja: 19 sie 2005, 16:58
Lokalizacja: Pogórze - Gdynia

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Kakaj »

Czy ktos grał w te polska wersje mapy ?

Jakies konkluzje ? Mapa wyglada pieknie.

Szkoda, ze aktualne linki podane na BGG nie dzialaja i nie mozna sciagnac pelnej wersji do druku.
--> starszy inspektor do spraw homologizacji dyferencjałów w garażach <--
Moje kolekcja gier
Kontakt ze mną via FB : https://www.facebook.com/cezary.woolsome/ lub tel 604 941 378
Awatar użytkownika
TusiaMara
Posty: 331
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:00
Lokalizacja: Wrocław/Katowice

Re: Railroad Tycoon

Post autor: TusiaMara »

My (autorzy) graliśmy :) - i (wg nas) jest grywalna. Nam podoba się nawet bardziej niż oryginalna - brak "superrejonu" takiego jak okolice Nowego Jorku powoduje, że kazdy może się rozwijać w "swoim" miejscu bez obaw, że zostawienie kogoś w jakimś miejscu da mu duże fory.

Co do odnośników z BGG - strona do której prowadzą została usunięta, ale w komentarzu jest nowa :).
http://www.hippopage.jatsu.pl/tycoon.html
Tam są odnośniki do wszystkich materiałów.

EDYCJA: plik na BGG jest aktualizowany (w tej chwili troszkę się skaszanił opis...), w ciągu tygodnia czy dwóch powinna być nowa wersja.
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Railroad Tycoon

Post autor: Lucf »

Ech, teraz ja będę męczył o zasady : )
Czytam instrukcję Wargamera [tragedia!] i całe szczęście Rebela ściągłem bo o niebo lepsza.

1 "Kiedy gracze otrzymają już swoje dochody, to muszą zapłacić dywidenda od udziałów. Każdy z graczy musi zapłacić 1 000$ za każdy udział jaki wydał."

Każde takie udziały spłaca się TYLKO pod koniec tury/rundy w której się wzięło te udziały? Czyli, pomimo że one zostajądo końca gry to nie muszę tej kumulacji spłacać do turę (moment w którym uzyskuję tyle dochodów co wskazuje moja lokomotywa) ?

2 W KAŻDYM MOMENCIE swojego ruchu mogę wziąć te udziały i np za udział z cyferką "5" dostaję 5x 5 tys = 25 tysięcy dolarów ?

3. Czy jak kładę skrzyżowanie to płacę więcej?
4. Grałem jedynie w Stema i mi się miesza teraz wszystko :) ogólna zasada jest taka , że jak wylicytujemy pierwszego gracza to począwszy od niego, każdy po kolei WYKONUJĘ JEDNĄ Z PULI DOSTĘPNYCH AKCJI : np ulepsza lokomotywę. POTEM DRUGI GRACZ też wybierą JEDNĄ MOŻLIWĄ AKCJĘ, potem TRZECI gracz tylko jedną akcję. Dalej wracamy do pierwszego gracza i on wykonuje JEDNĄ AKCJĘ <---- i to wszystko 3 razy, tak ?
myli mi się to ze Steamem i dlatego pytam :)

5. Do licytacji wg instrukcji wargamera używamy stawki 1$ ...... :O
ODPOWIEDZ