Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 781
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 155 times
Been thanked: 528 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: VivoBrezo »

Podpisze się pod słowami poprzednika. Umiejętna gra połączonych graczy, spokojnie może nadgonic stratę punktów. Póki co sprawdziłem to na 3 graczy, możliwość wykonywania 2x tej samej akcji daje ogromną kontrolę nad wydarzeniami. Spokojnie poprzejmowalismy wszystkie budynki na których nam zależało, zmieniliśmy kolejność bitew, podzielilismy regiony i w czasie walk, dogoniliśmy pierwszego gracza.

Bałem się tego mechanizmu, ale widzę w nim ogromny potencjał, a strata punktów wynika według mnie z wyważenia tego elementu.
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Michałku »

Czy sama podstawka jest wystarczająca do sensownego grania czy też dodatki (jak np. Faraon) są niezbędne?
Obecnie poza podstawką zdaje się ciężko coś więcej kupić.
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 457
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 374 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: SetkiofRaptors »

W Q1 2022 ma wyjść polska edycja, pewno z kompletem dodatków. Może warto uzbroić się w cierpliwość ;) co nie zmienia faktu, że pytanie słuszne bo i wtedy warto wiedzieć co fajne a co niekoniecznie.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10924
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

Na bank wyjdzie bez dodatkow
Zadna z gier wydawanych przez portal poza Marvel United nie wyszła do tej pory z dodatkami od razu
krwlng
Posty: 438
Rejestracja: 12 sie 2018, 14:15
Has thanked: 111 times
Been thanked: 131 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: krwlng »

japanczyk pisze: 06 paź 2021, 23:09 Na bank wyjdzie bez dodatkow
Zadna z gier wydawanych przez portal poza Marvel United nie wyszła do tej pory z dodatkami od razu
Cthulhu: Death May Die wyszło z kozą i Yog-sothothem od razu, ale sezon drugi był później, poza tym z gier spoza stajni CMON wraz z dodatkiem/dodatkami wyszły: Mezo, Terrors of London, Aquatica, Barrage (i Smartphone jako wzmianka honorowa, ale to wyszło z dodatkiem w jednym pudle).

Może przy okazji Ankh Portal będzie chciał wydać dodatki wcześniej - przynajmniej Faraona, pytanie czy CMON i/lub fabryki w Chinach będą miały moce przerobowe na produkcję lokalizacji całości od razu.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10924
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

krwlng pisze: 07 paź 2021, 01:32 Cthulhu: Death May Die wyszło z kozą i Yog-sothothem od razu,
Fair point, o tym zapomniałem
Chodziło mi raczej o gry CMON - jesli chodzi o Mezo i reszte to obstawiam, ze zawazyly wzgledy produkcyjne, CMON caly czas robi dodruki, wiec maja wieksza swobode
Ale moze Ankh bedzie niespodzianka na PortalConie
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: tomp »

Dla graczy na pewno możliwość kupna pharaona byłaby dużym plusem. Osobiście mam mieszane uczucia odnośnie dodatku, niby wycięta zawartość, ale bez niej da się bezproblemowo grać. Z faraonem jest fajne uzupełnienie, ale jednocześnie lekki przesyt(w porównaniu do podstawki). Dodatek oceniam bardzo pozytywnie
Spoiler:
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: sasquach »

tomp pisze: 07 paź 2021, 09:09 niby wycięta zawartość, ale bez niej da się bezproblemowo grać
No to wycięta czy nie? :D
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: grzeslaw90 »

sasquach pisze: 07 paź 2021, 10:09
tomp pisze: 07 paź 2021, 09:09 niby wycięta zawartość, ale bez niej da się bezproblemowo grać
No to wycięta czy nie? :D
Powinna być w formie scenariuszy albo jako opcjonalny moduł. Ale nie poradzimy nic na zbieraczkowy trend miliona pudeł i sztuczne rozbijanie kontentu na nibydodatki :D
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10924
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

grzeslaw90 pisze: 07 paź 2021, 10:19 Powinna być w formie scenariuszy albo jako opcjonalny moduł. Ale nie poradzimy nic na zbieraczkowy trend miliona pudeł i sztuczne rozbijanie kontentu na nibydodatki :D
Ale jest opcjonalnym modułem ;-)
Ja jakos nie mam poczucia ze cos zostało wyciete z gry - jest mocno kompletna, a dodatek rozbudowuje warstwe decyzyjną
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 637
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 243 times
Been thanked: 355 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Nilis »

Ja liczę na podstawkę za 300zl i opcjonalne dodatki szczególnie w kwestii potworasów bo w podstawce jest ich mało.
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Awatar użytkownika
malpka
Posty: 272
Rejestracja: 30 wrz 2013, 12:43
Has thanked: 149 times
Been thanked: 23 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: malpka »

Jeśli nie śledziliście aktualizacji CMON, to informuję, że wypuścili FAQ 1.0
Vantropf
Posty: 16
Rejestracja: 01 cze 2020, 21:05
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Vantropf »

Hej wiadomo jaka będzie cena polskiej ver?
Możecie strzelić na podstawie wcześniejszych premier?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4474
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Hardkor »

Vantropf pisze: 02 gru 2021, 00:28 Hej wiadomo jaka będzie cena polskiej ver?
Możecie strzelić na podstawie wcześniejszych premier?
Coś mi świta, że pojawiła się na chwile w sklepach i od razu zniknła. Było za 350 zł. Obstawiam cenę koło 300 zł własnie w sklepach normalnych.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10924
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

Vantropf pisze: 02 gru 2021, 00:28 Hej wiadomo jaka będzie cena polskiej ver?
Możecie strzelić na podstawie wcześniejszych premier?
Tyle co Bloodborne teraz kosztuje w sklepach - 285 zł
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: playerator »

Vantropf pisze: 02 gru 2021, 00:28 (...) Możecie strzelić na podstawie wcześniejszych premier?
Można zapytać po co?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 796
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 407 times
Been thanked: 504 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: rav126 »

Pewnie po to na ile opłaca się wziąć wersję Eng, jeszcze trochę jest na olx, ale to już końcówka.
mrozy16
Posty: 292
Rejestracja: 10 paź 2014, 19:01
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: mrozy16 »

Na forum jest jeszcze całkiem dużo.
Vantropf
Posty: 16
Rejestracja: 01 cze 2020, 21:05
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Vantropf »

2 msc później i dalej portal nie wydał.
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: sasquach »

Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 457
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 374 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: SetkiofRaptors »

Jak wrażenia właścicieli po kilku miesiącach? Wraca na stół? Chce się wracać? Czy łapie kurz?
Jestem fanem Rising Sun i przekonują mnie bardzo dobre opinie o trybie 2 osobowym. Słyszałem wiele dobrego – w tym miejsce w top 100 dice tower u Zee właśnie z uwagi na tryb dwuosobowy. A nie muszę mówić że ten typ gry zwykle nie chula na dwie osoby. Czy faktycznie jest o tyle gorsza od dwóch poprzedniczek? O Rising Sun słyszy się w kółko, że w porównaniu w Blood Rage to po latach traci na popularności - ale jakoś tego nie widzę. Znam wielu fanów, dodruki w Portalu w kółko zamawiane. Więc jak to jest? Czy to nie jest po prostu propaganda fanów BR? ;)
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4474
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Hardkor »

SetkiofRaptors pisze: 20 lut 2022, 16:10 Jak wrażenia właścicieli po kilku miesiącach? Wraca na stół? Chce się wracać? Czy łapie kurz?
Jestem fanem Rising Sun i przekonują mnie bardzo dobre opinie o trybie 2 osobowym. Słyszałem wiele dobrego – w tym miejsce w top 100 dice tower u Zee właśnie z uwagi na tryb dwuosobowy. A nie muszę mówić że ten typ gry zwykle nie chula na dwie osoby. Czy faktycznie jest o tyle gorsza od dwóch poprzedniczek? O Rising Sun słyszy się w kółko, że w porównaniu w Blood Rage to po latach traci na popularności - ale jakoś tego nie widzę. Znam wielu fanów, dodruki w Portalu w kółko zamawiane. Więc jak to jest? Czy to nie jest po prostu propaganda fanów BR? ;)
Mam od wielu miesięcy i wraca na stół regularnie. Jedyne na co zwróciłem uwagę to, że dalej jestem średni w tę grę oraz umiejętności bogów są średnio zbalansowane. Niektóre prostackie, a bardzo łatwe do wykorzystania, inne znowu bardzo mocne, a inne zaś tylko doświadczony gracz wykorzysta dobrze. A i co do trybu na 2 os to działa, ale stanowczo lepiej jak jesteście minimalnie ograni. Zagrałem tak dwa razy - raz z kolega, któremu tłumaczyłem i chłopaka zniszczyłem co mu się nie podobało, a drugi raz z kolegą, który już raz grał i obaj się super bawiliśmy.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: sasquach »

U mnie też regularnie wraca w każdym wariancie osobowym. Pod względem mechanicznym to dla mnie najciekawsza część trylogii. Ale każda z tych gier jest dla mnie świetna i mieści się w kolekcji.
Tapczanodan
Posty: 43
Rejestracja: 30 mar 2020, 12:21
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Tapczanodan »

U nas także wraca co jakiś czas, gdyby nie ilość gier, to pewnie byłaby na stole tak raz w tygodniu. Najczęściej niestety w 2 osoby bo większość znajomych nie przepada za AC, a do tego rzadko udaje się spotkać. Pojedynkowo jest bardzo dobrze, a jak udawało się w większym składzie to było jeszcze ciekawiej. Ale wciąż, na 2 osoby jest świetnie w porównaniu do innych gier tego typu. Rozgrywka przypomina tu trochę szachy, co dla mnie jest plusem, dodatkowo ciągle zaskakuje ilością ciekawych decyzji obecną przy tak prostych zasadach. I te decyzje potrafią mieć naprawdę duże znaczenie, nie raz cos robiłem i za chwilę łapałem się za głowę jak mogłem tego i tego ruchu przeciwnika nie wziąć pod uwagę i tak się wykoleić :D. Zgodzę się co do bóstw- na tym etapie nie wiem czym są niezbalansowane, ale wybitnie jednymi gra się dużo efektywniej niż innymi ale to może być kwestia ogrania. Z całej trylogii u mnie minimalnie za RS, sporo wyżej niż Blood Rage. Z gier AC na 2 osoby obecnie przegrywa u nas tylko z Pax Renaissance, ale to z kolei skomplikowana kobyła więc jest git bo wyciągamy jedno lub drugie w zależności czy chcemy gry do przepalenia mózgu, czy trochę lżejszej rozgrywki choć wciąż wymagającej ;)
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: DDP »

Jestem fanem gier Langa i na obecną chwilę z "trylogii area control z potworami" najwyżej cenię Rising Sun, niedaleko za nim Ankh a Blood Rage jest na trzecim miejscu. Każda z tych gier posiada w sobie kontrowersyjne elementy, które jednym nie przeszkadzają lub wręcz pasują, podczas gdy innym psują rozgrywkę. Rising Sun ma element negocjacji i sojusze (bez sojuszu nie da się wygrać gry na więcej niż 3 graczy). Blood Rage ma możliwość stworzenia samograja co wymusza hate-draft. Kontrowersją Ankh jest łączenie się graczy.

Ankh z pewnością jest najłatwiejszą grą z całej serii pod względem strategicznym. Najtrudniej się tu udupić w trakcie gry (w Blood Rage jak nie ma się odpowiedniego kombo kart lub nie zbuduje szału którym się płaci za karty to jest ciężko, z kolei w RS jak się nie ma kasy w fazie wojny to można być głównie obserwatorem walk) i masz większe szanse na zrobienie czegoś pożytecznego w walce. Poza tym gracze są najmniej zróżnicowani względem siebie (najbardziej symetryczni) przez co łatwiej kontrolować rozgrywkę. Wynika to z tego że wpływ potworów (tu zwanych guardianami) na wygraną jest najmniejszy ze wszystkich gier z serii, a także że główne zdolności specjalne są wspólne (na planszach graczy) dla wszystkich oraz że do walki wszyscy używają tych samych kart. W Ankh da się w teorii mieć identyczne (poza Bogiem) specjalizacje, co na przykład w Blood Rage jest niemożliwe bo nie ma takich samych kart zdolności/potworów, a w Rising Sun jest to o wiele trudniejsze (zduplikowanie kogoś). O ile nienawidzę eliminacji graczy, o tyle w Ankh nie często do niej dochodzi gdyż wszyscy uciekają z czerwonej strefy lub w tej same rundzie ktoś może dotrzeć do mety punktowej i wygrać. Łączenie się graczy jest już bardziej kontrowersyjne bo koncepcja zakłada, że skoro jesteś z tyłu to nie miałeś szans wygrać ale wciąga w to też przedostatniego gracza, który może być kilka punktów nad ostatni i dosłownie 1 za kolejnym. Niekiedy może się zdarzyć, że merger nie pomaga ostatniemu graczowi (gdy ten był bardziej rozwinięty technologicznie od przedostatniego) a udupia przy tym przedostatniego (punktowo). Przy odpowiednim setupie lub wyrównanej rozgrywce merger nie stanowi jednak wielkiego problemu (poza ewentualnym ego graczy, którzy nie chcą współdzielić gry/zwycięstwa z kimś). Podoba mi się że w Ankh są różne setupy planszy (scenariusze), które zmieniają dość znacząco rozgrywkę no i najlepiej się skaluje ze wszystkich gier z serii.
Zawsze gram o zwycięstwo!
ODPOWIEDZ