Deep Madness (Roger Ho)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
brutusss
Posty: 231
Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 216 times
Been thanked: 56 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: brutusss »

akasha_wl pisze: 23 paź 2021, 12:59 Czy wasze liczniki tlenu też tak latają? Bo u mnie są wyraźnie zbyt luźne. BTW. Instrukcja strasznie rozwleczona, raczej ciężko się to czyta moim zdaniem.
Tak, chyba wszystkie egzemplarze tak mają :(
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: tomp »

Dopiero pierwsza misja za mną, ale dręczy mnie 1 rzecz, może błahostka.
Wg instrukcji (piszę z pamięci), drzwi są zawsze otwarte, chyba, że:
- w 1-szym pokoju jest woda a w 2-gim nie ma lub
- zostały zaryglowane (zaryglowanie oznaczamy, takim małym prostokątnym żetonem)

Po co są tekturowe standy drzwi ? Czy te standy są tylko elementem 3D ?
W moim mniemaniu mechanicznie do gry wystarczają te małe żetony zaryglowania...
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 931
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: louiscyphre »

tomp pisze: 24 paź 2021, 20:27 Po co są tekturowe standy drzwi ? Czy te standy są tylko elementem 3D ?
W moim mniemaniu mechanicznie do gry wystarczają te małe żetony zaryglowania...
Śluzy są:
a) otwarte, jeśli dzielą pomieszczenia z tym samym stanem zalania wodą,
b) zamknięte, jeśli dzielą pomieszczenia z różnymi stanami zalania.
Otwierają się automatycznie, gdy ktoś lub coś przez nie przechodzi.

Zaryglowanie oznacza zablokowane przed automatycznym otwieraniem śluzy. Potwory nie mogą przez nią swobodnie przechodzić, musisz rzucać kostką za każdego, który chce przejść. Standem zaznaczasz fakt, że je zaryglowałeś.

Małe żetony oznaczają zepsucie zamka. Nie możesz zaryglować drzwi, dopóki go nie naprawisz.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: tomp »

Dzięki,
Mój błąd, nie sprawdziłem, że stand drzwi oznacza zaryglowanie.
Intuicyjnie założyłem, że zaryglowanie to jakiś zamek i jest prezentowany przez mniejszy żeton.

PS. Strona 04 i 19 dla takich jak ja :)

PS2. Przyjrzałem się temu żetonowi zamka. Po obu stronach wygląda na popsuty.
Wg mnie wystarczyło mieć inne grafiki po obu stronach - sprawny i z drugiej strony zepsuty. Chyba bardziej intuicyjne rozwiązanie.
Ew. Drzwi stoją = zamknięte, drzwi obalone = sforsowane. Chyba bardziej klimatyczne i nadaje się na homerule :)
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Phate »

Hej, jaki macie patent na oznaczanie zatopionych kafelków oprócz standardowych żetonów ? Słyszałem, że dobrze jest przygotować Sobie takie kwadraty folii zakrywające cały kafelek - z jakiego materiału takie coś przygotowujecie ?
_leigam_
Posty: 944
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: _leigam_ »

Phate pisze: 25 paź 2021, 12:11 Hej, jaki macie patent na oznaczanie zatopionych kafelków oprócz standardowych żetonów ? Słyszałem, że dobrze jest przygotować Sobie takie kwadraty folii zakrywające cały kafelek - z jakiego materiału takie coś przygotowujecie ?
Podejrzewam że coś takiego (?)

https://www.castorama.pl/folia-ogrodnic ... 45484.html
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Yuri »

Phate pisze: 25 paź 2021, 12:11 Hej, jaki macie patent na oznaczanie zatopionych kafelków oprócz standardowych żetonów ? Słyszałem, że dobrze jest przygotować Sobie takie kwadraty folii zakrywające cały kafelek - z jakiego materiału takie coś przygotowujecie ?
Link podany przez _leigam_ jak najbardziej jest w porządku. Sam takiej używałem. Musi być tylko na tyle przeźroczysta, by kafelka nie przesłaniała.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: tomp »

Osobiście wydaje mi się, że zakładanie takich koszulek i potem zdejmowanie jest uciążliwe...

PS. czy czasem mega koszulki na kafelki nie były w kampanii na kickstarterze ?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 931
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: louiscyphre »

To nie są koszulki tylko nakładki na plansze. I tak przy pochłanianiu pomieszczeń musisz wszystko ściągnąć z kafelka. Z taką folią widać lepiej zalane pomieszczenie. Podczas gry na mapie pojawia się dużo potworów i znaczników.
https://youtu.be/LbpFLIAttOY?t=1454
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2756
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 326 times
Been thanked: 1256 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Yuri »

tomp pisze: 25 paź 2021, 13:48 Osobiście wydaje mi się, że zakładanie takich koszulek i potem zdejmowanie jest uciążliwe...

PS. czy czasem mega koszulki na kafelki nie były w kampanii na kickstarterze ?
To nie koszulki. Takie nakładki są super praktyczne poza aspektem zwiększającym czytelność planszy.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

Czy ktos wymyslil jakis sensowny, usystematyzowany sposob na upychanie gry w pudelku? Bo u mnie to woreczkowo dopychane na sile wiekiem pudelka :)
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Gab »

dwaduzepe pisze: 26 paź 2021, 12:45 Czy ktos wymyslil jakis sensowny, usystematyzowany sposob na upychanie gry w pudelku? Bo u mnie to woreczkowo dopychane na sile wiekiem pudelka :)
https://www.thingiverse.com/thing:4262595
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

Gab pisze: 26 paź 2021, 12:57
dwaduzepe pisze: 26 paź 2021, 12:45 Czy ktos wymyslil jakis sensowny, usystematyzowany sposob na upychanie gry w pudelku? Bo u mnie to woreczkowo dopychane na sile wiekiem pudelka :)
https://www.thingiverse.com/thing:4262595
a tak z uniesionym wiekiem to lipa
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 985
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 619 times
Been thanked: 541 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Irr3versible »

dwaduzepe pisze: 26 paź 2021, 12:45 Czy ktos wymyslil jakis sensowny, usystematyzowany sposob na upychanie gry w pudelku? Bo u mnie to woreczkowo dopychane na sile wiekiem pudelka :)
Daleko od ideału, ale chciałem zmieścić całość (z kompletem EP i Lucasem) w jednym pudle, wieczko się domyka idealnie.
Na dnie wypraska z małymi potworami oraz bohaterami, następnie ułożone na jednym poziomie kafle gry, obok wszystkie pozostałe figurki kolejna warstwa to karty posegregowane w osobne stosy oraz organizer z żetonami (wszystkie oprócz śluz). Nie jest pięknie, nie polecam na przenoszenie w trasie ale poziomo do Kallaxa daje radę. Dla mnie to tymczasowe rozwiązanie - liczę na duże dodatki i wtedy będę szukał kompleksowego rozwiązania.

Wrzuciłem dwa zdjęcia w spoiler.
Spoiler:
Zacząłem pierwszą rozgrywkę wczoraj późną nocą - solo na 4 bohaterów.
Dodałem sobie plus 1 akcję - zasady alternatywne, które Michel Leviathan przedstawiał w swoich materiałach. I po pierwszych rundach mogę powiedzieć, że jest ciekawie. Na mapie można zobaczyć, że Samuel dostanie zaraz w kość opętany oraz w zasięgu kilku potworów w tym pożeraczy umysłu - pochłonięte pomieszczenia. Zapomniałem skontrolować zmiany aktywacji, teraz ostatni i oberwie zależnie od sukcesów w aktywacji Lucasa - zielona i niebieska postać). Dodatkowo dość gładko poradziłem sobie z celami, jednak nawarstwienie potworów przy strefie głównego celu oraz fakt że jest to zatopiona część kompleksu powoduję znaczny niepokój. Tlen świetnie wymusza planowanie do przodu, a błędy w decyzjach kosztują zdrowie.
Obrazek
Czekałem rok na 'planowany' kolejny dodruk gry, ale w końcu dałem zarobić polskiemu wydawcy. Oby gra się przyjęła, czuć klimat i jest to ciekawa unikalną pozycją, chciałbym dodatki z kolejnymi misjami i potworami (normalnymi, nie epickimi).

Trzeba nadmienić długi set-up, za małe żetony/zbyt podobne kolorystycznie, które mogą znacząco utrudniać wielu osobom grę, dużo jest też samej obsługi gry oraz pilnowania statusów/aktywacji/efektów. Choć w tych kwestiach będzie tylko lepiej z czasem i ograniem. Sama rozgrywka oraz zabawa postaciami i ich indywidualnymi możliwościami sprawia świetne wrażenie już od pierwszych rund. Z minusów wykonania, podstawki dla potworów nie leżą idealnie a na części nie chcą wejść w ogóle... może kiedyś będę bawił się w zabawy z pilniczkiem/sztukowaniem.

PS. Zrobiłem temat z zasadami, więc jeśli ktoś doświadczony mógłby zerknąć w stosowny dział byłbym zobowiązany.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: tomp »

dwaduzepe pisze: 26 paź 2021, 12:45 Czy ktos wymyslil jakis sensowny, usystematyzowany sposob na upychanie gry w pudelku? Bo u mnie to woreczkowo dopychane na sile wiekiem pudelka :)
Ja przełożyłem prostokątne kafelki na wypraskę, w pierwotnym miejscu trzymam żetony.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

Mam pytanie, ktore moze wydac sie dziwne, ale czy komus udalo sie przejsc pierwszy scenariusz uzywajac zasad z instrukcji bez home rule'owania?
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 985
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 619 times
Been thanked: 541 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Irr3versible »

dwaduzepe pisze: 29 paź 2021, 12:28 Mam pytanie, ktore moze wydac sie dziwne, ale czy komus udalo sie przejsc pierwszy scenariusz uzywajac zasad z instrukcji bez home rule'owania?
Jest oficjalny wariant z 4 akcjami dla bohatera, twórcy przyznali że scenariusz jest jednym z trudniejszych* i taki wariant został oficjalnie dodany przy okazji Profundum box.

Mnie się udało wygrać z w/w zmianą (bez drużyny dobrze przygotowanej) - to była rozgrywka #1, o której wspomniałem w poprzedniej wiadomości. Żeby nie było, właśnie dostałem po kościach w rozgrywce drugiego scenariusza - tu już po 3 aktywację, a karty drużyny przygotowanej wtasowałem w karty przeszukiwania (czyli taka pośrednia pomoc, finalnie nie weszły do gry). Mógłbym zwalić na rzuty kością obrony Romana - atak Pożeracza Uwysłów (za 1 pkt) - najpierw 2 x obrony głównej, następnie 5x1 przerzut z poczytalności oraz dodatkowo odrzuciłem 2 kartę +1 kostka. Prawda jest jednak taka, że pomimo 11 na 12 punktów energii, źle rozplanowałem zdobywanie zasobów i wsparcie przez co 2 na 4 bohaterów było blisko śmierci, każdy w innej strefie. Kolejne podejście będzie znacząco inne - w tym częściej muszę akceptować posiadanie żetonu obłędu na postaciach. Chyba trzeba grać na 1-2, a nie zero za wszelką cenę co konsumuję zbyt mocno limitowane akcję.

To była moja druga rozgrywka, za wcześnie na podsumowania ale zaznaczę jednak że pomimo iż los odgrywa dużą rolę to gra daję dużo możliwości planowania/mitygowania. Podoba mi się bardziej niż się spodziewałem.

*gra generalnie jest uznawana za bardzo trudną, na podstawowych zasadach trzeba się nastawić na porażkę lub wprowadzenie domowych zasad.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

No ja do pierwszego scenariusza podchodzilem 4 razy i za kazdym razem po zgarnieciu trzech wskazowek ginalem zalany falami wrogow probujac przedrzec sie do celu koncowego.
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 985
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 619 times
Been thanked: 541 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Irr3versible »

Podrzucę jeszcze kilka domowych zasad omawianych na BGG i podsumowanych w tym pliku:
Deep Madness Variants for Making the Game Easier
Jednak z prostszych i szybka do implementacji to zwiększenie wyniku na kostce o 1 kosztem poczytalności - oficjalne zasady pozwalają tylko na przerzut.
Wiele innych (w tym rekomendowane) mocno ingerują np w mechanikę faz namnażania itp.

Może ktoś będzie chciał skorzystać.
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Gab »

Ależ ta gra jest miodna, jestem po trzech podejściach i wydaje się, że gra idealnie wpisuje się w moje gusta. Jeśli chodzi o rozgrywkę to gra dostarcza niesamowitych emocji, pierwszą rozgrywkę przewaliłem tak jak kolega parę postów wyżej - na trzeciej turze. Nauczka nie poszła w las i w drugim podejściu przestałem bać się przyjmować żetony poczytalności oraz igrać z tlenem w butli, efekty przyszły same, niestety padłem w przedostatniej rundzie w testach na brak tlenu, gdzie moja postać miała już tylko 2 pkt życia a ja musiałem użyć dwóch kości w teście (miałem możliwość jeszcze 3 przerzutów, wydawało mi się, że przy 5 kościach na pewno coś wejdzie). Przy trzecim podejściu scenariusz "pękł" a ja z uśmiechem na twarzy odetchnąłem z ulgą. Gra jest mega, doskonale się przy niej bawię i na pewno pozostanie w mojej kolekcji.
To co na pewno jest na minus to ogólnie wykonanie gry, mankamenty, ktore zaobserwowałem to:
- słabo doklejone pudełko w rogu na połączeniu zrobiła mi się "górka"
- czarne podstawki przeciwników to jakiś kryminał, figurki wciąż z nich wypadają
- liczniki tlenu, bubel
- jakość kart jest baaardzo słaba, po kilku tasowaniach sam leciałem po koszulki, karty na bokach zaczęły się ścierać.
- kafle planszy, po raz pierwszy spotkałem się z sytuacją gdzie kafle wyginały się w różne strony na moich oczach ( efekt był o niebo wiekszy niż przy np kaflach Zombicide)
Dla jasności o wszystkie te błędy nie mam pretensji do polskiego wydawcy.
opulentus
Posty: 519
Rejestracja: 11 wrz 2016, 15:55
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 94 times
Been thanked: 29 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: opulentus »

Wydawca nie odpowiada za jakość komponentów?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Curiosity »

opulentus pisze: 29 paź 2021, 18:38 Wydawca nie odpowiada za jakość komponentów?
Zależy od wydawcy...
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
opulentus
Posty: 519
Rejestracja: 11 wrz 2016, 15:55
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 94 times
Been thanked: 29 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: opulentus »

A to nie jest tak że wydawca otrzymuje wcześniej sample i je zatwierdza do produkcji lub nie?
Jeśli je zatwierdził to on odpowiada za ich jakość.
No chyba, że dołącza do miedzynarodowego druku i nie wszystko od niego zależy.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: tomp »

dwaduzepe pisze: 29 paź 2021, 12:28 Mam pytanie, ktore moze wydac sie dziwne, ale czy komus udalo sie przejsc pierwszy scenariusz uzywajac zasad z instrukcji bez home rule'owania?
U mnie na razie gramy z homerulem 4 akcje na postać. Przy takim układzie przejście scenariuszajest bezproblemowe, ale patrzymy ile ruchów brakowałoby na przejście przy 3 ruchach.
Przy 1 i 2 scenariuszu zabrakłoby nam ruchów na wygraną. Póki co gramy dla obeznania się z mechaniką, defensywnie, pomimo tego gra się wyśmienicie.
ALE... gra jest na tyle fajna, że zanosi się na kilkukrotne przejście każdego ze scenariuszy i bez homerule'owania. Dobrze, że kupiłem wersję z dodatkowymi bossami.

PS. Zastanawiam się czy kupić innych bossów i dodatkową postać. Ma ktoś ? Mocno to zmienia losy scenariuszy ? Czy to raczej na zasadzie, więcej tego samego ?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
ckbucu
Posty: 354
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 395 times
Been thanked: 551 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: ckbucu »

Ja wczoraj rozegrałem 1 scenariusz solo - z przygotowaną ekpią (w sumie przedmiotów nie użyłem). W tym trybie gramy 4 postaciami i losujemy dla każdej żeton, który dodaję od 1-2 aktywacji (zatem łącznie w rundzie robimy tyle akcji co 6 postaci). Scenariusz w sumie poszedł w miarę łatwo - wydaje mi się że akurat tutaj w przypadku 1 scenariusze duża rolę odgrywa jak daleko można iść i unikać walki. Przy postaciach, które mają pasywkę z dodatkowym ruchem złożyło się to w miarę bezproblemową wygraną.
Po pierwszej rozgrywca gra nawet ok, szału na mnie nie zrobiła, ale dostałem to, czego się spodziewałem :) Fajny motyw z kolejką aktywacji i tlenem, klimat mega, fajne smaczki w kartach gdzie odkrywamy historię bazy. Trochę za dużo manualnego operowania - odwracanie kafli, pamietanie o układzie mobów/postaci/żetonów, przygotowanie też dosyć czasochłonne - może też kwestia tego, że siadłem późno i zmęczony. Zetony na planszach trochę się z nią zlewają.
Licznik tlenu - to jest śmiech. Jakoś to naprawiłem, podkładając te wypychane małe "kółeczka" z tektury, ktorę zostają po zamontowaniu plastikowej części. Nie wiem, czy to kwestia oszczędności na grubości tektury i pozostawienie oryignalnych plastikowych elementów, czy po prostu elementy są za długie z jakiegoś powodu, ale po złożeniu wygląda to na prawdę fatalnie i robi się mega niepraktyczne.
Niedopasowane podstawki do figurek spowodowały, że grałem po prostu bez nich, szkoda mi czasu na walkę z wsadzeniem figurki do nich. Czy egzemplarze ENG też cierpiały na takie bolączki?
ODPOWIEDZ