Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Własnoręczne działania twórcze: upiększanie, inserty, malowanie figurek, tworzenie prototypów, stoły do planszówek itp.
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

BARDZO DZIĘKUJĘ JESZCZE RAZ ZA CALY WPIS.
Wszystko co napisałeś przeczytałem 5x. Wszystko zrozumiałem. Projekt AL&S jako PnP polska wersja to mój pierwszy projekt. Wiele przytoczonych przez Ciebie "wytknięć" na pewno zastosuję je w następnych projektach.

Odpowiedzi na szybko.
1 W wersji 2.0 jest problem w kilku kartach, konkretnie: Air_3, Sea_3, Sea_4. Opisy mają rastrowe a nie wektorowe i brzydko wyglądają w druku.
Wszystkie karty są takie same. Projekt z programu zapisuję do PDF. Na moich wydrukach jest ok. Czy ktoś coś jeszcze może się wypowiedzieć?
2 Jest bardzo mały margines między ikonką działania karty a dolną krawędzią górnej sekcji karty (nagłówka). Może zmniejszyć rozmiar głównej wartości i wtedy margines na dole będzie nieco bardziej zbliżony do tego górnego i bocznego? Podobnie sugerowałbym zostawienie większego marginesu między dolną wartością karty, a granicą koloru z dołu karty. Rzuca się w oczy, że margines boczny i dolny jest tutaj większy niż górny.
Wszystko było robiona na etapie tworzenia "pierwszej karty". Szkoda, że nie brałeś udziału od początku. Oczywiście jest to do poprawienia, jednakże ilość czasu do efektu końcowego się nie przekłada. IMHO. Jesteś pierwszą osobą, która to zauważyła i wykazała.
3 Pisząc o symbolach, ten symbol nieskończoności (stały efekt), wygląda na niepotrzebnie rozciągnięty w poziomie. Chyba lepiej wyglądałby węższy.
Czy inni mają potrzebę jego zmniejszania? j.w.
4 Podejrzewam, że sporo osób wykonuje sobie egzemplarz tak jak ja, czyli druk na zwykłym, cienkim papierze, cięcie, awers|karta-CCG|rewers i to wszystko do przezroczystej koszulki. W takiej sytuacji zaokrąglone rogi w pliku PDF nie pomagają, a wręcz utrudniają sprawę :) Oczywiście guide'y do cięcia kart są bardzo pomocne, ale proponuję zostawić tylko te zewnętrzne, a grafikę rozciągnąć (wypełnić kolorem) do pełnych, prostokątnych, kart. Jeśli ktoś będzie chciał sobie zaokrąglić robi, to to zrobi, wybranym przez siebie (albo zaokrąglacz) promieniem :)
Ja natomiast drukuję jedna stronę na papierze/nalepce, drugą na zwykłym (nie nalepkowym). Cięcie, rogi i granie.
Zaokrąglenie zostało utworzone TYLKO I WYŁĄCZNIE w celu pomocy przy przycinaniu. j.w. nikt wcześniej nie zgłaszał w tym temacie zastrzeżeń.
5 Ogólnie przyjętą przez Ciebie stylistykę uważam za rewelacyjną. Widać, że czujesz ten motyw. Zwłaszcza cieszy mnie odejście od gradientów, które pojawiały się w początkowych wersjach - uważam, że to bardzo dobra decyzja. Ale są dwie karty, które nie pasują mi do reszty. Chodzi o Air_6, a zwłaszcza o Land_6. Mówię o wersji 2.0, tej bez white shadow w kartach Land (to też moim zdaniem nijak nie pasuje do reszty). Są tutaj złamane dwie zasady z pozostałych kart: (1) jest bardzo drobny detal, (2) w obiektach pojawia się kilka odcieni. Rozumiem, że chodzi o podkreślenie potęgi karty o tak wysokim nominale. Ok. O ile wygląda to naprawdę dobrze w Sea_6, to myślę, że to właśnie kwestia tego, że tam został zachowany większy umiar a konkretnie: tylko 2 odcienie w głównym obiekcie (z czego drugi ładnie spaja się z wodą), mniejsza liczba detali. Więc jeśli miałbym coś tutaj sugerować, to przerobienie samolotu i grzyba atomowego z Air_6 oraz czołgu z Land_6.
Tak. Karty 6 miały być właśnie INNE. Zacząłem te karty robić od 6 SEA - battleship, na którego miałem już od samego początku pomysł. Wyszło IMO idealnie. Przez dłuższy czas nie miałem pomysłu na inne 6tki. 6 AIR była chyba w 6-8 wariantach. Tak samo 6tka LAND.
Kwestia inna też jest, że nie chciałem przeciągać robienia gry, bo okazałoby się, że szybciej jakiś wydawca wyda grę po polsku, niż ja to tutaj zrobię.
6 Karty z nominałem 1: ta 1 wydaje się mniej wyrównana do środka niż pozostałe cyfry (w stosunku do dolnej, poziomej kreski). Wygląda jakby uciekała trochę na prawo, proponuję ją przesunąć trochę w lewo, żeby środek ciężkości wzrokowo wypadał na środku.
Numer jest wyśrodkowany względem belki znajdującej się pod nim. Zgadzam się jednak z Tobą, że jej waga wskazuje na prawą stronę, no ale tak po prostu wygląda 1-ynka. j.w. jesteś pierwszą osobą, która to zauważyła.
7 Podkreślenie w opisach kart jest moim zdaniem trochę niepotrzebne, a przede wszystkim zaburza czytelność. Wszystko jest ok, o ile podkreślone słowo jest w ostatnim wierszu opisu. Ale w pozostałych przypadkach robi się ciasno, przerwa między liniami jest zapchana podkreśleniem (przykład: Land_1, a jeszcze bardziej Air_2 i Air_4). Osobiście bym z tego zrezygnował całkiem.
Wiele kart ma "podobne opisy", dlatego podkreślenie miało podkreślić dokładność miejsca, w którym ma zadziałać. Wiele kart ma zmienione opisy wzg. oryginału, ponieważ dokładne przetłumaczenie nie zmieściłoby się na karcie. Dla mnie to podkreślenie nie ma znaczenia. Decyzja o podkreśleniach zapadła chyba wspólnie, w którymś poście.
(Jeśli chcesz mogę Ci wysłać bez podkreśleń.)
8 Polskie litery w foncie głównym (tym wojskowym). Litery Ą, Ę, Ń i Ó w nazwach kart mają "ogonki" wykonane z kwadratów. Natomiast Ó w "Dowódca" ma już ładną kreskę, pod kątem. Proponuję użyć tego samego w pozostałych polskich literkach. O ile ma to sens w przypadku Ż (Land_6 - Ciężkie czołgi) kwadrat ma sens, to w pozostałych literach już znacznie mniej.
Czcionka tytułu nie ma polskich fontów. Dorabiałem wg. własnego pomyślunku. W tej kwestii nikt się nie wypowiedział, więc jest jak jest. Pomyślę nad zmianą, raczej nie jest to dużo roboty.
9 Nazwa gry na odwrocie kart Lądu, Morza i Powietrza. Skoro cała gra jest przetłumaczona, to czy nie miałoby sensu użyć tutaj właśnie "Ląd, Morze i Powietrze"? Wtedy trzymasz się konsekwentnie jednego języka w całości.
Ta kwestia była podniesiona i skomentowana. Karty zostały wybrane z angielskim napisem, aby zaakcentować, że to tak na prawdę jest właśnie AIR, LAND & SEA. Nie ma żadnego problemu z polskim tekstem na rewersie. Zobacz proszę któryś z poprzednich wpisów, jest karta rewers z polskim tekstem.
(Jeśli chcesz mogę Ci wysłać z polskimi.)
10 Są niewielkie niewyrównania między górną sekcją kart w Air i Sea, górne 3 karty. Air_3 ma wyższy nagłówek, podobnie jak Sea_1.
Karty przeglądałem setki razy mimo to zawsze coś się jeszcze trafi. Sprawdzę i poprawię. Dziękuję.
11 Rewersy kart dowódcy mają z boku niepotrzebne guide'y do cięcia, które nie są na wysokości rogów kart.
j.w.
12 Byłoby super gdyby karty były przygotowane do druku w rozmiarze 63.5x88 (standard CCG).
No cóż. Tu już byłoby więcej pracy. Rozmiar jest jedną z tych rzeczy, które określa się na samym początku. Jest 55x88. Przerobienie ich na większy rozmiar jest oczywiście możliwe. Nie ma rzeczy niemożliwych. Raczej jednak do tego nie dojdzie.
13 Twój podpis jest wykonany fontem, który moim zdaniem stylistycznie nie bardzo pasuje do reszty bardzo klimatycznie wykonanej karty.
Zgadzam się. Znalazłem kilka. Wybrałem taką. Możliwe, że ją zmienię.
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
ponika
Posty: 531
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 232 times
Been thanked: 444 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: ponika »

TOMEQ pisze: 19 cze 2021, 13:14
1 W wersji 2.0 jest problem w kilku kartach, konkretnie: Air_3, Sea_3, Sea_4. Opisy mają rastrowe a nie wektorowe i brzydko wyglądają w druku.
Wszystkie karty są takie same. Projekt z programu zapisuję do PDF. Na moich wydrukach jest ok. Czy ktoś coś jeszcze może się wypowiedzieć?
Zgadza się, drukowalam całość w drukarni i te karty wychodzą rozmazane. Wygląda to tak (druga karta dla porównania):

Obrazek
KozaK69
Posty: 129
Rejestracja: 28 sty 2017, 11:16
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: KozaK69 »

Mógłby mi ktoś wskazać gdzie znajdę pliki do druku? Przeszukałem wątek i znalazłem że autor miał dać linka w pierwszym poście ale go nie widzę.
wisniax
Posty: 142
Rejestracja: 02 gru 2019, 18:21
Has thanked: 24 times
Been thanked: 15 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: wisniax »

Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

Karty z czcionką poprawione. Coś musiało się wydarzyć przy eksporcie z programu graficznego.
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

Ktoś sobie przetłumaczył na perski...
Nieźle.

Obrazek
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: Lothrain »

TOMEQ pisze: 13 gru 2021, 10:17 Ktoś sobie przetłumaczył na perski...
Nieźle.

Obrazek
Taki ten perski, że ciągnie z innych języków jak dziki, jest i tank, i manewr, i kart(a) :) Ale fajna wersja. Podesłałbyś mi źródło, z chęcią sobie wydrukuję.
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

Wszystko jest w pierwszym poście.

ale jakby co: https://drive.google.com/drive/folders/ ... nX2AC3ShPW
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
ponika
Posty: 531
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 232 times
Been thanked: 444 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: ponika »

TOMEQ pisze: 13 gru 2021, 13:58 ...
Hej, jest szansa, że zrobisz retheme dodatku?
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

Hmmm
Teoretycznie jest już polska wersja. Ta nowa.

Na chwilę obecną niczego nie obiecuję.
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
ponika
Posty: 531
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 232 times
Been thanked: 444 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: ponika »

TOMEQ pisze: 24 cze 2022, 19:28 Hmmm
Teoretycznie jest już polska wersja. Ta nowa.

Na chwilę obecną niczego nie obiecuję.
Dodatek ledwo wyszedł po angielsku, chyba nie planują a nawet jak to będzie paskudna graficznie :) Nie da się ukryć, że Twoja wersja jest dużo ładniejsza...

EDIT:
Jako, że ALS lubię i gram regularnie, to biorę się za tłumaczenie i zgrubny design (nie liczcie na tak ładne grafiki)

Zrobiłam mały research i zdobyłam nazwy i akcje kart angielskich
Spoiler:
I przetłumaczyłam tak:
EDIT: aktualna wersja jest w pliku, usuwam tłumaczenie stąd, bo już za dużo zmian zrobione i tylko wprowadza w błąd.

Gdyby ktoś miał jakieś zastrzeżenia, to proszę pisać, będziemy poprawiać :)
Pozwolę sobie wrzucić to na goły szablon na podstawie kart @TOMEQ, tak, żeby pasował do bazy.

DODATEK GOTOWY! - w wersji beta, oczywiście, czyli bez grafik, bo nie umiem :) Jak ktoś umie to możemy dodać, jak nie to trzeba sobie samemu narysować szpiegów i fabryki.
Wymiary kart i układ tekstu są takie same jak u TOMEQ, więc można od niego wydrukować rewersy.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2022, 19:06 przez ponika, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 253
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:19
Has thanked: 147 times
Been thanked: 85 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: TOMEQ »

No to to jest dopiero mobilizacja. Nieźle Pani Poniko. 💪💪💪
* Sic parvis magna *

Let's do some PnP... BUY COFFEE
ponika
Posty: 531
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 232 times
Been thanked: 444 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: ponika »

TOMEQ pisze: 25 cze 2022, 14:17 No to to jest dopiero mobilizacja. Nieźle Pani Poniko. 💪💪💪
To teraz grafiki :P
PS. jakby ktoś chciał to mam pliki SVG
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: dannte »

ponika pisze: 25 cze 2022, 12:52 Zrobiłam mały research i zdobyłam nazwy i akcje kart angielskich
Spoiler:
I przetłumaczyłam tak:

Dyplomacja
1. Poświęcenie - możesz zniszczyć inną ze swoich kart, aby zniszczyć dowolną odkrytą kartę
2. Wysłannik - po zagraniu karty w sąsiednim obszarze, możesz przesunąć tę kartę na wierzch zagranej
3. Manewr - odwróć kartę (swoją lub przeciwnika) w sąsiednim obszarze
4. Wpływ -możesz ujawnić kartę, aby obrócić niezakrytą kartę niższą lub równą twojej ujawnionej karcie.
5. Daj i bierz - dobierz 1 kartę, daj ją przeciwnikowi i dobierz kolejną, albo zatrzymaj, a twój przeciwnik dobiera jedną
6. Wielka zdrada

Ekonomia
1. Modernizacja- wybierz 1 z odkrytych kart w dowolnym obszarze. Zdobądź zasoby w tym teatrze równe sile wybranej karty. Następnie odwróć tę kartę.
2. Linie zaopatrzenia - zagraj kartę do nieprzypisanego obszaru. Jeśli to zrobisz, twój przeciwnik zyskuje 1 zaopatrzenia w tym obszarze.
3. Manewr - odwróć kartę (swoją lub przeciwnika) w sąsiednim obszarze
4. Zapasy - możesz ujawnić kartę, aby zyskać 2 zasoby w obszarze tej karty.
5. Wyścig armii - zdobądź 2 zaopatrzenia w dowolnym obszarze, następnie przeciwnik wybiera inny obszar i zdobywa 2 zaopatrzenia
6. Wzrost produkcji

Wywiad
1. Podżegacz - użyj dowolnej zdolności natychmiastowej odkrytej karty, tak jakby znajdowała się na tej karcie.
2. Sieć szpiegowska - za każdą twoją zakrytą kartę w sąsiednich obszarach zyskujesz +3 siły w tym obszarze.
3. Manewr - odwróć kartę (swoją lub przeciwnika) w sąsiednim obszarze
4. Neutralizacja - wymień kartę, jeśli znajduje się ona w ręce przeciwnika, musi on ją ujawnić i zagrać odkrytą przy następnym zagraniu
5. Obserwacja - twój przeciwnik musi ujawnić kartę. Możesz ujawnić niższą kartę, aby odwrócić dowolną odkrytą kartę.
6 Tajne działania

Gdyby ktoś miał jakieś zastrzeżenia, to proszę pisać, będziemy poprawiać :)
Pozwolę sobie wrzucić to na goły szablon na podstawie kart @TOMEQ, tak, żeby pasował do bazy.

DODATEK GOTOWY! - w wersji beta, oczywiście, czyli bez grafik, bo nie umiem :) Jak ktoś umie to możemy dodać, jak nie to trzeba sobie samemu narysować szpiegów i fabryki.
Wymiary kart i układ tekstu są takie same jak u TOMEQ, więc można od niego wydrukować rewersy.
Moje uwagi:
- "Sieć Szpiegowska" - jest "C" zamiast "Ć"
- "Daj i Bierz" - może lepszą nazwą byłby "Kompromis"?
- "Modernizacja" - brakuje kropki w pierwszym zdaniu; drugi wiersz ma niepotrzebną spację na końcu; brakuje kropki w drugim zdaniu - bez tych kropek dziwnie się to czyta po prostu
- "Linie Zaopatrzenia" - użyłaś w tekście określenia "zaopatrzenia" mimo, że na pozostałych kartach używasz "zasobów"
- "Wyścig Zbrojeń" - "zdobywa 2 zasoby" dodałbym "tam", czyli "zdobywa tam 2 zasoby"
- "Wysłannik" - jeśli tekst by się zmieścił to pewnie bym uściślił jako "przesunąć tę kartę Wysłannika"

Nie robiłem x-checka wersji angielskich, więc bazuję na tym co masz w spoilerze.

Używasz "zakryta" gdy masz na myśli "facedown" oraz "niezakryta"/"odkryta", gdy masz na myśli "uncovered".
Powinno być odkryta/zakryta oraz przykryta/nieprzykryta.

- "Poświęcenie" - niepoprawny efekt, zamiast "swoją odkrytą" powinno być dowolną swoją, a zamiast "dowolną odkrytą" powinno być dowolną nieprzykrytą
- "Manewr" - brakuje "nieprzykrytą", dopisek w nawiasie w zasadzie zbędny - nie wiem czemu zdecydowałaś się na nazwę "Manewr", tak jak w podstawowym ALS - tutaj powinno być manipulacja, efekt jest minimalnie inaczej zapisany niż na karcie Manewru
- "Wpływ" - raczej "nieprzykrytą"?
- "Modernizacja" - "nieprzykrytych" zamiast "odkrytych", dodatkowo powinno być "w jej teatrze" (bo "w tym" może sugerować teatr/obszar karty "Modernizacja") i też można skrócić "równe sile wybranej karty" do "równe jej sile" - poza tym chyba używasz wszędzie indziej terminu "obszarze", a nie "teatrze"?
- "Linie zaopatrzenia" - niepoprawny efekt, chodzi o "możesz zagrywać karty" (w sensie: możesz to robić w swojej turze), a nie "zagraj kartę" (w sensie: natychmiast) - karta ma zresztą efekt stały, a nie natychmiastowy
- "Podżegacz" - ponownie "nieprzykrytej" zamiast "odkrytej"
- "Neutralizacja" - niepoprawny efekt: "zakrytą" zamiast "odkrytą"
- "Obserwacja" - brakuje "nieprzykrytą" - nie można odwracać kart, którę są przykryte
- "Daj i Bierz" - nie zmieściło się na karcie "a twój", więc może lepiej pominąć słowo "twój", bo partykuła "a" dużo ułatwia w zrozumieniu efektu

PS: Nie pomogło to, że zacytowany tekst jest inny niż ten na kartach, ale starałem się ostatecznie odnieść do tego co wylądowało na kartach...
ponika
Posty: 531
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 232 times
Been thanked: 444 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: ponika »

dannte pisze: 25 cze 2022, 16:44 Moje uwagi:
- "Daj i Bierz" - może lepszą nazwą byłby "Kompromis"?
- "Wysłannik" - jeśli tekst by się zmieścił to pewnie bym uściślił jako "przesunąć tę kartę Wysłannika"

Używasz "zakryta" gdy masz na myśli "facedown" oraz "niezakryta"/"odkryta", gdy masz na myśli "uncovered".
Powinno być odkryta/zakryta oraz przykryta/nieprzykryta.
Dziękuję bardzo za uwagi!
Większość poprawiłam.

Daj i bierz chyba bardziej pasuje do tego co karta robi, mimo, że da się to przetłumaczyć jako kompromis. Z drugiej strony kompromis bardziej pasuje jako samodzielna nazwa karty. Na razie zostawiam, pomyślę.

Ze względu na zamieszanie przykryta/odkryta/odsłonięta/zakryta itd i ograniczone miejsce zastosowałam uniwersalną zasadę z wersji pierwszej, tzn, że wszystkie działania robi się na kartach nieprzykrytych i jest to domyślne, więc nie ma tego bezpośrednio zapisanego na kartach. Czyli wywaliłam wszystkie uncovered, zostawiłam tylko facedown.

Manewr jest po prostu kopią z wersji podstawowej, wszystkie karty 3 mają ten sam efekt, stąd chciałam, żeby nazwa też była taka sama, nawet jeśli trochę nie pasuje. Pomyślę.

Uaktualniłam plik, jest pod tym samym linkiem. Wyedytuję posta, żeby już nie wprowadzał w błąd.
Jeszcze raz dzięki!
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: dannte »

ponika pisze: 25 cze 2022, 19:05wszystkie działania robi się na kartach nieprzykrytych i jest to domyślne, więc nie ma tego bezpośrednio zapisanego na kartach. Czyli wywaliłam wszystkie uncovered, zostawiłam tylko facedown.
Niestety nie możesz tego zrobić, reguły dodatku mówią wyraźnie:
ALS:S&S, strona 8 pisze:Uncovered/Covered: Many Tactical Abilities only affect uncovered or covered cards (see page 4). If an ability does not specify uncovered or covered, assume the ability can affect any card. For example, Envoy can be moved when covered and Relinquish can destroy 1 of your covered cards.
Czyli przykładowo twoje "Poświęcenie" ma niepoprawny efekt po twojej zmianie. (najpierw możesz zniszczyć dowolną kartę po twojej stronie inną niż Poświęcenie, potem możesz zniszczyć dowolną wierzchnią kartę po twojej stronie lub stronie przeciwnika, nie możesz zniszczyć karty przysłoniętej)

Poza tym uważałbym na jakiekolwiek uproszczenia (chyba, że pasują do języka polskiego bardziej niż do angielskiego), bo zrobisz pewne założenia dotyczące tych 18 kart i potem w wersji angielskiej dojdą nowe karty z przewrotnymi efektami i nagle nie będziesz w stanie ich dodać do swojej wersji polskiej bez robienia fikołków słownych. Raczej trzymałbym się jak najbliżej oryginału i nie szedł na skróty.

Tłumaczyłem fanowsko kilka gier i wiem, że to ciężka sprawa żeby zrobić to porządnie (gdy chcesz zachować klimat), więc zawsze dziwiłem się ludziom, którzy czasem wieszali na LuckyDuckach psy za słabe tłumaczenie ich mikrogier, bo przecież "jak można źle przetłumaczyć tylko 18 kart" ;) ano można.

PS: Polecam przygotowanie słowniczka terminów, wtedy znacznie łatwiej się tłumaczy (spójniej i świadomiej).
ponika
Posty: 531
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 232 times
Been thanked: 444 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: ponika »

dannte pisze: 25 cze 2022, 20:04 Niestety nie możesz tego zrobić (...)
Poprawione, teraz powinno być już dobrze. Nadal zostawiłam zasadę z pierwszej wersji, że nie można obracać przykrytych kart, natomiast można robić wszystkie inne operacje (przesuwać, używać zdolności). Wymusiło to dodanie atrybutu na kilku kartach "wierzchni" (uncovered) - wiem, brzmi trochę kulawo, ale przynajmniej jest jednoznaczne. Odkryty i zakryty zostają jako faceup&down.

Plik uaktualniony
Ostatnio zmieniony 26 cze 2022, 16:59 przez ponika, łącznie zmieniany 1 raz.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: dannte »

ponika pisze: 26 cze 2022, 11:56
Spoiler:
Jak dla mnie "wierzchnia" jest spoko. Można jeszcze rozważyć "awersem" i "rewersem" dla faceup/down, ale to już będą zbyt specyficzne terminy brzmiące raczej niezgrabnie.

- Obserwacja - tutaj znów błąd w tłumaczeniu, tak jak pisałem wyżej: ta karta nie może odwrócić karty z rewersu na awers - jedynie odwrotnie. U Ciebie jest pełna dowolność.
- Modernizacja: literówka, powinno być wskaż
- Modernizacja - już o tym pisałem, ale nadal masz "w tym obszarze" - dla mnie to brzmi jak "w obszarze, w którym leży karta Modernizacji", a powinno być "w obszarze karty, którą wskażesz", czyli cały czas jest źle. W oryginale jest wyraźnie wspomniane, żeby wybrać dowolny obszar i dostać zasoby w "tamtym" obszarze.
- Linie Zaopatrzenia: nadal proponowałbym zredagować jako "możesz zagrywać karty", bo ten efekt działa od momentu zagrania aż do końca rundy (póki ta karta leży awersem ku górze), czyli może mieć wpływ na każde z 5 następnych zagrań; obecny efekt sugeruje tak jakby dodatkową akcję specjalną, co nie ma wiele sensu. Poza tym dałbym "tamtym" zamiast "tym", bo teraz jest dwuznaczność.
- Zapasy - druga linia ma jakieś spacje na końcu
- Poświęcenie - w twojej wersji może zniszczyć samo siebie, by aktywować drugi efekt - w oryginale nie - musisz dodać dopisek "inną niż ta karta" albo coś w tym stylu (przy pierwszym efekcie).

Reszta jest w porządku.

PS: Można by się kłócić co do sformułowania efektu Neutralizacji, bo po angielsku jest "name a card", czyli chodzi o podanie nazwy karty. Po polsku "wymień" jest dwuznaczne, bo można odczytać jako "odrzuć i dociągnij nową" i reszta efektu może wywołać drapanie się po głowie. Ale to już takie czepialstwo: zwracam tylko uwagę, że można rozważyć zmianę jak będzie do tego wena.
ponika
Posty: 531
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 232 times
Been thanked: 444 times

Re: Retheme Air, Land & Sea by TOMEQ

Post autor: ponika »

ODPOWIEDZ