Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
gogovsky
Posty: 2209
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

brazylianwisnia pisze: 04 paź 2021, 16:31 Powiem szczerze że dla mnie tryb podstawowy(żadnych dodatkow, +1, brak dodatkow ery korporacyjnej) to najlepsza Terraformacja. Nawet nie chodzi tu że tylko na start tylko moim zdaniem tak jest najprzyjemniej. Dodatki są dla mnie poprostu koniecznością aby przedłużyć rozrywkę dla karty się nudzą.
Takiej gry nawet bym nie opluł, bo nie zasługuje. 11 dodatków, początkowy draft z widocznego sklepu 15 kart*ilość graczy, kiedy każdy ma 10 kart wybieramy, które kupujemy, po 4 korpo do wyboru i jazda. ;)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: ave.crux »

esubotowicz pisze: 04 paź 2021, 16:04
A z ciekawości, jak oceniasz pozostałe zalecenia dla początkujących?
No one po coś są, ale ja traktuje je jako swoisty samouczek abym zrozumiał o co w grze chodzi i jak najszybciej je odrzucam. Bardziej satysfakcjonujący jest dla mnie widok, gdzie jeden gracz idzie w zwierzątka i rośliny, drugi w przemysł kopalniany, no i wszystko to też przyspieszyłem za pomocą preludium
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: brazylianwisnia »

gogovsky pisze: 04 paź 2021, 16:59
brazylianwisnia pisze: 04 paź 2021, 16:31 Powiem szczerze że dla mnie tryb podstawowy(żadnych dodatkow, +1, brak dodatkow ery korporacyjnej) to najlepsza Terraformacja. Nawet nie chodzi tu że tylko na start tylko moim zdaniem tak jest najprzyjemniej. Dodatki są dla mnie poprostu koniecznością aby przedłużyć rozrywkę dla karty się nudzą.
Takiej gry nawet bym nie opluł, bo nie zasługuje. 11 dodatków, początkowy draft z widocznego sklepu 15 kart*ilość graczy, kiedy każdy ma 10 kart wybieramy, które kupujemy, po 4 korpo do wyboru i jazda. ;)
A my sobie lubiliśmy podraftowac standardowo w trybie podstawowym, walnac dużo lasów, miast, zwierzątek i nie przejmować się koloniami, parlamentem czy Wenus. Lubię TM z dodatkami ale goła ma bardzo przyjemny feeling. Tylko korpo dla poczatkujacych nawet w pierwszej grze bym nie brał.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
esubotowicz
Posty: 339
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:59
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 441 times
Been thanked: 135 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: esubotowicz »

ave.crux pisze: 04 paź 2021, 18:02
esubotowicz pisze: 04 paź 2021, 16:04
A z ciekawości, jak oceniasz pozostałe zalecenia dla początkujących?
No one po coś są, ale ja traktuje je jako swoisty samouczek abym zrozumiał o co w grze chodzi i jak najszybciej je odrzucam. Bardziej satysfakcjonujący jest dla mnie widok, gdzie jeden gracz idzie w zwierzątka i rośliny, drugi w przemysł kopalniany, no i wszystko to też przyspieszyłem za pomocą preludium
👍
Preludium też mam zamówione, jeszcze nie dotarło. Jestem ciekawa tego dodatku, żeby potestować optymalny setup : podstawka z korporacjami zaawansowanymi + EK + preludium + era słoneczna (opcja) + draft (opcja).
Ewa
Awatar użytkownika
7koliberek9
Posty: 283
Rejestracja: 03 lip 2011, 14:23
Lokalizacja: Mazowieckie
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: 7koliberek9 »

W jakiej kolejności polecacie wprowadzać dodatki?
gogovsky
Posty: 2209
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

7koliberek9 pisze: 05 paź 2021, 08:54 W jakiej kolejności polecacie wprowadzać dodatki?
Polecam na zasadzie wychowania dziecka w Sparcie wszystkie na raz, albo umrze, albo będzie to jego ulubiona gra.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: itsthisguyagain »

7koliberek9 pisze: 05 paź 2021, 08:54 W jakiej kolejności polecacie wprowadzać dodatki?
Preludium > Hellas > Kolonie > Wenus > Niepokoje
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: arturmarek »

7koliberek9 pisze: 05 paź 2021, 08:54 W jakiej kolejności polecacie wprowadzać dodatki?
1. Preludium: można dołączyc spokojnie po 2-3 rozgrywkach, jak opanujecie flow gry i z grubsza poznacie karty. Daje szybszy start i dodatkową asymetrię na początku rozgrywki.
2. Hellas&Elysium: dwie nowe mapy, jak zacznie Wam się nudzić układ planszy oraz, przede wszystkim Tytuły i Nagrody, możecie zacząć rotować trzema mapami.
3-4. Wenus + Kolonie: moim zdaniem należy wprowadzić oba te dodatki na raz, jest między nimi trochę interakcji. Trochę nowych mechanik, sporo nowych kart (szczególnie w Wenus), ale nie zmienia szczególnie przebiegu ani odczucia z gry.
5. Niepokoje: kontrowersyjny dodatek dokładający "Marsjański Parlament". Znacznie wydłuża i komplikuje rozgrywkę. Mechanicznie bardzo mi się podoba, wprowadza duży powiew świeżości po kilkudziesięciu partiach (ja rozegrałem prawie 100 partii przed zagraniem w Niepokoje).
Awatar użytkownika
7koliberek9
Posty: 283
Rejestracja: 03 lip 2011, 14:23
Lokalizacja: Mazowieckie
Has thanked: 33 times
Been thanked: 12 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: 7koliberek9 »

gogovsky pisze: 05 paź 2021, 09:24
Polecam na zasadzie wychowania dziecka w Sparcie wszystkie na raz, albo umrze, albo będzie to jego ulubiona gra.
Dobre :lol:
arturmarek pisze: 05 paź 2021, 10:13
1. Preludium: można dołączyc spokojnie po 2-3 rozgrywkach, jak opanujecie flow gry i z grubsza poznacie karty. Daje szybszy start i dodatkową asymetrię na początku rozgrywki.
2. Hellas&Elysium: dwie nowe mapy, jak zacznie Wam się nudzić układ planszy oraz, przede wszystkim Tytuły i Nagrody, możecie zacząć rotować trzema mapami.
3-4. Wenus + Kolonie: moim zdaniem należy wprowadzić oba te dodatki na raz, jest między nimi trochę interakcji. Trochę nowych mechanik, sporo nowych kart (szczególnie w Wenus), ale nie zmienia szczególnie przebiegu ani odczucia z gry.
5. Niepokoje: kontrowersyjny dodatek dokładający "Marsjański Parlament". Znacznie wydłuża i komplikuje rozgrywkę. Mechanicznie bardzo mi się podoba, wprowadza duży powiew świeżości po kilkudziesięciu partiach (ja rozegrałem prawie 100 partii przed zagraniem w Niepokoje).
Super. Ta kolejność w zasadzie odzwierciedla stopień mojego zainteresowania poszczególnymi dodatkami.
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1053
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 145 times
Been thanked: 25 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: uyco »

Czy wiadomo coś o dostępności big box PL?
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1494 times
Been thanked: 1142 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Bruno »

uyco pisze: 02 lis 2021, 15:02 Czy wiadomo coś o dostępności big box PL?
Sprawdź, a najlepiej zapytaj, w wątku wydawniczym Rebela! :wink:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1803
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 77 times
Been thanked: 334 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: hipcio_stg »

uyco pisze: 02 lis 2021, 15:02 Czy wiadomo coś o dostępności big box PL?
W tym tygodniu maja się rozpocząć wysyłki.
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Michałku »

Na razie udało nam się zagrać tylko z podstawowymi kartami i dopiero ogarniam wszystkie karty i mechaniki.
Czy jest sens grać ze wszystkimi kartami z podstawki, ery korporacyjnej oraz Kolonii? Kart zaczyna się robić dość sporo i szansa na trafienie kart z kolonii znacząco spada.
I czy era korporacyjna znacząco wydłuża rozgrywkę, a jeśli tak to czy preludium jakoś to ratuje?
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
Anarprim
Posty: 18
Rejestracja: 29 wrz 2021, 09:00
Has thanked: 1 time
Been thanked: 17 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Anarprim »

Odniosę się tylko do Preludium i powiem że nie zależnie od konfiguracji (sama podstawka, EK czy dodatki) to ten dodatek będzie przyspieszał grę i choć sam nigdy nie liczyłem dokładnie to ludzie piszą że o +/- 30 minut.
prib4
Posty: 218
Rejestracja: 20 mar 2021, 21:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 101 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: prib4 »

Era korporacyjna to dla mnie integralna część gry, podobnie ma się sprawa z Preludium. Nadal obawiam się dorzucania Wenus i Kolonii bo mam wrażenie, że wtedy karty pod mikroby/zwierzęta całkiem tracą sens ze względu na mniejszą szansę na synergie między nimi. Na chwilę obecną wyciągnąłem tylko po 2 korporacje w pełni działające z podstawką i odkrywam powoli Hellas i Elysium i taki mix jest mega :)
Atk
Posty: 1394
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 494 times
Been thanked: 284 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Atk »

emka pisze: 23 sie 2021, 19:47 Ja mam takie pytanie - jeśli gracie ze wszystkimi dodatkami z Niepokojami włącznie to włączacie do gry również karty Ery Korporacyjnej? Nie rozwadnia to i tak już pokaźnej talii? Oprócz tego zastanawiam się jeszcze nad fanowskim Pathinders, ale na 2 osoby to nie będzie już za dużo?
Ta gra że wszystkimi dodatkami jest już tak rozwodniona, że dorzucenie tam czego kolei wiele nie zmienia (co najwyżej przedłuża i tak długa grę). Po prostu jest to gra z mega duża losowością i cięgle mielenie kart w nadziei, że wpadnie "ta" karta do silniczka. (Algo szybkiego terraformowania jak komuś się szybko udało ten silnik złożyć) Żeby nie było TM to moja miłość była (w sumie jeszcze trochę jest i zawsze do niej siądę jak ktoś zaproponuję) ale wolę siąść do Podwodne Miasta, niż do Terki w obecnych czasach że względu na długość gry. Niestety u nas zawsze za długo partie w TM trwały. (W 2 jak z ziomkiem mamy grać to jak do 20.30 nie siądziemy to nie gramy w to, bo przed 24 nigdy nie udało się nam skończyć 😂😂. Tek uwielbiamy budować silniczek)
Ja fanowskie wszystkie dodatki z 2 druku sprzedałem. Nie wiem czy coś się zmieniło ale po kilku partiach nikt nie chciał z nimi grać, ponieważ balansu to tam było mało.
gogovsky
Posty: 2209
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

Atk pisze: 07 lis 2021, 11:50
Ja fanowskie wszystkie dodatki z 2 druku sprzedałem. Nie wiem czy coś się zmieniło ale po kilku partiach nikt nie chciał z nimi grać, ponieważ balansu to tam było mało.
Jak ja to słyszę, to mnie pusty śmiech ogarnia :D Jak w podstawce karty typu +1 przychodu za każdą przestrzeń za 10 +15 przychodu <3 to samo z jowiszami :D i parę innych kosmosów, ale fanowskie niezabalansowane, które dodają nowe 6 partii, bo inaczej jedność na zmianę z naukowcami praktycznie, nowe obiekty, bo w kółko się latało na hajs lub karty, merkuty utylizuje chmury/mikroby których nie masz gdzie dać. Karty balansujące Venus, żeby opłacało się w nią grać ehhh, fanowskie niezbalansowane, ludzie skończcie z tym bełkotem, bo serio nie da się tego czytać.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: itsthisguyagain »

gogovsky pisze: 07 lis 2021, 13:38
Atk pisze: 07 lis 2021, 11:50
Ja fanowskie wszystkie dodatki z 2 druku sprzedałem. Nie wiem czy coś się zmieniło ale po kilku partiach nikt nie chciał z nimi grać, ponieważ balansu to tam było mało.
Jak ja to słyszę, to mnie pusty śmiech ogarnia :D Jak w podstawce karty typu +1 przychodu za każdą przestrzeń za 10 +15 przychodu <3 to samo z jowiszami :D i parę innych kosmosów, ale fanowskie niezabalansowane, które dodają nowe 6 partii, bo inaczej jedność na zmianę z naukowcami praktycznie, nowe obiekty, bo w kółko się latało na hajs lub karty, merkuty utylizuje chmury/mikroby których nie masz gdzie dać. Karty balansujące Venus, żeby opłacało się w nią grać ehhh, fanowskie niezbalansowane, ludzie skończcie z tym bełkotem, bo serio nie da się tego czytać.
TL;DR nie można jeździć rowerem po balkonie a wieloryb nie jest rybą
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: arturmarek »

Michałku pisze: 06 lis 2021, 21:53 Na razie udało nam się zagrać tylko z podstawowymi kartami i dopiero ogarniam wszystkie karty i mechaniki.
Czy jest sens grać ze wszystkimi kartami z podstawki, ery korporacyjnej oraz Kolonii? Kart zaczyna się robić dość sporo i szansa na trafienie kart z kolonii znacząco spada.
I czy era korporacyjna znacząco wydłuża rozgrywkę, a jeśli tak to czy preludium jakoś to ratuje?
Ja jestem po ponad 100 partiach 2-osobowych, mam ograne wszystkie oficjalne dodatki, łącznie z promosami, w nic fanowskiego nie grałem. Także mój komentarz jest z perspektywy gry 2-osobowej, może na większą liczbę graczy niektóre aspekty się różnią.

Uważam, że gra w podstawkę, bez ery korporacyjnej jest jak najbardziej pełnoprawną grą. Przechodzi się przez niemal całą talię i dzięki temu, znając karty, można sporo zaplanować/przewidzieć. Dodając erę korporacyjną, można mieć poczucie większej epickości, bo rzeczywiście buduje się większy silniczek, dzieje się to oczywiście kosztem długości rozgrywki. W erze korporacyjnej pojawiają się karty akcji, które pozwalają nam dobierać dodatkowe karty, gdzie w talii podstawowej nie ma takich kart. W erze korporacyjnej jest tez proporcjonalnie bardzo dużo kart naukowych, co mocno zmienia dynamikę nagrody naukowca n mapie Thauris. Ile dokładnie era korporacyjna wydłuża rozgrywkę, to nie umiem powiedzieć, szczególnie, że ogólnie terraformacja jest grą, która w różnych grupach może trwać miedzy 1,5h-4h.

Preludium skraca grę o co najmniej jedno pokolenie, powiedziałbym, że nawet o półtora. Ogólnie nie uważam, jak większość, że preludium jest must-have. Dla jasności, ja gram z preludium, ale przez to, że gra się skraca, to jeszcze większa część decka jest nietknięta. Kolonie to dla mnie najsłabszy dodatek: trafienie kart z kolonii jest trudne, a nawet jak się trafią to nie wpływają jakoś specjalnie na strategię. Drażni mnie też to, że grając z koloniami, właściwie trzeba utrzymywać produkcję energii na 3+. Nie chce się wymądrzać nt balansu, bo nie jestem projektantem gier, ale z perspektywy gracza odbiera mi to możliwość ciekawych wyborów, ponieważ jeśli z początku mam karty dające produkcję energii, to zawsze je biorę grając z Koloniami.
Atk pisze: 07 lis 2021, 11:50 Ta gra że wszystkimi dodatkami jest już tak rozwodniona, że dorzucenie tam czego kolei wiele nie zmienia (co najwyżej przedłuża i tak długa grę). Po prostu jest to gra z mega duża losowością i cięgle mielenie kart w nadziei, że wpadnie "ta" karta do silniczka. (Algo szybkiego terraformowania jak komuś się szybko udało ten silnik złożyć) Żeby nie było TM to moja miłość była (w sumie jeszcze trochę jest i zawsze do niej siądę jak ktoś zaproponuję) ale wolę siąść do Podwodne Miasta, niż do Terki w obecnych czasach że względu na długość gry.
Przez takich jak Ty nawet nie próbowałem Podwodnych Miast wychodząc z założenia: uwielbiam terraformację, nie potrzebuję "zamienników" :wink:
Ostatnio wymieniłem na MatHandlu i spróbowałem. Podwodne miasta zupełnie nie przypominają mi TMa w odczuciach. Pisałem o tym w wątku PM, więc nie będę się tutaj rozpisywał.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: brazylianwisnia »

Preludium coś tam skraca ale też wydłuża poprzez dodatkowa analize jakie preludia, korpo i karty wybrac żeby to się spinalo.
Kolonię są bardzo fajne bo pozwalają uratować sytuacje gdy dociąg kart nam nie sprzyja no i naprawiają energie ktora wcześniej potrafiła momentami być bezużyteczna.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: arturmarek »

brazylianwisnia pisze: 08 lis 2021, 13:36 Preludium coś tam skraca ale też wydłuża poprzez dodatkowa analize jakie preludia, korpo i karty wybrac żeby to się spinalo.
Kolonię są bardzo fajne bo pozwalają uratować sytuacje gdy dociąg kart nam nie sprzyja no i naprawiają energie ktora wcześniej potrafiła momentami być bezużyteczna.
W jaki sposób Kolonie pozwalają uratować sytuację przy słabym dociągu? W Większości pozwolą nam dobrać trochę zasobów, które niespecjalnie nam pomogą, jeśli nie mamy kart, które chcemy zagrać. Dodatkowo, rywale, którzy mieli dobry dociąg też korzystaja z Kolonii i moga te karty jeszcze szybciej zagrywać. Żeby było jasne, ja ogólnie pozytywnie oceniam wszystkie dodatkie do TM, ale Kolonie dają mi najmniej dodatkowych ciekawych wyborów. Może to też dość specyficzna ocena mechanik gry, dla mnie to jest absolutnie kluczowe, żeby mechanika dawała nam ciekawe wybory. Dla przykładu brak balansu (prawdziwy lub rzekomy) jest problemem właśnie dlatego, że "zmusza" mnie do podejmowania konkretnych wyborów i gra staje się mniej ciekawa. Kolonie dodają trochę wyborów, widząc konkretne kolonie mogę podjąć decyzję np. o wzięciu i zagraniu karty z dryfowcami czy zwierzętami. Jednak większość akcji, które wykonuje dzięki temu dodatkowi są dość oczywiste.

Co do energii to się nie zgadzam. Energia prawie nigdy nie jest bezużyteczna. Zawsze daje nam "przynajmniej" opóźnione ciepło. Dla mnie nawet to, że energia jest z Koloniami bardzo mocna nie jest dużym problemem. Problemem jest to, że jeśli mam w 10 startowych kartach kartę produkującą energię to grając z Koloniami, biorę ją bez zastanowienia, czyli mam mniej decyzji.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: brazylianwisnia »

arturmarek pisze: 08 lis 2021, 13:59
Pozwalają na wymianę surowców które mamy na takie których nie mamy ale potrzebujemy albo podniesienie produkcji której nie możemy podnieść bo akurat nie mamy kart na ręku. Z ciepłem w ostatnich 2-3 pokoleniach może nie być co robić i kończysz z dużą ilością ciepła bo wcześniej rushowales podbijanie temperatury. Lubię grać z koloniami bo czuje wiekszy wpływ nad tym co chce grac.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Morrowind
Posty: 22
Rejestracja: 03 paź 2021, 21:25
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Morrowind »

Hej :) Mam trochę głupie pytanie ale ile przestrzeni na stole zajmuje mniej więcej rozłożona gra dla 2 osób? Szukam nowego stołu a o Terraformacji (do zakupu której się przymierzam) słyszałem, że potrzebuje wybitnie dużo miejsca.
Uranopolis
Posty: 49
Rejestracja: 18 gru 2017, 18:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 14 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: Uranopolis »

Morrowind pisze: 08 lis 2021, 18:54 Hej :) Mam trochę głupie pytanie ale ile przestrzeni na stole zajmuje mniej więcej rozłożona gra dla 2 osób? Szukam nowego stołu a o Terraformacji (do zakupu której się przymierzam) słyszałem, że potrzebuje wybitnie dużo miejsca.
Mam duży stół ale na dwie osoby, sama podstawka, spokojnie mieści się na jednej jego części 85×85 cm.
gogovsky
Posty: 2209
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Post autor: gogovsky »

za to gra na 4 z fanowskimi 1,5-2 metrow na metr ot ciekawostka :D
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
ODPOWIEDZ