Deep Madness (Roger Ho)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Dhel »

Abyss! uwielbiam ten film :)

Odnośnie Machiny Arcany, to dla mnie plusem jest, że tam nie goni cię czas, tzn. trzeba się streszczać, bo jak będzie się zwiększał 'strach' to dojdą nowe, potężniejsze potwory, ale nie ma takiego bata nad głową, bo zegar tyka. Dwa, Machina może trwa długo, ale można grę łatwo zapisać. Trzy, nie trzeba grać 4 postaciami, można nawet 1 i też da radę wygrać ( niemożliwe przy grach Arkham). Ten wymóg 4 postaci mnie trochę odrzuca, jest to jednak pod solo męczące. No ale klimat z Deep Madness się wylewa, mechanika dwóch stron kafelków też ciekawa, zobaczymy jak już gra się pojawi w sklepach.
manicminer
Posty: 821
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 74 times
Been thanked: 103 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: manicminer »

Dhel pisze: 14 paź 2021, 09:59 Abyss! uwielbiam ten film :)

Odnośnie Machiny Arcany, to dla mnie plusem jest, że tam nie goni cię czas, tzn. trzeba się streszczać, bo jak będzie się zwiększał 'strach' to dojdą nowe, potężniejsze potwory, ale nie ma takiego bata nad głową, bo zegar tyka. Dwa, Machina może trwa długo, ale można grę łatwo zapisać. Trzy, nie trzeba grać 4 postaciami, można nawet 1 i też da radę wygrać ( niemożliwe przy grach Arkham). Ten wymóg 4 postaci mnie trochę odrzuca, jest to jednak pod solo męczące. No ale klimat z Deep Madness się wylewa, mechanika dwóch stron kafelków też ciekawa, zobaczymy jak już gra się pojawi w sklepach.
W Machina goni cię czas, nie chce spoilerować ale ma znaczenie w ilu turach wykonasz misję, tak jak też napisałeś w każdej turze wyskakuje potwór, im dłużej grasz tym silniejszy, więc to też sprawia że masz presję na sobie.
W Deep Madness nie grałem ale wydaje się że Machina jest bardziej euro, gdzie trzeba rozważać ruchy, gdzie w DM bardziej jest taktycznie ze względu na ilość postaci. Ogólnie jeśli ktoś lubi takie klimaty to obie gry są fajne. W Machina drażniące było szukanie standów, każdy potwór jest unikalny i ciągle szukasz standa, doszło do tego że grałem na kilku tych samych standach, brakowało mi też figurek, przynajmniej dla herosów, bo dla potworów można łatwo proxy zrobić.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Dhel »

manicminer pisze: 14 paź 2021, 10:12
Dhel pisze: 14 paź 2021, 09:59 Abyss! uwielbiam ten film :)

Odnośnie Machiny Arcany, to dla mnie plusem jest, że tam nie goni cię czas, tzn. trzeba się streszczać, bo jak będzie się zwiększał 'strach' to dojdą nowe, potężniejsze potwory, ale nie ma takiego bata nad głową, bo zegar tyka. Dwa, Machina może trwa długo, ale można grę łatwo zapisać. Trzy, nie trzeba grać 4 postaciami, można nawet 1 i też da radę wygrać ( niemożliwe przy grach Arkham). Ten wymóg 4 postaci mnie trochę odrzuca, jest to jednak pod solo męczące. No ale klimat z Deep Madness się wylewa, mechanika dwóch stron kafelków też ciekawa, zobaczymy jak już gra się pojawi w sklepach.
W Machina goni cię czas, nie chce spoilerować ale ma znaczenie w ilu turach wykonasz misję, tak jak też napisałeś w każdej turze wyskakuje potwór, im dłużej grasz tym silniejszy, więc to też sprawia że masz presję na sobie.
W Deep Madness nie grałem ale wydaje się że Machina jest bardziej euro, gdzie trzeba rozważać ruchy, gdzie w DM bardziej jest taktycznie ze względu na ilość postaci. Ogólnie jeśli ktoś lubi takie klimaty to obie gry są fajne. W Machina drażniące było szukanie standów, każdy potwór jest unikalny i ciągle szukasz standa, doszło do tego że grałem na kilku tych samych standach, brakowało mi też figurek, przynajmniej dla herosów, bo dla potworów można łatwo proxy zrobić.
Zgadza się, jest presja i najlepiej by poziom zagrożenia został 1, ale nie czuję w Machinie presji czasu jak np. w Arkham LCG, gdzie tam źle zagrana tura to w głowie aż się uruchamiało, że nie zdążę bo zaraz dojdzie doom token i będzie kaplica. Tutaj tego nie ma, można też cofać poziom zagrożenia niektórymi kartami. Nie wiem jak ostatnie 2 scenariusze, tych jeszcze nie grałem, może tam jest tak jak mówisz i zbytnie zwlekanie zostanie pokarane przez grę.
Ja akurat nie jestem figurkowy, więc standy doceniam, pogrupowane po sile potworów i nie ma problemu ze znalezieniem.

Ale by za bardzo nie odbiegać od głównego tematu, Deep Madness jest na mojej liście 'jak wyjdzie to zobaczę', klimat mi robi tą grę, przypomina mi trochę grę video Deep Space w głębinach. Tylko boję się że właśnie obsługa pod solo może mnie przeskoczyć.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: KOSHI »

Ja Machinę już nabyłem, nad Deep się zastanawiałem ale ostatecznie odpuściłem. Będę grał solo więc niezbyt pasuje mi grać też na 4 ręce. Dwa, mam wrażenie, że obsługa jest jakaś sucha. Z jednej strony klimat, z drugiej mechanika mnie nie urzekła.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Yuri »

Grałem w obie to się wypowiem :)

"Machina Arcana" wydaje mi się kapeczku zalatywać euraskiem, ale tylko z tego powodu, że tam nie ma zbytnio miejsca i czasu na złe decyzje i każdą akcję trzeba przemyśleć jak w "X-COM: Terror from the Deep". Zresztą gdzieś już pisałem, że dla mnie to taki właśnie steampunkowy "X-COM TftD".
Co do "Deep Madness" to również mnie kupił klimat podwodny ala "ejtisowe VHSy", ale ostatecznie odpuściłem ze wzgl. na niewyważenie kilku aspektów jak dla mnie. Choć fabuła jest bardzo ciekawa, polecam od tej strony. Niemniej, miałem i sprzedałem i mam teraz wakat na "podwodnego crawlera" :twisted:

Reasumując, gdybym miał wybierać - "Machina Arcana". Tam wszystko jest dopieszczone do granic możliwości, widać że to oszlifowany produkt niczym "kryształowa czaszka" z Ameryki Płd.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Strike
Posty: 99
Rejestracja: 03 paź 2006, 10:36
Lokalizacja: Zebrzydowice
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Strike »

Ja niestety nie grałem w Deep Madness ale czekam cierpliwe na wersje PL ,a potem jeszcze dłużej aż pomaluję całość :)
Klimat mnie urzekł w tej grze oczywiście oglądając na necie recenzje i w sumie Yuri napisałeś ,że pod tym względem jest dobrze co mnie cieszy:)

Yuri z ciekawości jakie elementy nie wyważone masz na myśli ?
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Yuri »

Strike pisze: 14 paź 2021, 22:54 Ja niestety nie grałem w Deep Madness ale czekam cierpliwe na wersje PL ,a potem jeszcze dłużej aż pomaluję całość :)
Klimat mnie urzekł w tej grze oczywiście oglądając na necie recenzje i w sumie Yuri napisałeś ,że pod tym względem jest dobrze co mnie cieszy:)

Yuri z ciekawości jakie elementy nie wyważone masz na myśli ?
Jak lubię trudne gry i nie mam problemów z przegrywaniem, tak tutaj właśnie ten aspekt wydawał mi się jakoś niezbalansowany w stronę przegranej. Ot, subiektywne odczucie. Poza tym strasznie mnie "gryzł", fakt że postacie tracą cały sprzęt i inne znajdźki z każdą kolejną misją. Ogromnie sobie cenię rozwój postaci i jej progres i ten przymusowy reset chyba mnie najbardziej uwierał przy grze w "Deep Madness". Summa summarum doszedłem do wniosku, że wkład czasu poświęconego wzgl. frajdy jest za duży jak dla mnie i gra musiała opuścić półeczkę. To tak na szybko z głowy.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Niven
Posty: 87
Rejestracja: 25 lis 2018, 11:33
Has thanked: 29 times
Been thanked: 30 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Niven »

@Yuri

A próbowałeś zagrać z tą korektą zasad?

https://boardgamegeek.com/filepage/1720 ... ame-easier
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Yuri »

Niven pisze: 15 paź 2021, 00:27 @Yuri

A próbowałeś zagrać z tą korektą zasad?

https://boardgamegeek.com/filepage/1720 ... ame-easier
Tak, widziałem to. Widziałem, ale odpuściłem...Jak napisałem, zbyt dużo dobra na półce :roll:
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Phate »

Tak się zastanawiam. Jak na core box wpływają te dodatki które wyszły w PL ? Widzę że jest sporo epickich wrogów i jeden dodatkowy bohater. Bohater to wiadomo, większą regrywalność. A co dają epickie monstra ?
_leigam_
Posty: 944
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: _leigam_ »

Phate pisze: 20 paź 2021, 14:59 Tak się zastanawiam. Jak na core box wpływają te dodatki które wyszły w PL ? Widzę że jest sporo epickich wrogów i jeden dodatkowy bohater. Bohater to wiadomo, większą regrywalność. A co dają epickie monstra ?
Rzuciłem okiem tylko pobieżnie na instrukcje, ale coś oglądnąłem. Jeśli dobrze zrozumiałem to się losuje do gry w trudniejszym wariancie 4 zwykłe potwory i jednego epickiego. W core są chyba tylko 3 epickie
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Phate »

Gdzie znajdę instrukcję w PL ?
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Gab »

Zamówiłem edycję PL ze wszystkimi obecnie dostepnymi dodatkami. Moje oczekiwania co do gry są bardzo małe wystarczy mi połączenie Zombicide oraz Lovcrafta i będę zadowolony. Nie mam ciśnienia, żeby mieć wszystko - wydaje mi się, że raczej wystarczy mi dodatków aby zobaczyć co gra może w pełni zaoferować. Brakuje mi tutaj jakiejś spójnej historii/kampanii ale jakoś to przeżyję.
Niven
Posty: 87
Rejestracja: 25 lis 2018, 11:33
Has thanked: 29 times
Been thanked: 30 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Niven »

Phate pisze: 20 paź 2021, 18:37 Gdzie znajdę instrukcję w PL ?
https://drive.google.com/file/d/1TzkGSv ... 7O-ot/view


Co do Epickich Potworów uważam, że lepiej chyba zamrozić pieniądze na nadchodzące jeszcze w tym roku dwa preordery dużych dodatkow.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2021, 22:05 przez Niven, łącznie zmieniany 1 raz.
czebartek
Posty: 67
Rejestracja: 07 kwie 2020, 17:42
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: czebartek »

No i paczka od Czachy ruszyła do paczkomatu :D.
Strike
Posty: 99
Rejestracja: 03 paź 2006, 10:36
Lokalizacja: Zebrzydowice
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Strike »

Ja tam będę brał wszystko PL co tylko wyjdzie:)

Klimat dla mnie top 1 z ostatnio wydawanych gier KS i nie KS ,jak Yuri napisał jeszcze o swojej wadzie gry- to dla mnie to już akurat zaleta, więc oczekiwania mam naprawdę bardzo duże :D

Nie lubię kampanijnych gier w rozumieniu właśnie przedmioty zostają z bohaterem itp.
Lubię jak gra jest bardzo trudna do wygrania wtedy satysfakcja nawet przy "Lucky Dice" na końcówce jest bardzo duża :)
.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Phate »

@Niven
Dzięki za podrzucenie instrukcji.

A co sądzicie o tej dodatkowej postaci ? Lucas Kane ?
Warto brać do podstawki czy lepiej poczekać na te duże dodatki (nie wiem co się w tych dużych pudłach będzie znajdowało) ?
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Yuri »

Phate pisze: 21 paź 2021, 07:14 @Niven
Dzięki za podrzucenie instrukcji.

A co sądzicie o tej dodatkowej postaci ? Lucas Kane ?
Warto brać do podstawki czy lepiej poczekać na te duże dodatki (nie wiem co się w tych dużych pudłach będzie znajdowało) ?
Jak tylko wydadzą pudla z SG to braku Lucka nawet nie zauważysz :)
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
_leigam_
Posty: 944
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: _leigam_ »

Phate pisze: 21 paź 2021, 07:14 @Niven
Dzięki za podrzucenie instrukcji.

A co sądzicie o tej dodatkowej postaci ? Lucas Kane ?
Warto brać do podstawki czy lepiej poczekać na te duże dodatki (nie wiem co się w tych dużych pudłach będzie znajdowało) ?
jak masz zamiar ogrywać mocniej przed wyjściem dużych dodatków to zawsze to jakaś dodatkowa zmienność, jak będziesz czekać aż będziesz miał wszystkie duże pudła to pewnie można spokojnie odpuścić

do gry wchodzi od 4-6 postaci. w podstawce jest 6 postaci a w dużych dodatkach jeszcze chyba 12.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Fenrisek83 »

Zaczynają wysyłkę gry. :)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10922
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: japanczyk »

Pierwsza rzecz mi sie nie podoba (ale to kosmetyka, bo dopiero zaczalem czytac instrukcje)
Karty potworów nie mają konsekwentnych nazw jest:
Zdeformowany, Żarłoczny, ale Zgnilizna, Ślepota, Delirium, Histeria
Wiec albo powinno być Zdeformowanie, Żarłoczność, albo Zgniły, Ślepy, Histeryczny, Deliryczny (?)

Poza tym po pobieznym przejrzniu wszystko wydaje sie byc na miejscu i spójne :)
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

Ta gra to takie Zombicide w innych klimatach czy jednak rozgrywka jest ciut glebsza? Bo po lekturze instrukcji nie do konca jestem w stanie ocenic.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10922
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: japanczyk »

Jak dla mnie po instrukcji zlozonisc wyzsza niż Zombicide
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 931
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: louiscyphre »

dwaduzepe pisze: 21 paź 2021, 21:21 Ta gra to takie Zombicide w innych klimatach czy jednak rozgrywka jest ciut glebsza? Bo po lekturze instrukcji nie do konca jestem w stanie ocenic.
Głębsza i trudniejsza. Misje są różnorodne. W trakcie ich rozgrywania są zwroty akcji. W Deep Madness za wszelką cenę próbujesz zrobić cel misji przy okazji tłukąc potwory, a w Zombicide w większości tłuczesz potwory robiąc misję. Gra jest strasznie ciasna. I proponuję zawsze czytać opis misji, wtedy wiesz co robisz na planszy. Tak samo czytaj karty Obłędu i Świadomości.
akasha_wl
Posty: 172
Rejestracja: 08 sie 2019, 23:10
Has thanked: 23 times
Been thanked: 19 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: akasha_wl »

Czy wasze liczniki tlenu też tak latają? Bo u mnie są wyraźnie zbyt luźne. BTW. Instrukcja strasznie rozwleczona, raczej ciężko się to czyta moim zdaniem.
ODPOWIEDZ