T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: donmakaron »

KQuest pisze: 13 gru 2020, 12:11 Święty Tomasz z Akwinu. Scenariusz fanowski, więc w oficjalnym druku nie wyszedł. Został przetłumaczony na polski i udostępniony do pobrania i wydruku
Z tego co się orientuję to nie jest fanowski scenariusz, tylko oficjalne demo od Space Cowboys przeznaczone na konwenty. Było drukowane przez wydawcę, ale nie sprzedawane. Oczywiście mowa o angielskiej (i może francuskiej) wersji językowej. Polska była dostępna tylko do druku samodzielnego.
wert74
Posty: 116
Rejestracja: 15 mar 2019, 00:21
Has thanked: 54 times
Been thanked: 3 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: wert74 »

szymuss pisze: 13 gru 2020, 14:55
kmd7 pisze: 13 gru 2020, 12:14 Dokładnie, a tu link do scenariusza, zresztą z forum :D:
viewtopic.php?t=37502&start=1550
o dzieki wielkie:) ,a gdzie drukujecie fanowskie dodatki?:) pzdr.
https://www.mbprint.pl/

Mają tych fanowskich dodatków z 11. Napisz do nich, dostaniesz pełną listę i wycenę.
Awatar użytkownika
petlik
Posty: 81
Rejestracja: 25 wrz 2017, 16:47
Been thanked: 3 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: petlik »

Takie pytanko od osoby, która miała okazję ograć pierwsze scenariusze kiedy to gra wchodziła na PL rynek (wtedy poza podstawką były tylko 3 dodatki): czy gra jest rozwijana przez twórców (tj. czy powstają kolejne scenariusze) czy jedynie fani utrzymują przy życiu markę?
Szklo
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2009, 12:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 5 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: Szklo »

Do podstawki został wydany "biały cykl" dodatków- i kolejne już nie będą się pojawiać. Sam koncept jest rozwijany dalej w "cyklu niebieskim"- kolejne dodatki nie wymagające podstawki. W tej chwili o wersji PL tego nowego cyklu niewiele wiadomo.
Awatar użytkownika
sin
Posty: 672
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: sin »

petlik pisze: 03 lut 2021, 01:07 Takie pytanko od osoby, która miała okazję ograć pierwsze scenariusze kiedy to gra wchodziła na PL rynek (wtedy poza podstawką były tylko 3 dodatki): czy gra jest rozwijana przez twórców (tj. czy powstają kolejne scenariusze) czy jedynie fani utrzymują przy życiu markę?
W zasadzie Szklo napisał samą prawdę, ale żeby dopełnić obraz - oficjalnych dodatków do białego cyklu było 8.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: wirusman »

Chyba trzeba jeszcze jedno dodac3. Po polsku wyszły wszystkie oficjalne dodatki. I kilka fanowskich do druku samemu. I jakiś czas temu rebel pisał że będzie tłumaczyć niebieskie wydanie. Ale tu nie wiem ile w tym jest prawdy na dzień dzisiejszy.
Awatar użytkownika
petlik
Posty: 81
Rejestracja: 25 wrz 2017, 16:47
Been thanked: 3 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: petlik »

Jeśli dobrze kojarzę, to w grze przewijał się wątek jakiejś
Spoiler:
-
Spoiler:
Czy wątek został pociągnięty dalej (a może został zakończony?), czy też może twórcy nie mieli pomysłu na to co dalej z tym zrobić?
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: Miszon »

U nas nic takiego (z drugiego spoilera) się nie zdarzyło. Albo nie zrozumiałem tego tak dosłownie :-P .
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: donmakaron »

petlik pisze: 03 lut 2021, 13:52 Jeśli dobrze kojarzę, to w grze przewijał się wątek jakiejś [...]
Wątek jest kontynuowany i rozwijany w kolejnych scenariuszach. Drobny spoiler jak daleko się ciągnie:
Spoiler:
szymuss
Posty: 407
Rejestracja: 26 lut 2009, 11:48
Has thanked: 34 times
Been thanked: 25 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: szymuss »

donmakaron pisze: 03 lut 2021, 14:26
petlik pisze: 03 lut 2021, 13:52 Jeśli dobrze kojarzę, to w grze przewijał się wątek jakiejś [...]
Wątek jest kontynuowany i rozwijany w kolejnych scenariuszach. Drobny spoiler jak daleko się ciągnie:
Spoiler:
Przechodziles wszystko chronologicznie? Pzdr.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: donmakaron »

szymuss pisze: 03 lut 2021, 16:46 Przechodziles wszystko chronologicznie? Pzdr.
Tak, wszystkie oficjalnie wydane do tej pory dodatki z białego i niebieskiego cyklu w kolejności wydawniczej.
Mildir
Posty: 13
Rejestracja: 03 lut 2018, 17:41
Been thanked: 1 time

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: Mildir »

Kilka scenariuszy fanowskich też go porusza ciekawe czy mieszczą się w zamyśle twórców?
Argue
Posty: 436
Rejestracja: 06 lis 2017, 18:07
Lokalizacja: Orzesze
Has thanked: 7 times
Been thanked: 85 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: Argue »

Kończymy z żoną Pandemica Legacy S01 i zastanawiam się nad jakąś nową unikatową grą, którą możemy "przejść". Powiedzcie mi jak faktycznie Time Stories chodzi na 2 osoby, ma to sens? bo na BGG widzę, że nie bardzo.
Grahf
Posty: 162
Rejestracja: 08 mar 2020, 10:03
Has thanked: 40 times
Been thanked: 25 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: Grahf »

Czemu?

Przeszedłem wszystkie scenariusze we dwoje z żoną i bawiliśmy się świetnie.

Najlepsze scenariusze to: Proroctwo smoków, Światło wiary, Bractwo Wybrzeża i Aleja Gwiazd.

Takie sobie: Endurance, Sprawa Marcy oraz ten z podstawki (zapomniałem tytułu).

Bardzo złe: Tajemnica Maski i Madame.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: donmakaron »

Moim zdaniem chodzi, ale kulawo. Gra naprawdę wiele zyskuje w większym składzie. Porównałbym to do sportów drużynowych (choć trochę na siłę). Piłka halowa jest popularna, można grać w jedynki, ale największą frajdę daje ludziom granie (i oglądanie gry) w pełnym składzie ;) TS opiera się na wspólnym tworzeniu historii, wymianie informacji i doświadczeniu. W większości przypadków (w tej grze) im więcej osób historię tworzy, informacje wymienia i doświadczenia doświadcza - tym lepiej.

Niemniej jeśli to jedyna konfiguracja, w jakiej jesteście i będziecie w stanie grać, to da się i pewnie nawet warto. Wiele grup dwuosobowych grało i bawiło się świetnie.

Na marginesie: ta gra to jest coś z goła odmiennego od Pandemica Legacy - nie bazujcie chęci gry w TS przejściem PL.
Argue
Posty: 436
Rejestracja: 06 lis 2017, 18:07
Lokalizacja: Orzesze
Has thanked: 7 times
Been thanked: 85 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: Argue »

donmakaron pisze: 20 wrz 2021, 22:42 Moim zdaniem chodzi, ale kulawo. Gra naprawdę wiele zyskuje w większym składzie. Porównałbym to do sportów drużynowych (choć trochę na siłę). Piłka halowa jest popularna, można grać w jedynki, ale największą frajdę daje ludziom granie (i oglądanie gry) w pełnym składzie ;) TS opiera się na wspólnym tworzeniu historii, wymianie informacji i doświadczeniu. W większości przypadków (w tej grze) im więcej osób historię tworzy, informacje wymienia i doświadczenia doświadcza - tym lepiej.

Niemniej jeśli to jedyna konfiguracja, w jakiej jesteście i będziecie w stanie grać, to da się i pewnie nawet warto. Wiele grup dwuosobowych grało i bawiło się świetnie.

Na marginesie: ta gra to jest coś z goła odmiennego od Pandemica Legacy - nie bazujcie chęci gry w TS przejściem PL.
Ja wiem, że gra to coś odmiennego, właśnie o tę odmienność mi chodzi, bo lubię nowe mechaniki, nowe systemy, a podobno takim TS jest, nie oglądałem żadnego gameplayu, bo chyba nie da się zobaczyć bez spoilerów. Stąd to pytanie, ale tak na ten moment dwuosobowy skład, to jedyny skład w jakim możemy zagrać.
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: Miszon »

Będzie OK, może nawet lepiej, ale trochę jednak stracicie grając połową składu.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
kmd7
Posty: 1018
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: kmd7 »

Większość scenariuszy przeszedłem w trzy osoby, chyba dwa zagraliśmy dwuosobowo. O ile w dwie nie było źle, to jednak rozgrywka trzyosobowa dała nam więcej zabawy. Chociażby dlatego, że więcej osób to więcej pomysłów i argumentów do dyskusji, co trzy głowy to nie dwie :). Było o tyle lepiej i ciekawiej, że czekaliśmy z rozgrywką do czasu, aż trzecia osoba mogła dołączyć.
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 973
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 352 times
Been thanked: 756 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: Apos »

Argue pisze: 20 wrz 2021, 20:29 Kończymy z żoną Pandemica Legacy S01 i zastanawiam się nad jakąś nową unikatową grą, którą możemy "przejść". Powiedzcie mi jak faktycznie Time Stories chodzi na 2 osoby, ma to sens? bo na BGG widzę, że nie bardzo.
Każdą część Time Stories technicznie można zagrać w 2 osoby, ale gra działa najlepiej w 4 osoby. Gdy każdy z graczy gra jedną postacią, to nie tylko zżywa się z nią, ale wszystkie zawarte w grze interakcje między graczami wypadają tak jak autor miał na myśli. Tak samo jak zdobywanie wiedzy oraz dzielenie się nią z innymi graczami, jest to część przygody i rozwiązywania zagadek.
Time Stories jest to gra, w której nie mamy problemu zaczekać miesiąc albo dwa, aby zebrać się ponownie ekipą, z którą gramy od samego początku.
Bardzo złe: Tajemnica Maski i Madame.
Kolejna sprawa to Tajemnica Maski u nas. Naprawdę jest tak źle?
Awatar użytkownika
Shimrod
Posty: 261
Rejestracja: 10 cze 2015, 19:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 18 times
Been thanked: 23 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: Shimrod »

Apos pisze: 21 wrz 2021, 16:18 Kolejna sprawa to Tajemnica Maski u nas. Naprawdę jest tak źle?
Rzecz gustu jak myślę. Akurat u mnie TM podobała się najbardziej z pierwszej partii przygód, a PS jest jak dla mnie jednym ze słabszych scenariuszy i do tego jeszcze skopanym mechanicznie.
Żeby tak mi się chciało jak mi się nie chce...

Moja skromna kolekcja
Goodies
KQuest
Posty: 599
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 56 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: KQuest »

To żeby był komplet, mi z pierwszych trzech dodatków (albo nawet i pięciu, bo chyba tyle do tej pory przeszliśmy) najbardziej pdoobała się Sprawa Marcy :) Zdecydowanie kwestia gustu
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: DarkSide »

Będąc na półmetku mogę powiedzieć że ocena poszczególnych scenariuszy to kwestia gustu. Zdecydowanie zależy to od tego kto jakie klimaty po prostu lubi.

Dla mnie klimat + pomysłowość pewnych rozwiązań scenariuszowych to od najlepszego:

1. Asylum (podstawka) - jak dla mnie najbardziej dopieszczony pod każdym względem.
2. Światło Wiary - to nie będzie spojler bo od razu się to widzi po otwarciu pudełka - wielki plus za 3 częściowość scenariusza
3. Sprawa Marcy - mechanika hałasu i fajne zagadki
4. Tajemnica maski - pomysł z możliwością przełączania się na inne postacie
5. Proroctwo Smoków - bo ktoś musi być ostatni :wink: niby można eksplorować, zbierać, handlować jak w rasowym Fantasy RPG ale to nie o to chodzi w TS.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Grahf
Posty: 162
Rejestracja: 08 mar 2020, 10:03
Has thanked: 40 times
Been thanked: 25 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: Grahf »

Rzeczywiście sprawa gustu :mrgreen:
Ja akurat lubię klimaty RPG i nacisk na fabułę.

Przykładowo Asylum wkurzyły mnie dziury fabularne (odnośnie np. ostatniej lokacji, brak jakiegokolwiek wytłumaczenia co do całego zamieszania) i puste zakończenie.

Optymalnie jest przechodzić scenariusze w kolejności ich wydawania, bo są niewielkie połączenia między nimi jeśli chodzi o główny wątek fabularny (np Światło Wiary i Bractwo Wybrzeża).

Wiem że to trochę herezja, ale to ciągle powtarzanie scenariuszy już po chyba pierwszym lub drugim scenariuszu strasznie nas znudziło i potem przy ewentualnej porażce robiliśmy już duże skróty. Wyciskało się wtedy z gry samą najlepszą esencję.
Awatar użytkownika
SwistakCZC
Posty: 166
Rejestracja: 16 lis 2018, 19:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 96 times
Been thanked: 26 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: SwistakCZC »

Grahf pisze: 21 wrz 2021, 22:00 Wiem że to trochę herezja, ale to ciągle powtarzanie scenariuszy już po chyba pierwszym lub drugim scenariuszu strasznie nas znudziło i potem przy ewentualnej porażce robiliśmy już duże skróty. Wyciskało się wtedy z gry samą najlepszą esencję.
Nie herezja, my robiliśmy tak samo :) powtarzanie scenariuszy to trochę grind, my bodajże po jakimś czasie też zagraliśmy tak że po porażce graliśmy sobie dalej. Przechodzenie drugi raz nie ma zbytniego sensu dla mnie, zwłaszcza, że za drugim razem wszystko jest kropka w kropkę takie samo.
gogovsky
Posty: 2211
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 512 times

Re: T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Post autor: gogovsky »

Przecież rozpiska wpierw potem tam bierzemy to itd. wtedy czujesz, że jesteś agentem czasu i planujesz czas który masz ograniczony, ale.kto co lubi:)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
ODPOWIEDZ