Deep Madness (Roger Ho)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Pytanie do tych co już grali więcej (może w wersję angielską).
Obawiam się trochę o ilość kart świadomości. Czy znając treść ich wszystkich (lub większości) odkryjemy całość historii Kadath ? Zagrałem pierwszy raz w grę i w trakcie zakończonego niepowodzeniem scenariusza udało mi się odkryć ok 7 kart świadomości. Kart jest w sumie 40, załóżmy, że przy każdym podejściu do gry odkryje ok 7 kart i jakimś cudem zawsze to będą inne karty. Daje nam to 28 kart czyli 70% całości. Czy historia jest stacji podwodnej jest też odkrywana na kartach obłędu i w treści fabularnej rozpoczęcia i zakończenia scenariuszy ?
Ogólnie to gra trafiła w mój gust bardzo (może nie tak bardzo jak Folklore ale to jest temat na całkiem inną dyskusję ;p ). Po pierwszej rozgrywce próbnej ( nie udało mi się pozytywnie zakończyć scenariusza) nauczyłem się, że nie można grać zachowawczo i unikać przyjmowania żetonów poczytalności. Bez nich na pewno nie uda nam się wygrać - tu każda udana akcja jest na wagę złota. Potworów na planszy od ok 3 tury jest już tyle, że wydaje się ukończenie gry niemożliwości ale gra jest chyba tak skonstruowana, że ma być klaustrofobiczna i trudno. Zasady pomimo początkowej trudności, po 2 rundach się klarują i wydają się w sumie dość proste. Obsługi gry trochę jest w trakcie tur ale nie sprawia ona jakiejś większej trudności.
Jak dla Mnie gra bardzo dobra i z chęcią dokupię większe dodatki zawierające nowe potwory nieepickie oraz nowych bohaterów (w CS trochę ich brakuje niestety )
Obawiam się trochę o ilość kart świadomości. Czy znając treść ich wszystkich (lub większości) odkryjemy całość historii Kadath ? Zagrałem pierwszy raz w grę i w trakcie zakończonego niepowodzeniem scenariusza udało mi się odkryć ok 7 kart świadomości. Kart jest w sumie 40, załóżmy, że przy każdym podejściu do gry odkryje ok 7 kart i jakimś cudem zawsze to będą inne karty. Daje nam to 28 kart czyli 70% całości. Czy historia jest stacji podwodnej jest też odkrywana na kartach obłędu i w treści fabularnej rozpoczęcia i zakończenia scenariuszy ?
Ogólnie to gra trafiła w mój gust bardzo (może nie tak bardzo jak Folklore ale to jest temat na całkiem inną dyskusję ;p ). Po pierwszej rozgrywce próbnej ( nie udało mi się pozytywnie zakończyć scenariusza) nauczyłem się, że nie można grać zachowawczo i unikać przyjmowania żetonów poczytalności. Bez nich na pewno nie uda nam się wygrać - tu każda udana akcja jest na wagę złota. Potworów na planszy od ok 3 tury jest już tyle, że wydaje się ukończenie gry niemożliwości ale gra jest chyba tak skonstruowana, że ma być klaustrofobiczna i trudno. Zasady pomimo początkowej trudności, po 2 rundach się klarują i wydają się w sumie dość proste. Obsługi gry trochę jest w trakcie tur ale nie sprawia ona jakiejś większej trudności.
Jak dla Mnie gra bardzo dobra i z chęcią dokupię większe dodatki zawierające nowe potwory nieepickie oraz nowych bohaterów (w CS trochę ich brakuje niestety )
- Irr3versible
- Posty: 985
- Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
- Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
- Has thanked: 619 times
- Been thanked: 541 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Dla mnie to dodatkowy klimat, jednak nie jest bezpośrednio powiązane z misjami zatem z czasem stają się tylko mechaniką gry.Phate pisze: ↑30 paź 2021, 10:41 Pytanie do tych co już grali więcej (może w wersję angielską).
Obawiam się trochę o ilość kart świadomości. Czy znając treść ich wszystkich (lub większości) odkryjemy całość historii Kadath ? Zagrałem pierwszy raz w grę i w trakcie zakończonego niepowodzeniem scenariusza udało mi się odkryć ok 7 kart świadomości. Kart jest w sumie 40, załóżmy, że przy każdym podejściu do gry odkryje ok 7 kart i jakimś cudem zawsze to będą inne karty. Daje nam to 28 kart czyli 70% całości. Czy historia jest stacji podwodnej jest też odkrywana na kartach obłędu i w treści fabularnej rozpoczęcia i zakończenia scenariuszy ?
Według mnie nie ma w tym nic złego i nie pomniejsza to przyjemności z grania - zwiększenie ilości wpływa na rozwodnienie pomocniczych statusów. Mógłbym sobie wyobrazić deck 100, ale wtedy aby to miał lepszy balans musiałbyś selekcjonować przed misją (a przygotowanie już zajmuję dobre 15-20 minut) - weź 5 kart leczących ranę, 4 na extra kostkę do testu itp. Grałem już 3 razy i kilka już po prostu pominąłem skupiając się na planowaniu/realizacji planu. Rozumiem, Twoje obawy ale jeśli nie zaakceptujesz że to bardziej mechanika niż opowiadanie historii to szybko może Ci się przejeść ta gra.
Z potworami jest tak, że te dość mocno zmieniają rozgrywki - bo jednak każdy jest znacząco inny. Dzięki temu ich kombinację dają trochę więcej niż typowe DC z semi identycznymi potworami.
Zaznaczam jednak, że sam czekam bardzo na obiecane rozszerzenia w 2022, ja bym nawet kupił profundum box Core wrogowie mi się jeszcze nie przejedli, ale czekam na nowych głównie dla poznania ich aktywacji niż z potrzeby tak szybkiej wymiany tego co jest.
Re: Deep Madness (Roger Ho)
- louiscyphre
- Posty: 931
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 66 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Nie ma czasami jakiejś fanowskiej aplikacji, która zajmowalaby się setupem? Coś na wzór tej z Gloomhaven? Kwestia zarządzania wszystkim nie jest tak uciążliwa jak w GH, ale fajnie byłoby, gdyby to i owo można było skrócić.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Przede wszystkim mogłaby przejąć rolę dwóch pierwszych faz. Przygotowywanie toru rund trwa zawsze dość długo. Podobnie sprawdzanie namnażania swoje zajmuje, a apka mogłaby szybko losowo pokazywać, które kafelki zostają pochłonięte i później, w których dochodzi do namnażania (oczywiscie problematyczne mogłoby być, jak zaznaczyć w apce, w którym miejscu na kafelku jest żeton namnażania). Takie tam luźne pomysły na szybko.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
no brzmi sensownieAzel pisze: ↑07 lis 2021, 14:35Przede wszystkim mogłaby przejąć rolę dwóch pierwszych faz. Przygotowywanie toru rund trwa zawsze dość długo. Podobnie sprawdzanie namnażania swoje zajmuje, a apka mogłaby szybko losowo pokazywać, które kafelki zostają pochłonięte i później, w których dochodzi do namnażania (oczywiscie problematyczne mogłoby być, jak zaznaczyć w apce, w którym miejscu na kafelku jest żeton namnażania). Takie tam luźne pomysły na szybko.
- louiscyphre
- Posty: 931
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 66 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Dawno temu widziałem, że ktoś wydrukował sobie tory rund. Fajna opcja przy kilkukrotnym rozgrywaniu misji/przechodzeniu gry.
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
Re: Deep Madness (Roger Ho)
A dałbyś radę porównać Zombicide i Deep Madness? Bo faktycznie Zombicide wydaje mi się łatwe, nawet jeśli chodzi o scenariusze typu Hard.dwaduzepe pisze: ↑09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Deep Madness jest bardziej taktyczne. W Zombicide lecisz do przodu i wesolo tepisz hordy przeciwnikow. W Deep Madness musisz sie zastanawiac nad ruchami, czasami pobawic w kotka i myszke z potworami, pouciekac itp. Zdecydowanie lepsze jest Deep Madness dla mnie.lukkk pisze: ↑09 lis 2021, 13:53A dałbyś radę porównać Zombicide i Deep Madness? Bo faktycznie Zombicide wydaje mi się łatwe, nawet jeśli chodzi o scenariusze typu Hard.dwaduzepe pisze: ↑09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Powiem szczerze, że Deep Madness dopiero odkrywam. Zaciekawiło mnie, zwłaszcza poziom trudności ( Zombicide przy swoim coraz łatwiejszym z części na część wydaje się niczym monopoly). Jak oceniasz wygląd gry. Z tego co pobieżnie zobaczyłem, wszystko jest ciut ciemne ( trochę boje się o czytelność) ale figurki prezentują się naprawdę zacnie. Tylko jeszcze nie wiem o co chodzi z tymi wielkimi potworami. Czyżby było tak jak np. w The Others, że wybierany jest na początku Grzech z którym się walczy ( z tą różnicą, że tam jest 1 vs reszta a tutaj pełna kooperacja).dwaduzepe pisze: ↑09 lis 2021, 14:02Deep Madness jest bardziej taktyczne. W Zombicide lecisz do przodu i wesolo tepisz hordy przeciwnikow. W Deep Madness musisz sie zastanawiac nad ruchami, czasami pobawic w kotka i myszke z potworami, pouciekac itp. Zdecydowanie lepsze jest Deep Madness dla mnie.lukkk pisze: ↑09 lis 2021, 13:53A dałbyś radę porównać Zombicide i Deep Madness? Bo faktycznie Zombicide wydaje mi się łatwe, nawet jeśli chodzi o scenariusze typu Hard.dwaduzepe pisze: ↑09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Wszystko jest czytelne, mimo, ze utrzymane w ciemnej stylistyce oprocz jednego elementu - zetonow pochloniecia - te sa malutkie i malo czytelne, ale nie jest to cos co powodowaloby przekreslenie gry. Ot lekka upierdliwostka.
- Gab
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 83 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Gratuluję, grasz z potworami z dodatków? Z nimi poziom zdecydowanie wzrasta niż na gołej podstawce.dwaduzepe pisze: ↑09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
potwory z dodatkow czekaja na polce:)Gab pisze: ↑09 lis 2021, 17:53Gratuluję, grasz z potworami z dodatków? Z nimi poziom zdecydowanie wzrasta niż na gołej podstawce.dwaduzepe pisze: ↑09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
- Gab
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 83 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
No z potworami z dodatków gra staje się arcytrudna - są potwory mające odporność 2 oraz nawet 8pkt życia. Ja non stop losuje takie 2 -3 szt, które na koniec gry dosłownie zamiatają.dwaduzepe pisze: ↑09 lis 2021, 18:03potwory z dodatkow czekaja na polce:)Gab pisze: ↑09 lis 2021, 17:53Gratuluję, grasz z potworami z dodatków? Z nimi poziom zdecydowanie wzrasta niż na gołej podstawce.dwaduzepe pisze: ↑09 lis 2021, 13:11 Za szostym razem udalo sie wygrac pierwszy scenariusz, satysfakcja przeogromna Kupujac gre balem sie, ze to bedzie takie lekko podrasowane Zombicide, ale to nawet nie ma co porownywac - trudnosc, a co za tym idzie satysfakcja z wygranej jest nieporownywalna z korzyscia dla Deep Madness.
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Te instrukcja opisuje jako potwory epickie. Wg instrukcji podczas losowania potworów dodajesz do puli kart jedną epicką. (Ja wolę wylosować jednego epickiego i dobrać pięć pozostałych potworów).
W podstawce są do wyboru 3 epickie, ale również występują w scenariuszach, wówczas mają specjalne dwustronne karty.
Poza tym można kupić osobno jako dodatki, zawierają one figurkę oraz potrzebne karty.
Funkcją: urozmaicenie rozgrywki, zwiększenie trudności, pomniejszenie zasobności portfela
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- Gab
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 83 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Post z kategorii jak sobie spiep...yć dobrą grę
Czekałem na tą grę z wypiekami na twarzy, szybko przeczytałem instrukcję i od razu gra wylądowała na stole. Grałem usilnie mimo kolejnych porażek i...okazało się, że źle grałem - jako potwory epickie traktowałem tylko te mające taki sam awers/rewers... Co kończyło się tym, że w trakcie gry miałem na raz 3 potwory epickie w wylosowanych potworach...
Grę przeszedłem za pierwszym razem grając na poprawnych zasadach losując 1 potwora epickiego. Teraz nie wiem co odpowiedzieć, kiedy ktoś zapyta: za którym razem przeszedłeś ten pierwszy legendarny scenariusz?
Czekałem na tą grę z wypiekami na twarzy, szybko przeczytałem instrukcję i od razu gra wylądowała na stole. Grałem usilnie mimo kolejnych porażek i...okazało się, że źle grałem - jako potwory epickie traktowałem tylko te mające taki sam awers/rewers... Co kończyło się tym, że w trakcie gry miałem na raz 3 potwory epickie w wylosowanych potworach...
Grę przeszedłem za pierwszym razem grając na poprawnych zasadach losując 1 potwora epickiego. Teraz nie wiem co odpowiedzieć, kiedy ktoś zapyta: za którym razem przeszedłeś ten pierwszy legendarny scenariusz?
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Jak ze skalowalnością tytułu? Da się w to zagrać 2 bohaterami czy od razu jest to strzał w stopę. Jakoś ruszanie się 6 ludkami mnie nie interesuje a widziałem, że można grać i 4 badaczami gdzie 2 ma po dodatkowym ruchu.
- Gab
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 98 times
- Been thanked: 83 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Minimalna liczba bohaterów to 4 przy czym masz 4 żetony dodatkowych aktywacji ( 2x2 i 2x1).
Grałem solo na 4 postacie jak i z żoną na 6 postaci w obu przypadkach gra trzyma wysoki poziom.
Grałem solo na 4 postacie jak i z żoną na 6 postaci w obu przypadkach gra trzyma wysoki poziom.
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Mam pytanie w jakich cenach mniej więcej w PL wersji można było dostać w przedsprzedaży all ina / core boxa / osobne dodatki.
Bo nie wiem czy wchodzić, czy w obecnej chwili już dużo przepłacę.
Jak wygląda regrywalność scenariuszy po ich pozytywnym ukończeniu.
Bo nie wiem czy wchodzić, czy w obecnej chwili już dużo przepłacę.
Jak wygląda regrywalność scenariuszy po ich pozytywnym ukończeniu.
- louiscyphre
- Posty: 931
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 66 times
Re: Deep Madness (Roger Ho)
Podobnie jak w Pandemii, niby za każdym razem robisz to samo a gra przebiega inaczej. W DM rozgrywka zależy od wybranych potworów, kolejności na torze aktywacji, kolejności pochłonięć pomieszczeń, spawnów. Zmiennych jest kilka ale wychodzi z tego całkiem spora liczba kombinacji.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2021, 17:01 przez louiscyphre, łącznie zmieniany 1 raz.