Móżdżenie + negatywna interakcja
Móżdżenie + negatywna interakcja
Cześć,
Szukam czegoś co ma w sobie dużo elementów gry euro (liczenie, optymalizacja, przerabianie surowców). Może to być też gra oparta o mechanikę area control.
Do tego nie chcę takiego euro pokroju "każdy sobie rzepkę skrobie". Ma być dużo interakcji, najlepiej negatywnej. Z euro które mam i które lubię ale nie ma za dużo interakcji mam:
TM Arnak Res Arcana najeźdźcy ze scytii everdell.
Trochę w to z czego mam wpisuje się wyspa skye.
Z drugiej strony są gry gdzie jest dużo interakcji ale nie ma dla mnie wystarczająco dużo rozkminiania, np. nemesis, martwa zima (wiem to ameri).
Czekam na polecenia, wymagania dodatkowe: można kupić nowe i w języku polskim
Szukam czegoś co ma w sobie dużo elementów gry euro (liczenie, optymalizacja, przerabianie surowców). Może to być też gra oparta o mechanikę area control.
Do tego nie chcę takiego euro pokroju "każdy sobie rzepkę skrobie". Ma być dużo interakcji, najlepiej negatywnej. Z euro które mam i które lubię ale nie ma za dużo interakcji mam:
TM Arnak Res Arcana najeźdźcy ze scytii everdell.
Trochę w to z czego mam wpisuje się wyspa skye.
Z drugiej strony są gry gdzie jest dużo interakcji ale nie ma dla mnie wystarczająco dużo rozkminiania, np. nemesis, martwa zima (wiem to ameri).
Czekam na polecenia, wymagania dodatkowe: można kupić nowe i w języku polskim
Ostatnio zmieniony 13 lis 2021, 09:52 przez Xoltro, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 547
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 165 times
Re: Móżdżenie + negatywna interakcja
Brass Birmingham. Dużo surowców i ekonomii + wykorzystujesz ciągle połączenia innych i zajmujesz im miasta oraz odcinasz je swoimi połączeniami by nie mogli tam sensownie budować nie mając specjalnych kart. Myślę, że spełnia opis w 95%
Re: Móżdżenie + negatywna interakcja
Słyszałem dużo opinii że RNG ma ogromne znaczenie a gra niezasłużenie ma tak wysokie miejsce w bggstaniach21 pisze: ↑13 lis 2021, 09:50 Brass Birmingham. Dużo surowców i ekonomii + wykorzystujesz ciągle połączenia innych i zajmujesz im miasta oraz odcinasz je dla innych by nie mogli tam sensownie budować nie mając specjalnych kart. Myślę, że spełnia opis w 95%
- arturmarek
- Posty: 1478
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 716 times
Re: Móżdżenie + negatywna interakcja
Piszesz o Everdellu i Arnaku i może Terraformacji Marsa (nie wiem czy TM to terraformacja czy terra mystica) i nie wspominasz, że przeszkadza Ci RND, a mówisz, że w Brassie jest za duże RND? Zupełnie nie rozumiem. Poza tym chyba nie napisałeś w jakim składzie osobowym ma gra działać.Xoltro pisze: ↑13 lis 2021, 09:53Słyszałem dużo opinii że RNG ma ogromne znaczenie a gra niezasłużenie ma tak wysokie miejsce w bggstaniach21 pisze: ↑13 lis 2021, 09:50 Brass Birmingham. Dużo surowców i ekonomii + wykorzystujesz ciągle połączenia innych i zajmujesz im miasta oraz odcinasz je dla innych by nie mogli tam sensownie budować nie mając specjalnych kart. Myślę, że spełnia opis w 95%
-
- Posty: 2575
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1223 times
- Been thanked: 1429 times
Re: Móżdżenie + negatywna interakcja
Imperial 2030, Gra o Tron, Food Chain Magnate. Każda trochę inna, wszystkie w zasadzie bez losowości, z bezlitosną interakcją.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
-
- Posty: 547
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 165 times
Re: Móżdżenie + negatywna interakcja
Nie wiem ja uwielbiam gry Vitala Lacerdy, alw I Everdell I tak samo Brassa. Gra ma mi sprawiać satysfakcję i po spędzonym czasie poczucie, że wykorzystałem go dobrze. Nie za bardzo zastanawiam się nad tym ile było szczęścia, a ile umiejętności. Na pewno więcej zależy od dociągu kart w Everdell I TM niż w Brassie. Losowa gra to dla mnie Monopoly, a nie topki z BGG, które wbrew temu co słyszałeś przypadkowo się tam nie znalazły. Nawet Zamki Burgundii gdzie masz kości sprawiają mega satysfakcję ;]
Re: Móżdżenie + negatywna interakcja
Sprawdź Barrage. Interakcja zależy od stylu gry graczy, ale zawsze możesz grać bardzo agresywnie, np. wybudować tamę nad przeciwnikiem.
Móżdżenia jest tak średnio plus. Spore grono osób bardzo chwali tą grę.
Móżdżenia jest tak średnio plus. Spore grono osób bardzo chwali tą grę.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- Abizaas
- Posty: 1046
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 757 times
Re: Móżdżenie + negatywna interakcja
Bo taka prawda.Xoltro pisze: ↑13 lis 2021, 09:53Słyszałem dużo opinii że RNG ma ogromne znaczenie a gra niezasłużenie ma tak wysokie miejsce w bggstaniach21 pisze: ↑13 lis 2021, 09:50 Brass Birmingham. Dużo surowców i ekonomii + wykorzystujesz ciągle połączenia innych i zajmujesz im miasta oraz odcinasz je dla innych by nie mogli tam sensownie budować nie mając specjalnych kart. Myślę, że spełnia opis w 95%
Sprawdź Barrage, On Mars, Food Chain Magnate, może Projekt Gaja (ale PG ma mniej interakcji niż reszta tych tytułów).
Re: Móżdżenie + negatywna interakcja
Przecież podałem przykład everdell terraformacji i arnaka jako gier których nie chce (w sensie podobnych do tych gier) a chce bardziej podobne jak Wyspa skye (też jest RNG) ale w brassie podobno jest takie że trochę zabija rozgrywkę (nie wiem nie grałem dlatego pytam)arturmarek pisze: ↑13 lis 2021, 09:57Piszesz o Everdellu i Arnaku i może Terraformacji Marsa (nie wiem czy TM to terraformacja czy terra mystica) i nie wspominasz, że przeszkadza Ci RND, a mówisz, że w Brassie jest za duże RND? Zupełnie nie rozumiem. Poza tym chyba nie napisałeś w jakim składzie osobowym ma gra działać.Xoltro pisze: ↑13 lis 2021, 09:53Słyszałem dużo opinii że RNG ma ogromne znaczenie a gra niezasłużenie ma tak wysokie miejsce w bggstaniach21 pisze: ↑13 lis 2021, 09:50 Brass Birmingham. Dużo surowców i ekonomii + wykorzystujesz ciągle połączenia innych i zajmujesz im miasta oraz odcinasz je dla innych by nie mogli tam sensownie budować nie mając specjalnych kart. Myślę, że spełnia opis w 95%
-
- Posty: 762
- Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 157 times
Re: Móżdżenie + negatywna interakcja
Może stary Caylus? (Bo ten nowy chyba niektóre elementy wyeliminował - nie jestem pewny)
Tworzenie budynków, mielenie surowców a do tego przy wrednym graniu duża opcja pozbawiania wspolgraczy cennych akcji.
Tworzenie budynków, mielenie surowców a do tego przy wrednym graniu duża opcja pozbawiania wspolgraczy cennych akcji.
Re: Móżdżenie + negatywna interakcja
Team Barrage! Jak wyżej można grać agresywnie jak i na spokojnie. Grałem w Brass i tam nie poczułem takiej interpretacji.
Endeavor też jest spoko. Długo się rozkłada ale gra leci płynnie i szybko
Endeavor też jest spoko. Długo się rozkłada ale gra leci płynnie i szybko
Re: Móżdżenie + negatywna interakcja
Nie jestem przekonany w pełni co do barrage i innych propozycji. Muszę przeczytać instrukcję i obejrzeć filmy ze wszystkiego. Ja nie chcę gry gdzie komuś można trochę coś truć życie itd. Chodziło mi żeby tej negatywnej interakcji było bardzo dużo i trzeba było w ten sposób grać a nie na zasadzie "jedna z taktyk opiera się o przeszkadzanie przeciwnikom
- AntBehindLeaf
- Posty: 376
- Rejestracja: 19 sty 2021, 20:59
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 137 times