Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: dannte »

A o jakie opinie Wam chodzi? Jeśli o porównawcze z poprzednią edycją, to w poprzednią nie grałem, więc porównać nie mogę.
Jeśli chodzi o język to jest kilka drobnych literówek, ale wcale nie przeszkadzają.
Jeśli chodzi o humor, to miałem obawy, że będzie mnie "rozpraszał", ale zupełnie niepotrzebnie - wszystko jest tutaj na swoim miejscu :)

Jeśli chodzi o jakieś ogólnikowe opinie, to grałem do tej pory dwa razy i podobało mi się - w pierwszej rozgrywce (solo) miałem pecha, bo nie byłem w stanie rozwinąć jednej z postaci i boss końcowy okazał się nie do przejścia.
Drugi raz zagrałem z kumplem i obaj się dobrze bawiliśmy, a boss końcowy okazał się bardzo łatwy (pokonaliśmy go w 1 lub 2 rundy).

Spostrzeżenia moje do tej pory są takie, że zbyt dużo artefaktów wymagało INT i ciężko było je założyć (a okoliczności nie pozwalały na podwyższenie INT). Natomiast przedmioty jednorazowe są z reguły zbyt sytuacyjne i praktycznie zawsze idą na handel. Do tej pory też nie zauważyłem negatywnego efektu zw. z eksploracją (chodzi o zdarzenia gór i dziczy - nie wiem* czy żadnych takowych nie ma, czy po prostu mieliśmy szczęście?).

Jedną regułę rozgrywaliśmy źle (więc warto na to zwrócić uwagę): przeciwnicy podczas aktywacji często odnoszą się do gracza aktywnego, a czasem do gracza z najwyższym zagrożeniem lub z najniższym - nie zauważyliśmy różnicy w ikonce i zawsze traktowaliśmy ją jako gracza z najwyższym zagrożeniem.

Jeśli chodzi o komponenty, to nie mam żadnych uwag, wszystko wygląda świetnie. Zmieniłbym jedynie żetony osłabienia, bo bardzo nie lubię mieszać małych żetonów rewersem do góry. Uważam to za dość niezgrabne rozwiązanie.

[*] - to że nie wiem czy są takie karty wynika z faktu, że nie chcę przeglądać wszystkich kart, by nie zepsuć sobie reakcji z tego jak coś zaskakującego się pojawi :)

PS: Mam jedno zdjęcie z pierwszej rozgrywki, gdzie spodobało mi się kombo obszar + lokacja, które mi się trafiło:
Spoiler:
McNab
Posty: 221
Rejestracja: 19 paź 2015, 20:32
Has thanked: 43 times
Been thanked: 139 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: McNab »

Dlaczego tak mało sklepów ma tą grę w ofercie (znalazłem tylko 2), jakaś prohibicja obowiązuje? Gra będzie dostępna w innych sklepach, ktoś coś wie?
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Niestety nastąpił pewien poważny fuckup przy dodawaniu gry przez hurtownie do bazy danych w wyniku czego była niedostępna dla sklepów przez dłuższy czas. -.-

Jak tam, ktoś coś grał? Zadowoleni z rozgrywki? Jakieś uwagi? Gotowi na więcej?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8741
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2653 times
Been thanked: 2332 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Curiosity »

madyoss pisze: 07 wrz 2021, 19:25 Gotowi na więcej?
Zwarci i gotowi!
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Tygrys69
Posty: 197
Rejestracja: 18 lip 2013, 11:04
Lokalizacja: Słupsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Tygrys69 »

Tak samo tutaj;) Nieśmiało proszę o kampanię z dodatkiem PL.
Focus!
McNab
Posty: 221
Rejestracja: 19 paź 2015, 20:32
Has thanked: 43 times
Been thanked: 139 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: McNab »

Rozegrałem w kilkanaście dni kilkadziesiąt przygód tzn. bliżej 50 niż 20.
Pierwsze spostrzeżenie- gry nie da się wygrać, po prostu się nie da :shock:
W grze musimy odbyć trzy spotkania, za każdym razem jak skończy nam się czas, najczęściej po wydaniu 7 klepsydr, dochodzi do walki - za każdym razem losujemy z kilku potyczek.
Pierwsza jest trudna, druga jest bardzo trudna do wygrania, a trzecia... będą małe spoilery, ale malutkie.
Po któreś z kolei partii udało mi się w końcu dotrzeć do trzeciej potyczki- ekipę miałem fest przypakowaną, myślę jakoś powinno pójść, kiedy jak nie z takimi kilerami.
Wylosowałem smoka, czytam na jego karcie co tam stwór potrafi, myślę #%%&@#@ toż to przegięcie jak taką bestię w ogóle można zadrapać, a co dopiero ubić.
Czytam dalej kartę referencyjną bestii - a teraz po przygotowaniu bossa dodaj wszystkie stwory z którymi stoczyłeś bitwę na pierwszym poziomie. Naprawdę??? Jakiś żart błąd w druku ?&^%#@&## fck
Przegrałem w dwie lub trzy tury praktycznie nie uszkadzając nawet bestii.
Ochłonąłem troszkę, jeszcze raz biorę kartę bestii i doczytuję: bestia zamiast jednej aktywacji na turę, aktywuje się dwa razy. Na ja Cie pierpapier to gdybym to doczytał to bym do drugiej tury nawet nie dotrwał.
Poszedłem po rozum do głowy, aaa zobaczę co na BGG mówią, może coś źle robię?
No i doczytałem. W jednym z postów gratulowali jakiemuś śmiałkowi, który po trzech latach intensywnej gry w końcu ją wygrał i pokonał bestię na trzecim poziomie. Szansa niewiele wyższa niż wygrana w lotto.
Jak trudno jest tego dokonać?
Znając w miarę dobrze grę, jeśli zamiast losować przedmioty/umiejętności mógłbym je dowolnie wybierać i zamiast rzucać kośćmi dowolnie je ustawiać wygrana byłaby bardzo, bardzo trudna (zamierzam tak zrobić na próbę). Dużo zależało by od doboru kart aktywacji bestii.
Tylko z jednej bestii z trzeciego poziomu udało mi się "zjechać" około połowy pkt. życia (Mackowata Poczwara czy jakoś tak), ale przez cała grę miałem duże szczęście w doborze kart umiejętności, ekwipunku i rzutach kośćmi, po prostu Dream Team, a jednak bez cienia szansy na wygraną.
Według graczy na BGG najlepszy team to Mag + Wiedźma, zgodzę się z tym z zastrzeżeniem: ta ekipa ma wysoką inteligencję, ale jeśli będziesz losował super epickie przedmioty do siły/zręczności to i tak nie ujedziesz.
Tak przedmioty można sprzedać a kasę dać na szkolenie, ale: każdy kolejny trening jest droższy czyli wolniej/później się wytrenujesz, musisz być w mieście żeby je sprzedać, a niektóre z nich są fest pałerne, aż szkoda sprzedawać, no ale założyć nie możesz bo statystyk brakuje.
IMHO trochę łatwiej jest na trzy postacie - wspomniani Mag + Wiedzma do tego Paladyn lub Wojownik (no i przy losowaniu broni wymagających siły/zręczności jest komu przydzielić).

Odniosę się jeszcze do zarzutu Gambita- gra daje nam fikcyjną decyzyjność podczas wydawania czasu (żetonów klepsydr) bo z 21 (najczęściej) dostępnych przez całą grę 7 należy wydać na podróżowanie pomiędzy lokacjami aby dotrzeć do tytułowego Doomrock i stoczyć ostatnie starcie.
Nie zgadzam się z tym - tak, faktycznie te 7 klepsydr trzeba na to wydać, ale logiczne jest, że podróż zabiera nam czas i to my decydujemy (a poznając grę wiemy jakich lokacji możemy się spodziewać) kiedy idziemy i czy na obecnej warto jest wydawać czas czy lepiej szukać czegoś ciekawszego.
Poza tym kilka razy zostało mi kilka klepsydr czasu z którymi nie miałem co zrobić.
Mam wrażenie, że Gambit nie ograł tej gry, głównym zarzutem powinien być jej przesadzony poziom trudności, nie mówię tego w formie zarzutu, rozumiem, że recenzent nie może sobie pozwolić, żeby w każdą recenzowaną grę zagrać 50-iąt razy, zwłaszcza jak nie podeszła.

Moja ocena- gra jest rewelacyjna, sporo cech postaci, umiejętności i przedmiotów tworzących niesamowite kombosy, trochę czarne poczucie humoru ("kupa na kiju")bardzo dobrze się przy niej bawiłem, no tylko ta niewielka wada, że (prawie) nie da się wygrać.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: dannte »

McNab pisze: 09 wrz 2021, 21:36bardzo dobrze się przy niej bawiłem, no tylko ta niewielka wada, że (prawie) nie da się wygrać.
Dokładnie tak - "It's about the journey, not the destination". Chociaż ja nie uważam tego za wadę. Finalni bossowie są bardzo mocni (ostatnio udało się zagrać w 4 osoby i Poczwara nas pokonała chyba w drugiej rundzie walki) i jedynym problemem (wadą) dla mnie jest to, że albo ich pokonasz szybko, albo wcale. Brakuje tutaj epickich starć trwających tyle co starcia I i II.

Tak na marginesie, mnie udało się już przy drugiej rozgrywce (dwóch graczy) pokonać Maszynę Zagłady. Wydaje się być możliwie najbardziej podatnym na exploity bossem (potrzeba wejść do walki z ukryciem i tarczami, niezawodną możliwością generowania osłabień i przynajmniej jednego/dwóch mocnych 1-hitterów + ew. heroizmy). Na dwóch graczy jest łatwiej w tym przypadku, bo więcej kości będzie przypadało na gracza (większa szansa na szóstą kość), a boss będzie mieć tylko 16 PZ.
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Odniosę się jeszcze do zarzutu Gambita- gra daje nam fikcyjną decyzyjność podczas wydawania czasu (żetonów klepsydr) bo z 21 (najczęściej) dostępnych przez całą grę 7 należy wydać na podróżowanie pomiędzy lokacjami aby dotrzeć do tytułowego Doomrock i stoczyć ostatnie starcie.
Nie zgadzam się z tym
To prawda, wybór kiedy wydaje się czas na podróż to też jest decyzja. Przyznam jednak że w wersji Ultimate usunąłem przymus podróżowania wraz z wdrożeniem możliwości zapisu pomiędzy aktami/walkami. Doomrock po prostu pojawia się automatycznie w trzecim akcie, jako zakryty czwarty obszar po prawej stronie talii obszarów. W rezultacie gra wymaga abyście podróżowali tylko raz, ale wychodzi na to że gracze i tak podróżują w różnym zakresie zależnie od sytuacji, gdyż wciąż jest presja na zdobycie większej ilości umiejętności/przedmiotów/mocy. To poszukiwanie mocy to jest prawdopodobnie sedno rozgrywki mapy. Chciałbym ten zaktualizowany wariant opublikować jakoś w tym miesiącu. To są tylko trochę zmienione zasady, które wg mnie działają lepiej.

Obrazek
W dodatku byłoby przynajmniej 50 gwałcących Wasze miejsce na stole obszarów 15x10 cm.

Obrazek
To opublikowania mam też wariant do gry solo, gdzie drugiego gracza zastępuje częściowo samodzielny oprych, który dzieli pulę kości z bohaterem (dla wygody). Te rzeczy pojawiłyby się w dodatku Ultimate, w którym zrobiłbym przynajmniej 3 różnych solo oprychów. Wiem z ankiety że naprawdę sporo osób gra solo, a ten wariant wyszedł super.

Swoją drogą zauważyłem że recenzja Gambita nosi teraz w tytule ‘Napad na Doomrock’, podczas gdy 2 edycje temu nie było takiego tłumaczenia. W rezultacie kojarzy trzecią edycję w swojej nieaktualnej negatywnej recenzji, co nie uważam za jakieś szczególnie uczciwe podejście. Jeśli uda się wydać dodatek, w który wpakowałem kolejne setki godzin, to nadal będzie wisiała ta recenzja sprzed 6 lat, która sama w sobie wtedy już miała tego rodzaju przekłamania? Ciekawe czy zmieni nazwę i napisze że to jest recenzja przestarzałej wersji gry gdy go o to poproszę.
bardzo dobrze się przy niej bawiłem, no tylko ta niewielka wada, że (prawie) nie da się wygrać.
Mam być może już delikatnie obłąkaną grupę testową, która wygrywa zdecydowaną większość gier. Po tych wszystkich latach dopracowywania poziomu trudności, jak ktoś mówi że przegrywa się przez losowość, to mam ochotę wyjść na papierosa (a nie palę). To się oczywiście może zdarzyć, ponieważ kostki i mnóstwo unikalnych efektów, ale statystycznie nie wygląda to w ogóle źle. Mówię o uczciwości, nie o poziomie trudności, który chcę aby wbijał w ziemię. Przyrzekam że da się to wygrywać regularnie x D

Obrazek
Myślę że w dodatku gra jest jeszcze bardziej sprawiedliwa poprzez wprowadzenie terenu.
Teren pozwala wykorzystywać kiepskie rzuty oraz dzielić się kostkami, gdyż każdy inny gracz może odpalić umiejętność terenu za usunięcie z żetonu kostki. Działa to naprawdę nieźle, a teren jest tematyczny.

Obrazek
Inna sprawa że w dodatku będą zawarte przepakowane karty traitów, które rzeczywiście będą obniżać poziom trudności. Nie jest to sposób w jaki chciałbym aby większość doświadczyła gry (wolałbym abyście cierpieli), ale może macie w grupie dziecko albo początkującego, albo macie kaca, albo zły nastrój, to można dać jakiemuś bohaterowi taką przywarę żeby wszyscy się lepiej bawili.

Obrazek
Obrazek

W dodatku Ultimate byłoby naprawdę sporo zawartości, nie licząc wodotrysków jak mata do gry, model party markera. Niestety ale sporo pomysłów wpadło po wydaniu wersji PL. W dodatku będziemy musieli przedrukować talie przedmiotów, ale to przynajmniej pozwoli coś tam poprawić w efektach. Mam nadzieję że uda się to wydać w standardowej formie. Po przeprowadzonej ankiecie, widząc jak gra się podobała, jestem dobrej myśli. Z pewnością możecie pomóc w temacie, rozmawiając o grze, pisząc recenzje, lajkując strony itp.
McNab
Posty: 221
Rejestracja: 19 paź 2015, 20:32
Has thanked: 43 times
Been thanked: 139 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: McNab »

Kiedy można się spodziewać wersji Ultimate (i czy będzie mata)?
I czy będzie po Polsku?
A może będzie upgrade pack czy inny dodatek dla tych co mają podstawkę?
Odpowiadaj Waść szybko bo jestem ciekaw.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5235
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 525 times
Been thanked: 1841 times
Kontakt:

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Gambit »

madyoss pisze: 11 wrz 2021, 10:47 Swoją drogą zauważyłem że recenzja Gambita nosi teraz w tytule ‘Napad na Doomrock’, podczas gdy 2 edycje temu nie było takiego tłumaczenia. W rezultacie kojarzy trzecią edycję w swojej nieaktualnej negatywnej recenzji, co nie uważam za jakieś szczególnie uczciwe podejście. Jeśli uda się wydać dodatek, w który wpakowałem kolejne setki godzin, to nadal będzie wisiała ta recenzja sprzed 6 lat, która sama w sobie wtedy już miała tego rodzaju przekłamania? Ciekawe czy zmieni nazwę i napisze że to jest recenzja przestarzałej wersji gry gdy go o to poproszę.
Dopisek pojawił się, bo wszelkie zapowiedzi Napadu wyglądały dla mnie jak po prostu polska edycja gry, a nie nowa, poprawiona lepsza gra, z nowymi mechanikami. Uznałem więc, że to ta sama gra i dlatego dołożyłem polski tytuł. Swoją drogą nie jest to chyba aż taki problem, skoro minęło pięć dni od momentu jak się tutaj poskarżyłeś, że zmieniłem tytuł, a nie napisałeś do mnie nigdzie (FB, mail, forum, YouTube), żebym to "poprawił". I o jakich "przekłamaniach" w recenzji piszesz?
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Kiedy można się spodziewać wersji Ultimate (i czy będzie mata)?
I czy będzie po Polsku?
A może będzie upgrade pack czy inny dodatek dla tych co mają podstawkę?
Odpowiadaj Waść szybko bo jestem ciekaw.
Kampanię Ultimate na wspeiram.to zrobimy niedługo po kampanii anglojęzycznej.
Polski Ultimate będzie miał formę dodatku, tzn będzie wymagana do niego retailowa podstawka którą posiadacie.
Maty i wszystkie wodotryski z Kickstartera będą wtedy dostępne do zakupu podczas kampanii.
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Gambit pisze: 16 wrz 2021, 12:06
madyoss pisze: 11 wrz 2021, 10:47 Swoją drogą zauważyłem że recenzja Gambita nosi teraz w tytule ‘Napad na Doomrock’, podczas gdy 2 edycje temu nie było takiego tłumaczenia. W rezultacie kojarzy trzecią edycję w swojej nieaktualnej negatywnej recenzji, co nie uważam za jakieś szczególnie uczciwe podejście. Jeśli uda się wydać dodatek, w który wpakowałem kolejne setki godzin, to nadal będzie wisiała ta recenzja sprzed 6 lat, która sama w sobie wtedy już miała tego rodzaju przekłamania? Ciekawe czy zmieni nazwę i napisze że to jest recenzja przestarzałej wersji gry gdy go o to poproszę.
Dopisek pojawił się, bo wszelkie zapowiedzi Napadu wyglądały dla mnie jak po prostu polska edycja gry, a nie nowa, poprawiona lepsza gra, z nowymi mechanikami. Uznałem więc, że to ta sama gra i dlatego dołożyłem polski tytuł. Swoją drogą nie jest to chyba aż taki problem, skoro minęło pięć dni od momentu jak się tutaj poskarżyłeś, że zmieniłem tytuł, a nie napisałeś do mnie nigdzie (FB, mail, forum, YouTube), żebym to "poprawił". I o jakich "przekłamaniach" w recenzji piszesz?
Rzeczywiście miałem Cię o to prosić, ale jakoś się nie udało. Na forum dopiero przywołał mnie tutaj PM. Jeśli zmienisz, zmieniłeś to będę wdzięczny. Gra już nie wygląda tak samo nawet i tamtej wersji nie da się kupić.
Co do starej recenzji, to wybacz ale starczy mi traum z tamtych lat. Daruj mi oglądania tego ponownie i wpędzania w jakieś dyskusje o starej wersji. Jeśli chcesz przyjrzeć się bieżącej pracy to bardzo proszę.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5235
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 525 times
Been thanked: 1841 times
Kontakt:

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Gambit »

madyoss pisze: 17 wrz 2021, 10:48 Rzeczywiście miałem Cię o to prosić, ale jakoś się nie udało. Na forum dopiero przywołał mnie tutaj PM. Jeśli zmienisz, zmieniłeś to będę wdzięczny. Gra już nie wygląda tak samo nawet i tamtej wersji nie da się kupić.
Co do starej recenzji, to wybacz ale starczy mi traum z tamtych lat. Daruj mi oglądania tego ponownie i wpędzania w jakieś dyskusje o starej wersji. Jeśli chcesz przyjrzeć się bieżącej pracy to bardzo proszę.
W porządku, usunąłem polski tytuł gry z tytułu materiału. Swoją drogą również mam prośbę. Jeśli nie zamierzasz poprzeć swoich "oskarżeń" konkretnymi przykładami, to bardzo bym prosił o powstrzymanie się od określeń w stylu "przekłamania w recenzji". Jak najbardziej rozumiem, że część moich odczuć może Ci się nie podobać, jako twórcy gry, ale to nie powód zarzucać mi kłamstwa. Wyraziłem swoją opinię i swoje odczucia i jestem świadom, że jest wiele osób, które myśli inaczej (co widać w tym wątku i po sukcesie kolejnej edycji gry).

Co do najnowszej edycji gry, to aby się jej przyjrzeć, musiałbym mieć do niej dostęp. Gry nie wspierałem i nie planuję zakupu z uwagi na moje rozczarowanie po zakupie pierwszej edycji na Indiegogo. Nikt ze znajomych nie ma tej gry. Zatem siłą rzeczy nie będę w stanie jej ograć i zrobić materiału. A proszenie Cię o egzemplarz recenzencki byłoby z mojej strony chamstwem i bezczelnością (co w sumie już raz uskuteczniłem, zagadując Cię dawno temu w kwestii Doompocalypse).
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Nie chodzi wg mnie o subiektywne odczucia, ale ok, nie powinienem pisać w ten sposób jeśli nie podejmuję się rozpoczęcia debaty o tym.
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

@Gambit

Tak dla jasności ja się jakby nie chowam z wysyłaniem gier do recenzji. To że pytasz o egzemplarz gry do recenzji nie jest chamstwem, raczej moja odmowa wysłania dodatku nie była wtedy idealnym zachowaniem.
Czy chcesz i jest sens to robić to inna sprawa. Po roku pracy nad grą wolałbym aby była oceniana z dodatkiem, więc jeśli będziesz miał ochotę ocenić prototyp pl albo finalny produkt to bardzo proszę.
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Hej cześć.

Chciałbym się podzielić dopracowanym wariantem na szybką grę. Nie jest to eksperymentalna rzecz jak poprzedni wariant z kartką zapisuj, lecz tryb który od wielu miesięcy jest testowany jako domyślny sposób prowadzenia gry w wersji Ultimate.
https://docs.google.com/document/d/1Ecb ... sp=sharing

Jest to prosta rzecz, która daje bohaterom nieco większą swobodę dotyczącą wyruszania w drogę i pozwala błyskawicznie zapisać stan gry po zakończonych starciach, nie wymagając przy tym żadnej kartki do zapisywania informacji.
W rezultacie można rozegrać partię która trwa około godziny, ale wydaje się kompletna.

W tym tygodniu opublikuję również specjalny wariant do gry solo, gdzie drugiego bohatera zastępuje oprych, który dzieli pulę kostek z bohaterem, dla wygody.
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Przetłumaczyłem wariant do gry solo.

Jest dostępny pod tym linkiem:
https://drive.google.com/file/d/1UdGrfI ... sp=sharing

To jest solidnie przetestowany wariant który wprowadza do gry półautomatycznego drugiego bohatera. Ten bohater/oprych dzieli pulę kości z graczem, dla wygody.

Wiem z ankiety że sporo osób gra w trybie jednoosobowym. Zachęcam te osoby do sprawdzenia tego wariantu.

W dodatku chciałbym zawrzeć przynajmniej trzech różnych zautomatyzowanych oprychów do gry solo.

Wszelkie komentarze na pdfie wezmę pod uwagę i opublikuję kolejną wersję!
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1495 times
Been thanked: 1149 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Bruno »

Kupiłem ostatnio Napad na Doomrock, wersję sklepową, zasiadłem do sprawdzania, ile i jakich koszulek trzeba będzie nabyć i...
O ja pierdzielę - w spisie komponentów, podana liczba kart prawie nigdzie nie zgadza się ze stanem faktycznym :!:
Co tu się od...tego-ten :?:
Czy ktoś z Kolegów również posiadających egzemplarz z normalnej sprzedaży - ewentualnie sam Autor gry, który, widzę, zagląda tu od czasu do czasu - pomoże wyjaśnić te liczne niezgodności? Czasem są one na korzyść zawartości pudełka, a czasem wygląda, jakby mi kilku kart brakowało... :roll:
Załączam zdjęcie z instrukcji, gdzie ołówkiem dopisałem, ile faktycznie kart danego rodzaju mam w pudełku:
Spoiler:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 422 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: dannte »

Bruno pisze: 02 gru 2021, 00:17Czy ktoś z Kolegów również posiadających egzemplarz z normalnej sprzedaży - ewentualnie sam Autor gry, który, widzę, zagląda tu od czasu do czasu - pomoże wyjaśnić te liczne niezgodności?
Tak, Tomek wyjaśniał, że ostateczna wersja instrukcji nie załapała się do wersji pudełkowej (za późno zauważyli niezgodności). Tutaj jest najnowsza wersja 1.9: https://drive.google.com/file/d/1yoH93O ... lZI98/view (link z aktualizacji #30 ze wspieram.to). Twoja instrukcja jest pewnie w wersji 1.7, tak jak moja.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1495 times
Been thanked: 1149 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Bruno »

dannte pisze: 02 gru 2021, 01:23
Bruno pisze: 02 gru 2021, 00:17Czy ktoś z Kolegów również posiadających egzemplarz z normalnej sprzedaży - ewentualnie sam Autor gry, który, widzę, zagląda tu od czasu do czasu - pomoże wyjaśnić te liczne niezgodności?
Tak, Tomek wyjaśniał, że ostateczna wersja instrukcji nie załapała się do wersji pudełkowej (za późno zauważyli niezgodności). Tutaj jest najnowsza wersja 1.9: https://drive.google.com/file/d/1yoH93O ... lZI98/view (link z aktualizacji #30 ze wspieram.to). Twoja instrukcja jest pewnie w wersji 1.7, tak jak moja.
Dziękuję!
Ok, czyli niczego w moim egzemplarzu nie brakuje! Uff... demon komplecjonisty może z powrotem zapaść w letarg :wink:

A jeszcze tak na szybko zapytam: czy oprócz spisu zawartości, wersja 1.9 różni się czymś istotnym od wersji pudełkowej?

Swoją drogą gra jest bardzo ładnie wykonana! Ilustracje, żetony, małe kostki (no, te ostatnie mogłyby być ciut cięższe) - wszystko to cieszy oko. Karty jednak - szczególnie z tymi czarnymi ramkami - wymagają koszulek. Jedna rzecz tylko jest niepotrzebna, choć bardzo ładna: plansze starć są z takiego miłego w dotyku, "zamszowego" papieru, co niestety utrudnia ich przeglądanie i wyciągnięcie tego akurat potrzebnego (brak im poślizgu, są "tępe"). Ale to takie tam czepialstwo. Generalnie, wszystko wygląda tip-top. Jeśli chodzi o pierwszy kontakt, to moja być zadowolona!
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2022
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1495 times
Been thanked: 1149 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Bruno »

Tak trochę nieładnie post pod postem, ale nie mogłem się powstrzymać - szukając materiałów o Doomrock (w wydrukowanych regułach jest niestety sporo nieścisłości lub braków, zaraz pewnie zasilę wątek z pytaniami o zasady), trafiłem na taką perełkę:

https://youtu.be/3AXcM58_nOM

Nieśmiertelny "Upadek", tym razem o walce z zombimi :lol:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

Lol, to dotyczy drugiej edycji. Niektóre walki były mniej sprawiedliwe, ale mam nadzieję że aktualne zombie też Wam skopią tyłki.

Na pytania z chęcią odpowiem. W razie czego można mnie pingnąć tom.stasiak.bdg@gmail.com albo na Discordzie:
https://discord.gg/DCSCqGrguM
McNab
Posty: 221
Rejestracja: 19 paź 2015, 20:32
Has thanked: 43 times
Been thanked: 139 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: McNab »

Jakie są różnice między instrukcjami- tylko korekty czy jakieś istotne zmiany w mechanice?
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: madyoss »

McNab pisze: 03 gru 2021, 18:18 Jakie są różnice między instrukcjami- tylko korekty czy jakieś istotne zmiany w mechanice?
Zmiany zapisałem w erracie:
https://docs.google.com/document/d/1LRu ... 9QxXA/edit

Zapomniałem zapisać w instrukcji jak działa ta nowa mechanika ukrycia niestety.
Należy też pamiętać żeby odrzucać znaczniki osłabienia na koniec starcia. W pudełkowej instrukcji w jednym miejscu jest napisane że zostają.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8741
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2653 times
Been thanked: 2332 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Curiosity »

No proszę, szykuje się "Ultimate Edition". Świeżutkie wideo.
https://www.youtube.com/watch?v=-OA-YNaTIDA
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
ODPOWIEDZ