Deep Madness (Roger Ho)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: tomp »

Zauważyłem na bgg 2 fanowskie scenariusze:
Link 1
Link 2
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Phate »

Pytanie do tych co już grali więcej (może w wersję angielską).
Obawiam się trochę o ilość kart świadomości. Czy znając treść ich wszystkich (lub większości) odkryjemy całość historii Kadath ? Zagrałem pierwszy raz w grę i w trakcie zakończonego niepowodzeniem scenariusza udało mi się odkryć ok 7 kart świadomości. Kart jest w sumie 40, załóżmy, że przy każdym podejściu do gry odkryje ok 7 kart i jakimś cudem zawsze to będą inne karty. Daje nam to 28 kart czyli 70% całości. Czy historia jest stacji podwodnej jest też odkrywana na kartach obłędu i w treści fabularnej rozpoczęcia i zakończenia scenariuszy ?

Ogólnie to gra trafiła w mój gust bardzo (może nie tak bardzo jak Folklore ale to jest temat na całkiem inną dyskusję ;p ). Po pierwszej rozgrywce próbnej ( nie udało mi się pozytywnie zakończyć scenariusza) nauczyłem się, że nie można grać zachowawczo i unikać przyjmowania żetonów poczytalności. Bez nich na pewno nie uda nam się wygrać - tu każda udana akcja jest na wagę złota. Potworów na planszy od ok 3 tury jest już tyle, że wydaje się ukończenie gry niemożliwości ale gra jest chyba tak skonstruowana, że ma być klaustrofobiczna i trudno. Zasady pomimo początkowej trudności, po 2 rundach się klarują i wydają się w sumie dość proste. Obsługi gry trochę jest w trakcie tur ale nie sprawia ona jakiejś większej trudności.

Jak dla Mnie gra bardzo dobra i z chęcią dokupię większe dodatki zawierające nowe potwory nieepickie oraz nowych bohaterów (w CS trochę ich brakuje niestety :( )
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 985
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 619 times
Been thanked: 541 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Irr3versible »

Phate pisze: 30 paź 2021, 10:41 Pytanie do tych co już grali więcej (może w wersję angielską).
Obawiam się trochę o ilość kart świadomości. Czy znając treść ich wszystkich (lub większości) odkryjemy całość historii Kadath ? Zagrałem pierwszy raz w grę i w trakcie zakończonego niepowodzeniem scenariusza udało mi się odkryć ok 7 kart świadomości. Kart jest w sumie 40, załóżmy, że przy każdym podejściu do gry odkryje ok 7 kart i jakimś cudem zawsze to będą inne karty. Daje nam to 28 kart czyli 70% całości. Czy historia jest stacji podwodnej jest też odkrywana na kartach obłędu i w treści fabularnej rozpoczęcia i zakończenia scenariuszy ?
Dla mnie to dodatkowy klimat, jednak nie jest bezpośrednio powiązane z misjami zatem z czasem stają się tylko mechaniką gry.
Według mnie nie ma w tym nic złego i nie pomniejsza to przyjemności z grania - zwiększenie ilości wpływa na rozwodnienie pomocniczych statusów. Mógłbym sobie wyobrazić deck 100, ale wtedy aby to miał lepszy balans musiałbyś selekcjonować przed misją (a przygotowanie już zajmuję dobre 15-20 minut) - weź 5 kart leczących ranę, 4 na extra kostkę do testu itp. Grałem już 3 razy i kilka już po prostu pominąłem skupiając się na planowaniu/realizacji planu. Rozumiem, Twoje obawy ale jeśli nie zaakceptujesz że to bardziej mechanika niż opowiadanie historii to szybko może Ci się przejeść ta gra.
Z potworami jest tak, że te dość mocno zmieniają rozgrywki - bo jednak każdy jest znacząco inny. Dzięki temu ich kombinację dają trochę więcej niż typowe DC z semi identycznymi potworami.
Zaznaczam jednak, że sam czekam bardzo na obiecane rozszerzenia w 2022, ja bym nawet kupił profundum box :) Core wrogowie mi się jeszcze nie przejedli, ale czekam na nowych głównie dla poznania ich aktywacji niż z potrzeby tak szybkiej wymiany tego co jest.
Orbek
Posty: 30
Rejestracja: 08 paź 2021, 02:08
Has thanked: 33 times
Been thanked: 11 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Orbek »

tomp pisze: 30 paź 2021, 08:16 Zauważyłem na bgg 2 fanowskie scenariusze:
Link 1
Link 2
Wygląda to zacnie, ale czy mógłbyś wrzucić po PL ? ;)
Orbek
Posty: 30
Rejestracja: 08 paź 2021, 02:08
Has thanked: 33 times
Been thanked: 11 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Orbek »

louiscyphre pisze: 24 paź 2021, 20:48
tomp pisze: 24 paź 2021, 20:27 b) zamknięte, jeśli dzielą pomieszczenia z różnymi stanami zalania.
Skąd takie info? Ja tego nie doczytałem :shock:
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 931
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: louiscyphre »

Strona 10, prawy dolny róg.
Awatar użytkownika
Azel
Posty: 280
Rejestracja: 16 gru 2018, 17:04
Has thanked: 77 times
Been thanked: 39 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Azel »

Nie ma czasami jakiejś fanowskiej aplikacji, która zajmowalaby się setupem? Coś na wzór tej z Gloomhaven? Kwestia zarządzania wszystkim nie jest tak uciążliwa jak w GH, ale fajnie byłoby, gdyby to i owo można było skrócić.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

Azel pisze: 07 lis 2021, 12:03 Nie ma czasami jakiejś fanowskiej aplikacji, która zajmowalaby się setupem? Coś na wzór tej z Gloomhaven? Kwestia zarządzania wszystkim nie jest tak uciążliwa jak w GH, ale fajnie byłoby, gdyby to i owo można było skrócić.
ale co ta aplikacja mialaby robic?
Awatar użytkownika
Azel
Posty: 280
Rejestracja: 16 gru 2018, 17:04
Has thanked: 77 times
Been thanked: 39 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Azel »

dwaduzepe pisze: 07 lis 2021, 12:43 ale co ta aplikacja mialaby robic?
Przede wszystkim mogłaby przejąć rolę dwóch pierwszych faz. Przygotowywanie toru rund trwa zawsze dość długo. Podobnie sprawdzanie namnażania swoje zajmuje, a apka mogłaby szybko losowo pokazywać, które kafelki zostają pochłonięte i później, w których dochodzi do namnażania (oczywiscie problematyczne mogłoby być, jak zaznaczyć w apce, w którym miejscu na kafelku jest żeton namnażania). Takie tam luźne pomysły na szybko.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

Azel pisze: 07 lis 2021, 14:35
dwaduzepe pisze: 07 lis 2021, 12:43 ale co ta aplikacja mialaby robic?
Przede wszystkim mogłaby przejąć rolę dwóch pierwszych faz. Przygotowywanie toru rund trwa zawsze dość długo. Podobnie sprawdzanie namnażania swoje zajmuje, a apka mogłaby szybko losowo pokazywać, które kafelki zostają pochłonięte i później, w których dochodzi do namnażania (oczywiscie problematyczne mogłoby być, jak zaznaczyć w apce, w którym miejscu na kafelku jest żeton namnażania). Takie tam luźne pomysły na szybko.
no brzmi sensownie
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 931
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: louiscyphre »

Azel pisze: 07 lis 2021, 14:35 Przygotowywanie toru rund trwa zawsze dość długo.
Dawno temu widziałem, że ktoś wydrukował sobie tory rund. Fajna opcja przy kilkukrotnym rozgrywaniu misji/przechodzeniu gry.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna :) Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: lukkk »

dwaduzepe pisze: 09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna :) Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
A dałbyś radę porównać Zombicide i Deep Madness? Bo faktycznie Zombicide wydaje mi się łatwe, nawet jeśli chodzi o scenariusze typu Hard.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

lukkk pisze: 09 lis 2021, 13:53
dwaduzepe pisze: 09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna :) Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
A dałbyś radę porównać Zombicide i Deep Madness? Bo faktycznie Zombicide wydaje mi się łatwe, nawet jeśli chodzi o scenariusze typu Hard.
Deep Madness jest bardziej taktyczne. W Zombicide lecisz do przodu i wesolo tepisz hordy przeciwnikow. W Deep Madness musisz sie zastanawiac nad ruchami, czasami pobawic w kotka i myszke z potworami, pouciekac itp. Zdecydowanie lepsze jest Deep Madness dla mnie.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: lukkk »

dwaduzepe pisze: 09 lis 2021, 14:02
lukkk pisze: 09 lis 2021, 13:53
dwaduzepe pisze: 09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna :) Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
A dałbyś radę porównać Zombicide i Deep Madness? Bo faktycznie Zombicide wydaje mi się łatwe, nawet jeśli chodzi o scenariusze typu Hard.
Deep Madness jest bardziej taktyczne. W Zombicide lecisz do przodu i wesolo tepisz hordy przeciwnikow. W Deep Madness musisz sie zastanawiac nad ruchami, czasami pobawic w kotka i myszke z potworami, pouciekac itp. Zdecydowanie lepsze jest Deep Madness dla mnie.
Powiem szczerze, że Deep Madness dopiero odkrywam. Zaciekawiło mnie, zwłaszcza poziom trudności ( Zombicide przy swoim coraz łatwiejszym z części na część wydaje się niczym monopoly). Jak oceniasz wygląd gry. Z tego co pobieżnie zobaczyłem, wszystko jest ciut ciemne ( trochę boje się o czytelność) ale figurki prezentują się naprawdę zacnie. Tylko jeszcze nie wiem o co chodzi z tymi wielkimi potworami. Czyżby było tak jak np. w The Others, że wybierany jest na początku Grzech z którym się walczy ( z tą różnicą, że tam jest 1 vs reszta a tutaj pełna kooperacja).
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

Wszystko jest czytelne, mimo, ze utrzymane w ciemnej stylistyce oprocz jednego elementu - zetonow pochloniecia - te sa malutkie i malo czytelne, ale nie jest to cos co powodowaloby przekreslenie gry. Ot lekka upierdliwostka.
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Gab »

dwaduzepe pisze: 09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna :) Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
Gratuluję, grasz z potworami z dodatków? Z nimi poziom zdecydowanie wzrasta niż na gołej podstawce.
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: dwaduzepe »

Gab pisze: 09 lis 2021, 17:53
dwaduzepe pisze: 09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna :) Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
Gratuluję, grasz z potworami z dodatków? Z nimi poziom zdecydowanie wzrasta niż na gołej podstawce.
potwory z dodatkow czekaja na polce:)
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Gab »

dwaduzepe pisze: 09 lis 2021, 18:03
Gab pisze: 09 lis 2021, 17:53
dwaduzepe pisze: 09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna :) Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
Gratuluję, grasz z potworami z dodatków? Z nimi poziom zdecydowanie wzrasta niż na gołej podstawce.
potwory z dodatkow czekaja na polce:)
No z potworami z dodatków gra staje się arcytrudna - są potwory mające odporność 2 oraz nawet 8pkt życia. Ja non stop losuje takie 2 -3 szt, które na koniec gry dosłownie zamiatają.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: tomp »

lukkk pisze: 09 lis 2021, 15:37 (...)
Tylko jeszcze nie wiem o co chodzi z tymi wielkimi potworami.
(...)
Te instrukcja opisuje jako potwory epickie. Wg instrukcji podczas losowania potworów dodajesz do puli kart jedną epicką. (Ja wolę wylosować jednego epickiego i dobrać pięć pozostałych potworów).
W podstawce są do wyboru 3 epickie, ale również występują w scenariuszach, wówczas mają specjalne dwustronne karty.
Poza tym można kupić osobno jako dodatki, zawierają one figurkę oraz potrzebne karty.
Funkcją: urozmaicenie rozgrywki, zwiększenie trudności, pomniejszenie zasobności portfela 8)
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Gab »

Post z kategorii jak sobie spiep...yć dobrą grę :)
Czekałem na tą grę z wypiekami na twarzy, szybko przeczytałem instrukcję i od razu gra wylądowała na stole. Grałem usilnie mimo kolejnych porażek i...okazało się, że źle grałem - jako potwory epickie traktowałem tylko te mające taki sam awers/rewers... Co kończyło się tym, że w trakcie gry miałem na raz 3 potwory epickie w wylosowanych potworach...
Grę przeszedłem za pierwszym razem grając na poprawnych zasadach losując 1 potwora epickiego. Teraz nie wiem co odpowiedzieć, kiedy ktoś zapyta: za którym razem przeszedłeś ten pierwszy legendarny scenariusz?
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: KOSHI »

Jak ze skalowalnością tytułu? Da się w to zagrać 2 bohaterami czy od razu jest to strzał w stopę. Jakoś ruszanie się 6 ludkami mnie nie interesuje a widziałem, że można grać i 4 badaczami gdzie 2 ma po dodatkowym ruchu.
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Gab »

Minimalna liczba bohaterów to 4 przy czym masz 4 żetony dodatkowych aktywacji ( 2x2 i 2x1).
Grałem solo na 4 postacie jak i z żoną na 6 postaci w obu przypadkach gra trzyma wysoki poziom.
Xoltro
Posty: 260
Rejestracja: 09 cze 2021, 12:50
Has thanked: 63 times
Been thanked: 70 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: Xoltro »

Mam pytanie w jakich cenach mniej więcej w PL wersji można było dostać w przedsprzedaży all ina / core boxa / osobne dodatki.

Bo nie wiem czy wchodzić, czy w obecnej chwili już dużo przepłacę.

Jak wygląda regrywalność scenariuszy po ich pozytywnym ukończeniu.
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 931
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Deep Madness (Roger Ho)

Post autor: louiscyphre »

Xoltro pisze: 15 lis 2021, 20:17 Jak wygląda regrywalność scenariuszy po ich pozytywnym ukończeniu.
Podobnie jak w Pandemii, niby za każdym razem robisz to samo a gra przebiega inaczej. W DM rozgrywka zależy od wybranych potworów, kolejności na torze aktywacji, kolejności pochłonięć pomieszczeń, spawnów. Zmiennych jest kilka ale wychodzi z tego całkiem spora liczba kombinacji.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2021, 17:01 przez louiscyphre, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ