Orleans (Reiner Stockhausen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1598
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 636 times
Been thanked: 550 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: eveni »

tassman pisze: 25 lip 2021, 15:08 Poproszę cynk gdzie można kupić Orlenas w drewnie lub Fan kit. Dzieki.
https://boardgamegeekstore.com/products ... et-orleans#
Tanio w BGG Store nie będzie, ale ja kupiłam Orlean w drewnie i średnio mi się podoba.
Bardziej ekonomicznie wyjdzie włożyć żetony w kapsle numizmatyczne.
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: tassman »

Rewelacja. Nie myślałem o takiej rzeczy. Dzięki.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: seki »

tassman pisze: 01 sie 2021, 16:19 Rewelacja. Nie myślałem o takiej rzeczy. Dzięki.
Kapsle są fajne ale pracownicy w kapslach nie mieszczą się na planszy ratusza tzn na siłę tak ale rozjeżdżają się względem miejsc na nie wyznaczone co mnie osobiście przeszkadza więc z kapsli zrezygnowałem. Miej to na uwadze podejmując decyzję.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: brazylianwisnia »

No to wrzuce jeszcze moje rozwiązanie. Nie pasował mi orlen w drewnie ani kapsle czy plastikowe żetony. Bardzo podobał mi się Orlean deluxe ale na forum nikt na sprzedaż nie miał więc zrobiłem sam
Spoiler:
Wałek z castoramy, pociąłem, pomalowałem, wydrukowałem naklejki, wyciąłem dziurkaczem i jestem zadowolony. Szczegóły są chyba gdzieś w tym wątku.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Matcase
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2019, 21:23
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: Matcase »

Cześć, czy jest gdzieś jeszcze do pobrania instrukcja PL do Orlean.? Nie mogę znaleźć aktywnego linka. Z góry dziękuję za informację.
sowizz
Posty: 27
Rejestracja: 02 paź 2018, 18:35
Has thanked: 100 times
Been thanked: 12 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: sowizz »

Matcase pisze: 03 sie 2021, 11:09 Cześć, czy jest gdzieś jeszcze do pobrania instrukcja PL do Orlean.? Nie mogę znaleźć aktywnego linka. Z góry dziękuję za informację.
https://info.znadplanszy.pl/wp-content/ ... ternet.pdf
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: XLR8 »

Czy Orlean jest rozwiązywalny? Chodzi mi o to, że można sobie ułożyć program na wiele ruchów do przodu i po prostu je robić bez zważania na resztę graczy. Gramy z dodatkiem, ale standardowymi eventami i wychodzi na to, że można sobie tę grę rozpisać.
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: Lothrain »

XLR8 pisze: 14 wrz 2021, 22:00 Czy Orlean jest rozwiązywalny? Chodzi mi o to, że można sobie ułożyć program na wiele ruchów do przodu i po prostu je robić bez zważania na resztę graczy. Gramy z dodatkiem, ale standardowymi eventami i wychodzi na to, że można sobie tę grę rozpisać.
Rozpisujesz sobie żetony, które losowo dobierasz z worka? W pewnym momencie nie da rady rozpisać, chyba że grałbyś minimalną ilością żetonów ciągnąc zawsze wszystkie. Ale tak nie wygrasz.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: XLR8 »

Lothrain pisze: 14 wrz 2021, 22:18
XLR8 pisze: 14 wrz 2021, 22:00 Czy Orlean jest rozwiązywalny? Chodzi mi o to, że można sobie ułożyć program na wiele ruchów do przodu i po prostu je robić bez zważania na resztę graczy. Gramy z dodatkiem, ale standardowymi eventami i wychodzi na to, że można sobie tę grę rozpisać.
Rozpisujesz sobie żetony, które losowo dobierasz z worka? W pewnym momencie nie da rady rozpisać, chyba że grałbyś minimalną ilością żetonów ciągnąc zawsze wszystkie. Ale tak nie wygrasz.
Rozumiem, że skoro piszesz to z przekonaniem to już to sprawdzałeś, że tak nie można wygrać?
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: Lothrain »

XLR8 pisze: 14 wrz 2021, 22:33
Lothrain pisze: 14 wrz 2021, 22:18
XLR8 pisze: 14 wrz 2021, 22:00 Czy Orlean jest rozwiązywalny? Chodzi mi o to, że można sobie ułożyć program na wiele ruchów do przodu i po prostu je robić bez zważania na resztę graczy. Gramy z dodatkiem, ale standardowymi eventami i wychodzi na to, że można sobie tę grę rozpisać.
Rozpisujesz sobie żetony, które losowo dobierasz z worka? W pewnym momencie nie da rady rozpisać, chyba że grałbyś minimalną ilością żetonów ciągnąc zawsze wszystkie. Ale tak nie wygrasz.
Rozumiem, że skoro piszesz to z przekonaniem to już to sprawdzałeś, że tak nie można wygrać?
Mając tak ograniczoną ilość akcji bez możliwości jej poszerzenia o kolejne żetony nie widzę szans. Są jeszcze budynki, które też kupujesz pod konkretną grę i skoro grasz z dodatkiem to i całkiem pokaźny ratusz, do którego wstawiać się mogą wszyscy gracze. Chyba że z tego też rezygnujesz? A jeśli nie, to ilość "jeśli" jest zbyt duża, żebyś mógł tę grę rozpisać. Chyba że rozpiszesz ja dla wszystkich graczy. Tylko po co wówczas grać?
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: kastration »

Wysyłanie do ratusza jest kluczową formą interakcji w Orleanie. Potrafi mocno zaboleć kolejność i trzeba obserwować, w jakim tempie i gdzie inni pozbywają się swoich żetonów na stałe. Z tego też względu gra jest znacznie ciekawsza niż mega pasjonsowate (choć generalnie całkiem ok) Altiplano. Nie wyobrażam sobie rozpisać ruchów przy zignorowaniu wysyłania do ratusza (no i aspekt losowania z worka, o którym już wspomniał poprzednik).
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: seki »

Jak wyżej. Plus wyścig po żetony mieszczan i towary na mapce podróży. Decyzję podejmie się w oparciu o ruchu przeciwników. Zdecydowanie Orleanu nie da się grać w oderwaniu od rywali.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

XLR8 pisze: 14 wrz 2021, 22:00 Czy Orlean jest rozwiązywalny? Chodzi mi o to, że można sobie ułożyć program na wiele ruchów do przodu i po prostu je robić bez zważania na resztę graczy. Gramy z dodatkiem, ale standardowymi eventami i wychodzi na to, że można sobie tę grę rozpisać.
Napisałeś "GRAMY" i to jeszcze z dodatkiem :!: , mam co do tego poważne wątpliwości :shock: :?:
Aby na pewno graliście w Orlean ? Równie dobrze mogłeś napisać, że jechałeś rowerem i wychodzi ci na to, że da radę nim skręcać w prawo, ale w lewo to już nie. :lol:
Żetony mieszczan, podróżowanie, kafle budynków, worek, no i współgracze, zbyt wiele zmiennych aby sobie grę rozpisać.
Rozpisać to można w trybie SOLO Agricolę czy Pola Arle.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 479
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 391 times
Been thanked: 330 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: cactusse »

XLR8 pisze: 14 wrz 2021, 22:00 Czy Orlean jest rozwiązywalny? Chodzi mi o to, że można sobie ułożyć program na wiele ruchów do przodu i po prostu je robić bez zważania na resztę graczy. Gramy z dodatkiem, ale standardowymi eventami i wychodzi na to, że można sobie tę grę rozpisać.
By był rozwiązywalny, to Twój algorytm IMHO musiałby spełniać poniższe założenia :
- Prowadzi do wygrywającego wyniku
- Działa bez zważania na akcje przeciwników
- Działa przy wystąpieniu najbardziej niefortunnego układu, np. ostatnie miejsce w kolejności czy nieodpowiednia kolejność wydarzeń
Przy tych założeniach, algorytm nie może opierać na elementach, które mogą zgarnąć ci inni gracze, czyli nie może korzystać z budynków, nie może opierać punktacji na obywatelach (czy jak ich tam przetłumaczyli na polski), nie może opierać punktacji na kafelkach materiałów.
Dla porównania, najwyższy wynik z moich karteluszków to 175 punktów (na samej podstawce, aczkolwiek pewnie da się więcej), jak Twój algorytm to przebija to brawo, dawaj rozpiskę ;-) .

------------------------------------
EDIT : Po namyśle, zrewidowałbym tą listę, bo zakładam, że szukamy algorytmu łamiącego grę, a nie takiego który da Tobie wygraną bez znaczenia na warunki. Czyli :
- Prowadzi do wygrywającego wyniku
- Działa bez zważania na akcje przeciwników (ew. ma warunki na ich działania)
- Opiera się na maksymalnie jednym budynku z pierwszego poziomu i jednym z drugiego poziomu (ew. ma warunki na pozostałe budynki)
- Jest niezależnym od zdarzeń (ew. ma warunki specyficzne dla ich kolejności)
- Jest niezależnym od układu kafelków materiałów (ew. ma warunki specyficzne dla ich kolejności)
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: XLR8 »

cactusse pisze: 15 wrz 2021, 13:43
XLR8 pisze: 14 wrz 2021, 22:00 Czy Orlean jest rozwiązywalny? Chodzi mi o to, że można sobie ułożyć program na wiele ruchów do przodu i po prostu je robić bez zważania na resztę graczy. Gramy z dodatkiem, ale standardowymi eventami i wychodzi na to, że można sobie tę grę rozpisać.
By był rozwiązywalny, to Twój algorytm IMHO musiałby spełniać poniższe założenia :
- Prowadzić do wygrywającego wyniku
- Działać bez zważania na akcje przeciwników
- Działać przy wystąpieniu najbardziej niefortunnego układu, np. ostatnie miejsce w kolejności czy nieodpowiednia kolejność wydarzeń
Przy tych założeniach, algorytm nie może opierać na elementach, które mogą zgarnąć ci inni gracze, czyli nie może korzystać z budynków, nie może opierać punktacji na obywatelach (czy jak ich tam przetłumaczyli na polski), nie może opierać punktacji na kafelkach materiałów.
Dla porównania, najwyższy wynik z moich karteluszków to 175 punktów (na samej podstawce, aczkolwiek pewnie da się więcej), jak Twój algorytm to przebija to brawo, dawaj rozpiskę ;-) .
Moja partnerka wykręciła 219 pkt w pierwszej swojej partii na 2 ;)

Co do mojego pytanie to wzięło się ono stąd, że na bgg znalazłem taki temat i mieliśmy o nim dyskusję. Oczywiście dla nas, jako grupy jest to duża ulga, że zgodnie twierdzicie, iż taka strategia nie ma sensu :)
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2021, 14:31 przez XLR8, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 479
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 391 times
Been thanked: 330 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: cactusse »

XLR8 pisze: 15 wrz 2021, 14:11 Moja partnerka wykręciła 219 pkt w pierwszej swojej partii na 2 ;)

Co do mojego pytanie to wzięło się ono stąd, że na bgg znalazłem jaki temat i mieliśmy na jego temat dyskusję. Oczywiście dla nas, jako grupy jest to duża ulga, że zgodnie twierdzicie, iż taka strategia nie ma sensu :)
No to masz jeszcze lepszy cel do osiągnięcia ;-)

Nie twierdzę, że strategia nie ma sensu.
Wydaje mi się, że nie jest możliwe napisanie takiego algorytmu, który zapewni zwycięstwo w każdych warunkach i bez zwracania uwagi na działania przeciwników (bo chociażby startowa kolejność nakłada zbyt dużo ograniczeń).
Natomiast ciekawym tematem jest poszukanie takiego algorytmu, który zapewnia wygraną gdy jest się pierwszym graczem, bo wtedy masz chociażby pewność wyboru pierwszego budynku. Tylko udowodnienie tego wydaje mi się dość karkołomnym wyczynem, i zapewne ten algorytm musiałby mieć kilka IF-ów zależnych od działań przeciwników (np. AFAIR ze startowego pola prowadzą trzy połączenia wodne i trzy lądowe, więc przy grze na czterech jak wszyscy pójdą lądem, to już możesz mieć pierwszy warunek na wybranie rzeki zamiast drogi) ;-) .
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 451
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 224 times
Been thanked: 208 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: wrojka »

Pierwsza partia z podstawką.
Druga partia już z dorzuconym Handlem i Intrygą.
TAK. Handel i Intryga to must have. Inwazja nie wydaje się jakoś specjalnie pociągająca (więc jak ktoś się zastanawia nad kupnem, to proponuję Inwazję pominąć)
Eventy z podstawki już po jednej rozgrywce zaczęły się nudzić, a reagowanie na nie było trochę...obojętne?
Kontrakty z bieganiem po mapie i zrzucaniem towarów sprawiają, że dobudówki I / II które produkują towary są użyteczniejsze. Nowa plansza Handlu (zastępująca podstawowe "Wspólne Uczynki" czy jak to się zwie) jest kosmiczna. W ostatnich paru turach można Alchemią wybebeszyć swój worek z 'nie-podstawowych' robotników. Jest dużo prostych do osiągnięcia combosów i więcej grania o to kto teraz będzie pierwszym graczem i kiedy zrzucić tam swoich ludzi.

Z jakichś głównych zarzutów, to "rdzeń" punktowy jest zbyt jednolity i sztywny. Nabij (faktorii+mieszczan) * (4-5 gwiazdek). Pieniądze/Towary/Dobudówki/Kontrakty zdają się grać drugie skrzypce. Może ktoś mnie wyprowadzi z tego błędu, ale faktorie wydają się sztywną drogą do wygranej. Zwłaszcza, że wiele dobudówek II i eventów współgra z faktoriami/gwiazdkami (Kasa Miejska, Złotnik, Lazaret).
Trochę zestawiam to z Pięcioma Klanami, gdzie "rdzenie" punktowe są bardziej zdywersyfikowane. Swój silniczek punktowy można tam opierać o kolekcję towarów, dżinów, czy koszenie kasy z niebieskich budowniczych, czy po prostu czyszczenie kafli i stawianie tam swoich wielbłądów.
Następnym razem spróbuję zagrać pod wytwarzanie towarów i dostarczanie ich do celów/ magazynowanie (+4 pkt za każdą 'dominację' towarową z dobudówką).
Awatar użytkownika
Domeru
Posty: 107
Rejestracja: 07 kwie 2019, 00:57
Has thanked: 248 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: Domeru »

wrojka pisze: 24 lut 2022, 22:00 Inwazja nie wydaje się jakoś specjalnie pociągająca (więc jak ktoś się zastanawia nad kupnem, to proponuję Inwazję pominąć)
My gramy wyłącznie w Inwazję. Inne warianty mogłyby nie istnieć.
Dominik Sobociński
https://www.facebook.com/groups/gry.pla ... i.zdjecia/ - nie tylko zdjęcia planszówek, ale między innymi. :P
https://www.boardgamegeek.com/user/Domeru - mój profil na BGG
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: seki »

wrojka pisze: 24 lut 2022, 22:00 Z jakichś głównych zarzutów, to "rdzeń" punktowy jest zbyt jednolity i sztywny. Nabij (faktorii+mieszczan) * (4-5 gwiazdek). Pieniądze/Towary/Dobudówki/Kontrakty zdają się grać drugie skrzypce. Może ktoś mnie wyprowadzi z tego błędu, ale faktorie wydają się sztywną drogą do wygranej. Zwłaszcza, że wiele dobudówek II i eventów współgra z faktoriami/gwiazdkami (Kasa Miejska, Złotnik, Lazaret).
I tak i nie.
Nie - ponieważ grywałem już prawie odpuszczając mnożnik i wygrywałem. Wyscig po mnożnik jest z pewnością ważny,, chociażby dlatego by utrudnić rywalom jego kręcenie. Najlepiej podzielić się tymi ludzikami by nikt nie doszedł do maxa.
Tak - ponieważ największy wynik uzyskałem zdobywając 40% punktów właśnie z mnożnika. Wynik całkowity wynosił 198 pkt a 78 było z mnożnika. Nie powiedział bym jednak, że to tak duży udział procentowy, że determinuje całą grę. Kasa 47 pkt, towary 48 pkt, kontrakty 25 pkt.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Jeśli chodzi o cele z kart, to ja za pomocą swoich znaczników zaznaczam na mapie o jakie miasta chodzi.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
j_g
Posty: 1981
Rejestracja: 17 sty 2016, 18:08
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 503 times
Been thanked: 240 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: j_g »

Dr. Nikczemniuk pisze: 25 lut 2022, 12:06 Jeśli chodzi o cele z kart, to ja za pomocą swoich znaczników zaznaczam na mapie o jakie miasta chodzi.
Ja powycinałem se okręgi z papieru, podbarwiłem pisakiem. Jednym rzutem oka na mapę można ogarnąć bonusowe lokalizacje.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Wczoraj była partyjka z dodatkiem Handel i intryga na 4 graczy.
Mega przyjemna gra. :D
I taka refleksja mnie naszła, że to w sumie podobna gra do np. Marco Polo czy Newton, masz mapę po której sobie chodzisz plus obszary na akcje. Ale to Orlean jest dla mnie przyjemniejszy przez swoją sandboxową budowę i mnie tak nie ciśnie i daje poczucie zadowolenia bez efektu spiętych pośladek :wink:
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: seki »

Patrząc przez pryzmat takich kryteriów jak miejsce wykonywania akcji na planszy i ruch po torach to połowa gier euro jest podobna do siebie. To wg mnie zbyt duże uproszczenie. Dla mnie absolutnie to są kompletnie inne gry, które warto mieć na półce. Marco Polo to ciasne Dice placement z dużą rywalizacją o pola akcji, ciasnotą w zasobach i umiejętności zbudowania bazy akcji i bonusów dzięki odkrywaniu ich na mapie podróży. Natomiast Orlean to gra, którą jeśli miałbym krótko scharakteryzować to powiedział bym, że głównym kołem zamachowym mechaniki jest zbieranie setów żetonów workerow po to by odpalać możliwie dużo i w odpowiednim czasie różnych akcji, gra z równorzędnymi strategiami, reagowaniem na losowe wydarzenia i rywalizacją o bonusy na torach. Mechanicznie kompletnie inne gry.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

seki pisze: 14 kwie 2022, 12:57 Patrząc przez pryzmat takich kryteriów jak miejsce wykonywania akcji na planszy i ruch po torach to połowa gier euro jest podobna do siebie.
Miałem na myśli gry w które ja grałem czy miałem i wyszło, że Orlean jest dla mnie w odbiorze grą zdecydowanie lepszą. I nie ruch po torach tylko podróżowanie a to cecha wspólna tych gier. Owszem nie twierdzę że są 1:1 ale jak mam robić akcje i pochodzić sobie po mapie to Orlean is King :D
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Orleans (Reiner Stockhausen)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

A co sądzicie o wydarzeniach?
Doszedłem do wniosku, że nie każde może być wtasowane losowo. Np. jest takie (z dodatku Handel i Intryga) z puli B co pozwala dodatkowo dobrać dwa żetony z worka tuż przed fazą dobierania. Okazywało się, że jak był na końcu puli B to generalnie był bez sensu dla większości osób bo i tak mogli losować już po 7-8 żetonów. Co innego kiedy był na początku puli B.
Generalnie mam wybrane wydarzenia pozytywne, nie lubię tych negatywnych bo psują mi to co już ugrałem.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
ODPOWIEDZ